• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

خواجہ معین الدین چشتی کون تھے؟؟؟؟

اسحاق سلفی

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اگست 25، 2014
پیغامات
6,372
ری ایکشن اسکور
2,565
پوائنٹ
791
محدثین،مفسرین، مجاہدین ،فقہاء سب کے ساتھ یہی معاملہ ہے کہ اسلام ان سے پہلےبھی تھا اوران کے بعد بھی ہے،
محدثین،مفسرین، مجاہدین ،فقہاء و علماء تو بلاشبہ محسن ہیں ۔۔۔۔۔اپنی ذات میں بھی اور امت کیلئے بھی ، رحمہم اللہ اجمعین
لیکن عجمی تصوف کے کارندے ، اور مبلغین صرف قبوریوں اور توہم پرستوں کا سرمایہ افتخار ہیں ،
اسلئے ان تصوف زدگان کا اسلاف امت اور محدثین،مفسرین، مجاہدین ،فقہاء سے کیا جوڑ اور میل ؟
 
شمولیت
ستمبر 21، 2015
پیغامات
2,697
ری ایکشن اسکور
760
پوائنٹ
290
تشبیهات کافی توجہ کے لائق ہیں ۔ تنقید کی نہیں توجہ کی ضرورت هے ۔ غور کریں کس چیز کو کس سے ملایا جارہا هے ؟ رحمانی بهائی کے مراسلے پر صرف اتنا ہی کہنا هے ۔
 

ابن داود

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
نومبر 08، 2011
پیغامات
3,417
ری ایکشن اسکور
2,730
پوائنٹ
556
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!
@اسحاق سلفی بھائی! یہ تو آپ کی طرف سے زیادتی ہے کہ ایک تو آپ ''بعض الناس'' کے دھرم کو دھڑام سے گرا بھی دیتے ہو، اور پھر کہتے ہو کہ آواز بھی نہ نکلے!
 

