• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

الرحیق المختوم الرحیق المختوم - سیرت نبوی صلی اللہ علیہ وسلم کے موضوع پر ایک بہترین کتاب

حرب بن شداد

سینئر رکن
شمولیت
مئی 13، 2012
پیغامات
2,149
ری ایکشن اسکور
6,345
پوائنٹ
437
یونیکوڈ مکمل کتاب یہاں پر ہی شائع ہوگی. ان شاء اللہ. اگر آپ کو پی ڈی ایف میں چاہیے تو وہ بھی مل جائے گی. ذاتی پیغام میں ایمیل آئی ڈی دے دیں. جزاک اللہ خیرا.
جزاکم اللہ خیرا بھائی۔۔۔
 

محمد نعیم یونس

خاص رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 27، 2013
پیغامات
26,585
ری ایکشن اسکور
6,764
پوائنٹ
1,207

تنبیہ


یہ کتاب نشر و اشاعت کے لیے پہلے پہل المکتبہ السلفیہ لاہور کے مالک جناب احمد شاکر صاحب کو دی گئی۔ موصوف نے جہاں اس کی ظاہری زیب و زینت اور جمال و کمال کا اہتمام کیا وہیں معنوی اصلاح و نکھار پر بھی توجہ فرمائی۔ مختلف تجارتی مصالح کے پیش نظر تکمیل کتابت کے بعد اس کی اوّلین کاپی ایک بد عقیدہ مولوی کے حوالے کی۔ اس نے بہت سی آیات اور صحیح بخاری تک کی احادیث پر نشان لگا کر انھیں کتاب سے خارج کرنے کی سفارش کی۔ کیونکہ اس کے مزعومہ عقائد پر ان کی زد پڑ رہی تھی۔ موصوف کتاب لیے اصلاح کی خاطر میرے پاس آئے۔ میں نے اس تجویز و اصلاح کو سختی سے رد کر دیا مگر موصوف نے پنجابی زبان میں غلط فہمی پھیلنے کے بہانے سے چپکے چپکے کچھ نہ کچھ اصلاح کر ہی ڈالی۔ اس کے بعد کہیں کہیں ترجمے کی بھی اصلاح کی اور عجیب گل کھلائے۔ مثلاً عبارت تھی ''آپ صلی اللہ علیہ وسلم کا دستور تھا کہ جب کسی غزوے کا ارادہ فرماتے تو کسی اور ہی جانب کا توریہ فرماتے'' اسے یوں درست کیا کہ ''کسی اور ہی جانب روانہ ہوتے'' پھر مصنف کی غلطیوں پر تنبیہ کی ضرورت سمجھی گئی اور بتایا گیا کہ زیر و زبر اور پیش کی غلطیاں ٹھیک کی گئی ہیں۔ یہ کہاں تک ٹھیک کی گئی ہیں اس کا نمونہ یہ ہے کہ سلطنت عمان (عین کو پیش میم بلا تشدید) کو عمََّان (عین کو زبر میم کو تشدید لگا دی گئی) بحیرا (ب کو زبر ح کو زیر) کو بحیرا (ب کو پیش ح کو زبر) لگا دیا گیا۔ جنگ فجار (ف کو زیر جیم بلا تشدید) کو فجار (ف کو پیش اور جیم کو تشدید، اور بعد میں تشدید اڑا کر محض زبر) باقی رکھا گیا۔
غرض اس طرح اصلاح کے نام پر بھاری بھاری غلطیاں کر کے معلوم نہیں کہاں کہاں سے کتاب کو خراب کیا گیا۔ اب مجھے اتنی ہمت اور فرصت نہیں ہے کہ ساری کتاب کھنگال کر ان کی اصلاح کردہ غلطیوں کو درست کر سکوں، تاہم جس قدر نگاہ میں آجائیں گی انھیں تو درست ہی کر دوں گا۔ باقی اہل ذوق سے گزارش ہے کہ وہ متنبہ کر دیں تاکہ چیزیں صحیح شکل میں پیش کی جا سکیں۔ ولکم جزیل الشکر، والحمد للّٰہ رب العالمین۔
صفی الرحمن المبارکفوری
۳۰ شوال ۱۴۱۲ھ

****​
 

محمد نعیم یونس

خاص رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 27، 2013
پیغامات
26,585
ری ایکشن اسکور
6,764
پوائنٹ
1,207
عرض مؤلف

