محمد عامر یونس
خاص رکن
- شمولیت
- اگست 11، 2013
- پیغامات
- 17,117
- ری ایکشن اسکور
- 6,800
- پوائنٹ
- 1,069
شيخ الاسلام بن تيميہ رحمہ اللہ سے درج ذيل سوال كيا گيا:
ايك عورت شادى شدہ ہے اور وہ والدين كے حكم سے نكل كر خاوند كے حكم ميں آچكى ہے، اس كے ليے والدين كى اطاعت كرنا افضل ہے يا اپنے خاوند كى اطاعت كرنا ؟
شيخ الاسلام ابن تيميہ رحمہ اللہ كا جواب تھا:
" شادى كے بعد عورت كا خاوند عورت كے والدين سے بيوى كا زيادہ مالك ہے، اور اس پر اپنے خاوند كى اطاعت زيادہ واجب ہے.
اللہ سبحانہ و تعالى كا فرمان ہے:
{ پس نيك عورتيں فرماں بردار ہيں، اور غير حاضرى ميں حفاظت كرنے والى ہيں، اس ليے كہ اللہ نے ( انہيں ) محفوظ ركھا }.
اور حديث ميں نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم كا فرمان ہے:
" دنيا بہترين مال و متاع ہے، اور دنيا كا سب سے بہتر مال و متاع نيك و صالح عورت ہے، جب تم اسے ديكھو تو وہ تمہيں خوش كر دے، اور جب اسے حكم دو وہ تو تمہارى اطاعت كرے، اور جب تم اس سے غائب ( دور سفر پر ) ہو تو وہ آپ كے مال اور اپنى جان كى حفاظت كرتى ہے "
اور صحيح ابى حاتم ميں ابو ہريرہ رضى اللہ تعالى عنہ سے مروى ہے كہ رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:
" جب عورت اپنے اوپر پانچ فرض نمازيں ادا كرتى ہو اور رمضان المبارك كے روزے ركھتى ہو، اور اپنى شرمگاہ كى حفاظت كرے، اور اپنے خاوند كى اطاعت كرے تو وہ جنت كے جس دروازے سے چاہے جنت ميں داخل ہو گى "
اور سنن ترمذى ميں ام سلمہ رضى اللہ تعالى عنہ سے مروى ہے كہ رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:
" جو عورت بھى اس حالت ميں فوت ہوئى كہ اس كا خاوند اس پر راضى تھا تو وہ جنت ميں داخل ہوگى "
اسے امام ترمذى نے روايت كيا اور اسے حسن قرار ديا ہے.
ابو ہريرہ رضى اللہ تعالى عنہ بيان كرتے ہيں كہ نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:
" اگر ميں كسى كو كسى دوسرے كے ليے سجدہ كرنے كا حكم ديتا تو عورت كو حكم ديتا كہ وہ اپنے خاوند كو سجدہ كرے "
اسے ترمذى نے روايت كيا اور اسے حسن قرار ديا ہے اور ابو داود نے درج ذيل الفاظ سے روايت كيا ہے:
" تو ميں عورتوں كو حكم ديتا كہ وہ اپنے خاوندوں كو سجدہ كريں، كيونكہ اللہ سبحانہ و تعالى نے ان پر خاوند كے بہت زيادہ حقوق ركھے ہيں "
اور مسند احمد ميں انس رضى اللہ تعالى عنہ سے مروى ہے كہ نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نےفرمايا:
" كسى بھى بشر كو كسى دوسرے بشر كے سامنے سجدہ كرنا صحيح نہيں، اور اگر كسى بشر كے سامنے سجدہ كرنا صحيح ہوتا تو ميں عورت كو حكم ديتا كہ اپنے خاوند كو سجدہ كرے كيونكہ خاوند كا بيوى پر عظيم حق ہے، اس ذات كى قسم جس كے ہاتھ ميں ميرى جان ہے اگر خاوند كے قدم سے اس كے سر تك زخم ہو اور اس سے پيپ اور خون رس رہا ہو اور بيوى اسے آگے بڑھ كر چاٹ لے تو بھى خاوند كا حق ادا نہيں كر سكتى... "
شيخ الاسلام رحمہ اللہ نے خاوند كى اطاعت كى فضيلت والى احاديث بھى نقل كى ہيں.