رحمانی

رکن
شمولیت
اکتوبر 13، 2015
پیغامات
382
ری ایکشن اسکور
105
پوائنٹ
91
سیرت و سوانح میں کسی کتاب کے مستند ہونے کا مطلب ہےکہ:
مصنف کتاب خود صحیح العقیدہ اور صاحب بصیرت شخصیت ہے ، اور جن ذرائع سے کسی کے حالات پیش کئے ہیں وہ بھی ثقہ و معتبر ہیں ،
اسماء رجال الحدیث کے مصنفین و مرتبین کو اور ان کی کتب دیکھ لیجئے ،شاید سمجھ آجائے
امام احمد بن حنبلؒ سے لے کر امام الذھبی اور علامہ ابن حجرؒ تک جن عظیم اور صاحب نظر حضرات نے سیر و تراجم پر داد تحقیق دی
اسی تحقیق پر علم حدیث و سیرت پر قائم ہے ، اس پر آج بھی امت بلاشبہ ناز کرتی ہے ،
اسے غفلت سے تعبیر کروں ،یاجہالت سے یامغالطہ سے۔
علم حدیث کا معمولی طالب بھی جانتاہے کہ جن راویوں نے حدیث کی روایت کی ہے، وہ اگرغلط عقیدہ کے بھی پیرو ہیں تو بھی ان کے غلط عقیدہ کی وجہ سے روایت ترک نہیں کی جاتی،کتنے خارجی اورکتنے شیعی اور کتنے دیگر گمراہ فرقہ اورعقیدہ کے افراد کتب حدیث کی روایتوں میں موجود ہیں،حضرت علیؓ کے قاتل کی تعریف کرنے والے خارجی کی روایت بخاری میں موجود ہے،جس کے بارے میں اللہ کے رسول صلی اللہ علیہ وسلم کا ارشاد تھاکہ علی کوقتل کرنے والا بدبخت ترین آدمی ہوگا، ایسے افراد کی روایت میں غلط عقیدہ تو آڑے نہ آئے لیکن بزرگوں کی سیرت وسوانح میں مصنف کا صحیح العقیدہ ہونا لازمی سمجھاجائے،استغفراللہ ربی من کل ذنب واتوب الیہ
کہیں ایساتونہیں کہ آپ کی نگاہ میں بزرگان دین کی سیرت سوانح کا معیار احادیث سے بھی بالااور فزوں تر ہے؟
دوسری بات یہ ہے کہ یہ شرط کس نے لگائی ہے کہ سیرت سوانح میں مصنف کا صحیح العقیدہ ہونا ضروری ہے،محض اپنی دماغی اپج سے اصول وضع کرنا عقلمندوں کا کام نہیں ہے،کسی اور کاکام ہے،خود کو دوسری صف میں شامل مت کیجئے، عقل مندوں کے ہی گروہ میں رہئے۔
تو اس بنیاد پر ( اخبارالاخیار ) کے چند مقامات دیکھتے ہیں :
شیخ عبدالحق نے اخبار الاخیار جناب شیخ عبدالقادر جیلانی رحمۃ اللہ علیہ کے احوال سے شروع کی ہے،
اور ایسے ایسے عجیب حالات و واقعات لکھے ہیں جن کو دیکھ کے لگتا ہے معاذاللہ شیخ رحمہ اللہ کوئی جوگی اور سادھو تھے ،
شیخ ؒعبدالقادرؒ کی پہلی حالت یہ لکھی ہے کہ وہ فرماتے ہیں : میں پچیس سال عراق کے صحراؤں ، بیابانوں میں اس حال میں گشت کرتا رہا کہ نہ میں کسی کو پہچانتا تھا ، نہ کوئی مجھے پہچانتا تھا ،
صرف رجال الغیب اور جن میرے پاس آتے اور راہ حق کی تعلیم پاتے ۔
اور فرماتے ہیں :
میں نے چالیس سال تک فجر کی نماز عشاء کے وضوء سے پڑھی ،
اور پندرہ سال تک یہ حال رہا کہ نماز عشاء کے بعد قرآن مجید اس طرح شروع کرتا کہ ایک پاؤں پر کھڑا ہوجاتا اور ایک ہاتھ سے دیوار کی میخ پکڑلیتا اور اسی حال میں ساری رات قرآن مجید پڑھتا حتی کہ صبح ہوجاتی اور قرآن ختم کرلیتا ۔
اگرہم مان لیں کہ کسی کتاب میں رطب ویابس سبھی کچھ جمع ہے،تواس سے اس کتاب کی قدروقیمت کم ہوجاتی ہےیاوہ کتاب درجہ استناد سے اورپایہ ثبوت سے گرجاتی ہے؟تاریخ طبری میں کیاکچھ نہیں ہے،تفیسر طبری میں کیسی کیسی روایتیں نہیں ہیں، آپ ہی کے حلقہ کے بڑے بزرگ حضرات یزید کے باب میں عرض کرتے پھرتے ہیں کہ ان کتابوں کے مولفین کی جلالت قدر مسلم لیکن انہوں نے تاریخ میں صحت کا اہتمام نہیں کیا اورسب کچھ نقل کردیا اور تحقیق کاکام بعد والوں کیلئے چھوڑدیا، سوال یہ ہے کہ اس رطب ویابس کے جمع ہونے سے کیاوہ کتابیں اب قابل اعتبار نہیں رہیں، کیا ابن اثیر کی الکامل اورابن کثیر کی البدایہ کی ساری وقعت ختم ہوگئی؟
شیخ عبدالقادر جیلانی پر شیخ نے جوکچھ لکھاہے وہ بہت کم ہے اس سے جو ان کے بارے میں دیگر کتابوں اوران کی سوانحات میں موجود ہے،شیخ عبدالقادرجیلانی کے بارے میں سب سےز یادہ مواد ندوہ کے کتب خانہ میں ہے کیونکہ آپ کے ہم مسلک نواب صدیق حسن خان کے صاحبزادے نواب نورالحسن خان صاحب کو شیخ عبدالقادرجیلانی سے خاص لگائو تھا اس لئے وہ دنیا جہان میں کہیں سے بھی شیخ عبدالقادرجیلانی کے تعلق سے کوئی بھی کتاب ہوتی ،اس کو اپنے کتب خانہ میں شامل کرتے،بعد میں نواب نورالحسن کا یہ کتب خانہ ندوہ کو عطیہ کردیاگیا،کبھی فرصت ملے تو دیکھئے کہ دیگر سوانح نگاروں نے کیاکچھ لکھاہے اور شیخ عبدالقادرجیلانی کاتذکرہ کبھی فرصت ملے تو ذہبی کے سیراعلام النبلاء میں بھی پڑھی لیجئے اور یاد کرلیجئے کہ وہ بھی صوفی تھے۔
بات دور نکل گئی،کہنایہ ہے شیخ عبدالحق محدث دہلوی شیخ عبدالقادرجیلانی کے ہم عصرنہیں،لہذا انہوں نے ماقبل کی کتابوں سے شیخ عبدالقادرجیلانی کے حالات نقل کردیئے ،یہ کہنا کہ ایسے حالات کیوں نقل کردیئے جو ناممکن معلوم ہوتے ہیں تواس کاجواب صرف اتناہے کہ جس طرح محدثین کرام میں سے بعض موضوع روایتیں نقل کرتے ہیں اوربعد والے تاویل کرنے لگ جاتے ہیں کہ انہوں نے سند بیان کرکے اپنی ذمہ داری پوری کردی ہے تو شیخ عبدالحق محدث دہلوی حضرات نے بھی حوالہ بیان کرکے اپنی ذمہ داری پوری کردی ہے،اب جیسے حدیث کے راویوں کی تحقیق ہوسکتی ہے، ان واقعات کی بھی تحقیق کی جاسکتی ہے؟
خلاصہ کلام یہ ہے کہ آپ کی اس طویل تحریر میں ایک بھی ایسی معتبر بات ،حوالہ نہیں ہے جس سے ثابت ہو کہ اخبارالاخیار غیرمعتبر اورغیرمستند کتاب ہے،کسی کتاب کو مستند اورغیرمستند قراردینے میں محض اپنی ذاتی رائے کو کام میں نہ لائیں، تاریخ وسیر کے ماہرین سے بھی تھوڑی مدد لے لیاکریں،اس طرح کی علمی خود رائی اورعجب پسندی انسان کے علمی ترقی کیلئے زہر قاتل ہے۔
 
