• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

تصوف کیا ہے ؟ اور اس کی حقیقی تعریف اور مقصود کیا ہے؟

ریحان احمد

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2011
پیغامات
266
ری ایکشن اسکور
708
پوائنٹ
120
السلام علیکم ورحمۃ اللہ!
قائلین تصوف سےچند سوالات
  1. تصوف کیا ہے۔ اسلامی تصوف اور غیر اسلامی تصوف میں کیا فرق ہے اور اس کو کیسے پہچانا جائے گا؟
  2. تصوف کا اصل مقصود کیا ہے؟
  3. تصوف میں موجود سلاسل کی کیا اہمیت ہو حیثیت ہے؟
  4. تصوف کیا مشہور کتابوں جیسے عوارف المعارف وغیرہ کی کیا حیثیت ہے؟
  5. کچھ صوفیاء سے منسوب عجیب و غریب عبادات "جیسے ایک ٹانگ پر کھڑے ہو کر ذکر کرنا" کی کیا حیثیت ہے؟
براہ مہربانی سوالات کے مطابق جواب دیں۔ غیر متعلق گفتگو سے اجتناب کریں۔

جزاک اللہ خیرا
 

عزمی

رکن
شمولیت
جون 30، 2013
پیغامات
190
ری ایکشن اسکور
304
پوائنٹ
43
  1. تصوف کیا ہے۔ اسلامی تصوف اور غیر اسلامی تصوف میں کیا فرق ہے اور اس کو کیسے پہچانا جائے گا؟​
  2. تصوف کا اصل مقصود کیا ہے؟​

  • جواب​
 

ریحان احمد

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2011
پیغامات
266
ری ایکشن اسکور
708
پوائنٹ
120
محترم آپکی جستجو اور لگن قابل داد ہے،اور آپکے مقالے سے محسوس ہوتا ہے کہ مسلک اہلحدیث پر آپکی تصوف کے معاملے کہری تحقیق ہے۔بندہ دلچسبی اس موضوع پر رکھتا ہے اور کتب نہیں مل رہی ہیں ،یہ جو حوالے علماء اہلحدیث کی کتب سے دیئے گئے ہیں ،کیا آپکے پاس یہ کتب موجود ہیں ،اور اس موضوع پر آپکی مزید تحقیقات کے ہم منتظر رہے گے۔
باقی وہابی احسان الٰہی ظہیر کی بات کواکابرین اہلحدیث کی جرح کو سامنے رکھ کر آپ نے ثابت کر دیا ہے کہ اس منکر تصوف کا اکابرین سے کچھ تعلق نہیں ،بلکہ بالواسطہ طور پر اور شعیت کی آڑ لے کر اکابرین اہلحدیث کو برا کہہ رہا ہے۔
محترم آپ نے تو چند سطور کی بحث سے ہی صحیح اور غلط کا فیصلہ کرنا شروع کر دیا۔ ایسا طرز عمل صحیح نہیں ہے۔
 

حرب بن شداد

سینئر رکن
شمولیت
مئی 13، 2012
پیغامات
2,149
ری ایکشن اسکور
6,345
پوائنٹ
437
باقی وہابی احسان الٰہی ظہیر کی بات کواکابرین اہلحدیث کی جرح کو سامنے رکھ کر آپ نے ثابت کر دیا ہے کہ اس منکر تصوف کا اکابرین سے کچھ تعلق نہیں ،بلکہ بالواسطہ طور پر اور شعیت کی آڑ لے کر اکابرین اہلحدیث کو برا کہہ رہا ہے۔
کیا اکابرین اہلحدیث نے یہ الزام لگایا ہے کے وہابی احسان الٰہی ظہیر شہید شیعت کی آڑ لیکر اکابرین اہلحدیث کو بُرا کہہ رہے ہیں؟؟؟۔۔۔
یا یہ آپ کی ذہنی خرمستیاں ہیں۔۔۔
یا آڑ کا جملہ استعمال کر کے آپ شیعوں کو دودھ کا دُھلا ثابت کرنا چاہتے ہیں۔
 

