- شمولیت
- اگست 25، 2014
- پیغامات
- 6,372
- ری ایکشن اسکور
- 2,569
- پوائنٹ
- 791
ذاتی پیغام میں محترم بھائی @Shanif Baig نے سوال کیا ہے کہ قنوت وتر میں ہاتھ اٹھانے کی کیا دلیل ہے ،
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جواب ::
وعلیکم السلام ورحمۃ اللہ وبرکاتہ ؛
محترم بھائی ::
دینی مسائل میں شرعی دلیل کی تلاش کا جذبہ قابل تحسین ہے ،
اس مسئلہ میں مختصراً عرض ہے :
وذكر البخاري في "جزء رفع اليدين " (ص 68 ) من طريق أبي عثمان ، قال : كان عمر يرفع يديه في القنوت '
ترجمہ :امام بخاری رحمہ اللہ نے جزء رفع الیدین میں صحیح سند سے نقل کیا ہے کہ :
سیدنا عمر بن خطاب رضی اللہ عنہ ہاتھ اٹھا کر دعاءِ قنوت پڑھتے '
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
وعن أبي رافع قال : " صليت خلف عمر بن الخطاب - رضي الله عنه - فقنت بعد الركوع ، ورفع يديه ، وجهر بالدعاء " . أخرجه البيهقي في " السنن الكبرى " (2/212) ، وقال " هذا عن عمر صحيح "
ترجمہ ' ابو رافع کہتے ہیں :میں نے جناب عمر کے پیچھے نماز پڑھی ،انہوں نے رکوع کے بعد ہاتھ اٹھا کر جہری آوازسے دعاء قنوت پڑھی '
(اس روایت کو امام بیہقی نے نقل فرمایا ،اور ساتھ لکھا کہ یہ بات جناب عمر سے صحیح سند کے ساتھ مروی ہے ؛
اور علامہ محی الدین نووی "المجموع " (3/490 ) میں فرماتے ہیں :
" وعن أبي عثمان ، قال : كان عمر - رضي الله عنه - يرفع يديه في القنوت . وعن الأسود أن ابن مسعود - رضي الله عنه - كان يرفع يديه في القنوت .. رواها البخاري في كتاب "رفع اليدين" بأسانيد صحيحة ، ثم قال في آخرها - يعني البخاري - : هذه الأحاديث صحيحة عن رسول الله - صلى الله عليه وسلم - وأصحابه ". أهـ
یعنی امام بخاریؒ نے 'جزء رفع الیدین ' میں صحیح اسانید سے نقل کیا ہے کہ سیدنا عمر بن خطاب اور جناب عبد اللہ بن مسعود رضی اللہ عنہما ہاتھ اٹھا کر دعاءقنوت پڑھتے تھے '
اور امام بیہقی رحمۃ اللہ علیہ لکھتے ہیں :
قال البيهقي -رحمه الله – في "السنن الكبرى " ( 2 / 211 ) : " إن عدداً من الصحابة - رضي الله عنهم - رفعوا أيديهم في القنوت مع ما رويناه عن أنس بن مالك عن النبي - صلى الله عليه وسلم – " . أهـ
یعنی کئی صحابہ کرام سے دعاءِ قنوت میں ہاتھ اٹھانا ثابت ہے، اور سیدنا انس رضی اللہ عنہ سے مروی روایت میں
" قنوت نازلہ کے لیے ہاتھ اٹھانا رسول اللہ صلى اللہ علیہ وسلم سے ثابت ہے ۔
وہ حدیث مبارکہ درج ذیل ہے :
سیدنا انس بن مالک رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : فَلَقَدْ رَأَيْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كُلَّمَا صَلَّى الْغَدَاةَ رَفَعَ يَدَيْهِ فَدَعَا عَلَيْهِمْ
" میں نے رسول اللہ صلى اللہ علیہ وسلم کو دیکھا کہ آپ جب بھی فجر کی نماز پڑھاتے تو ہاتھ اٹھا کر ان کے لیے بد دعاء کرتے۔ ( أخرجه أحمد بإسناد صحيح ) مسند احمدبسند صحیح
اور یہ بات واضح ہے کہ وتر کی دعاء قنوت بھی قنوت نازلہ کی طرح قنوت ہی ہے
اور
عامر بن شبل الجرمی(ثقہ راوی) سے روایت ہے کہ ‘‘رأیت أبا قلابۃ یرفع یدیہ فی قنوتہ’’ میں ابو قلابہ (ثقہ تابعی) کو دیکھا، وہ اپنے قنوت میں ہاتھ اُٹھاتے تھے(السنن الکبریٰ للبیھقی ج۳ ص۱ ۴ و سندہ حسن) قنوت نازلہ میں (دعا کی طرح) ہاتھ اُٹھانا ثابت ہے۔ (مسند احمد ۳؍۱۳۷ح ۱۲۴۲۹ و سندہ صحیح)
عن الثوري ، عن منصور ، عن مغيرة ، عن إبراهيم ، قال : يكبر إذا فرغ من القراءة من الركعة الآخرة من الوتر ، ثم يقنت ، ويرفع صوته ..... قال المغيرة : عن إبراهيم ، ويرفع يديه في الوتر .
