• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

کیا امام کے پیچھے بھی سورہ فاتحہ پڑھنا ضروری ہے؟

سٹیٹس
مزید جوابات پوسٹ نہیں کیے جا سکتے ہیں۔

عبدالرحمن بھٹی

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2015
پیغامات
2,435
ری ایکشن اسکور
292
پوائنٹ
165
اگر آپ کو تفصیل درکار ہو تو آپ درج ذیل مضمون کا مطالعہ کر لیجئے۔
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے ارشاد فرمایا؛

صحيح مسلم: كِتَاب الْحَيْضِ: بَاب إِنَّمَا الْمَاءُ مِنْ الْمَاءِ:
كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَنْسَخُ حَدِيثُهُ بَعْضُهُ بَعْضًا كَمَا يَنْسَخُ الْقُرْآنُ بَعْضُهُ بَعْضًا
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی بعض احادیث بعض کو منسوخ کرتی ہیں جیسے قرآن کی بعض آیات بعض کو۔
آپ کوئی ایسی حدیث پیش کریں جس میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کا ارشاد ہو کہ میری بعض احادیث قرآنی حکم کی تخصیص بھی کرتی ہیں۔
 

عبدالرحمن بھٹی

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2015
پیغامات
2,435
ری ایکشن اسکور
292
پوائنٹ
165
اگر آپ کو تفصیل درکار ہو تو آپ درج ذیل مضمون کا مطالعہ کر لیجئے۔
تقید مطلق اور عموم قرآن کی تخصیص کا مسئلہ
امام رازی ﷫ فرماتے ہیں:
'' لسُّؤَالُ الثَّالِثُ: وَهُوَ الْمُعْتَمَدُ أَنْ نَقُولَ: الْفُقَهَاءُ أَجْمَعُوا عَلَى أَنَّهُ يَجُوزُ تَخْصِيصُ عُمُومِ الْقُرْآنِ/ بِخَبَرِ الْوَاحِدِ فَهَبْ أَنَّ عُمُومَ قَوْلِهِ تَعَالَى: وَإِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا يُوجِبُ سُكُوتَ الْمَأْمُومِ عِنْدَ قِرَاءَةِ الْإِمَامِ، إِلَّا أَنَّ
قَوْلَهُ عَلَيْهِ الصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ: «لَا صَلَاةَ لِمَنْ لَمْ يَقْرَأْ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ»
وَقَوْلَهُ: «لَا صَلَاةَ إِلَّا بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ»
أَخَصُّ مِنْ ذَلِكَ الْعُمُومِ، وَثَبَتَ أَنَّ تَخْصِيصَ عُمُومِ الْقُرْآنِ بِخَبَرِ الْوَاحِدِ لَازِمٌ فَوَجَبَ الْمَصِيرُ إِلَى تَخْصِيصِ عُمُومِ هَذِهِ الْآيَةِ بِهَذَا الْخَبَرِ، وَهَذَا السُّؤَالُ حَسَنٌ'

یعنی تیسرا سوال یہ ہے اور یہی معتمد ہے کہ فقہاء کا اس بات پر اجماع ہے کہ خبر واحد سے قرآن کے عمومی حکم کی تخصیص جائز ہے پس آیت:«وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ .. الخ»کا عموم امام کی قراءت کے وقت ماموم (یعنی مقتدی ) پر سکوت کو واجب قرارد یتا ہے مگر رسول اللہﷺ کا ارشاد ہے کہ جو سورۃ فاتحہ نہ پڑھے اس کی نماز نہیں ہوتی تو یہ ارشاد نبوی اس عام حکم سے زیادہ خاص ہے اور یہ چیز ثابت ہے کہ عموم قرآن کی خبر واحد سے تخصیص لازم ہے پس اس آیت کی بھی اس خبر کے ساتھ تخصیص واجب ہے او ریہ سوال بہتر ہے ''
حکمِ باری تعالیٰ ’’ وَإِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا‘‘ خاص ہے نماز کے لئے (دیکھئے تفسیر ابن کثیر)۔ امام مامور ہوتا ہے جہری نمازوں میں جہری قراءت کرنے پر اور وہ جہری قراءت مقتدیوں کے لئے ہی کرنے پر مامور ہے۔ مقتدی مامور ہیں امام کی قراءت کو دھیان سے خاموش رہ کر سننے پر۔
فرمانِ رسول صلی اللہ علیہ وسلم
«لَا صَلَاةَ لِمَنْ لَمْ يَقْرَأْ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ» عام ہے نماز کے لئے۔ مقتدی کو استثنا دے دیا رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے ’’مَنْ كَانَ لَهُ إِمَامٌ فَقِرَاءَةُ الْإِمَامِ لَهُ قِرَاءَةٌ ‘‘ (سنن ابن ماجہ و قال البانی حدیث حسن)۔
اس کی تائیدفرمانِ صحابی عبد اللہ ابنِ عمر رضی اللہ تعالیٰ عنہ ’’
إِذَا صَلَّى أَحَدُكُمْ خَلْفَ الْإِمَامِ فَحَسْبُهُ قِرَاءَةُ الْإِمَامِ وَإِذَا صَلَّى وَحْدَهُ فَلْيَقْرَأْ ‘‘ (مؤطا امام مالک) سے ہوتی ہے۔
مزید تائیدفرمانِ صحابی ابی درداء رضی اللہ تعالیٰ عنہ ’’
مَا أَرَى الْإِمَامَ إِذَا أَمَّ الْقَوْمَ إِلَّا قَدْ كَفَاهُمْ ‘‘ (سنن النسائی) سے بھی ہوتی ہے۔
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کا فرمان دو گواہ صحابہ کرام سمیت۔
 

