• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

59879: كفار سے دوستى لگانے كا معنى كيا ہے ؟ اور كفار سے ميل جول كا حكم

ابن قدامہ

مشہور رکن
شمولیت
جنوری 25، 2014
پیغامات
1,772
ری ایکشن اسکور
428
پوائنٹ
198
: كفار سے دوستى لگانے كا معنى كيا ہے ؟ اور كفار سے ميل جول كا حكم

قرآن مجيد ميں ہے كہ ہمارے ليے كفار كو دوست بنانا جائز نہيں، ليكن اس كا معنى كيا ہے، ميرا مقصد ہے كہ كس حد تك ؟
كيا ہمارے ليے كفار كے ساتھ لين دين كرنا جائز ہے؟
ميں زير تعليم ہوں، كيا ہمارے ليے ان كے ساتھ ٹيبل ٹينس كھيلنا جائز ہے ؟
كيا ہم ان كے ساتھ ٹيبل ٹينس وغيرہ كے امور بات چيت كر سكتے ہيں؟
كيا ہمارے ليے ان كے ساتھ اٹھنا بيٹھنا جائز ہے، باوجود اس كے كہ وہ اپنے اعتقادات پر ڈٹے ہوئے ہيں؟
ميں يہ سب كچھ اس ليے دريافت كر رہا ہوں كہ ميں ايك ايسے شخص كو جانتا ہوں جو كفار كے ساتھ اس طريقہ پر ميل جول ركھتا ہے، اور وہ ان كے ساتھ ان معاملات ميں مصاحبت اختيار كرتا ہے جو اس كى عقيدہ پر اثرانداز نہيں ہوتے، ميں اس كے باوجود اسے يہ كہتا رہتا ہوں:
" اس كے بدلے آپ مسلمانوں كے ساتھ كيوں نہيں رہتے؟ "
تو اس كا جواب يہ ہوتا ہے:
بہت سے مسلمان اپنے اجتماعات ميں اكثر شراب نوشى كرتے اور نشہ آور اشياء استعمال كرتے ہيں، اور اس كے ساتھ ساتھ ان كى گرل فرينڈز بھى ہيں، اور اسے ڈر ہے كہ ان مسلمانوں كى معاصى اور گناہ اسے بھى نہ گھير ليں، ليكن اسے يہ يقين ہے كہ كفار كا كفر اسے كچھ نقصان نہيں دے سكتا، كيونكہ يہ كفر اس كے ليے ايسى چيز نہيں جو اسے دھوكہ دے سكے، تو كيا اس كا ان كفار كے ساتھ ميل جول، اور كھيل كود، اور كھيل كے متعلقہ امور ميں بات چيت كرنا " مومنوں كو چھوڑ كر كفار سے دوستى " كرے زمرہ ميں آتا ہے ؟
الحمد للہ :
اول:
اللہ سبحانہ وتعالى نے مومنوں كے ليے كفار كے ساتھ دوستى لگانا حرام كيا ہے، اور ايسا كرنے پر بہت سخت قسم كى وعيد سنائى ہے.
فرمان بارى تعالى ہے:
{اے ايمان والو! تم يہود و نصارى كو دوست مت بناؤ، يہ تو آپس ميں ہى ايك دوسرے كے دوست ہيں، تم ميں سے جو بھى ان ميں سے كسى سے بھى دوستى كرے گا وہ بے شك انہى ميں سے ہو ہے، ظالموں كو اللہ تعالى ہرگز ہدايت نصيب نہيں كرتا} المائدۃ ( 51 ).
شيخ شنقيطى رحمہ اللہ تعالى كہتے ہيں:
" اس آيت كريمہ ميں يہ بيان ہوا ہے كہ مسلمانوں ميں سے جو شخص بھى يہود و نصارى كے ساتھ دوستى لگائے گا تو وہ ان كے ساتھ دوستى لگانے كے باعث انہيں ميں سے شمار ہو گا.
اور ايك دوسرى جگہ بيان ہوا ہے كہ ان سے دوستى لگانا اللہ تعالى كى ناراضگى و غصہ اور اس كے عذاب ميں ہميشگى كا باعث ہے، اور ان كفار سے دوستى لگانے والا شخص اگر مومن ہوتا تو كبھى بھى ان كے ساتھ دوستى نہ لگاتا.
وہ فرمان بارى تعالى يہ ہے:
{ان ميں سے بہت سے لوگوں كو آپ ديكھيں گے كہ وہ كافروں سے دوستياں كرتے ہيں، جو كچھ انہوں نے اپنے ليے آگے بھيج ركھا ہے وہ بہت برا ہے، كہ اللہ تعالى ان سے ناراض ہو اور وہ ہميشہ عذاب ميں رہيں گے، اگر وہ اللہ تعالى اور نبى صلى اللہ عليہ وسلم اور جو اس پرنازل كيا گيا ہے اس پر ايمان ركھتے ہوتے تو يہ كفار سے دوستياں نہ كرتے، ليكن ان ميں سے اكثر لوگ فاسق ہں} المائدۃ ( 80 - 81 ).
اور ايك اور جگہ ميں بيان فرمايا گيا ہے كہ يہ اس وقت ہے جب دوستى كا سبب خوف اور تقيہ و بچاؤ نہ ہو، ليكن اگر دوستى كا سبب يہ ہو تو پھر دوستى لگانے والا معذور شمار ہو گا.
فرمان بارى تعالى ہے:
