قرآن وحديث پڑھا کر تنخواہ لينا درست ہے يانہيں?؟
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
قرآن وحديث پڑھا کر تنخواہ لينا درست ہے يانہيں?؟
الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال
وعليکم السلام ورحمة اللہ وبرکاتهالحمد لله، والصلاة والسلام على رسول الله، أما بعد!
درست ہے رسول اللہﷺ نے فرمايا!
ان ما اخذ تم عليه اجرا كتاب الله(بخاري)
جن کاموں پر تم مزدوري ليتےہوتو قرآن کي مزدوري لينا اس سے زيادہ حقدار ہے،اورايک صحابي سے سورہ فاتحہ پڑھ کر دم کرنے پر تيس بکرياں اجرت ميں لي تھيں۔(بخاري)
علامہ نووي شرح مسلم ميں اس حديث کے تحت فرماتے ہيں،کہ
هذا تصريح لجواز اخذ الاجرة علي الرقية بالفاتحة والذكر انها حلال لا كراهية فيها وكذاالاجرةعلي تعليم القران وهذا مذهب الشافعي مالك واحمد و اسحاق و ابي ثور و اخرين من السلف ومن بعدهم ومنع ابو حنيفة في تعليم القران واجازها في الرقية (نووي)
خلاصہ يہ ہے کہ امام شافعي وامام امالکؒ وغيرہ کے نزديک تعليم قرآن پر اجرت لينا جائز ہے،، اورامام ابو حنيفہ کے نزديک نا جائز ہے،
(اخبار اہل حديث جلد نمبر 21 ش 5)
فتاوي علمائے حديث
جلد 12 ص 124
محدث فتوي
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
فتاوي? جات
فتوي نمبر : 2068
امامت و خطابت کي اجرت متعين کرکے لينا
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مسئلہ يہ ہے کہ کيا امامت ، خطابت ، تدريس قرآن ، نماز تراويح ميں قرآن سنانا ، قرآني دم اور قرآني تعويز کي اجرت متعين کر کے لينا اس کا شرع ميں کيا حکم ہے بالدلائل جواب ديں۔
الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال
وعليکم السلام ورحمة اللہ وبرکاته!
الحمد لله، والصلاة والسلام على رسول الله، أما بعد!
صحيح بخاري جلد دوم کتاب الطب باب الشرط في الرقي بقطيع من الغنم صفحہ (۔۔) ميں حضرت عبداللہ بن عباس رضي اللہ عنہما کي حديث کے آخر ميں ہے :
«فَانْطَلَقَ رَجُلٌ مِنْهُمْ فَقَرَأَ بِفَاتِحَةِ الْکِتَابِ عَلي شَاءٍ فَبَرَأَ فَجَاءَ بِالشَّاءِ إِلي اَصْحَابِهِ فَکَرِهُوْا ذلِکَ وَقَالُوْا أَخَذْتَ عَلي کِتَابِ اللہ أَجْرًا حَتَّي قَدِمُوْا الْمَدِيْنَةَ فَقَالُوْا يَا رَسُوْلَ ا? اَخَذَ عَلي کِتَابِ اللہ أَجْرًا فَقَالَ رَسُوْلُ اللہ اِنَّ اَحَقَّ مَا اَخَذْتُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا کِتَابُ اللہ »
’’صحابہ?ميں سے ايک آدمي گيا تو اس نے چند بکريوں کے عوض سور? الحمد پڑھ کر دم کيا وہ آدمي تندرست ہو گيا وہ بکرياں لے کر اپنے ساتھيوں کے پاس آيا انہوں نے اس کو برا سمجھا اور کہا تو نے اللہ کي کتاب پر مزدوري لي ہے يہاں تک کہ وہ مدينہ آئے اور انہوں نے کہا اے اللہ کے رسول ! اس نے اللہ کي کتاب پر مزدوري لي ہے تو رسول اللہ۔ ﷺ نے فرمايا جس پر مزدوري لينے کے تم سب سے زيادہ حق دار ہو وہ اللہ کي کتاب ہے‘‘ اس حديث سے ثابت ہوا اللہ تعالي کي کتاب قرآن مجيد پر اجرت لينا درست ہے خواہ دم کي صورت ہو خواہ تعليم کي خواہ نماز وغيرہ ميں سنانے کي ايسي صورت نہ ہو جہاں ويسے بھي قرآن پڑھنا شرع سے ثابت نہ ہو جيسے قبر پر قرآن پڑھنا درست نہيں کيونکہ آپ کے لفظ إِنَّ اَحَقَّ الخ کلام مستقل اور عام ہيں
