• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

شیخ عبدالقادر جیلانی نے حنفی مسلک کو مرجیہ میں شمار کیا ہے

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,773
ری ایکشن اسکور
8,473
پوائنٹ
964
(1)بھائی: پھر تو شافعی بھی اس کو کہا جاتا ہے جو اصول وفروع میں امام شافعی رحمہ اللہ کا ہو ،
صوفیت اور ماتریدیت و اشعریت کی وجہ سے اگر آپ دیوبندیوں کو خالص حنفی نہیں کہہ رہے ، تو پھر
امام غزالی ، امام نووی ، امام ابن دقیق العید ، حافظ سخاوی ، حافظ ابن حجر ، حافظ سیوطی ، حافظ زین العراقی رحمہم اللہ بھی شوافع نہیں ، کیونکہ یہی تین باتیں (1) شافعیت (2) صوفیت (3) اشعریت ، ان حضرات میں بھی تھیں۔
(2) میری رائے کے مطابق صوفیت اور ماتریدیت کا کوئی بھی اصل امام ابوحنیفہ رضی اللہ عنہ کے اصول سے منافی نہیں ہے ، ماتریدیت وہی عقدی اصول ہیں جن کو امام ابوحنیفہ رحمہ اللہ نے وضع کیا تھا ،
محترم بھائی ایک اور مقام پر فورم پر ہی میں وضاحت کر چکا ہوں کہ یہ تین الگ الگ اعتبارات ہیں۔
فقہ کے اصول و فروع میں پیروکار مسلک احناف
عقائد مخصوصہ کی مخصوص تشریح میں معتمد اشعری و ماتریدی
اور صوفیت تو آپ جانتے ہی ہیں کہ ان دونوں کے ماتحت تربیت کا طریقہ ہے۔
محترم فاضلین کرام !
علامہ لکھنوی کے حوالے کی بات آئی ۔ تو انہوں نے صاحب غنیہ کا جس انداز سے رد کیا اور اس کی جو توجیہ و تاصیل فرمائی ہے اس کے مطابق آج کل ’’ اصل حنفی ‘‘ نا پید ہیں ۔
کیونکہ کوئی بھی اصول و فروع یعنی فقہ و عقائد میں امام صاحب کی تقلید پر راضی نہیں ۔ إلا ماشاء اللہ ۔
اگر لکھنوی صاحب کی اس توجیہ سے آپ راضی نہیں ہیں یا یہ مزید تفصیل کی محتاج ہے تو آپ کے بزرگ ہیں آپ بہتر جانتے ہیں ۔
ہم اللہ کا لاکھ لاکھ شکر کرتے ہیں کہ سرے سے ان خیالی باتوں سے کوئی تعلق ہی نہیں ۔
 

lovelyalltime

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 28، 2012
پیغامات
3,735
ری ایکشن اسکور
2,898
پوائنٹ
436
(1)
میری رائے کے مطابق صوفیت اور ماتریدیت کا کوئی بھی اصل امام ابوحنیفہ رضی اللہ عنہ کے اصول سے منافی نہیں ہے ، ماتریدیت وہی عقدی اصول ہیں جن کو امام ابوحنیفہ رحمہ اللہ نے وضع کیا تھا


matredi aqeeda.jpg
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,684
ری ایکشن اسکور
751
پوائنٹ
290
محترم فاضلین کرام !
علامہ لکھنوی کے حوالے کی بات آئی ۔ تو انہوں نے صاحب غنیہ کا جس انداز سے رد کیا اور اس کی جو توجیہ و تاصیل فرمائی ہے اس کے مطابق آج کل ’’ اصل حنفی ‘‘ نا پید ہیں ۔
کیونکہ کوئی بھی اصول و فروع یعنی فقہ و عقائد میں امام صاحب کی تقلید پر راضی نہیں ۔ إلا ماشاء اللہ ۔
اگر لکھنوی صاحب کی اس توجیہ سے آپ راضی نہیں ہیں یا یہ مزید تفصیل کی محتاج ہے تو آپ کے بزرگ ہیں آپ بہتر جانتے ہیں ۔
ہم اللہ کا لاکھ لاکھ شکر کرتے ہیں کہ سرے سے ان خیالی باتوں سے کوئی تعلق ہی نہیں ۔
محترمی!
آپ علمی لحاظ سے میرے لیے انتہائی قابل احترام ہیں۔ لیکن ضد و بحث برائے بحث میں درست نہیں سمجھتا اس لیے آپ کی تصویب کر دیتا ہوں۔
یہ ظاہر ہے کہ جو ہمارا عقیدہ ہے وہ ہمارے ساتھ رہے گا اور جو آپ کا خیال ہے وہ آپ کے ساتھ۔
اللہ پاک ہم سب کو اپنی راہ مستقیم پر چلائے۔ آمین
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,773
ری ایکشن اسکور
8,473
پوائنٹ
964
محترمی!
آپ علمی لحاظ سے میرے لیے انتہائی قابل احترام ہیں۔ لیکن ضد و بحث برائے بحث میں درست نہیں سمجھتا اس لیے آپ کی تصویب کر دیتا ہوں۔
یہ ظاہر ہے کہ جو ہمارا عقیدہ ہے وہ ہمارے ساتھ رہے گا اور جو آپ کا خیال ہے وہ آپ کے ساتھ۔
اللہ پاک ہم سب کو اپنی راہ مستقیم پر چلائے۔ آمین
آمین ۔

بہت خوب ۔ بحث وغیرہ کے معاملہ میں میں بھی آپ کا ہم خیال ہوں ۔
مجھے بہت خوشی ہوتی کہ آپ میری تصویب فرمادیتے تو ۔ بہر صورت میں نے اپنی طرف سے تو کچھ کہا نہیں اس لیے آپ میری تصویب کی بجائے مولانا لکھنوی کی تأصیل و تقریر پر کوئی تعلیق فرمادیں تو بات بحث برائے بحث سے نکل کر بحث برائے فائدہ میں تبدیل ہونے کے امکانات ہیں ۔
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,684
ری ایکشن اسکور
751
پوائنٹ
290
آمین ۔