{مومنوں كو چاہيے كہ وہ ايمان والوں كو چھوڑ كر كافروں سے دوستياں نہ لگاتے پھريں، اور جو كوئى بھى ايسا كرے گا وہ اللہ تعالى كى كسى حمايت ميں نہيں، مگر يہ كہ ان كے شر سے كسى طرح بچاؤ مقصود ہو}آل عمران ( 28 ).
لھذا اس آيت كريمہ ميں يہ بيان ہوا ہے كہ جتنى بھى آيات ميں كفار سے مطلقا دوستى كرنے كا حكم آيا ہے وہ اختيارى حالت ميں ہے، ليكن خوف اور ڈر اور بچاؤ كى حالت ميں اتنى دوستى كرنے كى اجازت ہے جس سے ان كے شر اور برائى سے محفوظ رہا جا سكے، ليكن اس ميں بھى شرط يہ ہے كہ اس حالت ميں بھى دوستى كرنے والا شخص باطنى طور پر دوستى نہ لگائے بلكہ صرف اوپر اوپر سے ہى ركھے، اور اضطرارى حالت ميں كوئى كام كرنے والا شخص اختيارى حالت ميں كام كرنے والے شخص كى مانند نہيں ہے.
ان آيات كے ظاہر سے يہى سمجھ آتى ہے كہ جس شخص نے بھى عمدا اور جان بوجھ كر ان كے ساتھ رغبت كرتے اور انہيں چاہتے ہوئے دوستى كى وہ بھى ان كى طرح كافر ہے" انتہى
ديكھيں: اضواء البيان للشنقيطى ( 2 / 98 - 99 ).
اور كفار كے ساتھ حرام كردہ دوستى كى صورتوں ميں سے ايك صورت يہ بھى ہے كہ:
كفار كو دوست اور ساتھى بنايا جائے، اور ان كے ساتھ كھانے پينے اور كھيل ميں ميل جول ركھا جائے.
سوال نمبر ( 10342 ) كے جواب ميں ہم نے شيخ ابن باز رحمہ اللہ تعالى كا قول نقل كيا تھا كہ:
" جب ضرورت يا كوئى شرعى مصلحت ہو تو كافر كے ساتھ كھانے ميں كوئى حرج نہيں، ليكن تم انہيں ساتھى بنا كر ان كے ساتھ بغير كسى شرعى سبب يا كسى شرعى مصلحت كے بغير نہ كھاؤ، اور نہ ہى ان كے ساتھ انس ركھو، اور ان كے ساتھ ہنسو، اور كھيلو كودو، ليكن جب اس كى ضرورت پيش آئے مثلا: مہمان كے ساتھ كھانا، يا انہيں اللہ تعالى كى دعوت پيش كرنے يا حق كى دعوت دينے يا كسى اور شرعى سبب كے پيش نظر كھانا پڑے تو اس ميں كوئى حرج نہيں.
اور اہل كتاب كا كھانا ہمارے ليے جائز ہونے كا مطلب يہ نہيں كہ ہم انہيں دوست اور ساتھى اور ہم نشين، ہم نوالہ و ہم پيالہ بنا ليں، اور نہ ہى اس كا تقاضا يہ ہے كہ ہم بغير كسى شرعى حاجت اور سبب اور شرعى مصلحت كے ان كفار كے ساتھ كھانا پينا شروع كرديں ". انتہى
اور شيخ محمد بن صالح عثيمين رحمہ اللہ تعالى سے جب كفار كے اسلام لانے كا لالچ اور طمع كرتے ہوئے ان كے ساتھ ميل جول اور اختلاط اور ان كے ساتھ نرم برتاؤ اور معاملات كرنے كا حكم دريافت كيا گيا تو شيخ رحمہ اللہ تعالى نے جواب ديا:
فرمان بارى تعالى ہے:
{( مسلمانو! ) تمہارے ليے ابراہيم عليہ السلام ميں اور ان كے ساتھيوں ميں بہترين نمونہ ہے، جبكہ ان سب نے اپنى قوم سے برملا كہہ ديا كہ ہم تم سے اورجن جن كى تم اللہ تعالى كے سوا عبادت كرتے ہو ان سب سے بالكل بيزار ہيں، ہم تمہارے ( عقائد كے ) منكر ہيں جب تك تم اللہ تعالى وحدانيت پر ايمان نہ لاؤ ہم ميں اور تم ميں ہميشہ كے ليے بغض و عداوت ظاہر ہو گئى} الممتحنۃ ( 4 ).
اور ايك دوسرے مقام پر ارشاد ربانى ہے:
{آپ اللہ تعالى اور قيامت كے دن پر ايمان ركھنے والوں كو اور اللہ تعالى اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم كى مخالفت كرنے والوں سے محبت ركھتے ہوئے ہر گز نہيں پائيں گے، چاہے وہ ان كے باپ ہوں يا ان كے بيٹے، يا ان كے بھائى ہوں يا ان كے كنبہ قبيلہ كے عزيز ہى كيوں نہ ہوں، يہى لوگ ہيں جن كے دلوں ميں اللہ تعالى نے ايمان لكھ ديا ہے، اور جن كا تائيد اپنى روح كے ساتھ كى ہے} المجادلۃ ( 22 ).
اور اس بنا پر كسى بھى مسلمان شخص كے ليے حلال نہيں كہ اس كے دل ميں اللہ تعالى كے دشمنوں جو واقعتا اس كے اپنے بھى دشمن ہيں كى محبت و مودت پيدا ہو.
فرمان بارى تعالى ہے:
