مظفر اکبر
مبتدی
- شمولیت
- مارچ 20، 2017
- پیغامات
- 16
- ری ایکشن اسکور
- 5
- پوائنٹ
- 24
ﺍﻟﺤﻤﺪ ﻟﻠﮧ :
ﭼﺎﺭﻭﮞ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﮐﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﻭﺍﺟﺐ
ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ، ﺍﺩﺭﺍﮎ ، ﻓﮩﻢ، ﺍﻭﺭ ﺩﻻﺋﻞ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﺍﺣﮑﺎﻣﺎﺕ ﮐﺸﯿﺪ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯿﻠﯿﮯ
ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﺫﮨﻨﯽ ﺳﻄﺢ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ، ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﮐﭽﮫ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯿﻠﯿﮯ
ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺴﺎ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ، ﺟﺒﮑﮧ ﮐﭽﮫ ﻟﻮﮔﻮﮞ
ﮐﯿﻠﯿﮯ ﺩﻟﯿﻞ ﺳﮯ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﺍﺧﺬ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻧﮩﯿﮟ
ﮨﻮﺗﺎ، ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺩﺍﺋﻤﯽ ﻓﺘﻮﯼ ﮐﻤﯿﭩﯽ ﮐﮯ ﻓﺘﺎﻭﯼ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻣﺴﺌﻠﮯ ﮐﺎ ﺑﮍﯼ
ﺗﻔﺼﯿﻞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺫﮐﺮ ﺁﯾﺎ ﮨﮯ، ﮨﻢ ﺍﺳﮯ ﺑﻌﯿﻨﮧ ﯾﮩﺎﮞ ﺫﮐﺮ ﮐﺮﻧﺎ ﻣﻨﺎﺳﺐ
ﺳﻤﺠﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺳﻮﺍﻝ :
ﭼﺎﺭ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﮐﯿﺎ ﺣﮑﻢ ﮨﮯ؟ ﻧﯿﺰ ﺗﻤﺎﻡ ﺣﺎﻻﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﻭﻗﺎﺕ
ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮩﯽ ﮐﮯ ﻣﻮﻗﻒ ﮐﻮ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﮐﺎ ﮐﯿﺎ ﺣﮑﻢ ﮨﮯ؟
ﺗﻮ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺩﺍﺋﻤﯽ ﻓﺘﻮﯼ ﮐﻤﯿﭩﯽ ﻧﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺎ :
" ﺗﻤﺎﻡ ﺗﻌﺮﯾﻔﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﮨﯿﮟ، ﺩﺭﻭﺩ ﻭ ﺳﻼﻡ ﮨﻮﮞ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ، ﺁﭖ ﮐﯽ
ﺁﻝ ﺍﻭﺭ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﭘﺮ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ :
ﺍﻭﻝ : ﭼﺎﺭ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﭼﺎﺭ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ، ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ، ﺍﻣﺎﻡ
ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﮨﯿﮟ، ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺣﻨﻔﯽ ﻣﺬﮨﺐ
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﮨﮯ، ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺑﮭﯽ۔
ﺩﻭﻡ : ﺍﻥ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺩﯾﻦ ﮐﯽ ﺳﻤﺠﮫ ﺍﻭﺭ
ﻓﻘﮧ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺳﮯ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﯽ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﺍﮔﺮ ﺻﺤﯿﺢ ﻧﺘﯿﺠﮧ
ﺍﺧﺬ ﮐﺮﮮ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﺩﮨﺮﺍ ﺍﺟﺮ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﯾﮏ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﺍ
ﺩﺭﺳﺖ ﻧﺘﯿﺠﮯ ﮐﺎ، ﻟﯿﮑﻦ ﺍﮔﺮ ﻏﻠﻄﯽ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﺮﻧﮯ ﭘﺮ
ﺛﻮﺍﺏ ﺗﻮ ﻣﻠﮯ ﮔﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﻏﻠﻄﯽ ﮨﻮﻧﮯ ﭘﺮ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﻣﻌﺬﻭﺭ ﺳﻤﺠﮭﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔
ﺳﻮﻡ : ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺳﮯ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﺍﺧﺬ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻻ
ﺷﺨﺺ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺳﮯ ﮨﯽ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﺍﺧﺬ ﮐﺮﮮ ﮔﺎ ﺟﯿﺴﮯ ﮐﮧ ﺷﺮﻭﻉ ﺳﮯ
ﻋﻠﻤﺎﺋﮯ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺳﮯ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﺧﺬ ﮐﺮﺗﮯ ﺁ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﻟﮩﺬﺍ ﺟﺲ
ﻣﺴﺌﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ [ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﭘﺮ ﻣﺒﻨﯽ ] ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮨﻮ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ
ﺗﺤﻘﯿﻖ ﭼﮭﻮﮌ ﮐﺮ ﮐﺴﯽ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ، ﺑﻠﮑﮧ ﻭﮨﯽ ﻣﻮﻗﻒ ﺍﭘﻨﺎﺋﮯ
ﮔﺎ ﺟﺴﮯ ﻭﮦ [ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﺩﻻﺋﻞ ﮐﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ] ﺣﻖ ﺳﻤﺠﮭﺘﺎ ﮨﮯ، ﺗﺎﮨﻢ
ﺟﻦ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮐﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺍﺳﺘﻄﺎﻋﺖ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺗﻮ ﻭﮦ
ﺿﺮﻭﺭﺕ ﭘﮍﻧﮯ ﭘﺮ ﮐﺴﯽ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ۔
ﭼﮩﺎﺭﻡ : ﺟﺲ ﺷﺨﺺ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻁ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﻧﮧ
ﮨﻮ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺷﺨﺺ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﺴﮯ ﻋﺎﻟﻢ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﺟﺲ ﭘﺮ ﺍﺳﮯ
ﻣﮑﻤﻞ ﺑﮭﺮﻭﺳﺎ ﮨﻮ، ﻟﯿﮑﻦ ﺍﮔﺮ ﺍﺳﮯ ﺩﻟﯽ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺣﺎﺻﻞ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ
ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﺗﮏ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮﺗﺎ ﺭﮨﮯ۔
ﭘﻨﺠﻢ : ﺳﺎﺑﻘﮧ ﺍﻣﻮﺭ ﺳﮯ ﯾﮧ ﻭﺍﺿﺢ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﭼﺎﺭ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﮐﯽ
ﮨﺮ ﻭﻗﺖ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ؛ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﯾﺴﺎ ﻣﻤﮑﻦ
ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﺳﮯ ﻏﻠﻄﯽ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ، ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺻﺮﻑ ﺍﻧﮩﯽ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﮐﯽ
ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ ﺟﺲ ﭘﺮ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﻮ "
ﺩﺍﺋﻤﯽ ﻓﺘﻮﯼ ﮐﻤﯿﭩﯽ : ( 5/28 )
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺩﺍﺋﻤﯽ ﻓﺘﻮﯼ ﮐﻤﯿﭩﯽ ﮐﮯ ﻓﺘﻮﯼ ﻧﻤﺒﺮ : ( 3323) ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ :
"ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺳﮯ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﺧﺬ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖ
ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﺧﺬ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﺳﻠﻒ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﻋﻠﻤﺎﺋﮯ ﺍﺳﻼﻡ
ﺳﮯ ﻭﺭﺛﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﻨﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺒﺎﺣﺚ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﻣﺪﺩ ﻟﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﯾﺴﺎ ﮐﺮ
ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ؛ ﺗﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺧﻮﺩ ﺑﮭﯽ ﻣﺴﺘﻔﯿﺪ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﺧﺘﻼﻓﺎﺕ ﮐﮯ ﻓﯿﺼﻠﮯ ﺑﮭﯽ
ﮐﺮﮮ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﭘﻮﭼﮭﮯ ﺗﻮ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺑﮭﯽ
ﺩﮮ۔
ﻟﯿﮑﻦ ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﺍﺗﻨﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﮐﺎ ﺣﺎﻣﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﭼﺎﮨﯿﮯ
ﮐﮧ ﻭﮦ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮫ ﻟﮯ، ﺍﻥ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﺳﮯ ﻣﺴﺌﻠﮯ ﮐﺎ
ﺣﻞ ﺗﻼﺵ ﮐﺮﮮ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﭘﯿﺮﺍ ﮨﻮ، ﺗﺎﮨﻢ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﭼﺎﺭ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﺍﮨﺐ
ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﮯ ﺁﭖ ﮐﻮ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻧﮧ ﺭﮐﮭﮯ، ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﭼﺎﺭ
ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﻋﺎﺩﺕ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﮈﺍﻝ ﻟﯽ ﮐﮧ ﯾﮧ
ﭼﺎﺭ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﯽ
ﮐﺘﺐ ﻣﻨﻈﺮ ﻋﺎﻡ ﭘﺮ ﺁﺋﯿﮟ، ﺍﻥ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﺗﮏ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﮨﻮﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ
ﮐﺎ ﻣﻮﻗﻒ ﺟﺎﻧﻨﺎ ﺁﺳﺎﻥ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ۔
ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﺗﺸﻨﮕﺎﻥ ﻋﻠﻢ ﭘﺮ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻭﺍﺟﺐ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ
ﻏﻠﻄﯽ ﭘﺮ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﻤﻮﺩ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﮨﮯ، ﻭﮦ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻣﯿﮟ ﺗﺸﻨﮕﺎﻥِ ﻋﻠﻢ ﮐﮯ
ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻏﻠﻂ ﻓﮩﻤﯽ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﮨﮯ، ﺍﯾﺴﺎ ﺷﺨﺺ ﺗﺸﻨﮕﺎﻥِ ﻋﻠﻢ ﮐﯿﻠﯿﮯ
ﻭﺳﯿﻊ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﮐﻮ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﺻﺮﻑ ﭼﺎﺭ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﻮ ﮨﯽ ﺭﻭﺍ
ﺳﻤﺠﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﻏﻠﻄﯽ ﭘﺮ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﺷﺮﻋﯽ ﻭﺳﻌﺖ ﮐﻮ
ﺑﻐﯿﺮ ﮐﺴﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﮯ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ؛ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﯾﮏ ﻋﺎﻡ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ
ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﻓﻘﮩﺎﺋﮯ ﻋﻈﺎﻡ ﻣﺜﻼً : ﻟﯿﺚ ﺑﻦ ﺳﻌﺪ، ﺍﻭﺯﺍﻋﯽ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮ
ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺳﺐ ﯾﮑﺴﺎﮞ ﮨﯿﮟ"
ﻓﺘﺎﻭﯼ ﻟﺠﻨﮧ ﺩﺍﺋﻤﮧ : ( 5/41 )
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﻓﺘﻮﯼ ﮐﻤﯿﭩﯽ ﮐﮯ ﻓﺘﻮﯼ ﻧﻤﺒﺮ : ( 1591) ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ :
" ﭼﺎﺭﻭﮞ ﻓﻘﮩﺎﺋﮯ ﮐﺮﺍﻡ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﺎ ﭘﺮﭼﺎﺭ
ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﮨﯽ ﺍﺱ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﺗﻌﺼﺐ ﺩﮐﮭﺎﯾﺎ ﮨﮯ ﻧﮧ ﮨﯽ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ
ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﯾﺎ ﮐﺴﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﻌﯿﻦ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﭘﺮ ﭼﻠﻨﮯ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﻣﺠﺒﻮﺭ
ﮐﯿﺎ ؛ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺗﻮ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺩﻋﻮﺕ ﺩﯾﺘﮯ
ﺗﮭﮯ، ﺷﺮﻋﯽ ﻧﺼﻮﺹ ﮐﯽ ﻭﺿﺎﺣﺖ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ، ﺷﺮﻋﯽ ﻗﻮﺍﻋﺪ ﺍﻭﺭ ﺍﺻﻮﻝ
ﻭﺍﺿﺢ ﮐﺮﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﺍﻥ ﺍﺻﻮﻟﻮﮞ ﮐﯽ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﻧﺘﺎﺋﺞ ﺍﺧﺬ ﮐﺮ ﮐﮯ
ﭘﻮﭼﮭﮯ ﮔﺌﮯ ﺳﻮﺍﻻﺕ ﭘﺮ ﻓﺘﻮﯼ ﺩﯾﺘﮯ؛ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﮐﺴﯽ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﯾﺎ ﺳﺎﺋﻞ ﭘﺮ
ﺍﭘﻨﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﺗﮭﻮﭘﺘﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﭘﻨﺎ ﻣﻮﻗﻒ ﮐﺴﯽ ﭘﺮ
ﺯﺑﺮﺩﺳﺘﯽ ﭨﮭﻮﻧﺴﺘﺎ ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﻋﯿﺐ ﺍﻭﺭ ﺑﺮﺍ ﺳﻤﺠﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ، ﺍﺋﻤﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﯾﮧ
ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﮔﺮ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻣﻮﻗﻒ ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﻣﺘﺼﺎﺩﻡ ﮨﻮ ﺗﻮ
ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﻮﻗﻒ ﮐﻮ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﭘﺮ ﺩﮮ ﻣﺎﺭﻧﺎ، ﺍﺋﻤﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻣﻘﻮﻟﮧ ﮨﮯ
