عامر عدنان
مشہور رکن
- شمولیت
- جون 22، 2015
- پیغامات
- 921
- ری ایکشن اسکور
- 264
- پوائنٹ
- 142
ﮐﯿﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﺭﺣﮧ ﻧﮯ ﯾﮧ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﺮﺵ ﭘﺮ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺑﯿﭩﮭﺎ ﮨﮯ
ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﭩﮭﺎ ﮨﻮﮞ؟ ﺍﯾﮏ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮑﺎ ﺟﺎﺋﺰﮦ
ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﭩﮭﺎ ﮨﻮﮞ؟ ﺍﯾﮏ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮑﺎ ﺟﺎﺋﺰﮦ
السلام علیکم ورحمتہ اللہ وبرکاتہ
ﺑﻌﺾ ﻟﻮﮒ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﺭﺣﮧ ﮐﺎ ﺭﺩ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﻘﯽ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻟﺤﺼﻨﯽ ﮐﯽ
ﮐﺘﺎﺏ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ کہ
ﺍﻟﺘﻘﻲ ﺍﻟﺤﺼﻨﻲ ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﺪﻣﺸﻘﻲ ﻋﻦ ﺃﺑﻴﻪ .
ﻗﺎﻝ : (ﻛﻨﺎ ﺟﻠﻮﺳﺎً ﻓﻲ ﺻﺤﻦ ﺍﻟﺠﺎﻣﻊ ﺍﻷﻣﻮﻱ ﻓﻲ ﻣﺠﻠﺲ ﺍﺑﻦ ﺗﻴﻤﻴﺔ ﻓﺬﻛّﺮ
ﻭﻭﻋﻆ، ﻭﺗﻌﺮﺽ ﻵﻳﺎﺕ ﺍﻻﺳﺘﻮﺍﺀ، ﺛﻢ ﻗﺎﻝ : ( ﻭﺍﺳﺘﻮﻯ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻰ ﻋﺮﺷﻪ
ﻛﺎﺳﺘﻮﺍﺋﻲ ﻫﺬﺍ) ﻗﺎﻝ : ﻓﻮﺛﺐ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺛﺒﺔ ﻭﺍﺣﺪﺓ، ﻭﺃﻧﺰﻟﻮﻩ ﻋﻦ ﺍﻟﻜﺮﺳﻲ،
ﻭﺑﺎﺩﺭﻭﺍ ﺇﻟﻴﻪ ﺿﺮﺑﺎً ﺑﺎﻟﻠﻜﻢ ﻭﺍﻟﻨﻌﺎﻝ ﻭﻏﻴﺮ ﺫﻟﻚ
ﮐﮧ ﺗﻘﯽ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻟﺤﺼﻨﯽ ﻧﮯ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺪﻣﺸﻘﯽ ﺳﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ
ﺍﭘﻨﮯ ﺑﺎﭖ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﯿﺎ ﮐﮧ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﺭﺣﮧ ﻧﮯ ﯾﮧ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﺮﺵ ﭘﺮ
ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺑﯿﭩﮭﺎ ﮨﮯ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﭩﮭﺎ ﮨﻮﮞ (ﻣﻔﮩﻮﻡ ﻋﺒﺎﺭﺕ)
( ﺩﻓﻊ ﺷﺒﻪ ﻣﻦ ﺷﺒﻪ ﻭﺗﻤﺮﺩ ﺹ 65 )
ﺍﻟﺠﻮﺍﺏ <--- ﯾﮧ ﺍﯾﮏ ﺟﮭﻮﭦ ﮨﮯ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﯾﮩﯽ ﺗﻘﯽ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻟﺤﺼﻨﯽ نے
ﺍﯾﮏ ﺍﻭﺭ ﺟﮭﻮﭦ ﺑﻮﻻ ﺍﻭﺭ ﮐﮩﺎ کہ
ﻭﻛﺎﻥ ﺍﻟﺸﻴﺦ ﺯﻳﻦ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﺑﻦ ﺭﺟﺐ ﺍﻟﺤﻨﺒﻠﻲ ﻣﻤﻦ ﻳﻌﺘﻘﺪ ﻛﻔﺮ ﺍﺑﻦ ﺗﻴﻤﻴﺔ ﻭﻟﻪ
ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺮﺩ . ﻭﻛﺎﻥ ﻳﻘﻮﻝ ﺑﺄﻋﻠﻰ ﺻﻮﺗﻪ ﻓﻲ ﺑﻌﺾ ﺍﻟﻤﺠﺎﻟﺲ : ﻣﻌﺬﻭﺭ ﺍﻟﺴﺒﻜﻲ –
ﻳﻌﻨﻲ ﻓﻲ ﺗﻜﻔﻴﺮﻩ
ﺷﯿﺦ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﺑﻦ ﺭﺟﺐ ﺍﻟﺤﻤﺒﻠﯽ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺗﮭﮯ ﺟﻮ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ
ﺭﺣﮧ ﮐﮯ ﮐﻔﺮ ﮐﺎ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺭﺩ ﮐﯿﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ
ﺑﻌﺾ ﻣﺠﻠﺲ ﻣﯿﮟ ﺍﻭﻧﭽﯽ ﺁ ﻭﺍﺯ ﺳﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ : ﺳﺒﮑﯽ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﮑﻔﯿﺮ
ﺳﮯ ﺩﺭﮔﺰﺭ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ
( ﺩﻓﻊ ﺷﺒﻪ ﻣﻦ ﺷﺒﻪ ﻭﺗﻤﺮﺩ ﺹ 180 )
ﺗﻨﺒﯿﮧ : ﯾﮧ ﺣﻮﺍﻟﮧ ﺗﯿﻦ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺟﮭﻮﭨﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﺮﺩﻭﺩ ﮨﮯ
۱ -ﺗﻘﯽ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻟﺤﺼﻨﯽ ﺍﯾﮏ ﺟﮭﻮﭨﺎ ﺷﺨﺺ ﺗﮭﺎ ﺟﻮ ﺷﯿﺦ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﮐﺎ ﺳﺨﺖ
ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﮐﯽ ﺑﮯ ﺣﻮﺍﻟﮧ ﻭ ﺳﻨﯽ ﺳﻨﺎﺉ ﺑﺎﺕ ﻣﺮﺩﻭﺩ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ
۲ - ﺗﻘﯽ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻟﺤﺼﻨﯽ ﻧﮯ ﮐﻮﺉ ﺣﻮﺍﻟﮧ ﭘﯿﺶ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﮐﮧ ﺍﺳﮯ ﮐﮩﺎﮞ ﺳﮯ
ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮ ﮔﺊ ﺗﮭﯽ
۳ - ﺍﺱ ﺩﺭﻭﻍ ﻭ ﺑﮯ ﻓﺮﻭﻍ ﮐﮯ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺧﻼﻑ ﮐﺒﺎﺭ ﺣﻨﺎﺑﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﻭﺭ
ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻣﺤﺪﺙ ﺍﺑﻦ ﺭﺟﺐ ﺍﻟﺤﻤﺒﻠﯽ ﺭﺣﮧ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻭ ﻣﺘﻮﺍﺗﺮ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯿﮟ
ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﺭﺣﮧ ﮐﯽ ﻭﻓﺎﺕ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺻﺎﻑ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ
ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍﻟﻔﻘﻴﻪ، ﺍﻟﻤﺠﺘﻬﺪ ﺍﻟﻤﺤﺪﺙ، ﺍﻟﺤﺎﻓﻆ ﺍﻟﻤﻔﺴﺮ، ﺍﻷﺻﻮﻟﻲ ﺍﻟﺰﺍﻫﺪ . ﺗﻘﻲ
ﺍﻟﺪﻳﻦ ﺃﺑﻮ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ، ﺷﻴﺦ ﺍﻹﺳﻼﻡ ﻭﻋﻠﻢ ﺍﻷﻋﻼﻡ، ﻭﺷﻬﺮﺗﻪ ﺗﻐﻨﻲ ﻋﻦ ﺍﻹﻃﻨﺎﺏ
ﻓﻌﺐ ﺫﻛﺮﻩ، ﻭﺍﻹﺳﻬﺎﺏ ﻓﻲ ﺃﻣﺮﻩ
ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ،ﻓﻘﯿﮧ،ﻣﺠﺘﮩﺪ،ﻣﺤﺪﺙ،ﺣﺎﻓﻆ ﻣﻔﺴﺮ،ﺍﺻﻮﻝ ﮐﮯ ﻣﺎﮨﺮ،ﺯﺍﮨﺪ،ﺗﻘﯽ ﺍﻟﺪﯾﻦ