Abdul Haseeb

مبتدی
شمولیت
اگست 14، 2016
پیغامات
37
ری ایکشن اسکور
3
پوائنٹ
18
Reciting Fatiha behind Imam and relevant Quranic Ayah

Al Qasim bin Muhammad bin Abi Bakr As Siddiq one of the Fuqaha of Madina and a Tabae also grandson of Abu Bakr ra was asked about reciting Fatiha Behind the Imam in loud prayers ? He said
«إِنْ قَرَأْتَ فَلَكَ فِي رِجَالٍ مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ، وَإِذَا لَمْ تَقْرَأْ فَلَكَ فِي رِجَالٍ مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»
If you recite it then there is a example for you amongst the Companions of Prophet SAW, and if you don't recite it then (still) there is an example for you amongst the Companions of Prophet SAW. [Jame Biyan Al Ilm Wa Fazlhu 1690 with an sound chain of transmission]


This is a Fiqhi Issue, following are the evidences of those who consider it obligatory.

Quran states: When the Qur’an is being recited then “LISTEN ATTENTIVELY AND REMAIN SILENT” so that mercy will be showered upon you".(7:204)

This Ayat is against Ahnaf itself because they allow “Subhanaka Allahuma Wabihamdika” when Muqtadi joins the prayer later on ( Fatawa e Alamgiri Vol 1 Page 91 )

This ayat was revealed in Makka because it is the Ayah of Surah Al Araaf which is with consensus Makki, even after this Ayah Companions of the Prophet (s) used to talk during the Salah. Until the Ayah of Surah Baqrah 238 was revealed which was revealed after the Hijrat in Madina.

So the Companions didn’t understand this Ayat as some people claim, neither the Prophet (s) prohibited them in the Makkah. So it is wrong to claim such a baseless thing. When talking is not Prohibited how can one claim to prohibit the Glorious Recitation of Quran.

It is reported in Sahih Al Bukhari :
(1) Narrated Zaid bin Arqam: In the life-time of the Prophet we used to speak while praying, and one of us would tell his needs to his companions, till the verse, 'Guard Strictly your prayers (2.238) was revealed. After that we were ordered to remain silent while praying. (Book #22, Hadith #292)

(2) Tahawi Hanafi writes about this hadith :
فقد ثبت بحديثه هذا ان نسخ الكالام فى الصلوة كان بالمدينة بعد قدوم رسول الله صلى الله عليه وسلم من مكة
From this hadith (of Zain bin Arqam) it is proven that the abrogation of talking during the prayer was revealed in Madina e Tayyaba after the migration of Prophet salalahoalayhiwasalam from Makkah to Madina. ( Sharah Maa’ani Al-Asaar 1/304 )

Same is mentioned by
1 . Allama Aini Hanafi ( Ummdatul Qari 7/269 )
2 . Mulla Ali Qari Hanafi ( Marqat 3/29 )
3 . Ibn e Turkamani Hanafi ( Al Johar Al Naqi 2/361 )

So it is clear from this that when talking was not prohibited after this ayah how can be Umm Ul Qura prohibited ? I will InshAllah will reveal the reality of those weak narrations which are presented about its Shan e Nazul.

Thats why Imam Fakhar Uddin Al – Razi after mentioning 4 quotes in the 5th one he writes in his tafsir :
وفي الآية قول خامس وهو أن قوله تعالى: { وَإِذَا قُرِىء ٱلْقُرْءانُ فَٱسْتَمِعُواْ لَهُ وَأَنصِتُواْ } خطاب مع الكفار في ابتداء التبليغ وليس خطاباً مع المسلمين، وهذا قول حسن مناسب
About this Ayah there is also 5th saying, which is as follows that this Ayah is not addressing Muslims but it addressess the Kuffar in the Starting of Islam, and this saying is more better and suitable.

So the great Muffasir Imam Al-Razi himself selected this Qaul more suitable because the Companions himself didn’t understood this ayah as per some people claim.

So this is proven reading Quran when Quran is recited is not against Quran, this practice is going in the Ummat e Muslima from Tawatur that People read Quran and others also read it, See the Huffaz Classes even the Ahnaf do the same, why don’t they leave this practice, if it is against the Quran.


Furthermore see this Ayah :
وَإِذَا سَمِعُواْ مَآ أُنزِلَ إِلَى ٱلرَّسُولِ تَرَىٰٓ أَعۡيُنَهُمۡ تَفِيضُ مِنَ ٱلدَّمۡعِ مِمَّا عَرَفُواْ مِنَ ٱلۡحَقِّ‌ۖ يَقُولُونَ رَبَّنَآ ءَامَنَّا فَٱكۡتُبۡنَا مَعَ ٱلشَّـٰهِدِينَ (٨٣)
Surah Al Maidah Chapter 5 Verse 83.

And when they hear that which hath been sent down unto the apostle, then thou beholdest their eyes overflow, with tears because of the truth they have recognised. They say: Our Lord! we believe, so write us down with the witnesses.


So it is proven from this verse, reading Quran silently when Quran is recited is not against the Quran.


Some weak narrations regarding it :

1 .
عن بشير بن جابر، قال: صلى ابن مسعود، فسمع ناسا يقرءون مع الإمام، فلـما انصرف، قال: أما آن لكم أن تفقهوا؟ أما آن لكم أن تعقلوا؟ وَإذَا قُرِىءَ القُرآنُ فـاسْتَـمِعُوا لَهُ وأنْصِتُوا كما أمركم الله.


