• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

أصحاب الحديث ثلاثة

عدیل سلفی

مشہور رکن
شمولیت
اپریل 21، 2014
پیغامات
1,718
ری ایکشن اسکور
428
پوائنٹ
197

اسحاق سلفی

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اگست 25، 2014
پیغامات
6,372
ری ایکشن اسکور
2,565
پوائنٹ
791
السلام علیکم ورحمتہ اللہ وبرکاتہ
محترم شیخ اس قول کی صحت درکار ہے
وَقَال سفيان بْن عُيَيْنَة: أصحاب الحديث ثلاثة: ابن عباس فِي زمانه، والشعبي فِي زمانه، والثوري فِي زمانه.
وعلیکم السلام ورحمۃ اللہ وبرکاتہ
یہ روایت اصل میں امام ابوبکر الخطیب بغدادیؒ نے تاریخ بغداد میں بیان کی ہے ،اور انہی کے حوالے سے ابن عساکر نے تاریخ دمشق میں اور ابن الجوزیؒ نے تلقیح فہوم اہل الاثر میں نقل کی ہے :
اس کی ذیل میں دوسری اسناد حسن ہے ؛
(1) أَخْبَرَنَا محمد بن أحمد بن رزق، أخبرنا جعفر بن محمد بن نصير الخلدي، حدثنا محمد بن عبد الله بن سليمان الحضرمي، حدّثنا أبو بكر- يعني ابن زنجويه- حَدَّثَنَا عبد الرَّزَّاق عَنِ ابْن عيينة قَالَ: لم يدرك مثل ابن عباس في زمانه، ولا مثل الشعبي في زمانه، ولا مثل الثوري في زمانه.
تاريخ بغداد 9/154

(2) حدّثنا عبيد الله بن محمّد النّجّار حَدَّثَنَا أبو زرعة محمد بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْوَهَّابِ بْنِ أَبِي عصمة العكبري ببغداد حَدَّثَنَا أبو بكر محمد بن عثمان العسكري قَالَ: سمعت عباس بن يزيد البحراني يقول: سمعت ابن عيينة يقول: أصحاب الحديث ثلاثة: ابْن عَبَّاس في زمانه، والشعبي في زمانه، والثوري في زمانه.
تاريخ بغداد3/ 446


تاريخ ابن عساكر 25/ 353
تلقيح فهوم أهل الأثر 335
 
Last edited:

baig

رکن
شمولیت
فروری 06، 2017
پیغامات
103
ری ایکشن اسکور
47
پوائنٹ
70
وعلیکم السلام ورحمۃ اللہ وبرکاتہ
یہ روایت اصل میں امام ابوبکر الخطیب بغدادیؒ نے تاریخ بغداد میں بیان کی ہے ،اور انہی کے حوالے سے ابن عساکر نے تاریخ دمشق میں اور ابن الجوزیؒ نے تلقیح فہوم اہل الاثر میں نقل کی ہے :
اس کی ذیل میں دوسری اسناد حسن ہے ؛
(1) أَخْبَرَنَا محمد بن أحمد بن رزق، أخبرنا جعفر بن محمد بن نصير الخلدي، حدثنا محمد بن عبد الله بن سليمان الحضرمي، حدّثنا أبو بكر- يعني ابن زنجويه- حَدَّثَنَا عبد الرَّزَّاق عَنِ ابْن عيينة قَالَ: لم يدرك مثل ابن عباس في زمانه، ولا مثل الشعبي في زمانه، ولا مثل الثوري في زمانه.
تاريخ بغداد 9/154

(2) حدّثنا عبيد الله بن محمّد النّجّار حَدَّثَنَا أبو زرعة محمد بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْوَهَّابِ بْنِ أَبِي عصمة العكبري ببغداد حَدَّثَنَا أبو بكر محمد بن عثمان العسكري قَالَ: سمعت عباس بن يزيد البحراني يقول: سمعت ابن عيينة يقول: أصحاب الحديث ثلاثة: ابْن عَبَّاس في زمانه، والشعبي في زمانه، والثوري في زمانه.
تاريخ بغداد3/ 446


