• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

کیا فہم سلف حجت ھے؟

نسیم احمد

مشہور رکن
شمولیت
اکتوبر 27، 2016
پیغامات
747
ری ایکشن اسکور
128
پوائنٹ
108
اگر فہم سلف حجت نہیں ہے تو کیا آپ کا فہم حجت ہے؟؟؟
میرا فہم تو تا قیامت تک حجت نہیں ہوسکتا ۔ میں عالم دین نہیں ہوں۔
آپ نے میری پوسٹ جو اقتباس لیا ہے ا س کے تناظر میں میر ی بات سمجھنے کی کوشش کریں۔
حضرت ابو بکر صدیق رضی اللہ عنہ کے فہم کے مطابق زکوۃ نہ دینے والے اور اس کا انکا ر کرنے والوں کے خلاف جہاد کر نا ہے اور انہوں نے کیا۔ صحابہ کرام رضوان اللہ اجمعین نے ان کا ساتھ دیا یعنی اس پر اجماع صحابہ ہے۔
کیا آج آپ کسی زکوۃ نہ دینے والے کے خلاف اعلان جنگ کرواکر اس کو قتل کر سکتے ہیں ۔
طنز کرنے کے بجائے لاجک سے جواب دیں تو آپ کی عنایت ہوگی ۔
 
شمولیت
جون 13، 2018
پیغامات
109
ری ایکشن اسکور
12
پوائنٹ
44
حضرت ابو بکر صدیق رضی اللہ عنہ کے فہم کے مطابق زکوۃ نہ دینے والے اور اس کا انکا ر کرنے والوں کے خلاف جہاد کر نا ہے اور انہوں نے کیا۔ صحابہ کرام رضوان اللہ اجمعین نے ان کا ساتھ دیا یعنی اس پر اجماع صحابہ ہے۔
کسی کو شرعی سزا دینا خلیفہ وقت یا با اقتدار لوگوں کا کام ہے جس طرح ابو بکر رض خلیفہ تھے اور انہوں نے یہ فیصلہ کیا کیونکہ شرعی سزا دینا ہر کسی کا کام نہیں ہے اگر آج بھی کوئی صاحب اقتدار زکواۃ وصول کرنے کے لئے اس طرح کا کوئی قانون بناتا ہے تو غلط نہیں ہے
 

نسیم احمد

مشہور رکن
شمولیت
اکتوبر 27، 2016
پیغامات
747
ری ایکشن اسکور
128
پوائنٹ
108
محترم مظفر اختر صاحب
السلام علیکم
میں آپ کا نہایت ممنون و مشکور ہوں کہ آپ نے میری بات پر مہر ثبت کردی۔آپ کے الفاظ ہیں
"کسی کو شرعی سزا دینا خلیفہ وقت یا با اقتدار لوگوں کا کام ہے جس طرح ابو بکر رض خلیفہ تھے اور انہوں نے یہ فیصلہ کیا کیونکہ شرعی سزا دینا ہر کسی کا کام نہیں ہے اگر آج بھی کوئی صاحب اقتدار زکواۃ وصول کرنے کے لئے اس طرح کا کوئی قانون بناتا ہے تو غلط نہیں ہے"۔
میں دھاکہ میں جو اتنے صفحَے کالے کیے ہیں اس میں میرا یہی موقف ہے کہ فہم سلف یعنی فہم صحابہ حجت ہے لیکن کنڈیشنل ہے۔
جب حالات و واقعات بعینہ ویسے ہی ہوں جیسے صحابہ کرام رضوان اللہ اجمعین کے زمانے میں تھے تو حکمران اور عوام پابند ہیں کہ اسی کے مطابق فیصلہ کریں ۔ مراد اسلامی حکمران سے ہے۔
زکوۃ دین کا فرض رکن ہے۔ جب اس کی وصولی کے طریقے پر پر کنڈیشن لگ سکتی ہے تو اسی طرح سارے معاملات کو قیاس کیا جاسکتا ہے۔ اس دھاگہ میں مضمون نگار کا موقف تھا کہ کیوں کہ قران صحابہ کرام رضوان اللہ اجمعین کے زمانے میں اترا اور انہوں نے اس کو بہتر سمجھا اس لئے جو انہوں نے سمجھا وہ ہمارے لئے حجت ہے۔ اس میں کوئی دو رائے نہیں کہ ان کا سمجھنا حجت ہے لیکن کنڈیشنل ہے۔

میں آپ کو ایک اور مثال دیتا ہوں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کے زمانے میں تیز بارش میں گھر میں نماز کا حکم دیتے تھے۔