یہ کتاب:
اَلْحَمْدُ لِلّٰہِ وَالصَّلَاۃُ وَالسَّلَامُ عَلٰی رَسُوْلِ اللّٰہِ وَعَلٰی آلِہٖ وَصَحْبِہٖ وَمِن وَالَاہ، أمَّا بَعْد !
یہ ربیع الاوّل ۱۳۹۶ھ (مارچ ۱۹۷۶ء) کی بات ہے کہ کراچی میں عالم اسلام کی پہلی سیرت کانفرنس ہوئی۔ جس میں رابطۂ عالم اسلامی مکہ مکرمہ نے بڑھ چڑھ کر حصہ لیا اور اس کانفرنس کے اختتام پر ساری دنیا کے اہل قلم کو دعوت دی کہ وہ سیرت نبوی صلی اللہ علیہ وسلم کے موضوع پر دنیا کی کسی بھی زندہ زبان میں مقالے لکھیں۔ پہلی، دوسری، تیسری، چوتھی اور پانچویں پوزیشن حاصل کرنے والوں کو علی الترتیب پچاس، چالیس، تیس، بیس اور دس ہزار ریال کے انعامات دیے جائیں گے۔ یہ اعلان رابطہ کے سرکاری ترجمان اخبار العالم الاسلامی کی کئی اشاعتوں میں شائع ہوا لیکن مجھے اس تجویز اور اعلان کا بروقت علم نہ ہو سکا۔
کچھ دنوں کے بعد جب میں بنارس سے اپنے وطن مبارکپور گیا تو مجھ سے اس کا ذکر کیا گیا اور زور دیا گیا کہ میں بھی اس مقابلے میں حصہ لوں۔ میں نے اپنی علمی کم مائیگی اور ناتجربہ کاری کا عذر کیا مگر اصرار قائم رہا اور بار بار کی معذرت پر فرمایا گیا کہ ہمارا مقصود یہ نہیں ہے کہ انعام حاصل ہو، بلکہ ہم چاہتے ہیں کہ اسی ''بہانے'' ایک ''کام'' ہو جائے۔ میں نے اس اصرارِ مسلسل پر خاموشی تو اختیار کر لی لیکن نیت یہی تھی کہ اس مقابلے میں حصّہ نہیں لوں گا۔
چند دن بعد جمعیت اہل حدیث ہند کے آرگن اور پندرہ روزہ ترجمان دہلی میں رابطہ کی اس تجویز اور اعلان کا اُردو ترجمہ شائع ہوا تو میرے لیے ایک عجیب صورتِ حال پیدا ہو گئی۔ جامعہ سلفیہ کے متوسط اور منتہی طلبہ میں سے عموماً جس کسی سے سامنا ہوتا وہ اس مقابلے میں شرکت کا مشورہ دیتا۔ خیال ہوا کہ شاید ''خلق کی یہ زبان'' ''خدا کا نقارہ'' ہے۔ تاہم مقابلے میں حصہ نہ لینے کے اپنے قلبی فیصلے پر میں قریب قریب اٹل رہا۔ کچھ دنوں بعد طلبہ کے ''مشورے'' اور ''تقاضے'' بھی تقریباً ختم ہی ہو گئے۔ مگر چند ایک طالب علم اپنے تقاضے پر قائم رہے۔ بعض نے مقالے کے تصنیفی خاکے کو موضوعِ گفتگو بنا رکھا تھا اور بعض کی ترغیب اصرار کی آخری حدوں کو چھو رہی تھی۔ بالآخر میں خاصی ہچکچاہٹ کے ساتھ آمادہ ہو گیا۔
کام شروع کیا۔ لیکن تھوڑا تھوڑا۔ کبھی کبھی اور آہستہ خرامی کے ساتھ۔ چنانچہ ابھی بالکل ابتدائی مرحلے ہی میں تھا کہ تعطیل کلاں کا وقت آ گیا۔ ادھر رابطہ نے آنے والے محرم الحرام کی پہلی تاریخ کو مقالات کی وصولی کی آخری تاریخ قرار دیا تھا۔ اس طرح مہلتِ کار کے کوئی ساڑھے پانچ ماہ گزر چکے تھے اور اب زیادہ سے زیادہ ساڑھے تین ماہ میں مقالہ مکمل کر کے حوالۂ ڈاک کر دینا ضروری تھا تاکہ وقت پر پہنچ جائے اور ادھر ابھی سارا کام باقی تھا۔ مجھے یقین نہیں تھا کہ اس مختصر عرصے میں ترتیب و تسوید، نظر ثانی اور نقل و صفائی کا کام ہو سکے گا۔ مگر اصرار کرنے والوں نے چلتے چلتے تاکید کی کہ کسی طرح کی غفلت یا تذبذب کے بغیر کام میں جت جاؤں۔ رمضان بعد ''سہارا'' دیا جائے گا۔ میں نے بھی فرصت کے ایام غنیمت سمجھے۔ اشہبِ قلم کو مہمیز لگائی اور کد وکاوش کے بحر بیکراں میں کود پڑا۔ پوری تعطیل سہانے خواب کے چند لمحوں کی طرح گزر گئی اور جب یہ حضرات واپس پلٹے تو مقالے کا دو تہائی حصہ مرتب ہو چکا تھا۔ چونکہ نظر ثانی اور تبییض کا موقع نہ تھا اس لیے اصل مسودہ ہی ان حضرات کے حوالے کر دیا کہ نقل و صفائی اور تقابل کا کام کر ڈالیں۔ باقی ماندہ حصے کے کچھ دیگر لوازمات کی فراہمی و تیاری میں بھی ان سے کسی قدر تعاون لیا۔ جامعہ کی ڈیوٹی اور ہماہمی شروع ہو چکی تھی۔ اس لیے زمانۂ تعطیل کی رفتار برقرار رکھنی ممکن نہ تھی۔ تاہم ڈیڑھ ماہ بعد جب عید ِاضحی کی تعطیل کا وقت آیا تو ''شب بیداری'' کی ''برکت'' سے مقالہ تیاری کے آخری مرحلے میں تھا ، جسے سرگرمی کی ایک جست نے تمام وکمال کو پہنچا دیا اور میںنے آغاز محرم سے بارہ، تیرہ دن پہلے یہ مقالہ حوالۂ ڈاک کر دیا۔
