• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

تفسیر قرطبی

عبد الرشید

رکن ادارہ محدث
شمولیت
مارچ 02، 2011
پیغامات
5,402
ری ایکشن اسکور
9,991
پوائنٹ
667
حواریین اور ان کی وجہ تسمیہ کا بیان
وَمَكَرُ‌وا وَمَكَرَ‌ اللَّـهُ ۖ وَاللَّـهُ خَيْرُ‌ الْمَاكِرِ‌ينَ۔۔۔آیت 54
سیّد نا حضرت عیسی ٰ علیہ السلام کے قتل پر یہودیوں کے اتفاق کرنے پر بحث
إِذْ قَالَ اللَّـهُ يَا عِيسَىٰ إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَرَ‌افِعُكَ إِلَيَّ وَمُطَهِّرُ‌كَ مِنَ الَّذِينَ۔۔۔۔۔آیت 55
حضرت سیّدنا عیسی ٰ علیہ السلام کی وفات اور انہیں اٹھا لیے جانے کے بارے میں علماء کے اختلاف کابیان اور اس کا بیان
کہ مصاب وہ ہےجس پر شبہ ڈال دیا گیا
فَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُ‌وا فَأُعَذِّبُهُمْ۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 56تا 58
إِنَّ مَثَلَ عِيسَىٰ عِندَ اللَّـهِ كَمَثَلِ آدَمَ۔۔۔۔۔آیت 59تا60
اس کا بیان کہ یہ آیت وفد نجران کے بارے اس وقت نازل ہوئی جب انہوں نے حضور نبی کریم ﷺ کے اس
ارشاد کا انکار کیا :ان عیسی عبداللہ و کلمۃ (کہ عیسی ٰ علیہ السلام اللہ تعالی ٰ کے بند ے اور اس کا کلمہ ہیں )
فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَكَ۔۔۔۔۔آیت 61
اس میں تین مسائل ہیں اس پر دلیل کہ بیٹیوں کے بیٹوں کو ابناء کا نام دیا جا سکتا ہے اور مباہلہ کامعنی
إِنَّ هَـٰذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ۔۔۔۔۔۔۔آیت 62تا63
قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 64
اس میں تین مسائل ہیں ۔اس آیت میں اختلاف ہے کہ کیا یہ خطاب اہل نجران کو ہےیا تمام یہود و نصاریٰ کو اور حضور
نبی اکرمﷺ کا ارشاد روم ہرقل کو خطاب
يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تُحَاجُّونَ فِي إِبْرَ‌اهِيمَ۔۔۔۔۔آیت 65
یہود ونصاری ٰ میں سے ہر فریق کے اس دعویٰٖ کے سبب کابیان کہ حضرت ابراہیم علیہ السلام اس کےدین پرتھے
هَا أَنتُمْ هَـٰؤُلَاءِ حَاجَجْتُمْ فِيمَا لَكُم۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 66
اس میں دو مسئلےہیں :ھااقم اور ھؤلاءکی بحث ،وجدال سے منع کا بیان جس کا علم نہ ہو
مَا كَانَ إِبْرَ‌اهِيمُ يَهُودِيًّا وَلَا نَصْرَ‌انِيًّا۔۔۔۔۔۔آیت 67
وَدَّت طَّائِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ۔۔۔۔۔۔آیت 69
اس کا بیان کہ یہ آیت حضرات معاذ بن جبل ،حذیفہ بن یمان اورعمارین یاسر رضی اللہ عنہم کے بارے میں اس
وقت نازل ہوئی جب یہودیوں نے انہیں اپنے دین کی طرف دعوت دی ۔
يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَكْفُرُ‌ونَ بِآيَاتِ۔۔۔آیت 70
وَقَالَت طَّائِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ آمِنُوا۔۔۔۔۔۔آیت 72
یہ آیت کعب بن اشرف اور مالک بن صیف کے بارے ان کے اپنی قوم کےخلاف تلبیس یا مسلمانوں میں تشکیک
پیدا کرنے کے سبب نازل ہوئی
وَلَا تُؤْمِنُوا إِلَّا لِمَن تَبِعَ دِينَكُمْ۔۔ آیت 73
وَمِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مَنْ إِن تَأْمَنْهُ۔۔۔۔۔آیت 75ٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍ
اس میں آٹھ مسائل ہیں ۔اس کےسبب نزول میں علماء کا اختلاف ،اس سے ملازمتہ غریم پر استدلال ،امانت کی
فضیلت اور اس پر دلیل کہ کافر اس اہل نہیں کہ اس کی شہادت قبول ہو
بَلَىٰ مَنْ أَوْفَىٰ بِعَهْدِهِ وَاتَّقَىٰ۔۔۔۔۔آیت 76
إِنَّ الَّذِينَ يَشْتَرُ‌ونَ بِعَهْدِ اللَّـهِ۔۔۔۔۔۔۔آیت 77
اس میں دو مسئلے ہیں اس کے سبب نزول کا بیان ،حاکم کا حکم مال حلال نہیں ہو کر سکتا جب محکوم لہ کو اس کے بطلان کاعلم ہو
مَا كَانَ لِبَشَرٍ‌ أَن يُؤْتِيَهُ اللَّـهُ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 79
یہاں بشر کے مراد بہ کابیان ،اور ربانیین کے معنی کابیان
وَلَا يَأْمُرَ‌كُمْ أَن تَتَّخِذُوا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 80
وَإِذْ أَخَذَ اللَّـهُ مِيثَاقَ النَّبِيِّينَ۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 81
اس سے متعلقہ وجوہ اعراب کابیان اور میثاق لینے کے معنی کابیان
أَفَغَيْرَ‌ دِينِ اللَّـهِ يَبْغُونَ وَلَهُ أَسْلَمَ۔۔۔۔۔۔۔آیت 83تا84
کعب بن اشرف اور اس کے ساتھیوں کا نصاریٰ کے ساتھ حضور نبی کریم ﷺ کی بارگاہ میں جھگڑا کرنا
وَمَن يَبْتَغِ غَيْرَ‌ الْإِسْلَامِ۔۔۔۔۔۔۔آیت 85
یہ حارث بن سوید کے ارتداد کے بارے نازل ہوئی
كَيْفَ يَهْدِي اللَّـهُ قَوْمًا كَفَرُ‌وا۔۔۔۔آیت 86
جو اسلام سے مرتد ہو ا اس کے حکم کا بیان
أُولَـٰئِكَ جَزَاؤُهُمْ أَنَّ عَلَيْهِمْ۔۔۔۔آیت 87تا89
جس کے بارے نازل ہوئی اس میں اختلاف کابیان
إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُ‌وا بَعْدَ إِيمَانِهِم۔۔۔۔۔۔۔آیت90
لَن تَنَالُوا الْبِرَّ‌ حَتَّىٰ تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ ۚ وَمَا تُنفِقُوا۔۔۔۔۔آیت 92
اس میں دو مسئلے ہیں اس آیت میں بظاہر خطاب اور اس کےعموم کے استعمال پر دلیل ہے اور "البر"کی تاویل میں
اختلاف کابیان
كُلُّ الطَّعَامِ كَانَ حِلًّا لِّبَنِي إِسْرَ‌ائِيلَ إِلَّا مَا حَرَّ‌مَ إِسْرَ‌ائِيلُ۔۔۔آیت 93تا94
اس میں چار مسائل ہیں ۔اس شے کابیان جو یعقوب علیہ السلام نے اپنے اوپر حرام کی۔تحریم میں اختلاف کیا یہ
اجتہاد کے ساتھ ہوئی یا اللہ تعالیٰ کےاذن اے عرق النساء سے شفاء کابیان
إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ۔۔۔۔۔۔آیت 96تا 97
ان میں پانچ مسائل ہیں مسجد حرام کےبارے بحث اور اس کابیان جس کے بارے میں آیات ہیں اور من دخلہ کا حکم
وَلِلَّـهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ
اس میں نو مسائل ہیں ۔اس کا بیان کہ حج عمر میں ایک بار فرض ہے یہ کہ وہ علی التراخی ہے علی الفور نہیں ،صغیر اور
غلام کے خطاب کا عموم سے خارج ہونا ،استطاعت کے معنی میں علماء کے اقوال ،اس کاحکم جو حج پر قادر ہو اور پھر
ترک کردے
قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَكْفُرُ‌ونَ بِآيَاتِ اللَّـهِ وَاللَّـهُ۔۔۔۔۔آیت 98تا99
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تُطِيعُوا۔۔۔۔۔آیت 100ٍٍٍٍٍ
اس کا بیان جو کچھ اوس و خزرج کے درمیان زمانہ جاہلیت میں ہوا اور الاعتصام کامعنی
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّـهَ۔۔۔۔۔آیت 102
اس میں ایک مسئلہ ہے
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّ‌قُوا۔۔۔۔۔آیت 103
اس میں دو مسئلے ہیں ،حبل کے مراد کابیان اور فرق اسلامیہ کے منقسم ہونے کا بیان
وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ‌۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 104
وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّ‌قُوا وَاخْتَلَفُوا۔۔۔۔۔۔۔آیت 105
يَوْمَ تَبْيَضُّ وُجُوهٌ وَتَسْوَدُّ وُجُوهٌ۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 106-107
اس میں تین مسائل ہیں
تِلْكَ آيَاتُ اللَّـهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ ۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 109
كُنتُمْ خَيْرَ‌ أُمَّةٍ أُخْرِ‌جَتْ لِلنَّاسِ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 110
اس میں تین مسائل ہیں
لَن يَضُرُّ‌وكُمْ إِلَّا أَذًى ۖ وَإِن يُقَاتِلُوكُمْ ۔۔۔۔۔۔۔آیت 111
ضُرِ‌بَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُوا إِلَّا بِحَبْلٍ ۔۔۔۔۔۔آیت 112تا115
إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُ‌وا لَن تُغْنِيَ عَنْهُمْ ۔۔۔۔۔آیت 116
مَثَلُ مَا يُنفِقُونَ فِي هَـٰذِهِ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۔۔۔۔۔آیت 117
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا۔۔۔۔۔آیت 118
اس میں چھ مسائل ہیں کفار کی طرف مائل ہونے سے تاکید ی زجر وتوبیخ کا بیان اور یہ کہ دشمن کی شہادت دشمن کے
خلاف جائز نہیں
هَا أَنتُمْ أُولَاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَلَا يُحِبُّونَكُمْ۔۔۔۔۔آیت 119
إِن تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ۔۔۔۔۔۔۔آیت 120
وَإِذْ غَدَوْتَ مِنْ أَهْلِكَ تُبَوِّئُ الْمُؤْمِنِينَ۔۔۔۔۔آیت 121
 

عبد الرشید

رکن ادارہ محدث
شمولیت
مارچ 02، 2011
پیغامات
5,402
ری ایکشن اسکور
9,991
پوائنٹ
667
اس کے سبب نزول میں اختلاف کا بیان ،کیا وہ غزوہ احد ہے یا غزوہ خندق ہے یا یوم بدرہے
إِذْ هَمَّت طَّائِفَتَانِ مِنكُمْ أَن تَفْشَلَا۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 122
طائفتین سے کیا مراد ہے ،غزوہ احد سے متعلقہ حدیث کا کچھ بیان ،حضرت حمزہ رضی اللہ عنہ کا مرثیہ توکل کا بیان اور
اس کی حقیقت میں اختلاف
وَلَقَدْ نَصَرَ‌كُمُ اللَّـهُ بِبَدْرٍ‌۔۔۔۔۔آیت 123تا125
اس میں چھ مسائل ہیں ۔رسول اللہ ﷺ کے غزوات کی تعداد کا بیان ،غزوہ بدر پر بحث ،ملائکہ کے ذریعہ
مسلمانوں کی امداد کرنے کا بیان اور جنگ کےوقت قبائل اور کتاب کے لئے علامت بنانے پر دلیل کابیان
وَمَا جَعَلَهُ اللَّـهُ إِلَّا بُشْرَ‌ىٰ لَكُمْ۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 126تا 127
لَيْسَ لَكَ مِنَ الْأَمْرِ‌ شَيْءٌ أَوْ يَتُوبَ۔۔۔۔۔آیت 128تا 129
اس میں تین مسائل ہیں ۔ان کا سبب نزول کا بیان اور نماز فجر میں قنوت پڑھنے کے بارے علماء کے اختلاف کا بیان
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا الرِّ‌بَا۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 130تا 132
ربا کی ان انواع کابیان جو زمانہ جاہلیت میں اپناتے تھے
وَسَارِ‌عُوا إِلَىٰ مَغْفِرَ‌ةٍ مِّن رَّ‌بِّكُمْ وَجَنَّةٍ۔۔۔۔۔آیت 133
اس میں دو مسئلے ہیں جنت ،اس کےعرض اور اس کی تخلیق کے بارے علماء کے اقوال کابیان
الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِي السَّرَّ‌اءِ وَالضَّرَّ‌اءِ۔۔۔۔۔۔آیت 134
اس میں چار مسائل ہیں :کظم الغیظ ،عفو اور احسان کے بارے بحث
وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 135
اس میں سات مسائل ہیں :فاحشہ اور اس سے استغفار کرنے کی بحث ،گناہ کی طرف لوٹ کر توبہ توڑنے کے بعد توبہ
کے صحیح ہونے پر دلیل ،ان گناہوں کابیان جن سے توبہ کی جاسکتی ہے اور کیا یہ اللہ تعالیٰ کا حق ہے یا کسی غیر کا ؟
أُولَـٰئِكَ جَزَاؤُهُم مَّغْفِرَ‌ةٌ مِّن رَّ‌بِّهِمْ۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 136
وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 139
غزوہ احد میں مسلمانوں کو اپنے شہداء اور زخمی افراد کے سبب جو اذیت اور تکلیف پہنچی اس پر انہیں تسلی دینے کابیان
اور انہیں دشمن کے قتال پر ابھار نے کا بیان
إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْ‌حٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ۔۔۔۔۔۔۔آیت 140
لوگوں کے درمیان ایام کے پھر نے کا بیان اور شہید پر تفصیلی بحث
وَلِيُمَحِّصَ اللَّـهُ الَّذِينَ آمَنُوا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 141
وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَ‌سُولٌ قَدْ خَلَتْ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 144
اس میں پانچ مسائل ہیں ۔احد کے دن مسلمانوں کو جو تکلیف پہنچی اس وقت جب انہیں رسول اللہ ﷺ کے شہید
ہونے کی خبر پہنچی اس کابیان ،رسول اللہ ﷺ کے دفن میں تاخیر ان کے بیعت خلافت میں مشغول ہونے کی وجہ
سے تھی ،آپ پر نماز پڑھنے میں اختلاف ،حضور نبی مکرم ﷺ کی وفات کے بعد حالات کی تبدیلی کابیان
وَمَا كَانَ لِنَفْسٍ أَن تَمُوتَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّـهِ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 145
اس میں جہاد پر برا نگیختہ کرنے اور اس کی خبر دینے کابیان ہے کہ موت ضروری ہے اور یہ کہ مقتول اپنی مدت مقررہ
پر مقتول ہوتا ہے اور معتزلہ کا روکی موت کے وقت میں تقدیم و تاخیر ہوسکتی ہے
وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِ‌بِّيُّونَ كَثِيرٌ‌۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 146
کائن کی بحث اور ربیین کے معنی میں اختلاف کا بیان
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تُطِيعُوا الَّذِينَ كَفَرُ‌وا يَرُ‌دُّوكُمْ۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 149تا150
اس میں کافروں کی اطاعت سے تحذیر اور ڈرانے کابیان ہے
سَنُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُ‌وا۔۔۔۔۔۔آیت 151
احد سے واپس پلٹنے کے بعد مشرکین کے دلوں میں رعب ڈال دینے کابیان ،مخالفت کے سبب سے مومنیں کی مدد
(فتح ) اور شکست (پسپائی ) مکمل نہیں ہوئی
وَلَقَدْ صَدَقَكُمُ اللَّـهُ وَعْدَهُ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 152
غزوہ احد کی خبر کابیان
إِذْ تُصْعِدُونَ وَلَا تَلْوُونَ عَلَىٰ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 153
صعود اور اصعاد کے درمیان فرق
ثُمَّ أَنزَلَ عَلَيْكُم مِّن بَعْدِ الْغَمِّ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 154
إِنَّ الَّذِينَ تَوَلَّوْا مِنكُمْ يَوْمَ۔۔۔۔۔۔۔آیت 155
