• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

[انتظامیہ] -- تصوف پر مبنی پوسٹس

عزمی

رکن
شمولیت
جون 30، 2013
پیغامات
190
ری ایکشن اسکور
304
پوائنٹ
43
آپ ترجمے کے ساتھ ساتھ اور چیزیں بھی ارسال کر دی ہیں ذرا ان کو بھی دیکھ لیں
حافظ صاحب تصوف میں ایک موضوع کو لیں اور اس پر بات کیں گے،مقصد اصلاح ہو گا،ایک مسلئہ پو سٹیں ڈیلیٹ ہو جاتی ہیں اس لئے مجبوراً مجھے اپنا بلاگ بنانا پڑا۔آپ انتظامیہ سے اس سلسلہ میں بات کر لیں ،پھر دیکھیں گے کہ صوفیاء علم حدیث علم ظواہر کی طرح ہیں یا کمزور ہیں۔
 

شاکر

تکنیکی ناظم
رکن انتظامیہ
شمولیت
جنوری 08، 2011
پیغامات
6,595
ری ایکشن اسکور
21,396
پوائنٹ
891
حافظ صاحب تصوف میں ایک موضوع کو لیں اور اس پر بات کیں گے،مقصد اصلاح ہو گا،ایک مسلئہ پو سٹیں ڈیلیٹ ہو جاتی ہیں اس لئے مجبوراً مجھے اپنا بلاگ بنانا پڑا۔آپ انتظامیہ سے اس سلسلہ میں بات کر لیں ،پھر دیکھیں گے کہ صوفیاء علم حدیث علم ظواہر کی طرح ہیں یا کمزور ہیں۔
میں انتظامیہ کی جانب سے آپ کی ایک بھی پوسٹ ڈیلیٹ نہ کرنے کی ذمہ داری لیتا ہوں۔ اگر آپ محدث فورم قوانین کے ساتھ درج ذیل شرائط کی پابندی کریں:
1۔ ہر دھاگے میں تصوف کو اہلحدیث اکابرین سے ثابت کرنے کی بجائے قرآن و حدیث سے ثابت کریں۔
2 ۔ اہلحدیث اکابرین کے تصوف پر فقط ایک ہی دھاگے میں پوسٹ کریں۔
3۔ ایک ہی آئی ڈی سے پوسٹ کریں۔
4۔ ایک ہی طرح کا مضمون تصوف سے متعلق ہر دھاگے میں پوسٹ کرنے سے اجتناب کریں۔
5۔ ہر مراسلے میں انتظامیہ کی شکایت سے گریز کریں۔

کوئی شرط عدل کے منافی ہو تو آپ کو اجازت ہے آپ اس پر بات کر سکتے ہیں۔ لیکن پھر ہم یہ بات چیت موجودہ دھاگے سے اٹھا کر شکایت سیکشن میں لے جائیں گے۔ اور اگر آپ کوئی شرط ماننے سے انکاری ہیں تو پھر کسی دھاگے میں انتظامیہ پر جانب داری، پوسٹس ڈیلیٹ کرنے کا طعن کرنے کے حق دار نہیں ہوں گے۔
 

