امام ترمذیؒ نے " سنن " میں روایت کیا ہے کہ :
حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ أَخْبَرَنَا سَعِيدُ بْنُ مَنْصُورٍ حَدَّثَنَا إِسْمَعِيلُ بْنُ زَكَرِيَّا عَنْ الْحَجَّاجِ بْنِ دِينَارٍ عَنْ الْحَكَمِ بْنِ عُتَيْبَةَ عَنْ حُجَيَّةَ بْنِ عَدِيٍّ عَنْ عَلِيٍّ أَنَّ الْعَبَّاسَ سَأَلَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي تَعْجِيلِ صَدَقَتِهِ قَبْلَ أَنْ تَحِلَّ فَرَخَّصَ لَهُ فِي ذَلِكَ))
سنن الترمذی ،کتاب الزکوٰۃ ،بَاب مَا جَاءَ فِي تَعْجِيلِ الزَّكَاةِ حدیث 678 واسنادہ حسن
https://archive.org/stream/gktgktgkt/gkt2#page/n56/mode/2up
ترجمہ : جناب علی رضی اللہ عنہ کہتے ہیں کہ سیدناعباس رضی اللہ عنہ نے رسول اللہﷺ سے اپنی زکاۃ وقت سے پہلے دینے کے بارے میں پوچھا توآپ نے انہیں اس کی اجازت دی ۔
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مزید فرماتے ہیں :
حَدَّثَنَا الْقَاسِمُ بْنُ دِينَارٍ الْكُوفِيُّ حَدَّثَنَا إِسْحَقُ بْنُ مَنْصُورٍ عَنْ إِسْرَائِيلَ عَنْ الْحَجَّاجِ بْنِ دِينَارٍ عَنْ الْحَكَمِ بْنِ جَحْلٍ عَنْ حُجْرٍ الْعَدَوِيِّ عَنْ عَلِيٍّ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لِعُمَرَ إِنَّا قَدْ أَخَذْنَا زَكَاةَ الْعَبَّاسِ عَامَ الْأَوَّلِ لِلْعَامِ
قَالَ وَفِي الْبَاب عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ أَبُو عِيسَى لَا أَعْرِفُ حَدِيثَ تَعْجِيلِ الزَّكَاةِ مِنْ حَدِيثِ إِسْرَائِيلَ عَنْ الْحَجَّاجِ بْنِ دِينَارٍ إِلَّا مِنْ هَذَا الْوَجْهِ وَحَدِيثُ إِسْمَعِيلَ بْنِ زَكَرِيَّا عَنْ الْحَجَّاجِ عِنْدِي أَصَحُّ مِنْ حَدِيثِ إِسْرَائِيلَ عَنْ الْحَجَّاجِ بْنِ دِينَارٍ وَقَدْ رُوِيَ هَذَا الْحَدِيثُ عَنْ الْحَكَمِ بْنِ عُتَيْبَةَ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مُرْسَلًا وَقَدْ اخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ فِي تَعْجِيلِ الزَّكَاةِ قَبْلَ مَحِلِّهَا فَرَأَى طَائِفَةٌ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ أَنْ لَا يُعَجِّلَهَا وَبِهِ يَقُولُ سُفْيَانُ الثَّوْرِيُّ قَالَ أَحَبُّ إِلَيَّ أَنْ لَا يُعَجِّلَهَا و قَالَ أَكْثَرُ أَهْلِ الْعِلْمِ إِنْ عَجَّلَهَا قَبْلَ مَحِلِّهَا أَجْزَأَتْ عَنْهُ وَبِهِ يَقُولُ الشَّافِعِيُّ وَأَحْمَدُ وَإِسْحَقُ
ترجمہ : جناب علی رضی اللہ عنہ کہتے ہیں کہ نبی اکرمﷺنے سیدناعمر رضی اللہ عنہ سے فرمایا: 'ہم عباس (رضی اللہ عنہ ) سے اس سال کی زکاۃ گزشتہ سال ہی لے چکے ہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اہل علم کا وقت سے پہلے پیشگی زکاۃ دینے میں اختلاف ہے، اہل علم میں سے ایک جماعت کی رائے ہے کہ اسے پیشگی ادانہ کرے، سفیان ثوری اسی کے قائل ہیں، وہ کہتے ہیں: کہ میرے نزدیک زیادہ پسندیدہ یہی ہے کہ اسے پیشگی ادانہ کرے، اوراکثر اہل علم کاکہنا ہے کہ اگر وقت سے پہلے پیشگی اداکر دے تو جائز ہے۔امام شافعیؒ ، امام احمد ؒاور امام اسحاقؒ بن راہویہ اسی کے قائل ہیں ۔ .
_______________
یہ حدیث امام دارمیؒ (أبو محمد عبد الله بن عبد الدارمي، (المتوفى: 255ھ)
نے بھی روایت کی ہے ، اس حدیث کی تخریج کے بعد فرماتے ہیں :
قَالَ أَبُو مُحَمَّد: «آخُذُ بِهِ، وَلَا أَرَى فِي تَعْجِيلِ الزَّكَاةِ بَأْسًا»
ہم بھی اس حدیث کو مانتے ہیں ،کہ وقت سے پہلے زکاۃ کی ادائیگی میں کوئی مضائقہ نہیں ۔
اور اس کے ذیل میں کتاب کے محقق علامہ حسین سلیم اسد فرماتے ہیں :
إسناده جيد
سنن دارمی حدیث نمبر 1676
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
اور سنن کبری بیہقی ؒ (رقم الحدیث 7367 )
باب تعجیل الصدقۃ ۔۔میں حضرت علی رضی اللہ عنہ کی یہی روایت دوسری سند سے منقول ہے جس میں دو سال پہلے ہی زکوٰۃ قرض میں لینے کا ذکر ہے ،
عن علي رضي الله عنه فذكر قصة في بعث رسول الله صلى الله عليه وسلم عمر رضي الله عنه ساعيا ومنع العباس صدقته , وأنه ذكر للنبي صلى الله عليه وسلم ما صنع العباس فقال: " أما علمت يا عمر أن عم الرجل صنو أبيه إنا كنا احتجنا فاستسلفنا العباس صدقة عامين "
لفظ حديث القطان , وفي رواية ابن قتادة أن النبي صلى الله عليه وسلم تعجل من العباس صدقة عام أو صدقة عامين وفي هذا إرسال بين أبي البختري وعلي رضي الله عنه وقد ورد هذا المعنى في حديث أبي هريرة من وجه ثابت عنه ۔
https://archive.org/stream/FP78881/skb04#page/n186/mode/2up
حضرت علی رضی اللہ عنہ راوی ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے سیدنا عمر فاروق رضی اللہ عنہ کو زکاۃ کا عامل بنا کر بھیجا ،تو سیدنا عباس رضی اللہ عنہ نے زکوٰۃ نہیں دی ، سیدنا عمر فاروق نے جب یہ بات نبی اکرم ﷺ کو بتائی تو آپ نے فرمایا :کیا آپ نہیں جانتے کہ چچا باپ کی طرح ہوتا ہے ،ہم ضرورت کے تحت عباس رضی اللہ عنہ سے ان کی زکوٰۃ دو سال پہلے ہی لے لیتے ہیں ۔