• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

قرآن مجید میں اسماء الرجال

عدیل سلفی

مشہور رکن
شمولیت
اپریل 21، 2014
پیغامات
1,718
ری ایکشن اسکور
428
پوائنٹ
197
السلام علیکم وحمتہ اللہ وبرکاتہ
محترم شیوخ کیا اس آیت سے محدثین نے استدلال کیا ہے فن اسماء رجال پر ؟؟
قُلْ أَرَأَيْتُمْ مَا تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَرُونِي مَاذَا خَلَقُوا مِنَ الْأَرْضِ أَمْ لَهُمْ شِرْكٌ فِي السَّمَاوَاتِ ائْتُونِي بِكِتَابٍ مِنْ قَبْلِ هَذَا أَوْ أَثَارَةٍ مِنْ عِلْمٍ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ﴿4﴾ وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّنْ يَدْعُو مِنْ دُونِ اللَّهِ مَنْ لَا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَنْ دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ﴿5﴾ وَإِذَا حُشِرَ النَّاسُ كَانُوا لَهُمْ أَعْدَاءً وَكَانُوا بِعِبَادَتِهِمْ كَافِرِينَ﴿6﴾

قال عطاء : أو شيء تأثرونه عن نبي كان قبل محمد صلى الله عليه وآله وسلم
قال مقاتل : أو رواية من علم عن الأنبياء .
وأصل الكلمة من الأثر وهي الرواية . يقال أثرت الحديث آثره أثرة وأثارة وأثرا : إذا ذكرته عن غيرك .

تفسير القرآن فتح القدير الجامع بين فني الرواية والدراية
 

اسحاق سلفی

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اگست 25، 2014
پیغامات
6,372
ری ایکشن اسکور
2,564
پوائنٹ
791
السلام علیکم وحمتہ اللہ وبرکاتہ
کیا اس آیت سے محدثین نے استدلال کیا ہے فن اسماء رجال پر ؟؟
وعلیکم السلام وحمۃ اللہ وبرکاتہ

قُلْ أَرَأَيْتُمْ مَا تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَرُونِي مَاذَا خَلَقُوا مِنَ الْأَرْضِ أَمْ لَهُمْ شِرْكٌ فِي السَّمَاوَاتِ ائْتُونِي بِكِتَابٍ مِنْ قَبْلِ هَذَا أَوْ أَثَارَةٍ مِنْ عِلْمٍ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ﴿4﴾
آپ ان سے کہئے : بھلا ديکھو اللہ کے سوا جنہيں تم پکارتے ہو، مجھے دکھاؤ تو سہي کہ زمين کي کيا چيز انہوں نے پيدا کي ہے يا آسمانوں کي تخليق ميں ان کا کچھ حصہ ہے ؟ اگر تم سچے ہو تو اس سے پہلے کي کوئي کتاب الہي يا علمی روايت ميرے پاس لاؤ ۔(ترجمہ مولانا عبدالرحمن کيلانی ؒ )

اس آیت کی تفسیر میں حافظ صلاح الدين يوسف صاحب لکھتے ہيں :
يعني کسي نبي پر نازل شدہ ميں يا کسي منقول روايت ميں يہ بات لکھي ہو تو وہ لا کر دکھاؤ تاکہ تمہاري صداقت واضح ہو سکے ۔
بعض نے اثارہ من علم کے معني واضح علمي دليل کے کئے ہيں اس صورت ميں کتاب سے نقلي دليل اور اثارہ من علم سے عقلي دليل مراد ہوگي يعني کوئي عقلي اور نقلي دليل پيش کرو پہلے معني اس کے اثر سے ماخوذ ہونے کي بنياد پر روايت کے کيے گئے ہيں يا بقیۃ من علم پہلے انبياء عليم السلام کي تعليمات کا باقي ماندہ حصہ جو قابل اعتماد ذريعے سے نقل ہوتا آيا ہو اس ميں يہ بات ہو ۔انتہی
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اور امام ابن کثیر لکھتے ہیں :
{أو أثارة من علم} أي: دليل بين على هذا المسلك الذي سلكتموه {إن كنتم صادقين} أي: لا دليل لكم نقليا ولا عقليا على ذلك؛ ولهذا قرأ آخرون: "أو أثرة من علم" أي: أو علم صحيح يأثرونه عن أحد ممن قبلهم، كما قال مجاهد في قوله: {أو أثارة من علم} أو أحد يأثر علما.
یعنی (اثارۃ من علم ) سے مراد واضح ،ٹھوس دلیل ہے ، جبکہ کچھ قراء نے (اثرۃ من علم ) پڑھا ہے ، جس کا معنی ہے پہلوں سے منقول صحیح علمی روایت ، جبکہ جناب مجاہدؒ کا کہنا ہے کہ اس سے مراد (علم ماثور نقل کرنے والا عالم )ہے ۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اور علامہ راغب اصفہانی (المفردات ) میں لکھتے ہیں :
أَثَرُ الشيء : حصول ما يدلّ علي وجوده، يقال : أثر وأثّر، والجمع : الآثار . قال اللہ تعالي: ثُمَّ قَفَّيْنا عَلى آثارِهِمْ بِرُسُلِنا «1» [ الحديد/ 27]
اثرالشيئ ( بقيہ علامت ) کسي شي کا حاصل ہونا جو اصل شيئ کے وجود پر دال ہوا اس سے فعل اثر ( ض) واثر ( تفعيل ) ہے اثر کي جمع آثار آتي ہے قرآن ميں ہے :? { ثُمَّ قَفَّيْنَا عَلَى آثَارِهِمْ بِرُسُلِنَا } [ الحديد : 27] پھر ہم نے ان کے پيھچے اور پيغمبر بھيجے ،
مزید لکھتے ہیں :
َوْ أَثارَةٍ مِنْ عِلْمٍ [ الأحقاف/ 4] ، وقرئ : (أثرة) «4» وهو ما يروي أو يكتب فيبقي له أثر .
اور آيت { أَثَارَةٍ مِنْ عِلْمٍ } ( سورة الأَحقاف 4) ميں اثارۃ سے مراد وہ علم ہے جس کے آثار ( تاحال ) روايت يا تحرير کي وجہ سے باقي ہوں ۔(المفردات فی غریب القرآن )