ﮐﮧ : " ﺟﺐ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﺻﺤﯿﺢ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﻭﮨﯽ ﻣﯿﺮﺍ ﻣﻮﻗﻒ ﮨﮯ"
ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺳﺐ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﭘﺮ ﺭﺣﻢ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ۔
ﮐﺴﯽ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﺎﻧﺎ ﻭﺍﺟﺐ
ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ، ﺑﻠﮑﮧ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮐﻮ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺣﻖ ﮐﯽ ﺟﺴﺘﺠﻮ
ﻣﯿﮟ ﻟﮕﺎ ﺭﮨﮯ ، ﺗﻼﺵِ ﺣﻖ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺳﮯ ﻣﺪﺩ ﻣﺎﻧﮕﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ
ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺳﮯ ﻭﺭﺍﺛﺖ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻋﻠﻤﯽ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﮩﯽ ﺧﺰﺍﻧﮯ
ﺳﮯ ﺭﮨﻨﻤﺎﺋﯽ ﻟﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﯿﮟ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﺷﺮﻋﯽ ﻧﺼﻮﺹ
ﮐﻮ ﺳﻤﺠﮭﻨﺎ ﺍﻭﺭ ﻻﮔﻮ ﮐﺮﻧﺎ ﺁﺳﺎﻥ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ۔
ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﻧﺼﻮﺹ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﺳﮯ ﺑﺮﺍﮦِ ﺭﺍﺳﺖ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﮐﺸﯿﺪ ﻧﮧ
ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﻮ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻣﻌﺘﻤﺪ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ
ﺳﮯ ﺍﺳﺘﻔﺴﺎﺭ ﮐﺮﮮ؛ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﺎ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﮨﮯ :
}ﻓَﺎﺳْﺄَﻟُﻮﺍ ﺃَﻫْﻞَ ﺍﻟﺬِّﻛْﺮِ ﺇِﻥْ ﻛُﻨْﺘُﻢْ ﻟَﺎ ﺗَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ {
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺍﮔﺮ ﺗﻤﮩﯿﮟ ﻋﻠﻢ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﮨﻞ ﺫﮐﺮ ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮫ ﻟﻮ۔ [ﺍﻟﻨﺤﻞ : 43 ]
ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﺳﺘﻔﺴﺎﺭ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﯾﮧ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﮐﺮ ﻟﮯ ﮐﮧ ﺟﻦ ﺳﮯ ﺳﻮﺍﻝ ﭘﻮﭼﮭﺎ
ﺟﺎ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﻭﮦ ﻋﻠﻢ ﻭ ﻓﻀﻞ، ﺗﻘﻮﯼ ﺍﻭﺭ ﭘﺮﮨﯿﺰ ﮔﺎﺭﯼ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮨﯿﮟ"
ﺩﺍﺋﻤﯽ ﻓﺘﻮﯼ ﮐﻤﯿﭩﯽ : ( 5/56 )
ﺍﯾﺴﺎ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﻣﺬﮨﺐ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ
ﺯﯾﺎﺩﮦ ﭘﮭﯿﻼ ﮨﻮ، ﺍﻭﺭ ﻋﯿﻦ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺳﺒﺐ ﯾﮧ ﮨﻮ ﮐﮧ ﻋﺜﻤﺎﻧﯽ
ﺧﻠﻔﺎﺋﮯ ﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﺍﺱ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﻮ ﺳﺮﮐﺎﺭﯼ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﺎ ﺩﺭﺟﮧ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﭼﮫ
ﺻﺪﯾﺎﮞ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻣﻤﺎﻟﮏ ﭘﺮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﮐﯽ۔
ﺍﺏ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﯾﮧ ﮨﺮﮔﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ
ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺻﺤﯿﺢ ﺗﺮﯾﻦ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﮨﮯ، ﻟﮩﺬﺍ ﺍﺱ ﻓﻘﮩﯽ
ﻣﺴﻠﮏ ﻣﯿﮟ ﮐﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺻﺤﯿﺢ ﮨﯿﮟ، ﺑﻠﮑﮧ ﺣﻨﻔﯽ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﺑﮭﯽ
ﺩﯾﮕﺮ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﮨﮯ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻭﺭ ﻏﻠﻂ
ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ، ﺗﺎﮨﻢ ﺍﯾﮏ ﻣﻮﻣﻦ ﮐﯽ ﺫﻣﮧ ﺩﺍﺭﯼ ﯾﮧ ﺑﻨﺘﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ
ﺳﭻ ﮐﯽ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯿﮟ ﻟﮕﺎ ﺭﮨﮯ ﭼﺎﮨﮯ ﺳﭻ ﮐﺎ ﻗﺎﺋﻞ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ۔