(روى عبد الرزاق في "المصنف" ( 3 / 122)
مشہور تابعی جناب ابراہیم نخعیؒ : نماز وتر کی آخری رکعت کی قراءت سے فارغ ہوتے تو تکبیر کہہ کر ہاتھ اٹھا کر بلند آواز کے ساتھ دعاء قنوت پڑھتے '
امام اہل سنت احمد بن حنبل اور امام اسحاق بن راہویہ بھی قنوت وتر میں ہاتھ اُٹھانے کے قائل تھے "
(دیکھئے مسائل ابی داود ص ۶۶ و مسائل احمد و إسحاق راویۃ إسحاق بن منصور الکوسج ۱؍۲۱۱ت۴۶۵ ، ۵۹ ت ۳۴۶۸)
سئل الإمام أحمد – رحمه الله - عن القنوت في الوتر قبل الركوع أم بعده ، وهل ترفع الأيدي في الدعاء في الوتر ؟
فقال : القنوت بعد الركوع ، ويرفع يديه ، وذلك على قياس فعل النبي - صلى الله عليه وسلم - في القنوت في الغداة مختصر قيام الليل (ص318 ) .
وقال أبو داود : سمعت أحمد سئل ، يرفع يديه في القنوت ؟ قال: نعم يعجبني . قال أبو داود : فرأيت أحمد يرفع يديه في القنوت . مسائل الإمام أحمد لأبي داود ( ص 66 ) .
وقال الأثرم : كان أحمد يرفع يديه في القنوت إلى صدره ، واحتج بأن "ابن مسعود رفع يديه إلى صدره في القنوت"، أنكره مالك .
المغني(2/584) ، والإنصاف(2/172) .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جواب ::
وعلیکم السلام ورحمۃ اللہ وبرکاتہ ؛
محترم بھائی ::
دینی مسائل میں شرعی دلیل کی تلاش کا جذبہ قابل تحسین ہے ،
اس مسئلہ میں مختصراً عرض ہے :
وذكر البخاري في "جزء رفع اليدين " (ص 68 ) من طريق أبي عثمان ، قال : كان عمر يرفع يديه في القنوت '
ترجمہ :امام بخاری رحمہ اللہ نے جزء رفع الیدین میں صحیح سند سے نقل کیا ہے کہ :
سیدنا عمر بن خطاب رضی اللہ عنہ ہاتھ اٹھا کر دعاءِ قنوت پڑھتے '
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
وعن أبي رافع قال : " صليت خلف عمر بن الخطاب - رضي الله عنه - فقنت بعد الركوع ، ورفع يديه ، وجهر بالدعاء " . أخرجه البيهقي في " السنن الكبرى " (2/212) ، وقال " هذا عن عمر صحيح "
ترجمہ ' ابو رافع کہتے ہیں :میں نے جناب عمر کے پیچھے نماز پڑھی ،انہوں نے رکوع کے بعد ہاتھ اٹھا کر جہری آوازسے دعاء قنوت پڑھی '
(اس روایت کو امام بیہقی نے نقل فرمایا ،اور ساتھ لکھا کہ یہ بات جناب عمر سے صحیح سند کے ساتھ مروی ہے ؛
اور علامہ محی الدین نووی "المجموع " (3/490 ) میں فرماتے ہیں :
" وعن أبي عثمان ، قال : كان عمر - رضي الله عنه - يرفع يديه في القنوت . وعن الأسود أن ابن مسعود - رضي الله عنه - كان يرفع يديه في القنوت .. رواها البخاري في كتاب "رفع اليدين" بأسانيد صحيحة ، ثم قال في آخرها - يعني البخاري - : هذه الأحاديث صحيحة عن رسول الله - صلى الله عليه وسلم - وأصحابه ". أهـ
یعنی امام بخاریؒ نے 'جزء رفع الیدین ' میں صحیح اسانید سے نقل کیا ہے کہ سیدنا عمر بن خطاب اور جناب عبد اللہ بن مسعود رضی اللہ عنہما ہاتھ اٹھا کر دعاءقنوت پڑھتے تھے '
