ابو داؤد
رکن
- شمولیت
- اپریل 27، 2020
- پیغامات
- 580
- ری ایکشن اسکور
- 187
- پوائنٹ
- 77
ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﻣﯿﮟ ﻧﻘﺪﯼ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﮐﮯ ﺑﻌﺾ ﺩﻻﺋﻞ ﮐﺎ ﺟﺎﺋﺰﮦ
(ﺣﺼﮧ ﺍﻭﻝ)
(ﺣﺼﮧ ﺍﻭﻝ)
تحریر: ﺍﺑﻮ ﺍﻟﻤﺤﺒﻮﺏ ﺳﯿﺪ ﺍﻧﻮﺭ ﺷﺎﮦ ﺭﺍﺷﺪﯼ
ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺍﻟﺮﺣﯿﻢ
ﮐﺎﻓﯽ ﺩﻧﻮﮞ ﺳﮯ ﻓﻄﺮﺍﻧﮧ ﻧﻘﺪ ﺍﺯ ﯾﺮ ﺑﺤﺚ ﮨﮯ، ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺧﯿﺎﻝ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﻣﯿﮟ ﻧﻘﺪﯼ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﮐﮯ ﺑﻌﺾ ﺩﻻﺋﻞ ﺫﮐﺮ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺟﺎﺋﺰﮦ ﻟﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ، ﻣﻨﺼﻒ ﻣﺰﺍﺝ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﮔﺬﺍﺭﺵ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﺍﺱ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﮐﺎ ﺑﻐﻮﺭ ﻣﻄﺎﻟﻌﮧ ﮐﺮﯾﮟ، ﺍﻭﺭ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﺳﮯ ﺳﻮﭼﯿﮟ ﮐﮧ ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﻧﻘﺪ ﮐﮯ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺩﮦ ﯾﮧ ﺩﻻﺋﻞ ﮐﺲ ﻗﺪﺭ ﮐﻤﺰﻭﺭ ﮨﯿﮟ، ﺟﻦ ﮐﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﭘﺮ ﺍﺟﻨﺎﺱ ﮐﮯ ﺑﺠﺎﺋﮯ ﻧﻘﺪﯼ ﻓﻄﺮﺍﻧﮧ ﮐﯽ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﺍﻭﺭ ﺗﺸﮩﯿﺮ ﮐﯽ ﺟﺎ ﺭﮨﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺳﮯ ﻧﯿﺖ ﺧﺎﻟﺺ ﮐﯽ ﺩﻋﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔
[ 1 ] - ﺣﺪﯾﺚ ﺍﺳﻤﺎﺀ ﺑﻨﺖ ﺍﺑﯽ ﺑﮑﺮ۔
ﺍﻣﺎﻡ ﻃﺤﺎﻭﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
" ﺣﺪﺛﻨﺎ ﻓﻬﺪ ﻭﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﻗﺎﻻ ﺛﻨﺎ ﺍﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻣﺮﻳﻢ ﻗﺎﻝ ﺃﺧﺒﺮﻧﻲ ﻳﺤﻴﻰ ﺑﻦ ﺃﻳﻮﺏ ﺃﻥ ﻫﺸﺎﻡ ﺑﻦ ﻋﺮﻭﺓ ﺣﺪﺛﻪ ﻋﻦ ﺃﺑﻴﻪ ﺃﻥ ﺃﺳﻤﺎﺀ ﺑﻨﺖ ﺃﺑﻲ ﺑﻜﺮ ﺃﺧﺒﺮﺗﻪ ﺃﻧﻬﺎ ﻛﺎﻧﺖ ﺗﺨﺮﺝ ﻋﻠﻰ ﻋﻬﺪ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻋﻦ ﺃﻫﻠﻬﺎ ﺍﻟﺤﺮ ﻣﻨﻬﻢ ﻭﺍﻟﻤﻤﻠﻮﻙ ﻣﺪﻳﻦ ﻣﻦ ﺣﻨﻄﺔ ﺃﻭ ﺻﺎﻋﺎ ﻣﻦ ﺗﻤﺮ ﺑﺎﻟﻤﺪ ﺃﻭ ﺑﺎﻟﺼﺎﻉ ﺍﻟﺬﻱ ﻳﻘﺘﺎﺗﻮﻥ ﺑﻪ."
