• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

تصوف اور اس کے اثرات

محمد علی جواد

سینئر رکن
شمولیت
جولائی 18، 2012
پیغامات
1,986
ری ایکشن اسکور
1,553
پوائنٹ
304
مجھے افسوس ہے کہ آپ کا پورامراسلہ بھی پڑھ کر مجھے نہیں لگاکہ اس میں میرے کسی سوال کا جواب ملتاہے؟اتباع اقوام سابقہ کی حدیث آپ نے نقل کردی اورسمجھے کہ اپنی ذمہ داری سے بری ہوگئے۔
تصوف اورویدانت میں کیااورکونسی باتیں مشترک ہیں دلائل کے ساتھ بتائیں گے تب ہی توہم جانیں گے کہ تصوف ویدانت سے ماخوذ ہے
تصوف اور بدھ ازم میں کون سے کلیات اورفروعات مشترک ہیں اگرحوالوں اوردلائل کے ساتھ بیان کریں توہم کو نتیجے تک پہنچنے پر آسانی ہوگی
تصوف اوریونان کے علم الاصنام کے تشابہ کواگرنظیراورمثالوں کے ساتھ واضح کریں توآپ کا علمی قد مزید اونچاہوگا۔
ورنہ یہ اوراس طرح کی حدیث نقل کرکے ہرایک کو حق ہے کہ وہ دوسرے پر چسپاں کردے۔

جیسے کچھ لوگ حدیث نجد کو محمدبن عبدالوہاب پر چسپاں کرتے ہیں۔ کچھ لوگ نجد کو عراق میں تلاش کرتے ہیں بطور خاص کوفہ میں۔کچھ لوگ خوارج کی حدیثوں کو موجودہ غیرمقلدین پر چسپاں کرتے ہیں۔
آپ نے جس طرح ایک حدیث لی اوراسے ڈائریکٹ تصوف پر چسپاں کردیا۔یہ کام ہمیں بھی آتاہے ۔کوشش کریں کہ جو بات کہیں اورکریں وہ دلائل کے ساتھ اورحوالوں سے مزین ہو۔ورنہ بے پرکی ہانکنے میں توہرایک استاد ہے۔

نعیم صاحب نے کسی کتاب کا اقتباس نقل کیاہے اگریہ میرے سوال کے جواب میں ہے تومیں حیران ہوں کہ اس اقتباس سے میرے کس سوال کا جواب ملتاہے۔ اگروہ وضاحت کردیں توبہترہوگاشاید میں ہی اپنی کم علمی کی وجہ سے یہ نہیں جان سکاکہ میرے سوال اوران کے اقتباس میں کیارشتہ اورربط ہے۔
والسلام
بھائی میرے - قرآن و حدیث کا ادنی فہم رکھنے والا بھی سمجھ سکتا ہے کہ اس حدیث رسول کا اس موضوع سے متعلق کیا مطلب بنتا ہے -جو میں نے اپنی پوسٹ میں پیش کی ہے - رہی بات دلائل کی تو اس باطل نظریے کے متعلق پہلے ہی بہت کچھ اس فورم پرلکھا جا چکا ہے -اور میں بھی کئی مرتبہ اس پر دلائل پیش کرچکا ہوں -

اگر مزید تسلی چاہیے تو یہ کتاب اگر وقت ملے تو ضرور پڑھ لیجیے گا - آپ کو جوابات مل جائیں گے- لنک نیچے دیا گیا ہے -

http://www.muhammadilibrary.com/Books/deoband Aur sofiyat.pdf

ویسے بھی مجھے امید نہیں کہ حنفیت اور دیوبندیت کے حامی و علمبردار کبھی اپنے اباو اجداد اور نام نہاد علماء اور آئمہ جن کی تقلید میں یہ رات دن ایک کردیتے ہیں - ان کی تعلیمات پر قرآن و حدیث کو ترجیح دیں گے -
 

انس

منتظم اعلیٰ
رکن انتظامیہ
شمولیت
مارچ 03، 2011
پیغامات
4,178
ری ایکشن اسکور
15,351
پوائنٹ
800
اجماعی مسئلہ پر جو آپ نے بات کہی اچھی کہی ہے
جزاکم اللہ خیرا!

میرا کہنے کا مقصد یہ تھا کہ بزرگان دین کی ہر بات کو یکسر رد نہیں کیا جا سکتا،ڈاکٹر صاحب میں اکثر تصوف کے موضوع پر بحث کرنے سے ڈرتا ہوں ،آپکے علمی رتبہ وقار کو دیکھ کر سوچا چلو مجھے بھی کچھ سیکھنے کا موقع مل جائے گا۔
میرے بھائی! اول تو میں ایک طالبعلم ہوں، اور بس!

ثانیا: درج بالا آپ کے اقتباس میں جس بات کو ہائی لائٹ کیا اسی میں آپ سے اختلاف ہے۔ میرا موقف یہ ہے کہ بزرگان دین کی (کتاب وسنت سے) مدلل بات کو یکسر ردّ نہیں کیا جا سکتا، البتہ بغیر دلیل بات کے بارے میں ہمارا موقف امام مالک کی زبانی یہ ہے: كل يؤخذ من قوله ويرد إلا رسول اللهﷺ

میرے نزدیک تصوف اسلامی بھی ہے ،اور تصوف کے نام پر بدعات وخرافات بھی ہیں ،اور ان دونوں میں فرق کرنا ضروری ہے۔میں خرافات کی بات نہیں کر رہاہوں بلکہ اس تصوف اسلامی کی بات کر رہا ہوں۔اصل مسلئہ یہ ہے کہ جب تصوف پر تنقید کی جاتی ہے تو یہ نہیں بتایا جاتا کہ کونسا تصوف اسلامی ہے اور خرافات کونسی ہیں،بلکہ اصل اور نقل کو ملا کر لکھ دیا جاتا ہےیہ ظلم ہے۔جب کہ اللہ حکم یہ ہے۔
ولا تلبسوا الحق بالباطل وتكتموا الحق وأنتم تعلمون دیکھے صوفی ہونے ک مدعی یہاں پر تینوں مکتبہ ٖفکر کے لوگ ہیں۔اہل حدیث ،دیوبندی اور بریلوی۔اسکے علاوہ شعیہ بھی تصوف کے مدعی ہیں،اب ان چاروں میں فرق کرنا بہت ضروری ہے۔تصوف پر جو بھی اختلافی کتب لکھی گئی ،کسی ایک میں بھی اس فرق کو ملحوظ خاطر نہیں رکھا گیا،نتیجۃً ان کتب کی ایک مذاق کے علاوہ ان کچھ حثیت نہیں۔جیسا کہ اوپر ڈاکٹر عدنان صاحب کا مقالہ محترم تعیم صاحب نے پیش کیا۔ابھی آپ کے اقتباس کو لیتے ہیں۔
اگر تصوف اسلامی سے آپ کی مراد کتاب وسنت میں موجود ذکر واذکار، تزکیہ نفس اور احسان وغیرہ جن کے بارے میں نبی کریمﷺ کا اسوۂ حسنہ اور صحابہ کرام﷢ وتابعین عظام کی سیرت ہمارے لئے ایک روشن چراغ کی حیثیت رکھتی ہے۔ تو مجھے آپ سے کوئی اختلاف نہیں۔ لیکن ازراہ کرم اسے تصوف (اسلامی) کا نام نہ دیجئے۔ ان کیلئے وہی اصطلاحات استعمال کیجئے جو قرآن وسنت میں استعمال کی گئیں اور قرون مفضّلہ میں ہمارے سلف صالحین کے ہاں معروف تھیں۔

یہاں جب بھی تصوف کی بات ہوتی ہے تو اس سے ہماری مراد صوفیوں کا استفاضہ از قبور اور یہی خرافات وغیرہ ہوتی ہیں جن میں سے بعض کی طرف میں نے پیچھے بھی اشارہ کیا۔ اور عموماً تصوف کے لفظ سے یہی بدعات وشرکیات مراد لی جاتی ہیں۔ آپ لغت کی کتابوں میں تصوف کا معنیٰ دیکھ لیجئے آپ کو واضح ہو جائے گا۔