ﺍﺑﻮ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ،ﺷﯿﺦ ﺍﻻﺳﻼﻡ،ﻧﻤﺎﯾﺎﮞ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﮐﮯ ﻧﻤﺎﯾﺎﮞ،ﺁ ﭖ ﮐﯽ ﺷﮩﺮﺕ ﺍﺱ
ﺳﮯ ﺑﮯ ﻧﯿﺎﺯ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁ ﭖ ﮐﮯ ﺫﮐﺮ ﻣﯿﮟ ﻣﺒﺎﻟﻐﮧ ﻭ ﻃﻮﺍﻟﺖ ﺳﮯ ﮐﺎﻡ
ﻟﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺁ ﭖ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﻟﮑﮭﯽ ﺟﺎﺋﮯ
( ﺫﯾﻞ ﻃﺒﻘﺎﺕ ﺍﻟﺤﻨﺎﺑﻠﮧ ﺝ 2 ﺹ 387 )
ﯾﮩﯽ ﻭﺟﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﻧﮯ ﺗﻘﯽ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻟﺤﺼﻨﯽ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ
ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﺣﺪ ﭘﺎﺭ ﮐﺮ ﭼﮑﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﮭﻮﭨﺎ ﺗﮭﺎ
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﺍﻟﻌﺴﻘﻼﻧﯽ ﺭﺣﮧ ﮐﮯ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﺳﺨﺎﻭﯼ ﺭﺣﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﻭﺫﻛﺮﻩ ﺍﻟﻤﻘﺮﻳﺰﻱ ﻓﻲ ﻋﻘﻮﺩﻩ ﺑﺎﺧﺘﺼﺎﺭ ﻭﻗﺎﻝ ﺇﻧﻪ ﻛﺎﻥ ﺷﺪﻳﺪ ﺍﻟﺘﻌﺼﺐ ﻟﻸﺷﺎﻋﺮﺓ
ﻣﻨﺤﺮﻓﺎً ﻋﻦ ﺍﻟﺤﻨﺎﺑﻠﺔ ﺍﻧﺤﺮﺍﻓﺎً ﻳﺨﺮﺝ ﻓﻴﻪ ﻋﻦ ﺍﻟﺤﺪ ﻓﻜﺎﻧﺖ ﻟﻪ ﻣﻌﻬﻢ ﺑﺪﻣﺸﻖ
ﺃﻣﻮﺭ ﻋﺪﻳﺪﺓ ﻭﺗﻔﺤﺶ ﻓﻲ ﺣﻖ ﺍﺑﻦ ﺗﻴﻤﻴﺔ ﻭﺗﺠﻬﺮ ﺑﺘﻜﻔﻴﺮﻩ ﻣﻦ ﻏﻴﺮ ﺍﺣﺘﺸﺎﻡ ﺑﻞ
ﻳﺼﺮﺡ ﺑﺬﻟﻚ ﻓﻲ ﺍﻟﺠﻮﺍﻣﻊ ﻭﺍﻟﻤﺠﺎﻣﻊ ﺑﺤﻴﺚ ﺗﻠﻘﻰ ﺫﻟﻚ ﻋﻨﻪ ﺃﺗﺒﺎﻋﻪ ﻭﺍﻗﺘﺪﻭﺍ ﺑﻪ
ﺟﺮﻳﺎً ﻋﻠﻰ ﻋﺎﺩﺓ ﺃﻫﻞ ﺯﻣﺎﻧﻨﺎ ﻓﻲ ﺗﻘﻠﻴﺪ ﻣﻦ ﺍﻋﺘﻘﺪﻭﻩ ﻭﺳﻴﻌﺮﺿﺎﻥ ﺟﻤﻴﻌﺎً ﻋﻠﻰ
ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺬﻱ ﻳﻌﻠﻢ ﺍﻟﻤﻔﺴﺪ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺼﻠﺢ ﻭﻟﻢ ﻳﺰﻝ ﻋﻠﻰ ﺫﻟﻚ ﺣﺘﻰ ﻣﺎﺕ ﻋﻔﺎ ﺍﻟﻠﻪ
ﻋﻨﻪ
ﮐﮧ ﻣﻘﺮﯾﺰﯼ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﻋﻘﻮﺩ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﺷﺎﻋﺮﮦ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ
ﺑﮩﺖ ﺍﭼﮭﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺣﻨﺎﺑﻠﮧ ﺳﮯ ﮨﭧ ﮔﺌﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺣﺪ ﺗﮏ
ﭘﮩﻨﭻ ﮔﺌﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﭘﺮ ﺩﻣﺸﻖ ﻣﯿﮟ ﺣﻨﺎﺑﻠﮧ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ
ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﺭﺣﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﺑﺮﺍ ﺧﯿﺎﻝ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﻭﮦ
ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﺭﺣﮧ ﮐﯽ ﺗﮑﻔﯿﺮ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺉ ﺧﻮﻑ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﮯ
ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﺟﻮﺍﻣﻊ ﻭﺍﻟﻤﺠﺎﻣﻊ ﻣﯿﮟ ﺻﺎﻑ ﺻﺎﻑ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ
ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺍﻗﺘﺪﺍﺀ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﻥ ﺳﮯ ﯾﮩﯽ ﺳﯿﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮨﻤﺎﺭﮮ
ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﯿﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺟﺲ ﭘﺮ ﻭﮦ ﺑﮭﺮﻭﺳﮧ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ،ﺍﻭﺭ
ﻭﮦ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﺭﺣﮧ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺟﻮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﮑﻔﯿﺮ ﮐﯿﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ
ﻭﮦ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﻻﺋﮯ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﺑﯿﺸﮏ ﻭﮦ ﺟﺎﻧﺘﺎ ﮨﮯ ﺣﻖ ﺍﻭﺭ ﮔﻤﺮﺍﮨﯽ
ﮐﻮ ﺍﻭﺭ ﮐﻮﻥ ﺍﺳﯽ ﭘﺮ ﺗﮭﺎ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﻮﺕ ﺗﮏ،ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺑﺨﺶ ﺩﮮ
( ﺍﻟﻀﻮﺀ ﺍﻟﻼﻣﻊ ﺝ 11 ﺹ 83,84 )
ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﺭﺍﻭﯼ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺪﻣﺸﻘﯽ ﮨﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ
ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﺭﺣﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﻋَﻠﻲّ ﺑﻦ ﺍﺳﻤﺢ ﺍﻟﻴﻌﻘﻮﺑﻲ ﺍﻟﺸَّﺎﻓِﻌِﻲ ﻋَﻠَﺎﺀ ﺍﻟﺪّﻳﻦ ﺍﻟْﻤَﻌْﺮُﻭﻑ ﻋَﻠﻲّ ﻣﻨﻼ ﻧَﺸﺄ ﺑِﺒِﻠَﺎﺩ
ﺍﻟﺘﺘﺎﺭ ﺛﻢَّ ﻗﺪﻡ ﺍﻟﺮّﻭﻡ ﺛﻢَّ ﺗﺰﻫﺪ ﻭَﺩﺧﻞ ﺩﻣﺸﻖ ﺳﻨﺔ ﺑﻀﻊ ﻭَﺛَﻤَﺎﻧِﻴﻦَ ﻭﺳِﺘﻤِﺎﺋَﺔ
ﻓﻘﻄﻨﻬﺎ ﻭَﻛَﺎﻥَ ﻳﻠﻒ ﺭَﺃﺳﻪ ﺑﻤﺌﺰﺭ ﺻَﻐِﻴﺮ ﻛﺜﻴﺮ ﺍﻟﺼﻴﺎﻧﺔ ﻭﺍﻟﻘﻨﺎﻋﺔ ﺷَﺪِﻳﺪ ﺍﻟْﺤَﻂ
ﻋﻠﻰ ﺍﺑْﻦ ﺗَﻴْﻤِﻴﺔ ﻭَﺣﺞ ﺳﻨﺔ 710 ﻭَﻣَﺎﺕ ﺑﺎﻟﻠﺠﻮﻥ ﺭَﺍﺟﻌﺎ ﻋَﻔﺎ ﺍﻟﻠﻪ ﻋَﻨﻪُ ﻭﺇﻳﺎﻧﺎ
ﮐﮧ ﻋَﻠﻲّ ﺑﻦ ﺍﺳﻤﺢ ﺍﻟﻴﻌﻘﻮﺑﻲ ﺍﻟﺸَّﺎﻓِﻌِﻲ ﻋَﻠَﺎﺀ ﺍﻟﺪّﻳﻦ ﻋﻠﯽ ﻣﻨﻼ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﺳﮯ
ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺳﮯ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺗﮭﮯ،ﺗﺎﺗﺎﺭﯾﻮﮞ ﮐﮯ ﻣﻠﮏ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺋﮯ،ﭘﮭﺮ ﺭﻭﻡ