عزمی

رکن
شمولیت
جون 30، 2013
پیغامات
190
ری ایکشن اسکور
304
پوائنٹ
43
میں انتظامیہ کی جانب سے آپ کی ایک بھی پوسٹ ڈیلیٹ نہ کرنے کی ذمہ داری لیتا ہوں۔ اگر آپ محدث فورم قوانین کے ساتھ درج ذیل شرائط کی پابندی کریں:
1۔ ہر دھاگے میں تصوف کو اہلحدیث اکابرین سے ثابت کرنے کی بجائے قرآن و حدیث سے ثابت کریں۔
شاکر بھائی تو جہ دینے کا شکریا۔دیکھے محترم ! ایک بات جب پوچھی جاتی ہے ،تو وہ بات میں اپنے الفاظ میں بتانے کے بجائے اگر اکابرین اہلحدیث کے الفاظ میں مل جائے تو میں ان الفاظ نقل معہ حوالہ کرتا ہوں ،میرے خیال اس میں کوئی حرج نہیں ہو نا چاہئے ،مثلا آپ کہتے ہیں کہ صوفیاء کے طریق ذکر بدعت ہیں اور میں جواب علماء اہلحدیث کا جواب پیش کرتا ہوں توآپ کہہ سکتے ہیں کہ یہ انکا قرآن و حدیث سے منافی ہے،لہذا ان وجوہات کی بناء پر ہم نہیں مانتے۔اب یہ کہنا کہ علماء اہلحدیث کی کتب تصوف کا تذکرہ نہ کرو تو یہ کوئی بات تو نہ ہوئی نا۔پھر تو بہتر ہے کہ آپ صاف کہہ دے کہ ہم آپس میں جھوٹ فیصلہ کر لیتے ہیں آپ اپنی رائے دینے کی ضرورت نہیں۔
دوسری مثال یہ ہے کہ میں تصوف کی تشریح بیان کرتا ہوں کہ کیفی معاملہ ہے اور ثبوت مولانا میرؒ کی کتاب سے دیتا ہوں جہاں انہوں نے قرآن وحدیث سے حصول مسلک اہلحدیث کے تحت بیان کیا ہے ،اب آپ کو اصولی طور پر غلظ ثابت کر نا ہوگا،کہ مولا نا میر غلطی پر ہیں ،اور اگر آپ ان کی غلطی کی نشاندہی نہ کریں اور کہے کہ اکابرین اہلحدیث کا حوالہ نہ دو اپنے پا سے جواب دو تو یہ کوئی بات نہ ہوئی۔اگر آپ اسطرح ھوالے دینے کو جائز سمجھتے ہیں تو بسمہ اللہ ۔۔۔
2 ۔
اہلحدیث اکابرین کے تصوف پر فقط ایک ہی دھاگے میں پوسٹ کریں
منظور ہے آپ بتا دے یہاں پوسٹ کرنا ہے مگر اس پر کوئی صاحب بحث کریں تو علیحدہ پوسٹ میں کی جائے گی،کیونکہ وہ میرے مراسلات جاری رہئے گے۔
۔
3۔ ایک ہی آئی ڈی سے پوسٹ کریں۔
منظور ہے ۔آپ میرے مراسلات کی منظوری والا آپشن اٹھا دے میری پہلی آئی ڈی جو qureshiنام سے ہے بحال کر دے۔l

4
۔ ایک ہی طرح کا مضمون تصوف سے متعلق ہر دھاگے میں پوسٹ کرنے سے اجتناب کریں۔
5۔ ہر مراسلے میں انتظامیہ کی شکایت سے گریز کریں۔
منظور


کوئی شرط عدل کے منافی ہو تو آپ کو اجازت ہے آپ اس پر بات کر سکتے ہیں۔ لیکن پھر ہم یہ بات چیت موجودہ دھاگے سے اٹھا کر شکایت سیکشن میں لے جائیں گے۔ اور اگر آپ کوئی شرط ماننے سے انکاری ہیں تو پھر کسی دھاگے میں انتظامیہ پر جانب داری، پوسٹس ڈیلیٹ کرنے کا طعن کرنے کے حق دار نہیں ہوں گے۔
شکریا
 