اس سلسلہ ميں احاديث بہت زيادہ ہيں جن ميں سے چند ايك ذيل ميں بيان كى جاتى ہيں:
زيد بن ثابت بيان كرتے ہيں كہ: قرآن مجيد ميں خاوند كو سيد يعنى سردار كا لقب ديا گيا ہے، اور پھر انہوں نے درج ذيل فرمان بارى تعالى تلاوت كيا:
{ اور ان دونوں نے دروازے كے پاس اپنے سردار كو پايا }.
اور عمر بن خطاب رضى اللہ تعالى عنہ كہتے ہيں:
" نكاح غلامى ہے، جو تم ميں سے ہر ايك دو ديكھنا چاہيے كہ وہ اپنى لخت جگر بيٹى كو كس كى غلامى ميں دے رہا ہے "
اور ترمذى وغيرہ ميں وارد ہے كہ نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:
" عورتوں كے ساتھ بہتر سلوك كرو، كيونكہ يہ عورتيں تمہارے پاس غلام ہيں "
چنانچہ عورت اپنے خاوند كے پاس غلام اور قيدى جيسى ہے اس ليے عورت اپنے خاوند كے گھر سے خاوند كى اجازت كے بغير باہر نہيں نكل سكتى، چاہے عورت كا والد يا والدہ يا پھر كوئى اور حكم بھى دے تو امت كا متفقہ فيصلہ ہے كہ خاوند كى اجازت كے بغير گھر سے باہر نہيں نكل سكتى.
اور اگر خاوند اپنى بيوى كو كسى اور جگہ منتقل كرنا چاہے اور اپنے اوپر واجب كردہ حقوق كى ادائيگى بھى كرے اور بيوى كے متعلق اللہ كى حدود كى بھى حفاظت كرے ليكن عورت كا باپ اپنى بيٹى كو اس ميں خاوند كى اطاعت سے روكے تو عورت كو اپنے خاوند كى اطاعت كرنى چاہيے باپ كى نہيں، كيونكہ اس صورت ميں اس كے والدين اس پر ظلم كر رہے ہيں، انہيں اپنى بچى كو اس طرح كے خاوند كى اطاعت سے روكنے كا كوئى حق حاصل نہيں.
اس عورت كو بھى حق حاصل نہيں كہ وہ خاوند كى نافرمانى ميں اپنى ماں كى اطاعت كرے، كہ اس سے خلع لے يا پھر جھگڑے تا كہ خاوند اسے طلاق دے دے، يعنى بيوى كو حق حاصل نہيں كہ وہ نان و نفقہ اور لباس و مہر كے متعلق ايسا مطالبہ كرے جس كى بنا پر خاوند اسے طلاق دے دے، اگر خاوند متقى ہو اور بيوى كے معاملات ميں وہ اللہ سے ڈرنے والا ہو تو بيوى كو طلاق لينے كے متعلق اپنے والدين كى اطاعت كرنا حلال نہيں ہوگى.
سنن اربعہ اور صحيح ابن ابى حاتم ميں ثوبان رضى اللہ تعالى عنہ سے حديث مروى ہے كہ رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:
" جس عورت نے بھى اپنے خاوند سے بغير كسى سبب كے طلاق كا مطالبہ كيا تو اس پر جنت كى خوشبو حرام ہے "
اور ايك دوسرى حديث ميں ہے:
" خلع لينے والى ہى منافقات ہيں "
ليكن اگر اس كے والدين اسے اللہ كى اطاعت كا حكم ديتے ہيں، مثلا نماز پنجگانہ كى پابندى اور سچائى اختيار كرنے اور امانت و ديانت اختيار كرنے كے ساتھ ساتھ فضول خرچى سے اجتناب كرنے كا كہيں تو يہ ان احكام ميں شامل ہے جو اللہ اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم كا حكم بھى ہے، يا پھر جس سے اللہ اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم نے منع فرمايا ہے، اس ليے اسے بھى اس ميں ان كى اطاعت كرنى چاہيے چاہے اسے والدين كے علاوہ كوئى دوسرا بھى يہ باتيں كہے تو اسے يہ ماننا ہونگى تو پھر اگر والدين كہيں تو كيسے نہيں مانےگى ؟
اور جب خاوند اسے كسى ايسے كام سے روكے جس كا حكم اللہ اور اس كى رسول نے ديا ہو، يا پھر اسے كسى ايسے كام كو سرانجام دينے كا حكم دے جس سے اللہ اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم نے منع كيا ہو تو اسے اس ميں اپنے خاوند كى اطاعت نہيں كرنى چاہيے؛ كيونكہ نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم كا فرمان ہے:
" اللہ خالق الملك كى نافرمانى ميں كسى مخلوق كى اطاعت نہيں كى جا سكتى "
بلكہ اگر كوئى مالك اپنے نوكر اور غلام كو اللہ كى معصيت كا حكم دے تو غلام كو اس معصيت ميں اپنے مالك كى اطاعت كرنى جائز نہيں تو پھر عورت كو كيسے مجبور كيا جا سكتا ہے كہ وہ اللہ اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ و سلم كى مصيت ميں اپنے خاوند يا والدين كى اطاعت كرے.
