1. آئیے اہم اسلامی کتب کو یونیکوڈ میں انٹرنیٹ پر پیش کرنے کے لئے مل جل کر آن لائن ٹائپنگ کریں۔ محدث ٹائپنگ پراجیکٹ کے ذریعے آپ روزانہ فقط دس پندرہ منٹ ٹائپنگ کر کے ہزاروں صفحات پر مشتمل اہم ترین کتب کو ٹائپ کرنے میں اہم کردار ادا کرکے صدقہ جاریہ میں شامل ہو سکتے ہیں۔ محدث ٹائپنگ پراجیکٹ میں شمولیت کے لئے یہاں کلک کریں۔
  2. آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

تصوف سے متعلق کچھ استفسارات

'نظری تصوف' میں موضوعات آغاز کردہ از فلک شیر, ‏جون 26، 2015۔

  1. ‏جون 26، 2015 #1
    فلک شیر

    فلک شیر رکن
    شمولیت:
    ‏ستمبر 24، 2013
    پیغامات:
    185
    موصول شکریہ جات:
    100
    تمغے کے پوائنٹ:
    81

    بسم اللہ الرحمان الرحیم

    السلام علیکم!

    بندہ ایک عام مسلمان ہے، مدت العمر سے کچھ سوالات ذہن و قلب کو گھیرے رکھتے ہیں ،مختلف متون و شروح ان اشکالات کو رفع کرنے کے لیے پڑھنے کی کوشش کرتا رہا ہوں۔لیکن سچ جانیے، تو اطمینان قلبی نصیب نہیں ہو سکا۔ اس عدم اطمینان کی ایک وجہ تو مجھے معلوم ہے، وہ ہے گناہوں کا پہاڑ سا بوجھ اور دوسری یقیناً کم علمی ۔ بہر حال اس ضمن میں آپ کے درِ دولت سے امید ہے، کہ شافی و کافی جواب مرحمت فرمائیں گے۔

    بعد اس مختصر تمہید کے، عرض ہے، کہ بندہ نے "قرآن و سنت کی اطاعت و فرماں برداری "اور "تمسک بالکتاب والسنۃ"کے علمی و فکری ماحول میں پرورش پائی ہے ۔گو کہ اب تک اپنی کوتاہ عملی اور اکثر اوقات سیہ کاریوں کے سبب آقا و مولا سیدنا محمدﷺ فداہ روحی و جسدی وابی وامی ،کے رستہ پہ چل نہیں پایا ہوں، لیکن آنے والے دنوں میں اللہ تعالیٰ سے امیدوار ہوں کہ وہ مجھے اس رستہ پہ چلا دے۔ وما ذالک علی اللہ بعزیز۔

    چند سوالات ذیل میں درج ہوں اور اس امید ، بلکہ یقین کے ساتھ درج ہیں ، کہ آپ قرآن و سنت کی روشنی میں ٹھیک ٹھیک جواب ارشاد فرمائیں گے اور حق کو حق لکھتے ہوئے کسی ملامت کرنے والے کی ملامت کا خیال نہ رکھیں گے۔

    1) احادیث میں مذکور "زہد"اور آج کل کے "تصوف"میں کیا باہم رشتہ ہے ۔ ایک ہی چیز ہیں ، ملتی جلتی ہیں ،یا ایک دوسرے سے بالکل الگ تھلگ ہیں؟

    2) سلاسل تصوف کا کوئی نقلی ثبوت؟

    3) امہات الکتب میں اجمالاً یا صراحتاً تصوف کا کوئی تذکرہ یا اس کے جائز و مستحسن ہونے کا کوئی تذکرہ؟

    4) صحابہ رضی اللہ عنہم ، تابعین ؒیا تبع تابعینؒ کے ادوار میں تصوف کی اصطلاحات (قطب،غوث،ابدال،شیخ،تصور شیخ، فنا فی الشیخ،عالم ناسوت، عالم لاہوت ----- اور اسی نوع کی بے شمار دیگر اصطلاحات) کا کوئی تذکرہ یا وجود ؟

    5) کیا بیعتِ تصوف ہر مسلمان کے لیے ضروری ہے؟

    6) اللہ کے نیک بندوں کی بےشمار کرامات ،جن کا تذکرہ کیا جاتا ہے،اِن کا عشر عشیر بھی صحابہ کرام رضی اللہ عنہم اجمعین سے متعلق نہیں ملتا، حالانکہ وہ امت کا افضل ترین گروہ تھے۔

    7) فی زمانہ ایک عامی بیعت کرنے کے لیے کسی شیخ کا متلاشی ہو، تو وہ کیا شرائط تلاش کرے؟

    8) کہا جاتا ہے، کہ تزکیہ نفس کے لیے تصوف کے کسی سلسلہ سے متعلق ہونا ضروری ہے، ہم جانتے ہیں، کہ اسماءو رجال کے فن کی کتب میں راویان ِ حدیث اور علاوہ ازیں چاروں ائمہ فقہ کے حالاتِ زندگی بھی درج ہیں ۔کیا وہ بھی کسی سلسلہ سے منسلک تھے، ایسا کسی کتاب میں درج ہے؟

    9) دعاوی جو اہل تصوف اپنے سلاسل اور اوراد و اشغال کے نتیجے میں دیکھے جانے والے انوار و اسرارسے متعلق کیا کرتےہیں، ان کو پڑھ کر یہ خیال اس گناہگار کے ذہن میں پیدا ہوتا ہے، کہ کسی صحابی سے بھی شائد ایک دفعہ بھی یہ منقول نہیں ۔جناب اس سلسلہ میں انصاف پر مبنی محاکمہ فرمائیں گے؟

