محمد ثاقب صدیقی
رکن
- شمولیت
- مئی 20، 2011
- پیغامات
- 182
- ری ایکشن اسکور
- 522
- پوائنٹ
- 90
اہل حدیث مسلک کا سب سے بڑا المیہ اس وقت حاملین مسلک کا مقلدانہ رویہ ہے ۔یہ کتنی عجیب سی بات ہے حافظ زبیر علی زئی صاحب پر میری معمولی سی رائے تو قابل گرفت بن جائے ۔ ان کے عقیدتمندوں کے نزدیک تو شاید یہ میرا ایسا گناہ کبیرہ ہے جس کی تلافی یا کفارہ ادا کردیا اب ممکن ہی نہیں ۔ تاہم حافظ صاحب کے لئے جائز ہے کہ وہ سابقہ عہد کہ جس اکابر پر چاہیں نشتر تنقید چلائیں ۔ ہم عوام ہیں اور وہ خواص ۔ ہمارا شمار جہلائ میں ہوتا ہے ان کا علمائ میں ۔ ہماری غلطیاں دوسری کے لئے مثال نہیں بن سکتیں ۔ مگر ان کی ایک لغزش بہتوں کو گمراہ کرسکتی ہے ۔ جہاں تک خاکسارکا تعلق ہے تو میں خود کو ان کا ادنیٰ سے عقیدت مند ہی سمجھتا ہوں ۔ میں نے ان کی کتابوں سے استفادہ کیا ہے ۔ اگر مکمل ذخیرہ نہیں بھی پڑھا تو قابل ذکر حد تک ان کا مطالعہ ضرور کیا ہے ۔ اپنی تحریروں میں انہوں نے صرف نواب صدیق حسن خاں رحمہ اللہ ہی نہیں بلکہ دیگر اکابر اہل حدیث علمائ کا ذخر خیر بھی جس غیر مناسب انداز سے کیا ہے اگر وہ روش عام ہوجائے تو اس سے مسلک سلف کو ناقابل تلافی نقصان پہنچنے کا اندیشہ ہے ۔
میرا قصور صرف اتنا ہے کہ میں نے اکابر اہلحدیث پر ان کی جرح کو رد کیا ہے ۔ تو جناب عالی موقع ملے تو کبھی مولانا ارشاد الحق اثری ، مولانا حافظ صلاح الدین یوسف ، مولانا محمد اسحاق بھٹی ، ملک عبد الرشید عراقی ، محمد تنزیل الصدیقی الحسینی ، وغیرہم سے دریافت کیجئے کہ وہ اکابر اہل حدیث پر حافظ صاحب کی جرح کو کیا وزن دیتے ہیں ۔
کیا علم حدیث کا طالب علم یہ نہیں جانتا کہ تنہا امام حاکم کی تصحیح حدیث کو محدثین نے رد کیا ہے اور انہیں متساہل الحدیث قرار دیا ہے ۔ اسی طرح مراسیل زہری پر بھی تنقید کی جاتی ہے ۔ اس کا یہ مطلب ہر گز نہیں کہ ان علمائ کی تنقیص کی گئی ہے ۔ یہ جمہور اہل علم کی ایک رائے جو محض دیانت پر مبنی ہے ۔
میرا قصور صرف اتنا ہے کہ میں نے اکابر اہلحدیث پر ان کی جرح کو رد کیا ہے ۔ تو جناب عالی موقع ملے تو کبھی مولانا ارشاد الحق اثری ، مولانا حافظ صلاح الدین یوسف ، مولانا محمد اسحاق بھٹی ، ملک عبد الرشید عراقی ، محمد تنزیل الصدیقی الحسینی ، وغیرہم سے دریافت کیجئے کہ وہ اکابر اہل حدیث پر حافظ صاحب کی جرح کو کیا وزن دیتے ہیں ۔
کیا علم حدیث کا طالب علم یہ نہیں جانتا کہ تنہا امام حاکم کی تصحیح حدیث کو محدثین نے رد کیا ہے اور انہیں متساہل الحدیث قرار دیا ہے ۔ اسی طرح مراسیل زہری پر بھی تنقید کی جاتی ہے ۔ اس کا یہ مطلب ہر گز نہیں کہ ان علمائ کی تنقیص کی گئی ہے ۔ یہ جمہور اہل علم کی ایک رائے جو محض دیانت پر مبنی ہے ۔