اور امام بیہقی رحمۃ اللہ علیہ لکھتے ہیں :
قال البيهقي -رحمه الله – في "السنن الكبرى " ( 2 / 211 ) : " إن عدداً من الصحابة - رضي الله عنهم - رفعوا أيديهم في القنوت مع ما رويناه عن أنس بن مالك عن النبي - صلى الله عليه وسلم – " . أهـ
یعنی کئی صحابہ کرام سے دعاءِ قنوت میں ہاتھ اٹھانا ثابت ہے، اور سیدنا انس رضی اللہ عنہ سے مروی روایت میں
" قنوت نازلہ کے لیے ہاتھ اٹھانا رسول اللہ صلى اللہ علیہ وسلم سے ثابت ہے ۔
وہ حدیث مبارکہ درج ذیل ہے :
سیدنا انس بن مالک رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : فَلَقَدْ رَأَيْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كُلَّمَا صَلَّى الْغَدَاةَ رَفَعَ يَدَيْهِ فَدَعَا عَلَيْهِمْ
" میں نے رسول اللہ صلى اللہ علیہ وسلم کو دیکھا کہ آپ جب بھی فجر کی نماز پڑھاتے تو ہاتھ اٹھا کر ان کے لیے بد دعاء کرتے۔ ( أخرجه أحمد بإسناد صحيح ) مسند احمدبسند صحیح
اور یہ بات واضح ہے کہ وتر کی دعاء قنوت بھی قنوت نازلہ کی طرح قنوت ہی ہے
اور
عامر بن شبل الجرمی(ثقہ راوی) سے روایت ہے کہ ‘‘رأیت أبا قلابۃ یرفع یدیہ فی قنوتہ’’ میں ابو قلابہ (ثقہ تابعی) کو دیکھا، وہ اپنے قنوت میں ہاتھ اُٹھاتے تھے(السنن الکبریٰ للبیھقی ج۳ ص۱ ۴ و سندہ حسن) قنوت نازلہ میں (دعا کی طرح) ہاتھ اُٹھانا ثابت ہے۔ (مسند احمد ۳؍۱۳۷ح ۱۲۴۲۹ و سندہ صحیح)
عن الثوري ، عن منصور ، عن مغيرة ، عن إبراهيم ، قال : يكبر إذا فرغ من القراءة من الركعة الآخرة من الوتر ، ثم يقنت ، ويرفع صوته ..... قال المغيرة : عن إبراهيم ، ويرفع يديه في الوتر .
(روى عبد الرزاق في "المصنف" ( 3 / 122)
مشہور تابعی جناب ابراہیم نخعیؒ : نماز وتر کی آخری رکعت کی قراءت سے فارغ ہوتے تو تکبیر کہہ کر ہاتھ اٹھا کر بلند آواز کے ساتھ دعاء قنوت پڑھتے '
امام اہل سنت احمد بن حنبل اور امام اسحاق بن راہویہ بھی قنوت وتر میں ہاتھ اُٹھانے کے قائل تھے "
(دیکھئے مسائل ابی داود ص ۶۶ و مسائل احمد و إسحاق راویۃ إسحاق بن منصور الکوسج ۱؍۲۱۱ت۴۶۵ ، ۵۹ ت ۳۴۶۸)
سئل الإمام أحمد – رحمه الله - عن القنوت في الوتر قبل الركوع أم بعده ، وهل ترفع الأيدي في الدعاء في الوتر ؟
فقال : القنوت بعد الركوع ، ويرفع يديه ، وذلك على قياس فعل النبي - صلى الله عليه وسلم - في القنوت في الغداة مختصر قيام الليل (ص318 ) .
وقال أبو داود : سمعت أحمد سئل ، يرفع يديه في القنوت ؟ قال: نعم يعجبني . قال أبو داود : فرأيت أحمد يرفع يديه في القنوت . مسائل الإمام أحمد لأبي داود ( ص 66 ) .
وقال الأثرم : كان أحمد يرفع يديه في القنوت إلى صدره ، واحتج بأن "ابن مسعود رفع يديه إلى صدره في القنوت"، أنكره مالك .
المغني(2/584) ، والإنصاف(2/172) .
Last edited: