• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

صحیحین میں صحیح بخاری کو ترجیح کیوں ہے؟

گڈمسلم

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 10، 2011
پیغامات
1,407
ری ایکشن اسکور
4,912
پوائنٹ
292
bukhari ki ahadees ko dosri kutab ki ahadees pr jo tarjeeh hai oski sharae dalil kya hai ?? Kahin is tarjeeh ki bunyad alif laylavi dastaanein aur qeel o qaal tu nahi ?
ماشاءاللہ صوفی صاحب نے پہلی پوسٹ کی اور وہ بھی بہت عمدہ۔محترم بہتر جواب تو انس بھائی نے آپ کو دے دیا ہے لیکن آپ پہلے مجھے یہ بتائیں کہ آپ اس بات سےانکاری ہیں کہ بخاری کی احادیث کو دوسری کتب احادیث پر ترجیح حاصل نہیں ہے۔پہلے بادلیل اس بات کو ثابت کریں۔ تو پھر ان شاءاللہ ہم بادلائل اس بات کو ثابت کریں گے کہ ہاں بخاری کی احادیث کو دوسری کتب احادیث پر ترجیح حاصل ہے۔
 

sufi

رکن
شمولیت
جون 25، 2012
پیغامات
196
ری ایکشن اسکور
310
پوائنٹ
63
To anas nazar sahib....
Mere istifsar pr aap ne apne mafroozy k difaa main jo tabsira farmaya hai osy main ya aam qari kya samjhe ??
1- DALIL SHARAE: jo aap se matloob hai. Agar aap k tabsary ka naam dalil sharae hai tu quran o hadees se hawale marhamat farmain.
2- dosri surat main aapka tabsira dalil sharae se aari mahaz jazbati batain hain.kisi ka bhi moun utha kr apne jazbon aur khwahishon ko dalil e sharae ki tarah gardanna aur isi haila e tarjeeh ko bunyaad bana kr ahadees k radd o qabool k faislay krna inkaar e hadees ki aik qabeeh harkat hai.
 

sufi

رکن
شمولیت
جون 25، 2012
پیغامات
196
ری ایکشن اسکور
310
پوائنٹ
63
Good muslim sahib k bachgana farmaishon k jawab main..

1. Dalil kis k zimma hoti hai?
2. Tarjeeh bukhari main muddae aap hain ya main ?
3. Tarjeeh pr dalil aap denge ya main?

Mutalba e ajeeb

Jitne gumraah firqe hain unka ye watira raha hai k jab unse dawaa ki dalil pochi jati hai tu dalil na hone k bawasf wo ultaa aap se manaa ya inkaar ki dalil talab krne lagte hain.
Misal:
Shia hazraat se jab azan main izafi alfaz ali waliullah ki dalil pochi jati hai tu unka mutalba iski mana ki hadees hota hai ya qabar paraston se jab dalil pochi jati hai tu bajaye dalil unka mutalba mana ya inkar ki dalil dikhane ka hota hai.
Aisa hi batil mutalba good muslim sahib ne kiya hai.
Aise batil mutalby main kisi bhi firqe k pure nahi kar sakta. Aisy mutalbaat k pure krne ya aisi be usoolian karne main banda fail hai :))

'Bukhari ki tarjeeh' dalil k level k cheez hi nahi. Iska taluq mahaz jazbati qeel o qaal aur afsanwi qaseedon se hai.
 

انس

منتظم اعلیٰ
رکن انتظامیہ
شمولیت
مارچ 03، 2011
پیغامات
4,178
ری ایکشن اسکور
15,346
پوائنٹ
800
To anas nazar sahib....
Mere istifsar pr aap ne apne mafroozy k difaa main jo tabsira farmaya hai osy main ya aam qari kya samjhe ??
1- DALIL SHARAE: jo aap se matloob hai. Agar aap k tabsary ka naam dalil sharae hai tu quran o hadees se hawale marhamat farmain.
2- dosri surat main aapka tabsira dalil sharae se aari mahaz jazbati batain hain.kisi ka bhi moun utha kr apne jazbon aur khwahishon ko dalil e sharae ki tarah gardanna aur isi haila e tarjeeh ko bunyaad bana kr ahadees k radd o qabool k faislay krna inkaar e hadees ki aik qabeeh harkat hai.
1۔ محدث فورم پر بحث ومباحثہ کیلئے گالم کلوچ اور سخت کلامی سے گریز کرنا ہوگا۔