Last edited by a moderator:

رحمانی

رکن
شمولیت
اکتوبر 13، 2015
پیغامات
382
ری ایکشن اسکور
105
پوائنٹ
91
محدثین،مفسرین، مجاہدین ،فقہاء و علماء تو بلاشبہ محسن ہیں ۔۔۔۔۔اپنی ذات میں بھی اور امت کیلئے بھی ، رحمہم اللہ اجمعین
لیکن عجمی تصوف کے کارندے ، اور مبلغین صرف قبوریوں اور توہم پرستوں کا سرمایہ افتخار ہیں ،
اسلئے ان تصوف زدگان کا اسلاف امت اور محدثین،مفسرین، مجاہدین ،فقہاء سے کیا جوڑ اور میل ؟
یہ توآپ کی وسعت ظرفی ہے کہ آپ نے عام الفاظ استعمال کئے ورنہ تفصیل میں آپ بالیقین یہی ارشاد فرمائیں گے کہ وہی محدثین مفسرین ،مجاہدین اورعلماء معتبر ہیں جو صحیح العقیدہ ہوں، جو اشعری اورماتریدی ہیں وہ غیرمعتبر ہیں اوران کا کوئی درجہ اعتبار واستناد ہے،آپ کی اس چھٹنی سے پہلے جہاں بے شمار تھے اب انگلیوں پر شمار کے لائق ہوجائیں گے اور پھر اس میں غرباء اہل حدیث اورمرکزی اہل حدیث کا جھگڑامزید بڑھ گیاتومزید چھٹنی ہوگی اور اگر مزید تقسیم کی جائے تو مدخلی اور غیرمدخلی کا ایک الگ جھگڑاہے،مقبل الوادعی اور دوسروں کا الگ گروپ ہے،اس تقسیم درتقسیم کے بعد جو صحیح العقیدہ لوگ بچیں گے ان کے نام اور تفصیلات سے اگرہمیں واقف کرائیں تو آپ کا یہ احسان عظیم ہوگا۔

دوسری بات تصوف کے ساتھ عجمیت کی قید لگاکر آپ کہیں یہ تونہیں بتاناچاہ رہے ہیں کہ کوئی عربی تصوف بھی ہے،اگرآپ کی نگاہ میں تصوف مطلقا براہے تو پھرکیاعربی اورکیاعجمی اور اگر تصوف میں واقعتا عربی اورعجمی کی تفریق ہے توعربی تصوف کی خصوصیات سے یقیناواقف ہوناچاہیں گے۔
شیخ معین الدین چشتی کی خدمات سے واقفیت کیلئے کم ازکم شیخ اکرام کی کوثر سیریز کا ہی مطالعہ کریں تو بہت افاقہ ہوگا۔
 

عدیل سلفی

مشہور رکن
شمولیت
اپریل 21، 2014
پیغامات
1,718
ری ایکشن اسکور
428
پوائنٹ
197
الحمدللہ جب محترم شیخ اسحاق سلفی نے کتاب کو غیر مستند ثابت کردیا تو رحمانی بھائی آپ کے لئے آپکی طرف سے سرپرائز یہ رہا

محض الفاظ کی نمائش اورفورم کے صفحات سیاہ کرنے سے کیافائدہ؟
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,684
ری ایکشن اسکور
751
پوائنٹ
290
الحمدللہ جب محترم شیخ اسحاق سلفی نے کتاب کو غیر مستند ثابت کردیا تو رحمانی بھائی آپ کے لئے آپکی طرف سے سرپرائز یہ رہا
یعنی آپ بھی یہ سمجھتے ہیں کہ اس طرح کتاب غیر مستند ہو جاتی ہے اور رحمانی بھائی نے جن کتابوں کا نام لیا ہے وہ سب بھی غیر مستند ہیں کیوں کہ ان میں بھی موضوعات ہیں؟
 

عدیل سلفی

مشہور رکن
شمولیت
اپریل 21، 2014
پیغامات
1,718
ری ایکشن اسکور
428
پوائنٹ
197
یعنی آپ بھی یہ سمجھتے ہیں کہ اس طرح کتاب غیر مستند ہو جاتی ہے اور رحمانی بھائی نے جن کتابوں کا نام لیا ہے وہ سب بھی غیر مستند ہیں کیوں کہ ان میں بھی موضوعات ہیں؟
ان کتابوں کی سندوں میں کیا علتیں ہے انکی وضاحت تو کریں یا صرف لفاظیاں ہی ہوگی
 
Top