• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﺑﻐﺾ ﺭﮐﮭﻨﺎ ﺑﺪﻋﺘﯽ ﮐﯽ ﻧﺸﺎﻧﯽ ﮨﮯ !!!

شمولیت
اگست 11، 2013
پیغامات
17,117
ری ایکشن اسکور
6,800
پوائنٹ
1,069
10320353_285732361588267_4178562167363430389_n.jpg


ﺍﺳﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻭﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺑﺮﻛﺎﺗﻪ :

ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﺑﻐﺾ ﺭﮐﮭﻨﺎ ﺑﺪﻋﺘﯽ ﮐﯽ ﻧﺸﺎﻧﯽ ﮨﮯ

ﻗﺎﻝ ﺃﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺳﻨﺎﻥ ﺍﻟﻮﺍﺳﻄﻲ : ﻟﻴﺲ ﻓﻲ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﻣﺒﺘﺪﻉ ﺇﻻ ﻭ ﻫﻮ
ﻳﺒﻐﺾ ﺃﻫﻞ
ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ، ﻭ ﺇﺫﺍ ﺍﺑﺘﺪﻉ ﺍﻟﺮﺟﻞ ﻧﺰﻉ ﺣﻼﻭﺓ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﻣﻦ ﻗﻠﺒﻪ ( ﻣﻌﺮﻓﺔ
ﻋﻠﻮﻡ
ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﺹ ١١٠ )

ﺩﻧﻴﺎ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﺪﻋﺘﯽ ﺍﯾﺴﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﺑﻐﺾ ﻧﮧ ﺭﮐﮭﺘﺎ
ﮨﻮ ، ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺟﺐ ﺁﺩﻣﯽ ﺑﺪﻋﺖ ﮐﺎ ﺭﺳﯿﺎ ﮨﻮﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯﺗﻮ ﺣﻼﻭﺕ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﺱ
ﮐﮯ ﺩﻝ ﺳﮯ ﮐﮭﯿﻨﭻ ﻟﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ ۔ ﻭ ﺳﻨﺪﮦ ﺻﺤﯿﺢ
 

تلمیذ

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 12، 2011
پیغامات
765
ری ایکشن اسکور
1,506
پوائنٹ
191
یہ ایک تابعی کا قول بھی نہیں ہے اور تابعی کے قول کی اہمیت آپ کفایت اللہ صاحب کی اس پوسٹ میں دیکھ سکتے ہیں
لیکن یہ کوئی مرفوع یا موقوف حدیث نہیں ہے بلکہ محض ایک تابعی کی اپنی رائے ہے لہٰذا یہ حجت ودلیل نہیں ہے۔
http://forum.mohaddis.com/threads/قرآنی-تعویذ.22311/#post-181342
جب ایک تابعی کا قول آپ کے لئيے حجت نہیں تو کیوں اپنے مسلک کی تائید میں امتی کے اقوال پیش کرتے ہیں
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,771
ری ایکشن اسکور
8,496
پوائنٹ
964
یہ ایک تابعی کا قول بھی نہیں ہے اور تابعی کے قول کی اہمیت آپ کفایت اللہ صاحب کی اس پوسٹ میں دیکھ سکتے ہیں
http://forum.mohaddis.com/threads/قرآنی-تعویذ.22311/#post-181342
جب ایک تابعی کا قول آپ کے لئيے حجت نہیں تو کیوں اپنے مسلک کی تائید میں امتی کے اقوال پیش کرتے ہیں
اس کو آپ کو دینی مسئلہ نہ سمجھیں ۔ پھر یہ اشکال ذہن میں نہیں آئیں گے ۔
یہ ایک تجرباتی اور مشاہداتی چیز ہے جو احمد بن سنان الواسطی نے بیان فرمائی ہے کہ اہل حدیث سے بغض رکھنے والے عموما اہل بدعت ہی ہوتے ہیں ۔ سیدھی سی بات ہے کہ جب حدیث سے محبت نہیں رہی تو اہل حدیث سے کہاں رہے گی ۔
جس طرح آج مختلف مسالک کے عوام اور علماء ایک دوسرے پر تبصرہ کرتے ہیں کہ ’’ فلاں خشک مزاج ہوتے ہیں ‘‘ ، ’’ فلاں بڑے با اخلاق ہوتے ہیں ‘‘ ، فلاں گستاخ ہوتے ہیں ‘‘ اور ’’ فلاں مکھی پر مکھی مارنے کے قائل ہیں ‘‘ اسی طرح پہلے علماء بھی اپنے مشاہدات و تجربات کی بنا پر اس طرح کے اقوال فرمایا کرتے تھے ۔
اب ایسے اقوال پر قرآن و حدیث سے دلیل مانگنا یا جو لوگ قول امام کے پابند ہوتے ہیں ان سے امام کے قول کا مطالبہ ، وقت کے ضیاع کے سوا کچھ نہیں ۔
 