2۔ اگر آپ اردو میں لکھیں تو بہتر ہوگا، اس کیلئے یہ تھریڈ دیکھئے:
http://www.kitabosunnat.com/forum/اسلام-اور-ٹیکنالوجی-206/اب-اردو-ٹائپ-کیجئے-گوگل-میں،-2257/

3۔ آپ نے احادیث صحیح بخاری کی دیگر احادیث پر ترجیح کی وجہ پوچھی تھی، تو میں نے اس کا جواب یہ دیا تھا کہ جن محدثین کرام﷭ نے حفاظتِ حدیث کے اصول مدون کیے، انہوں نے ہی صحیح بخاری کو دیگر کتب حدیث پر ترجیح دی ہے۔
میں نے عرض کیا تھا کہ محدثین کرام﷭ نے حفاظتِ حدیث کے جو اُصول بھی مدون کیے ہیں (مثلاً اتصال سند یا راوی کا ثقہ ہونا وغیرہ) ان سب کی بنیاد کتاب وسنت ہی ہے۔ جس کیلئے اصولِ حدیث کی کتب ملاحظہ کی جا سکتی ہیں۔

4۔ اب اگر آپ محدثین کرام﷭ کے اُصولوں کو ہی نہیں مانتے تو پھر بات تو ابتداء ہی سے شروع کی جا سکتی ہے کہ

کیا آپ احادیث رسول اللہﷺ کو وحی مانتے ہیں یا نہیں؟

اگر وحی مانتے ہیں تو وہ احادیث مبارکہ ہم تک کیسے پہنچیں؟

کسی حدیث کے صحیح یا ضعیف ہونے کا آج آپ کے پاس کیا معیار ہے؟

اسی لئے میں نے عرض کیا تھا:
یہ بات صرف وہی کہہ سکتا ہے جو احادیث مبارکہ اور ان کی حفاظت کیلئے محدثین کرام کی جان توڑ کاوشوں کو الف لیلوی داستانیں اور قیل وقال سمجھتا ہو۔

اور جو ایسا سمجھتا ہو، وہ در اصل قرآن کریم کو بھی ایسا ہی سمجھتا ہے، چاہے وہ اس کا جتنا بھی انکار کرے۔ کیونکہ نبی کریمﷺ کو مانے بغیر قرآن کو بھی تسلیم نہیں کیا جا سکتا۔ کیونکہ جسے نبی کریمﷺ نے قرآن قرار دیا، امت نے اسے بطور قرآن قبول کیا اور جسے نبی پاکﷺ نے قرآن کے علاوہ وحی کے طور پر پیش کیا، اسے امت نے بطور حدیث کے قبول کیا۔

جس طرح احادیث مبارکہ کو محفوظ کیا گیا اور اس کے اصول قرآن وسنت سے اخذ کیے گئے، بالکل اسی طرح قرآن کریم کو بھی محفوظ کیا گیا اور اس کے اصول بھی قرآن وسنت سے ہی اخذ کیے گئے۔ اس سلسلے میں حفاظتِ حدیث کے اصولوں پر اعتراض در اصل حدیث کے ساتھ ساتھ قرآن پر بھی اعتراض ہے۔ تفصیل کیلئے دیکھئے کتب علومِ قرآن اور اصولِ حدیث

