• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

امام ابو حنیفہ رحم اللہ کے نزدیک امام ابو یوسف کذاب ہیں ۔

شاہد نذیر

سینئر رکن
شمولیت
فروری 17، 2011
پیغامات
1,969
ری ایکشن اسکور
6,263
پوائنٹ
412
میں ایک بات اور کہتا ہوں کہ قاضی ابو یوسف حسن الحدیث ہیں۔ یہی انصاف کا تقاضہ ہے۔ تعصب سے ہمیں پرہیز کرنا چاہیے۔
ٹھیک ہے لیکن قاضی ابویوسف اپنے استاد کی نظر میں کذاب تھے۔ اس بات کو تسلیم کرنا بھی انصاف کا تقاضہ ہے۔
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,773
ری ایکشن اسکور
8,473
پوائنٹ
964
میں رضا میاں بھائی کی تائید کرنا چاہوں گا کہ ’’ یکذب ‘‘ بمعنی ’’ یخطئ ‘‘ کلام عرب میں مستعمل ہے ۔
واللہ اعلم ۔
علم و فن کسی کی جاگیر نہیں ہوتا کہ خاص لوگوں کی اس پر اجارہ داری ہے لیکن پھر بھی اس قسم کی علمی باتوں کو زبان زد عام کرنے سے پہلے پختہ کار علماء سے سمجھ کر ہی کوئی رائےقائم کرنی چاہیے ۔
بالخصوص آج کل کے دور میں کثر ت اختلاف کی ایک وجہ نا پختہ کار لوگوں کا علمی مسائل میں حصہ لینا ہے ۔
میں سمجھتا ہوں کہ ہمیں اپنا محاسبہ کرنا چاہیے اور پھر ترجیحات مقرر کرنی چاہییں کہ مجھے کس قسم کے علم اور فن کی ضرورت ہے ۔ اور پھر اس کے مطابق علم حاصل کرنا چاہیے ۔
اور علم کے ساتھ ساتھ ’’ عملی پہلو ‘‘ پر زیادہ توجہ دینی چاہیے ۔
اگر ہم نوجوان اس طرح سوچنا شروع کردیں تو شاید بڑی بڑی شخصیات کے ماضی و حال کے فیصلے کرنے کی بجائے بہت پیچھے ہی ایسی مصروفیات نکل آئیں گی جو ان جسارتوں سے کئی حصے زیادہ ضروری ہیں ۔
بعض دفعہ انسان یہ سمجھتا ہے کہ سیدھی سیدھی بات ہے ہر ایک کے لیے اس کا غلط ، صحیح ہونا واضح ہے ۔ یہاں عالم و جاہل کا فرق کرنے کی کیا ضرورت ہے ۔
یہ بات جس طرح بہت جگہوں پر ٹھیک بھی ہے اسی طرح دیگر بہت سی جگہوں پر اس کا غلط استعمال بھی ہوتا ہے ۔
ہمارے استاد محترم مولانا رحمت اللہ ارشد رحمہ اللہ رحمۃ واسعۃ کہا کرتے تھے کہ ’’ جوں جوں انسان علم میں پختہ ہوتا جاتا ہے اس پر اس کی جہالتوں کے دروازے عیاں ہوتے جاتے ہیں ‘‘ ۔
گویا بغیر علم کے تو انسان کو یہ بھی پتہ نہیں چلتا کہ وہ جاہل ہے ۔
 

lovelyalltime

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 28، 2012
پیغامات
3,735
ری ایکشن اسکور
2,898
پوائنٹ
436
میں ایک بات اور کہتا ہوں کہ قاضی ابو یوسف حسن الحدیث ہیں۔ یہی انصاف کا تقاضہ ہے۔ تعصب سے ہمیں پرہیز کرنا چاہیے۔


تعصب سے ہمیں پرہیز کرنا چاہیے- لیکن حقیقت کو بھی تسلیم کرنا چاہیے -
bu hanifa nay manah kiya.jpg
ima yousaf kazab.jpg
 