ابھی یہاں پر وحدت الوجود کی بات کی ،دوم مجذوبیت،سوم الٹا لٹکنا،اور پاس انفاس۔ ابھی دیکھنا یہ کہ کونسی جماعت کہتی ہے کہ الٹا لٹکنا تصوف ہے۔مجذوبیت کیا ہے؟ اور پاس انفاس پر صوفیا کیا کہتے ہیں ، یہ سب جاننا ضروری ہے۔ اگر آپ نے ان سوالوں کے جواب تلاش کر لئے اور ان سے مطمئن نہیں تو اور بات ہے ۔اور اگر آپ کی تحقیق نہیں تو پھر میں سمجھتا ہوں تنقید بھی آپکا حق نہیں۔
میرے بھائی! آپ اپنے موقف کے مطابق ان چیزوں کو ’تواتر کے ساتھ‘ سے نبی کریمﷺ، صحابہ کرام اور تابعین عظام سے ثابت کرکے دکھائیے اور ان کے متعلق اپنا موقف بھی واضح کیجئے، پھر مزید بات ہوگی۔ ان شاء اللہ!
 

جمشید

مشہور رکن
شمولیت
جون 09، 2011
پیغامات
871
ری ایکشن اسکور
2,332
پوائنٹ
180
اگر مزید تسلی چاہیے تو یہ کتاب اگر وقت ملے تو ضرور پڑھ لیجیے گا - آپ کو جوابات مل جائیں گے- لنک نیچے دیا گیا ہے -
http://www.muhammadilibrary.com/Books/deoband Aur sofiyat.pdf
ویسے بھی مجھے امید نہیں کہ حنفیت اور دیوبندیت کے حامی و علمبردار کبھی اپنے اباو اجداد اور نام نہاد علماء اور آئمہ جن کی تقلید میں یہ رات دن ایک کردیتے ہیں - ان کی تعلیمات پر قرآن و حدیث کو ترجیح دیں گے -
اس فورم پر متعدد حضرات نے یہ بات کہی ہے بالخصوص آپ کے قبیلہ ومسلک کے افراد نے جب وہ کسی حنفی سے تبادلہ خیال کررہے تھے اوراس بے چارے نے کتاب کا لنک دیاتو یہ کہہ دیاگیاکہ کتاب کالنک نہ دیں۔ کاپی پیسٹ نہ کریں بلکہ اگرموضوع پر تبادلہ خیال کرنے کا دم خم ہے تواپنے مراسلہ میں جولکھناہے لکھیں(مفہوم)
تصوف پر توبہت ساری کتابیں موافقت اورمخالفت میں لکھی گئی ہیں۔ میں بھی چاہوں تودوچارنہیں دس بیس کتابوں کا لنک دے سکتاہوں ۔لیکن فائدہ کیاہے غیرمقلدیت کے علمبردار کبھی اپنے نام نہاد فضیلۃ الشیوخ جن کی تقلید کو انہوں نےعدم تقلید کے نام سے اختیار کررکھاہے ان سے بہت کم امید ہے کہ اپنے طورپر غوروفکر کرکے کوئی رائے قائم کرسکیں گے۔(ابتسامہ)

زیر بحث موضوع میں جوسوال پوچھے گئے ہیں۔ اگرآپ کے پاس کہنے کیلئے مزید کچھ ہو تو بیان کریں ورنہ صاحب مضمون کیلئے اس کو چھوڑدیں۔ یہ ضروری نہیں ہے کہ آپ ہرایک کی جانب سے جواب دہی کی ذمہ داری قبول کرتے پھریں اورنہ ہی اس کاامکان ہے کہ صاحب مضمون نے آپ کو اپناترجمان مقرر کیاہو۔