ﭼﻠﮯ ﮔﺌﮯ ، ﭘﮭﺮ ﺯﮨﺪ ﻭ ﻭﺭﻉ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻣﺎﺋﻞ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ 680 ﮪ ﻣﯿﮟ
ﺩﻣﺸﻖ ﺟﺎﻛﺮ ﺁﺑﺎﺩ ﮨﻮﮔﺌﮯ ، ﺳﺮ ﭘﺮ ﺍﯾﮏ ﮨﻠﮑﯽ ﭼﺎﺩﺭ ﺑﺎﻧﺪﮪ ﮐﺮ ﺭﮐﮭﺘﮯ ، ﺑﮩﺖ
ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻣﺤﺘﺎﻁ ، ﻗﻨﺎﻋﺖ ﭘﺴﻨﺪ ﺗﮭﮯ ، ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﮐﮯ ﺑﮩﺖ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺧﻼﻑ ﺗﮭﮯ
، 710 ﮪ ﻣﯿﮟ ﺣﺞ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻭﺍﭘﺴﯽ ﻟﺠﻮﻥ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﻭﻓﺎﺕ ﭘﺎﮔﺌﮯ ، ﺍﻟﻠﮧ
ﮨﻢ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺩﺭﮔﺰﺭ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ۔
( ﺍﻟﺪﺭﺭ ﺍﻟﮑﺎﻣﻨﺔ ﺝ 3 ﺹ 29,30 )
ﺍﻭﺭ ﮐﯿﺎ ﻭﮦ ﺗﯿﺴﺮﺍ ﺭﺍﻭﯼ ﺟﻮ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺪﻣﺸﻘﯽ ﮐﺎ ﺑﺎﭖ ﮨﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ
ﺛﻘﺎﮨﺖ ﮐﻮ ﻧﻘﻞ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻨﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺟﮭﻮﭦ ﺑﻮﻻ ﮨﮯ؟
ﮨﺎﮞ ﯾﮧ ﺟﮭﻮﭦ ﮨﮯ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﺷﯿﺦ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﺭﺣﮧ ﻧﮯ ﺧﻮﺩ ﮐﮩﺎ
ﻭﻣﻦ ﺷﺒﻬﻪ ﺑﺎﺳﺘﻮﺍﺀ ﺍﻟﻤﺨﻠﻮﻗﺎﺕ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻤﺨﻠﻮﻕ ﻓﻬﻮ ﻣﺸﺒﻪ
ﮐﮧ ﺟﺲ ﻧﮯ ﺗﺸﺒﯿﺢ ﮐﯿﺎ ﺍﺳﺘﻮﺍﺀ ﮐﯽ ﺗﻮ ﻭﮦ ﻣﺸﺒﻪ ﮨﮯ
(ﻣﺮﻗﺎﺓ ﺍﻟﻤﻔﺎﺗﻴﺢ ﺝ 8 ﺹ 217 )
ﻧﻮﭦ <- ﺗﺸﺒﯿﺢ ﮐﺎ ﻣﻌﻨﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﻮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﺳﮯ ﻣﺸﺎﺑﮩﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﻨﺎ
ﮨﮯ
ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﻼ ﻋﻠﯽ ﻗﺎﺭﯼ ﺭﺣﮧ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ
ﻭﺗﺒﻴﻦ ﻣﺮﺍﻣﻪ ، ﻭﻇﻬﺮ ﺃﻥ ﻣﻌﺘﻘﺪﻩ ﻣﻮﺍﻓﻖ ﻷﻫﻞ ﺍﻟﺤﻖ ﻣﻦ ﺍﻟﺴﻠﻒ ﻭﺟﻤﻬﻮﺭ
ﺍﻟﺨﻠﻒ ، ﻓﺎﻟﻄﻌﻦ ﺍﻟﺸﻨﻴﻊ ﻭﺍﻟﺘﻘﺒﻴﺢ ﺍﻟﻔﻈﻴﻊ ﻏﻴﺮ ﻣﻮﺟﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﻻ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺇﻟﻴﻪ ،
ﻓﺈﻥ ﻛﻼﻣﻪ ﺑﻌﻴﻨﻪ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻟﻤﺎ ﻗﺎﻟﻪ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍﻷﻋﻈﻢ ، ﻭﺍﻟﻤﺠﺘﻬﺪ ﺍﻷﻗﺪﻡ
ﮐﮧ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﺭﺣﮧ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﺻﺎﻑ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺍﻧﮑﺎ ﻋﻘﯿﺪﮦ ﺑﮭﯽ ﻭﺍﺿﺢ
ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺳﻠﻒ ﺍﻟﺼﺎﻟﺤﯿﻦ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﻥ ﺳﭽﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﺧﻠﻒ ﮐﺎ
ﯾﮩﯽ ﻋﻘﯿﺪﮦ ﮨﮯ . ﺗﻮ ﯾﮧ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﮨﻢ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻏﻠﻂ ﺧﯿﺎﻻﺕ
ﺭﮐﮭﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻏﻮﺭ ﻭ ﻓﮑﺮ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﮯ
ﺟﻨﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﯾﺴﺎ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ،ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮑﺎ ﯾﮧ ﮐﮩﻨﺎ ﺑﮭﯽ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﻭﯾﺴﺎ ﮨﯽ ﮨﮯ ﺟﯿﺴﺎ
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻋﻈﻢ ﻋﻈﯿﻢ ﻣﺠﺘﮩﺪ (ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ) ﮐﺎ
(مرقاة المفاتيح ج 8 ص 217 )
نوٹ--> یہاں یہ ثابت ہو گیا کہ امام ابن تیمیہ رحہ کے بارے میں جھوٹ بولا گیا ہے کیوں کہ امام ابن تیمیہ رحہ نے خود کہا کہ جو استواء کی تشبیح کرے وہ مشبه ہے تب ابن تیمیہ رحہ کیسے یہ کہہ سکتے ہیں کہ اللہ عرش پر اس طرح بیٹھا ہے جس طرح میں بیٹھا ہوں نعوذ باللہ
امام ابن تیمیہ رحہ نے یہ بھی فرمایا کہ
ومن قال له علم كعلمي، أو قوة كقوتي، أو حب كحبي، أو رضا كرضاي، أو يدان كيدَيّ، أو استواء كاستوائي - كان مشبها، ممثلا لله بالحيوانات، بل لا بد من إثبات بلا تمثيل، وتنزيه بلا تعطيل.
کہ جس نے کہا کہ اللہ کا علم میرے علم کے جیسا ہے، اسکی طاقت میری طاقت کے جیسی ہے، اسکی محبت میری محبت کے جیسی ہے، اسکا خوش ہونا میرے خوش ہونے کے جیسا ہے،اسکا ہاتھ میرے ہاتھ کے جیسا ہے، یا اسکا بیٹھنا میرے بیٹھنے کے جیسا ہے یا اسکا اترنا میرے اترنے کے جیسا ہے تو جو ایسا کہتا ہے تو اس نے اللہ کو اسکی مخلق سے ملا دیا بلکہ یہ بات ثابت ہو چکی ہے کہ اللہ کی صفات کسی کے جیسی نہیں وہ صفات جو اللہ نے خود کے بارے میں فرمایا ہے بغیر کسی تمثیل اور بغیر کسی تعطیل کے
(رسالة التدمرية ص 11 )
نوٹ--> امام ابن تیمیہ رحہ کے اس قول سے یہ بات بالکل واضح ہو گئ کہ ان کے خلاف جھوٹ بیان کیا گیا ہے
شیخ الاسلام صالح بن عمر سراج الدین البلقنی رحہ فرماتے ہیں
ﻭﻻ ﻋﺒﺮﺓ ﺑﻤﻦ ﻳﺮﻣﻴﻪ ﺑﻤﺎ ﻟﻴﺲ ﻓﻴﻪ، ﺃﻭ ﻳﻨﺴﺒﻪ ﺑﻤﺠﺮﺩ ﺍﻷﻫﻮﺍﺀ ﻟﻘﻮﻝ ﻏﻴﺮ
ﻭﺟﻴﻪ، ﻓﻠﻢ ﻳﻀﺮﻩ ﻗﻮﻝ ﺍﻟﺤﺎﺳﺪ، ﻭﺍﻟﺒﺎﻏﻲ ﻭﺍﻟﻄﺎﻋﻦ ﻭﺍﻟﺠﺎﺣﺪ .