كيونكہ خير و بھلائى تو صرف اللہ سبحانہ و تعالى اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم كى اطاعت و فرمانبردارى ميں ہے، اور اللہ سبحانہ و تعالى اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم كى نافرمانى و معصيت ميں ہى سارى كى سارى برائى اور شر ہے " انتہى
ديكھيں: مجموع الفتاوى ( 32 / 261 - 264 ).
شيخ الاسلام رحمہ اللہ كا مندرجہ بالا علمى اور مضبوط جواب ہى كافى ہے جس سے مقصد پورا ہو جاتا ہے، كہ آپ كى والدہ كے ليے جائز نہيں كہ وہ آپ اور آپ كى بيوى كے مابين خرابى اور فتنہ پيدا كرے، اور اس سلسلہ ميں آپ كے ليے اس كى اطاعت كرنا حلال نہيں، اور خاوند كا حق اور اس كى اطاعت آپ كى والدہ كى اطاعت سے زيادہ حق ركھتى ہے.
بيوى كے اپنے خاوند كى اجازت كے بغير سفر كرنا جائز نہيں اور نہ ہى وہ كسى ايسے شخص كو خاوند كے گھر ميں داخل كر سكتى جسے خاوند ناپسند كرتا ہو، اور اوپر جو كچھ بيان ہوا ہے اس ميں وہ خاوند كى اطاعت چھوڑ كر اپنى والدہ كى اطاعت نہيں كر سكتى، كيونكہ خاوند كى اطاعت كا زيادہ حق ہے.
ايك عورت شادى شدہ ہے اور وہ والدين كے حكم سے نكل كر خاوند كے حكم ميں آچكى ہے، اس كے ليے والدين كى اطاعت كرنا افضل ہے يا اپنے خاوند كى اطاعت كرنا ؟
شيخ الاسلام ابن تيميہ رحمہ اللہ كا جواب تھا:
" شادى كے بعد عورت كا خاوند عورت كے والدين سے بيوى كا زيادہ مالك ہے، اور اس پر اپنے خاوند كى اطاعت زيادہ واجب ہے.
اللہ سبحانہ و تعالى كا فرمان ہے:
{ پس نيك عورتيں فرماں بردار ہيں، اور غير حاضرى ميں حفاظت كرنے والى ہيں، اس ليے كہ اللہ نے ( انہيں ) محفوظ ركھا }.
اور حديث ميں نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم كا فرمان ہے:
" دنيا بہترين مال و متاع ہے، اور دنيا كا سب سے بہتر مال و متاع نيك و صالح عورت ہے، جب تم اسے ديكھو تو وہ تمہيں خوش كر دے، اور جب اسے حكم دو وہ تو تمہارى اطاعت كرے، اور جب تم اس سے غائب ( دور سفر پر ) ہو تو وہ آپ كے مال اور اپنى جان كى حفاظت كرتى ہے "
اور صحيح ابى حاتم ميں ابو ہريرہ رضى اللہ تعالى عنہ سے مروى ہے كہ رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:
" جب عورت اپنے اوپر پانچ فرض نمازيں ادا كرتى ہو اور رمضان المبارك كے روزے ركھتى ہو، اور اپنى شرمگاہ كى حفاظت كرے، اور اپنے خاوند كى اطاعت كرے تو وہ جنت كے جس دروازے سے چاہے جنت ميں داخل ہو گى "
اور سنن ترمذى ميں ام سلمہ رضى اللہ تعالى عنہ سے مروى ہے كہ رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:
" جو عورت بھى اس حالت ميں فوت ہوئى كہ اس كا خاوند اس پر راضى تھا تو وہ جنت ميں داخل ہوگى "
اسے امام ترمذى نے روايت كيا اور اسے حسن قرار ديا ہے.