تاريخ ابن عساكر 25/ 353
تلقيح فهوم أهل الأثر 335


بسم الله الرحمن الرحيم
{أبو بكر أحمد بن علي بن ثابت بن أحمد بن مهدي الخطيب البغدادي (م٤٦٣ھ) حدثنا عبيد الله بن محمد النجار حدثنا أبو زرعة محمد بن محمد بن عبد الوهاب بن أبي عصمة العكبري ببغداد(٢) حدثنا أبو بكر محمد بن عثمان العسكري(١) قال سمعت عباس بن يزيد البحراني يقول سمعت بن عيينة يقول أصحاب الحديث ثلاثة بن عباس في زمانه والشعبي في زمانه والثوري في زمانه}.
.........................................................................................................
{أخرجه: في الكتاب: تاريخ مدينة السلام المعروف بتاريخ بغداد: ج٣ ص٢٢٧ ت١٢٨٨ الطبعة السعادة ودار الكتب العلمية بيروت لبنان، ونسخة الثاني: ج٣ ص٤٤٦ ت١٦٠٤ بتحقيق مصطفى عبد القادر عطا، ونسخة الثالث: ج٤ ص٣٦٨ ت١٥٥٥ بتحقيق الدكتور بشار عواد معروف، وإسناده ضعيف}.

(١)محمد بن عثمان بن خالد أبو بكر العسكري النجار،
{قال: أبو الطيب نايف بن صلاح بن علي المنصوري "مجهول الحال" في الكتاب: الدليل المغني لشيوخ الإمام أبي الحسن الدارقطني: ص٤٢٣ ت٤٦٧}.
(٢)محمد بن محمد بن عبد الوهاب بن عصام بن الحكم بن عيسى بن زياد بن عبد الرحمن، أبو زرعة القاضي، المعروف بابن أبي عصمة،
{قال: أبو عبد الله محمد بن أحمد المصنعي العنسي "مجهول حال" في الكتاب: مصباح الأريب في تقريب الرواة الذين ليسوا في تقريب التهذيب: ج٣ ص٢٢٤ ت٢٥٥٩٦}.
.....................................................................................................................................
{أبو بكر أحمد بن علي بن ثابت بن أحمد بن مهدي الخطيب البغدادي (م٤٦٣ھ) أخبرنا أبو منصور محمد بن عيسى بن عبد العزيز البزاز بهمذان حدثنا أبو القاسم جبريل بن محمد بن إسماعيل الفقيه المعدل حدثنا أبو علي الحسن بن نصر بن منصور الطوسي حدثنا محمد بن إسماعيل حدثنا إبراهيم بن عبد الله بن منذر الباهلى(١) قال سمعت عبد الرزاق يقول سمعت سفيان بن عيينة يقول أصحاب الحديث ثلاثة عبد الله بن عباس في زمانه والشعبي في زمانه والثوري في زمانه}.
....................................................................................
{أخرجه: في الكتاب: تاريخ مدينة السلام المعروف بتاريخ بغداد: ج٩ ص١٥٤ ت٤٧٦٣ الطبعة السعادة ودار الكتب العلمية بيروت لبنان، ونسخة الثاني: ج٩ ص١٥٦ ت٤٧٦٣ بتحقيق مصطفى عبد القادر عطا، ونسخة الثالث: ج١٠ ص٢٢٢ ت٤٧١٦ بتحقيق الدكتور بشار عواد معروف}.

{وأخرجه: ثقة الدين أبو القاسم علي بن أبي محمد الحسن بن هبة الله أبي الحسن بن عبد الله بن الحسين المعروف بابن عساكر الدمشقي (م٥٧١
ھ) في الكتاب: تاريخ دمشق المسمي تاريخ مدينة دمشق وذكر فضلها وتسمية من حلها من الاماثل أو اجتاز بنواحيها من وارديها وأهلها: ج٢٥ ص٣٥٣ ت٣٠٤٧ بتحقيق محب الدين أبي سعيد عمر بن غرامة العمروي}.

{وأخرجه: جمال الدين أبو الحجاج يوسف بن الزكي عبد الرحمن بن يوسف بن عبد الملك بن يوسف بن علي بن أبي الزهر القضاعي الكلبي الدمشقي المزي (م٧٤٢ھ) في الكتاب: تهذيب الكمال في اسماء الرجال: ج١١ ص١٦٦ ت٢٤٠٧ بتحقيق الدكتور بشار عواد معروف}.

{وأخرجه: شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد بن عثمان بن قايماز بن عبد الله الفارقي التركماني الدمشقي المقرئ المعروف بالذهبي (م٧٤٨
ھ) في الكتاب: سير أعلام النبلاء: ج٢ ص١٨٤٠ ت٢٢٩٢ الطبعة بيت الأفكار الدولية، ونسخة الثاني: ج٧ ص٢٤٠ ت٨٢ الناشر مؤسسة الرسالة}.