مہینوں بعد مجھے رابطہ کے دو رجسٹرڈ مکتوب ہفتہ عشرہ آگے پیچھے موصول ہوئے۔ خلاصہ یہ تھا کہ میرا مقالہ، رابطہ کے مقررہ شرائط کے مطابق ہے، اس لیے شریکِ مقابلہ کر لیا گیا ہے۔ میں نے اطمینان کا سانس لیا۔
اس کے بعد دن پر دن گزرتے گئے حتیٰ کہ ڈیڑھ سال کا عرصہ بِیت گیا، مگر رابطہ مہر بلب۔ میں نے دوبارہ خط لکھ کر معلوم کرنا بھی چاہا کہ اس سلسلے میں کیا ہو رہا ہے تو مہرِ سکوت نہ ٹوٹی۔ پھر میں خود بھی اپنے مشاغل اور مسائل میں اُلجھ کر یہ بات تقریباً فراموش کر گیا کہ میں نے کسی ''مقابلہ'' میں حصہ لیا ہے۔
اوائل شعبان میں ۱۳۹۸ھ ( ۶/۷/۸ جولائی ۱۹۷۸ء کو) کراچی (پاکستان) میں پہلی ایشیائی اسلامی کانفرنس منعقد ہو رہی تھی۔ مجھے اس کی کارروائیوں سے دلچسپی تھی۔ اس لیے اس سے متعلق اخبار کے گوشوں میں دبی ہوئی خبریں بھی ڈھونڈھ کر پڑھتا تھا۔ ایک روز بھدوہی اسٹیشن پر ٹرین کے انتظار میں ... جو لیٹ تھی ... اخبار دیکھنے بیٹھ گیا۔ اچانک ایک چھوٹی سی خبر پر نظر پڑی کہ اس کانفرنس کے کسی اجلاس کے اندر رابطہ نے سیرت نگاری کے مقابلے میں کامیاب ہونے والے پانچ ناموں کا اعلان کر دیا ہے۔ او ر ان میں ایک مقالہ نگار ہندوستانی بھی ہے، یہ خبر پڑھ کر اندر ہی اندر طلب و جستجو کا ایک ہنگامۂ محشر بپا ہو گیا۔ بنارس واپس آ کر تفصیل معلوم کرنے کی کوشش کی مگرلاحاصل۔
۱۰ جولائی کو چاشت کے وقت... پوری رات مناظرہ بجر ڈیہہ کے شرائط طے کرنے کے بعد بے خبر سورہا تھا کہ اچانک حجرے سے متصل سیڑھیوں پر طلبہ کا شور و ہنگامہ سنائی پڑا اور آنکھ کھل گئی۔ اتنے میں طلبہ کا ریلا حجرے کے اندر تھا۔ ان کے چہروں پر بے پناہ مسرت کے آثار اور زبانوں پر مبارکبادی کے کلمات تھے۔
''کیا ہوا؟ کیا مخالف مناظر نے مناظرہ کرنے سے انکار کر دیا؟'' میں نے لیٹے ہی لیٹے سوال کیا۔
''نہیں۔ بلکہ آپ سیرت نگاری کے مقابلہ میں اوّل آ گئے۔''
''اللہ! تیرا شکر ہے۔'' ''آپ حضرات کو کیسے علم ہوا۔'' میں اُٹھ کر بیٹھ چکا تھا۔
''مولوی عزیر شمس یہ خبر لائے ہیں۔''
''مولوی عزیر یہاں آ چکے ہیں؟''
''جی ہاں۔''
اور چند لمحوں بعد مولوی عزیر مجھے تفصیلات سنا رہے تھے۔
پھر ۲۲/شعبان ۱۳۹۸ھ (۲۹/جولائی ۱۹۷۸ء) کو رابطہ کا رجسٹرڈ مکتوب وارد ہوا۔ جس میں کامیابی کی اطلاع کے ساتھ یہ مژدہ بھی رقم تھا کہ ماہ محرم ۱۳۹۹ھ میں مکہ مکرمہ کے اندر رابطہ کے مستقر پر، تقسیم انعامات کے لیے ایک تقریب منعقد کی جائے گی اور اس میں مجھے شرکت کرنی ہے۔ یہ تقریب محرم کے بجائے ۱۲/ ربیع الآخر ۱۳۹۹ھ کو منعقد ہوئی۔
اس تقریب کی بدولت مجھے پہلی بار حرمیَن شریفین کی زیارت کی سعادت نصیب ہوئی۔ ۱۰/ ربیع الآخر یوم جمعرات کو عصر سے کچھ پہلے مکہ مکرمہ کی پُر نور فضاؤں میں داخل ہوا۔ تیسرے دن ساڑھے آٹھ بجے رابطہ کے مستقر پر حاضری کا حکم تھا۔ یہاں ضروری کارروائیوں کے بعد تقریباً دس بجے تلاوت قرآن پاک سے تقریب کا آغاز ہوا۔ سعودی عدلیہ کے چیف جسٹس شیخ عبد اللہ بن حمید صدر مجلس تھے۔ مکہ کے نائب گورنر امیر سعود بن عبد المحسن - جو مرحوم ملک عبد العزیز کے پوتے ہیں ...... تقسیم انعامات کے لیے تشریف فرما تھے۔ انھوں نے مختصر سی تقریر کی، ان کے بعد رابطہ کے نائب سکریٹری جنرل شیخ علی المختار نے خطاب فرمایا۔ انہوں نے قدرے تفصیل سے بتایا کہ یہ انعامی مقابلہ کیوں منعقد کرایا گیا اور فیصلے کے لیے کیا طریقہ کار اپنایا گیا۔ انہوں نے وضاحت فرمائی کہ رابطہ کو اعلان مقابلہ کے بعد ایک ہزار سے زائد (یعنی ۱۱۸۲) مقالات موصول ہوئے، جن کے مختلف پہلوؤں کا جائزہ لینے کے بعد ابتدائی کمیٹی نے ایک سو تراسی (۱۸۳) مقالات کو مقابلے کے لیے منتخب کیا اور آخری فیصلے کے لیے انہیں وزیر تعلیم شیخ حسن بن عبداللہ آل الشیخ کی سرکردگی میں قائم ماہرین کی ایک آٹھ رکنی کمیٹی کے حوالے کر دیا۔ کمیٹی کے یہ آٹھوں ارکان ملک عبد العزیز یونیورسٹی جدہ کی شاخ کلیۃ الشریعہ (اور اب جامعہ اُم القری) مکہ مکرمہ کے استاد اور سیرت ِ نبوی ﷺ اور تاریخ اسلام کے ماہر اور متخصص ہیں۔ ان کے نام یہ ہیں :