ابو ہريرہ رضى اللہ تعالى عنہ بيان كرتے ہيں كہ نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:
" اگر ميں كسى كو كسى دوسرے كے ليے سجدہ كرنے كا حكم ديتا تو عورت كو حكم ديتا كہ وہ اپنے خاوند كو سجدہ كرے "
اسے ترمذى نے روايت كيا اور اسے حسن قرار ديا ہے اور ابو داود نے درج ذيل الفاظ سے روايت كيا ہے:
" تو ميں عورتوں كو حكم ديتا كہ وہ اپنے خاوندوں كو سجدہ كريں، كيونكہ اللہ سبحانہ و تعالى نے ان پر خاوند كے بہت زيادہ حقوق ركھے ہيں "
اور مسند احمد ميں انس رضى اللہ تعالى عنہ سے مروى ہے كہ نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نےفرمايا:
" كسى بھى بشر كو كسى دوسرے بشر كے سامنے سجدہ كرنا صحيح نہيں، اور اگر كسى بشر كے سامنے سجدہ كرنا صحيح ہوتا تو ميں عورت كو حكم ديتا كہ اپنے خاوند كو سجدہ كرے كيونكہ خاوند كا بيوى پر عظيم حق ہے، اس ذات كى قسم جس كے ہاتھ ميں ميرى جان ہے اگر خاوند كے قدم سے اس كے سر تك زخم ہو اور اس سے پيپ اور خون رس رہا ہو اور بيوى اسے آگے بڑھ كر چاٹ لے تو بھى خاوند كا حق ادا نہيں كر سكتى... "
شيخ الاسلام رحمہ اللہ نے خاوند كى اطاعت كى فضيلت والى احاديث بھى نقل كى ہيں.
اس سلسلہ ميں احاديث بہت زيادہ ہيں جن ميں سے چند ايك ذيل ميں بيان كى جاتى ہيں:
زيد بن ثابت بيان كرتے ہيں كہ: قرآن مجيد ميں خاوند كو سيد يعنى سردار كا لقب ديا گيا ہے، اور پھر انہوں نے درج ذيل فرمان بارى تعالى تلاوت كيا:
{ اور ان دونوں نے دروازے كے پاس اپنے سردار كو پايا }.
اور عمر بن خطاب رضى اللہ تعالى عنہ كہتے ہيں:
" نكاح غلامى ہے، جو تم ميں سے ہر ايك دو ديكھنا چاہيے كہ وہ اپنى لخت جگر بيٹى كو كس كى غلامى ميں دے رہا ہے "
اور ترمذى وغيرہ ميں وارد ہے كہ نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:
" عورتوں كے ساتھ بہتر سلوك كرو، كيونكہ يہ عورتيں تمہارے پاس غلام ہيں "
چنانچہ عورت اپنے خاوند كے پاس غلام اور قيدى جيسى ہے اس ليے عورت اپنے خاوند كے گھر سے خاوند كى اجازت كے بغير باہر نہيں نكل سكتى، چاہے عورت كا والد يا والدہ يا پھر كوئى اور حكم بھى دے تو امت كا متفقہ فيصلہ ہے كہ خاوند كى اجازت كے بغير گھر سے باہر نہيں نكل سكتى.
اور اگر خاوند اپنى بيوى كو كسى اور جگہ منتقل كرنا چاہے اور اپنے اوپر واجب كردہ حقوق كى ادائيگى بھى كرے اور بيوى كے متعلق اللہ كى حدود كى بھى حفاظت كرے ليكن عورت كا باپ اپنى بيٹى كو اس ميں خاوند كى اطاعت سے روكے تو عورت كو اپنے خاوند كى اطاعت كرنى چاہيے باپ كى نہيں، كيونكہ اس صورت ميں اس كے والدين اس پر ظلم كر رہے ہيں، انہيں اپنى بچى كو اس طرح كے خاوند كى اطاعت سے روكنے كا كوئى حق حاصل نہيں.