ﻭﺍﻟﻠﮧ ﺍﻋﻠﻢ .طالب دعا مظفر اکبر وانی سلفی
ﭼﺎﺭﻭﮞ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﮐﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﻭﺍﺟﺐ
ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ، ﺍﺩﺭﺍﮎ ، ﻓﮩﻢ، ﺍﻭﺭ ﺩﻻﺋﻞ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﺍﺣﮑﺎﻣﺎﺕ ﮐﺸﯿﺪ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯿﻠﯿﮯ
ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﺫﮨﻨﯽ ﺳﻄﺢ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ، ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﮐﭽﮫ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯿﻠﯿﮯ
ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺴﺎ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ، ﺟﺒﮑﮧ ﮐﭽﮫ ﻟﻮﮔﻮﮞ
ﮐﯿﻠﯿﮯ ﺩﻟﯿﻞ ﺳﮯ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﺍﺧﺬ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻧﮩﯿﮟ
ﮨﻮﺗﺎ، ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺩﺍﺋﻤﯽ ﻓﺘﻮﯼ ﮐﻤﯿﭩﯽ ﮐﮯ ﻓﺘﺎﻭﯼ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻣﺴﺌﻠﮯ ﮐﺎ ﺑﮍﯼ
ﺗﻔﺼﯿﻞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺫﮐﺮ ﺁﯾﺎ ﮨﮯ، ﮨﻢ ﺍﺳﮯ ﺑﻌﯿﻨﮧ ﯾﮩﺎﮞ ﺫﮐﺮ ﮐﺮﻧﺎ ﻣﻨﺎﺳﺐ
ﺳﻤﺠﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺳﻮﺍﻝ :
ﭼﺎﺭ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﮐﯿﺎ ﺣﮑﻢ ﮨﮯ؟ ﻧﯿﺰ ﺗﻤﺎﻡ ﺣﺎﻻﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﻭﻗﺎﺕ
ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮩﯽ ﮐﮯ ﻣﻮﻗﻒ ﮐﻮ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﮐﺎ ﮐﯿﺎ ﺣﮑﻢ ﮨﮯ؟
ﺗﻮ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺩﺍﺋﻤﯽ ﻓﺘﻮﯼ ﮐﻤﯿﭩﯽ ﻧﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺎ :
" ﺗﻤﺎﻡ ﺗﻌﺮﯾﻔﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﮨﯿﮟ، ﺩﺭﻭﺩ ﻭ ﺳﻼﻡ ﮨﻮﮞ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ، ﺁﭖ ﮐﯽ
ﺁﻝ ﺍﻭﺭ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﭘﺮ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ :
ﺍﻭﻝ : ﭼﺎﺭ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﭼﺎﺭ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ، ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ، ﺍﻣﺎﻡ
ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﮨﯿﮟ، ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺣﻨﻔﯽ ﻣﺬﮨﺐ
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﮨﮯ، ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺑﮭﯽ۔
ﺩﻭﻡ : ﺍﻥ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺩﯾﻦ ﮐﯽ ﺳﻤﺠﮫ ﺍﻭﺭ
ﻓﻘﮧ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺳﮯ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﯽ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﺍﮔﺮ ﺻﺤﯿﺢ ﻧﺘﯿﺠﮧ
ﺍﺧﺬ ﮐﺮﮮ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﺩﮨﺮﺍ ﺍﺟﺮ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﯾﮏ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﺍ
ﺩﺭﺳﺖ ﻧﺘﯿﺠﮯ ﮐﺎ، ﻟﯿﮑﻦ ﺍﮔﺮ ﻏﻠﻄﯽ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﺮﻧﮯ ﭘﺮ
ﺛﻮﺍﺏ ﺗﻮ ﻣﻠﮯ ﮔﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﻏﻠﻄﯽ ﮨﻮﻧﮯ ﭘﺮ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﻣﻌﺬﻭﺭ ﺳﻤﺠﮭﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔
ﺳﻮﻡ : ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺳﮯ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﺍﺧﺬ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻻ
ﺷﺨﺺ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺳﮯ ﮨﯽ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﺍﺧﺬ ﮐﺮﮮ ﮔﺎ ﺟﯿﺴﮯ ﮐﮧ ﺷﺮﻭﻉ ﺳﮯ
ﻋﻠﻤﺎﺋﮯ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺳﮯ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﺧﺬ ﮐﺮﺗﮯ ﺁ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﻟﮩﺬﺍ ﺟﺲ
ﻣﺴﺌﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ [ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﭘﺮ ﻣﺒﻨﯽ ] ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮨﻮ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ
ﺗﺤﻘﯿﻖ ﭼﮭﻮﮌ ﮐﺮ ﮐﺴﯽ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ، ﺑﻠﮑﮧ ﻭﮨﯽ ﻣﻮﻗﻒ ﺍﭘﻨﺎﺋﮯ
ﮔﺎ ﺟﺴﮯ ﻭﮦ [ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﺩﻻﺋﻞ ﮐﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ] ﺣﻖ ﺳﻤﺠﮭﺘﺎ ﮨﮯ، ﺗﺎﮨﻢ
ﺟﻦ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮐﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺍﺳﺘﻄﺎﻋﺖ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺗﻮ ﻭﮦ
ﺿﺮﻭﺭﺕ ﭘﮍﻧﮯ ﭘﺮ ﮐﺴﯽ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ۔
ﭼﮩﺎﺭﻡ : ﺟﺲ ﺷﺨﺺ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻁ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﻧﮧ
ﮨﻮ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺷﺨﺺ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﺴﮯ ﻋﺎﻟﻢ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﺟﺲ ﭘﺮ ﺍﺳﮯ
ﻣﮑﻤﻞ ﺑﮭﺮﻭﺳﺎ ﮨﻮ، ﻟﯿﮑﻦ ﺍﮔﺮ ﺍﺳﮯ ﺩﻟﯽ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺣﺎﺻﻞ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ
ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﺗﮏ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮﺗﺎ ﺭﮨﮯ۔
ﭘﻨﺠﻢ : ﺳﺎﺑﻘﮧ ﺍﻣﻮﺭ ﺳﮯ ﯾﮧ ﻭﺍﺿﺢ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﭼﺎﺭ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﮐﯽ
ﮨﺮ ﻭﻗﺖ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ؛ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﯾﺴﺎ ﻣﻤﮑﻦ
ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﺳﮯ ﻏﻠﻄﯽ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ، ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺻﺮﻑ ﺍﻧﮩﯽ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﮐﯽ
ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ ﺟﺲ ﭘﺮ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﻮ "
ﺩﺍﺋﻤﯽ ﻓﺘﻮﯼ ﮐﻤﯿﭩﯽ : ( 5/28 )
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺩﺍﺋﻤﯽ ﻓﺘﻮﯼ ﮐﻤﯿﭩﯽ ﮐﮯ ﻓﺘﻮﯼ ﻧﻤﺒﺮ : ( 3323) ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ :
"ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺳﮯ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﺧﺬ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖ
ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﺧﺬ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﺳﻠﻒ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﻋﻠﻤﺎﺋﮯ ﺍﺳﻼﻡ
ﺳﮯ ﻭﺭﺛﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﻨﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺒﺎﺣﺚ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﻣﺪﺩ ﻟﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﯾﺴﺎ ﮐﺮ
ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ؛ ﺗﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺧﻮﺩ ﺑﮭﯽ ﻣﺴﺘﻔﯿﺪ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﺧﺘﻼﻓﺎﺕ ﮐﮯ ﻓﯿﺼﻠﮯ ﺑﮭﯽ
ﮐﺮﮮ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﭘﻮﭼﮭﮯ ﺗﻮ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺑﮭﯽ
ﺩﮮ۔
ﻟﯿﮑﻦ ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﺍﺗﻨﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﮐﺎ ﺣﺎﻣﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﭼﺎﮨﯿﮯ
ﮐﮧ ﻭﮦ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮫ ﻟﮯ، ﺍﻥ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﺳﮯ ﻣﺴﺌﻠﮯ ﮐﺎ
ﺣﻞ ﺗﻼﺵ ﮐﺮﮮ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﭘﯿﺮﺍ ﮨﻮ، ﺗﺎﮨﻢ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﭼﺎﺭ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﺍﮨﺐ
ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﮯ ﺁﭖ ﮐﻮ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻧﮧ ﺭﮐﮭﮯ، ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﭼﺎﺭ
ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﻋﺎﺩﺕ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﮈﺍﻝ ﻟﯽ ﮐﮧ ﯾﮧ
ﭼﺎﺭ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﯽ
ﮐﺘﺐ ﻣﻨﻈﺮ ﻋﺎﻡ ﭘﺮ ﺁﺋﯿﮟ، ﺍﻥ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﺗﮏ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﮨﻮﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ
ﮐﺎ ﻣﻮﻗﻒ ﺟﺎﻧﻨﺎ ﺁﺳﺎﻥ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ۔
ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﺗﺸﻨﮕﺎﻥ ﻋﻠﻢ ﭘﺮ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻭﺍﺟﺐ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ
ﻏﻠﻄﯽ ﭘﺮ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﻤﻮﺩ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﮨﮯ، ﻭﮦ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻣﯿﮟ ﺗﺸﻨﮕﺎﻥِ ﻋﻠﻢ ﮐﮯ
ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻏﻠﻂ ﻓﮩﻤﯽ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﮨﮯ، ﺍﯾﺴﺎ ﺷﺨﺺ ﺗﺸﻨﮕﺎﻥِ ﻋﻠﻢ ﮐﯿﻠﯿﮯ
ﻭﺳﯿﻊ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﮐﻮ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﺻﺮﻑ ﭼﺎﺭ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﻮ ﮨﯽ ﺭﻭﺍ
ﺳﻤﺠﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﻏﻠﻄﯽ ﭘﺮ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﺷﺮﻋﯽ ﻭﺳﻌﺖ ﮐﻮ
ﺑﻐﯿﺮ ﮐﺴﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﮯ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ؛ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﯾﮏ ﻋﺎﻡ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ
ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﻓﻘﮩﺎﺋﮯ ﻋﻈﺎﻡ ﻣﺜﻼً : ﻟﯿﺚ ﺑﻦ ﺳﻌﺪ، ﺍﻭﺯﺍﻋﯽ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮ
ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺳﺐ ﯾﮑﺴﺎﮞ ﮨﯿﮟ"
ﻓﺘﺎﻭﯼ ﻟﺠﻨﮧ ﺩﺍﺋﻤﮧ : ( 5/41 )
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﻓﺘﻮﯼ ﮐﻤﯿﭩﯽ ﮐﮯ ﻓﺘﻮﯼ ﻧﻤﺒﺮ : ( 1591) ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ :
" ﭼﺎﺭﻭﮞ ﻓﻘﮩﺎﺋﮯ ﮐﺮﺍﻡ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﺎ ﭘﺮﭼﺎﺭ
ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﮨﯽ ﺍﺱ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﺗﻌﺼﺐ ﺩﮐﮭﺎﯾﺎ ﮨﮯ ﻧﮧ ﮨﯽ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ
ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﯾﺎ ﮐﺴﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﻌﯿﻦ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﭘﺮ ﭼﻠﻨﮯ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﻣﺠﺒﻮﺭ
ﮐﯿﺎ ؛ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺗﻮ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺩﻋﻮﺕ ﺩﯾﺘﮯ
ﺗﮭﮯ، ﺷﺮﻋﯽ ﻧﺼﻮﺹ ﮐﯽ ﻭﺿﺎﺣﺖ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ، ﺷﺮﻋﯽ ﻗﻮﺍﻋﺪ ﺍﻭﺭ ﺍﺻﻮﻝ
ﻭﺍﺿﺢ ﮐﺮﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﺍﻥ ﺍﺻﻮﻟﻮﮞ ﮐﯽ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﻧﺘﺎﺋﺞ ﺍﺧﺬ ﮐﺮ ﮐﮯ
ﭘﻮﭼﮭﮯ ﮔﺌﮯ ﺳﻮﺍﻻﺕ ﭘﺮ ﻓﺘﻮﯼ ﺩﯾﺘﮯ؛ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﮐﺴﯽ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﯾﺎ ﺳﺎﺋﻞ ﭘﺮ
ﺍﭘﻨﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﺗﮭﻮﭘﺘﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﭘﻨﺎ ﻣﻮﻗﻒ ﮐﺴﯽ ﭘﺮ
ﺯﺑﺮﺩﺳﺘﯽ ﭨﮭﻮﻧﺴﺘﺎ ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﻋﯿﺐ ﺍﻭﺭ ﺑﺮﺍ ﺳﻤﺠﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ، ﺍﺋﻤﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﯾﮧ
ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﮔﺮ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻣﻮﻗﻒ ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﻣﺘﺼﺎﺩﻡ ﮨﻮ ﺗﻮ
ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﻮﻗﻒ ﮐﻮ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﭘﺮ ﺩﮮ ﻣﺎﺭﻧﺎ، ﺍﺋﻤﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻣﻘﻮﻟﮧ ﮨﮯ