ڈاکٹر ابراہیم علی شعوط
ڈاکٹر احمد سید دراج
ڈاکٹر عبد الرحمن فہمی محمد
ڈاکٹر فائق بکر صواف
ڈاکٹر محمد سعید صدیقی
ڈاکٹر شاکر محمود عبد المنعم
ڈاکٹر فکری احمد عکاز
ڈاکٹر عبد الفتاح منصور
ان اساتذہ نے مسلسل چھان بین کے بعد متفقہ طور پر پانچ مقالات کو ذیل کی ترتیب کے ساتھ انعام کا مستحق قرار دیا :
1۔ الرحیق المختوم (عربی) تالیف صفی الرحمن مبارکپوری جامعہ سلفیہ، بنارس، ہند (اوّل)
2۔ خاتم النبییّن ﷺ (انگریزی) ڈاکٹر ماجد علی خان جامعہ ملیہ اسلامیہ، دہلی، ہند (دوم)
3۔ پیغمبر اعظم و آخر (اُردو) تالیف ڈاکٹر نصیر احمد ناصر وائس چانسلر جامعہ اسلامیہ، بہاوّلپور، پاکستان (سوم)
4۔ منتقی النقول فی سیرۃ اعظم رسول (عربی) تالیف شیخ حامد محمود بن محمد منصور لیمود، جیزہ، مصر (چہا رم)
5۔ سیرۃ نبی الہدیٰ والرحمۃ (عربی) استاد عبد السلام ہاشم حافظ مدینہ منورہ، مملکت سعودیہ عربیہ (پنجم)
نائب سکریٹری جنرل محترم شیخ علی المختار نے ان توضیحات کے بعد حوصلہ افزائی، مبارکباد اور دعائیہ کلمات پر اپنی تقریر ختم کر دی۔
اس کے بعد مجھے اظہارِ خیال کی دعوت دی گئی۔ میں نے اپنی مختصر سی تقریر میں رابطہ کو ہندوستان کے اندر دعوت و تبلیغ کے بعض ضروری اور متروک گوشوں کی طرف توجہ دلائی اور اس کے متوقع اثرات و نتائج پر روشنی ڈالی۔ رابطہ کی طرف سے اس کا حوصلہ افزا جواب دیا گیا۔
اس کے بعد امیر محترم سعود بن عبد المحسن نے ترتیب وار پانچوں انعامات تقسیم فرمائے اور تلاوتِ قرآن مجید پر تقریب کا اختتام ہو گیا۔
۱۷/ ربیع الآخر یوم جمعرات کو ہمارے قافلے کا رخ مدینہ منورہ کی طرف تھا۔ راستے میں بدر کی تاریخی رزمگاہ کا مختصراً مشاہدہ کر کے آگے بڑھے تو عصر سے کچھ پہلے حرم نبوی صلی اللہ علیہ وسلم کے در و بام کا جلال و جمال نگاہوں کے سامنے تھا۔ چند دن بعد ایک صبح خیبر بھی گئے اور وہاں کا تاریخی قلعہ اندر و باہر سے دیکھا، پھر کچھ تفریح کر کے سرِ شام مدنیہ منورہ کو واپس ہوئے اور پیغمبر آخر الزماں ﷺ کی اس جلوہ گاہ، جبریل امین کے اس مَہبَط، قدوسیوں کی اس فرد و گاہ اور اسلام کے اس مرکز انقلاب میں دو ہفتے گزارکر طائر شوق نے پھر حرم کعبہ کی راہ لی۔ یہاں طواف وسعی کے ''ہنگامے'' میں مزید ایک ہفتہ گزارنے کا شرف حاصل ہوا۔ عزیزوں، دوستوں، بزرگوں اور علماء و مشائخ نے کیا مکہ، کیا مدینہ، ہر جگہ ہاتھوں ہاتھ لیا۔ یوں میرے خوابوں اور آرزؤوں کی سرزمین حجاز مقدس کے اندر ایک ماہ کا عرصہ چشم زدن میں گزر گیا اور پھر صنم کدۂ ہند میں واپس آ گیا۔
حیف درچشم زدن صحبتِ یار آخر شُد
روئے گل سیر ند یدیم وبہار آخر شُد
حجاز سے واپس ہوا تو ہندوستان و پاکستان کے اُردو خواں طبقے کی طرف سے کتاب کو اُردو جامہ پہنانے کا تقاضا شروع ہو گیا۔ جو کئی برس گزرجانے کے باوجود برابر قائم رہا۔ ادھر نئی نئی مصروفیات اس قدر دامن گیر ہوتی گئیں کہ ترجمہ کے لیے فرصت کے لمحات میسر ہوتے نظر نہ آئے۔ بالآخر مشاغل کے اسی ہجوم میں ترجمہ شروع کر دیا گیا اور اللہ کا بے پایاں شکر ہے کہ چند ماہ کی جزوی کوشش سے پایۂ تکمیل کو پہنچ گیا۔ وللّٰہ الأمر من قبل ومن بعد ۔
اخیر میں میں ان تمام بزرگوں، دوستوں اور عزیزوں کا شکریہ ادا کرنا ضروری سمجھتا ہوں جنہوں نے اس کام میں کسی بھی طرح مجھ سے تعاون کیا۔ خصوصاً استاذ محترم مولانا عبد الرحمن صاحب رحمانی، اور عزیزانِ گرامی شیخ عزیر صاحب اور حافظ محمد الیاس صاحب فاضلان مدینہ یونیورسٹی کا کہ ان کے مشورے اور ہمت افزائی نے مجھے وقتِ مقررہ پر اس مقالے کی تیاری میں بڑی مدد پہنچائی۔ اللہ ان سب کو جزائے خیر دے۔ ہمارا حامی و ناصر ہو۔ کتاب کو شرفِ قبول بخشے اور مؤلف ومعاونین اور مستفیدین کے لیے فلاح و نجاح کا ذریعہ بنائے۔ آمین !!
۱۸/ رمضان المبارک ۱۴۰۴ھ
صفی الرحمن المبارکفوری