شاکر

تکنیکی ناظم
رکن انتظامیہ
شمولیت
جنوری 08، 2011
پیغامات
6,595
ری ایکشن اسکور
21,396
پوائنٹ
891
شاکر بھائی تو جہ دینے کا شکریا۔دیکھے محترم ! ایک بات جب پوچھی جاتی ہے ،تو وہ بات میں اپنے الفاظ میں بتانے کے بجائے اگر اکابرین اہلحدیث کے الفاظ میں مل جائے تو میں ان الفاظ نقل معہ حوالہ کرتا ہوں ،میرے خیال اس میں کوئی حرج نہیں ہو نا چاہئے ،مثلا آپ کہتے ہیں کہ صوفیاء کے طریق ذکر بدعت ہیں اور میں جواب علماء اہلحدیث کا جواب پیش کرتا ہوں توآپ کہہ سکتے ہیں کہ یہ انکا قرآن و حدیث سے منافی ہے،لہذا ان وجوہات کی بناء پر ہم نہیں مانتے۔اب یہ کہنا کہ علماء اہلحدیث کی کتب تصوف کا تذکرہ نہ کرو تو یہ کوئی بات تو نہ ہوئی نا۔پھر تو بہتر ہے کہ آپ صاف کہہ دے کہ ہم آپس میں جھوٹ فیصلہ کر لیتے ہیں آپ اپنی رائے دینے کی ضرورت نہیں۔
دوسری مثال یہ ہے کہ میں تصوف کی تشریح بیان کرتا ہوں کہ کیفی معاملہ ہے اور ثبوت مولانا میرؒ کی کتاب سے دیتا ہوں جہاں انہوں نے قرآن وحدیث سے حصول مسلک اہلحدیث کے تحت بیان کیا ہے ،اب آپ کو اصولی طور پر غلظ ثابت کر نا ہوگا،کہ مولا نا میر غلطی پر ہیں ،اور اگر آپ ان کی غلطی کی نشاندہی نہ کریں اور کہے کہ اکابرین اہلحدیث کا حوالہ نہ دو اپنے پا سے جواب دو تو یہ کوئی بات نہ ہوئی۔اگر آپ اسطرح ھوالے دینے کو جائز سمجھتے ہیں تو بسمہ اللہ ۔۔۔
اصل نکتہ اختلاف ہی یہی ہے۔
اہلحدیث قرآن و سنت کے مخالف قول چاہے کسی کا بھی ہو، اس کی تردید ہی کرتے ہیں۔ اور دوسرے مسالک کے لوگوں کی طرح اپنے علماء و اکابرین کے شاذ مؤقف اور ہر رطب و یابس کا ناجائز دفاع نہیں کرتے۔ ہم اصولی طور پر بار بار یہ بات آپ پر واضح کر چکے ہیں کہ جب کسی مسئلے کے ثبوت کی بات آئے تو آپ نہ اپنی رائے دیں، نہ اہلحدیث اکابرین کی، بلکہ قرآن و حدیث سے ثابت کریں۔
بالا مثال میں اگر مولانا میر صاحب نے قرآن و حدیث سے کوئی مسئلہ ثابت کیا ہے تو میر صاحب کے قول کی کیا حیثیت؟ اس پر بحث کا کیا فائدہ؟ وہ کس کے لئے دلیل ہے؟ آپ کے لئے یا ہمارے لئے؟ کسی کے لئے بھی نہیں۔ اگر میر صاحب نے کسی مسئلے کے ثبوت کے لئے قرآن و حدیث سے دلیل دی ہے تو بسم اللہ کریں، وہ دلیل ہی پیش کریں، بجائے ان کا قول پیش کرنے کے۔ اور پھر اس پر بحث کر لیجئے۔
لیکن مسئلہ یہاں یہ آ جاتا ہے کہ آپ کو فقط تصوف ہی کے موضوع سے دلچسپی ہے اور آپ ہمارے اصولی اور عمومی جواب کو بالکل نظر انداز کر کے ہر دھاگے کی ہر بحث میں ایک ہی طرح کی باتیں بار بار پیش کرتے رہتے ہیں۔ جبکہ کسی کے پاس اتنا فالتو وقت نہیں کہ ایک ہی بات بار بار دہرا کر آپ کو سمجھاتا رہے۔ اس لئے کہیں تو جواب ہی نہیں دیا جاتا اور نظر انداز کا رویہ اپنا لیا جاتا ہے اور کہیں آپ کی ایسی ڈپلیکیٹ پوسٹس کو ڈیلیٹ کر دیا جاتا ہے۔