ﮐﮧ : " ﺟﺐ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﺻﺤﯿﺢ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﻭﮨﯽ ﻣﯿﺮﺍ ﻣﻮﻗﻒ ﮨﮯ"
ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺳﺐ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﭘﺮ ﺭﺣﻢ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ۔
ﮐﺴﯽ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﺎﻧﺎ ﻭﺍﺟﺐ
ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ، ﺑﻠﮑﮧ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮐﻮ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺣﻖ ﮐﯽ ﺟﺴﺘﺠﻮ
ﻣﯿﮟ ﻟﮕﺎ ﺭﮨﮯ ، ﺗﻼﺵِ ﺣﻖ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺳﮯ ﻣﺪﺩ ﻣﺎﻧﮕﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ
ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺳﮯ ﻭﺭﺍﺛﺖ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻋﻠﻤﯽ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﮩﯽ ﺧﺰﺍﻧﮯ
ﺳﮯ ﺭﮨﻨﻤﺎﺋﯽ ﻟﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﯿﮟ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﯿﻠﯿﮯ ﺷﺮﻋﯽ ﻧﺼﻮﺹ
ﮐﻮ ﺳﻤﺠﮭﻨﺎ ﺍﻭﺭ ﻻﮔﻮ ﮐﺮﻧﺎ ﺁﺳﺎﻥ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ۔
ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﻧﺼﻮﺹ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﺳﮯ ﺑﺮﺍﮦِ ﺭﺍﺳﺖ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﮐﺸﯿﺪ ﻧﮧ
ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﻮ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻣﻌﺘﻤﺪ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ
ﺳﮯ ﺍﺳﺘﻔﺴﺎﺭ ﮐﺮﮮ؛ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﺎ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﮨﮯ :
}ﻓَﺎﺳْﺄَﻟُﻮﺍ ﺃَﻫْﻞَ ﺍﻟﺬِّﻛْﺮِ ﺇِﻥْ ﻛُﻨْﺘُﻢْ ﻟَﺎ ﺗَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ {
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺍﮔﺮ ﺗﻤﮩﯿﮟ ﻋﻠﻢ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﮨﻞ ﺫﮐﺮ ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮫ ﻟﻮ۔ [ﺍﻟﻨﺤﻞ : 43 ]
ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﺳﺘﻔﺴﺎﺭ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﯾﮧ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﮐﺮ ﻟﮯ ﮐﮧ ﺟﻦ ﺳﮯ ﺳﻮﺍﻝ ﭘﻮﭼﮭﺎ
ﺟﺎ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﻭﮦ ﻋﻠﻢ ﻭ ﻓﻀﻞ، ﺗﻘﻮﯼ ﺍﻭﺭ ﭘﺮﮨﯿﺰ ﮔﺎﺭﯼ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮨﯿﮟ"
ﺩﺍﺋﻤﯽ ﻓﺘﻮﯼ ﮐﻤﯿﭩﯽ : ( 5/56 )
ﺍﯾﺴﺎ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﻣﺬﮨﺐ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ
ﺯﯾﺎﺩﮦ ﭘﮭﯿﻼ ﮨﻮ، ﺍﻭﺭ ﻋﯿﻦ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺳﺒﺐ ﯾﮧ ﮨﻮ ﮐﮧ ﻋﺜﻤﺎﻧﯽ
ﺧﻠﻔﺎﺋﮯ ﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﺍﺱ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﻮ ﺳﺮﮐﺎﺭﯼ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﺎ ﺩﺭﺟﮧ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﭼﮫ
ﺻﺪﯾﺎﮞ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻣﻤﺎﻟﮏ ﭘﺮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﮐﯽ۔
ﺍﺏ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﯾﮧ ﮨﺮﮔﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ
ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺻﺤﯿﺢ ﺗﺮﯾﻦ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﮨﮯ، ﻟﮩﺬﺍ ﺍﺱ ﻓﻘﮩﯽ
ﻣﺴﻠﮏ ﻣﯿﮟ ﮐﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺻﺤﯿﺢ ﮨﯿﮟ، ﺑﻠﮑﮧ ﺣﻨﻔﯽ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﺑﮭﯽ
ﺩﯾﮕﺮ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﮨﮯ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻭﺭ ﻏﻠﻂ
ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ، ﺗﺎﮨﻢ ﺍﯾﮏ ﻣﻮﻣﻦ ﮐﯽ ﺫﻣﮧ ﺩﺍﺭﯼ ﯾﮧ ﺑﻨﺘﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ
ﺳﭻ ﮐﯽ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯿﮟ ﻟﮕﺎ ﺭﮨﮯ ﭼﺎﮨﮯ ﺳﭻ ﮐﺎ ﻗﺎﺋﻞ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ۔
ﻭﺍﻟﻠﮧ ﺍﻋﻠﻢ .طالب دعا مظفر اکبر وانی سلفی