بھائی میرے - قرآن و حدیث کا ادنی فہم رکھنے والا بھی سمجھ سکتا ہے کہ اس حدیث رسول کا اس موضوع سے متعلق کیا مطلب بنتا ہے -
آپ کے یہاں توہرادنی فہم رکھنے والا بزعم خود قرآن وسنت کے تمام معانی ومطالب پر حاوی بلکہ اتھارٹی ہوتاہے لیکن افسوس کہ ہمارے ہاں ایسانہیں ہے لہذا تھوڑی زحمت گواراکرکے یہ بتانے کی کوشش کریں کہ میرے پوچھے گئے سوال کا اس حدیث سے کیاربط اوررشتہ ہے۔اوراگریہ کوشش ناکام ہوجائے توپھر یہ خیال کرلیجئے کہ قرآن وسنت کا ادنی فہم بھی آپ کو حاصل نہیں ہے۔

رہی بات دلائل کی تو اس باطل نظریے کے متعلق پہلے ہی بہت کچھ اس فورم پرلکھا جا چکا ہے -اور میں بھی کئی مرتبہ اس پر دلائل پیش کرچکا ہوں -
کوئی جوابی مراسلہ لکھتے وقت اصل مراسلہ پر اچھی طرح دھیان دیناسیکھئے کہ اصل مراسلے میں کیابات کہی گئی ہے۔ورنہ وہی مثل صادق آتی ہے کہ
کہیں کی اینٹ کہیں کاروڑا،بھان متی کا کنبہ جوڑا
میراسوال یہ تھاکہ
تصوف کا ماخذ ویدانت بدھ ازم یاپھر یونانی علوم ہیں اس کی دلیل کیاہے۔
اس تعلق سے فورم پر اب تک جوکچھ لکھاگیاہےاورجوکچھ آپ نے لکھاہے اس کا ربط فراہم کرکے مجھ کومشکور اورممنو کریں۔ ورنہ میری یہ نصیحت دامن دل سے باندھ لیں کہ جوابی مراسلہ لکھنے سے پہلے اصل مراسلہ پر اچھی طرح غوروفکر کرلیں۔ والسلام
 

محمد علی جواد

سینئر رکن
شمولیت
جولائی 18، 2012
پیغامات
1,986
ری ایکشن اسکور
1,553
پوائنٹ
304
اس فورم پر متعدد حضرات نے یہ بات کہی ہے بالخصوص آپ کے قبیلہ ومسلک کے افراد نے جب وہ کسی حنفی سے تبادلہ خیال کررہے تھے اوراس بے چارے نے کتاب کا لنک دیاتو یہ کہہ دیاگیاکہ کتاب کالنک نہ دیں۔ کاپی پیسٹ نہ کریں بلکہ اگرموضوع پر تبادلہ خیال کرنے کا دم خم ہے تواپنے مراسلہ میں جولکھناہے لکھیں(مفہوم)
نو کوممنیٹس

تصوف پر توبہت ساری کتابیں موافقت اورمخالفت میں لکھی گئی ہیں۔ میں بھی چاہوں تودوچارنہیں دس بیس کتابوں کا لنک دے سکتاہوں ۔لیکن فائدہ کیاہے غیرمقلدیت کے علمبردار کبھی اپنے نام نہاد فضیلۃ الشیوخ جن کی تقلید کو انہوں نےعدم تقلید کے نام سے اختیار کررکھاہے ان سے بہت کم امید ہے کہ اپنے طورپر غوروفکر کرکے کوئی رائے قائم کرسکیں گے۔(ابتسامہ)
ذرا ان کے نام بھی بتا دیں کہ وہ کون نام نہاد فضیلۃ الشیوخ جن کی تقلید کو غیر مقلدین نےعدم تقلید کے نام سے اختیار کررکھاہے؟؟؟-

زیر بحث موضوع میں جوسوال پوچھے گئے ہیں۔ اگرآپ کے پاس کہنے کیلئے مزید کچھ ہو تو بیان کریں ورنہ صاحب مضمون کیلئے اس کو چھوڑدیں۔ یہ ضروری نہیں ہے کہ آپ ہرایک کی جانب سے جواب دہی کی ذمہ داری قبول کرتے پھریں اورنہ ہی اس کاامکان ہے کہ صاحب مضمون نے آپ کو اپناترجمان مقرر کیاہو۔
اس فورم پر کبھی کسی ممبر نے کسی اور ممبر کو اپنا ترجمان بنایا ہے ؟؟؟