لہٰذا آپ کو اہلحدیث اکابرین اور صوفیت کے تعلق سے جو کچھ کہنا ہے، ایک نیا دھاگا بنا لیجئے اور اس میں کہہ ڈالئے۔ ہمیں جو جواب دینا ہوگا، وہیں جواب دے دیں گے تاکہ یہ اکابرین اہلحدیث کو اہلحدیث پر بطور حجت پیش کرنے والے مسئلہ کو ایک طرف کر دیا جائے اور پھر اصل بات یعنی طریقت و شریعت میں مطابقت یا مخالفت پر بحث کر لی جائے۔ اور یہ بحث جب بھی ہوگی ، آپ اپنے دلائل کتاب و سنت سے پیش کریں گے نا کہ پھر سے اکابرین اہلحدیث کے اقوال۔ جس کا کہ کئی بار جواب دیا جا چکا ہے۔
اگر آپ کو منظور ہے تو بس جواب میں ہاں لکھ دیجئے اور نیا دھاگا بنا کر بسم اللہ کریں۔ اگر منظور نہیں تو بہتر ہے اپنے لئے کوئی اور فورم ڈھونڈ لیں، ہم میں سے کسی کے پاس بھی اتنا وقت نہیں کہ بار بار ایک ہی بات تھکے بغیر دہراتے چلے جائیں اور نا ہی اس کا کوئی فائدہ ہی ہے۔

2 ۔منظور ہے آپ بتا دے یہاں پوسٹ کرنا ہے مگر اس پر کوئی صاحب بحث کریں تو علیحدہ پوسٹ میں کی جائے گی،کیونکہ وہ میرے مراسلات جاری رہئے گے۔
آپ تصوف سیکشن میں نیا دھاگا بنا کر پوسٹنگ کیجئے۔ آپ کے مراسلات بے شک جاری رہیں گے، ہمارے جوابات بھی اسی دھاگے میں رہیں گے۔ علیحدہ نہیں کئے جا سکتے۔ اور آپ کو ایک ہی بات بار بار دہرانے کی اجازت نہیں ہوگی۔

منظور ہے ۔آپ میرے مراسلات کی منظوری والا آپشن اٹھا دے میری پہلی آئی ڈی جو qureshiنام سے ہے بحال کر دے۔l
آپ اسی آئی ڈی سے تحریر کریں۔ اب یہی آئی ڈی مشہور ہے۔ ہم قریشی والی آئی ڈی کو اسی عزمی کے ساتھ مرج کر دیتے ہیں۔
 

عزمی

رکن
شمولیت
جون 30، 2013
پیغامات
190
ری ایکشن اسکور
304
پوائنٹ
43
اصل نکتہ اختلاف ہی یہی ہے۔
اہلحدیث قرآن و سنت کے مخالف قول چاہے کسی کا بھی ہو، اس کی تردید ہی کرتے ہیں۔ اور دوسرے مسالک کے لوگوں کی طرح اپنے علماء و اکابرین کے شاذ مؤقف اور ہر رطب و یابس کا ناجائز دفاع نہیں کرتے۔ ہم اصولی طور پر بار بار یہ بات آپ پر واضح کر چکے ہیں کہ جب کسی مسئلے کے ثبوت کی بات آئے تو آپ نہ اپنی رائے دیں، نہ اہلحدیث اکابرین کی، بلکہ قرآن و حدیث سے ثابت کریں۔
بالا مثال میں اگر مولانا میر صاحب نے قرآن و حدیث سے کوئی مسئلہ ثابت کیا ہے تو میر صاحب کے قول کی کیا حیثیت؟ اس پر بحث کا کیا فائدہ؟ وہ کس کے لئے دلیل ہے؟ آپ کے لئے یا ہمارے لئے؟ کسی کے لئے بھی نہیں۔ اگر میر صاحب نے کسی مسئلے کے ثبوت کے لئے قرآن و حدیث سے دلیل دی ہے تو بسم اللہ کریں، وہ دلیل ہی پیش کریں، بجائے ان کا قول پیش کرنے کے۔ اور پھر اس پر بحث کر لیجئے۔
لیکن مسئلہ یہاں یہ آ جاتا ہے کہ آپ کو فقط تصوف ہی کے موضوع سے دلچسپی ہے اور آپ ہمارے اصولی اور عمومی جواب کو بالکل نظر انداز کر کے ہر دھاگے کی ہر بحث میں ایک ہی طرح کی باتیں بار بار پیش کرتے رہتے ہیں۔ جبکہ کسی کے پاس اتنا فالتو وقت نہیں کہ ایک ہی بات بار بار دہرا کر آپ کو سمجھاتا رہے۔ اس لئے کہیں تو جواب ہی نہیں دیا جاتا اور نظر انداز کا رویہ اپنا لیا جاتا ہے اور کہیں آپ کی ایسی ڈپلیکیٹ پوسٹس کو ڈیلیٹ کر دیا جاتا ہے۔