Translation: Hadrat Bashir bin Jabir narrates that Ibn Masud (ra) lead people in prayer and he heard some people reciting along with Imam, when he offered salutations he said: “HASN’T TIME COME YET THAT YOU UNDERSTAND” hasn’t time come yet that you use your senses? Remember when Quran is recited then you should listen to it attentively and “REMAIN SILENT, BECAUSE ALLAH HAS ORDERED IT (IN 7:204)” [Tafsir at-Tabri, (9/110) under 7:204]

First of all the narrator Bashir bin Jabar is Majhool (Unknown), there is no record of him in the books of Rijaal. Some people have tried to deceive the common folks by putting (ra) ahead it, so people shall think that he is a Sahabi. But it is a Majhool narrator which has no record in the Books of Rijaal.

2. The Full Sanad is like this :
حدثنا أبو كريب، قال: ثنا الـمـحاربـي، عن داود بن أبـي هند، عن بشير بن جابر، قال: صلـى ابن مسعود، فسمع ناسا يقرءون مع الإمام، فلـما انصرف، قال: أما آن لكم أن تفقهوا؟ أما آن لكم أن تعقلوا؟ { وَإذَا قُرِىءَ القُرآنُ فـاسْتَـمِعُوا لَهُ وأنْصِتُوا } كما أمركم الله.

The narrator Al Maharbi is Muddalis (Tabaqat Al Mudallisin) and is narrating from UN there it is weak due to one Majhool narrator and second due to Maa’nan of Al Maharbi.

2.
عن سعيد بن جبـير: وَإذَا قُرِىءَ القُرآنُ فـاسْتَـمِعُوا لَهُ وأنْصِتُوا قال: فـي الصلاة الـمكتوبة.

Translation: Hadrat Sa’eed bin Jubair (ra) narrates that {When the Qur’an is being recited then listen attentively and remain silent} is revealed about “OBLIGATORY PRAYERS” [Tafsir Ibn Jarir (9/110) under 7:204]

Here is the full Sanad :
قال: ثنا الـمـحاربـي، عن لـيث، عن مـجاهد، وعن حجاج، عن القاسم بن أبـي بزة، عن مـجاهد، وعن ابن أبـي لـيـلـى، عن الـحكم، عن سعيد بن جبـير: { وَإذَا قُرِىءَ القُرآنُ فـاسْتَـمِعُوا لَهُ وأنْصِتُوا } قال: فـي الصلاة الـمكتوبة.

Al Maharbi is Muddalis (Tabqat Al Mudallisin) and narrating from Un, therefore it is weak.


Secondly the narrator Lais bin Abi Salim is also weak according to Jamhur Muhadissin. ( See Books of Asma o Rijaal )


it contains the narrator Abdur Rehman bin Abi Laila who is weak according to Jamhur Muhadissin ( Al Jarrha Wa Tadeel 7/322, Al Zaufa Wa Al Nasai 525, )

Zaili Hanafi says about him : “Weak” (Nasb Ar Raya 1/318)

The Third illat is that a Narrator Hajjaj about which we will mentioned from the Hanafi House, as they have done Jarrha on the narration of Nikah bi Wali however this narration is proven from another route Wallhamdulilah.
Amer Pt Hanafi Quoted :

Abul Hasan Muhammad bin Abdul Hadi as-Sanadee, in Sunan Ibn Majah bi Sharh as-Sanadee wa Misbah az-Zujajah fi Zawa’id Ibn Majah vol.2 pg 428 [Publication: Darul Ma’rifah, Beirut; 1996], comments on this hadith:


“According to al-Zawa’id, its isnad contains in it al-Hajjaj who is Ibn Artaah. He is mudallis. He has transmitted it through ‘an‘ana and he has not heard from ‘Ikrama.


So therefore it is weak also due to Tadlis of Hajjaj.

3.
وقال علي بن أبي طلحة عن ابن عباس في الآية قوله {وَإِذَا قُرِىءَ ٱلْقُرْءَانُ فَٱسْتَمِعُوا۴} يعني في الصلاة المفروضة،

Translation: Ibn Abbas (ra) said that {When the Qur’an is being recited then listen attentively and remain silent} refers to ruling regarding “OBLIGATORY PRAYERS” [Tafsir Ibn Kathir under 7:204]

This sanad is weak as well because Ali bin Abi Talha didn’t get the era of Ibn e Abbas.

A Hanafi Alim Muhammad Zahid Al Kausiri writes about a hadith that “ It is weak due to Inqita because Ali bin Abi Talha didn’t get the era of Ibn e Abbas” ( Maqamat Al Kausiri 355 )


[FONT=Helvetica, Arial, FreeSans, sans-serif]http://www.systemoflife.com[/FONT]​
 

عبدالرحمن بھٹی

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2015
پیغامات
2,435
ری ایکشن اسکور
292
پوائنٹ
165
Reciting Fatiha behind Imam and relevant Quranic Ayah

Al Qasim bin Muhammad bin Abi Bakr As Siddiq one of the Fuqaha of Madina and a Tabae also grandson of Abu Bakr ra was asked about reciting Fatiha Behind the Imam in loud prayers ? He said

«إِنْ قَرَأْتَ فَلَكَ فِي رِجَالٍ مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ، وَإِذَا لَمْ تَقْرَأْ فَلَكَ فِي رِجَالٍ مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»
If you recite it then there is a example for you amongst the Companions of Prophet SAW, and if you don't recite it then (still) there is an example for you amongst the Companions of Prophet SAW. [Jame Biyan Al Ilm Wa Fazlhu 1690 with an sound chain of transmission]
قرآن اور صحیح احادیث کے مقابلہ میں ایک تابعی کا قول کیسے قالِ التفات ہوسکتا ہے۔
 

عبدالرحمن بھٹی

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2015
پیغامات
2,435
ری ایکشن اسکور
292
پوائنٹ
165
Quran states: When the Qur’an is being recited then “LISTEN ATTENTIVELY AND REMAIN SILENT” so that mercy will be showered upon you".(7:204)

This Ayat is against Ahnaf itself because they allow “Subhanaka Allahuma Wabihamdika” when Muqtadi joins the prayer later on ( Fatawa e Alamgiri Vol 1 Page 91 )
بات کسی مسلک یا فتاویٰ کی نہیں بلکہ قرآن و سنت کی روشنی میں ’’صحیح طریقہ نماز‘‘ تک رسائی حاصل کرنے کی کوشش ہونی چاہیئے۔
 

عبدالرحمن بھٹی

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2015
پیغامات
2,435
ری ایکشن اسکور
292
پوائنٹ
165
This ayat was revealed in Makka because it is the Ayah of Surah Al Araaf which is with consensus Makki, even after this Ayah Companions of the Prophet (s) used to talk during the Salah. Until the Ayah of Surah Baqrah 238 was revealed which was revealed after the Hijrat in Madina.