آپ کے یہاں توہرادنی فہم رکھنے والا بزعم خود قرآن وسنت کے تمام معانی ومطالب پر حاوی بلکہ اتھارٹی ہوتاہے لیکن افسوس کہ ہمارے ہاں ایسانہیں ہے لہذا تھوڑی زحمت گواراکرکے یہ بتانے کی کوشش کریں کہ میرے پوچھے گئے سوال کا اس حدیث سے کیاربط اوررشتہ ہے۔اوراگریہ کوشش ناکام ہوجائے توپھر یہ خیال کرلیجئے کہ قرآن وسنت کا ادنی فہم بھی آپ کو حاصل نہیں ہے۔
کاش کہ یہ احناف جن کا حال یہ ہے کہ تقلید کا دم بھرتے بھرتے ان کا دم نکل جاتا ہے - کم از کم اس تقیلد کا حق ہی ادا کر دیتے - تو آج ان میں نا قبر پرست ہوتے - نا چللہ چالیسواں تیجا وغیرہ کرنے والے ہوتے - نا عید میلاد منانے والے ہوتے -نا وحدت الوجود کے حامل نام نہاد علماء ہوتے - لیکن غیر مقلدوں کی دشمنی ایسی سر پر سوار ہے کہ زبردستی حنفیت کے دعوے دار بنے ہوے ہیں -ورنہ ان کے اپنے امام تو ان چیزوں سے پاک تھے -

کوئی جوابی مراسلہ لکھتے وقت اصل مراسلہ پر اچھی طرح دھیان دیناسیکھئے کہ اصل مراسلے میں کیابات کہی گئی ہے۔ورنہ وہی مثل صادق آتی ہے کہ
کہیں کی اینٹ کہیں کاروڑا،بھان متی کا کنبہ جوڑا
آپ بھی حدیث کے مفہوم پر دھیان دینا سیکھیے- احناف کو حدیث رسول کو سمجھنے کے لئے آپ کو اپنے امام کا سہارا لینا پڑتا ہے - لیکن امام کے قول کو سمجھنے کے لئے کسی سہارے کی ضرورت نہیں ؟؟؟- اس کو کہتے ہیں عقل پر پردہ پڑنا -
اس موضوع سے متعلق سوال کا جواب خود حدیث کے اندر ہی موجود ہے - لہذا اس کی من معنی تعبیر ویسے ہی ممکن نہیں - جو رہبانیت اور باطل نظریات اپنے دین کے حوالے سے ہندو ں عیسایوں اور ان باطل مذاہب کا شیوہ تھے - آج وہ نظریات امّت مسلمہ کا شیوہ بنے ہوے ہیں -دین کی حیقیقی تعلیمات کو چھوڑ کر ان غیر مسلم مذاھب کی ڈگر پر چلے ہوے ہیں - اب اگر بھی آپ کو نہ سمجھ آے تو بھیا اس میں میرا کوئی قصور نہیں -
 

جمشید

مشہور رکن
شمولیت
جون 09، 2011
پیغامات
871
ری ایکشن اسکور
2,332
پوائنٹ
180
اس فورم پر میراتجربہ یہی کہتاتھاکہ آپ کی جانب سے میرے پوچھے گئے سوال کا جواب نہیں آئے گا۔لیکن ایک خوش فہمی تھی کہ شاید جب اتنی محنت کرکے لکھ رہے ہیں تواس سوال کا بھی جواب دے دیں گے۔

میراسوال یہ تھاکہ
تصوف کا ماخذ ویدانت بدھ ازم یاپھر یونانی علوم ہیں اس کی دلیل کیاہے۔