(١) إبراهيم بن عبد الله بن المنذر الباهلي الصنعاني،
{قال: شهاب الدين أبو الفضل أحمد بن علي بن محمد بن محمد بن علي بن محمود بن أحمد الأصل الكناني ثم المصري المعروف بابن حجر العسقلاني (م٨٥٢ھ) "مستور من الحادية عشرة" {تقريب التهذيب: ص٢٣ طبعة قديمة بالهند، ونسخة الثاني: ص٣١ ت٢٠٢ بتحقيق عادل مرشد، ونسخة الثالث: ص٩١ ت٢٠٢ بتحقيق محمد عوامة، ونسخة الرابع: ص١١٠ ت٢٠٤ بتحقيق أبو الأشبال صغير أحمد شاغف الباكستاني. وقال: أبو عيسى "هذا حديث حسن صحيح غريب" في الكتاب: جامع الترمذي ح٢١٥٦}.
 

اسحاق سلفی

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اگست 25، 2014
پیغامات
6,372
ری ایکشن اسکور
2,565
پوائنٹ
791
{أبو بكر أحمد بن علي بن ثابت بن أحمد بن مهدي الخطيب البغدادي (م
بہت معلوماتی تحریر ہے ، لیکن آپ نے بتایا نہیں کہ آپ نے تحریر کہاں سے لی !
یعنی یہ عبارت آپ نے کس کتاب سے نقل کی ؟
 

baig

رکن
شمولیت
فروری 06، 2017
پیغامات
103
ری ایکشن اسکور
47
پوائنٹ
70
بہت معلوماتی تحریر ہے ، لیکن آپ نے بتایا نہیں کہ آپ نے تحریر کہاں سے لی !
یعنی یہ عبارت آپ نے کس کتاب سے نقل کی ؟
شیخ @اسحاق سلفی بھائی یہ میں نے اللہ تعالیٰ کی توفیق و مدد سے کل ہی تحقیق و تخریج کی ہے اگر اس تحریر میں کوئی غلطی ہوئی ہے تو وہ میری کم علمی کی وجہ سے ہے،
 

عمر اثری

سینئر رکن
شمولیت
اکتوبر 29، 2015
پیغامات
4,404
ری ایکشن اسکور
1,132
پوائنٹ
412
شیخ @اسحاق سلفی بھائی یہ میں نے اللہ تعالیٰ کی توفیق و مدد سے کل ہی تحقیق و تخریج کی ہے اگر اس تحریر میں کوئی غلطی ہوئی ہے تو وہ میری کم علمی کی وجہ سے ہے،
جزاک اللہ خیرا
ترجمہ بھی کر دیں. تاکہ شیئر کیا جا سکے.
 

رضا میاں

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 11، 2011
پیغامات
1,557
ری ایکشن اسکور
3,580
پوائنٹ
384
اس قول کی مذکورہ اسانید کے علاوہ اور بھی کئی اسانید ہیں۔ اس کی صحت میں کوئی شک نہیں ہے۔
امام سفیان الثوری سے مجھے خاص لگاؤ ہے، ان کی سیرت بھی میں نے جمع کر رکھی ہے اور اس میں یہ قول مذکور ہے۔ سفیان نے جس علم کو بھی ہاتھ لگایا اس کے وہ امام بن گئے۔ حدیث میں آپ کا کوئی ثانی نہیں اور آپ کو امیر المؤمنین فی الحدیث کا لقب دیا گیا ہے یہاں تک کہ حدیث میں آپ کا مقام شعبہ سے بھی اونچا ہے۔ فقہ میں آپ کا مقام یہ ہے کہ یحیی القطان وغیرہ جیسے لوگوں نے کہا کہ آپ مالک سے بھی بڑے فقیہ تھے، اور آپ کا فقہی مذہب ساتویں ہجری تک بھی قائم تھا اور کئی کبار ائمہ آپ کے مذہب کے پیروکار رہے ہیں۔ تفسیر قرآن اور قراءت قرآن میں بھی آپ کو امام کہا گیا ہے یہاں تک آپ کی تفسیری روایات کو بھی اکھٹا کیا گیا ہے۔ اور لوگ آپ سے قراءت قرآن بھی روایت کیا کرتے تھے۔ تقوی اور زہد میں بھی آپ کا کوئی ثانی نہیں تھا، اور حال یہ تھا کہ آپ آخرت اور موت پر اتنا غور وفکر کیا کرتے تھے کہ راتوں کو نیند سے گھبرا کر اٹھ جاتے اور موت موت پکارنے لگتے۔
امام سفیان الثوری جیسے ائمہ کی سیرت پڑھنے کے بعد احساس ہوتا ہے کہ اصل علم اور تقوی کس چڑیا کا نام ہے۔
مجھے لگتا ہے کہ مدرسوں وغیرہ میں طلباء کو سب سے پہلے ان ائمہ کی سیرت پڑھانا چاہیے تا کہ ان کے اندر ادب اور نرمی پیدا ہو اور علم کے اصل حاملین کی پہچان ہو۔
اللہ ہمیں سلف صالحین کی اچھی سیرت پر عمل کرنے کی توفیق دے، آمین۔
 

baig

رکن
شمولیت
فروری 06، 2017
پیغامات
103
ری ایکشن اسکور
47
پوائنٹ
70
بسم الله الرحمن الرحيم