لہٰذا آپ کو اہلحدیث اکابرین اور صوفیت کے تعلق سے جو کچھ کہنا ہے، ایک نیا دھاگا بنا لیجئے اور اس میں کہہ ڈالئے۔ ہمیں جو جواب دینا ہوگا، وہیں جواب دے دیں گے تاکہ یہ اکابرین اہلحدیث کو اہلحدیث پر بطور حجت پیش کرنے والے مسئلہ کو ایک طرف کر دیا جائے اور پھر اصل بات یعنی طریقت و شریعت میں مطابقت یا مخالفت پر بحث کر لی جائے۔ اور یہ بحث جب بھی ہوگی ، آپ اپنے دلائل کتاب و سنت سے پیش کریں گے نا کہ پھر سے اکابرین اہلحدیث کے اقوال۔ جس کا کہ کئی بار جواب دیا جا چکا ہے۔
اگر آپ کو منظور ہے تو بس جواب میں ہاں لکھ دیجئے اور نیا دھاگا بنا کر بسم اللہ کریں۔ اگر منظور نہیں تو بہتر ہے اپنے لئے کوئی اور فورم ڈھونڈ لیں، ہم میں سے کسی کے پاس بھی اتنا وقت نہیں کہ بار بار ایک ہی بات تھکے بغیر دہراتے چلے جائیں اور نا ہی اس کا کوئی فائدہ ہی ہے۔
اسکا جواب یہاں دیکھے
 

شاکر

تکنیکی ناظم
رکن انتظامیہ
شمولیت
جنوری 08، 2011
پیغامات
6,595
ری ایکشن اسکور
21,396
پوائنٹ
891
اسکا جواب یہاں دیکھے
مجھے لگا تھا کہ شاید آپ کو میں سمجھا سکوں گا اور پھر آپ کے ساتھ دوبدو گفتگو ہو سکے گی۔ کہ چلو کوئی تو تصوف کا حامی تصوف کے نظریات و عقائد کو کتاب و سنت سے ثابت کرنے والا ملے گا، تاکہ ہمیں بھی معلوم ہو کہ حامیان تصوف کا مؤقف کتنا مضبوط ہے۔
لیکن آپ بات سمجھنے کی اہلیت نہیں رکھتے، موجودہ دھاگے میں جب تک آپ بات مکمل نہیں کر لیتے، آپ کوئی نیا دھاگا نہیں بنا سکتے۔ میں آپ کو ایک دوسرے طریقے سے سمجھانے کی کوشش کر کے دیکھتا ہوں۔

تصوف آپ کے نزدیک بھی اسلامی و غیر اسلامی میں منقسم ہے۔ آپ بھی مانتے ہیں کہ تصوف میں بدعات اور شرکیہ عقائد در آئے ہیں۔ جس چیز کو آپ اسلامی تصوف یا صرف تصوف کے نام سے ہمیں تسلیم کروانا چاہتے ہیں، اگر وہ تزکیہ نفس ہی ہے ، تو وہ ہمیں پہلے ہی تسلیم ہے۔ پھر ہمارا نزاع فقط لفظی ہے۔ اور اگر آپ تصوف کے نام پر جو رطب و یابس بھر دیا گیا ہے، اسے منوانا چاہتے ہیں تو اس کا طریقہ یہی ہے کہ آپ تصوف کے لوازمات میں سے ایک ایک شے پکڑیں، اور اس کا کتاب و سنت سے ثبوت پیش کریں۔ دونوں صورتوں میں دلائل کتاب و سنت ہی کے درکار ہیں۔ اگر آپ حالیہ دھاگے کی طرح پھر سے فقط اکابرین اہلحدیث کے توسط سے ثبوت کی کوشش کریں گے تو یہ پھر وہی پانی میں مدھانی چلانے والی بات ہو جائے گی۔ آپ سے اسی گزارش کے لئے یہ دھاگا بنایا تھا کہ آپ اکابرین اہلحدیث کے تصوف سے شغف پر ایک دھاگا بنائیں اور اس میں جو لکھنا ہے لکھیں۔ یہ کیا بات ہوئی بھلا کہ تصوف کے ہر دھاگے کی تان اسی پر آ کے ٹوٹتی ہے، نا آپ کتاب و سنت کے وہ دلائل پیش کرتے ہیں، جو بقول آپ کے اہلحدیث صوفیاء نے پیش کر رکھے ہیں، نا آپ خود ہی اپنے مطالعہ کی روشنی میں کوئی دلیل ہمارے سامنے رکھتے ہیں۔ بار بار مرغے کی وہی ایک ٹانگ پیش کرتے رہتے ہیں، تو ہم کب تک ایک ہی بات کا بار بار جواب دیں۔ ۔۔؟
 

عزمی

رکن
شمولیت
جون 30، 2013
پیغامات
190
ری ایکشن اسکور
304
پوائنٹ
43
شاکر صاحب کمال ہے آپ پھر ہاتھ کی صفائی دکھا گئے،آپ نے دعوی کیا ہے کہ
اہلحدیث قرآن و سنت کے مخالف قول چاہے کسی کا بھی ہو، اس کی تردید ہی کرتے ہیں۔ اور دوسرے مسالک کے لوگوں کی طرح اپنے علماء و اکابرین کے شاذ مؤقف اور ہر رطب و یابس کا ناجائز دفاع نہیں کرتے۔ ہم اصولی طور پر بار بار یہ بات آپ پر واضح کر چکے ہیں کہ جب کسی مسئلے کے ثبوت کی بات آئے تو آپ نہ اپنی رائے دیں، نہ اہلحدیث اکابرین کی، بلکہ قرآن و حدیث سے ثابت کریں
میں نے آپ کے اس دعوی پر دلیل مانگی اور یہ بتایا کہ یہ دعوی غلط ہے آپ دلیل پیش کرتے نہ کہ اسکو ڈیلیٹ کرتے،افسوس ہے چلو میں صوفیاء کا موقف اور دلیل پیش کرتا ہوں آپ نے جدھر بھی اسکو ایڈ کرنا کر لیں اسی کو بنیاد بنا کر آگے چلے گئے۔
صوفیاء عظام ؒ نے جس علم کوتصوف وسلوک کہا ہے وہ یہ ہے؟
حذف۔۔۔۔۔از انتظامیہ

شاکر بھائی آپکو یہاں تک جو اعتراض ہے یا سوال ہے پیش کریں اگر اتفاق ہے تو وہ بھی بتا دے،
 

گڈمسلم

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 10، 2011
پیغامات
1,407
ری ایکشن اسکور
4,912
پوائنٹ
292
صوفی عزمی صاحب شاکر برادر نے یہ کہا کہ
اہلحدیث قرآن و سنت کے مخالف قول چاہے کسی کا بھی ہو، اس کی تردید ہی کرتے ہیں۔ اور دوسرے مسالک کے لوگوں کی طرح اپنے علماء و اکابرین کے شاذ مؤقف اور ہر رطب و یابس کا ناجائز دفاع نہیں کرتے۔ ہم اصولی طور پر بار بار یہ بات آپ پر واضح کر چکے ہیں کہ جب کسی مسئلے کے ثبوت کی بات آئے تو آپ نہ اپنی رائے دیں، نہ اہلحدیث اکابرین کی، بلکہ قرآن و حدیث سے ثابت کریں
اس میں شاکر برادر کی طرف سے جو باتیں کی گئی ہیں، آپ کو سمجھ آگئی ہونگی۔ اگر نہیں آئی تو میں سمجھا دیتا ہوں

1۔ اہل حدیث صرف اور صرف قرآن وحدیث پر عمل کرتے ہیں اور اس کی دعوت دیتے ہیں۔
2۔ اہل حدیث جس کا بھی قول قرآن وحدیث کے خلاف ہوتا ہے۔(یاد رہے خلاف کی بات کی ہے، موافق کی نہیں۔ کیونکہ مجھے معلوم ہے کہ آپ نے یا آپ کے ہمنواؤں نے اس سے کچھ اور ہی سمجھ لینا ہے۔) اس کی تردید کردیتے ہیں۔ چاہے وہ اپنے ہوں یا بیگانے۔
3۔ اہل حدیث دوسرے مسالک کی طرح اپنے علماء واکاربرین کے شاذ مؤقف اور ہر رطب ویابس کا ناجائز دفاع بھی نہیں کرتے۔
جب آپ اس بات کو جان چکے ہیں۔ تو پھر ان باتوں پر دلیل کا مطالبہ کرنا میرے خیال میں بچگانہ سوال ہے۔ کیونکہ ہم اہل حدیث ہیں۔ اور ہم ہی یہ کہہ رہے ہیں۔ تو پھر ہم سے ہی دلیل کا مطالبہ کیے جانا کیسا بےقوفانہ طرز عمل ہے۔

پھر آپ نے ہمیں ہی سبق پڑھانا شروع کیا، کہ ہمارا یہ دعویٰ غلط ہے۔ عجیب بات ہے۔ ہماری بات، اور کہہ بھی ہم رہے ہیں۔ اور اس کو غلط آپ کہہ رہے ہیں۔ جناب کچھ ہوش کے ناخن لیں۔ اور ہم جو کہہ رہے ہیں۔ اس کو سمجھیں۔ ناکہ دو تین علماء کی کتب کو پکڑ کر بس انہی کتب سے حوالہ جات پیش کیے جانا، اور پھر زور دیے جانا کہ یہ آپ کے علماء ہیں۔ اور آپ اب مانیں۔ جناب یہ کبھی نہیں ہوسکتا۔ اگر آپ نے ہمیں ہمارے ہی علماء کی باتیں منوانی ہیں تو آپ کو ہمارے علماء کی باتوں پر قرآن وحدیث سے دلیل پیش کرنا ہوگی کہ ہمارے عالم نے جو یہ بات کی ہے۔ اس کی دلیل قرآن وحدیث سے یہ ہے۔ پھر ہماری نظر عالم کے قول پر نہیں۔ بلکہ قرآن وحدیث سے دی جانے والی دلیل پر ہوگی۔ اگر قرآن وحدیث سے دی جانے والی دلیل سے وہی بات ثابت ہورہی ہوگی جو ہمارے عالم نے کی ہوگی تو ہم پھر بھی ذہن میں یہ رکھ کر بات تسلیم کریں گے کہ ہم قرآن وحدیث کو ہی مان رہے ہیں۔ ناکہ اپنے عالم کی بات کو۔۔۔ کیونکہ ہمیں یہ حکم دیا گیا ہے۔
اتَّبِعُوا مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُمْ وَلَا تَتَّبِعُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ ۗ قَلِيلًا مَّا تَذَكَّرُونَ-(الاعراف)

فتدبر صوفی عزمی صاحب۔ شکریہ
 
Top