جو حضرات احادیث مبارکہ کو تسلیم کرتے اور ان کی حفاظت کے سلسلے میں محدثین کی کوششوں کو قدر کی نگاہ سے دیکھتے ہیں انہیں معلوم ہے کہ انہی محدثین کرام﷭ نے صحیح بخاری کی احادیث کو دیگر کتب کی احادیث پر صحتِ سند کے اعتبار سے ترجیح دی ہے۔ اسی کا ذکر اوپر کی پوسٹس میں ہوا ہے۔
خلاصہ یہ کہ

اگر آپ محدثین کرام﷭ کے اُصول تسلیم کرتے ہیں تو انہوں نے ہی صحیح بخاری کو دیگر کتبِ حدیث پر ترجیح دی ہے۔

اور اگر آپ حدیث اور اصولِ حدیث کو الف لیلوی داستانیں اور قیل وقال ہی سمجھتے ہیں تو واضح کریں تاکہ اسی کے مطابق آپ سے بات چیت آگے بڑھائی جا سکے۔
 

sufi

رکن
شمولیت
جون 25، 2012
پیغامات
196
ری ایکشن اسکور
310
پوائنٹ
63
Anas nazar sahib forum k mathay pr kanda is payghaam 'kitab o sunnat ki roshni main azadana bahas o tahqeeq ka ilmi forum' forum joining ka sabab bana isi umeed pr k shajar e mamnoa smjhe jane wale sawalat k jawab forum pr mojod ahle ilam se maloom kiye jayen.
Aap ne acha kiya k jawab nambar war nukta ba nukta likha is liye k main mobile se farigh oqat mai online hota hon. Mobile k zariye online hone main ik kharabi ye hai k aap iktibaas nahi le sakte. jawab ki taraf ata hon.
1 : tasleem
mujhe nahi lagta k maine ksi ko gali di ho O_o.

2: AP K ILM MAIN AA CHUKA HAI K MAIN MOBILE USER HON. URDU RASM UL HATH LIKHNE SE MAAZOOR HON.

3. MAINE TARJEEH KI WAJA NAHI BALKE Tarjeeh ki SHARAE DALIL POCHI HAI.

4a.MUHADISEEN khud aapas main ek dosre k usoolon ko nahi mante che jaike wo hum se apne asool manwain. Imam bukhari sahib k usool imam muslim ko tasleem nahi unhon ne apne asool banaye hain. Ibne hibban k apne asool hain, darqutni ki apne abu daud, tirmizi, ibne maja ki apne aur baad k muhadiseen k apne asool hain. In main khud ittefaq nahi. Ik k nazdeek koi dajjal hai tu dosre k nazdeek ameer ul momineen fil hadees, ik k nazdeek koi laeen o kazzab hai tu dosre k nazdeek siqa o adil. In k asool apas main ik dosre ko jhutlate rahe hain.

4b. Aap ne kuch ghair mutaaliq baatain poochein hain unka jawab ho jaye lekin yaad rahe k asal baat 'tarjeeh bukhari' kahin in ghair zaroori baton ki nazar na ho jaye.
ahadees wahi ghair matloo hain jo hum tak bawasta e ummmat pohonchi hain. Aur ahadees k hadees hone ya na hone ka faisla ALLAH k PAK NABI SAW ne hamain bataya hai. Hadees ka mafhoom hai (mukammal hawala zahan main nahi)
' qareeb hai k log tere pas meri taraf se mukhtalif ahadees le kar ayen ge tu jo un main se quran aur meri sunnat k mawafiq hoga wo meri taraf se hai aur jo quran aur meri sunnat k mawafiq na ho wo meri taraf se nahi hai' (kifaya-khateeb)

Khulasa pr bahas

Aap ne khulasa k aghaz main asal baat ka tazkira kiya hai k muhadiseen ne bukhari ko tarjeeh di hai. Muhadiseen ki kya sharae hasiyat hai. Kiya muhadiseen k khiyalat o irshadat sharae dalil hain jo hum pr hujjat hain. Nahi qataan nahi ! Muhadiseen ki aara na quran hain na hi hadees jo hamare liye hujjat hon.

