• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

کیا "احسان" کو "تصوف" سے تعبیر کیا جا سکتا ہے؟

محمد ارسلان

خاص رکن
شمولیت
مارچ 09، 2011
پیغامات
17,859
ری ایکشن اسکور
41,096
پوائنٹ
1,155
السلام علیکم
صوفی لوگ صوفیت کو ثابت کرنے کے لیے ایک حدیث جس میں احسان کا ذکر ہے، اس کا حوالہ دے کر کہتے ہیں کہ اس سے صوفیت کو تعبیر کیا جا سکتا ہے۔ آئیے دیکھتے ہیں کہ کیا ایسا درست ہے یا غلط۔

اگر احسان کو تصوف سے بالفرض تعبیر کر بھی لیا جائے تو:
میرا سوال

کیا احسان کو اپنا کر صحابہ کرام رضی اللہ عنھم بھی وہی کچھ کرنے لگ گئے تھے۔
جو آج
صوفیت کو اپنا کر صوفی کر رہے ہیں۔
صحابہ کرام رضی اللہ عنھم اجمعین سے بڑھ کر تو اس امت میں کوئی نیکیوں اور اللہ کی قربت حاصل کرنے کی رغبت نہیں رکھتا ہو گا، اور انہوں نے احسان بھی اپنایا ہو گا تو کیا وہ آج کے صوفیوں کی طرح ہو گئے تھے۔

صحابہ کرام رضی اللہ عنہم اجمعین اور آج کے صوفیوں میں فرق
  • صحابہ کرام رضی اللہ عنھم اجمعین کی زندگیوں کا مطالعہ کر کے دیکھیں،وہ موحد تھے انہوں نے کبھی مشرکانہ عقائد نہیں رکھے، آج کے صوفی مشرک ہیں۔
  • وہ بدعتی نہیں تھے، آج کے صوفی بدعتی ہیں۔
  • وہ اطاعت رسول صلی اللہ علیہ وسلم کرتے تھے، آج کے صوفی خلاف سنت کام کرتے ہیں۔
  • وہ ننگے نہیں پڑے رہتے تھے، آج کے صوفی ننگے پڑے رہنے کو نیکی سمجھتے ہیں۔
  • وہ شادیاں کرتے تھے، آج کے صوفی شادی کو غلط سمجھتے ہیں۔
  • وہ (رمضان کے علاوہ) مسلسل روزے نہیں رکھتے تھے، آج کے صوفی بھوکا رہنے کو ترجیح دیتے ہیں۔
  • وہ راتوں کو اٹھ کر نوافل بھی پڑھتے تھے اور ساتھ میں سوتے بھی تھے اور بیوی کا حق بھی ادا کرتے تھے، آج کے صوفی ساری ساری رات جاگ کر بدعتی طریقے سے عبادت کرنے کو ترجیح دیتے ہیں۔
  • وہ جہاد کرتے تھے، آج کے صوفی جہاد اور مجاہدین کے دشمن ہیں۔
  • غرض صحابہ کرام رضی اللہ عنھم اجمعین میں اور آج کے بدعتی اور مشرکوں میں کوئی نسبت نہیں تھے۔ وہ حقیقت میں نیک اور متقی لوگ تھے، ہمارے لیے وہی مشعل راہ ہیں، اور خیرالقرون کے زمانے کے تھے۔ لہذا ہم تو ایسے لوگوں کی جماعت کے ساتھ ہیں، ان کے منہج پر ہیں۔ الحمدللہ
 

محمد ارسلان

خاص رکن
شمولیت
مارچ 09، 2011
پیغامات
17,859
ری ایکشن اسکور
41,096
پوائنٹ
1,155
علی بہرام
معاف کیجئے گا آپ بھی اس اس تشریح کو نہیں مانتے
کیا "احسان" کو "تصوف" سے تعبیر کیا جا سکتا ہے؟
تو یہ ثابت ہوا کہ نہ آپ نے صحیح احادیث کو ماننا ہے اور نہ آپ کے سلف صالحین کی تشریحات کو آپ نے صرف اپنے نفس کی ہی ماننی ہے جتنا بیان کردیا گیا ہے وہی ماننے والوں کے لئے کافی ہے باقی جو نہ ماننے والے ہیں وہ رسول اللہ ﷺ کے معجزات کو دیکھ کر بھی آپﷺ کو نبی اللہ نہیں مانتے !
بہرام صاحب! آپ مجھے یہ ثابت کر کے دکھائیں کہ حدیث میں موجود احسان کو صحابہ کرام رضی اللہ عنھم اجمعین نے کس طرح سمجھا تھا، کیا انہوں نے بھی احسان کو تصوف سے تعبیر کیا تھا، کیا ان کے احسان اور آج کے تصوف میں کوئی فرق بھی ہے یا نہیں؟
 