{اے ايمان والو! ميرے اور ( خود ) اپنے دشمنوں كو اپنا دوست مت بناؤ تم تو ان كى طرف دوستى كے پيغام بھيجتے ہو، اور وہ اس حق كے ساتھ جو تمہارے پاس آچكا ہے كفر كرتے ہيں} الممتحنۃ ( 1 ).
اور رہا مسئلہ يہ كہ اگر مسلمان شخص كو ان كے مسلمان ہونے اور ايمان لانے كا لالچ اور طمع ہو تو ان كے ساتھ نرم برتاؤ اور نرمى اختيار كرنے ميں كوئى حرج نہيں، كيونكہ يہ اسلام قبول كرنے پر تاليف ہونے كے اعتبار سے ہے، ليكن جب ان كے اسلام قبول كرنے سے نااميد ہو جائے تو پھر ان كے ساتھ وہى معاملہ اور برتاؤ ركھا جائے گا جس كے وہ مستحق ہيں.
اس كى تفصيل آپ كو اہل علم كى كتب ميں ملے گے اور خاص كر ابن قيم رحمہ اللہ كى كتاب " احكام اہل الذمۃ " ميں ديكھ سكتے ہيں. انتھى
ديكھيں: مجموع فتاوى الشيخ ابن عثيمين ( 3 / سوال نمبر ( 389 ).
دوم:
اور سوال كرنے والے كا يہ كہنا كہ:
وہ گنہگار مسلمانوں سے ميل جول اس خدشہ كے پيش نظر نہيں ركھتا كہ كہيں ان كى معاصى و گناہ اسے بھى اپنى لپيٹ نہ لے ليں، ليكن كفار كا كفر اسے دھوكہ نہيں دے سكتا.
اس كے جواب ميں يہ كہا جا سكتا ہے كہ:
اگر تو وہ ان گنہگاروں كو نصيحت نہيں كر سكتا اور انہيں برائى سے منع نہيں كرسكتا، اور اسے اپنے آپ كو ڈر ہے كہ كہيں وہ بھى ان گناہوں ميں نہ پڑ جائے تو اس كا ان معاصى اور گناہوں ميں لتھڑے ہوئے مسلمانوں سے ميل جول نہ ركھنا ايك اچھا كام ہے.
اور رہا مسئلہ كفار سے ميل جول اور اختلاط كرنے كا تو اس كى ممانعت كى علت صرف كفر ميں پڑنے كا خوف ہى نہيں، بلكہ اس حكم سے بھى كئى ايك ايسى علتيں ہيں جو زيادہ ظاہر ہيں: وہ يہ ہيں:
ان كا اللہ تعالى اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم اور مومنوں سے بغض و عداوت اور دشمنى ركھنا.
اس علت كى طرف اشارہ كرتے ہوئے اللہ سبحانہ وتعالى نے فرمايا:
{اے ايمان والو! ميرے اور ( خود ) اپنے دشمنوں كو اپنا دوست مت بناؤ تم تو ان كى طرف دوستى كے پيغام بھيجتے ہو، اور وہ اس حق كے ساتھ جو تمہارے پاس آچكا ہے كفر كرتے ہيں، وہ رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم كو اور تمہيں بھى صرف اس وجہ سے جلاوطن كرتے اور گھروں سے نكالتے ہيں كہ تم اپنے رب پر ايمان ركھتے ہو} الممتحنۃ ( 1 ).
تو پھر ايك مسلمان شخص كو يہ كيسے زيب ديتا ہے اور اس كے شايان شان كيسے ہے كہ وہ اللہ تعالى اور اپنے دشمن كے ساتھ دوستياں لگاتا پھرے؟!
پھر ان كے طريقوں اور مذہب كو اچھا سمجھنے والا شخص كيسے بے خطر و بے خوف رہ سكتا ہے؟
حالانكہ بہت سے مسلمان تو ان كے ساتھ ميل جول ركھنے اور دوستياں لگانے كے باعث ہى كفر و الحاد ميں پڑ كر اور ان كے ملكوں ميں بود و باش اختيار كركےدين اسلام سے مرتد ہو چكے ہيں، ان ميں سے بعض نےيہوديت اختيار كرلى ، اور كچھ نصرانى بن گئے، اور كچھ نے فلسفى اور ملحد قسم كا مذہب اختيار كر ليا.
اللہ تعالى سے ہمارے دعا ہے كہ وہ ہميں اپنے دين اسلام پر ثابت قدم ركھے.
آپ سوال نمبر ( 2179 ) كا جواب ضرور ديكھيں، كيونكہ اس ميں كفار سے دوستى كى حرمت " جيسے عظيم اصول اور قاعدے كى تفصيل اور وضاحت موجود ہے، اور اس ميں كفار سے حرام كردہ دوستى كى مختلف قسم كى صورتيں بھي بيان ہوئى ہيں.
اور آپ كو سوال نمبر ( 43270 ) كے جواب ميں اس بات كا حكم ملے گا كہ مسلمانوں كے اخلاق سے كفار كا اخلاق افضل ہے، اور اس قول كى حرمت كے متعلق ابن باز رحمہ اللہ تعالى كا قول بھى ملے گا.
اور كفار كے ساتھ دوستى لگانے اور اسے اپنا ساتھى بنانے كا حكم جاننے كے ليے آپ سوال نمبر ( 26118 ) اور ( 23325 ) كا مطالعہ ضرور كريں.
واللہ اعلم .
http://islamqa.info/ur/59879
 