أبو عبد الله محمد بن إسماعيل بن إبراهيم بن المغيرة بن بردزبه الجعفي مولاهم البخاري (م٢٥٦
ھ) حدثنا عثمان{١} عن جرير{٢} عن حصين بن عبد الرحمن{٣} عن مرة{٤} قال: أتيت منزل ابن مسعود أطلبه، فقيل لي: هو عند أبي موسى، فأتيت أبا موسى فإذا هو وحذيفة وهو يقول لحذيفة: "إنك صاحب الحديث"......
مرۃ بن شراحیل تابعی رحمہ اللہ کہتے ہیں کہ : میں سیدنا عبد اللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ سے ملنے ان کے گھر گیا تو پتہ چلا کہ وہ سیدنا ابو موسی اشعری رضی اللہ عنہ کے پاس ہیں۔ جب میں ان کے پاس آیا تو وہ سیدنا حذیفہ رضی اللہ عنہ کے ساتھ تھے اور ان سے کہہ رہے تھے کہ: یقیناً آپ صاحب الحدیث (اہل الحدیث) ہیں۔

..............................................................................................
{أخرجه: في الكتاب: خلق أفعال العباد: باب الرد على الجهمية وأصحاب التعطيل: ص٤٢ بتحقيق الدكتور يحيي مراد، ونسخة الثاني: ص٧٤ الطبعة مؤسسة الرسالة الطبعة الثالثة ١٤١١
ھ، ونسخة الثالث: ص٨٧ بتحقيق الدكتور عبد الرحمن عميرة، ونسخة الرابع:
ج٢ ص٢٠٢ ح٣٩٨ بتحقيق الدكتور فهد بن سليمان بن إبراهيم الفهيد}.

.............................................................................................................................................................

أبو بكر عبد الله بن أبو داود سليمان بن الأشعث بن إسحاق بن بشير بن شداد بن عمرو بن عمران الأزدي السجستاني المعروف بابن أبي داود (م٢٧٥
ھ) حدثنا علي بن حرب{٥} قال: حدثنا ابن فضيل{٦} قال: حدثنا حصين{٣} عن مرة{٤} قال: ذكر لي أن عبد الله وحذيفة وأبا موسى فوق بيت أبي موسى، فأتيتهم، فقال عبد الله لحذيفة: أما إنه قد بلغني إنك صاحب الحديث.......
.....................................................................................
{أخرجه: في الكتاب: المصاحف: باب اتفاق الناس مع عثمان على جمع المصاحف: كراهية عبد الله بن مسعود ذلك، ص١٤ بتحقيق الدكتور آثر جفري المطبعة الرحمانية بمصر
الطبعة الأولى ١٣٥٥ھ، ونسخة الثاني: ص٢٠-٢١ الطبعة دار الكتب العلمية بيروت لبنان، ونسخة الثالث: ج١ ص١٨١ ح٤٨ بتحقيق الدكتور محب الدين عبد السبحان واعظ}.
.............................................................................................................................................................

{١} أبو الحسن عثمان بن محمد ابن القاضي أبي شيبة إبراهيم بن عثمان بن خواستى العبسي مولاهم الكوفي. یہ صحیحین کے راوی ہے
{قال: ابن حجر العسقلاني (م٨٥٢ھ) "ِثقة حافظ شهير وله أوهام" {تقريب التهذيب: ص٣٥٦ طبعة قديمة بالهند، ونسخة الثاني: ص٣٢٦ ت٤٥١٣ بتحقيق عادل مرشد، ونسخة الثالث: ص٣٨٦ ت٤٥١٣ بتحقيق محمد عوامة، ونسخة الرابع: ص٦٦٨ ت٤٥٤٥ بتحقيق أبو الأشبال صغير أحمد شاغف الباكستاني تقديم بكر بن عبد الله أبو زيد}.