ابن داود حدیث نمبر: 1066 --- حکم البانی: صحيح... محمد بن سیرین کے چچا زاد بھائی عبداللہ بن حارث کہتے ہیں کہ ابن عباس ؓ نے بارش کے دن اپنے مؤذن سے کہا : جب تم « أشہد أن محمدا رسول اللہ » کہنا تو اس کے بعد « حي على الصلاۃ » نہ کہنا بلکہ اس کی جگہ « صلوا في بيوتكم » ” لوگو ! اپنے اپنے گھروں میں نماز پڑھ لو “ کہنا ، لوگوں نے اسے برا جانا تو انہوں نے کہا : ایسا اس ذات نے کیا ہے جو مجھ سے بہتر تھی (یعنی رسول اللہ ﷺ نے) ، بیشک جمعہ واجب ہے ، لیکن مجھے یہ بات گوارہ نہ ہوئی کہ میں تم کو کیچڑ اور پانی میں (جمعہ کے لیے) آنے کی زحمت دوں ۔ ... (ص/ح) ... حدیث متعلقہ ابواب: بارش کی وجہ سے نماز اپنی اپنی جگہ پڑھنے کا حکم ۔ بارش کی وجہ سے اذان کے الفاظ ۔ بارش ہونے پر اذان کے کلمات ۔ بارش کی وجہ سے نماز اپنے گھر پڑھنا ۔"

حدیث نمبر: 1057 --- حکم البانی: صحيح... ابوملیح کے والد اسامہ بن عمیر ھزلی ؓ سے روایت ہے کہ غزوہ حنین کے روز بارش ہو رہی تھی تو نبی اکرم ﷺ نے اپنے منادی کو حکم دیا کہ (وہ اعلان کر دے کہ) لوگ اپنے اپنے ڈیروں میں نماز پڑھ لیں ۔ ... (ص/ح) ... حدیث متعلقہ ابواب: بارش کی وجہ سے نماز اپنی اپنی جگہ پڑھنے کا حکم ۔ بارش کی وجہ سے نماز اپنے گھر پڑھنا ۔

صحیح بخاری 901:ہم سے مسدد بن مسرہد نے بیان کیا۔ انہوں نے کہا کہ ہم سے اسماعیل بن علیہ بیان کیا، انہوں نے کہا کہ ہمیں صاحب الزیادی عبدالحمید نے خبر دی، کہا کہ ہم سے محمد بن سیرین کے چچازاد بھائی عبداللہ بن حارث نے بیان کیا کہ عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما نے اپنے مؤذن سے ایک دفعہ بارش کے دن کہا کہ «أشهد أن محمدا رسول الله‏» کے بعد «حى على الصلاة‏» (نماز کی طرف آؤ) نہ کہنا بلکہ یہ کہنا کہ «صلوا في بيوتكم‏» (اپنے گھروں میں نماز پڑھ لو) لوگوں نے اس بات پر تعجب کیا تو آپ نے فرمایا کہ اسی طرح مجھ سے بہتر انسان (رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم ) نے کیا تھا۔ بیشک جمعہ فرض ہے اور میں مگر وہ جانتا ہوں کہ تمہیں گھروں سے باہر نکال کر مٹی اور کیچڑ پھسلوان میں چلاؤں۔

اب آپ یہ بتائیں کہ اس دور میں کیا کبھی آپ نے ایسا اعلان سنا ہے یا کبھی اس سنت پر عمل دیکھا ہے ۔ اس پر بھی سلف کا عمل بھی ثابت ہورہا ہے ۔ پھر بارش کے دنوں میں ہماری مسجدوں سے یہ اعلان کیوں نہیں ہوتا۔ کیا یہ فہم سلف کا انکار نہیں ہے۔
کم ازکم میں اپنی حدتک تو یہ کہہ سکتا ہوں کہ شدید بارش یا سخت سردی کے دنوں میں ،میں نے ہوش سنبھالنے سے لیکر آج تک یہ اعلان نہیں سنا۔

یہ چند مثالیں میرے ذہن میں تھیں جو میں نے عرض کردیں ۔ممکن ہے ایسی کافی اور مثالیں ہوں۔
امید ہے آپ اس بار میری بات سے اتفاق کریںگے۔

 
شمولیت
جون 13، 2018
پیغامات
109
ری ایکشن اسکور
12
پوائنٹ
44
میں آپ کا نہایت ممنون و مشکور ہوں کہ آپ نے میری بات پر مہر ثبت کردی۔آپ کے الفاظ ہیں
"کسی کو شرعی سزا دینا خلیفہ وقت یا با اقتدار لوگوں کا کام ہے جس طرح ابو بکر رض خلیفہ تھے اور انہوں نے یہ فیصلہ کیا کیونکہ شرعی سزا دینا ہر کسی کا کام نہیں ہے اگر آج بھی کوئی صاحب اقتدار زکواۃ وصول کرنے کے لئے اس طرح کا کوئی قانون بناتا ہے تو غلط نہیں ہے"۔
ان الفاظ کو دوبارہ غور سے پڑھیں میں نے کہا ہے کہ یہ صاحب اقتدار کر سکتے ہیں -میں تو صاحب اقتدار نہیں ہوں اس لئے ایسا کرنا میرے اختیار میں ہی نہیں ہے
اسکی مثال آپ یوں سمجھیئے کہ چور کی چوری ثابت ہونے پر ہاتھ کاٹے کا حکم قرآن میں ہے تو کیا آپ نے کبھی اس پر عمل کیا ہے؟کہ کسی چور کے ہاتھ کاٹے ہوں آپ نے؟
والسارق السارقۃ فاقظعوا ایدیھما
 