( ﺷﺮﺡ ﻣﺸﮑﻞ ﺍﻵﺛﺎﺭ ﻟﻠﻄﺤﺎﻭﯼ)
ﺍﻭﻻ : ﺟﺎﻥ ﻟﯿﻨﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻋﻤﻞ ﺻﺮﻑ ﺳﯿﺪﺗﻨﺎ ﺍﺳﻤﺎﺀ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﺎ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺧﺎﺹ ﮨﮯ، ﺍﺳﮯ ﺩﯾﮕﺮ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ۔ ﺑﻌﺾ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺍﺳﮯ ﺩﯾﮕﺮ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺑﮭﯽ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﮐﺮﻧﮯ ﭘﺮ ﻣﺼﺮ ﮨﯿﮟ، ﺟﺲ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺩﻟﯿﻞ ﺩﯼ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ : ﮐﻨﺎﻧﺆﺩﯼ ۔۔۔ " ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﻣﺮﻭﯼ ﮨﮯ، ﻟﮩﺬﺍ ﺍﺱ ﺟﻤﻊ ﮐﮯ ﺻﯿﻐﮧ ﻣﯿﮟ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﺑﮭﯽ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﻮﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﻋﺮﺽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﭼﻮﻧﮑﮧ " ﮐﺎﻧﺖ ﺗﺆﺩﯼ " ﺍﻭﺭ "ﮐﻨﺎﻧﺆﺩﯼ " ﮐﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﺎ ﻣﺨﺮﺝ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﮨﮯ، ﻟﮩﺬﺍ ﺍﺻﻮﻝ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﯽ ﺭﻭﺳﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﭘﮩﻠﮯ ﺟﻤﻊ ﻭﺗﻄﺒﯿﻖ ﮐﺎ ﺁﭘﺸﻦ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯﮔﺎ، ﺍﻭﺭ ﺟﻤﻊ ﻭﺗﻄﺒﯿﻖ ﯾﻮﮞ ﮨﻮﮔﯽ ﮐﮧ ﺍﺳﻤﺎﺀ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﺎ ﮐﮯ "ﮐﺎﻧﺖ ﺗﺆﺩﯼ" ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺑﺤﯿﺜﯿﺖ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﮐﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﮨﻞ ﺧﺎﻧﮧ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﺯﮐﺎۃ ﺍﻟﻔﻄﺮ ﻧﮑﺎﻟﺘﯽ ﺗﮭﯿﮟ، ﺍﻭﺭ " ﮐﻨﺎﻧﺆﺩﯼ" ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺳﮯ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯﺍﭘﻨﮯ ﭘﻮﺭﮮ ﮔﮭﺮ ﮐﻮ ﺷﺎﻣﻞ ﮐﺮﻟﯿﺎ ﮐﮧ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻓﻄﺮﺍﻧﮧ ﯾﮧ ﮨﻮﺗﺎ ﺗﮭﺎ، ﺍﺱ ﭘﺮ ﺩﻟﯿﻞ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﮨﮯ، ﭼﺎﻧﭽﮧ ﻭﮦ ﻓﺮﻣﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ " ﺃﻧﻬﺎ ﻛﺎﻧﺖ ﺗﺨﺮﺝ ﻋﻠﻰ ﻋﻬﺪ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻋﻦ ﺃﻫﻠﻬﺎ ﺍﻟﺤﺮ ﻣﻨﻬﻢ ﻭﺍﻟﻤﻤﻠﻮﻙ" ٫" ﻭﮦ ﺩﻭﺭ ﻧﺒﻮﯼ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﮨﻞ ﺧﺎﻧﮧ ( ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﻭﺭ ﻏﻼﻡ ﮨﻮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ) ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺯﮐﺎﺕ ﺩﯾﺘﯽ ﺗﮭﯿﮟ."
ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺑﮭﯽ ﻣﺼﺮ ﮨﻮﺍ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ "ﮐﻨﺎﻧﺆﺩﯼ" ﻣﯿﮟ ﺩﯾﮕﺮ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﺑﮭﯽ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﯾﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﭨﮑﺮﺍﺅ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﮨﻮﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺨﺮﺝ ﺟﺐ ﺍﯾﮏ ﮨﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﺍﯾﮏ ﻃﺮﯾﻖ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﻤﺎﺀ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﺎ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﮨﻞ ﺧﺎﻧﮧ ، ﺁﺯﺍﺩ ﺍﻭﺭ ﻏﻼﻡ ﮐﯽ ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮐﺮ ﺭﮨﯽ ﮨﯿﮟ، ﺟﺒﮑﮧ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻃﺮﯾﻖ ﻣﯿﮟ ، ﻭﮦ ﺩﯾﮕﺮ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺎ ﺑﮭﯽ ﺫﮐﺮ ﮐﺮ ﺭﮨﯽ ﮨﯿﮟ۔
ﯾﺎﺩ ﺭﮨﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮐﻮ ﺑﻄﻮﺭ ﺯﯾﺎﺩﺕ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﮧ ﺳﮑﺘﮯ، ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺟﺐ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﺍﮨﻞ ﺧﺎﻧﮧ ﮐﮯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﯽ ﺻﺮﺍﺣﺖ ﺁﮔﺌﯽ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﻮ ﺍﺿﺎﻓﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ۔
ﺑﮩﺮﮐﯿﻒ ! ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﺎ ﻣﺨﺮﺝ ﺟﺐ ﺍﯾﮏ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﯾﺴﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﻣﻨﮩﺞ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﺟﻤﻊ ﻭﺗﻄﺒﯿﻖ ﮨﮯ، ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﻃﺮﯾﻖ ﮐﻮ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻃﺮﯾﻖ ﭘﺮ ﻣﺤﻤﻮﻝ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ، ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﯾﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﺿﺢ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ
ﭘﮭﺮ ﺑﮭﯽ ﺍﮔﺮ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﻥ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﻋﺮﺽ ﮨﮯ ﮐﮧ "ﮐﻨﺎﻧﺆﺩﯼ" ﺍﻟﻔﺎﻅ ﻭﺍﻻ ﻃﺮﯾﻖ ﺳﻨﺪﺍ ﺿﻌﯿﻒ ﮨﮯ، ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺍﺑﻦ ﻟﮩﯿﻌﮧ ﺭﺍﻭﯼ ﮨﮯ ﺟﻮ ﻣﺨﺘﻠﻂ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺎﺗﮫ ﮐﺜﯿﺮ ﺍﻟﺘﺪﻟﯿﺲ ﺳﮯ ﻣﺘﺼﻒ ﺑﮭﯽ ﺗﮭﺎ، ﺍﻭﺭ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻋﻦ ﺳﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ، ﻟﮩﺬﺍ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺍﺣﺘﺠﺎﺝ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ۔
ﺍﻣﺎﻡ ﻃﺤﺎﻭﯼ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺛﻨﺎ ﺃﺳﺪ ﻭﺣﺪﺛﻨﺎ ﻓﻬﺪ ﻗﺎﻝ ﺛﻨﺎ ﺍﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻣﺮﻳﻢ ﻗﺎﻝ ﺛﻨﺎ ﺃﺳﺪ ﻗﺎﻝ ﺛﻨﺎ ﺍﺑﻦ ﻟﻬﻴﻌﺔ ﻭﻗﺎﻝ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻣﺮﻳﻢ ﺃﻧﺎ ﺍﺑﻦ ﻟﻬﻴﻌﺔ ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺍﻷﺳﻮﺩ ﻋﻦ ﻓﺎﻃﻤﺔ ﺑﻨﺖ ﺍﻟﻤﻨﺬﺭ ﻋﻦ ﺃﺳﻤﺎﺀ ﺑﻨﺖ ﺃﺑﻲ ﺑﻜﺮ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﻤﺎ ﻗﺎﻟﺖ ﻛﻨﺎ ﻧﺆﺩﻱ ﺯﻛﺎﺓ ﺍﻟﻔﻄﺮ ﻋﻠﻰ ﻋﻬﺪ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻣﺪﻳﻦ ﻣﻦ ﻗﻤﺢ
( ﺷﺮﺡ ﻣﺸﮑﻞ ﺍﻵﺛﺎﺭ )
ﻟﮩﺬﺍ ﺟﺐ ﯾﮧ ﻃﺮﯾﻖ ﺣﺎﻣﻞ ﺿﻌﻒ ﮨﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﺍﺱ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺍﺣﺘﺠﺎﺝ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ۔ ﺟﺒﮑﮧ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﻧﺰﺩﯾﮏ "ﮐﺎﻧﺖ ﺗﺆﺩﯼ" ﺍﻭﺭ "ﮐﻨﺎﻧﺆﺩﯼ" ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﻣﯿﮟ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﮯ، ﻟﮩﺬﺍ ﺍﺱ ﻃﺮﯾﻖ ﮐﻮ ﺭﺩ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﺠﺎﺋﮯ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﺩﯼ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ، ﻭﺍﻟﻠﮧ ﺍﻋﻠﻢ۔