اس سے مراد وہ ہیں جنہوں نے احد کے دن پیٹھ پھیری
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 156
غزی پر بحث
وَلَئِن قُتِلْتُمْ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَ‌ةٌ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 157-158
فَبِمَا رَ‌حْمَةٍ مِّنَ اللَّـهِ لِنتَ لَهُمْ۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 159
اس میں آٹھ مسائل ہیں ۔استشارہ کے معنی کابیان ،شوری قواعد شریعہ میں سے ہے ،اس معنی میں علماء کا اختلاف جو
اللہ تعالیٰ نے اپنے نبی اکرم ﷺ کو حکم دیا کہ وہ اس میں اپنے اصحاب سے مشاورت کریں ، اس کا بیان جو مستشار
میں شرط ہے اور معنی عزم کابیان
إِن يَنصُرْ‌كُمُ اللَّـهُ فَلَا غَالِبَ لَكُمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 160
وَمَا كَانَ لِنَبِيٍّ أَن يَغُلَّ ۚ وَمَن يَغْلُلْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 161
اس میں گیارہ مسائل ہیں ، اس آیت کا سبب نزول ،غلول کا معنی اور یہ کہ کبیرہ گناہوں میں سے ہے اور اس کا
بیان جو قیامت کے دن غال کیا جائے گا
أَفَمَنِ اتَّبَعَ رِ‌ضْوَانَ اللَّـهِ كَمَن بَاءَ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 162تا 165
لَقَدْ مَنَّ اللَّـهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ۔۔۔۔۔۔۔آیت 164
 

عبد الرشید

رکن ادارہ محدث
شمولیت
مارچ 02، 2011
پیغامات
5,402
ری ایکشن اسکور
9,991
پوائنٹ
667
المنتہ کے معنی کابیان
أَوَلَمَّا أَصَابَتْكُم مُّصِيبَةٌ قَدْ أَصَبْتُم مِّثْلَيْهَا قُلْتُمْ أَنَّىٰ هَـٰذَا۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 165
اس کا بیان کہ مسلمانوں کو جو ناکامی ہوئی وہ رسول اللہ ﷺ کے حکم کی مخالفت کے سبب ہوئی
وَمَا أَصَابَكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ۔۔۔۔۔۔۔آیت 166تا167
أوادفعوا کے معنی میں لوگوں کا اختلاف
الَّذِينَ قَالُوا لِإِخْوَانِهِمْ وَقَعَدُوا لَوْ أَطَاعُونَا مَا قُتِلُوا۔۔۔۔۔۔آیت 168
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا۔۔۔۔۔۔۔آیت 169تا170
اس میں آٹھ مسائل ہیں ۔اس کا بیان جو شہداء اور اس حیات سے متعلق ہے جو شہداء کو حاصل ہوتی ہے ،شہداء کو غسل
اور ان پر نماز جنازہ پڑھنے میں علماء کا اختلاف اور ا س کے بارے علماء کا اختلاف جو ظلماً قتل کیا جائے ،یہ
آیت اللہ تعالیٰ کی راہ میں قتل ہونے پر ثواب عظیم پردلالت کرتی ہے
يَسْتَبْشِرُ‌ونَ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّـهِ۔۔۔۔۔۔آیت 171
شہداء کی فضیلت کابیان
الَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِلَّـهِ وَالرَّ‌سُولِ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 172
غزوۂ حمراء الاسد کی خبر
الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 173
الناس سے مراد میں اختلاف اور ایمان میں زیادتی اور کمی ہونے میں اختلاف کابیان
إِنَّمَا ذَٰلِكُمُ الشَّيْطَانُ يُخَوِّفُ أَوْلِيَاءَهُ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 178
خوف کے معنی پر تفصیلی بیان
وَلَا يَحْزُنكَ الَّذِينَ يُسَارِ‌عُونَ فِي الْكُفْرِ‌۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 176