اوریہ کہ

میرے پوچھے گئے سوال کا اس حدیث سے کیاربط اوررشتہ ہے۔


اگرابھی بھی لگتاہے کہ اس سوال کا جواب آپ کو معلوم ہے توکچھ عرض کریں ورنہ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔رمضان کا مہینہ ہے اس کا کچھ بہتر مصرف نکالیں۔ورنہ ایسانہ ہو کہ کہیں ہم سابقہ پوسٹ میں کہی گئی باتوں کو سچ ماننے لگیں۔
تھوڑی زحمت گواراکرکے یہ بتانے کی کوشش کریں کہ میرے پوچھے گئے سوال کا اس حدیث سے کیاربط اوررشتہ ہے۔اوراگریہ کوشش ناکام ہوجائے توپھر یہ خیال کرلیجئے کہ قرآن وسنت کا ادنی فہم بھی آپ کو حاصل نہیں ہے۔
والسلام
 

عزمی

رکن
شمولیت
جون 30، 2013
پیغامات
190
ری ایکشن اسکور
304
پوائنٹ
43
جزاکم اللہ خیرا!
میرے بھائی! اول تو میں ایک طالبعلم ہوں، اور بس!

ثانیا: درج بالا آپ کے اقتباس میں جس بات کو ہائی لائٹ کیا اسی میں آپ سے اختلاف ہے۔ میرا موقف یہ ہے کہ بزرگان دین کی (کتاب وسنت سے) مدلل بات کو یکسر ردّ نہیں کیا جا سکتا، البتہ بغیر دلیل بات کے بارے میں ہمارا موقف امام مالک کی زبانی یہ ہے: كل يؤخذ من قوله ويرد إلا رسول اللهﷺ
ڈاکٹر صاحب میں تصوف پر سنجیدگی سے کبھی نہ سوچتا ،اگر تصوف کے دعویدار صرف کو حناف کو دیکھتا ،بلکہ میری دلچسبیی کی بنیاد اہل حدیث حضرات کی کتب تصوف دیکھ کر ہوئی،اب ظاہر ہے اہل حدیث کی بات بات پر ایک ہی بات ہے۔
اہل حدیث کے دو اصول ،اطیعو اللہ و اطیعو الرسول۔ تو یقیناً جو اکابرین اہل حدیث کے ان لوگوں تصوف و سلوک پر لکھا ہے ،یعنی تصوف کیا ہے ،پاس انفاس بدعت ہے یا نہیں،اور مراقبات وغیرہ۔ تو آپ اکابرین اہل حدیث کے جو دلائل ہیں ،انکو مدنظر رکھ کر بات کیجئے،چونکہ یہ حضرات اہل حدیث تھے ۔اور بدعت سے سخت نفرت کرنے والے ،اور شرک تو انکی زندگی میں سوچا ہی نہیں جا سکتا،تو میری آپ سے درخوست ہے کہ بجائے میں ان لوگوں کا احسان و سلوک پیش کروں ،یقیناً آپ علما ء ایلحدیث کے احسان و سلوک کو ا چھی طرح جانتے ہونگے ،مجھے بتا دے کہ آیا ان حضرات کے دلائل آپ کی نظر میں کیسے ہیں؟۔


اگر تصوف اسلامی سے آپ کی مراد کتاب وسنت میں موجود ذکر واذکار، تزکیہ نفس اور احسان وغیرہ جن کے بارے میں نبی کریمﷺ کا اسوۂ حسنہ اور صحابہ کرام﷢ وتابعین عظام کی سیرت ہمارے لئے ایک روشن چراغ کی حیثیت رکھتی ہے۔ تو مجھے آپ سے کوئی اختلاف نہیں۔ لیکن ازراہ کرم اسے تصوف (اسلامی) کا نام نہ دیجئے۔ ان کیلئے وہی اصطلاحات استعمال کیجئے جو قرآن وسنت میں استعمال کی گئیں اور قرون مفضّلہ میں ہمارے سلف صالحین کے ہاں معروف تھیں
تصوف واحسان ،طریقت ،سلوک وغیرہ میں گو لفظی معنی تو جدا جدا ہیں ،لیکن اصطلاح میں یہ ہم معنی ہیں،اور ان سب سے مراد تزکیہ نفس کا وہ مشہور طریق ہے جو صوفیا کے ہاں رائج ہیں۔
دوسرا سلف اور حلف میں تصوف کی اصطلاح عام استعمال ہوتی رہی ہے،اور میرے ناقص علم کے مطابق سلف اور حلف میں کسی نے بھی اس اصطلاح پر اعتراض نہیں کیا ہے،تو کیا ڈاکٹر صاحب آپکا لفظ تصوف سے اختلاف بے جا نہ ہو گا؟
۔