اس عورت كو بھى حق حاصل نہيں كہ وہ خاوند كى نافرمانى ميں اپنى ماں كى اطاعت كرے، كہ اس سے خلع لے يا پھر جھگڑے تا كہ خاوند اسے طلاق دے دے، يعنى بيوى كو حق حاصل نہيں كہ وہ نان و نفقہ اور لباس و مہر كے متعلق ايسا مطالبہ كرے جس كى بنا پر خاوند اسے طلاق دے دے، اگر خاوند متقى ہو اور بيوى كے معاملات ميں وہ اللہ سے ڈرنے والا ہو تو بيوى كو طلاق لينے كے متعلق اپنے والدين كى اطاعت كرنا حلال نہيں ہوگى.
سنن اربعہ اور صحيح ابن ابى حاتم ميں ثوبان رضى اللہ تعالى عنہ سے حديث مروى ہے كہ رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:
" جس عورت نے بھى اپنے خاوند سے بغير كسى سبب كے طلاق كا مطالبہ كيا تو اس پر جنت كى خوشبو حرام ہے "
اور ايك دوسرى حديث ميں ہے:
" خلع لينے والى ہى منافقات ہيں "
ليكن اگر اس كے والدين اسے اللہ كى اطاعت كا حكم ديتے ہيں، مثلا نماز پنجگانہ كى پابندى اور سچائى اختيار كرنے اور امانت و ديانت اختيار كرنے كے ساتھ ساتھ فضول خرچى سے اجتناب كرنے كا كہيں تو يہ ان احكام ميں شامل ہے جو اللہ اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم كا حكم بھى ہے، يا پھر جس سے اللہ اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم نے منع فرمايا ہے، اس ليے اسے بھى اس ميں ان كى اطاعت كرنى چاہيے چاہے اسے والدين كے علاوہ كوئى دوسرا بھى يہ باتيں كہے تو اسے يہ ماننا ہونگى تو پھر اگر والدين كہيں تو كيسے نہيں مانےگى ؟
اور جب خاوند اسے كسى ايسے كام سے روكے جس كا حكم اللہ اور اس كى رسول نے ديا ہو، يا پھر اسے كسى ايسے كام كو سرانجام دينے كا حكم دے جس سے اللہ اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم نے منع كيا ہو تو اسے اس ميں اپنے خاوند كى اطاعت نہيں كرنى چاہيے؛ كيونكہ نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم كا فرمان ہے:
" اللہ خالق الملك كى نافرمانى ميں كسى مخلوق كى اطاعت نہيں كى جا سكتى "
بلكہ اگر كوئى مالك اپنے نوكر اور غلام كو اللہ كى معصيت كا حكم دے تو غلام كو اس معصيت ميں اپنے مالك كى اطاعت كرنى جائز نہيں تو پھر عورت كو كيسے مجبور كيا جا سكتا ہے كہ وہ اللہ اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ و سلم كى مصيت ميں اپنے خاوند يا والدين كى اطاعت كرے.
كيونكہ خير و بھلائى تو صرف اللہ سبحانہ و تعالى اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم كى اطاعت و فرمانبردارى ميں ہے، اور اللہ سبحانہ و تعالى اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم كى نافرمانى و معصيت ميں ہى سارى كى سارى برائى اور شر ہے " انتہى
ديكھيں: مجموع الفتاوى ( 32 / 261 - 264 ).
شيخ الاسلام رحمہ اللہ كا مندرجہ بالا علمى اور مضبوط جواب ہى كافى ہے جس سے مقصد پورا ہو جاتا ہے، كہ آپ كى والدہ كے ليے جائز نہيں كہ وہ آپ اور آپ كى بيوى كے مابين خرابى اور فتنہ پيدا كرے، اور اس سلسلہ ميں آپ كے ليے اس كى اطاعت كرنا حلال نہيں، اور خاوند كا حق اور اس كى اطاعت آپ كى والدہ كى اطاعت سے زيادہ حق ركھتى ہے.
بيوى كے اپنے خاوند كى اجازت كے بغير سفر كرنا جائز نہيں اور نہ ہى وہ كسى ايسے شخص كو خاوند كے گھر ميں داخل كر سكتى جسے خاوند ناپسند كرتا ہو، اور اوپر جو كچھ بيان ہوا ہے اس ميں وہ خاوند كى اطاعت چھوڑ كر اپنى والدہ كى اطاعت نہيں كر سكتى، كيونكہ خاوند كى اطاعت كا زيادہ حق ہے.