یہ اس قوم کے بارے میں نازل ہوئی جس اسلام لانے کے بعد پھر مشرکین کے خوف سے مرتد ہوگئے تو حضور نبی کریم ﷺ
غمزدہ ہوئے اور اس کابیان کہ کافر کے کفر پر غمزدہ ہونا اطاعت ہے
إِنَّ الَّذِينَ اشْتَرَ‌وُا الْكُفْرَ‌ بِالْإِيمَانِ لَن يَضُرُّ‌وا اللَّـهَ شَيْئًا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 177
وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُ‌وا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 178
اس میں وجو ہ اعراب کا بیان
مَّا كَانَ اللَّـهُ لِيَذَرَ‌ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ۔۔۔۔۔آیت 179
اس آیت کے مخاطب میں اختلاف کا بیان
وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَبْخَلُونَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّـهُ۔۔۔۔۔۔آیت 180
اس میں چار مسائل ہیں ۔اس آیت کے سبب نزول میں اختلاف ۔بخل کے معنی اور اس کے ثمر کا بیان اور بخل اور
شیح کے درمیان فرق
لَّقَدْ سَمِعَ اللَّـهُ قَوْلَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّـهَ۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 181تا182
یہود کا اپنے میں سے اور مومنین میں سے کمزوروں کو شک میں مبتلا کرنے کا بیان
الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّـهَ عَهِدَ إِلَيْنَا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 183تا 184
ان کے سبب نزول کابیان
كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 185
اس میں سات مسائل ہیں:موت اور اس کی علامات کے اسباب ،میت کے غسل اور اس کی تدفین کا بیان،اس کے
ساتھ چلنے اس پر نماز جنازہ پڑھنے اور اسے دفن کرنے کے حکم کابیان
لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 186
اس کا بیان کہ یہ خطاب حضور ﷺ اور آپ کی امت کو ہے آپ ﷺ کے یہود کے ساتھ صلح کرنے اور
اور ان کے ساتھ معاملات کرنے کابیان
وَإِذْ أَخَذَ اللَّـهُ مِيثَاقَ الَّذِينَ أُوتُوا۔۔۔۔۔۔۔آیت 187
اس میں دو مسئلے ہیں ۔آیت میں خطاب یہود کو ہے پھر یہ ہر اس کے لئے عام ہے جس نےعلم چھپایا
لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَفْرَ‌حُونَ بِمَا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 188
اس کا بیان جو بعض منافقین غزوؤں سے پیچھے رہنے کا فعل کرتے رہے
وَلِلَّـهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ۔۔۔۔۔۔۔آیت 189
إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ۔۔۔۔۔۔۔۔آیت 190تا200
اس میں پچیس مسائل ہیں : اللہ تعالیٰ کی آیات میں نظر وفکر کرنے اور استدلال کا حکم ،اللہ تعالیٰ کاذکر ،مریض اور قاعد
(بیٹھنے والا )کی نمازکی کیفیت اور اس کی ہیت میں علماء کا اختلاف ،صحیح سونے والے کی نماز ،اللہ تعالیٰ کی قدرت میں
غور و فکر کرنا ،اس بارے میں علماء کا اختلاف کہ دو عملوں میں سے کون سا اٖفضل ہے غور و فکر کرنا یا نماز ،اس پر دلیل کہ
کفار دنیا میں انعام یافتہ نہیں ،نجاشی پر نماز پڑھنے کا بیان رباط اور اس کی فضیلت کا بیان اور اس کا بیان کہ مرابط کون ہے
 
شمولیت
مئی 01، 2014
پیغامات
60
ری ایکشن اسکور
38
پوائنٹ
63
ماشااللہ بڑی زبردست کاوش ہے ۔ اللہ جزائے خیر دے۔
اگر اس کا یونیکوڈ ڈاونلوڈ لنک مل جائے تو بہت ہی مفید ہوگا۔
 
Top