شاد

مبتدی
شمولیت
مئی 03، 2014
پیغامات
52
ری ایکشن اسکور
30
پوائنٹ
23
خضرت حیات صاحب کہہ رہے ہیں کہ اس کو دینی مسئلہ نہ سمجھاجائے توپھر کیاسمجھاجائے ؟؟؟؟؟احمد بن سنان الواسطی کا اپناتجربہ ومشاہدہ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ٹھیک تسلیم لیکن پھر ایک شخص کے مشاہدے کی بنیاد پر ان کو کیوں بدعتی بتایاجاتاہے جو اہل حدیث سے برگشتہ ہوتے ہیں۔کیاکسی بھی شخص کا تجربہ اورمشاہدہ اس قابل ہوتاہے کہ اس کے قول کو بنیاد بناکر کسی کو بدعتی اورسنی کی تفریق کی بنیاد بنائی جائے۔
دوسری بات یہ ہے کہ یہ قول اپنے اطلاق میں انتہائی غلط بلکہ بدتر ہے جو محض مبالغتا اورجوش کی وجہ سے ان کی زبان یاقلم سے نکل گیاہے۔ اہل حدیث کی حرکات کی وجہ سے بھی کسی کو ان سے نفرت ہوسکتی ہے۔ کبھی نفرت کی وجہ سے فقہی تضاد بھی ہوسکتاہے کبھی کوئی اوروجہ بھی ہوسکتی ہے۔ تواس سے دوسرافریق بدعتی کیسے ہوجائے گاتاوقتیکہ ہم احمد بن سنان الواسطی کے اس قول کو تشریع کا درجہ نہ دے دیں۔
اس قول کو درست قراردینے کی صرف ایک صورت ہوسکتی ہے اور وہ یہ کہ کوئی محدثین کرام سے اس لئے نفرت اوربغض رکھے کہ انہوں نے احادیث رسول کو جمع کیاہے جمع کرنے میں سرگرم رہے ہیں۔ لیکن ہمیں کبھی بھی بشمول معتزلہ ایساگروہ نہیں ملا جس نے اس بنیاد پر محدثین سے نفرت کی ہو۔
معتزلہ کا ایک بھی ایساقول وفعل نہیں دکھایاجاسکتاجس میں معتزلہ نے محدثین سے حدیث جمع کرنے کی وجہ سے نفرت رکھی ہو ، نفرت کی وجہ جیساکہ سبھی کومعلوم ہے کہ عقائدی اورمسلکی اختلاف تھا۔
ان سب سے ہٹ کر احمد بن سنان نہ تومشاہیر محدثین میں سے ہیں، نہ ہی ائمہ فقہ میں سے ہیں۔پھر ان کا تجربہ ان کے ساتھ ،دوسروں کیلئے حجت اوردلیل نہیں۔
 

مون لائیٹ آفریدی

مشہور رکن
شمولیت
جولائی 30، 2011
پیغامات
640
ری ایکشن اسکور
409
پوائنٹ
127
جب ایک تابعی کا قول آپ کے لئيے حجت نہیں تو کیوں اپنے مسلک کی تائید میں امتی کے اقوال پیش کرتے ہیں
((آيَةُ الْإِيمَانِ حُبُّ الْأَنْصَارِ، وَآيَةُ النِّفَاقِ بُغْضُ الْأَنْصَارِ))
''ایمان کی علامت انصار سے محبت کرنا ہےاور نفاق کی علامت انصار رضی اللہ عنہم سے بغض رکھنا ہے''(صحیح البخاری:۱۷)
الحمدلِلہ انصار قرآن اور حدیث والے تھے ۔
بدعت گمراہی ہے اور اکثر اہل بدعہ ان ڈائریکٹ طور پر ان سے بغض رکھتے ہیں ۔
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,771
ری ایکشن اسکور
8,496
پوائنٹ
964
خضرت حیات صاحب کہہ رہے ہیں کہ اس کو دینی مسئلہ نہ سمجھاجائے توپھر کیاسمجھاجائے ؟؟؟؟؟احمد بن سنان الواسطی کا اپناتجربہ ومشاہدہ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ٹھیک تسلیم لیکن پھر ایک شخص کے مشاہدے کی بنیاد پر ان کو کیوں بدعتی بتایاجاتاہے جو اہل حدیث سے برگشتہ ہوتے ہیں۔کیاکسی بھی شخص کا تجربہ اورمشاہدہ اس قابل ہوتاہے کہ اس کے قول کو بنیاد بناکر کسی کو بدعتی اورسنی کی تفریق کی بنیاد بنائی جائے۔
۔۔۔۔۔
ان سب سے ہٹ کر احمد بن سنان نہ تومشاہیر محدثین میں سے ہیں، نہ ہی ائمہ فقہ میں سے ہیں۔پھر ان کا تجربہ ان کے ساتھ ،دوسروں کیلئے حجت اوردلیل نہیں۔
صرف اتنی سی بات تھی ۔ جس کو بیان کرنے کے لیے آپ نے ’’لیس فی الدنیا مبتدع إلا وہو یبغض أہل الحدیث ‘‘ پر پورا پورا اتر کر دکھادیا ہے ۔
خیر گذارش ہے کہ آئندہ اگر اس قدر عالمانہ گفتگو ہوئی تو منظر عام پر نہیں آسکے گی ۔
 