سیماب

مبتدی
شمولیت
اگست 06، 2013
پیغامات
33
ری ایکشن اسکور
73
پوائنٹ
17
محترم آپ نے تو چند سطور کی بحث سے ہی صحیح اور غلط کا فیصلہ کرنا شروع کر دیا۔ ایسا طرز عمل صحیح نہیں ہے۔
یعنی چند سطور سے جو بات سمجھائی جائے آپ اسکو نہیں مانتے ،یعنہ آپکو منوانے کے لئے پوری کتاب لکھنا پڑے گی ،تسی وہابی تے نو۔
 

حرب بن شداد

سینئر رکن
شمولیت
مئی 13، 2012
پیغامات
2,149
ری ایکشن اسکور
6,345
پوائنٹ
437
نہیں تساں مینوں دسو حرب صاحب مانتے آپ فن حرب میں ماہر ہونگے ،لیکن شعیہ کو دودھ کا دھلا میں ثابت نہیں کر رہا ، آپکا وہابی امام آپکے علماء کو شعیہ بنا رہا ہے ،سچی گل کڑوی ہوندی اے محسوس ہی کر گئے ہو۔ نہیں ظاہر وباطن دی اصطلاح جے کوئی صوفی استعمال کریں تے شعیہ ہو جائے ،بقول وہابی احسان ظہیر دے۔تے جے اپنا وہابی اکابر وی زد وچ آ جان تے خرمستیاں ،واہ جی واہ ،بھلے وائی بلے۔
اگر ہم شہید احسان الٰہی ظہیر سے پہلے کے لوگوں کے تبصرے یہاں پیش کردیں۔۔۔
تو تم اپنے لہبی ہونے کو تسلیم کروگے؟؟؟۔۔۔
 

حرب بن شداد

سینئر رکن
شمولیت
مئی 13، 2012
پیغامات
2,149
ری ایکشن اسکور
6,345
پوائنٹ
437
[عزمی, post: 117999, member: 3430"]میری حرب بھائی اور سیماب سے درخواست کہ فضول بحث کو چھوڑ کر کوئی مفید بات کریں [/quote]
اپنا اپنا خیال ہے۔۔۔
لکھنے کے لئے ہمارے پاس بھی بہت مواد موجود ہے۔۔۔
جس سے تصوف کی آڑ لے کر پھیلائی گئی گمراہیاں ثابت کی جاسکتی ہیں۔۔۔
میں کیوں اجتناب برتتا ہوں ان جھمیلوں میں پڑنے سے وجہ یہ ہے کہ۔۔۔
لمبی لمبی بحثوں سے حاصل کچھ نہیں ہوتا۔۔۔ فریق نے تسلیم کرنا ہوتا نہیں ۔۔۔
اس کے بعد جس فضول لفظ کا استعمال آپ اپنی چار لائنوں کی تحقیق جو خود ۔۔۔
ادھر اُدھر سے اٹھائی گئی ہے سے تصوف کو صحیح ثابت کرنے چاہ رہے ہیں۔۔۔
بعد میں آپ کی جانب سے وہی فضول کی باتیں شروع ہوجائیں گی۔۔۔
یعنی پرانی کہاوت مثل کی شکل میں سامنے آئے گی کے آسمان کا تھوکا منہ پر ہی آتا ہے۔۔۔
اس لئے ٹو دی پوائنٹ بات کرتا ہوں۔۔۔
جیسے پہلا سوال آپ کی خدمت میں کہ تصوف کی ابتداء کہاں سے ہوئی؟؟؟۔۔۔
چھوٹے چھوٹے جوابات سے فائدہ یہ ہوتا ہے پڑھنے والے دلچسپی لیتے ہیں۔۔۔
لمبی لمبی تحریریں اور ہی بات کو دوسرے ڈھنگ سے پیش کرنے کا حربہ پرانا ہوگیا ہے۔۔۔
تو اس کا حل میں نے یہ ہی نکالا کہ ٹو دی پوائنٹ بات کریں۔۔۔
تاکہ فریقین اپنی توانائیں کسی مثبت کامیں صرف کریں اور پڑھنے والا قاری محذوز ہو۔۔۔
مجھے اُمید ہے کہ آپ میرے سوال کا جواب ضرور دیں گے۔۔۔
تاکہ اب فضول باتوں میں سے کام کی باتوں کو نچوڑا جائے۔۔۔
 