ﻭﻣﺎ ﺿﺮ ﻧﻮﺭ ﺍﻟﺸﻤﺲ ﺇﻥ ﻛﺎﻥ ﻧﺎﻇﺮﺍً
کہ ہم ان لوگوں سے اتفاق نہیں رکھتے جنہوں نے جھوٹ بول کر کر غلط باتوں کو انکی (ابن تیمیہ) طرف منسوب کیا ہے، اور اپنی خواہشات اور جلن اور دشمنی کو مزاق بنایا ہے انکا منکر انکا کچھ بھی نہیں بگاڑسکتا، سورج کی روشنی میں کوئ خرابی نہیں ہوتی جب ہمیشہ کے لئے کسی نے آ نکھیں ہی بند کر لیا ہو
( الرد الوافر ص 232 و غاية الاماني في رد علي النبهاني ج 2 ص 134 )
مام ابن حجر رحہ بدعتیوں کے اس بہتان کا رد کرتے ہوئے فرماتے ہیں
ﻭﻫﺬﻩ ﺗﺼﺎﻧﻴﻔﻪ ﻃﺎﻓﺤﺔ ﺑﺎﻟﺮﺩ ﻋﻠﻰ ﻣﻦ ﻳﻘﻮﻝ ﺑﺎﻟﺘﺠﺴﻴﻢ ،
کہ انکی) ابن تیمیہ رحہ) کتابیں بھری پڑی ہیں ان لوگوں کے رد میں جو تجسیم کو بڑھاوا دیتے ہیں
(الرد الوافر ص231 )
مام سخاوی رحہ جو امام ابن حجر رحہ کے شاگرد ہیں اپنے استاد کے اس الفاظ کو اپنی کتاب میں نقل کیا ہے
(الجواهر والدرر ج 2 ص 735 )
ملا علی القاری رحہ نے امام ابن تیمیہ رحہ کا دفاع کرتے ہوئے اور جو ہیثمی نے ان کی جانب باتیں منسوب کی ہیں کہ امام ابن تیمیہ رحہ تجسیم کرتے تھے تو ملا علی القاری رحہ نے فرمایا
ﺃﻗﻮﻝ : ﺻﺎﻧﻬﻤﺎ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻦ ﻫﺬﻩ ﺍﻟﺴﻤﺔ ﺍﻟﺸﻨﻴﻌﺔ ﻭﺍﻟﻨﺴﺒﺔ ﺍﻟﻔﻈﻴﻌﺔ
میں کہتا ہوں کہ اللہ ان دونوں) امام ابن تیمیہ رحہ اور امام ابن قیم رحہ ) کی حفاظت کرے ان گندے الزامات سے) یعنی تجسیم سے
)
مرقاة المفاتيح ج 8 ص (216 )
اور جب امام ابن تیمیہ رحہ کے بھائ کا مناظرہ ہوا عرش اور نزول پر اشعری قاضی ابن مخلوف کے ساتھ تو امام ابن تیمیہ رحہ کے بھائ غالب آ ئے ابن مخلوف پر
امام ابن کثیر رحہ فرماتے ہیں
ﻭﻓﻲ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﺸﻬﺮ ﻳﻮﻡ ﺍﻟﺨﻤﻴﺲ ﺍﻟﺴﺎﺑﻊ ﻭﺍﻟﻌﺸﺮﻳﻦ ﻣﻨﻪ ﻃﻠﺐ ﺃﺧﻮﺍ ﺍﻟﺸﻴﺦ ﺗﻘﻲ
ﺍﻟﺪﻳﻦ ﺷﺮﻑ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﻭﺯﻳﻦ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﻣﻦ ﺍﻟﺤﺒﺲ ﺇﻟﻰ ﻣﺠﻠﺲ ﻧﺎﺋﺐ ﺍﻟﺴﻠﻄﺎﻥ ﺳﻼﺭ،
ﻭﺣﻀﺮ ﺍﺑﻦ ﻣﺨﻠﻮﻑ ﺍﻟﻤﺎﻟﻜﻲ ﻭﻃﺎﻝ ﺑﻴﻨﻬﻢ ﻛﻼﻡ ﻛﺜﻴﺮ ﻓﻈﻬﺮ ﺷﺮﻑ ﺍﻟﺪﻳﻦ
ﺑﺎﻟﺤﺠﺔ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻘﺎﺿﻲ ﺍﻟﻤﺎﻟﻜﻲ ﺑﺎﻟﻨﻘﻞ ﻭﺍﻟﺪﻟﻴﻞ ﻭﺍﻟﻤﻌﺮﻓﺔ، ﻭﺧﻄﺄﻩ ﻓﻲ ﻣﻮﺍﺿﻊ
ﺍﺩّﻋﻰ ﻓﻴﻬﺎ ﺩﻋﺎﻭﻯ ﺑﺎﻃﻠﺔ، ﻭﻛﺎﻥ ﺍﻟﻜﻼﻡ ﻓﻲ ﻣﺴﺄﻟﺔ ﺍﻟﻌﺮﺵ ﻭﻣﺴﺄﻟﺔ ﺍﻟﻜﻼﻡ،
ﻭﻓﻲ ﻣﺴﺄﻟﺔ ﺍﻟﻨﺰﻭﻝ .