مون لائیٹ آفریدی

مشہور رکن
شمولیت
جولائی 30، 2011
پیغامات
640
ری ایکشن اسکور
409
پوائنٹ
127
اگر یہ پوسٹ آپ اردومجلس پر لگاتے تو یقیناً آپ پر پابندی لگ سکتی ہے ۔ اور یہاں بھی خطرہ محسوس ہوتا ہے ۔
کیونکہ آپ کے بیان کردہ کلام کا خلاصہ یہ ہے کہ عمومی طور کفار سے اور خاص کر حربی کفار سے دوستی منع ہے ۔
اور آج کا ٹاپ نمبر ون حربی کافر امریکہ ہے ، جو کہ ڈالر کے بدلے ہمارے حکمرانوں سے عوام کی بیٹیاں تک اٹھا لیتا ہے۔
اور یہ پاکستان بشمول سعودی عرب وغیرہ کا بھی جگری یار ہے ۔
اور ان مذکورہ فورم کی انتظامیہ والے انھیں جگہوں میں کام کرتے ہیں ۔
اور اور ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
 

ابن قدامہ

مشہور رکن
شمولیت
جنوری 25، 2014
پیغامات
1,772
ری ایکشن اسکور
428
پوائنٹ
198
اگر یہ پوسٹ آپ اردومجلس پر لگاتے تو یقیناً آپ پر پابندی لگ سکتی ہے ۔ اور یہاں بھی خطرہ محسوس ہوتا ہے ۔
کیونکہ آپ کے بیان کردہ کلام کا خلاصہ یہ ہے کہ عمومی طور کفار سے اور خاص کر حربی کفار سے دوستی منع ہے ۔
اور آج کا ٹاپ نمبر ون حربی کافر امریکہ ہے ، جو کہ ڈالر کے بدلے ہمارے حکمرانوں سے عوام کی بیٹیاں تک اٹھا لیتا ہے۔
اور یہ پاکستان بشمول سعودی عرب وغیرہ کا بھی جگری یار ہے ۔
اور ان مذکورہ فورم کی انتظامیہ والے انھیں جگہوں میں کام کرتے ہیں ۔
اور اور ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
یہ کسی عام مفتی کا فتوی تھوڑی ہے
 

محمد علی جواد

سینئر رکن
شمولیت
جولائی 18، 2012
پیغامات
1,986
ری ایکشن اسکور
1,551
پوائنٹ
304
: كفار سے دوستى لگانے كا معنى كيا ہے ؟ اور كفار سے ميل جول كا حكم