شاد

مبتدی
شمولیت
مئی 03، 2014
پیغامات
52
ری ایکشن اسکور
30
پوائنٹ
23
خضرت حیات صاحب کہہ رہے ہیں کہ اس کو دینی مسئلہ نہ سمجھاجائے توپھر کیاسمجھاجائے ؟؟؟؟؟احمد بن سنان الواسطی کا اپناتجربہ ومشاہدہ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ٹھیک تسلیم لیکن پھر ایک شخص کے مشاہدے کی بنیاد پر ان کو کیوں بدعتی بتایاجاتاہے جو اہل حدیث سے برگشتہ ہوتے ہیں۔کیاکسی بھی شخص کا تجربہ اورمشاہدہ اس قابل ہوتاہے کہ اس کے قول کو بنیاد بناکر کسی کو بدعتی اورسنی کی تفریق کی بنیاد بنائی جائے۔
دوسری بات یہ ہے کہ یہ قول اپنے اطلاق میں انتہائی غلط بلکہ بدتر ہے جو محض مبالغتا اورجوش کی وجہ سے ان کی زبان یاقلم سے نکل گیاہے۔ اہل حدیث کی حرکات کی وجہ سے بھی کسی کو ان سے نفرت ہوسکتی ہے۔ کبھی نفرت کی وجہ سے فقہی تضاد بھی ہوسکتاہے کبھی کوئی اوروجہ بھی ہوسکتی ہے۔ تواس سے دوسرافریق بدعتی کیسے ہوجائے گاتاوقتیکہ ہم احمد بن سنان الواسطی کے اس قول کو تشریع کا درجہ نہ دے دیں۔
اس قول کو درست قراردینے کی صرف ایک صورت ہوسکتی ہے اور وہ یہ کہ کوئی محدثین کرام سے اس لئے نفرت اوربغض رکھے کہ انہوں نے احادیث رسول کو جمع کیاہے جمع کرنے میں سرگرم رہے ہیں۔ لیکن ہمیں کبھی بھی بشمول معتزلہ ایساگروہ نہیں ملا جس نے اس بنیاد پر محدثین سے نفرت کی ہو۔
معتزلہ کا ایک بھی ایساقول وفعل نہیں دکھایاجاسکتاجس میں معتزلہ نے محدثین سے حدیث جمع کرنے کی وجہ سے نفرت رکھی ہو ، نفرت کی وجہ جیساکہ سبھی کومعلوم ہے کہ عقائدی اورمسلکی اختلاف تھا۔
ان سب سے ہٹ کر احمد بن سنان نہ تومشاہیر محدثین میں سے ہیں، نہ ہی ائمہ فقہ میں سے ہیں۔پھر ان کا تجربہ ان کے ساتھ ،دوسروں کیلئے حجت اوردلیل نہیں۔
صرف اتنی سی بات تھی ۔ جس کو بیان کرنے کے لیے آپ نے ''لیس فی الدنیا مبتدع إلا وہو یبغض أہل الحدیث '' پر پورا پورا اتر کر دکھادیا ہے ۔
خیر گذارش ہے کہ آئندہ اگر اس قدر عالمانہ گفتگو ہوئی تو منظر عام پر نہیں آسکے گی ۔
سبحان اللہ یہ ہے نمونہ!
خیر ذرا انگلی رکھ کر بتائیے گاکہ میراکون ساجملہ یافقرہ یاپیراگراف غلط ہے۔؟تہذیب اورتمیز کے دائرے سے باہر ہے؟۔