Aakhri baat maine hadees ko nahi balke bukhari ki tarjeeh wale mafroozy ko qeel o qaal o afsana kaha hai jisko aap bhi muhadiseen ka qeel o qaal samjhte ho.
 

انس

منتظم اعلیٰ
رکن انتظامیہ
شمولیت
مارچ 03، 2011
پیغامات
4,178
ری ایکشن اسکور
15,346
پوائنٹ
800
Anas nazar sahib forum k mathay pr kanda is payghaam 'kitab o sunnat ki roshni main azadana bahas o tahqeeq ka ilmi forum' forum joining ka sabab bana isi umeed pr k shajar e mamnoa smjhe jane wale sawalat k jawab forum pr mojod ahle ilam se maloom kiye jayen.
فورم کے ماتھے پر لکھا ہوا پیغام آپ شائد صحیح نہیں پڑھ سکے۔ وہ پیغام یہ ہے:
کتاب وسنت کی روشنی میں فہم سلف کے مطابق آزادانہ بحث وتحقیق کا حامی علمی ودعوتی فورم!

ورنہ تو قادیانی، شیعہ، پرویز، غامدی اور تمام فرقے اس بات کے دعویدار ہیں کہ ہم کتاب وسنت کو ماننے والے ہیں۔ لیکن در اصل وہ کتاب وسنت کو نہیں مانتے بلکہ اپنے ذاتی اغراض ونظریات کو قرآن وسنت کا لبادہ پہنانے کی ناکام سعی کرتے ہیں اور پھر اسے کتاب وسنت کا نام دے کر کہتے ہیں کہ دیکھو ہم بھی کتاب وسنّت کو مانتے ہیں۔
حالانکہ کتاب وسنت کی صحیح تشریح وہ ہے جو نبی کریمﷺ نے سمجھی اور اپنے ہونہار شاگردوں (صحابہ کرام﷢) کو سکھائی۔
اگر آج پندرہ سو سال بعد کوئی شخص مثلاً قرآن کریم کی کسی آیت کریمہ کی ایسی من مانی تفسیر کرتا ہے جو نبی کریمﷺ، صحابہ کرام﷢ وغیرہ کی ثابت شدہ تفسیر کے صریح خلاف ہو، تو اسے قرآنی تفسیر ہرگز قرار نہیں دیا جا سکتا۔ وہ مرادِ الٰہی نہیں بلکہ شیطانی وساوس ہیں۔
 

انس

منتظم اعلیٰ
رکن انتظامیہ
شمولیت
مارچ 03، 2011
پیغامات
4,178
ری ایکشن اسکور
15,346
پوائنٹ
800
1 : tasleem
mujhe nahi lagta k maine ksi ko gali di ho O_o.
اگر آپ اپنی پوسٹ دوبارہ پڑھیں گے تو آپ کو معلوم ہوجائے گا۔
خیر! آپ نے اُصولی طور پر اتفاق کیا، اللہ آپ کو خوش رکھے۔
 

انس

منتظم اعلیٰ
رکن انتظامیہ
شمولیت
مارچ 03، 2011
پیغامات
4,178
ری ایکشن اسکور
15,346
پوائنٹ
800
3. MAINE TARJEEH KI WAJA NAHI BALKE Tarjeeh ki SHARAE DALIL POCHI HAI.

4a.MUHADISEEN khud aapas main ek dosre k usoolon ko nahi mante che jaike wo hum se apne asool manwain. Imam bukhari sahib k usool imam muslim ko tasleem nahi unhon ne apne asool banaye hain. Ibne hibban k apne asool hain, darqutni ki apne abu daud, tirmizi, ibne maja ki apne aur baad k muhadiseen k apne asool hain. In main khud ittefaq nahi. Ik k nazdeek koi dajjal hai tu dosre k nazdeek ameer ul momineen fil hadees, ik k nazdeek koi laeen o kazzab hai tu dosre k nazdeek siqa o adil. In k asool apas main ik dosre ko jhutlate rahe hain.
گویا ثابت ہوا کہ آپ محدثین کرام﷭ کے اصولوں کو تسلیم نہیں کرتے۔ کیونکہ آپ کو غلط فہمی ہے کہ ان سب کے اصولوں آپس میں متضاد ہیں۔