بہت خوب ۔ بحث وغیرہ کے معاملہ میں میں بھی آپ کا ہم خیال ہوں ۔
مجھے بہت خوشی ہوتی کہ آپ میری تصویب فرمادیتے تو ۔ بہر صورت میں نے اپنی طرف سے تو کچھ کہا نہیں اس لیے آپ میری تصویب کی بجائے مولانا لکھنوی کی تأصیل و تقریر پر کوئی تعلیق فرمادیں تو بات بحث برائے بحث سے نکل کر بحث برائے فائدہ میں تبدیل ہونے کے امکانات ہیں ۔
بھائی اگر آپ مولانا لکھنویؒ کی بات کا اقتباس دے دیں؟
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,773
ری ایکشن اسکور
8,473
پوائنٹ
964
بھائی اگر آپ مولانا لکھنویؒ کی بات کا اقتباس دے دیں؟
ان الْحَنَفِيَّة عبارَة عَن فرقة تقلد الامام ابا حنيفَة فِي الْمسَائِل الفرعية وتسلك مسلكه فِي الاعمال الشَّرْعِيَّة سَوَاء وافقته فِي اصول العقائد ام خالفته فان وافقته يُقَال لَهُ الْحَنَفِيَّة الْكَامِلَة وان لَو توافقه يُقَال لَهَا الْحَنَفِيَّة مَعَ قيد يُوضح مسلكه فِي العقائد الكلامية فكم من حَنَفِيّ حَنَفِيّ فِي الْفُرُوع معتزلي عقيدة كالزمخشري جَار الله مؤلف الْكَشَّاف وَغَيره وكمؤلف الْقنية وَالْحَاوِي والمجتبي شرح مُخْتَصر الْقَدُورِيّ نجم الدجين الزَّاهدِيّ وَقد ترجمتهما فِي الْفَوَائِد البهية فِي تراجم الْحَنَفِيَّة وكعبد الجبار وابي هَاشم والجبائي وَغَيرهم وَكم من حَنَفِيّ حَنَفِيّ فرعا مرجئ اَوْ زيدي اصلا - وَبِالْجُمْلَةِ فالحنفية لَهَا فروع بِاعْتِبَار اخْتِلَاف العقيدة فَمنهمْ الشِّيعَة وَمِنْهُم الْمُعْتَزلَة وَمِنْهُم المرجئة فَالْمُرَاد بالحنفية هَاهُنَا هم الْحَنَفِيَّة المرجئة الَّذين يتبعُون ابا حنيفَة فِي الْفُرُوع ويخالفونه فِي العقيدة بل يوافقون فِيهَا المرجئة الْخَالِصَة
( الرفع والتکمیل ص 385 و 86 )
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,684
ری ایکشن اسکور
751
پوائنٹ
290
ان الْحَنَفِيَّة عبارَة عَن فرقة تقلد الامام ابا حنيفَة فِي الْمسَائِل الفرعية وتسلك مسلكه فِي الاعمال الشَّرْعِيَّة سَوَاء وافقته فِي اصول العقائد ام خالفته فان وافقته يُقَال لَهُ الْحَنَفِيَّة الْكَامِلَة وان لَو توافقه يُقَال لَهَا الْحَنَفِيَّة مَعَ قيد يُوضح مسلكه فِي العقائد الكلامية فكم من حَنَفِيّ حَنَفِيّ فِي الْفُرُوع معتزلي عقيدة كالزمخشري جَار الله مؤلف الْكَشَّاف وَغَيره وكمؤلف الْقنية وَالْحَاوِي والمجتبي شرح مُخْتَصر الْقَدُورِيّ نجم الدجين الزَّاهدِيّ وَقد ترجمتهما فِي الْفَوَائِد البهية فِي تراجم الْحَنَفِيَّة وكعبد الجبار وابي هَاشم والجبائي وَغَيرهم وَكم من حَنَفِيّ حَنَفِيّ فرعا مرجئ اَوْ زيدي اصلا - وَبِالْجُمْلَةِ فالحنفية لَهَا فروع بِاعْتِبَار اخْتِلَاف العقيدة فَمنهمْ الشِّيعَة وَمِنْهُم الْمُعْتَزلَة وَمِنْهُم المرجئة فَالْمُرَاد بالحنفية هَاهُنَا هم الْحَنَفِيَّة المرجئة الَّذين يتبعُون ابا حنيفَة فِي الْفُرُوع ويخالفونه فِي العقيدة بل يوافقون فِيهَا المرجئة الْخَالِصَة
( الرفع والتکمیل ص 385 و 86 )
محترم بھائی میں نے مختلف رنگ استعمال کیے ہیں۔ اس جگہ کو ملاحظہ فرمائیے۔
خلاصہ یہ ہے کہ "حنفی وہ ہیں جو مسائل میں ابو حنیفہ کی پیروی کریں چاہیں اصول عقائد میں کریں یا نہ کریں۔
اگر عقائد میں بھی کریں تو انہیں حنفیہ کاملہ کہا جاتا ہے اور اگر عقائد میں نہ کریں تو عقیدے میں جو ان کا مسلک ہو اسے ذکر کیا جاتا ہے۔"
میں عرض کرتا ہوں کہ اس سے تو یہی معلوم ہو رہا ہے کہ اشعری، ماتریدی بھی احناف میں موجود ہیں۔
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,773
ری ایکشن اسکور
8,473
پوائنٹ
964
محترم بھائی میں نے مختلف رنگ استعمال کیے ہیں۔ اس جگہ کو ملاحظہ فرمائیے۔
خلاصہ یہ ہے کہ "حنفی وہ ہیں جو مسائل میں ابو حنیفہ کی پیروی کریں چاہیں اصول عقائد میں کریں یا نہ کریں۔
اگر عقائد میں بھی کریں تو انہیں حنفیہ کاملہ کہا جاتا ہے اور اگر عقائد میں نہ کریں تو عقیدے میں جو ان کا مسلک ہو اسے ذکر کیا جاتا ہے۔"
میں عرض کرتا ہوں کہ اس سے تو یہی معلوم ہو رہا ہے کہ اشعری، ماتریدی بھی احناف میں موجود ہیں۔
اس بات کا کسی کو بھی انکار نہیں کہ اشاعرہ و ماتریدیہ حنفیوں میں موجود نہیں ۔
میں نے گزارش کی تھی کہ علامہ عبد الحی لکھنوی کے نزدیک آج کل کے حنفی مکمل طور پر حنفی نہیں ہیں ۔ اور وہ بات اس اقتباس سے بالکل واضح ہے ۔