«وَالْعِبْرَةُ بِعُمُوْمِ اللَّفْظِ لاَ بِخُصُوْصِ السَّبَبِ اِلاَّ اَنْ يَمْنَعَ مِنَ الْعُمُوْمِ مَانِعٌ»
’’اعتبار لفظوں کے عموم کا ہو گا نہ کہ سبب کے خصوص کا مگر يہ کہ عموم سے کوئي چيز مانع ہو‘‘
رہے قرآني اور غير قرآني تعويذ تو وہ رسول اللہ ﷺ سے ثابت ہي نہيں۔
وباللہ التوفيق
احکام و مسائل
خريد و فروخت کے مسائل ج1ص 391
محدث فتوي
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
أخذ الأجرة على الفتوى
المجيب :الدكتور هاني بن عبدالله الجبير (قاضي بمحكمة مكة المكرمة)
رقم السؤال 11839
التاريخ السبت 24 شوال 1423 الموافق 28 ديسمبر 2002
السؤال
في مدينتي شيخ من أهل الصلاح والتقوى ومؤهله عالٍ في الشريعة - ضاق به الحال - فمال إلى طلب مقابل نقدي على الفتوى حين يستفتى- وهذا أمر مقزز جدا في بلادنا، وفي ظني أنه استند إلى أصل شرعي في هذا التصرف آمل أن تفيدونا بالجوانب الشرعية- لأخذ الأجرة على الفتوى.
سوال :ہمارے شہر میں ایک بہت نیک ،متقی عالم ۔۔مفتی ہیں ،لیکن مالی حالت خراب ہونے کے سبب وہ فتوی پیسے لے کر دیتے ہیں ؛
جبکہ ہمارے علاقے میں یہ کام (یعنی فتوی نویسی پر اجرت لینا ) بہت غلط سمجھا جاتا ہے ؛
جبکہ میرا گمان ہے کہ یہ شیخ صاحب کسی شرعی دلیل کی بنا پر ایسا کرتے ہونگے ۔۔
آپ سے امید کہ مجھے ۔۔فتوی پر اجرت ۔۔کے شرعی حکم سے آگاہ فرمائیں گے ۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
الجواب
الحمد لله وحده، وبعد:
فقد اختلف أهل العلم في أخذ المفتي الأجرة على فتياه من أعيان من يفتيهم إذا كان فقيراً وليس له كفاية ولا رزق من بيت المال.
والجمهور على المنع، وهو اختيار العلامة ابن القيم رحمه الله وغيره.
ولا شك أن هذا هو الأولى. وعلى كل فهذه المسألة من مسائل الخلاف فلعله اختار القول بالجواز.
ويمكن للسائل أن يتفق مع أثرياء البلد وأعيانه على إعطاء هذا المفتي مبلغاً كل مدة نظير فتياه وتعليمه للناس، ففي ذلك سعي في حاجة أخ مسلم، وفيه كف له عن الأخذ من كل مستفت، وفق الله الجميع لهداه – وصلى الله وسلم على محمد وآله وصحبه أجمين .
اما بعد : اہل علم کا اس مسئلہ میں اختلاف پایا جاتا ہے کہ مفتی ۔۔فتوی دینے پر سائل سے اجرت لے سکتا ۔۔یا ۔۔نہیں ۔جبکہ وہ محتاج بھی ہو ۔
اور نہ ہی اس کا کوئی ذریعہ معاشہو ،اور نہ ہی بیت المال سے اس کا وظیفہ مقرر ہو ۔
تو جمہور تو (فتوی دینے پر سائل سے اجرت لینے کو )منع کرتے ہیں ، اور یہی علامہ ابن قیم رحمہ اللہ اور کچھ دیگر حضرات کا مختار قول بھی ہے ۔
اور اس میں کوئی شک نہیں کہ اولیٰ اور بہتر یہی ہے ۔۔۔
لیکن مسئلہ اختلافی ہونے کے سبب اس کے جواز کا قول اختیار کیا ۔۔
اور ہم سے سوال کرنے والے بھائی یہ کرسکتا ہے کہ اپنے شہر کے صاحب ثروت اور سرکردہ حضرات کو اس مفتی کیلئے مستقل وظیفہ پر آمادہ کرے
تاکہ مفتی صاحب افتا و تعلیم دین کرسکیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔(یعنی بجائے اس کے کہ وہ ہر سائل و مستفتی سے ہر فتوی کا معاوضہ لیں ،انہیں مشاہرہ اور وظیفہ دیکر بلا عوض فتوی نویسی کے قابل بنا دیا جائے )
وصلى الله وسلم على محمد وآله وصحبه أجمين
فتوی لنک