حدیث کی تشریح درکار ہے ، "اللہ کی قضا وتقدیر کے بعد" سے کیا مراد ہے۔ جزاک اللہ خیرا۔
آپ نے جس حدیث کے متعلق سوال کیا ہے ،اسے الالبانی رحمہ اللہ نے (
صحيح الجامع الصغير وزياداته ،) میں نقل کیا ہے ؛اور اس پر ’’
حسن ‘‘ کا حکم لگایا ہے ،
1206 - «أكثر من يموت من أمتي بعد قضاء الله وقدره بالعين» .میری امت میں اکثر اموات تقدیر اوراسکے بعد نظر لگنے سے ہونگی ‘‘
(حسن) ... [الطيالسي تخ الحكيم البزار الضياء] عن جابر. الصحيحة 747
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
پہلی بات تو ملحوظ رہے کہ آپ کے پیش کردہ سکین میں نمبر( 7) ،اور نمبر (8) میں جو دو حدیثیں بتائی گئیں ہیں یہ اصل میں ایک ہی حدیث ہے جو دو مختلف سندوں سے سیدنا جابر رضی اللہ عنہ ۔سے روایت کی گئی ہے :اور دونوں اسناد سے ضعیف ہے ،
تفصیل درج ذیل ہے ؛
أخرج الطيالسي في مسنده (3/317):
حَدَّثَنَا طَالب بن حبيب ، حَدَّثَنِي عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ جَابِرٍ ، عَنْ أَبِيهِ ، رَضِيَ الله عَنْهُ ، أَنَّ رَسُولَ الله صَلَّى الله عَلَيه وسَلَّم قَالَ : جُلُّ مَنْ يَمُوتُ مِنْ أُمَّتِي بَعْدَ قَضَاءِ الله عَزَّ وَجَلَّ ، وَكِتَابِهِ ، وَقَدَرِهِ بِالأَنْفُسِ , يَعْنِي بِالْعَيْنِ.‘‘ میری امت میں اکثر اموات تقدیر کے بعد نظر لگنے سے ہونگی ‘‘
وفي إسناده طالب بن حبيب قال فيه البخاري في التاريخ فيه نظر (4/90) .
قال الذهبي في الميزان: وقد قال البخاري: فيه نظر، ولا يقول هذا إلا فيمن يتهمه غالبا.
وهي من أردى عبارات التجريح كما قال الشيخ مقبل رحمه الله في تعليقه على المستدرك(1/744).
وقال الشيخ الألباني رحمه الله فيه في ضعيف ابي داود :
مختلف فيه قال فيه البخاري فيه نظر : وهذا معناه أنه شديد الضعف عنده.
یعنی امام بخاری ؒ ’’تاریخ ‘‘ میں ۔۔اور علامہ الذہبی ’‘ میزان الاعتدال ‘‘ میں اس کے راوی ۔۔طالب بن حبيب۔۔کو بہت ضعیف کہتے ہیں،
اور الالبانی ؒ نے بھی ’’ ضعيف ابي داود ‘‘ اس ضعیف ‘‘ ہونے کو تسلیم کیا ہے ؛
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ۔
اور اسی روایت کو ابن عدی نے ’’ الکامل ‘‘ میں ۔۔اور ابو نعیم نے ’’ حلیۃ الاولیاء ‘‘ میں دوسری سند سے یوں نقل کیا ہے ::
قال ابن عدي في الكامل (6/316):
حدثنا عبد الله بن محمد بن نصر الرملي ثنا دحيم ثنا بن أبي فديك أخبرني علي بن أبي علي الهاشمي عن محمد بن المنكدر عن جابر أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال( إن العين لتورد المرء القبر والجمل القدر وإن أكثر هلاك أمتي في العين أو النفس)
وقال عقب ذلك :كلها غير محفوظة.