آپ مجھ کو بالواسطہ بدعتی کہہ رہے ہیں کیامیں اس پر کچھ عرض کرسکتاہوں؟؟؟؟؟؟کیاکسی کوبدعتی کہناچاہے ان ڈائرکٹ ہی کیوں نہ ہو غلط نہیں ہے؟؟؟؟؟؟؟؟
۔ ہاں یہ بات ضرور ہے کہ احمد بن سنان کے اس قول سے جتنی عقیدت آپ کو ہوسکتی ہے وہ مجھے قطعانہیں ہے۔ اوراس پر مجبور کیاجاناکہ احمد بن سنان الواسطی کے قول کو میں بھی ویسے ہی تسلیم کروں جیسے آپ تسلیم کرتے ہیں۔ماننے سے قطعی طورپر معذور ہوں۔فکر اپنی اپنی
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,771
ری ایکشن اسکور
8,496
پوائنٹ
964
سبحان اللہ یہ ہے نمونہ!
خیر ذرا انگلی رکھ کر بتائیے گاکہ میراکون ساجملہ یافقرہ یاپیراگراف غلط ہے۔؟تہذیب اورتمیز کے دائرے سے باہر ہے۔
اسی قول کو ماقبل میں صرف مشاہدہ اورتجربہ تسلیم کیاگیاہے اوراب اسی قول کو دلیل بناکر مجھے بدعتی کہاجارہاہے۔ اوپر سے مزید وارننگ بھی فراہم کی جارہی ہے کہ گفتگو منظرعام پر نہیں آئے گی ۔ ہاں یہ بات ضرور ہے کہ احمد بن سنان کے اس قول سے جتنی عقیدت آپ کو ہوسکتی ہے وہ مجھے قطعانہیں ہے۔ اوراس پر مجبور کیاجاناکہ احمد بن سنان الواسطی کے قول کو میں بھی ویسے ہی تسلیم کروں جیسے آپ تسلیم کرتے ہیں غلط طرزعمل ہے۔
علمی اختلاف کو یہاں بالکل نہیں دبایا جاتا ۔ اس بات کو آپ کے اچھے طرز گفتگو والے ہمنوا بھی جانتے ہیں ۔
جس بات پر انگلی رکھنے کے لیے آپ نے کہا ہے یہ لیں :
دوسری بات یہ ہے کہ یہ قول اپنے اطلاق میں انتہائی غلط بلکہ بدتر ہے جو محض مبالغتا اورجوش کی وجہ سے ان کی زبان یاقلم سے نکل گیاہے۔ اہل حدیث کی حرکات کی وجہ سے ۔۔
یہ آپ کی ابتداء ہے چونکہ انتہاسے ہم پہلے سے واقف ہیں ، اس لیے دوبارہ طوفان کھڑا نہیں کرنا چاہتے ، کیونکہ جس طرح آپ کی تمیز کا دائرہ بہت وسیع ہے آپ کے مخالفین میں بھی کچھ ایسے با تمیز موجود ہیں ۔
آپ سے درمندانہ گزارش ہے کہ دبی ہوئی چنگاریوں کو ہوا دینے کی بجائے علمی مسائل کو سلجھائیں ، اچھے انداز میں اپنا موقف پیش کریں ، ایسے موضوعات پہلے بھی فورم پر موجود ہیں آئندہ بھی رہیں گے ۔ ان شاءاللہ ۔
 