****​
 

محمد نعیم یونس

خاص رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 27، 2013
پیغامات
26,585
ری ایکشن اسکور
6,764
پوائنٹ
1,207
دیباچہ طبع سوم (عربی)
(از عزت مآب ڈاکٹر عبداللہ عمر نصیف سکریٹری جنرل رابطہ عالم اِسلامی، مکہ المکرمہ )
الحمد للہ الذی بنعمتہ تتم الصالحات، وأشہد أن لا إلہ إلا اللہ وحدہ لا شریک لہ، وأشھد أن محمداً عبدہ ورسولہ وصفیہ وخلیلہ، أدی الرسالۃ وبلغ الأمانۃ، ونصح الأمۃ، وترکہا علی المحجۃ البیضاء لیلہا کنہارہا، صلی اللّٰہ علیہ وعلی آلہ وصحبہ أجمعین، ورضی عن کل من تبع سنتہ وعمل بہا إلی یوم الدین، وعنا معہم بعفوک ورضاک یا أرحم الراحمین ۰ أما بعد :
سنت نبویہ مطہرہ، جو ایک تجدید پذیر عطیہ اور تاقیامت باقی رہنے والا توشہ ہے اور جس کو بیان کرنے اور جس کے مختلف عنوانات پر کتابیں اور صحیفے لکھنے کے لیے لوگوں میں نبی ﷺ کی بعثت کے وقت سے مقابلہ اور تنافس جاری ہے، اور قیامت تک جاری رہے گا۔ یہ سنت مطہّرہ مسلمانوں کے سامنے وہ عملی نمونہ اور واقعاتی پروگرام رکھتی ہے جس کے سانچے میں ڈھل کر مسلمانوں کی رفتار و گفتار اور کردار و اطوار کو نکلنا چاہیے اور اپنے پروردگار سے ان کا تعلق اور کنبۂ و قبیلہ، برادران و اخوان اور افرادِ امت سے ان کا ربط اس کے عین مطابق ہونا چاہیے۔ اللہ عزوجل کا ارشاد ہے :
لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّـهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّـهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّـهَ كَثِيرًا ﴿٢١﴾ (الاحزاب: ۲۱)
''یقینا تمہارے ہر اس شخص کے لیے رسول ﷺ میں بہترین اسوہ ہے جو اللہ اور روزِ آخرت کی امید رکھتا ہو اور اللہ کو بکثرت یاد کرتا ہو۔''
اور جب حضرت عائشہ ؓ سے دریافت کیا گیا کہ رسول اللہ ﷺ کے اخلاق کیسے تھے؟ انھوں نے فرمایا: کان خلقہ القرآن ''بس قرآن ہی آپ کا اخلاق تھا۔''
لہٰذا جو شخص اپنی دنیا اور آخرت کے جملہ معاملات میں ربانی شاہراہ پر چل کر اس دنیا سے نجات چاہتا ہو اس کے لیے اس کے سوا کوئی چارۂ کار نہیں کہ وہ رسول اعظم ﷺ کے اسوہ کی پیروی کر ے اور خوب اچھی طرح سمجھ بوجھ کر اس یقین کے ساتھ نبی ﷺ کی سیرت کو اپنائے کہ یہی پروردگار کا سیدھا راستہ ہے جس پر ہمارے آقا اور پیشوا رسول اللہ ﷺ عملاً اور واقعتا تمام شعبہائے زندگی میں گامزن تھے۔ لہٰذا اسی میں قائدین و متبعین، حکّام ومحکومین، رہبران و مرشدین اور مجاہدین کی رشد و ہدایت ہے اور اسی میں سیاست و حکومت، دولت واقتصاد، معاشرتی معاملات، انسانی تعلقات، اخلاق فاضلہ اور بین الاقوامی روابط کے جملہ میدانوں کے لیے اسوہ و نمونہ ہے۔
آج جبکہ مسلمان اس ربّانی منہج سے دور ہٹ کر جہل و پسماندگی کے کھڈ میں جا گرے ہیں، ان کے لیے کیا ہی بہتر ہو گا کہ وہ ہوش کے ناخن لیں اور اپنے تعلیمی نصابوں اور مختلف اجتماعات و مجالس میں اس بنا پر سیرت نبوی کو سر فہرست رکھیں کہ یہ محض ایک فکری متاع ہی نہیں بلکہ یہی اللہ کی طرف واپسی کی راہ ہے اور اسی میں لوگوں کی اصلاح و فلاح ہے، کیونکہ یہی اخلاق و عمل کے میدان میں اللہ عزوجل کی کتاب قرآن مجید کی ترجمانی کا علمی اسلوب ہے، جس کے نتیجہ میں مومن اللہ سبحانہ وتعالیٰ کی شریعت کا تابع فرمان بن جاتا ہے اور اسے انسانی زندگی کے جملہ معاملات میں حکم بنا لیتا ہے۔
یہ کتاب اپنے فاضل مؤلف شیخ مبارک پوری کی ایک خوشگوار کوشش اور قابلِ قدر کارنامہ ہے جسے موصوف نے رابطۂ عالمِ اسلامی کے منعقد کردہ مقابلہ سیرت نویسی ۱۳۹۶ھ کی دعوت ِعام پر لبیک کہتے ہوئے انجام دیا اور پہلے انعام سے سرفراز ہوئے۔ جس کی تفصیل رابطۂ عالمِ اسلامی کے سابق سکریٹری جنرل مرحوم فضیلۃ الشیخ محمد علی الحرکان تغمدہ اللہ برحمتہ وجزاہ اللہ عنا خیر الجزاء کے مقدمۂ طبع اوّل میں مذکور ہے۔
اس کتاب کو لوگوں میں زبردست پذیرائی حاصل ہوئی اور یہ ان کی مدح و ستائش کا مرکز بن گئی۔ چنانچہ پہلے ایڈیشن کے کل کے کل (دس ہزار) نسخے ہاتھوں ہاتھ نکل گئے اور اس کے بعد مجھ سے اس خواہش کا اظہار کیا گیا کہ میں اس کے تیسرے ایڈیشن کا دیباچہ لکھ دوں۔ چنانچہ اس خواہش کے احترام میں میں نے یہ مختصر سا دیباچہ قلم بند کر دیا۔ مولیٰ عزوجل سے دعا ہے کہ وہ اس عمل کو اپنے رُخ کریم کے لیے خالص بنائے اور اس سے مسلمانوں کو ایسا نفع پہنچائے کہ ان کی موجودہ خستہ حالی بہتری میں تبدیل ہو جائے۔ امت محمدیہ صلی اللہ علیہ وسلم کو اس کا گم گشتہ مجد و شرف اور اقوامِ عالم کی قیادت کا مقامِ بلند واپس مل جائے۔ اور وہ اللہ عزّوجل کے اس ارشاد کی عملی تصویر بن جائیں کہ:
كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ ۗ (آل عمران: ۱۱۰)
''تم خیرِ امت ہو جسے لوگوں کے لیے برپا گیا ہے۔ تم بھلائی کا حکم دیتے ہو، برائی سے روکتے ہو اور اللہ پر ایمان رکھتے ہو۔''
وصلی اللہ علی المبعوث رحمۃ للعالمین، رسول الھدی ومرشد الإنسانیۃ إلی طریق النجاۃ والفلاح، وعلی آلہ وصحبہ وسلم، والحمد اللہ رب العالمین
ڈاکٹر عبد اللہ عمر نصیف
سکریٹری جنرل رابطۂ عالمِ اسلامی، مکہ مکرمہ
 