عزمی

رکن
شمولیت
جون 30، 2013
پیغامات
190
ری ایکشن اسکور
304
پوائنٹ
43
جیسے پہلا سوال آپ کی خدمت میں کہ تصوف کی ابتداء کہاں سے ہوئی؟؟؟۔۔۔
محترم آپ ناراض نہ ہوں ۔آپ اگر سمجھنے کے لئے سوال کرنا چاہتے تو "ست بسمہ اللہ"اب آپ ابتداء پوچھ رہے ہیں کہ ابتدا کب ہوئی تو جہاں میں نے بتایا ہے تصوف کیا ہے وہی اسکا جواب بھی موجود ہے۔ویسے سوال کرنا سب سے آسان کام ہے۔مولانا غزنوی ؒ کا یہ قول نقل کیا ہے کہ
" شریعت کا وہ حصہ جو تزکیہ باطن سے تعلق کے متعلق ہے اصطلاحاً تصوف کہلاتا ہے۔"(ایضاً)
تو اسی کے اندر آپکے سوال جواب موجود ہے ،غور فرمائیں۔
 

حرب بن شداد

سینئر رکن
شمولیت
مئی 13، 2012
پیغامات
2,149
ری ایکشن اسکور
6,345
پوائنٹ
437
محترم آپ ناراض نہ ہوں ۔آپ اگر سمجھنے کے لئے سوال کرنا چاہتے تو "ست بسمہ اللہ"اب آپ ابتداء پوچھ رہے ہیں کہ ابتدا کب ہوئی تو جہاں میں نے بتایا ہے تصوف کیا ہے وہی اسکا جواب بھی موجود ہے۔ویسے سوال کرنا سب سے آسان کام ہے۔مولانا غزنوی ؒ کا یہ قول نقل کیا ہے کہ
تو اسی کے اندر آپکے سوال جواب موجود ہے ،غور فرمائیں۔
عزمی بھائی مجھے یہ بتائیں کے ناراض ہوکر میں آپ کا کیا بگاڑ سکتا ہوں اس لئے اس گمان کو اپنے ذہن سے نکال دیجئے لہذا آگے بڑھتے ہیں اور ہم بات کرتے ہیں آپ کے اس نئے جواب پر۔۔۔

شاید آپ میرے کئے گئے سوال کو سمجھے نہیں یا پھر جو سوال میں نے آپ سے کیا تھا اس کا جواب آپ کے پاس نہیں تھا جس کی وجہ سے آپ نے کہہ دیا کہ سوال کرنا آسان ہوتا ہے پھر آپ نے مولانا غزنوی رحمہ اللہ کا قول نقل کردیا۔۔۔

میرے کئے جانے والے سوال کا تعلق اسی لحاظ سے تھا تاکہ تاریخ کا اندازہ ہو کے تصوف نے لوگوں کے عقائد میں جگہ کس سن ہجری میں بنائی اور اُس کے اسباب کیا تھے اور مولانا غزنوی رحمہ اللہ علیہ کس سن ھجری کے اہلحدیث عالم گذرے ہیں؟۔۔۔ ماشاء اللہ سمجھدار شخصیت کے مالک ہونے کے ساتھ ساتھ آپ اللہ کے فضل سے پنجابی ایسے بولتے ہیں جیسے دریا بہہ رہا ہے لیکن ایک کہاوت ہے کہ ایک جملے نے دریا کو کوزے میں بند کردیا۔۔۔میں نہیں چاہتا ایسا کوئی جملہ ابھی سے ہی استعمال کردوں۔۔۔