اور مصطلح الحدیث کی قدیم ترین کتاب (المحدث الفاصل بين الراوي والواعي ) میں مشہور تابعی فقیہ زاہد جناب مطر الوراق (المتوفی ۱۲۹ ھ) سے بالاسناد نقل کیا ہے :
عن مطر في قوله عز وجل: {أو أثارة من علم} [الأحقاف: 4] قال: «إسناد الحديث» یعنی
يا علمی روايت ميرے پاس لاؤ ‘‘ سے مراد اسناد حدیث ہے ‘‘
(نیز دیکھئے : شرف أصحاب الحديث ،باب فضل الاسناد )
 
Last edited:

عدیل سلفی

مشہور رکن
شمولیت
اپریل 21، 2014
پیغامات
1,718
ری ایکشن اسکور
428
پوائنٹ
197
جزاک اللہ خیرا محترم شیخ
 

اسحاق سلفی

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اگست 25، 2014
پیغامات
6,372
ری ایکشن اسکور
2,564
پوائنٹ
791
کیا مطر الوراق ثقہ یا حسن الحدیث ہیں ؟
مطر الوراق رحمہ اللہ کا ترجمہ امام ذہبیؒ کی "سیر اعلام النبلاء " سے پیش ہے ؛
مطر الوراق أبو رجاء الخراساني * (م، 4)
الإمام، الزاهد، الصادق، أبو رجاء بن طهمان الخراساني، نزيل البصرة، مولى علباء بن أحمر اليشكري.
كان من العلماء العاملين، وكان يكتب المصاحف، ويتقن ذلك.
روى عن: أنس بن مالك، والحسن، وابن بريدة، وعكرمة، وشهر بن حوشب، وبكر بن عبد الله، وطائفة.
حدث عنه: شعبة، والحسين بن واقد، وإبراهيم بن طهمان، وحماد بن سلمة، وحماد بن زيد، وعبد العزيز بن عبد الصمد العمي، وآخرون.
وغيره أتقن للرواية منه، ولا ينحط حديثه عن رتبة الحسن.
وقد احتج به: مسلم.
قال يحيى بن معين: صالح.
وقال أحمد بن حنبل: هو في عطاء ضعيف.
وقال النسائي: ليس بالقوي.
قال الخليل بن عمر بن إبراهيم: سمعت عمي عيسى يقول:
ما رأيت مثل مطر الوراق في فقهه وزهده.
وقال مالك بن دينار: رحم الله مطرا الوراق، إني لأرجو له الجنة.
وعن شيبة بنت الأسود، قالت: رأيت مطرا الوراق، وهو يقص.
يقال: توفي مطر الوراق سنة تسع وعشرين ومائة.

خلاصہ :
ابو رجاء بن طہمان بصری یعنی مطر الوراق
امام اور زاہد تھے ،مصحف قرآن کی بہت بہترین کتابت کرتے تھے ،
سیدنا انس بن مالک رضی اللہ عنہ اور جنابِ حسن بصریؒ اور دیگر نامور حضرات سے سماع حدیث کا شرف حاصل ہے ؛
آپ صحیح مسلم اور سنن اربعہ کے راوی ہیں ؛
امام مسلمؒ نے صحیح مسلم میں ان کی روایت درجہ احتجاج میں نقل فرمائی ہیں ،اور مطر کی حدیث حسن سے کم درجہ کی نہیں ۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
 
Top