’’ فرمایا کہ نظر انسان کو قبر میں ،اور اونٹ کو ہانڈی میں پہنچا دیتی ہے ،اور میری امت کی اکثر ہلاکتیں نظر لگنے ہی سے ہونگی ‘‘
امام ابن عدی اس کو نقل کرنے کے بعد فرماتے ہیں :یہ سب غیر محفوظ ہیں ‘‘
اور دور حاضر کے مشہور محقق ’’ أبو إسحاق الحويني: (قلت :
و من الوجه الأول أخرجه ابن عدي في " الكامل " (5/1831) و من طريق دحيم ، ثنا ابن أبي فديك ، عن علي بن أبي علي بسنده سواء و قال : " غير محفوظ ".
و من الوجه الثاني أخرجه ابن عدي (6/2403) أبو نعيم في " الحلية " (7 /90) ، و الخطيب في " تاريخه" (9/244) من طريق شعيب بن أيوب بسنده سواء و لم يذكر فيه محل الشاهد. و نقل الخطيب عن أبي نعيم بن عدي قال : " و حديث سفيان هذا عن محمد بن المنكدر يقال : انه غلط ، و إنما هو عن معاوية عن علي بن أبي علي ، عن أبن المنكدر ، عن جابر ، أ.ه. و قال ابن عدي : " لم يحدث عن ابن محمد المنكدر من حديث الثوري عنه إلا معاوية " و قال الذهبي في "الميزان" (2\275) : " حديث منكر ". و ظاهر صنيع السخاوي في لمقاصد" (ص294) أنه ضعفه و الله أعلم )أهـ.(تنبيه الهاجد إلي ما وقع من النظر في كتب الأماجد ۲۔۱۹ )
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اس باب میں صحیح حدیث وہ ہے ، جو سیدہ اسماء بنت عمیس رضی اللہ عنہا ،جو سیدہ ام المومنین میمونہ کی بہن ،اور (جَعْفَرٌ الطَّيَّارُ ) کی زوجہ تھیں۔
نے نقل کی
،
عن أسماء بنت عميس أنها قالت : " يا رسول الله، إن بني جعفر تصيبهم العين، أفنسترقي لهم؟، قال: نعم، فلو كان شيء سابق القدر لسبقته العين. "
أخرج الإمام أحمد والترمذي وصححه
اسماء بنت عمیس رضی اللہ عنہا نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم سے عرض کی : اللہ کے رسول! جعفر کے بیٹوں( یعنی میرے بیٹوں ) کو نظر بد لگ جاتی ہے، کیا میں ان کے لیے دم کر سکتی ہوں؟ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”
ہاں، اگر کوئی چیز لکھی ہوئی تقدیر پر سبقت لے جاتی تو نظر بد لے جاتی“ امام ترمذی نے اسے صحیح کہا
تخریج دارالدعوہ: سنن الترمذی/الطب ۱۷ (۲۰۵۹)، (تحفة الأشراف : ۱۵۷۵۸)، وقد أخرجہ : مسند احمد (۶/۴۳۸) (صحیح)
اور اس کا معنی واضح ہے ،جیسا کہ علامہ ابن حجر فرماتے ہیں :
قال ابن حجر في كلامه عن حديث ( العين حق)
(وَحَاصِله لَوْ فُرِضَ أَنَّ شَيْئًا لَهُ قُوَّة بِحَيْثُ يَسْبِق الْقَدَر لَكَانَ الْعَيْن . لَكِنَّهَا لَا تُسْبَق ،‘‘کہ اگر کسی چیز میں اتنی قوت ہوتی
کہ وہ تقدیر کو بھی پیچھے چھوڑدیتی،تو یقیناً۔۔ نظر ۔۔ہوتی ،لیکن وہ بھی تقدیر سے سبقت نہیں لے سکتی ‘‘اھ
جلدی میں یہ چند سطور پیش ہیں۔۔ اور
یہ میری معلومات کے مطابق ہے ،اگر صحیح ہو ،تو بندہ کیلئے دعاء ضرور کردیجئے گا