شاہد نذیر

سینئر رکن
شمولیت
فروری 17، 2011
پیغامات
1,969
ری ایکشن اسکور
6,263
پوائنٹ
412
میں رضا میاں بھائی کی تائید کرنا چاہوں گا کہ ’’ یکذب ‘‘ بمعنی ’’ یخطئ ‘‘ کلام عرب میں مستعمل ہے ۔
واللہ اعلم ۔
علم و فن کسی کی جاگیر نہیں ہوتا کہ خاص لوگوں کی اس پر اجارہ داری ہے لیکن پھر بھی اس قسم کی علمی باتوں کو زبان زد عام کرنے سے پہلے پختہ کار علماء سے سمجھ کر ہی کوئی رائےقائم کرنی چاہیے ۔
بالخصوص آج کل کے دور میں کثر ت اختلاف کی ایک وجہ نا پختہ کار لوگوں کا علمی مسائل میں حصہ لینا ہے ۔
میں سمجھتا ہوں کہ ہمیں اپنا محاسبہ کرنا چاہیے اور پھر ترجیحات مقرر کرنی چاہییں کہ مجھے کس قسم کے علم اور فن کی ضرورت ہے ۔ اور پھر اس کے مطابق علم حاصل کرنا چاہیے ۔
اور علم کے ساتھ ساتھ ’’ عملی پہلو ‘‘ پر زیادہ توجہ دینی چاہیے ۔
اگر ہم نوجوان اس طرح سوچنا شروع کردیں تو شاید بڑی بڑی شخصیات کے ماضی و حال کے فیصلے کرنے کی بجائے بہت پیچھے ہی ایسی مصروفیات نکل آئیں گی جو ان جسارتوں سے کئی حصے زیادہ ضروری ہیں ۔
بعض دفعہ انسان یہ سمجھتا ہے کہ سیدھی سیدھی بات ہے ہر ایک کے لیے اس کا غلط ، صحیح ہونا واضح ہے ۔ یہاں عالم و جاہل کا فرق کرنے کی کیا ضرورت ہے ۔
یہ بات جس طرح بہت جگہوں پر ٹھیک بھی ہے اسی طرح دیگر بہت سی جگہوں پر اس کا غلط استعمال بھی ہوتا ہے ۔
ہمارے استاد محترم مولانا رحمت اللہ ارشد رحمہ اللہ رحمۃ واسعۃ کہا کرتے تھے کہ ’’ جوں جوں انسان علم میں پختہ ہوتا جاتا ہے اس پر اس کی جہالتوں کے دروازے عیاں ہوتے جاتے ہیں ‘‘ ۔
گویا بغیر علم کے تو انسان کو یہ بھی پتہ نہیں چلتا کہ وہ جاہل ہے ۔
اس بات کا کس نے انکار کیا ہے کہ یکذب کے معنی غلطی کرنا بھی ہیں۔ ہم تو صرف اتنا کہہ رہے ہیں کہ اگر یہ صرف ایک ہی روایت ہوتی تو ہم اس امکان کو تسلیم بھی کر لیتے لیکن ایسی دوسری روایات بھی ہیں جس میں ابوحنیفہ نے وضاحت کے ساتھ مختلف انداز میں ابویوسف کو کذاب کہا ہے۔ اس لئے اس خاص معاملہ میں یکذب کے معنی بدلنے کی کوشش بے کار ہے۔

ابوحنیفہ کے معاملے میں بعض اہل حدیث علماء کا رویہ ہماری سمجھ سے بالاتر ہے جو ابوحنیفہ کا بغیر علم کے اور حقائق کے خلاف اندھا دھند دفاع کرتے ہیں اور احتمال پر احتمال اور تاویل پر تاویل کرتے ہیں لیکن دلیل کوئی نہیں رکھتے انکے رویے سے ایسا محسوس ہوتا ہے کہ اللہ نے خصوصی طور پر ابوحنیفہ کے دفاع کرنے کے فریضہ پر کوئی سند نازل کی ہے۔ لیکن وہ سند بھی ہمیں نہیں دکھاتے کہ ہم بھی اس عمل میں انکے شریک ہوجائیں۔

ویسے تو آپ پختہ کار علماء کی راہنمائی پر زور دے رہے ہیں لیکن ابوحنیفہ کے معاملے میں پختہ کار علماء جیسے امام احمد بن حنبل، امام بخاری، امام سفیان ثوری، عبداللہ بن مبارک وغیرہم کی رائے کو آپ کوئی حیثیت ہی دینے کے لئے تیار نہیں۔ ایسا کیوں؟
 

lovelyalltime

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 28، 2012
پیغامات
3,735
ری ایکشن اسکور
2,898
پوائنٹ
436
ویسے تو آپ پختہ کار علماء کی راہنمائی پر زور دے رہے ہیں لیکن ابوحنیفہ کے معاملے میں پختہ کار علماء جیسے امام احمد بن حنبل، امام بخاری، امام سفیان ثوری، عبداللہ بن مبارک وغیرہم کی رائے کو کوئی حیثیت ہی دینے کے لئے تیار نہیں۔ ایسا کیوں؟