کہ اس مہینے کی 27 تاریخ کو جمعرات کے دن امام ابن تیمیہ رحہ کے دونوں بھائ شرف الدین اور زین الدین کو نائب سلطان سلار کے پاس لایا گیا اور ابن مخلوف کو بھی بلایا گیا تھا اور ان کے درمیان بحث ہوئ تو شرف الدین نقل اور علم اور دلائل میں غالب آ گئے ابن مخلوف پر اور شرف الدین نے ابن مخلوف کے سارے دلائل کو باطل ثابت کر دیا اور یہ مناظرہ عرش اور کلام اور نزول کے مسئلے پر تھا
( البداية والنهاية ج 18 ص 67 )
یہی وجہ ہے کہ محمد شکری آ لوسی حنفی نے فرمایا
ﻓﻼ ﺗﺠﺪ ﻓﻲ ﻋﺼﺮ ﻣﻦ ﺍﻷﻋﺼﺎﺭ ﻣﻦ ﻳﺬﺏ ﻋﻨﻪ ﻭﻳﺨﺘﺎﺭ ﻗﻮﻟﻪ ﻭﻳﺴﻠﻚ ﻣﺴﻠﻜﻪ ﺇﻻ
ﻭﻫﻮ ﺍﻟﻔﺎﺋﻖ ﻋﻠﻰ ﻏﻴﺮﻩ ﺫﻛﺎﺀ ﻭﻓﻄﻨﺔ ﻭﺇﻧﺼﺎﻓﺎً، ﻭﻻ ﺗﺠﺪ ﻣﻦ ﻳﺨﺎﻟﻔﻪ ﻭﻳﻌﺎﺩﻳﻪ ﺇﻻ
ﻭﻫﻮ ﻣﻦ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﻐﻠﻮ ﻭﺍﻟﻐﺒﺎﻭﺓ ﻭﺣﺐ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﻭﺍﻟﻤﺨﺎﻟﻒ ﻟﻠﺴﻨﺔ ﻭﺍﻟﻤﻌﺎﺩﻱ
ﻟﻠﺤﻖ،
کہ تم کسی بھی دور میں دیکھو گے کہ جو ابن تیمیہ رحہ کی ترفداری کرتا ہے ان کا دفاع کرتا ہے انکے مسلک کو اختیار کرتا ہے تو وہ دوسروں سے فائق ہوگا یعنی بہتر ہوگا ﺫہانت و انصاف میں اور جو انکا مخالف ہوگا وہ شدت پسند بیوقوف اور مخالف سنت ہوگا
(غاية الاماني قي الرد علي النبهاني ج 2 ص 147 )
یہاں الحمد اللہ یہ ثابت ہو گیا کہ امام ابن تیمیہ رحہ کے خلاف یہ ایک پہت بڑا جھوٹ ہے
اللہ ہم سب کو حق سمجھنے کی توفیق دے آ میں
ایک اور ضروری بات ملاحظہ فرمائیں دس اسکین پیج ہی یہاں اٹیچ ہو سکے باقی کے اسکین پیج دیکھنے کے لئے یہ آ رٹکل جو کہ ROMAN ENGLISH میں ہے ملاحظہ فرمائیں
https://ahlehadithhaq.wordpress.com/2015/08/22/kya-imam-ibn-taimiyah-rh-ne-ye-kaha-ki-allah-arsh-par-is-tarah-baitha-hai-jis-tarah-mai-baitha-huek-aiteraz-aur-uska-jaiza/
جزاک اللہ خیر