سوال کا مقصد یہ تھا کے قول سلیم اھدنا صراط المستقیم بات کو الجھانے سے بہتر کیا یہ نہیں ہوگا کے ہم مل کر اس اختلافی مسئلے پر اُن وجوہات کی نشاندہی کریں جس وجہ سے دوریاں کم اور سیکھنے اور سمجھنے کے مواقعے زیادہ میسر آئیں؟؟؟۔۔۔

میں اور آپ کیوں ایک دوسرے کے لئے اپنے دلوں میں نفرت اور بغض رکھیں یہ تو شیعہ رافضیوں اور قادیانیوں کا کام ہے یا اُن کے جدامجد یہود ونصارٰی کا ہم کیوں بھول جاتے ہیں کہ ہم آگ کے دھانے پر کھڑے تھے کہ اللہ نے ہمارے دلوں میں الفت ڈال کر ہمیں ایک دوسرے کا بھائی بنادیا۔۔۔یہ اللہ رب وحدہ لاشریک کا احسان عظیم ہے۔۔۔بس!۔

مجھے صرف یہ بتادیں کے تصوف کی ابتداء کہاں سے ہوئی اور اس کا مرکز کہاں تھا اور کن وجوہات کی بناء پر اس کی داغ بیل ڈالی گئی؟؟؟۔۔۔
 

عزمی

رکن
شمولیت
جون 30، 2013
پیغامات
190
ری ایکشن اسکور
304
پوائنٹ
43
عزمی بھائی مجھے یہ بتائیں کے ناراض ہوکر میں آپ کا کیا بگاڑ سکتا ہوں اس لئے اس گمان کو اپنے ذہن سے نکال دیجئے لہذا آگے بڑھتے ہیں اور ہم بات کرتے ہیں آپ کے اس نئے جواب پر۔۔۔

شاید آپ میرے کئے گئے سوال کو سمجھے نہیں یا پھر جو سوال میں نے آپ سے کیا تھا اس کا جواب آپ کے پاس نہیں تھا جس کی وجہ سے آپ نے کہہ دیا کہ سوال کرنا آسان ہوتا ہے پھر آپ نے مولانا غزنوی رحمہ اللہ کا قول نقل کردیا۔۔۔
حرب بھائی آپکا یہ سوال کوئی نیا نہیں ہے۔

میرے کئے جانے والے سوال کا تعلق اسی لحاظ سے تھا تاکہ تاریخ کا اندازہ ہو کے تصوف نے لوگوں کے عقائد میں جگہ کس سن ہجری میں بنائی اور اُس کے اسباب کیا تھے اور مولانا غزنوی رحمہ اللہ علیہ کس سن ھجری کے اہلحدیث عالم گذرے ہیں؟۔۔۔ ماشاء اللہ سمجھدار شخصیت کے مالک ہونے کے ساتھ ساتھ آپ اللہ کے فضل سے پنجابی ایسے بولتے ہیں جیسے دریا بہہ رہا ہے لیکن ایک کہاوت ہے کہ ایک جملے نے دریا کو کوزے میں بند کردیا۔۔۔میں نہیں چاہتا ایسا کوئی جملہ ابھی سے ہی استعمال کردوں۔۔۔
تصوف میں کوئی علحیدہ عقائد نہیں ہیں۔اس بات کو کوآپ اچھی طرح جان لے۔ آپ سچ سچ بتائیں کہ مولنا غزنوی ؒ 1963 ء میں دارفانی پردہ فرمایا ،کیا ایک صوفی ہونے ناطے انکا حضرات اہلحدیث میں کوئی نیا عقیدہ تھا؟۔علم سلوک کے لئے کوئی کسی نئے عقیدے کی ضرورت نہیں۔آپ کسی بھی اہلحدیث صوفی کی سوانح ،تصنیفات اٹھا لے ،اگر وہ صوفی ہونے کیساتھ کیساتھ کسی نئے عقیدے کے مالک تھے ،تو مجھے ضرور بتانا،دوسرا اس بات پر بھی غور کرنا کہ آیا اس طرح کی بات کہنا کہیں بہتان نہ بن جائے اور کل اسکی بارگاہ میں جواب بھی دینا ہے۔آپ میری کسی بات سے ناراض ہیں تو کھلے لفظوں میں کہہ دے ،اگر آپ کہتے تو پنجابی نہیں بولوں گا۔