ان الْحَنَفِيَّة عبارَة عَن فرقة تقلد الامام ابا حنيفَة فِي الْمسَائِل الفرعية وتسلك مسلكه فِي الاعمال الشَّرْعِيَّة سَوَاء وافقته فِي اصول العقائد ام خالفته فان وافقته يُقَال لَهُ الْحَنَفِيَّة الْكَامِلَة وان لَو توافقه يُقَال لَهَا الْحَنَفِيَّة مَعَ قيد يُوضح مسلكه فِي العقائد الكلامية فكم من حَنَفِيّ حَنَفِيّ فِي الْفُرُوع معتزلي عقيدة كالزمخشري جَار الله مؤلف الْكَشَّاف وَغَيره وكمؤلف الْقنية وَالْحَاوِي والمجتبي شرح مُخْتَصر الْقَدُورِيّ نجم الدجين الزَّاهدِيّ وَقد ترجمتهما فِي الْفَوَائِد البهية فِي تراجم الْحَنَفِيَّة وكعبد الجبار وابي هَاشم والجبائي وَغَيرهم وَكم من حَنَفِيّ حَنَفِيّ فرعا مرجئ اَوْ زيدي اصلا - وَبِالْجُمْلَةِ فالحنفية لَهَا فروع بِاعْتِبَار اخْتِلَاف العقيدة فَمنهمْ الشِّيعَة وَمِنْهُم الْمُعْتَزلَة وَمِنْهُم المرجئة فَالْمُرَاد بالحنفية هَاهُنَا هم الْحَنَفِيَّة المرجئة الَّذين يتبعُون ابا حنيفَة فِي الْفُرُوع ويخالفونه فِي العقيدة بل يوافقون فِيهَا المرجئة الْخَالِصَة
( الرفع والتکمیل ص 385 و 86 )
نمایاں کردہ جملے سے یہ بات ثابت ہوتی ہے کہ جو مکمل حنفی نہیں ہیں وہ خود کوصرف حنفی نہیں کہہ سکتے بلکہ ساتھ ’’ معتزلی ، مرجئی ، اشعری ، ماتریدی ، شیعی وغیرہ کا اضافہ کریں ۔
اسی اقتباس میں ایک اور اہم بات بھی موجود ہے کہ کچھ ایسے حنفی بھی ہیں ( یا تھے یا ہوسکتے ہیں ) جو فقہی اور عقدی دونوں مسائل میں ابو حنیفہ رحمہ اللہ کی تقلید کرسکیں ۔
ورنہ عام طور پر تاثر دیا جاتا ہے کہ ابو حنیفہ رحمہ اللہ صرف فقہی مسائل کے لیے ہی ہیں ۔
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,684
ری ایکشن اسکور
751
پوائنٹ
290
اس بات کا کسی کو بھی انکار نہیں کہ اشاعرہ و ماتریدیہ حنفیوں میں موجود نہیں ۔
میں نے گزارش کی تھی کہ علامہ عبد الحی لکھنوی کے نزدیک آج کل کے حنفی مکمل طور پر حنفی نہیں ہیں ۔ اور وہ بات اس اقتباس سے بالکل واضح ہے ۔
جی یہ بات درست ہے۔

نمایاں کردہ جملے سے یہ بات ثابت ہوتی ہے کہ جو مکمل حنفی نہیں ہیں وہ خود کوصرف حنفی نہیں کہہ سکتے بلکہ ساتھ '' معتزلی ، مرجئی ، اشعری ، ماتریدی ، شیعی وغیرہ کا اضافہ کریں ۔
اسی اقتباس میں ایک اور اہم بات بھی موجود ہے کہ کچھ ایسے حنفی بھی ہیں ( یا تھے یا ہوسکتے ہیں ) جو فقہی اور عقدی دونوں مسائل میں ابو حنیفہ رحمہ اللہ کی تقلید کرسکیں ۔
ورنہ عام طور پر تاثر دیا جاتا ہے کہ ابو حنیفہ رحمہ اللہ صرف فقہی مسائل کے لیے ہی ہیں ۔

متفق!
 
Top