شمولیت
جون 13، 2018
پیغامات
109
ری ایکشن اسکور
12
پوائنٹ
44
اب آپ یہ بتائیں کہ اس دور میں کیا کبھی آپ نے ایسا اعلان سنا ہے یا کبھی اس سنت پر عمل دیکھا ہے ۔ اس پر بھی سلف کا عمل بھی ثابت ہورہا ہے ۔ پھر بارش کے دنوں میں ہماری مسجدوں سے یہ اعلان کیوں نہیں ہوتا۔ کیا یہ فہم سلف کا انکار نہیں ہے۔
کم ازکم میں اپنی حدتک تو یہ کہہ سکتا ہوں کہ شدید بارش یا سخت سردی کے دنوں میں ،میں نے ہوش سنبھالنے سے لیکر آج تک یہ اعلان نہیں سنا۔
واہ جی واہ کیا بات ہے۔۔۔۔۔
کسی حدیث پر سستی کی بناء پر عمل نہ کرنا یا نہ کر پانا کو فہم سلف کا انکار کرنا کتنی جرات سے کہہ دیا ہے ۔۔۔
کیا آپ پورے ذخیرہ حدیث پر عمل کرتے ہیں؟
 

نسیم احمد

مشہور رکن
شمولیت
اکتوبر 27، 2016
پیغامات
747
ری ایکشن اسکور
128
پوائنٹ
108
واہ جی واہ کیا بات ہے۔۔۔۔۔
کسی حدیث پر سستی کی بناء پر عمل نہ کرنا یا نہ کر پانا کو فہم سلف کا انکار کرنا کتنی جرات سے کہہ دیا ہے ۔۔۔
کیا آپ پورے ذخیرہ حدیث پر عمل کرتے ہیں؟
محترم مظفر بھائِ
دوباتیں ہیں یا تو آپ بات سمجھ نہیں پا رہے ہیں یا تجاہل عارفانہ سے کام لے رہے ہیں ۔
بارش اور سردی میں گھر میں نماز نہ پڑھنے کا اعلان تو سہولت ہے پھر اس سہولت سے فائدہ کیوں نہیں اٹھایا جاتا۔ اس لئے کہ اب بارش اس طرح کا کوئی ماحول نہیں پیدا کرتی کہ مسجد کی طرف جانے والے سارے ہی راستے بند ہوجائِیں۔ اور سردی سے بچاو کے بھی بہت عمدہ طریقے موجود ہیں پھر مساجد بھی بہت قریب قریب ہیں ۔
کسی دور دراز گاوں میں ایسا ہونا ممکن ہوسکتا ہے کہ مسجد دور ہو اور بارش سے رستہ بند ہوجائے ۔

آپ نے ایک حضرت ابو بکر صدیق کی مثال دیتے ہوئے کہا کہ خلیفہ چاہے تو کسی بھی اسلامی رکن کو نافذ کرنے کیلئے لوگوں کو قتل کا حکم دے سکتا ہے ۔ اور اس کے علاوہ چوری کی بھی مثال دی ۔
تو میرے محترم بھائی میں بھی تو یہی کہہ رہا ہوں کہ وہ سزائیں صرف اس لئے نافذ نہیں ہوپاتیں کہ نہ تو بیت المال کا کوئی کانسپٹ کہ ناداروں کو وظیفہ ملتا رہے اور وہ چوری نہ کریں۔

پہلے آپ خلافت راشدہ کا ماحول قائم کریں پھر فہم سلف کے مطابق احکا م کا مطالبہ کریں۔ کیونکہ اسلام صرف عبادت کا نہیں بلکہ پوری معاشرت کا نظام بھی ہے۔
میری بات صرف اپنے لینس سے نہیں دیکھیں بلکہ لینس بدل کردیکھِیں ۔ کسی دوسرے کی جگہ پرکھڑے ہوکر دیکھنے سے کبھی کبھی پورا منظر ہی تبدیل ہوجاتا ہے ۔ ٹھنڈے دل سے غور کریں یقینا آپ کو اس میں کچھ تو صداقت نظرآئے گی۔
 

Asif Ahmad

رکن
شمولیت
اگست 20، 2012
پیغامات
57
ری ایکشن اسکور
9
پوائنٹ
57
فہم سلف حجت ہے اسکی پی ڈی ایف

Sent from my Redmi Note 5 Pro using Tapatalk
 
Top