شاد

مبتدی
شمولیت
مئی 03، 2014
پیغامات
52
ری ایکشن اسکور
30
پوائنٹ
23
خضرحیات صاحب جواب دینے کا شکریہ،
آپ نے میرے جملہ ’’غلط اوربدتر‘‘کو کوٹ کیاہے کہ یہ فورم کے قوانین سے مطابقت نہیں رکھتے،میں توجہ دلانے کیلئے شکر گزار ہوں، لیکن اسی کےساتھ اس کی بھی بھرپور توقع رکھتاہوں کہ آئندہ اگرکسی نے ائمہ احناف کے کسی قول پر غلط اوربدترکااطلاق کیاتواسی طرح کا ردعمل وہاں بھی ظاہر کریں گے، اگرکوئی اس طرح کہتاہے تومیں ان شاء اللہ اس کی رپورٹ آپ تک پہنچاکر انتظامیہ کا بھرپور تعاون کروں گا۔
دوسری بات اہل حدیث کی حرکات کی وجہ سے تومجھے اس پر آپ کے اعتراض کی کوئی وجہ یاتُک سمجھ میں نہیں آئی،
میرے کہنے کا مطلب یہ تھاکہ اگرکوئی اہل حدیث حضرات سے ان کی بعض حرکات وسکنات کی وجہ سے نفرت رکھتاہے جیسے کہ کچھ غیرمسلم مسلمانوں سے ان کی حرکات وسکنات کی وجہ سے نفرت رکھتے ہیں تو اس کو بغض حدیث نہیں سمجھاجاسکتا۔ جس طرح مسلمانوں کی غلط حرکات سے نفرت کرنے کو اسلام سے نفرت نہیں سمجھاجاسکتااسی طرح کسی وجہ سے اہل حدیث حضرات سے نفرت کو نفس حدیث نہیں سمجھاجاسکتا۔
یہ اتنی آسان سادہ اورصاف سمجھ میں آنے والی بات ہے پتہ نہیں اس میں آپ کو اعتراض کیاہے۔ اگرکچھ ایسی ہی باریک اوردقیق بات ہے جہاں تک میری عقل نارسا کی رسائی نہیں ہوسکی توبراہ کرم اس عقدہ غٍامضہ اورمسئلہ لاینحل کی عقدہ کشائی کریں۔
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,771
ری ایکشن اسکور
8,496
پوائنٹ
964
خضرحیات صاحب جواب دینے کا شکریہ،
آپ نے میرے جملہ ’’غلط اوربدتر‘‘کو کوٹ کیاہے کہ یہ فورم کے قوانین سے مطابقت نہیں رکھتے،میں توجہ دلانے کیلئے شکر گزار ہوں، لیکن اسی کےساتھ اس کی بھی بھرپور توقع رکھتاہوں کہ آئندہ اگرکسی نے ائمہ احناف کے کسی قول پر غلط اوربدترکااطلاق کیاتواسی طرح کا ردعمل وہاں بھی ظاہر کریں گے، اگرکوئی اس طرح کہتاہے تومیں ان شاء اللہ اس کی رپورٹ آپ تک پہنچاکر انتظامیہ کا بھرپور تعاون کروں گا۔
ہم آپ کے شکر گزار ہوں گے۔
میرے کہنے کا مطلب یہ تھاکہ اگرکوئی اہل حدیث حضرات سے ان کی بعض حرکات وسکنات کی وجہ سے نفرت رکھتاہے جیسے کہ کچھ غیرمسلم مسلمانوں سے ان کی حرکات وسکنات کی وجہ سے نفرت رکھتے ہیں تو اس کو بغض حدیث نہیں سمجھاجاسکتا۔ جس طرح مسلمانوں کی غلط حرکات سے نفرت کرنے کو اسلام سے نفرت نہیں سمجھاجاسکتااسی طرح کسی وجہ سے اہل حدیث حضرات سے نفرت کو نفس حدیث نہیں سمجھاجاسکتا۔
آپ کے بارے میں ہمارا اس حد تک حسن ظن ضرور ہے کہ آپ اردو محاورے سے واقفیت رکھتے ہیں ۔
بقول آپ کے اہل حدیث سے نفرت کی وجہ یہ ہے :
نفرت کی وجہ جیساکہ سبھی کومعلوم ہے کہ عقائدی اورمسلکی اختلاف تھا۔
عقدی یا مسلکی اختلاف کو ’’ موقف ‘‘ سے تعبیر کیا جاتا ہے نہ کہ ’’ حرکت یا حرکات ‘‘ سے ۔ آپ دیوبندی مکتب فکر سے تعلق رکھتے ہیں یقینا آپ نے کبھی بھی کسی جگہ ’’ دیوبندی موقف ‘‘ کو ’’دیوبندیوں کی حرکت یا حرکات ‘‘ سے تعبیر نہیں کیا ہوگا ۔

یہ اتنی آسان سادہ اورصاف سمجھ میں آنے والی بات ہے پتہ نہیں اس میں آپ کو اعتراض کیاہے۔ اگرکچھ ایسی ہی باریک اوردقیق بات ہے جہاں تک میری عقل نارسا کی رسائی نہیں ہوسکی توبراہ کرم اس عقدہ غٍامضہ اورمسئلہ لاینحل کی عقدہ کشائی کریں۔
خیر یہاں بات اس وجہ سے ذرا طوالت اختیا کر گئی تاکہ آئندہ ان سادہ اور صاف باتوں پر ’’ تکرار ‘‘ یا ’’ وضاحت ‘‘ کی ضرورت باقی نہ رہے ۔
 
Top