قرآن مجيد ميں ہے كہ ہمارے ليے كفار كو دوست بنانا جائز نہيں، ليكن اس كا معنى كيا ہے، ميرا مقصد ہے كہ كس حد تك ؟
كيا ہمارے ليے كفار كے ساتھ لين دين كرنا جائز ہے؟
ميں زير تعليم ہوں، كيا ہمارے ليے ان كے ساتھ ٹيبل ٹينس كھيلنا جائز ہے ؟
كيا ہم ان كے ساتھ ٹيبل ٹينس وغيرہ كے امور بات چيت كر سكتے ہيں؟
كيا ہمارے ليے ان كے ساتھ اٹھنا بيٹھنا جائز ہے، باوجود اس كے كہ وہ اپنے اعتقادات پر ڈٹے ہوئے ہيں؟
ميں يہ سب كچھ اس ليے دريافت كر رہا ہوں كہ ميں ايك ايسے شخص كو جانتا ہوں جو كفار كے ساتھ اس طريقہ پر ميل جول ركھتا ہے، اور وہ ان كے ساتھ ان معاملات ميں مصاحبت اختيار كرتا ہے جو اس كى عقيدہ پر اثرانداز نہيں ہوتے، ميں اس كے باوجود اسے يہ كہتا رہتا ہوں:
" اس كے بدلے آپ مسلمانوں كے ساتھ كيوں نہيں رہتے؟ "
تو اس كا جواب يہ ہوتا ہے:
بہت سے مسلمان اپنے اجتماعات ميں اكثر شراب نوشى كرتے اور نشہ آور اشياء استعمال كرتے ہيں، اور اس كے ساتھ ساتھ ان كى گرل فرينڈز بھى ہيں، اور اسے ڈر ہے كہ ان مسلمانوں كى معاصى اور گناہ اسے بھى نہ گھير ليں، ليكن اسے يہ يقين ہے كہ كفار كا كفر اسے كچھ نقصان نہيں دے سكتا، كيونكہ يہ كفر اس كے ليے ايسى چيز نہيں جو اسے دھوكہ دے سكے، تو كيا اس كا ان كفار كے ساتھ ميل جول، اور كھيل كود، اور كھيل كے متعلقہ امور ميں بات چيت كرنا " مومنوں كو چھوڑ كر كفار سے دوستى " كرے زمرہ ميں آتا ہے ؟
الحمد للہ :
اول:
اللہ سبحانہ وتعالى نے مومنوں كے ليے كفار كے ساتھ دوستى لگانا حرام كيا ہے، اور ايسا كرنے پر بہت سخت قسم كى وعيد سنائى ہے.
فرمان بارى تعالى ہے:
{اے ايمان والو! تم يہود و نصارى كو دوست مت بناؤ، يہ تو آپس ميں ہى ايك دوسرے كے دوست ہيں، تم ميں سے جو بھى ان ميں سے كسى سے بھى دوستى كرے گا وہ بے شك انہى ميں سے ہو ہے، ظالموں كو اللہ تعالى ہرگز ہدايت نصيب نہيں كرتا} المائدۃ ( 51 ).
شيخ شنقيطى رحمہ اللہ تعالى كہتے ہيں:
" اس آيت كريمہ ميں يہ بيان ہوا ہے كہ مسلمانوں ميں سے جو شخص بھى يہود و نصارى كے ساتھ دوستى لگائے گا تو وہ ان كے ساتھ دوستى لگانے كے باعث انہيں ميں سے شمار ہو گا.
اور ايك دوسرى جگہ بيان ہوا ہے كہ ان سے دوستى لگانا اللہ تعالى كى ناراضگى و غصہ اور اس كے عذاب ميں ہميشگى كا باعث ہے، اور ان كفار سے دوستى لگانے والا شخص اگر مومن ہوتا تو كبھى بھى ان كے ساتھ دوستى نہ لگاتا.
وہ فرمان بارى تعالى يہ ہے:
{ان ميں سے بہت سے لوگوں كو آپ ديكھيں گے كہ وہ كافروں سے دوستياں كرتے ہيں، جو كچھ انہوں نے اپنے ليے آگے بھيج ركھا ہے وہ بہت برا ہے، كہ اللہ تعالى ان سے ناراض ہو اور وہ ہميشہ عذاب ميں رہيں گے، اگر وہ اللہ تعالى اور نبى صلى اللہ عليہ وسلم اور جو اس پرنازل كيا گيا ہے اس پر ايمان ركھتے ہوتے تو يہ كفار سے دوستياں نہ كرتے، ليكن ان ميں سے اكثر لوگ فاسق ہں} المائدۃ ( 80 - 81 ).
اور ايك اور جگہ ميں بيان فرمايا گيا ہے كہ يہ اس وقت ہے جب دوستى كا سبب خوف اور تقيہ و بچاؤ نہ ہو، ليكن اگر دوستى كا سبب يہ ہو تو پھر دوستى لگانے والا معذور شمار ہو گا.
فرمان بارى تعالى ہے:
{مومنوں كو چاہيے كہ وہ ايمان والوں كو چھوڑ كر كافروں سے دوستياں نہ لگاتے پھريں، اور جو كوئى بھى ايسا كرے گا وہ اللہ تعالى كى كسى حمايت ميں نہيں، مگر يہ كہ ان كے شر سے كسى طرح بچاؤ مقصود ہو}آل عمران ( 28 ).
لھذا اس آيت كريمہ ميں يہ بيان ہوا ہے كہ جتنى بھى آيات ميں كفار سے مطلقا دوستى كرنے كا حكم آيا ہے وہ اختيارى حالت ميں ہے، ليكن خوف اور ڈر اور بچاؤ كى حالت ميں اتنى دوستى كرنے كى اجازت ہے جس سے ان كے شر اور برائى سے محفوظ رہا جا سكے، ليكن اس ميں بھى شرط يہ ہے كہ اس حالت ميں بھى دوستى كرنے والا شخص باطنى طور پر دوستى نہ لگائے بلكہ صرف اوپر اوپر سے ہى ركھے، اور اضطرارى حالت ميں كوئى كام كرنے والا شخص اختيارى حالت ميں كام كرنے والے شخص كى مانند نہيں ہے.
ان آيات كے ظاہر سے يہى سمجھ آتى ہے كہ جس شخص نے بھى عمدا اور جان بوجھ كر ان كے ساتھ رغبت كرتے اور انہيں چاہتے ہوئے دوستى كى وہ بھى ان كى طرح كافر ہے" انتہى
ديكھيں: اضواء البيان للشنقيطى ( 2 / 98 - 99 ).
اور كفار كے ساتھ حرام كردہ دوستى كى صورتوں ميں سے ايك صورت يہ بھى ہے كہ:
كفار كو دوست اور ساتھى بنايا جائے، اور ان كے ساتھ كھانے پينے اور كھيل ميں ميل جول ركھا جائے.
سوال نمبر ( 10342 ) كے جواب ميں ہم نے شيخ ابن باز رحمہ اللہ تعالى كا قول نقل كيا تھا كہ:
" جب ضرورت يا كوئى شرعى مصلحت ہو تو كافر كے ساتھ كھانے ميں كوئى حرج نہيں، ليكن تم انہيں ساتھى بنا كر ان كے ساتھ بغير كسى شرعى سبب يا كسى شرعى مصلحت كے بغير نہ كھاؤ، اور نہ ہى ان كے ساتھ انس ركھو، اور ان كے ساتھ ہنسو، اور كھيلو كودو، ليكن جب اس كى ضرورت پيش آئے مثلا: مہمان كے ساتھ كھانا، يا انہيں اللہ تعالى كى دعوت پيش كرنے يا حق كى دعوت دينے يا كسى اور شرعى سبب كے پيش نظر كھانا پڑے تو اس ميں كوئى حرج نہيں.
اور اہل كتاب كا كھانا ہمارے ليے جائز ہونے كا مطلب يہ نہيں كہ ہم انہيں دوست اور ساتھى اور ہم نشين، ہم نوالہ و ہم پيالہ بنا ليں، اور نہ ہى اس كا تقاضا يہ ہے كہ ہم بغير كسى شرعى حاجت اور سبب اور شرعى مصلحت كے ان كفار كے ساتھ كھانا پينا شروع كرديں ". انتہى
