• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ﻋﯿﺪ ﻣﯿﮟ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ

شمولیت
اپریل 27، 2020
پیغامات
509
ری ایکشن اسکور
167
پوائنٹ
77
ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ﻋﯿﺪ ﻣﯿﮟ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ
ﺗﺤﺮﯾﺮ : ﺷﯿﺦ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ ﻋﻼﻣﮧ ﻏﻼﻡ ﻣﺼﻄﻔﯽٰ ﻇﮩﯿﺮ ﺍﻣﻦ ﭘﻮﺭﯼ

ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ِﻋﯿﺪﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ، ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺳﯿﺪﻧﺎ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻤﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ :

ﮐَﺎﻥَ ﺭَﺳُﻮﻝُ ﺍﻟﻠّٰﮧِ ﺻَﻠَّﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧُ ﻋَﻠَﯿْﮧِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﺇِﺫَﺍ ﻗَﺎﻡَ ﺇِﻟَﯽ ﺍﻟﺼَّﻠَﺎۃِ ﺭَﻓَﻊَ ﯾَﺪَﯾْﮧِ، ﺣَﺘّٰﯽ ﺇِﺫَﺍ ﮐَﺎﻧَﺘَﺎ ﺣَﺬْﻭَ ﻣَﻨْﮑِﺒَﯿْﮧِ ﮐَﺒَّﺮَ، ﺛُﻢَّ ﺇِﺫَﺍ ﺍَٔﺭَﺍﺩَ ﺍَٔﻥْ ﯾَّﺮْﮐَﻊَ ﺭَﻓَﻌَﮩُﻤَﺎ، ﺣَﺘّٰﯽ ﯾَﮑُﻮﻧَﺎ ﺣَﺬْﻭَ ﻣَﻨْﮑِﺒَﯿْﮧِ، ﮐَﺒَّﺮَ ﻭَﮨُﻤَﺎ ﮐَﺬٰﻟِﮏَ، ﻓَﺮَﮐَﻊَ، ﺛُﻢَّ ﺇِﺫَﺍ ﺍَٔﺭَﺍﺩَ ﺍَٔﻥْ ﯾَّﺮْﻓَﻊَ ﺻُﻠْﺒَﮧٗ ﺭَﻓَﻌَﮩُﻤَﺎ، ﺣَﺘّٰﯽ ﯾَﮑُﻮﻧَﺎ ﺣَﺬْﻭَ ﻣَﻨْﮑِﺒَﯿْﮧِ، ﺛُﻢَّ ﻗَﺎﻝَ : ﺳَﻤِﻊَ ﺍﻟﻠّٰﮧُ ﻟِﻤَﻦْ ﺣَﻤِﺪَﮦٗ، ﺛُﻢَّ ﯾَﺴْﺠُﺪُ، ﻓَﻠَﺎ ﯾَﺮْﻓَﻊُ ﯾَﺪَﯾْﮧِ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴُّﺠُﻮﺩِ، ﻭَﺭَﻓَﻌَﮩُﻤَﺎ ﻓِﻲ ﮐُﻞِّ ﺭَﮐْﻌَۃٍ ﻭَّﺗَﮑْﺒِﯿﺮَۃٍ ﮐَﺒَّﺮَﮨَﺎ ﻗَﺒْﻞَ ﺍﻟﺮُّﮐُﻮﻉِ، ﺣَﺘّٰﯽ ﺗَﻨْﻘَﻀِﻲَ ﺻَﻠَﺎﺗُﮧٗ ۔

’’ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺟﺐ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﺗﮯ، ﺗﻮ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﻠﻨﺪ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ، ﺣﺘﯽ ﮐﮧ ﺟﺐ ﻭﮦ ﮐﻨﺪﮬﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﮯ، ﺗﻮ ﺍٓﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ’ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﮐﺒﺮ ‘ ﮐﮩﺘﮯ۔ ﭘﮭﺮ ﺟﺐ ﺭﮐﻮﻉ ﮐﺎ ﺍﺭﺍﺩﮦ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ، ﺗﻮ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ، ﺣﺘﯽ ﮐﮧ ﻭﮦ ﮐﻨﺪﮬﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﮯ، ﺍﺳﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺍٓﭖ ’ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﮐﺒﺮ ‘ ﮐﮩﺘﮯ۔ ﭘﮭﺮ ﺭﮐﻮﻉ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ۔ ﺟﺐ ﺍٓﭖ ﺭﮐﻮﻉ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﻤﺮ ﺍﭨﮭﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﺍﺭﺍﺩﮦ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ، ﺗﻮ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﮐﻮ ﮐﻨﺪﮬﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ، ﭘﮭﺮ ’ ﺳﻤﻊ ﺍﻟﻠﮧ ﻟﻤﻦ ﺣﻤﺪﮦٗ ‘ ﮐﮩﺘﮯ۔ ﭘﮭﺮ ﺳﺠﺪﮦ ﮐﺮﺗﮯ، ﻟﯿﮑﻦ ﺳﺠﺪﮮ ﻣﯿﮟ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﻧﮩﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﺗﮭﮯ، ﺍﻟﺒﺘﮧ ﮨﺮ ﺭﮐﻮﻉ ﺍﻭﺭ ﺭﮐﻮﻉ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮨﺮ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﭘﺮ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﺗﮭﮯ، ﺣﺘﯽ ﮐﮧ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍٓﭖ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﮑﻤﻞ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﯽ۔ ‘‘ ‏