آپ در اصل اصولِ حدیث اور محدثین کی اپنی کتابوں (مجموعۂ احادیث) کیلئے طے کردہ شرائط میں فرق نہیں کر پا رہے۔

اگر بعض محدثین کرام نے اپنی کتاب میں صرف صحیح ترین احادیث مبارکہ جمع کرنے کا اہتمام کیا

اور بعض دیگر نے صحیح وضعیف دونوں قسم کی روایات جمع کی ہیں، تاکہ صحیح حدیث پر لوگ عمل کریں اور ضعیف حدیث پر مطلع ہو جائیں۔

تو اس سے یہ نتیجہ نکالنا کہ محدثین کے مابین اصولوں کا اختلاف ہے، یہ در حقیقت اصول حدیث سے لا علمی کی دلیل ہے۔

اس کی مثال ایسے ہی ہے، جیسے طلبہ کے داخلے کیلئے بعض اچھے گورنمنٹ کالج والوں کا میرٹ بہت زیادہ (مثلاً 80، 85 فیصد) ہوتا ہے، لیکن دیگر پرائیویٹ بڑی بڑی فیسیں لینے والے کالجز کا میرٹ کم ہوتا ہے، وہ 50 فیصد نمبر لینے والوں کو بھی قبول کر لیتے ہیں۔

تو اس کا مطلب یہ ہرگز نہیں ان کالجز میں لڑکوں کے پاس ہونے کیلئے حاصل کردہ نمبروں میں اختلاف ہے (کامیابی کیلئے پاسنگ مارکس تو گورنمنٹ نے طے کر دیتی ہے) بلکہ دونوں ہی پاس شدہ طلبہ کو ہی لیتے ہیں۔ البتہ دونوں قسم کے کالجز نے اپنا معیار داخلہ الگ بنایا ہوا ہے۔

جہاں تک آپ کا یہ دعویٰ ہے کہ بعض محدثین ایک راوی کو امیر المؤمنین فی الحدیث اور دوسرے محدثین اسی راوی کو دجال قرار دیتے ہیں، تو یہ بات میرے علم میں نہیں۔ آپ کوئی مثال پیش کریں تو اس پر آگے بات ہو سکتی ہے۔
 

انس

منتظم اعلیٰ
رکن انتظامیہ
شمولیت
مارچ 03، 2011
پیغامات
4,178
ری ایکشن اسکور
15,346
پوائنٹ
800
4b. Aap ne kuch ghair mutaaliq baatain poochein hain unka jawab ho jaye lekin yaad rahe k asal baat 'tarjeeh bukhari' kahin in ghair zaroori baton ki nazar na ho jaye.
ahadees wahi ghair matloo hain jo hum tak bawasta e ummmat pohonchi hain. Aur ahadees k hadees hone ya na hone ka faisla ALLAH k PAK NABI SAW ne hamain bataya hai. Hadees ka mafhoom hai (mukammal hawala zahan main nahi)
' qareeb hai k log tere pas meri taraf se mukhtalif ahadees le kar ayen ge tu jo un main se quran aur meri sunnat k mawafiq hoga wo meri taraf se hai aur jo quran aur meri sunnat k mawafiq na ho wo meri taraf se nahi hai' (kifaya-khateeb)
جب آپ نے تسلیم کر لیا کہ آپ محدثین کے اصولوں کو نہیں مانتے (کیونکہ ان میں آپس میں اختلاف ہے) تو پھر یہ سوالات غیر متعلّق کیسے ہوگئے؟؟ یہ تو بالکل موضوع کے عین متعلّق سوال ہیں۔

یہ سن کر خوشی ہوئی کہ آپ احادیث مبارکہ کو وحی (غیر متلو یا وحی خفی) تسلیم کرتے ہیں۔ اللہ تعالیٰ آپ کو جزائے خیر عطا کریں!
جب آپ احادیث مبارکہ کو وحی تسلیم کرتے ہیں تو لازماً آپ اسے محفوظ بھی سمجھتے ہوں گے۔