So the Companions didn’t understand this Ayat as some people claim, neither the Prophet (s) prohibited them in the Makkah. So it is wrong to claim such a baseless thing. When talking is not Prohibited how can one claim to prohibit the Glorious Recitation of Quran.
کتب احادیث میں صحابہ کرام کی کثیر تعداد سے اس بات کی وضاحت موجود ہے کہاس آیت کے نزول کے بعد صحابہ کرام خاموشی اختیار کرتے تھے (صحیح مسلم، ابوداؤد، نسائی، ابن ماجہ، مسند احمد، صحیح ابنِ خزیمہ اور تفسیر ابنِ کثیر )
 

عبدالرحمن بھٹی

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2015
پیغامات
2,435
ری ایکشن اسکور
292
پوائنٹ
165
So it is proven from this verse, reading Quran silently when Quran is recited is not against the Quran.
قرآنِ پاک کی آیت کو بغور پڑھیں، اس میں یہ بات بالکل واضح طور پر معلوم ہوتی ہے کہ سننے کی تاکید اس وقت ہے جب سننے والا اس پر مأمور ہو۔ نماز میں مقتدی اس پر مأمور ہے، حسنِ قراءت کی محافل میں شمولیت اختیار کرنے والے اس پر مأمور ہوتے ہیں۔ اس آیت سے ہر اس قاری کی قراءت پر خاموشی اختیار کی جائے گی جسے قراءت کرنے پر مأمور کیا گیا ہو۔
حفاظ کرام قرآن کو یاد کرنے کے لئے بلند آواز سے قراءت کر رہے ہوتے ہیں نہ کہ دوسروں کو سنانے کے لئے۔ جبکہ نماز میں امام بلند قراءت مقتدیوں کے لئے ہی کر رہا ہوتا ہے محلے والوں کے لئے نہیں اور نہ ہی محلے والے اس کی قراءت سننے پر مأمور ہیں جبکہ مقتدی اس پر مأ مور ہے۔
 

عبدالرحمن بھٹی

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2015
پیغامات
2,435
ری ایکشن اسکور
292
پوائنٹ
165
Some weak narrations regarding it :

1 .
عن بشير بن جابر، قال: صلى ابن مسعود، فسمع ناسا يقرءون مع الإمام، فلـما انصرف، قال: أما آن لكم أن تفقهوا؟ أما آن لكم أن تعقلوا؟ وَإذَا قُرِىءَ القُرآنُ فـاسْتَـمِعُوا لَهُ وأنْصِتُوا كما أمركم الله.

Translation: Hadrat Bashir bin Jabir narrates that Ibn Masud (ra) lead people in prayer and he heard some people reciting along with Imam, when he offered salutations he said: “HASN’T TIME COME YET THAT YOU UNDERSTAND” hasn’t time come yet that you use your senses? Remember when Quran is recited then you should listen to it attentively and “REMAIN SILENT, BECAUSE ALLAH HAS ORDERED IT (IN 7:204)” [Tafsir at-Tabri, (9/110) under 7:204]


First of all the narrator Bashir bin Jabar is Majhool (Unknown), there is no record of him in the books of Rijaal. Some people have tried to deceive the common folks by putting (ra) ahead it, so people shall think that he is a Sahabi. But it is a Majhool narrator which has no record in the Books of Rijaal.

2. The Full Sanad is like this :
حدثنا أبو كريب، قال: ثنا الـمـحاربـي، عن داود بن أبـي هند، عن بشير بن جابر، قال: صلـى ابن مسعود، فسمع ناسا يقرءون مع الإمام، فلـما انصرف، قال: أما آن لكم أن تفقهوا؟ أما آن لكم أن تعقلوا؟ { وَإذَا قُرِىءَ القُرآنُ فـاسْتَـمِعُوا لَهُ وأنْصِتُوا } كما أمركم الله.

The narrator Al Maharbi is Muddalis (Tabaqat Al Mudallisin) and is narrating from UN there it is weak due to one Majhool narrator and second due to Maa’nan of Al Maharbi.
2.
عن سعيد بن جبـير: وَإذَا قُرِىءَ القُرآنُ فـاسْتَـمِعُوا لَهُ وأنْصِتُوا قال: فـي الصلاة الـمكتوبة.

Translation: Hadrat Sa’eed bin Jubair (ra) narrates that {When the Qur’an is being recited then listen attentively and remain silent} is revealed about “OBLIGATORY PRAYERS” [Tafsir Ibn Jarir (9/110) under 7:204]

Here is the full Sanad :
قال: ثنا الـمـحاربـي، عن لـيث، عن مـجاهد، وعن حجاج، عن القاسم بن أبـي بزة، عن مـجاهد، وعن ابن أبـي لـيـلـى، عن الـحكم، عن سعيد بن جبـير: { وَإذَا قُرِىءَ القُرآنُ فـاسْتَـمِعُوا لَهُ وأنْصِتُوا } قال: فـي الصلاة الـمكتوبة.

Al Maharbi is Muddalis (Tabqat Al Mudallisin) and narrating from Un, therefore it is weak.