( ﺳﻨﻦ ﺍٔﺑﻲ ﺩﺍﻭٗﺩ : 722 ، ﺍﻟﻤﻨﺘﻘٰﯽ ﻻﺑﻦ ﺍﻟﺠﺎﺭﻭﺩ : 178 ، ﻭﺍﻟﺴﯿﺎﻕ ﻟﮧٗ، ﻭﺳﻨﺪﮦٗ ﺣﺴﻦٌ ‏)

ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺭﮐﻮﻉ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮐﮩﯽ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﮨﺮ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﭘﺮ ﺭﺳﻮﻝِ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ِﻋﯿﺪﯾﻦ ﺑﮭﯽ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﺭﮐﻮﻉ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﯿﮟ، ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﺮﻧﺎ ﺳﻨﺖ ِﻧﺒﻮﯼ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ۔

ﺍﺋﻤﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﻮ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ِﻋﯿﺪﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﭘﺮ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﻨﺎﯾﺎ ﮨﮯ۔

  • ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ :

ﺍﻣﺎﻡ،ﺍﺑﻮ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ، ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺍﺩﺭﯾﺲ،ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ‏( 150-204 ﮪ ‏) ﻓﺮﻣﺎتے ﮨﯿﮟ :

ﻭَﯾَﺮْﻓَﻊُ ﯾَﺪَﯾْﮧِ ﻓِﻲ ﮐُﻞِّ ﺗَﮑْﺒِﯿﺮَۃٍ ﻋَﻠٰﯽ ﺟَﻨَﺎﺯَۃٍ ﺧَﺒَﺮًﺍ، ﻭَﻗِﯿَﺎﺳًﺎ ﻋَﻠٰﯽ ﺍَٔﻧَّﮧٗ ﺗَﮑْﺒِﯿﺮٌ ﻭَّﮨُﻮَ ﻗَﺎﺋِﻢٌ، ﻭَﻓِﻲ ﮐُﻞِّ ﺗَﮑْﺒِﯿﺮِ ﺍﻟْﻌِﯿﺪَﯾْﻦِ ۔

’’ ﻧﻤﺎﺯِ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﺍﻭﺭ ﻋﯿﺪﯾﻦ ﮐﯽ ﮨﺮ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﭘﺮ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ،ﺣﺪﯾﺚ ِﻧﺒﻮﯼ ﮐﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻗﯿﺎﺱ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺑﮭﯽ ﮐﮧ ﻗﯿﺎﻡ ﮐﯽ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﭘﺮ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ‘‘ ‏

( ﺍﻻٔﻡّ : 127/1‏)


  • ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﻣﻨﺬﺭ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ :

ﺍﻣﺎﻡ،ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ،محمد ﺑﻦ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ،ﺍﺑﻦ ﻣﻨﺬﺭ،ﻧﯿﺸﺎﭘﻮﺭﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ‏( 242-319 ﮪ ‏) ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :

ﻭَﻟِﺎَٔﻥَّ ﺍﻟﻨَّﺒِﻲَّ ﺻَﻠَّﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧُ ﻋَﻠَﯿْﮧِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﻟَﻤَّﺎ ﺑَﯿَّﻦَ ﺭَﻓْﻊَ ﺍﻟْﯿَﺪَﯾْﻦِ ﻓِﻲ ﮐُﻞِّ ﺗَﮑْﺒِﯿﺮَۃٍ ﯾُّﮑَﺒِّﺮُﮨَﺎ ﺍﻟْﻤَﺮْﺉُ ﻭَﮨُﻮَ ﻗَﺎﺋِﻢٌ، ﻭَﮐَﺎﻧَﺖْ ﺗَّﮑْﺒِﯿﺮَﺍﺕُ ﺍﻟْﻌِﯿﺪَﯾْﻦِ ﻭَﺍﻟْﺠَﻨَﺎﺋِﺰِ ﻓِﻲ ﻣَﻮْﺿِﻊِ ﺍﻟْﻘِﯿَﺎﻡِ، ﺛَﺒَﺖَ ﺭَﻓْﻊُ ﺍﻟْﯿَﺪَﯾْﻦِ ﻓِﯿﮩَﺎ ۔۔۔۔۔۔

’’ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺑﮭﯽ ﮐﮧ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻗﯿﺎﻡ ﻣﯿﮟ ﮨﺮ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﭘﺮ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﺑﯿﺎﻥ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻋﯿﺪﯾﻦ ﻭ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﮐﯽ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ﺑﮭﯽ ﻗﯿﺎﻡ ﮨﯽ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ، ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﻥ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ۔‘‘

(ﺍﻻٔﻭﺳﻂ ﻓﻲ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﻭﺍﻹﺟﻤﺎﻉ ﻭﺍﻻﺧﺘﻼﻑ : 428/5 ‏)

ﻧﯿﺰ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :

ﺳَﻦَّ ﺭَﺳُﻮﻝُ ﺍﻟﻠّٰﮧِ ﺻَﻠَّﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧُ ﻋَﻠَﯿْﮧِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﺍَٔﻥْ ﯾَّﺮْﻓَﻊَ ﺍﻟْﻤُﺼَﻠِّﻲ ﯾَﺪَﯾْﮧِ ﺇِﺫَﺍ ﺍﻓْﺘَﺘَﺢَ ﺍﻟﺼَّﻠَﺎۃَ، ﻭَﺇِﺫَﺍ ﺭَﮐَﻊَ، ﻭَﺇِﺫَﺍ ﺭَﻓَﻊَ ﺭَﺍْٔﺳَﮧٗ ﻣِﻦَ ﺍﻟﺮُّﮐُﻮﻉِ، ﻭَﮐُﻞُّ ﺫٰﻟِﮏَ ﺗَﮑْﺒِﯿﺮٌ ﻓِﻲ ﺣَﺎﻝِ ﺍﻟْﻘِﯿَﺎﻡِ، ﻓَﮑُﻞُّ ﻣَﻦْ ﮐَﺒَّﺮَ ﻓِﻲ ﺣَﺎﻝِ ﺍﻟْﻘِﯿَﺎﻡِ ﺭَﻓَﻊَ ﯾَﺪَﯾْﮧِ ﺍﺳْﺘِﺪْﻟَﺎﻟًﺎ ﺑِﺎﻟﺴُّﻨَّۃِ ۔

’’ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺗﮯ ﻭﻗﺖ،ﺭﮐﻮﻉ ﺟﺎﺗﮯ ﻭﻗﺖ ﺍﻭﺭ ﺭﮐﻮﻉ ﺳﮯ ﺳﺮ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﻭﻗﺖ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﻮ ﺳﻨﺖ ﺑﻨﺎﯾﺎ ﮨﮯ۔ﯾﮧ ﺳﺎﺭﯼ ﺻﻮﺭﺗﯿﮟ ﻗﯿﺎﻡ ﮐﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﯽ ﮨﯿﮟ۔ﻟﮩٰﺬﺍ ﺟﻮ ﺑﮭﯽ ﺷﺨﺺ ﻗﯿﺎﻡ ﮐﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﮯ ﮔﺎ،ﻭﮦ ﺍﺳﯽ ﺳﻨﺖ ﺳﮯ ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﺮﮮ ﮔﺎ۔ ‘‘ ‏

( ﺍﻻٔﻭﺳﻂ : 282/4 ‏)


  • ﺍﻣﺎﻡ ﺑﯿﮩﻘﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ :

ﺍﻣﺎﻡ، ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ،ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﺴﯿﻦ،ﺑﯿﮩﻘﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ‏( 384-458ﮪ ‏) ﻧﮯ ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﺑﺎﻻ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺮ ﯾﻮﮞ ﺑﺎﺏ ﻗﺎﺋﻢ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮨﮯ :

ﺑَﺎﺏُ ﺭَﻓْﻊِ ﺍﻟْﯿَﺪَﯾْﻦِ ﻓِﻲ ﺗَﮑْﺒِﯿﺮِ ﺍﻟْﻌِﯿﺪِ ۔
’’ ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ۔‘‘

(ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺍﻟﮑﺒﺮٰﯼ : 411/3 ‏)


  • ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻭﺯﺍﻋﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ :

ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺑﻦ ﻋﻤﺮﻭ،ﺍﻭﺯﺍﻋﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ‏( ﻡ : 157 ﮪ‏) ﺳﮯ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ِﻋﯿﺪﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮔﯿﺎ،ﺗﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ :

ﻧَﻌَﻢْ، ﺍِﺭْﻓَﻊْ ﯾَﺪَﯾْﮏَ ﻣَﻊَ ﮐُﻠِّﮭِﻦَّ ۔
’’ ﮨﺎﮞ، ﺗﻤﺎﻡ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﺮﻭ۔ ‘‘ ‏

( ﺍٔﺣﮑﺎﻡ ﺍﻟﻌﯿﺪﯾﻦ ﻟﻠﻔﺮﯾﺎﺑﻲ : 136 ، ﻭﺳﻨﺪﮦٗ ﺻﺤﯿﺢٌ‏)


  • ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ :

ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ ﺑﻦ ﺍﻧﺲ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ‏( 93-179 ﮪ ‏) ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮔﯿﺎ، ﺗﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ :

ﻧَﻌَﻢْ،ﺍِﺭْﻓَﻊْ ﯾَﺪَﯾْﮏَ ﻣَﻊَ ﮐُﻞِّ ﺗَﮑْﺒِﯿﺮَۃٍ، ﻭَﻟَﻢْ ﺍَٔﺳْﻤَﻊْ ﻓِﯿﮧِ ﺷَﯿْﺌًﺎ ۔
’’ ﮨﺎﮞ، ﮨﺮ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﺮﻭ، ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﻨﺎ۔‘‘

(ﺍٔﺣﮑﺎﻡ ﺍﻟﻌﯿﺪﯾﻦ ﻟﻠﻔﺮﯾﺎﺑﻲ : 137 ، ﻭﺳﻨﺪﮦٗ ﺻﺤﯿﺢٌ ‏)


  • ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﻨﺒﻞ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ :

ﺍﻣﺎﻡ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ،ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﻨﺒﻞ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ‏( 164-241 ﮪ ‏) ﻓﺮﻣﺎﺕ ﮮ ﮨﯿﮟ :

ﯾَﺮْﻓَﻊُ ﯾَﺪَﯾْﮧِ ﻓِﻲ ﮐُﻞِّ ﺗَﮑْﺒِﯿﺮَۃٍ ۔
’’ ﮨﺮ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﺮﮮ ﮔﺎ۔ ‘‘ ‏

( ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍٔﺣﻤﺪ ﺑﺮﻭﺍﯾۃ ﺍٔﺑﻲ ﺩﺍﻭٗﺩ : 87 ‏)


  • ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺳﺤﺎﻕ ﺑﻦ ﺭﺍﮨﻮﯾﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ :

ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺳﺤﺎﻕ ﺑﻦ ﺭﺍﮨﻮﯾﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ‏( 161-238 ﮪ ‏)ﮐﺎ ﺑﮭﯽ ﯾﮩﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﮨﮯ۔ ‏( ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍٔﺣﻤﺪ ﻭﺇﺳﺤﺎﻕ : 4054/8 ، ﻡ : 2890‏)

  • ﺍﺣﻨﺎﻑ ﮐﺎ ﻣﻮﻗﻒ :

ﺍﺣﻨﺎﻑ ﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﺑﮭﯽ ﻋﯿﺪﯾﻦ ﮐﯽ ﺯﺍﺋﺪ ﺗﮑﺒﯿﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻞ ﮨﯿﮟ، ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﻧﺨﻌﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺍﯾﮏ ﻗﻮﻝ ﮨﮯ،ﺟﻮ ﮐﮧ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﻭﮦ ﻗﻮﻝ ﯾﻮﮞ ﮨﮯ :