    10)تمام مسالک، جو اس وقت برصغیر پاک و ہند میں موجود ہیں، سوائے اہل الحدیث کے، سب کسی نہ کسی طرح تصوف کے وجود کو تسلیم کرتے ہیں اور کسی نہ کسی حد تک بنظر استحسان دیکھتے ہیں ۔اسی طرح تقریباًتمام مسلم عسکری تنظیمات میں دیکھا گیا ہے، جو مختلف محاذوں پہ مسلمانوں کی سرزمینوں کی حفاظت یا آزادی کے لیے برسرِ پیکار ہیں۔ اس بُعد پہ کچھ روشنی ڈالیں گے؟

    11)اہلِ تصوف کے ہاں بالعموم یہ خیال پایا جاتا ہے، کہ "دنیا تو چھوڑ دی ہے، عقبٰی بھی چھوڑ دے"۔یعنی جزا و سزا کے خوف یا حرص سے اوپر اٹھ کر اللہ تعالیٰ سے محبت کرنا ۔ جب کہ قرآن مجید میں کثرت سے اللہ تعالیٰ انذار و تبشیر سے کام لیتے ہیں اور اپنے انبیاء تک کو ان دونوں toolsکے مخاطب بناتے ہیں ۔

    12)چند برس قبل مشرف حکومت نے "صوفی ازم"کے فروغ کے لیے تحریک شروع کی تھی، کیا اس کی وجہ یہ تو نہیں ، کہ یہ ایلگ دین ہے اور سب کو قابل قبول ہے، کہیں تصوف کے نام پہ، کہیں بھگتی کے نام پہ،کہیں زین ازم کے نام پہ؟

    13)تین سال قبل کے ماہنامہ اجراء کراچی کی ایک اشاعت میں اسلامی تصوف کی جاپانی طریقت کے ساتھ تطبیق دی گئی تھی۔ دونوں میں حقیقتِ ازلی تک پہنچنے کی سات منازل مذکور تھیں۔ کیا ایسا تو نہیں کہ تصوف بذات خود "حقیقتِ ازلی"تک پہنچنے کی انسانی کوشش ہے اور جس خطہ ارض میں جو مذہب رائج ہوتا ہے، اس کی کچھ طیزیں یہ قبول کر لیتا ہے اور اپنی کچھ چیزیں اسے قبول کروا لیتا ہے؟

    14)بالعموم دیکھا جائے ،تو مزارات ِ اولیاء کے گرد اس قدر غیر شرعی امور سرانجام پا ئے جاتے ہیں، کہ تقدس کا تصور ہی مشکل ہوتا ہے، اس کی وجہ کی طرف رہنمائی فرمائیں گے؟

    15)اہل حدیث مکتبہ فکر تصوف کے قریب آنے کا بھی نہیں سوچتا، کیا آپ کے خیال میں وجہ ہٹ دھرمی ہے یا شرعی دلائل؟

    آخر میں ایک بات ، کہ یہ تمام سوالات محض تحقیقِ حق کے لیے ہیں، قطعاً کسی مسلک یا سلسلہ کو نیچا ثابت کرنے کے لیے نہیں ۔ آپ سے درخواست ہے، کہ گناہگار کے لیے خاص دعا فرمائیں، کہ اللہ تعالیٰ مجھے اپنے نیک بندوں میں شامل کرے اور دنیا وآخرت میں ان کا ساتھ نصیب فرمائے ، جن سے وہ پاک ذات دنیاوی زندگی میں راضی ہے اور جن پر بعد از مرگ بھی انعام کرتی رہے گی۔ان سوالات کے جوابات کے بعد،اگر آپ اس سلسلہ میں کسی طرف مزید رہنمائی فرمانا چاہیں، تو بندہ شکرگزار ہو گا ۔

    احقر العباد

    فلک شیر چیمہ
     
    • پسند پسند x 2
    • زبردست زبردست x 2
    • لسٹ
  2. ‏جون 27، 2015 #2
    خضر حیات

    خضر حیات علمی نگران رکن انتظامیہ
    جگہ:
    طابہ
    شمولیت:
    ‏اپریل 14، 2011
    پیغامات:
    8,769
    موصول شکریہ جات:
    8,334
    تمغے کے پوائنٹ:
    964

  3. ‏جون 28، 2015 #3
    Dua

    Dua سینئر رکن
    شمولیت:
    ‏مارچ 30، 2013
    پیغامات:
    2,579
    موصول شکریہ جات:
    4,379
    تمغے کے پوائنٹ:
    463

    • شکریہ شکریہ x 1
    • پسند پسند x 1
    • لسٹ
  4. ‏جون 28، 2015 #4
    فلک شیر

    فلک شیر رکن
    شمولیت:
    ‏ستمبر 24، 2013
    پیغامات:
    185
    موصول شکریہ جات:
    100
    تمغے کے پوائنٹ:
    81

    • پسند پسند x 2
    • شکریہ شکریہ x 1
    • لسٹ
  5. ‏جون 29، 2015 #5
    خضر حیات

    خضر حیات علمی نگران رکن انتظامیہ
    جگہ:
    طابہ
    شمولیت:
    ‏اپریل 14، 2011
    پیغامات:
    8,769
    موصول شکریہ جات:
    8,334
    تمغے کے پوائنٹ:
    964

    محترم یعقوب آسی صاحب نے بڑے مفید جوابات عنایت فرمائے ہیں ، اگر ہوسکے تو سب کو یہاں فورم پر بھی لگادیں ، امید ہے ، قارئین اس موضوع کو مزید بڑھائیں گے ۔
     
    • متفق متفق x 2
    • شکریہ شکریہ x 1
    • لسٹ
لوڈ کرتے ہوئے...

اس صفحے کو مشتہر کریں