Secondly the narrator Lais bin Abi Salim is also weak according to Jamhur Muhadissin. ( See Books of Asma o Rijaal )


it contains the narrator Abdur Rehman bin Abi Laila who is weak according to Jamhur Muhadissin ( Al Jarrha Wa Tadeel 7/322, Al Zaufa Wa Al Nasai 525, )


Zaili Hanafi says about him : “Weak” (Nasb Ar Raya 1/318)
The Third illat is that a Narrator Hajjaj about which we will mentioned from the Hanafi House, as they have done Jarrha on the narration of Nikah bi Wali however this narration is proven from another route Wallhamdulilah.
Amer Pt Hanafi Quoted :

Abul Hasan Muhammad bin Abdul Hadi as-Sanadee, in Sunan Ibn Majah bi Sharh as-Sanadee wa Misbah az-Zujajah fi Zawa’id Ibn Majah vol.2 pg 428 [Publication: Darul Ma’rifah, Beirut; 1996], comments on this hadith:


“According to al-Zawa’id, its isnad contains in it al-Hajjaj who is Ibn Artaah. He is mudallis. He has transmitted it through ‘an‘ana and he has not heard from ‘Ikrama.

So therefore it is weak also due to Tadlis of Hajjaj.

3.
وقال علي بن أبي طلحة عن ابن عباس في الآية قوله {وَإِذَا قُرِىءَ ٱلْقُرْءَانُ فَٱسْتَمِعُوا۴} يعني في الصلاة المفروضة،

Translation: Ibn Abbas (ra) said that {When the Qur’an is being recited then listen attentively and remain silent} refers to ruling regarding “OBLIGATORY PRAYERS” [Tafsir Ibn Kathir under 7:204]

This sanad is weak as well because Ali bin Abi Talha didn’t get the era of Ibn e Abbas.

A Hanafi Alim Muhammad Zahid Al Kausiri writes about a hadith that “ It is weak due to Inqita because Ali bin Abi Talha didn’t get the era of Ibn e Abbas” ( Maqamat Al Kausiri 355 )
آپ مندرجہ ذیل صحیح احادیث کیوں بیان نہیں کرتے؟

رواه مسلم في صحيحه من حديث أبي موسى الأشعري رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم "إنما جعل الإمام ليؤتم به فإذا كبر فكبروا وإذا قرأ فأنصتوا"
صحیح مسلم میں ابو موسیٰ اشعری رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا کہ بے شک امام اس لئے ہے کہ تم اس کی پیروی کرو پس جب وہ تکبیر کہے تکبیر کہو اور جب پڑھے خاموش رہو۔
(تفسیر ابنِ کثیر)

رواه أهل السنن من حديث أبي هريرة أيضا وصححه مسلم بن الحجاج أيضا ولم يخرجه في كتابه وقال إبراهيم بن مسلم الهجري عن أبي عياض عن أبي هريرة قال: كانوا يتكلمون في الصلاة فلما نزلت هذه الآية "فإذا قرئ القرآن فاستمعوا له" والآية الأخرى أمروا بالإنصات۔
ہم نماز میں بات چیت کر لیتے تھے جب یہ آیت "فإذا قرئ القرآن فاستمعوا له" اور اسکے بعد والی آیت نازل ہوئی تو خاموش رہنے کا حکم ہؤا۔
(تفسیر ابنِ کثیر)
سنن النسائي: كِتَاب الِافْتِتَاحِ: تَأْوِيلُ قَوْلِهِ عَزَّ وَجَلَّ { وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ }
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّمَا الْإِمَامُ لِيُؤْتَمَّ بِهِ فَإِذَا كَبَّرَ فَكَبِّرُوا وَإِذَا قَرَأَ فَأَنْصِتُوا (حدیث مرفوع)
ابو ہریرۃ رضی اللہ تعالی عنہ سے روایت ہے فرماتے ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا بے شک امام اس لئے ہے کہ تم اس کی پیروی کرو پس جب وہ تکبیر کہے تکبیر کہو اور جب وہ پڑھے تو خاموش رہو اور جب کہے " سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ " تو کہو " اللَّهُمَّ رَبَّنَا لَكَ الْحَمْدُ "
قال البانی: حسن صحیح

ابن ماجه: كِتَاب إِقَامَةِ الصَّلَاةِ وَالسُّنَّةِ فِيهَا: بَاب إِذَا قَرَأَ الْإِمَامُ فَأَنْصِتُوا
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّمَا جُعِلَ الإِمَامُ لِيُؤْتَمَّ بِهِ فَإِذَا كَبَّرَ فَكَبِّرُوا وَإِذَا قَرَأَ فَأَنْصِتُوا وَإِذَا قَالَ ( غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلا الضَّالِّينَ ) فَقُولُوا آمِينَ وَإِذَا رَكَعَ فَارْكَعُوا وَإِذَا الحدیث
ابو ہریرۃ رضی اللہ تعالی عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا بے شک امام اس لئے ہے کہ تم اس کی پیروی کرو پس جب وہ تکبیر کہے تکبیر کہو اور جب وہ قراءت کرے تو خاموش رہو اور جب کہے " غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلا الضَّالِّينَ " تو کہو " آمِينَ " اور جب رکوع کرے تو رکوع کرو ـــــــــــ الحدیث
قال البانی: حسن صحیح
مسند احمد: أَوَّلُ مُسْنَدِ الْكُوفِيِّينَ: حَدِيثُ أَبِي مُوسَى الْأَشْعَرِيِّ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ
عَن أَبِي مُوسَى قَالَ عَلَّمَنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ فَلْيَؤُمَّكُمْ أَحَدُكُمْ وَإِذَا قَرَأَ الإِمَامُ فَأَنْصِتُوا
ابو موسی اشعری رضی اللہ تعالی عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے ہمیں (نماز) سکھلائی (رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے) فرمایا جب تم نماز کے لئے کھڑے ہو تو چاہئے کہ امامت کرائے تم میں سے کوئی ایک اور جب امام پڑھے تو خاموش رہو ۔
صحيح مسلم: كِتَاب الْمَسَاجِدِ وَمَوَاضِعِ الصَّلَاةِ: بَاب سُجُودِ: التِّلَاوَةِ
سَأَلَ زَيْدَ بْنَ ثَابِتٍ عَنِ الْقِرَاءَةِ مَعَ الإِمَامِ فَقَالَ لا قِرَاءَةَ مَعَ الإِمَامِ فِي شَيْءٍ ۔۔۔۔ الخ
زید (رضی اللہ عنہ) بن ثابت سے امام کے ساتھ مقتدی کے قراءت کرنے کے متعلق پوچھا گیا تو انہوں نے کہا کہ امام کے ساتھ قراءت میں سے کچھ بھی واجب نہیں۔۔۔ الخ
 