آپ نے آج کسی حدیث مبارکہ کے صحیح یا ضعیف ہونے کا معیار یہ بیان کیا ہے کہ جو حدیث کتاب وسنت کے مطابق ہو وہ صحیح ہے اور جو کتاب وسنت کے مخالف ہو وہ صحیح نہیں۔
یہ معیار قرآن کریم اور صحیح حدیث سے ثابت نہیں ہے۔

اس کیلئے آپ نے جس حدیث سے استدلال کیا ہے وہ حدیث سخت ضعیف ہے۔

دیکھئے:
1 - سيأتيكم عني أحاديث مختلفة فما جاءكم موافقا لكتاب الله ولسنتي فهو مني وما جاءكم مخالفا لكتاب الله ولسنتي فليس مني الراوي: أبو هريرة المحدث: الدارقطني - المصدر: سنن الدارقطني - الصفحة أو الرقم: 3/450
خلاصة حكم المحدث: [فيه] صالح بن موسى ضعيف لا يحتج بحديثه


2 - سيأتيكم عني أحاديث مختلفة ، فما جاءكم موافقا لكتاب الله ولسنتي فهو مني ، وما جاءكم مخالفا لكتاب الله ولسنتي فليس مني

الراوي: أبو هريرة المحدث: الألباني - المصدر: السلسلة الضعيفة - الصفحة أو الرقم: 1069
خلاصة حكم المحدث: ضعيف جداً


3 - إنها ستأتيكم عني أحاديث مختلفة فما أتاكم موافقا لكتاب الله وسنتي فهو مني وما أتاكم مخالفا لكتاب الله ولسنتي ليس مني

الراوي: أبو هريرة المحدث: ابن عدي - المصدر: الكامل في الضعفاء - الصفحة أو الرقم: 5/106
خلاصة حكم المحدث: غير محفوظ


4 - إنها ستأتيكم عني أحاديث مختلفة ، فما أتاكم موافقا لكتاب الله وسنتي فهو مني ، وما أتاكم مخالفا لكتاب الله وسنتي فليس مني

الراوي: أبو هريرة المحدث: ابن القيسراني - المصدر: ذخيرة الحفاظ - الصفحة أو الرقم: 2/1007
خلاصة حكم المحدث: [فيه] صالح الطلحي متروك الحديث


5 - ستأتيكم أحاديث مختلفة عني ، فما أتاكم موافقا لكتاب الله وسنتي فهو مني ، وما أتاكم مخالفا لذلك فليس هو مني

الراوي: أبو هريرة المحدث: الذهبي - المصدر: ميزان الاعتدال - الصفحة أو الرقم: 2/302
خلاصة حكم المحدث: [فيه] صالح بن موسى بن عبد الله ضعيف

الدرر السنية - الموسوعة الحديثية


اگر کوئی موضوع روایت کتاب وسنت کے مطابق ہو تو کیا آپ کے نزدیک وہ روایت صحیح ہوگی؟

ویسے بھی ہر شخص اپنے موقف کو کتاب وسنت کے مطابق ہی سمجھتا ہے، اگر کوئی شخص اپنے موقف پر کوئی موضوع روایت پیش کرے اور دعویٰ کرے کہ یہ روایت کتاب وسنت کے مطابق ہے تو کیا آپ اس کے دعویٰ کو تسلیم کر لیں گے؟؟؟

نہیں میرے بھائی! قرآن کریم نے تو الگ معیار بیان کیا ہے۔ قرآن کریم کے مطابق کوئی خبر اسی وقت ہی علم کا فائدہ دے گی جب اسے بیان کرنے والا فاسق نہ ہو (بلکہ ثقہ ہو) فرمانِ باری ہے:
﴿ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ ٦ ﴾ ۔۔۔ الحجرات