علی بہرام

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 18، 2013
پیغامات
1,216
ری ایکشن اسکور
162
پوائنٹ
105
علی بہرام


بہرام صاحب! آپ مجھے یہ ثابت کر کے دکھائیں کہ حدیث میں موجود احسان کو صحابہ کرام رضی اللہ عنھم اجمعین نے کس طرح سمجھا تھا، کیا انہوں نے بھی احسان کو تصوف سے تعبیر کیا تھا، کیا ان کے احسان اور آج کے تصوف میں کوئی فرق بھی ہے یا نہیں؟
اب سلف صالحین کی بات نہیں فرمارہے
جب کے آپ کے بڑوں نے احسان کو تصوف سے ہی تعبیر کیا ہے صحیح مسلم کی شرح ایک بار پڑھ لیں کہ اس میں احسان کی تشریح کس طرح کی گئی ہے
اور پنترے بدلنا چھوڑ دیں
 

محمد ارسلان

خاص رکن
شمولیت
مارچ 09، 2011
پیغامات
17,859
ری ایکشن اسکور
41,096
پوائنٹ
1,155
اب سلف صالحین کی بات نہیں فرمارہے
جب کے آپ کے بڑوں نے احسان کو تصوف سے ہی تعبیر کیا ہے صحیح مسلم کی شرح ایک بار پڑھ لیں کہ اس میں احسان کی تشریح کس طرح کی گئی ہے
اور پنترے بدلنا چھوڑ دیں
اگر آپ نے ہماری جماعت کے علماء اور دیندار لوگوں کو ہمارے بڑوں میں شمار کیا ہے تو پھر ہمارے بڑے صحابہ کرام رضی اللہ عنھم اجمعین کو سمجھ لیں، ان سے ثابت کریں۔
 

محمد ارسلان

خاص رکن
شمولیت
مارچ 09، 2011
پیغامات
17,859
ری ایکشن اسکور
41,096
پوائنٹ
1,155
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کے نواسے حضرت حسین رضی اللہ عنہ ایک با عمل مسلمان تھے، وہ احسان کو آج کے اہلحدیث علماء سے زیادہ جانتے تھے، آپ مجھے بتائیں کہ حضرت حسین رضی اللہ عنہ نے کیا احسان کو موجودہ صوفیت سے تعبیر کیا یا نہیں؟
 

علی بہرام

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 18، 2013
پیغامات
1,216
ری ایکشن اسکور
162
پوائنٹ
105
اگر آپ نے ہماری جماعت کے علماء اور دیندار لوگوں کو ہمارے بڑوں میں شمار کیا ہے تو پھر ہمارے بڑے صحابہ کرام رضی اللہ عنھم اجمعین کو سمجھ لیں، ان سے ثابت کریں۔
اصحاب صفہ کے بارے میں آپ کیا فرماتے ہیں
 

محمد ارسلان

خاص رکن
شمولیت
مارچ 09، 2011
پیغامات
17,859
ری ایکشن اسکور
41,096
پوائنٹ
1,155
اصحاب صفہ کے بارے میں آپ کیا فرماتے ہیں
اصحابِ صفہ کے بارے میں میں یہ کہنا چاہوں گا کہ وہ اللہ کے نیک بندے تھے، اور وہ اللہ کے نیک بندے اللہ اور اس کے رسول صلی اللہ علیہ وسلم پر ایمان لانے کی وجہ سے اور رسول صلی اللہ علیہ وسلم کی اتباع کرنے کی وجہ سے بنے۔