محمد نعیم یونس

خاص رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 27، 2013
پیغامات
26,585
ری ایکشن اسکور
6,764
پوائنٹ
1,207
معالی الشیخ محمد علی الحرکان
(سکریٹری جنرل رابطۂ عالم اسلامی مکہ مکرمہ)
الحمد للہ رب العالمین، خالق السموات والأرض وجاعل الظلمات والنور، وصلی اللہ علی سیدنا محمد خاتم الأنبیاء والرسل أجمعین، بشر وأنذر، ووَعَدَ وأَوْعَدَ، وأنقذ اللہ بہ البشر من الضلالۃ ، وھدی الناس إلی الصراط المستقیم، صراط اللہ الذی لہ ما فی السموات وما فی الأرض، ألا إلی اللہ تصیر الأمور ، وبعد:
چونکہ اللہ سبحانہ وتعالیٰ نے اپنے رسول ﷺ کو مقام شفاعت اور درجۂ بلند عطا فرمایا ہے۔ اورآپ سے ہم مسلمانوں کو محبت کرنے کی ہدایت دی ہے اور آپ کی پیروی کو اپنی محبت کی نشانی قرار دیا ہے۔ چنانچہ فرمایا ہے :
قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّـهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّـهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ (آل عمران: ۳۱)
''یعنی اے پیغمبر کہہ دو! اگر تمہیں اللہ سے محبت ہے تو میری پیروی کرو، اللہ تمہیں محبوب رکھے گا اور تمہارے گناہوں کو تمہارے لیے بخش دے گا۔''
اس لیے یہ بھی ایک سبب ہے جو دلوں کو آپ کا گرویدہ و وارفتہ بنا کر ان اسباب و ذرائع کی جستجو میں ڈال دیتا ہے جو آپ کے ساتھ تعلقِ خاطر کو پختہ تر کر دیں۔ چنانچہ طلوع اسلام ہی سے مسلمان آپ ﷺ کے محاسن کے اظہار اور آپ ﷺ کی سیرت طیبہ کی نشر و اشاعت میں ایک دوسرے سے آگے نکل جانے کی کوشش کرتے رہے ہیں۔ آپ ﷺ کی سیرتِ طیّبہ نام ہے آپ ﷺ کے اقوال و افعال اور اخلاق کریمانہ کا۔ حضرت عائشہ ؓ فرماتی ہیں: کان خلقہ القرآن یعنی ''قرآن کریم ہی آپ (ﷺ) کا اخلاق تھا'' اور معلوم ہے کہ قرآنِ کریم اللہ تعالیٰ کی کتاب اور اس کے کلماتِ تامّہ کا نام ہے۔ لہٰذا جس ذاتِ گرامی کا یہ وصف ہے وہ یقینا سارے انسانوں سے بہتر اور کامل ہے اور اللہ کی ساری مخلوق کی محبت کی سب سے زیادہ حقدار ہے۔
یہ گراں مایہ محبت ہمیشہ مسلمانوں کا سرمایۂ دل و جان رہی اور اسی کے افق سے سیرت نبویہ شریفہ کی پہلی کانفرنس کا نور پھوٹا۔ یہ کانفرنس ۱۳۹۶ھ میں پاکستان کی سرزمین پر منعقد ہوئی اور رابطہ نے اس کانفرنس میں اعلان کیا کہ ذیل کی شرائط پر پورے اترنے والے سیرت کے پانچ سب سے عمدہ مقالات پر ڈیڑھ لاکھ سعودی ریال کے مالی انعامات دیے جائیں گے۔ شرائط یہ ہیں:
مقالہ مکمل ہو اور اس میں تاریخی واقعات زمانۂ وقوع کے لحاظ سے ترتیب وار بیان کیے گئے ہوں۔
1. مقالہ عمدہ ہو اور اس سے پہلے شائع نہ کیا گیا ہو۔
2. مقالے کی تیاری میں جن مخطوطات اور علمی مآخذ پر اعتماد کیا گیا ہو ان سب کے حوالے مکمل دیے گئے ہوں۔
3. مقالہ نگار اپنی زندگی کے مکمل اور مفصل حالات قلم بند کرے اور اپنی علمی اسناد اور اپنی تالیفات کا -اگر ہوں تو - ذکر کرے۔
4. مقالے کا خط صاف اور واضح ہو بلکہ بہتر ہو گا کہ ٹائپ کیا ہوا ہو۔
5. مقالے عربی اور دوسری زندہ زبانوں میں قبول کیے جائیں گے۔
6. یکم ربیع الثانی ۱۳۹۶ھ سے مقالات کی وصولی شروع کی جائے گی اور یکم محرم ۱۳۹۷ھ کو ختم کر دی جائے گی۔
7. مقالات رابطۂ عالم اسلامی مکہ مکرمہ کے سیکرٹریٹ کو مہر بند لفافے کے اندر پیش کیے جائیں۔ رابطہ ان پر اپنا ایک خاص نمبر شمار ڈالے گا۔
8. اکابر علماء کی ایک اعلیٰ کمیٹی تمام مقالات کی چھان بین اور جانچ پڑتال کرے گی۔
رابطہ کا یہ اعلان محبت نبوی صلی اللہ علیہ وسلم سے سرشار اہل علم کے لیے مہمیز ثابت ہوا اور انھوں نے اس مقابلے میں بڑھ چڑھ کر حصہ لیا۔ ادھر رابطۂ عالمِ اسلامی بھی عربی، انگریزی، اُردو اور دیگر زبانوں میں مقالات کی وصولی اور استقبال کے لیے تیار تھا۔
پھر ہمارے محترم بھائیوں نے مختلف زبانوں میں مقالات بھیجنے شروع کیے، جن کی تعداد ۱۷۱ تک جا پہنچی۔ ان میں ۸۴ مقالے عربی زبان میں تھے۔ ۶۴ اُردو میں، ۲۱ انگریزی میں، ایک فرانسیسی میں اور ایک ہوسا زبان میں۔
رابطہ نے ان مقالات کو جانچنے اور استحقاقِ انعام کے لحاظ سے ان کی ترتیب قائم کرنے کے لیے کبار علماء کی ایک کمیٹی تشکیل دی اور انعام پانے والوں کی ترتیب یہ رہی:
پہلا انعام : شیخ صفی الرحمن مبارکپوری، جامعہ سلفیہ، ہند۔ پچاس ہزار سعودی ریال۔
دوسرا انعام: ڈاکٹر ماجد علی خاں، جامعہ ملیہ اسلامیہ، نئی دہلی، ہند۔ چالیس ہزار سعودی ریال۔
تیسرا انعام: ڈاکٹر نصیر احمد ناصر، صدر جامعہ اسلامیہ، بہاوّلپور، پاکستان۔ تیس ہزار سعودی ریال۔
چوتھا انعام: استاد حامد محمود محمد منصور لیمود، مصر، بیس ہزار سعودی ریال۔
پانچواں انعام: استاد عبد السلام ہاشم حافظ، مدینہ منورہ، مملکت سعودیہ عربیہ۔ دس ہزار سعودی ریال۔
رابطہ نے ان کامیاب افراد کے ناموں کا اعلان، ماہ شعبان ۱۳۹۸ھ میں کراچی (پاکستان) کے اندر منعقد پہلی ایشیائی اسلامی کانفرنس میں کیا اور اشاعت کے لیے تمام اخبارات کو اس کی اطلاع بھیج دی۔
پھر تقسیم انعامات کے لیے رابطہ نے مکہ مکرمہ میں اپنے مستقر پر امیر سعود بن عبد المحسن بن عبد العزیز کی سرپرستی میں سنیچر۱۲ ربیع الآخر ۱۳۹۹ھ کی صبح ایک بڑی تقریب منعقد کی۔ امیر سعود مکہ مکرمہ کے گورنر امیر فواز بن عبدالعزیز کے سکریٹری ہیں اور اس تقریب میں ان کے نائب کی حیثیت سے موصوف نے انعامات تقسیم کیے۔
اس موقع پر رابطہ کے سیکرٹریٹ کی طرف سے یہ اعلان بھی کیا گیا کہ ان کامیاب مقالات کو مختلف زبانوں میں طبع کرا کر تقسیم کیا جائے گا۔ چنانچہ اس کو روبہ عمل لاتے ہوئے شیخ صفی الرحمن مبارکپوری جامعہ سلفیہ ہند کا (عربی) مقالہ سب سے پہلے طبع کرا کر قارئین کی خدمت میں پیش کیا گیا، کیونکہ موصوف ہی نے پہلا انعام حاصل کیا ہے۔ اس کے بعد بقیہ مقالے بھی ترتیب وار طبع کیے جائیں گے۔
اللہ سبحانہ و تعالیٰ سے دعا ہے کہ ہمارے اعمال اپنے لیے خالص بنائے اور انہیں شرفِ قبولیت سے نوازے۔ یقینا وہ بہترین مولیٰ اور بہترین مدد گار ہے۔ وصلی اللّٰہ علی سیدنا محمد وعلی آلہ وصحبہ وسلم۔
محمد بن علي الحرکان
سیکرٹری جنرل رابطۂ عالم اسلامی مکہ مکرمہ

****​
 

محمد نعیم یونس

خاص رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 27، 2013
پیغامات
26,585
ری ایکشن اسکور
6,764
پوائنٹ
1,207