اور شيخ محمد بن صالح عثيمين رحمہ اللہ تعالى سے جب كفار كے اسلام لانے كا لالچ اور طمع كرتے ہوئے ان كے ساتھ ميل جول اور اختلاط اور ان كے ساتھ نرم برتاؤ اور معاملات كرنے كا حكم دريافت كيا گيا تو شيخ رحمہ اللہ تعالى نے جواب ديا:
فرمان بارى تعالى ہے:
{( مسلمانو! ) تمہارے ليے ابراہيم عليہ السلام ميں اور ان كے ساتھيوں ميں بہترين نمونہ ہے، جبكہ ان سب نے اپنى قوم سے برملا كہہ ديا كہ ہم تم سے اورجن جن كى تم اللہ تعالى كے سوا عبادت كرتے ہو ان سب سے بالكل بيزار ہيں، ہم تمہارے ( عقائد كے ) منكر ہيں جب تك تم اللہ تعالى وحدانيت پر ايمان نہ لاؤ ہم ميں اور تم ميں ہميشہ كے ليے بغض و عداوت ظاہر ہو گئى} الممتحنۃ ( 4 ).
اور ايك دوسرے مقام پر ارشاد ربانى ہے:
{آپ اللہ تعالى اور قيامت كے دن پر ايمان ركھنے والوں كو اور اللہ تعالى اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم كى مخالفت كرنے والوں سے محبت ركھتے ہوئے ہر گز نہيں پائيں گے، چاہے وہ ان كے باپ ہوں يا ان كے بيٹے، يا ان كے بھائى ہوں يا ان كے كنبہ قبيلہ كے عزيز ہى كيوں نہ ہوں، يہى لوگ ہيں جن كے دلوں ميں اللہ تعالى نے ايمان لكھ ديا ہے، اور جن كا تائيد اپنى روح كے ساتھ كى ہے} المجادلۃ ( 22 ).
اور اس بنا پر كسى بھى مسلمان شخص كے ليے حلال نہيں كہ اس كے دل ميں اللہ تعالى كے دشمنوں جو واقعتا اس كے اپنے بھى دشمن ہيں كى محبت و مودت پيدا ہو.
فرمان بارى تعالى ہے:
{اے ايمان والو! ميرے اور ( خود ) اپنے دشمنوں كو اپنا دوست مت بناؤ تم تو ان كى طرف دوستى كے پيغام بھيجتے ہو، اور وہ اس حق كے ساتھ جو تمہارے پاس آچكا ہے كفر كرتے ہيں} الممتحنۃ ( 1 ).
اور رہا مسئلہ يہ كہ اگر مسلمان شخص كو ان كے مسلمان ہونے اور ايمان لانے كا لالچ اور طمع ہو تو ان كے ساتھ نرم برتاؤ اور نرمى اختيار كرنے ميں كوئى حرج نہيں، كيونكہ يہ اسلام قبول كرنے پر تاليف ہونے كے اعتبار سے ہے، ليكن جب ان كے اسلام قبول كرنے سے نااميد ہو جائے تو پھر ان كے ساتھ وہى معاملہ اور برتاؤ ركھا جائے گا جس كے وہ مستحق ہيں.
اس كى تفصيل آپ كو اہل علم كى كتب ميں ملے گے اور خاص كر ابن قيم رحمہ اللہ كى كتاب " احكام اہل الذمۃ " ميں ديكھ سكتے ہيں. انتھى
ديكھيں: مجموع فتاوى الشيخ ابن عثيمين ( 3 / سوال نمبر ( 389 ).
دوم:
اور سوال كرنے والے كا يہ كہنا كہ:
وہ گنہگار مسلمانوں سے ميل جول اس خدشہ كے پيش نظر نہيں ركھتا كہ كہيں ان كى معاصى و گناہ اسے بھى اپنى لپيٹ نہ لے ليں، ليكن كفار كا كفر اسے دھوكہ نہيں دے سكتا.
اس كے جواب ميں يہ كہا جا سكتا ہے كہ:
اگر تو وہ ان گنہگاروں كو نصيحت نہيں كر سكتا اور انہيں برائى سے منع نہيں كرسكتا، اور اسے اپنے آپ كو ڈر ہے كہ كہيں وہ بھى ان گناہوں ميں نہ پڑ جائے تو اس كا ان معاصى اور گناہوں ميں لتھڑے ہوئے مسلمانوں سے ميل جول نہ ركھنا ايك اچھا كام ہے.
اور رہا مسئلہ كفار سے ميل جول اور اختلاط كرنے كا تو اس كى ممانعت كى علت صرف كفر ميں پڑنے كا خوف ہى نہيں، بلكہ اس حكم سے بھى كئى ايك ايسى علتيں ہيں جو زيادہ ظاہر ہيں: وہ يہ ہيں:
ان كا اللہ تعالى اور اس كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم اور مومنوں سے بغض و عداوت اور دشمنى ركھنا.
اس علت كى طرف اشارہ كرتے ہوئے اللہ سبحانہ وتعالى نے فرمايا:
{اے ايمان والو! ميرے اور ( خود ) اپنے دشمنوں كو اپنا دوست مت بناؤ تم تو ان كى طرف دوستى كے پيغام بھيجتے ہو، اور وہ اس حق كے ساتھ جو تمہارے پاس آچكا ہے كفر كرتے ہيں، وہ رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم كو اور تمہيں بھى صرف اس وجہ سے جلاوطن كرتے اور گھروں سے نكالتے ہيں كہ تم اپنے رب پر ايمان ركھتے ہو} الممتحنۃ ( 1 ).
تو پھر ايك مسلمان شخص كو يہ كيسے زيب ديتا ہے اور اس كے شايان شان كيسے ہے كہ وہ اللہ تعالى اور اپنے دشمن كے ساتھ دوستياں لگاتا پھرے؟!
پھر ان كے طريقوں اور مذہب كو اچھا سمجھنے والا شخص كيسے بے خطر و بے خوف رہ سكتا ہے؟
حالانكہ بہت سے مسلمان تو ان كے ساتھ ميل جول ركھنے اور دوستياں لگانے كے باعث ہى كفر و الحاد ميں پڑ كر اور ان كے ملكوں ميں بود و باش اختيار كركےدين اسلام سے مرتد ہو چكے ہيں، ان ميں سے بعض نےيہوديت اختيار كرلى ، اور كچھ نصرانى بن گئے، اور كچھ نے فلسفى اور ملحد قسم كا مذہب اختيار كر ليا.
اللہ تعالى سے ہمارے دعا ہے كہ وہ ہميں اپنے دين اسلام پر ثابت قدم ركھے.
آپ سوال نمبر ( 2179 ) كا جواب ضرور ديكھيں، كيونكہ اس ميں كفار سے دوستى كى حرمت " جيسے عظيم اصول اور قاعدے كى تفصيل اور وضاحت موجود ہے، اور اس ميں كفار سے حرام كردہ دوستى كى مختلف قسم كى صورتيں بھي بيان ہوئى ہيں.
اور آپ كو سوال نمبر ( 43270 ) كے جواب ميں اس بات كا حكم ملے گا كہ مسلمانوں كے اخلاق سے كفار كا اخلاق افضل ہے، اور اس قول كى حرمت كے متعلق ابن باز رحمہ اللہ تعالى كا قول بھى ملے گا.
اور كفار كے ساتھ دوستى لگانے اور اسے اپنا ساتھى بنانے كا حكم جاننے كے ليے آپ سوال نمبر ( 26118 ) اور ( 23325 ) كا مطالعہ ضرور كريں.
واللہ اعلم .
http://islamqa.info/ur/59879
متفق
 