معلوم ہوا کہ فاسق کی خبر جہالت کا فائدہ دیتی ہے۔

اور یہ معلوم ہوا کہ کسی خبر سے اسی وقت علم کا فائدہ حاصل ہوگا اسے بیان کرنے والے تمام لوگ ثقہ ہوں، اگر کچھ ثقہ ہوں اور باقی فاسق تب بھی علم کا فائدہ حاصل نہیں ہوگا۔

یہ معلوم ہوا کہ کسی خبر سے اسی وقت علم حاصل ہوگا جب اسے بیان کرنے والے راویوں کے درمیان انقطاع نہ ہو۔ اگر انقطاع ہوگا تو معلوم نہ ہوگا کہ درمیان والا راوی فاسق ہے یا ثقہ؟

گویا ثابت ہوا کہ کسی خبر پر اسی وقت اعتماد کیا جا سکتا ہے، جب اتصال سند ہو اور اسے بیان کرنے والے سارے راوی ثقہ ہوں۔
 

انس

منتظم اعلیٰ
رکن انتظامیہ
شمولیت
مارچ 03، 2011
پیغامات
4,178
ری ایکشن اسکور
15,346
پوائنٹ
800
Khulasa pr bahas

Aap ne khulasa k aghaz main asal baat ka tazkira kiya hai k muhadiseen ne bukhari ko tarjeeh di hai. Muhadiseen ki kya sharae hasiyat hai. Kiya muhadiseen k khiyalat o irshadat sharae dalil hain jo hum pr hujjat hain. Nahi qataan nahi ! Muhadiseen ki aara na quran hain na hi hadees jo hamare liye hujjat hon.

Aakhri baat maine hadees ko nahi balke bukhari ki tarjeeh wale mafroozy ko qeel o qaal o afsana kaha hai jisko aap bhi muhadiseen ka qeel o qaal samjhte ho.
میرے بھائی! میں بالکل صحیح سمجھا ہوں۔ جب آپ کے نزدیک محدثین کرام﷭ نے حدیث کی حفاظت کیلئے جو کاوشیں کی ہیں، جو اصولِ حدیث انہوں نے کتاب وسنت سے سمجھے ہیں وہ محض قیل وقال ہیں تو پھر آپ کے نزدیک تمام احادیث مبارکہ بھی قیل وقال ہی ہوئیں کیونکہ ان احادیث مبارکہ کو انہی محدثین کے کتاب وسنت سے اخذ کردہ اصولوں کی روشنی میں ہی پرکھا جاتا ہے۔

جو شخص محدثین کرام کے مستنبط کردہ الہامی اصول حدیث کو تسلیم نہیں کرتا وہ در اصل احادیث مبارکہ سے جان چھڑانا چاہتا ہے اور نہ صرف احادیث مبارکہ سے، بلکہ قرآن کریم سے بھی، کیونکہ قرآن کریم کی حفاظت کے اصول بھی لوگوں (صحابہ کرام﷢) نے ہی کتاب وسنت سے اخذ کرکے مرتّب کیے۔ اگر محدثین کرام﷭ کی کاوشوں کو انسانی کوشش کہہ کر ردّ کیا جاتا ہے تو اس سے قرآن وحدیث دونوں کی حجیّت متاثر ہوتی ہے، کیونکہ قرآن کریم کی حفاظت بھی انسانی کوششوں سے ہی ممکن ہوئی۔

ہمارا نظریہ یہ ہے کہ قرآن وحدیث دونوں محفوظ ہیں، ان دونوں کو محفوظ کرنے کیلئے صحابہ کرام﷢ وتابعین عظام﷭ نے کتاب وسنت سے اُصول اخذ کیے، چونکہ یہ اُصول کتاب وسنت سے اخذ کیے تھے لہٰذا یہ انسانی کوشش نہیں بلکہ الہامی اصول تھے۔ اس طرح قرآن وسنت دونوں کی حفاظت اللہ تعالیٰ نے امتِ محمدیہ کے ذریعے کی۔
 
Top