س
وال کا مقصد یہ تھا کے قول سلیم اھدنا صراط المستقیم بات کو الجھانے سے بہتر کیا یہ نہیں ہوگا کے ہم مل کر اس اختلافی مسئلے پر اُن وجوہات کی نشاندہی کریں جس وجہ سے دوریاں کم اور سیکھنے اور سمجھنے کے مواقعے زیادہ میسر آئیں؟؟؟۔۔۔

میں اور آپ کیوں ایک دوسرے کے لئے اپنے دلوں میں نفرت اور بغض رکھیں یہ تو شیعہ رافضیوں اور قادیانیوں کا کام ہے یا اُن کے جدامجد یہود ونصارٰی کا ہم کیوں بھول جاتے ہیں کہ ہم آگ کے دھانے پر کھڑے تھے کہ اللہ نے ہمارے دلوں میں الفت ڈال کر ہمیں ایک دوسرے کا بھائی بنادیا۔۔۔یہ اللہ رب وحدہ لاشریک کا احسان عظیم ہے۔۔۔بس!۔
ماشاء اللہ بہت خوبصورت بات ہے ،میرے دل میں کسی کے خلاف کوئی نفرت نہیں۔

مجھے صرف یہ بتادیں کے تصوف کی ابتداء کہاں سے ہوئی اور اس کا مرکز کہاں تھا اور کن وجوہات کی بناء پر اس کی داغ بیل ڈالی گئی؟؟؟۔۔۔
آپکے اس سوال کے جواب میں میں نے جو قول رکھا تھا اس میں علم باطن کا اظہار تھا ، (اور میں تصوف پر لفظی بحث کے بجائے سیدھی مقاصد پر بات کر کے علماء اہلحدیث کے دلائل وبرہان سے بات سمجھا دی ۔یہ علحیدہ بات کہ آپ سمجھ نہیں سکے۔)تزکیہ نفس کا ذکر تھا۔اور مشکوۃ شریف سے اوپر میری دلیل بھی گزر چکی ہے۔دوبارہ دہرا دیتا ہوں مشکوۃ المصابیح میں ہے،اور صیح سند کیساتھ۔

امام حسن بصری فرماتے ہیں کہ علم دوطرح کے ہیں ایک علم دل میں ہے یہ علم نفع دیتا ہے اور ایک علم زبان پر ہے جو کہ اللہ عزوجل کی آدم کے بیٹے پر حجت ہے ۔
سید عبد الاول غزنوی رحمہ اللہ کا حاشیہ بھی پڑھ لے۔فرماتے ہیں :۔
" اول علم کو علم باطن کہتے ہیں اور دوسرے کو علم ظاہر کہتے ہیں ۔کچھ علم باطن سے حاصل نہیں ہوتا جب تک ظاہر کی اصلاح نہ کریں اور اسی طرح علم ظاہر اصلاح باطن کے بغیر پورا نہیں ہوتا "۔" شریعت کا وہ حصہ جو تزکیہ باطن سے تعلق کے متعلق ہے اصطلاحاً تصوف کہلاتا ہے۔"(ایضاً)
ابھی آپکے سوال کا دوٹوک جواب اس میں یہی ہے کہ تزکیہ باطن کب شروع ہوا، ظاہر ہے نبی کریم ﷺ کے فرائض نبوت میں شامل تھا ۔لقد من اللہ علی المومنین اذ بعث فیھم رسولا من انفسھم یتلواعلیھم آیاتہ و یزکیھم و یعلمھم الکتاب و الحکمۃ و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین ۔ آل عمران 164تو تصوف بھی اس وقت شروع ہو گیا تھا۔
اب رہا کہ اسکو تصوف کیو ں کہتے ہیں۔تو میں اس پر کوئی باضد نہیں کہ اسکو تصوف ہی کہا جائے، اور یہ تزکیہ کیسے ہوتا تھا ،اس پر بھی میں شروع میں مختصراً لکھ چکا ہوں۔
 
Top