ﺛﺎﻧﯿﺎ : ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺳﮯ ﺑﻌﺾ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﻓﻄﺮﺍﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﻗﯿﻤﺖ ﺩﯾﻨﮯ ﮐﺎ ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺳﻤﺎﺀ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﺎ ﻧﮯ ﮔﻨﺪﻡ ﻣﯿﮟ ﻗﯿﻤﺖ ﮐﺎ ﻟﺤﺎﻅ ﺭﮐﮭﺎ ﮨﮯ ، ﺟﺐ ﮨﯽ ﺗﻮ ﻧﺼﻒ ﺻﺎﻉ ﻓﻄﺮﺍﻧﮧ ﺩﯾﺘﯽ ﺗﮭﯿﮟ۔
ﻋﺮﺽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺳﮯ ﻓﻄﺮﺍﻧﮧ ﻗﯿﻤﺘﺎ ﻧﮑﺎﻟﻨﺎ ﺛﺎﺑﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ۔ﺑﻠﮑﮧ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﯾﮧ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﮔﻨﺪﻡ ﮐﯽ ﺟﻨﺲ ﻣﯿﮟ ﻧﺼﻒ ﺻﺎﻉ ﻓﻄﺮﺍﻧﮧ ﺩﯾﺎ، ﺟﺴﮯ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ رﮐﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﻣﻘﺮﺭ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮨﮯ، ﺑﺲ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺍﻭﺭ ﮐﭽﮫ ﺛﺎﺑﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ۔ ﺑﻠﮑﮧ ﯾﻮﮞ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻧﺼﻒ ﺻﺎﻉ ﮐﯽ ﯾﮧ ﺗﺮﻣﯿﻢ۔ ﺻﺮﻑ ﮔﻨﺪﻡ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺧﺎﺹ ﮨﮯ، ﮐﺴﯽ ﺍﻭﺭ ﺟﻨﺲ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﻟﮩﺬﺍ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﮯ ﻇﺎﮨﺮﯼ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﺳﮯ ﮨﭩﺎﮐﺮ ﺍﺳﮯ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮐﺮﻧﺎ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﮩﯿﮟ۔
ﺍﮔﺮ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﯾﮧ ﺩﻭﺳﺖ ﮔﻨﺪﻡ ﻣﯿﮟ ﻧﺼﻒ ﺻﺎﻉ ﺳﮯ ﻗﯿﻤﺖ ﻧﮑﺎﻟﻨﮯ ﮐﺎ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﮐﺸﯿﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺑﻌﺾ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺟﻨﺎﺱ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻧﺼﻒ ﺻﺎﻉ ﻓﻄﺮﺍﻧﮧ ﻧﮑﺎﻟﻨﺎ ﺑﮭﯽ ﺍﺧﺬ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ، ﮐﮧ ﮔﻨﺪﻡ ﻣﯿﮟ ﻧﺼﻒ ﺻﺎﻉ ﻓﻄﺮﺍﻧﮧ ﺩﯾﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺍﺟﻨﺎﺱ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﻣﺎﻧﻊ ﮨﮯ؟ ﯾﻌﻨﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺟﻨﺎﺱ ﻣﯿﮟ ﻧﺼﻒ ﺻﺎﻉ ﺩﯾﮟ ﯾﺎ ﺻﺎﻉ، ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻃﺮﺡ ﮨﯽ ﭨﮭﯿﮏ ﮨﮯ، ﺍﯾﺴﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﯾﮧ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺍﻥ ﮐﻮ ﮐﯿﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﮮ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ؟ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺗﻮ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺷﺮﻋﯿﮧ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﺻﻠﯽ ﮨﯿﺌﺖ ﮨﯽ ﮐﮭﻮ ﺑﯿﭩﮭﯿﮟ ﮔﮯ۔ ﺟﺒﮑﮧ ﮨﻢ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﯾﮧ حکم ﺍﻣﺮ ﺗﻌﺒﺪﯼ ﮨﮯ، ﺷﺮﯾﻌﺖ ﻧﮯ ﺟﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﮐﺴﯽ ﺣﮑﻢ ﻣﯿﮟ ﺗﺮﻣﯿﻢ ﮐﯽ ﮨﮯ ﯾﺎ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺭﮐﮭﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﻭﮨﯿﮟ ﺗﮏ ﮨﯽ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺭﮨﻨﮯ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﻭﺭﻧﮧ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﮔﺮ ﺍﺳﮯ ﻭﺳﻌﺖ ﺩﯾﻨﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﮨﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺳﮯ ﻭﺳﻌﺘﯿﮟ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺗﺎ ﺭﮨﮯﮔﺎ۔
ﺗﻨﺒﯿﮧ : ﺣﺪﯾﺚ ﺍﺳﻤﺎﺀ ﻭﺍﻗﻌﺘﺎ ﺣﮑﻤﺎ ﻣﺮﻓﻮﻉ ﮨﮯ، ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﺳﮯ ﺣﮑﻤﺎ ﻏﯿﺮ ﻣﺮﻓﻮﻉ ﺳﻤﺠﮭﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﻣﮕﺮ ﺑﻌﺪ ﻣﯿﮟ ﻣﺠﮭﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﺱ ﻏﻠﻄﯽ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮨﻮﺍ، ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺍﺏ ﻋﻠﯽ ﺍﻻﻋﻼﻥ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﮨﻮﮞ۔ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻣﺠﮭﮯ ﻣﻌﺎﻑ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ۔
۔۔۔۔ (ﺟﺎﺭﯼ ﮨﮯ )