یہاں جب بھی تصوف کی بات ہوتی ہے تو اس سے ہماری مراد صوفیوں کا استفاضہ از قبور اور یہی خرافات وغیرہ ہوتی ہیں جن میں سے بعض کی طرف میں نے پیچھے بھی اشارہ کیا۔ اور عموماً تصوف کے لفظ سے یہی بدعات وشرکیات مراد لی جاتی ہیں۔ آپ لغت کی کتابوں میں تصوف کا معنیٰ دیکھ لیجئے آپ کو واضح ہو جائے گا۔
تصوف کے مدعی اہلحدیث اور دیوبند کے نزدیک غیر اللہ کو پکارنا شرک ہے ،استفاذہ اذ قبور سے آپ کیا مراد لے رہے ہیں؟
دوسرا ڈاکٹر صاحب میری سمجھ کے مطابق اکثر لوگوں کو صوفیا ء کی اصطلاحات کا علم ہی نہیں ،بس دیکھا دیکھی ایک مخالفت ہے،مثلا آپ نے وحد الوجود کا ذکر فرمایا تھا،میں نے لوگوں کو قبروں کو چومتے ،طواف کر تے ، سجدہ کرتے،اور مرادیں مانگتے دیکھا ہے ،مگر جو اعتراض مخالفین تصوف لگاتے ہیں کہ صوفیا کہتے کہ ہر چیز ہی خدا ہے یہ کسی جائل سے جائل کو بھی میں نے آج تک نہیں سنا،نہ جانے وحدت الوجود کا یہ مطلب لینے والے وہ مظلب اسکا کیوں نہیں لیتے جو مولانا ابرہیم میر ؒ نے ور سید نذیر حسین دہلوی ؒ اور مجدد الف ثانیؒ نے بیا ن کیا ہے،بھلا دوسروں کو کافر ومشرک ٹھہرانا ضروری ہے؟ڈاکٹر صاحب مجھے معاف فرمائیں گا، میں سینکڑوں صوفیوں کو جانتا ہوں ،ان میں سے کوئی گوشہ نشین نہیں،کوئی کنویں میں نہیں لٹک رہا ہے،اور نہ ہی کوئی قبروں کا مجاور ہے۔بلکہ وہ لوگ عامیانہ زندگی بسر کرتے ہیں۔اور پھر آپ انصاف کیجئے کہ خاندان شاہ ولی اللہ سارے صوفی تھے، کیا شاہ اسماعیل شہد مجاھد نہیں تھے؟اسی طرح اکابرین اہل حدیث سارے صوفی تھے،مگر نہ ان میں راہبنیت ملتی ہے ،اور نہ ہی کوئی خرافات۔سب طریق صوفیاء کے مطابق ہی تزکیہ نفس کی تعلیم تربیت حاصل کرتے تھے۔
ڈاکٹر صاحب میں علم میں آپ سے بہت کمزور ہونگا ،لیکن آپ اس بات کو تسلیم کریں کے مخالفین تصوف تصوف کو جانے بغیر اعتراض کر رہے ہیں۔

میرے بھائی! آپ اپنے موقف کے مطابق ان چیزوں کو ’تواتر کے ساتھ‘ سے نبی کریمﷺ، صحابہ کرام اور تابعین عظام سے ثابت کرکے دکھائیے اور ان کے متعلق اپنا موقف بھی واضح کیجئے، پھر مزید بات ہوگی۔ ان شاء اللہ!
ڈاکٹر صاحب ایک بات کو لیتے ہیں،مثلا پاس انفاس ،آپ پہلے اسکی تشریح بیان کریں کہ آیا آپ کے نزدیک پاس انفاس کسے کہتے ہیں ۔پھر میں صوفیا کا موقف بیان کرنگا۔
 

