السلام علیکم ورحمتہ اللہ وبرکاتہ
اہل علم سے گزارش ہے کہ مجھے اسکا جواب دیں کہ سماع موتی کے مسئلے پر دیوبندی حیاتی کا کیا عقیدہ بیان کیا گیا ہے انکی کتب میں
جزاک اللہ خیراً
الجواب حامداً ومصليا
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
مذکورہ مسئلہ کے بارے میں ایسی بحث و تمحیص جس سے مسلمانوں میں انتشار وافتراق کی صورت پیش آئے ہر گز مناسب نہیں ، بلکہ اس مسئلہ کے بارے میں اجمالی عقیدہ ہی کافی ہے ،خصوصاًعوام کے ذہنوں کو ان مسائل کی تفصیلات میں الجھانابالکل بھی مناسب نہیں ، جب کہ عوام کو اسلام کے ضروری احکام ،فرائض وواجبات اور حلال وحرام تک کی خبرنہیں ۔اس ضروری تمہید کے بعدمذکورہ سوال کا جواب مندرجہ ذیل ہے:
سماعِ موتیٰ یعنی مردےمرنے کے بعد سنتے ہیں یا نہیں ؟یہ مسئلہ صحابہ کرام رضوان اللہ علیہم اجمعین کے زمانے سے مختلف فیہ ہے ،لیکن اکثر علمائے امت کا مسلک یہ ہے کہ سماعِ موتیٰ نہ بالکلیہ ثابت ہے اور نہ بالکلیہ اس کی نفی ہے بلکہ مردوں کا (قریب سے نہ کہ دور سے بھی )سننا فی الجملہ ثابت ہے،چنانچہ علامہ ابنِ کثیر نے اپنی تفسیر میں ،علامہ جلال الدین سیوطی نے شرح الصدور میں ،علامہ غزالی نے احیاءالعلوم میں اور امام شعرانی نے مختصر تذکرۃ القرطبی میں اسی کو ثابت کیا ہے،مفتیٔ اعظم پاکستان مفتی محمد شفیع صاحب رحمہ اللہ فرماتے ہیں کہ:
’’یہی حق ہے اور قابلِ قبول ہے،قرآن کریم کے الفاظ اور شانِ نزول سے اسی طرف اشارہ ہوتا ہے۔حضوراکرم ﷺاور صحابہ کرام رضوان اللہ علیہم اجمعین سے اس سلسلے میں جو مختلف روایات منقول ہیں اس قول سے سب کی تصدیق ہوجاتی ہےاور ہمارے مشائخ(علمائےدیوبند)کا یہی مسلک ہے۔‘‘
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
أحكام القرآن للتهانوي ( 1/ 163 إدارة القرآن ) :
اعلم أن مسئلة سماع الموتى وعدمه من المسائل التي وقع الخلاف فيها بين الصحابة رضي الله عنهم فهذا عبد الله بن عمر رضي الله عنهما يثبت السماع للموتى وهذه أم المؤمنين عائشة رضي الله عنها تنفيه وإلى كل مالت طائفة من علماء الصحابة والتابعين
واللہ اعلم بالصواب
لنک
2 (د) سماع موتی کا مسئلہ صحابہٴ کرام رضوان اللہ علیہم اجمعین کے دور سے مختلف فیہ ہے، جو حضرات سماع کے قائل ہیں ان کے نزدیک مردے سننے اور جواب دیتے نیز پہچانتے ہیں۔ حدیث میں ہے جو شخص بھی اپنے کسی جاننے والے (مسلمان) کی قبر پر گذرتا ہے اور اس کو سلام کرتا ہے وہ میت اس کو پہچان لیا ہے اور اس کو سلام کا جواب دیتا ہے۔ (بہشتی جوہر بحوالہ کنزالعمال)