اپنی سر گزشت


الحمد للہ رب العالمین والصلاۃ والسلام علی سید الأولین والآخرین محمد خاتم النبیین وعلی آلہ وصحبہ أجمعین أما بعد:
چونکہ رابطۂ عالم اسلامی نے سیرت نویسی کے مقابلے میں حصہ لینے والوں کو پابند کیا ہے کہ وہ اپنے حالات زندگی بھی قلم بند کریں، اس لیے ذیل کی سطور میں اپنی سادہ زندگی کے چند خاکے پیش کر رہا ہوں:
سلسلۂ نسب:
صفی الرحمن بن عبد اللہ بن محمد اکبر بن محمد علی بن عبد المومن بن فقیر اللہ مبارک پوری، اعظمی۔
پیدائش:
میں ۱۹۴۲ء کے وسط میں مبارک پور کے شمال میں تقریباً ایک میل کے فاصلے پر ایک چھوٹی سی بستی موضع حسین آباد میں پیدا ہوا۔ مبارک پور، ضلع اعظم گڑھ کا ایک معروف علمی اور صنعتی قصبہ ہے۔
تعلیم وتعلّم:
میں نے بچپن میں قرآن مجید کا کچھ حصہ اپنے دادا اور چچا سے پڑھا اور گاؤں ہی کے مدرسے میں تھوڑی سی تعلیم حاصل کی۔ پھر ۱۹۴۸ء میں مدرسہ عربیہ دارالتعلیم مبارک پور میں داخل ہوا۔ وہاں چند برسوں میں پرائمری درجات کے علاوہ قدرے فارسی وغیرہ کی تعلیم حاصل کر کے عربی زبان و قواعد اور نحو وصرف وغیرہ کی تعلیم حاصل کرنے کے لیے جون ۱۹۵۴ء میں مدرسہ احیاء العلوم مبارکپور میں داخل ہو گیا۔ دو سال بعد مدرسہ فیض عام مئو جا پہنچا۔ اس مدرسہ کو اس علاقہ میں ایک اہم دینی درسگاہ کی حیثیت حاصل ہے اور مئو ناتھ بھنجن، قصبہ مبارکپور سے ۳۵ کلومیٹر کے فاصلے پر بجانب مشرق واقع ہے۔
مدرسہ فیض عام میں مَیں مئی ۱۹۵۶ء میں داخل ہوا اور وہاں پانچ سال رہ کر عربی زبان و قواعد اور شرعی علوم و فنون، یعنی تفسیر، حدیث، اصول حدیث، فقہ اور اصول فقہ وغیرہ کی تعلیم حاصل کی۔ جنوری ۱۹۶۱ء میں میری تعلیم مکمل ہو گئی اور مجھے باقاعدہ سند تکمیل، یعنی شہادۃ التخرج دے دی گئی۔ یہ سند فضیلت فی الشریعہ اور فضیلت فی العلوم کی سند ہے اور تدریس وافتاء کی اجازت پر مشتمل ہے۔
مجھ پر اللہ کا یہ کرم رہا کہ میں تمام امتحانات میں امتیازی نمبروں سے کامیاب ہوتا رہا۔
دوران تعلیم ہی میں نے الٰہ آباد بورڈ کے زیر اہتمام منعقد کیے جانے عربی وفارسی کے سرکاری امتحانات مولوی و عالم میں بھی شرکت کی اور فروری ۱۹۵۹ء میں مولوی، اور فروری ۱۹۶۰ء میں عالم کے امتحانات پاس کیے۔ پھر بدلتے ہوئے حالات کے پیش نظر فروری ۱۹۷۶ء میں فاضل ادب اور فروری ۱۹۷۸ء میں فاضل دینیات کے امتحانات دیئے اور ان سب امتحانات فرسٹ ڈویژن سے کامیاب ہوا۔
کار گاہ علم وحیات میں:
۱۹۶۱ء میں مدرسہ فیض عام سے فراغت کے بعد پہلے ضلع الٰہ آباد پھر شہر ناگپور میں پھر مختلف شہر اور مقامات میں درس و تدریس اور تقریر و خطابت کے شغل میں مشغول رہ کر اکتوبر ۱۹۷۴ء شوال ۱۳۹۴ھ میں جامعہ سلفیہ بنارس آ گیا اور یہاں چودہ سال درس و تدریس کے فرائض انجام دے کر مدینہ یونیورسٹی کی دعوت پر اگست ۱۹۸۸ء، محرم ۱۴۰۹ھ میں مدینہ منورہ آ گیا اور یہاں کے مرکز خدمۃ السنۃ والسیرۃ النبویۃ میں علوم سیرت کی علمی تیاری میں مشغول گیا۔ دسمبر ۱۹۹۷ء کے خاتمے کے ساتھ مدینہ یونیورسٹی سے میرا اگریمنٹ ختم ہو گیا۔ اور اس کے کوئی دو ڈھائی مہینے کے بعد میں مکتبہ دارالسلام ریاض آ گیا۔ جب سے یہیں تصنیف و تالیف اور علمی کاموں میں مشغول ہوں۔
تالیفات:
تعلیم کی تکمیل کے بعد میں نے درس و تدریس کے پہلو بہ پہلو تالیف و تصنیف کا بھی کچھ نہ کچھ شغل جاری رکھا۔ چنانچہ مختلف مضامین و مقالات کے علاوہ ذیل کی کتابوں اور رسائل کی تالیف یا ترجمے کا کام بھی کر چکا ہوں۔
بزبان عربي:
الرحیق المختوم، سیرت کی پیش نظر کتاب جسے رابطۂ عالم اسلامی سے پہلا انعام ملا اور جسے اللہ نے بڑی مقبولیت دی، دنیا کی پندرہ سے زیادہ زبانوں میں اس کے ترجمے ہوئے اور ہر جگہ ہاتھوں ہاتھ لی گئی۔
روضۃ الأنوارفی سیرۃ النبی المختار
البشارات بالنبی ﷺ في کتب الہندوس
البشارات بالنبی ﷺ عند البوذیین والفرس
اتحاف الکرام بشرح بلوغ المرام للحافظ ابن حجر العسقلانی
منۃ المنعم بشرح صحیح مسلم أحد الصحیحین
بہجۃ النظر فی مصطلح أہل الأثر
ابرازالحق والصواب فی مسألۃ السفور والحجاب
تطور الشعوب والدیانات فی الہند ومجال الدعوۃ الإسلامیۃ فیہا
الفرقۃ الناجیۃ والفرق الإسلامیۃ الأخری
الحکم الاسلامی وتعدد الأحزاب السیاسیۃ
تعلیق لطیف علیٰ ریاض الصالحین
المصباح المنیر فی تہذیب تفسیر ابن کثیر (عمل اشراف)
بزبان اُردو:
ترجمہ الرحیق المختوم
تجلیات نبوت (ترجمہ روضۃ الانوار)
تذکرۃ شیخ الاسلام محمد بن عبد الوہاب
تاریخ آل سعود
قادیانیت اپنے آئینہ میں
فتنۂ قادیانیت اور مولانا ثناء اللہ امرتسری
انکار حدیث حق یا باطل
رزم حق یا باطل (روداد مناظرۂ بجر ڈیہہ)
اسلام اور اہنسا
اہل تصوف کی کارستانیاں
مختصر اظہار الحق (ترجمہ)
ائمہ اربعہ کا عقیدہ (ترجمہ)
مختصر سیرۃ الرسول (ترجمہ) از شیخ محمد بن عبد الوہاب نجدی رحمہ اللہ
علاوہ ازیں جامعہ سلفیہ بنارس سے بزبان اُردو شائع ہونے والے ماہنامہ محدث کی ایڈیٹر شپ بھی اس کے آغاز اشاعت (فروری ۱۹۸۲ء) سے میرے جامعہ سلفیہ چھوڑنے (ستمبر ۱۹۸۸ء) تک میرے ذمہ رہی اور اس دوران میں نے سیاسی، سماجی، ملکی اور دینی موضوعات پر دوسو سے زیادہ مضامین قلم بند کیے اور اس سے قبل اور اس کے بعد مختلف رسائل وجرائد میں بھی میرے مضامین شائع ہوتے رہے۔ وللہ الحمد !!
ناخوشگوار فریضہ:
جامعہ اسلامیہ مدینہ منورہ سے میرے سبکدوش ہونے کے بعد پیہم اصرار کر کے ۱۹ جولائی ۱۹۹۸ء کو مجھے مرکزی جمعیۃ اہل حدیث ہند کا امیر یا صدر منتخب کر دیا گیا۔ مگر مجھے جلد ہی محسوس ہو گیا کہ یہ ایک نامعقول ذمہ داری ہے۔ چنانچہ بعض اہم افراد سے تبادلۂ خیال کرنے کے بعد میں نے ۳ اگست ۲۰۰۰ء کو اس ذمہ داری سے سبکدوشی اختیار کر لی، فللّٰہ الحمد والمنۃ علی فضلہ وإحسانہ۔
وہو الموفق وأزمۃ الأمور کلہا بیدہ، ربنا تقبل منا بقبول حسن وأنبتہ نباتاً حسناً۔