{٢} أبو عبد الله جرير بن عبد الحميد بن قرط الضبي الرازي الكوفي
. یہ صحیحین کے راوی ہے،
{
قال: ابن حجر العسقلاني (م٨٥٢ھ)"ِثقة صحيح الكتاب، قيل كان فى آخر عمره يهم من حفظه" في الكتاب: تقريب التهذيب: ص٧٩ طبعة قديمة بالهند، ونسخة الثاني: ص٧٨ ت٩١٦ بتحقيق عادل مرشد، ونسخة الثالث: ص١٣٩ ت٩١٦ بتحقيق محمد عوامة، ونسخة الرابع: ص١٩٦ ت٩٢٤ بتحقيق أبو الأشبال صغير أحمد شاغف الباكستاني تقديم بكر بن عبد الله أبو زيد}.

{٣} أبو الهذيل حصين بن عبد الرحمن السلمي الكوفي. یہ صحیحین کے راوی ہے، جرير بن عبد الحميد حدثنا حصين بن عبد الرحمن في صحيح البخاري: ح١٣٩٦، وح٤٦٦٠، وفي صحيح مسلم ح٨٦٣ ونسخة دار السلام ح١٩٩٧، وح١٨٢١ ونسخة دار السلام ح٤٧٠٥، وح١٨٧٣ ونسخة دار السلام ح٤٨٥١،
{
قال: ابن حجر العسقلاني (م٨٥٢ھ) ِثقة تغير حفظه فى الآخر" في الكتاب: تقريب التهذيب: ص١١٥ طبعة قديمة بالهند، ونسخة الثاني: ص١٠٩ ت١٣٦٩ بتحقيق عادل مرشد، ونسخة الثالث: ص١٧٠ ت١٣٦٩ بتحقيق محمد عوامة، ونسخة الرابع: ص٢٥٣ ت١٣٧٧ بتحقيق أبو الأشبال صغير أحمد شاغف الباكستاني تقديم بكر بن عبد الله أبو زيد}.

{٤} أبو إسماعيل مرة بن شراحيل الهمداني البكيلي الكوفي.
{قال: ابن حجر العسقلاني (م٨٥٢ھ)"ِثقة" في الكتاب: تقريب التهذيب: ص٤٨٧ طبعة قديمة بالهند، ونسخة الثاني: ص٤٥٨ ت٦٥٦٢ بتحقيق عادل مرشد، ونسخة الثالث: ص٥٢٥ ت٦٥٦٢ بتحقيق محمد عوامة، ونسخة الرابع: ص٩٣٠ ت٦٦٠٦ بتحقيق أبو الأشبال صغير أحمد شاغف الباكستاني تقديم بكر بن عبد الله أبو زيد}.

{٥} أبو الحسن على بن حرب بن محمد بن على الطائى الموصلى.

{قال: ابن حجر العسقلاني (م٨٥٢ھ) "صدوق فاضل" في الكتاب: تقريب التهذيب: ص٣٦٩ طبعة قديمة بالهند، ونسخة الثاني: ص٣٣٨ ت٤٧٠١ بتحقيق عادل مرشد، ونسخة الثالث: ص٣٩٩ ت٤٧٠١ بتحقيق محمد عوامة، ونسخة الرابع: ص٦٩١ ت٤٧٣٥ بتحقيق أبو الأشبال صغير أحمد شاغف الباكستاني تقديم بكر بن عبد الله أبو زيد}.

{٦} أبو عبد الرحمن محمد بن فضيل بن غزوان بن جرير الضبى مولاهم الكوفى. یہ صحیحین کے راوی ہے، محمد بن فضيل حدثنا حصين بن عبد الرحمن في صحيح البخاري: ح٥٩٥، وح٢٠٦٤، وح٤٢٦٧، وفي صحيح مسلم ح٢٢٠ ونسخة دار السلام ح٥٢٨، وح٧٦٣ ونسخة دار السلام ح١٧٩٩، وح١٠٨٨ ونسخة دار السلام ح٢٥٦٩،
{
قال: ابن حجر العسقلاني (م٨٥٢ھ) "ِصدوق عارف رمى بالتشيع" في الكتاب: تقريب التهذيب: ص٤٦٧ طبعة قديمة بالهند، ونسخة الثاني: ص٤٣٦-٤٣٧ ت٦٢٢٧ بتحقيق عادل مرشد، ونسخة الثالث: ص٥٠٢ ت٦٢٢٧ بتحقيق محمد عوامة، ونسخة الرابع: ص٨٨٩ ت٦٢٦٧ بتحقيق أبو الأشبال صغير أحمد شاغف الباكستاني تقديم بكر بن عبد الله أبو زيد}.
 
Top