میرے نزدیک دین کے معاملے میں اصحاب صفہ کوئی کام رسول صلی اللہ علیہ وسلم کی مخالفت کا نہیں کیا کرتے تھے۔ اصحابِ صفہ کوئی ایسا ذکر، کوئی ایسی مجلس، کوئی ایسا طریقہ اختیار نہیں کیا کرتے تھے جو خود ساختہ ہوتا، جیسے موجودہ دور کے صوفیوں میں رائج ہے۔
 

علی بہرام

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 18، 2013
پیغامات
1,216
ری ایکشن اسکور
162
پوائنٹ
105
اگر آپ نے ہماری جماعت کے علماء اور دیندار لوگوں کو ہمارے بڑوں میں شمار کیا ہے تو پھر ہمارے بڑے صحابہ کرام رضی اللہ عنھم اجمعین کو سمجھ لیں، ان سے ثابت کریں۔
فہم صحابہ کی آپ کے نزدیک اتنی ہی اہمیت ہے تو جو لوگ فہم صحابہ کو کوئی اہمیت ہی نہیں دیتے ان کے بارے میں آپ کی رائے جانا چاہتا ہوں کیونکہ ایک جانب آپ اپنے سلف کی احسان کی تشریح کو مانے سے انکاری ہیں مگر ساتھ ہی ان سلف کے بارے میں کوئی ایسا کلمہ ادا کرنے کے لئے تیار نہیں جن سے ان کی شان میں کمی آئے اور دوسری جانب آپ سلف صالحین کے موقف کی بات بھی کرتے لیکن جہاں سلف صالحین کے موقف سے آپ کے عقائد پر ضرب پڑتی ہے وہاں سلف صالحین کا انکار اور جہاں صحابہ کے موفق سے آپ کے عقائد پر ضرب پڑتی ہے تو کہا جاتا ہے
صحابہ کی فہم معتبر نہیں



یعنی اس کا مطلب یہ ہوا کہ

میٹھا میٹھا ہپ ہپ
کڑوا کڑوا تھو تھو
 

محمد ارسلان

خاص رکن
شمولیت
مارچ 09، 2011
پیغامات
17,859
ری ایکشن اسکور
41,096
پوائنٹ
1,155
فہم صحابہ کی آپ کے نزدیک اتنی ہی اہمیت ہے تو جو لوگ فہم صحابہ کو کوئی اہمیت ہی نہیں دیتے ان کے بارے میں آپ کی رائے جانا چاہتا ہوں کیونکہ ایک جانب آپ اپنے سلف کی احسان کی تشریح کو مانے سے انکاری ہیں مگر ساتھ ہی ان سلف کے بارے میں کوئی ایسا کلمہ ادا کرنے کے لئے تیار نہیں جن سے ان کی شان میں کمی آئے اور دوسری جانب آپ سلف صالحین کے موقف کی بات بھی کرتے لیکن جہاں سلف صالحین کے موقف سے آپ کے عقائد پر ضرب پڑتی ہے وہاں سلف صالحین کا انکار اور جہاں صحابہ کے موفق سے آپ کے عقائد پر ضرب پڑتی ہے تو کہا جاتا ہے
صحابہ کی فہم معتبر نہیں



یعنی اس کا مطلب یہ ہوا کہ

میٹھا میٹھا ہپ ہپ
کڑوا کڑوا تھو تھو
آپ نے میری بات کا جواب نہیں دیا اور موضوع بدل دیا، اس موضوع پر شاہد نذیر بھائی نے سہج نامی دیوبندی کو جواب دے دیا تھا۔
شاہد نذیر
شاہد نذیر بھائی آپ یہاں اس اعتراض کا جواب نقل کر دیں۔
 

علی بہرام

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 18، 2013
پیغامات
1,216
ری ایکشن اسکور
162
پوائنٹ
105
آپ نے میری بات کا جواب نہیں دیا اور موضوع بدل دیا، اس موضوع پر شاہد نذیر بھائی نے سہج نامی دیوبندی کو جواب دے دیا تھا۔
شاہد نذیر
شاہد نذیر بھائی آپ یہاں اس اعتراض کا جواب نقل کر دیں۔
غیر موجود سے مدد طلب کرنا جائز ہے ؟

آپ کو چاہے آپ کے سلف کا موقف بتایا جائے یا صحابہ کا آپ نے یہی کہنا ہے
میں نہ مانو
اس لئے میری جانب سے معذرت قبول کیجئے
 
Top