****​
 

محمد نعیم یونس

خاص رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 27، 2013
پیغامات
26,585
ری ایکشن اسکور
6,764
پوائنٹ
1,207

زیر نظر کتاب کے بارے میں


بسم اللہ الرحمن الرحیم
الحمد للہ الذی أرسل رسولہ بالھدی ودین الحق لیظہرہ علی الدین کلہ، فجعلہ شاہداً ومبشراً ونذیراً، وداعیاً إلی اللہ بإذنہ وسراجاً منیراً، وجعل فیہ أسوۃ حسنۃ لمن کان یرجوا اللہ والیوم الآخر وذکر اللہ کثیراً، اللہم صل وسلم وبارک علیہ وعلی آلہ وصحبہ ومن تبعہم بإحسان إلی یوم الدین وفجر لہم ینابیع الرحمۃ والرضوان تفجیراً ۰ أما بعد:
یہ بڑی مسرت اور شادمانی کی بات ہے کہ ربیع الاوّل ۱۳۹۶ء میں پاکستان کے اندر منعقدہ سیرت کانفرنس کے اختتام پر رابطۂ عالم الاسلامی نے سیرت کے موضوع پر عمدہ ترین بحث پیش کرنے کے لیے مقالہ نویسی کا ایک عالمی مقابلہ منعقد کرنے کا اعلان کیا ہے۔ جس کا مقصد یہ تھا کہ اہلِ قلم میں ایک طرح کی امنگ اور ان کی فکری کاوشوں میں ایک طرح کی ہم آہنگی پیدا ہو۔ میرے خیال میں یہ بڑا مبارک قدم ہے کیونکہ اگر گہرائی سے جائزہ لیا جائے تو معلوم ہو گا کہ درحقیقت سیرتِ نبوی اور اسوۂ محمدی ہی وہ واحد منبع ہے جس سے عالم اسلام کی زندگی اور انسانی معاشرے کی سعادت کے چشمے پھوٹتے ہیں۔ آپ ﷺ کی ذات بابرکات پر بے شمار درود و سلام ہو۔
پھر یہ میری سعادت و خوش بختی ہے کہ میں بھی اس مبارک مقابلے میں شرکت کے لیے ایک مقالہ تیار کر رہا ہوں۔ لیکن میری بساط ہی کیا ہے کہ مَیں سیّد الاوّلین والآخرین ﷺ کی حیات مبارکہ پر روشنی ڈال سکوں۔ میں تو اپنی ساری خوش بختی و کامرانی اسی میں سمجھتا ہوں کہ مجھے آپ ﷺ کے انوار کا کچھ حصہ نصیب ہو جائے، تاکہ میں تاریکیوں میں بھٹک کر ہلاک ہونے کے بجائے آپ ﷺ کے ایک اُمتی کی حیثیت سے آپ کی روشن شاہراہ پر چلتا ہوا زندگی گزاروں اور اسی راہ میں میری موت بھی آئے اور پھر آپ ﷺ کی شفاعت کی برکت سے اللہ تعالیٰ میرے گناہوں پر قلمِ عفو پھی ردے۔
مقالہ نویسی کے لیے رابطہ کے اعلان میں جن آداب کا پابند کیا گیا ہے ان کے علاوہ ایک چھوٹی سی بات اپنی اس کتاب کے اندازِ تحریر کے متعلق بھی عرض کرنے کی ضرورت محسوس کر رہا ہوں اور وہ یہ ہے کہ میں نے کتاب لکھنے سے پہلے ہی یہ بات طے کر لی تھی کہ اسے بارِ خاطر بن جانے والے طول اور ادائیگی مقصود سے قاصر رہ جانے والے اختصار دونوں سے بچتے ہوئے متوسط درجے کی ضخامت میں مرتب کروں گا، لیکن جب کتبِ سیرت پر نگاہ ڈالی تو دیکھا کہ واقعات کی ترتیب اور جزئیات کی تفصیل میں اتنا اختلاف ہے کہ جمع و توفیق کی گنجائش نہیں ہے۔ اس لیے میں نے فیصلہ کیا کہ جہاں جہاں ایسی صورت پیش آئے وہاں بحث کے ہر پہلو پر نظر دوڑا کر اور بھر پور تحقیق کر کے جو نتیجہ اخذ کروں اسے اصل کتاب میں درج کردوں اور دلائل و شواہد کی تفصیلات وار ترجیح کے اسباب ذکر نہ کروں، ورنہ کتاب غیر مطلوب حد تک طویل ہو جائے گی۔ روایات کے رد و قبول میں مَیں نے سابق ائمہ متقنین کی تحریروں اور تحقیقات سے فائدہ اٹھایا ہے اور صحت و حسن و ضعف کے سلسلے میں ان پر اعتماد کیا ہے، کیونکہ اس میدان میںاترنے کے لیے وقت قطعاً ناکافی تھا۔ البتہ جہاں یہ اندیشہ ہوا کہ میری تحقیق قارئین کے لیے حیرت و استعجات کا باعث بنے گی، یا جن واقعات کے سلسلے میں عام اہل قلم نے کوئی ایسی تصویر پیش کی تھی جو میرے نقطۂ نظر سے صحیح نہ تھی وہاں دلائل کی طرف بھی اشارہ کر دیا ہے۔
یا اللہ! میرے لیے دنیا اور آخرت کی بھلائی مقدر فرما۔ تو یقینا غفور ودود ہے، عرش کا مالک ہے اور بزرگ و برتر ہے۔
جمعۃ المبارک جامعہ سلفیہ
۲۴ رجب ۱۳۹۶ء مطابق ۲۳ جولائی ۱۹۷۶ء بنارس، ھند

****​
 

محمد نعیم یونس

خاص رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 27، 2013
پیغامات
26,585
ری ایکشن اسکور
6,764
پوائنٹ
1,207
سیرت ِ نبوی صلی اللہ علیہ وسلم کے موضوع پر ایک بہترین کتاب۔
 
Top