خضر حیات بھائی کیا کہیں گے آپ@شاہد نذیر کی اس پوسٹ پر
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,773
ری ایکشن اسکور
8,473
پوائنٹ
964
اس بات کا کس نے انکار کیا ہے کہ یکذب کے معنی غلطی کرنا بھی ہیں۔ ہم تو صرف اتنا کہہ رہے ہیں کہ اگر یہ صرف ایک ہی روایت ہوتی تو ہم اس امکان کو تسلیم بھی کر لیتے لیکن ایسی دوسری روایات بھی ہیں جس میں ابوحنیفہ نے وضاحت کے ساتھ مختلف انداز میں ابویوسف کو کذاب کہا ہے۔ اس لئے اس خاص معاملہ میں یکذب کے معنی بدلنے کی کوشش بے کار ہے۔
ابوحنیفہ کے معاملے میں بعض اہل حدیث علماء کا رویہ ہماری سمجھ سے بالاتر ہے جو ابوحنیفہ کا بغیر علم کے اور حقائق کے خلاف اندھا دھند دفاع کرتے ہیں اور احتمال پر احتمال اور تاویل پر تاویل کرتے ہیں لیکن دلیل کوئی نہیں رکھتے انکے رویے سے ایسا محسوس ہوتا ہے کہ اللہ نے خصوصی طور پر ابوحنیفہ کے دفاع کرنے کے فریضہ پر کوئی سند نازل کی ہے۔ لیکن وہ سند بھی ہمیں نہیں دکھاتے کہ ہم بھی اس عمل میں انکے شریک ہوجائیں۔
ویسے تو آپ پختہ کار علماء کی راہنمائی پر زور دے رہے ہیں لیکن ابوحنیفہ کے معاملے میں پختہ کار علماء جیسے امام احمد بن حنبل، امام بخاری، امام سفیان ثوری، عبداللہ بن مبارک وغیرہم کی رائے کو آپ کوئی حیثیت ہی دینے کے لئے تیار نہیں۔ ایسا کیوں؟
بھائی یہ بڑے بڑے علم وفن کے پہاڑ پختہ کار علماء تھے انہوں نے اپنے زمانہ اور حالات کی مناسبت سے جو کیا بہت اچھا کیا ۔ اور ان کے اوپر فرض تھا کہ ایسا کرتے کہ دنیا ان کو ٹکٹکی باندھ کر دیکھا کرتی تھی کہ کب احمد بن حنبل زبان کھولیں اور کب ہم اپنے مسائل کا حل جانیں ۔
نہ تو آپ احمد بن حنبل ہیں اور نہ ہی میری ان کے مقابلے میں کوئی حیثیت ہے ۔ اور نہ ہی لوگ مجھ سے آکر پوچھتے ہیں کہ فلاں فلاں راوی یا فلاں فلاں امام کے بارے میں اپنی رائے کا اظہار کرو کہ میں علماء اور بزرگ ہستیوں پر بلا کسی ضرورت زبان درازی کرکے اپنی آخرت خراب کروں ۔ تلک أمۃ قد خلت لہا ما کسبت و لکم ما کسبتم ۔
میرے لیے یہی کافی ہے کہ میں اپنے عصر کی ضرورتوں کو مد نظر رکھتے ہوئے اپنے اوقات کو ان کاموں میں صرف کروں جن سے میری ذات کو یا میرے جیسے کسی اور کو فائدہ پہنچ سکے ۔
یہی بات میں پہلے بھی گزارش کر چکاہوں کہ :
ہمیں اپنا محاسبہ کرنا چاہیے اور پھر ترجیحات مقرر کرنی چاہییں کہ مجھے کس قسم کے علم اور فن کی ضرورت ہے ۔ اور پھر اس کے مطابق علم حاصل کرنا چاہیے ۔
اور علم کے ساتھ ساتھ '' عملی پہلو '' پر زیادہ توجہ دینی چاہیے ۔
اگر ہم نوجوان اس طرح سوچنا شروع کردیں تو شاید بڑی بڑی شخصیات کے ماضی و حال کے فیصلے کرنے کی بجائے بہت پیچھے ہی ایسی مصروفیات نکل آئیں گی جو ان جسارتوں سے کئی حصے زیادہ ضروری ہیں ۔
 

رضا میاں

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 11، 2011
پیغامات
1,557
ری ایکشن اسکور
3,580
پوائنٹ
384
رضا میاں بھائی آپ کیا کہیں گے - آپ کی راۓ کا انتظار ہے
بھائی یہاں ابو حنیفہ کی بات ہی نہیں ہو رہی۔ میں تو جو کہا وہ ابو یوسف کے متعلق کہا اور وہ بھی جرح و تعدیل کے اصولوں کو مدنظر رکھتے ہوئے کہا ہے، اور یہی فیصلہ شیخ البانی کا بھی ہے۔
 

lovelyalltime

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 28، 2012
پیغامات
3,735
ری ایکشن اسکور
2,898
پوائنٹ
436
بھائی یہاں ابو حنیفہ کی بات ہی نہیں ہو رہی۔ میں تو جو کہا وہ ابو یوسف کے متعلق کہا اور وہ بھی جرح و تعدیل کے اصولوں کو مدنظر رکھتے ہوئے کہا ہے، اور یہی فیصلہ شیخ البانی کا بھی ہے۔


حیرت کی بات ہے کہ امام ابو حنیفہ رحم للہ جن کے نام پر پوری فقہ حنفی قائم ہے - وہ ابو یوسف کو جھوٹا کہہ رھے ہیں -

کیا آپ اس بات سے متفق ہیں کہ امام ابو حنیفہ رحم للہ نے ابو یوسف پر جھوٹ باندھا - پلیز آپ یہ بتا دیں کہ دونوں میں سے کون سچا ہے -

پھر آپ نے بات کی شیخ البانی رحم للہ کی - تو میرے بھائی یہاں تو اب شیخ البانی رحم اللہ کا حوالہ دے رھے ہیں - لکن دوسر طرف شیخ البانی صاحب یہ بھی کہ رھے ہیں - کیا آپ شیخ البانی رحم للہ کی اس بات سے متفق ہیں -


albani.jpg



مٹھا مٹھا حپ حپ کوڑا کوڑا تھو تھو


 
Top