Abdul Haseeb

مبتدی
شمولیت
اگست 14، 2016
پیغامات
37
ری ایکشن اسکور
3
پوائنٹ
18
حکمِ باری تعالیٰ ’’ وَإِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا‘‘ خاص ہے نماز کے لئے (دیکھئے تفسیر ابن کثیر)۔ امام مامور ہوتا ہے جہری نمازوں میں جہری قراءت کرنے پر اور وہ جہری قراءت مقتدیوں کے لئے ہی کرنے پر مامور ہے۔ مقتدی مامور ہیں امام کی قراءت کو دھیان سے خاموش رہ کر سننے پر۔
فرمانِ رسول صلی اللہ علیہ وسلم
«لَا صَلَاةَ لِمَنْ لَمْ يَقْرَأْ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ» عام ہے نماز کے لئے۔ مقتدی کو استثنا دے دیا رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے ’’مَنْ كَانَ لَهُ إِمَامٌ فَقِرَاءَةُ الْإِمَامِ لَهُ قِرَاءَةٌ ‘‘ (سنن ابن ماجہ و قال البانی حدیث حسن)۔
اس کی تائیدفرمانِ صحابی عبد اللہ ابنِ عمر رضی اللہ تعالیٰ عنہ ’’
إِذَا صَلَّى أَحَدُكُمْ خَلْفَ الْإِمَامِ فَحَسْبُهُ قِرَاءَةُ الْإِمَامِ وَإِذَا صَلَّى وَحْدَهُ فَلْيَقْرَأْ ‘‘ (مؤطا امام مالک) سے ہوتی ہے۔
مزید تائیدفرمانِ صحابی ابی درداء رضی اللہ تعالیٰ عنہ ’’
مَا أَرَى الْإِمَامَ إِذَا أَمَّ الْقَوْمَ إِلَّا قَدْ كَفَاهُمْ ‘‘ (سنن النسائی) سے بھی ہوتی ہے۔
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کا فرمان دو گواہ صحابہ کرام سمیت۔
سورة فاتحہ کے بغیر نماز نہیں ہوتی
چونکہ اوپر کی آیت میں بیان تھا کہ یہ قرآن لوگوں کے لئے بصیرت و بصارت ہے اور ساتھ ہی ہدایت و رحمت ہے اس لئے اس آیت میں اللہ تعالیٰ جل و علا حکم فرماتا ہے کہ اس کی عظمت اور احترام کے طور پر اس کی تلاوت کے وقت کان لگا کر اسے سنو ایسا نہ کرو جیسا کفار قریش نے کیا کہ وہ کہتے تھے آیت ( وَقَالَ الَّذِيْنَ كَفَرُوْا لَا تَسْمَعُوْا لِھٰذَا الْقُرْاٰنِ وَالْـغَوْا فِيْهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُوْنَ 26؀) 41 ۔ فصلت :26) ، اس قرآن کو نہ سنو اور اس کے پڑھے جانے کے وقت شور غل مچا دو ۔ اس کی اور زیادہ تاکید ہوجاتی ہے جبکہ فرض نماز میں امام با آواز بلند قرأت پڑھتا ہو۔ جیسے کہ صحیح مسلم شریف میں حضرت ابو موسیٰ اشعری کی روایت سے ہے کہ امام اقتدا کے کئے جانے کیلئے مقرر کیا گیا ہے۔ جب وہ تکبیر کہے تم تکبیر کہو اور جب وہ پڑھے تم خاموش رہو۔ اس طرح سنن میں بھی یہ حدیث بروایت حضرت ابوہریرہ مروی ہے۔ امام مسلم بن حجاج (رح) نے بھی اسے صحیح کہا ہے اور اپنی کتاب میں نہیں لائے ـ ( یہ یاد رہے کہ اس حدیث میں جو خاموش رہنے کا حکم ہے یہ صرف اس قرأت کیلئے ہے جو الحمد کے سوا ہو۔ جیسے کہ طبرانی کبیر میں صحیح حدیث میں جو خاموش رہنے کا حکم ہے یہ صرف اس قرأت کے لئے ہے جو الحمد کے سوا ہو۔ جیسے کہ طبرانی کبیر میں صحیح حدیث ہے رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) فرماتے ہیں حدیث (من صلی خلف الا مام فلیقرا بفا تحۃ الکتاب) یعنی جو شخص امام کے پیچھے نماز پڑھ رہا ہو وہ سورة فاتحہ ضرور پڑھ لے۔ پس سورة فاتحہ پڑھنے کا حکم ہے اور قرأت کے وقت خاموشی کا حکم ہے، واللہ اعلم۔ مترجم) اس آیت کے شان نزول کے متعلق حضرت ابوہریرہ (رض) فرماتے ہیں کہ لوگ پہلے نماز پڑھتے ہوئے باتیں بھی کرلیا کرتے تھے تب یہ آیت اتری اور دوسری آیت میں چپ رہنے کا حکم کیا گیا۔ حضرت ابن مسعود (رض) فرماتے ہیں کہ نماز پڑھتے ہوئے ہم آپ سے میں ایک دوسرے کو سلام کیا کرتے تھے پس یہ آیت اتری۔ آپ نے ایک مرتبہ نماز میں لوگوں کو امام کے ساتھ ہی ساتھ پڑھتے ہوئے سن کر فارغ ہو کر فرمایا کہ تم میں اس کی سمجھ بوجھ اب تک نہیں آئی کہ جب قرآن پڑھا جائے تو اسے سنو اور چپ رہو جیسے کہ اللہ تعالیٰ نے تمہیں حکم دیا ہے۔ (واضح رہے کہ حضرت ابن مسعود (رض) کی رائے میں اس سے مراد امام کے با آواز بلند الحمد کے سوا دوسری قرأت کے وقت مقتدی کا خاموش رہنا ہے نہ کہ پست آواز کی قرأت والی نماز میں، نہ بلند آواز کی قرأت والی نماز میں الحمد سے خاموشی۔ امام کے پیچھے الحمد تو خود آپ بھی پڑھا کرتے تھے جیسے کہ جزاء القراۃ بخاری میں ہے حدیث (انہ قرا فی العصر خلف الا مام فی الرکعتین الاولیین بام القران و سورة ) یعنی آپ نے امام کے پیچھے عصر کی نماز کی پہلی دو رکعتوں میں سورة الحمد بھی پڑھی اور دوسری سورت بھی ملائی۔ پس آپ کے مندرجہ بالا فرمان کا مطلب صرف اسی قدر ہے کہ جب امام اونچی آواز سے قرأت کرے تو مقتدی الحمد کے سوا دوسری قرأت کے وقت سنے اور چپ رہے واللہ اعلم۔ مترجم حضرت زہری (رح) فرماتے ہیں کہ یہ آیت اس انصاری نوجوان کے بارے میں نازل ہوئی ہے جس کی عادت تھی کہ جب کبھی رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) قرآن سے کچھ پڑھتے یہ بھی اسے پڑھتا پس یہ آیت اتری۔ مسند احمد اور سنن میں حضرت ابوہریرہ سے مروی ہے کہ رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) اس نماز سے فارغ ہو کر پلٹے جس میں آپ نے باآواز بلند قرأت پڑھی تھی پھر پوچھا کہ کیا تم میں سے کسی نے میرے ساتھ پڑھا تھا ؟ ایک شخص نے کہا ہاں یارسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) ۔ آپ نے فرمایا میں کہہ رہا تھا کہ یہ کیا بات ہے کہ مجھ سے قرآن کی چھینٹا جھپٹی ہو رہی ہے ؟ راوی کا کہنا ہے کہ اس کے بعد لوگ رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کے ساتھ ان نمازوں میں جن میں آپ اونچی آواز سے قرأت پڑھا کرتے تھے قرأت سے رک گئے جبکہ انہوں نے رسول (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) سے یہ سنا۔ امام ترمذی اسے حسن کہتے ہیں اور ابو حاتم رازی اس کی تصحیح کرتے ہیں (مطلب اس حدیث کا بھی یہی ہے کہ امام جب پکار کر قرأت پڑھے اس وقت مقتدی سوائے الحمد کے کچھ نہ پڑھے کیونکہ ایسی ہی روایت ابو داؤد، ترمذی، نسائی، ابن ماجہ، موطا امام مالک، مسند احمد وغیرہ میں ہے جس میں ہے کہ جب آپ کے سوال کے جواب میں یہ کہا گیا ہے کہ ہم پڑھتے ہیں تو آپ نے فرمایا حدیث (لا تفعلوا الابفاتحۃ الکتاب فانہ لاصلوۃ لمن لم یقراء بھا) یعنی ایسا نہ کیا کرو صرف سورة فاتحہ پڑھو کیونکہ جو اسے نہیں پڑھتا اس کی نماز نہیں ہوتی۔ پس لوگ اونچی آواز والی قرأت کی نماز میں جس قرأت سے رک گئے وہ الحمد کے علاوہ تھی کیونکہ اسی سے روکا تھا اسی سے صحابہ رک گئے۔ الحمد تو پڑھنے کا حکم دیا تھا۔ بلکہ ساتھ ہی فرمادیا تھا کہ اس کے بغیر نماز ہی نہیں واللہ اعلم۔ مترجم) زہری کا قول ہے کہ امام جب اونچی آواز سے قرأت پڑھے تو انہیں امام کی قرأت کافی ہے امام کے پیچھے والے نہ پڑھیں گو انہیں امام کی آواز سنائی بھی نہ دے۔ ہاں البتہ جب امام آہستہ آواز سے پڑھ رہا ہو اس وقت مقتدی بھی آہستہ پڑھ لیا کریں اور کسی کو لائق نہیں کہ اس کے ساتھ ساتھ پڑھے خواہ جہری نماز ہو خواہ سری۔ اللہ تعالیٰ کا فرمان ہے کہ جب قرآن پڑھا جائے تو تم اسے سنو اور چپ رہو تاکہ تم پر رحم کیا جائے۔ علماء کے ایک گروہ کا مذہب ہے کہ جب امام اونچی آواز سے قرأت کرے تو مقتدی پر نہ سورة فاتحہ پڑھنا واجب ہے نہ کچھ اور۔ امام شافعی کے اس بارے میں دو قول ہیں جن میں سے ایک قول یہ بھی ہے لیکن یہ قول پہلے کا ہے جیسے کہ امام مالک کا مذہب، ایک اور روایت میں امام احمد کا بہ سبب ان دلائل کے جن کا ذکر گذر چکا۔ لیکن اس کے بعد کا آپ کا یہ فرمان ہے کہ مقتدی صرف سورة فاتحہ امام کے سکتوں کے درمیان پڑھ لے۔ صحابہ تابعین اور ان کے بعد والے گروہ کا یہی فرمان ہے۔ امام ابوحنیفہ اور امام احمد فرماتے ہیں مقتدی پر مطلقاً قرأت واجب نہیں نہ اس نماز میں جس میں امام آہستہ قرأت پڑھے نہ اس میں جس میں بلند آواز سے قرأت پڑھے اس لئے کہ حدیث میں ہے امام کی قرأت مقتدیوں کی بھی قرأت ہے۔ اسے امام احمد نے اپنی مسند میں حضرت جابر سے مرفوعاً روایت کیا ہے۔ یہی حدیث موطاء امام مالک میں موقوفا مروی ہے اور یہی زیادہ صحیح ہے یعنی یہ قول حضرت جابر (رض) کا ہونا زیادہ صحیح ہے نہ کہ فرمان رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کا (لیکن یہ بھی یاد رہے کہ خود حضرت جابر (رض) سے ابن ماجہ میں مروی ہے کہ حدیث (کنا نقرا فی الظھر والعصر خلف الا مام فی الرکعتین الالیین بفاتحتہ الکتاب و سورة وفی الاخریین بفاتحۃ الکتاب) یعنی ہم ظہر اور عصر کی نماز میں امام کے پیچھے پہلی دو رکعتوں میں سورة فاتحہ بھی پڑھتے تھے اور کوئی اور سورت بھی اور پچھلی دور کعتوں میں صرف سورة فاتحہ پڑھا کرتے تھے پس معلوم ہوتا ہے کہ آپ نے جو فرمایا کہ امام کی قرأت اسے کافی ہے اس سے مراد الحمد کے علاوہ قرأت ہے۔ واللہ اعلم، مترجم) یہ مسئلہ اور جگہ نہایت تفصیل سے بیان کیا گیا ہے۔ اسی خاص مسئلے پر حضرت امام ابو عبداللہ بخاری (رح) نے ایک مستقل رسالہ لکھا ہے اور اس میں ثابت کیا ہے کہ ہر نماز میں خواہ اس میں قرأت اونچی پڑھی جاتی ہو یا آہستہ مقتدیوں پر سورة فاتحہ کا پڑھنا فرض ہے واللہ اعلم۔ ابن عباس فرماتے ہیں یہ آیت فرض نماز کے بارے میں ہے۔ طلحہ کا بیان ہے کہ عبید بن عمر اور عطاء بن ابی رباح کو میں نے دیکھا کہ واعظ و عظ کہہ رہا تھا اور وہ آپس میں باتیں کر رہے تھے تو میں نے کہا تم اس وعظ کو نہیں سنتے اور وعید کے قابل ہو رہے ہو ؟ انہوں نے میری طرف دیکھا پھر باتوں میں مشغول ہوگئے۔ میں نے پھر یہی کہا انہوں نے پھر میری طرف دیکھا اور پھر باتوں میں مشغول ہوگئے۔ میں نے پھر یہی کہا انہوں نے پھر میری طرف دیکھ اور پھر اپنی باتوں میں لگ گئے، میں نے پھر تیسری مرتبہ ان سے یہی کہا۔ تیسری بار انہوں نے میری طرف دیکھ کر فرمایا یہ نماز کے بارے میں ہے۔ حضرت مجاہد فرماتے ہیں نماز کے سوا جب کوئی پڑھ رہا ہو تو کلام کرنے میں کوئی حرج نہیں اور بھی بہت سے بزرگوں کا فرمان ہے کہ مراد اس سے نماز میں ہے۔ حضرت مجاہد سے مروی ہے کہ یہ آیت نماز اور جمعہ کے خطبے کے بارے میں ہے۔ حضرت عطاء سے بھی اسی طرح مروی ہے۔ حسن فرماتے ہیں نماز میں اور ذکر کے وقت، سعید بن جبیر فرماتے ہیں بقرہ عید اور میٹھی عید اور جمعہ کے دن اور جن نمازوں میں امام اونچی قرأت پڑھے۔ ابن جریر کا فیصلہ بھی یہی ہے کہ مراد اس سے نماز میں اور خطبے میں چپ رہنا ہے جیسے کہ حکم ہوا ہے امام کے پیچھے خطبے کی حالت میں چپ رہو۔ مجاہد نے اسے مکروہ سمجھا کہ جب امام خوف کی آیت یا رحمت کی آیت تلاوت کرے تو اس کے پیچھے سے کوئی شخص کچھ کہے بلکہ خاموشی کے لئے کہا (حدیث میں ہے کہ رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) جب کبھی کسی خوف کی آیت سے گزرتے تو پناہ مانگتے اور جب کبھی کسی رحمت کے بیان والی آیت سے گذرتے تو اللہ سے سوال کرتے۔ مترجم) حضرت حسن فرماتے ہیں جب تو قرآن سننے بیٹھے تو اس کے احترام میں خاموش رہا کر۔ مسند احمد میں فرمان رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) ہے کہ جو شخص کان لگا کر کتاب اللہ کی کسی آیت کو سنے تو اس کے لئے کثرت سے بڑھنے والی نیکی لکھی جاتی ہے اور اگر اسے پڑھے تو اس کے لئے قیامت کے دن نور ہوگا۔ (TAFSEER IBN KASEER)
 
سٹیٹس
مزید جوابات پوسٹ نہیں کیے جا سکتے ہیں۔
Top