Last edited by a moderator:

محمد علی جواد

سینئر رکن
شمولیت
جولائی 18، 2012
پیغامات
1,986
ری ایکشن اسکور
1,551
پوائنٹ
304
اگر یہ پوسٹ آپ اردومجلس پر لگاتے تو یقیناً آپ پر پابندی لگ سکتی ہے ۔ اور یہاں بھی خطرہ محسوس ہوتا ہے ۔
کیونکہ آپ کے بیان کردہ کلام کا خلاصہ یہ ہے کہ عمومی طور کفار سے اور خاص کر حربی کفار سے دوستی منع ہے ۔
اور آج کا ٹاپ نمبر ون حربی کافر امریکہ ہے ، جو کہ ڈالر کے بدلے ہمارے حکمرانوں سے عوام کی بیٹیاں تک اٹھا لیتا ہے۔
اور یہ پاکستان بشمول سعودی عرب وغیرہ کا بھی جگری یار ہے ۔
اور ان مذکورہ فورم کی انتظامیہ والے انھیں جگہوں میں کام کرتے ہیں ۔
اور اور ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
متفق

محدث فورم پر میں نے جب بھی نام نہاد مسلمان حکمرانوں اور ان کے ہمنوا کافروں کی خلاف کوئی پوسٹ کی- یا جہادی تنظیموں کو "خارجی" کہنے پراعتراض کیا تو اکثر و بیشتر میری پوسٹ ایڈیٹ کردی گئی یا پوسٹ ظاہر ہی نہیں ہوئی-

محدث انتظامیہ سے درخواست ہے -ان فاسق حکمرانوں اور کافروں سے ڈرنے کے بجاے الله سے ڈریں اور حق بات کہیں - یہود کے ہمنوا میڈیا کی دجالی باتوں پر دھیان نہ دھریں- شکریہ
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,773
ری ایکشن اسکور
8,473
پوائنٹ
964
متفق
محدث فورم پر میں نے جب بھی نام نہاد مسلمان حکمرانوں اور ان کے ہمنوا کافروں کی خلاف کوئی پوسٹ کی- یا جہادی تنظیموں کو "خارجی" کہنے پراعتراض کیا تو اکثر و بیشتر میری پوسٹ ایڈیٹ کردی گئی یا پوسٹ ظاہر ہی نہیں ہوئی-
محدث انتظامیہ سے درخواست ہے -ان فاسق حکمرانوں اور کافروں سے ڈرنے کے بجاے الله سے ڈریں اور حق بات کہیں - یہود کے ہمنوا میڈیا کی دجالی باتوں پر دھیان نہ دھریں- شکریہ
سبحان اللہ !
آپ کو ایسا کہنا چاہیے تھا :
دین کا کام وہ نہیں جو محدث انتظامیہ کر رہی ہے ، دین کی اصل خدمت یہ ہے کہ چند ’’ مجہول آئی ڈیز ‘‘ کی ہاں میں ہاں ملا کر کی بورڈ کو اسلحہ سمجھ کر کمپیوٹر کی سکرین میں نظر آنے والے میدان جنگ میں کشتوں کے پشتے لگائے جائیں ۔
محدث انتظامیہ ڈرنے کے باوجود اپنی ایک معروف اور مناسب شناخت رکھتی ہے ، لیکن میدان کارزار کے جری جوان اس قدر نڈر ثابت ہوئے ہیں کہ کمپیوٹر کی دنیا کے علاوہ کسی کا کوئی ثبوت نہیں ۔
کیا ہے؟ کون ہے ۔؟
اس طرح کے لوگ جب اپنا کام مکمل کرکے نظروں سے غائب ہوتے ہیں تو پتہ چلتا ہے کہ فلاں امام مسجد جو بڑی دھواں دار تقریر کیا کرتے تھے وہ غیر مسلم ملک کی فلاں ایجنسی کے مخلص کارکن تھے ۔
 

محمد علی جواد

سینئر رکن
شمولیت
جولائی 18، 2012
پیغامات
1,986
ری ایکشن اسکور
1,551
پوائنٹ
304
سبحان اللہ !
آپ کو ایسا کہنا چاہیے تھا :
دین کا کام وہ نہیں جو محدث انتظامیہ کر رہی ہے ، دین کی اصل خدمت یہ ہے کہ چند ’’ مجہول آئی ڈیز ‘‘ کی ہاں میں ہاں ملا کر کی بورڈ کو اسلحہ سمجھ کر کمپیوٹر کی سکرین میں نظر آنے والے میدان جنگ میں کشتوں کے پشتے لگائے جائیں ۔
محدث انتظامیہ ڈرنے کے باوجود اپنی ایک معروف اور مناسب شناخت رکھتی ہے ، لیکن میدان کارزار کے جری جوان اس قدر نڈر ثابت ہوئے ہیں کہ کمپیوٹر کی دنیا کے علاوہ کسی کا کوئی ثبوت نہیں ۔
کیا ہے؟ کون ہے ۔؟
اس طرح کے لوگ جب اپنا کام مکمل کرکے نظروں سے غائب ہوتے ہیں تو پتہ چلتا ہے کہ فلاں امام مسجد جو بڑی دھواں دار تقریر کیا کرتے تھے وہ غیر مسلم ملک کی فلاں ایجنسی کے مخلص کارکن تھے ۔
آپ کی بات سے اس حد تک متفق ہوں کہ محدث انتظامیہ اس معاملے میں حق بجناب کہ ہر ایرے غیرے کو اس بات کی اجازت نہیں دی جا سکتی کہ وہ فورم کو میدان جنگ بنا دے - لیکن جو ممبرز تہذیب کے دائرے میں رہ کر حکومت پر تنقید کریں کم از کم ان کی پوسٹ کی حذف نہ کیا جائے - جیسے میرے ساتھ ہوا ہے-