انس

منتظم اعلیٰ
رکن انتظامیہ
شمولیت
مارچ 03، 2011
پیغامات
4,178
ری ایکشن اسکور
15,351
پوائنٹ
800
محترم بھائی! صوفیوں کی جن چیزوں کو آپ صحیح سمجھتے ہیں، ان کی وضاحت اور دلیل آپ کو ہی دینا ہوگی، مجھے نہیں۔
 

محمد علی جواد

سینئر رکن
شمولیت
جولائی 18، 2012
پیغامات
1,986
ری ایکشن اسکور
1,553
پوائنٹ
304
اس فورم پر میراتجربہ یہی کہتاتھاکہ آپ کی جانب سے میرے پوچھے گئے سوال کا جواب نہیں آئے گا۔لیکن ایک خوش فہمی تھی کہ شاید جب اتنی محنت کرکے لکھ رہے ہیں تواس سوال کا بھی جواب دے دیں گے۔

میراسوال یہ تھاکہ
تصوف کا ماخذ ویدانت بدھ ازم یاپھر یونانی علوم ہیں اس کی دلیل کیاہے۔


اوریہ کہ

میرے پوچھے گئے سوال کا اس حدیث سے کیاربط اوررشتہ ہے۔


اگرابھی بھی لگتاہے کہ اس سوال کا جواب آپ کو معلوم ہے توکچھ عرض کریں ورنہ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔رمضان کا مہینہ ہے اس کا کچھ بہتر مصرف نکالیں۔ورنہ ایسانہ ہو کہ کہیں ہم سابقہ پوسٹ میں کہی گئی باتوں کو سچ ماننے لگیں۔

والسلام
محترم جو سوال آپ نے پوچھا ہے- تفصیل طلب ہے - یہ مت سمجھیے کہ آپ کو اس کا جواب نہیں ملے گا - رمضان کے بعد انشاء الله وقت ملا تو ضرور کوشش کر کے تحریر کروںگا -

لیکن آپ کی بھی سابقہ روش کو دیکھتے ہوے میں یہ که سکتا ہوں کہ آپ قرآن و حدیث کو تو پس پشت ڈال سکتے ہیں لیکن اپنے نام نہاد علما ء کی تعلیمات کو مرتے دم تک نہیں چھوڑ سکتے - لہذا مجھے قوی امید ہے کہ میری کاوش بے کار جائے گی-

ویسے میں آپ کا ممنون ہونگا کہ اگر آپ بھی ذرا " اسللامی تصوف اور غیراسللامی تصوف " کو اپنے پیارے امام کے اقوال کی روشنی میں ثابت کردیں -
 

عزمی

رکن
شمولیت
جون 30، 2013
پیغامات
190
ری ایکشن اسکور
304
پوائنٹ
43
محترم بھائی! صوفیوں کی جن چیزوں کو آپ صحیح سمجھتے ہیں، ان کی وضاحت اور دلیل آپ کو ہی دینا ہوگی، مجھے نہیں۔
محترم ڈاکٹر انس بھائی ،مگر جن کوآپ خرافات کہہ رہے ان پر تو آپ دلیل دے کہ ان وجوہات کی وجہ سے خرافات ہیں۔مثلا پا س انفاس کو لے لیتے ہیں۔اب پتہ چلے کہ آپ پاس انفاس کس کو کہتے ہیں،اور کن وجوہات پر آپ اسکو خرافات کہہ رہے ہیں ،مطلب یہ کہ میں سمجھتا ہوں کہ اکثر مخالفین تصوف صوفیاء کے موقف سے آگاہی نہیں رکھتے۔ تصوف کے بنیادی اصولوں پر جو آپکو شک و شبہات ہیں میں ان پر آپ سے بات کرنا چاہتا ہوں ،تا کہ مجھے بھی سمجھ لگے کہ آخر میں کہاں بھول رہا ہوں یا آپکو کہیں غلطی لگ رہی ہے۔
بلکہ آپ بالکل اس پیری مریدی کی الف ،ب سے شروع کریں تو ہر پہلو پر بات ہو سکتی ہے۔
 
Top