ﺗُﺮْﻓَﻊُ ﺍﻟْـﺎَٔﯾْﺪِﻱ ﻓِﻲ ﺳَﺒْﻊِ ﻣَﻮَﺍﻃِﻦَ؛ ﻓِﻲ ﺍﻓْﺘِﺘَﺎﺡِ ﺍﻟﺼَّﻠَﺎۃِ، ﻭَﻓِﻲ ﺍﻟﺘَّﮑْﺒِﯿﺮَﺍﺕِ ﻟِﻠْﻘُﻨُﻮﺕِ ﻓِﻲ ﺍﻟْﻮِﺗْﺮِ، ﻭَﻓِﻲ ﺍﻟْﻌِﯿﺪَﯾْﻦِ ۔۔۔۔۔ ۔
’’ ﺳﺎﺕ ﻣﻮﺍﻗﻊ ﭘﺮ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ؛ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﮟ، ﻭﺗﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﻗﻨﻮﺕ ﮐﯽ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ﻣﯿﮟ، ﻋﯿﺪﯾﻦ ﻣﯿﮟ۔۔۔ ‘‘

(ﺷﺮﺡ ﻣﻌﺎﻧﻲ ﺍﻻٓﺛﺎﺭ ﻟﻠﻄﺤﺎﻭﻱ : 178/2 ‏)

ﯾﮧ ﻗﻮﻝ ﺳﺨﺖ ﺗﺮﯾﻦ ’’ ﺿﻌﯿﻒ ‘‘ ﮨﮯ،ﮐﯿﻮﻥﮐﮧ :

1 ﺍﺱ ﮐﮯ ﺭﺍﻭﯼ ﺷﻌﯿﺐ ﺑﻦ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﺑﻦ ﺳﻠﯿﻢ ﮐﯿﺴﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﺗﻮﺛﯿﻖ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﻞ ﺳﮑﯽ۔

2 ﻗﺎﺿﯽ ﺍﺑﻮ ﯾﻮﺳﻒ،ﯾﻌﻘﻮﺏ ﺑﻦ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﺟﻤﮩﻮﺭ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ’’ ﺿﻌﯿﻒ ‘‘ ﮨﮯ۔

ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺗَﺮَﮐُﻮﮦُ ۔ ’’ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﭼﮭﻮﮌ ﺩﯾﺎ ﺗﮭﺎ۔‘‘
(ﺍﻟﺘﺎﺭﯾﺦ ﺍﻟﮑﺒﯿﺮ : 397/8 ، ﺕ : 3463‏)


3 ﺍﺱ ﮐﮯ ﺭﺍﻭﯼ ﻧﻌﻤﺎﻥ ﺑﻦ ﺛﺎﺑﺖ ﺑﮭﯽ ﺑﺎﺗﻔﺎﻕِ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ’ ﺿﻌﯿﻒ ‘‘ ﮨﯿﮟ۔

ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺍﺣﻨﺎﻑ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ِﻋﯿﺪﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﮯ ﺛﺒﻮﺕ ﭘﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺍﮔﺮ ﻭﮦ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﯾﮟ، ﺗﻮ ﺭﮐﻮﻉ ﺟﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺳﺮ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﻭﻗﺖ ﮐﺎ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﮐﮯ ﮔﻠﮯ ﭘﮍ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ،ﺟﺲ ﺳﮯ ﻭﮦ ﺑﮭﺎﮔﺘﮯ ﮨﯿﮟ،ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺗﻮ ﻗﺎﻋﺪﮦ ﻭ ﮐﻠﯿﮧ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺭﮐﻮﻉ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮐﮩﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﺮ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﭘﺮ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﺮﻧﺎ ﺳﻨﺖ ِﻧﺒﻮﯼ ﮨﮯ۔

ﺍﺱ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﮏ ﺟﺰﻭ ﭘﺮ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﺎ ﻋﻤﻞ ﮨﮯ۔ ﻭﺍﻟﺤﻤﺪ ﻟﻠّٰﮧ !

ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺮﻋﮑﺲ ﺍﺣﻨﺎﻑ ﺍﯾﮏ ﻃﺮﻑ ﺗﻮ ﺭﮐﻮﻉ ﺟﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺳﺮ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﻭﻗﺖ ﮐﮯ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﮯ ﺗﺎﺭﮎ ﮨﯿﮟ، ﺗﻮ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻃﺮﻑ ﻋﯿﺪﯾﻦ ﮐﯽ ﺯﺍﺋﺪ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻞ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﻤﺎﺯ ِﺟﻨﺎﺯﮦ ﮐﯽ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﺭﻓﻊ ﺍﻟﯿﺪﯾﻦ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻞ ﻧﮩﯿﮟ۔

ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮨﻤﯿﮟ ﺗﻤﺎﻡ ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﺳﻨﺖ ِﺭﺳﻮﻝ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﻋﻄﺎ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ۔ ﺍٓﻣﯿﻦ!
 
Last edited:
Top