بہرحال یہ بات بھی اپنی جگہ قابل ذکر ہے اور انتہائی افسوس ناک کہ یہود نواز میڈیا نے خوارجی نقطہ نظر اور جمہوری نقطۂ نظر کے معاملے میں بڑے بڑے علماء کے ذہنوں کو برین واش کردیا ہے- ان علماء کے نزدیک ہر جہادی تنظیم "خوارجی" ہے اورملکوں میں نافذ مروجہ جمہوری نظام، اسلامی تقاضوں سے ہم آہنگ ہے -اب اگر یہ شرک نہیں تو "شرک" کس چڑیا کا نام ہے ؟؟ -
 

عبدہ

سینئر رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
نومبر 01، 2013
پیغامات
2,038
ری ایکشن اسکور
1,225
پوائنٹ
425
متفق

محدث فورم پر میں نے جب بھی نام نہاد مسلمان حکمرانوں اور ان کے ہمنوا کافروں کی خلاف کوئی پوسٹ کی- یا جہادی تنظیموں کو "خارجی" کہنے پراعتراض کیا تو اکثر و بیشتر میری پوسٹ ایڈیٹ کردی گئی یا پوسٹ ظاہر ہی نہیں ہوئی-

محدث انتظامیہ سے درخواست ہے -ان فاسق حکمرانوں اور کافروں سے ڈرنے کے بجاے الله سے ڈریں اور حق بات کہیں - یہود کے ہمنوا میڈیا کی دجالی باتوں پر دھیان نہ دھریں- شکریہ
محترم بھائی آپ کو اس فورم کی انتظامیہ پر اعتراض ہے اور آپ کا خیال ہے کہ شاید یہ انتظامیہ ان حکمرانوں سے ڈرتی ہے
تو میں آپ کو ہی اس سلسلے میں منصف بنا لیتا ہوں کہ آپ فیصلہ کریں کہ انتظامیہ کا یہ عمل درست ہے یا غلط
لیکن ایک شرط ہے کہ فیصلہ کرتے ہوئے آپ نے اپنے عمل کو بھی دیکھنا ہے کہ آپ ایسی صورت میں کیا کرتے ہیں

اب دیکھیں آپ جو لکھنا چاہتے ہیں اس پر دو احتمالات ہو سکتے ہیں
1۔انتظامیہ آپ سے غیر متفق ہو
2۔انتظامیہ آپ سے متفق ہو

لیکن ہم یہ فرض کر لیتے ہیں کہ اس فورم کی انتظامیہ مکمل آپ کے ساتھ متفق ہے تو ایسی صورت میں بھی اگر وہ پوسٹ ڈیلیٹ کر دے تو وہ قابل اعتراض نہیں ہو گا چہ جائے کہ وہ آپ سے غیر متفق ہو اسکی دلیل نیچے لکھتا ہوں

آپ کے اپنے طرز عمل سے دلیل
آپ کے اپنے اعمال اسکی نفی کرتے ہیں یعنی آپ کے نزدیک کچھ جہادی جماعتیں درست ہیں اور انکے معاملے میں آپ سمجھتے ہیں کہ حکمرانوں کا ساتھ نہیں دینا چاہئے بلکہ جہادی تنظیموں کا ساتھ دینا چاہئے
تو میرا سوال یہ ہے کہ کیا آپ ایسا کرتے ہیں کیا آپ اسکا یہاں اقرار کریں گے کہ پاکستان میں ہونے والے خؤد کش دھماکے کرنے والوں اور پاکستان کی افواج یا پولیس کو مارنے والوں کے آپ ساتھی ہیں اور ان سے تعاون کرتے ہیں یا ابھی تک نہیں کیا اور مستقبل میں کریں گے


اگر آپ کہیں کہ اس طرح یہاں اقرار کرنا درست نہیں یا مصلحت نہیں تو محترم بھائی پھر یہ بھی سوچیں کہ ابھی تو ہم نے یہ فرض کیا ہے کہ انتظامیہ آپ کے ساتھ مکمل متفق ہے لیکن آپ کی مصلحت کی پولیسی کی وجہ سے بھی انکو ایسا نہیں کرنا چاہئے کہ کہیں یہ فورم ہی ختم نہ ہو جائے پس آپ کے نظریے کو فرض کرتے ہوئے بھی یہ بات درست ہو گی پس مجھے حیرت ہے کہ آپ جس بات کو اپنے لئے درست نہیں سمجھتے یا مصلحت کے خلاف سمجھتے ہیں تو وہی اگر کوئی دوسرا کرے جس کا نظریہ بھی آپ سے مختلف ہو سکتا ہو تو اسکو اسکی اجازت کیوں نہیں
 

مون لائیٹ آفریدی

مشہور رکن
شمولیت
جولائی 30، 2011
پیغامات
640
ری ایکشن اسکور
409
پوائنٹ
127
تو میرا سوال یہ ہے کہ کیا آپ ایسا کرتے ہیں کیا آپ اسکا یہاں اقرار کریں گے کہ پاکستان میں ہونے والے خؤد کش دھماکے کرنے والوں اور پاکستان کی افواج یا پولیس کو مارنے والوں کے آپ ساتھی ہیں اور ان سے تعاون کرتے ہیں یا ابھی تک نہیں کیا اور مستقبل میں کریں گے
کسی بات پر خاموش ہونا ہی اس بات پر راضی ہونے کے لیے کافی ہے ۔ اکثرڈھنڈورا پیٹنے کی ضرورت بہرحال نہیں ہوتی ہے ۔
 

ابن قدامہ

مشہور رکن
شمولیت
جنوری 25، 2014
پیغامات
1,772
ری ایکشن اسکور
428
پوائنٹ
198
سبحان اللہ !
آپ کو ایسا کہنا چاہیے تھا :
دین کا کام وہ نہیں جو محدث انتظامیہ کر رہی ہے ، دین کی اصل خدمت یہ ہے کہ چند ’’ مجہول آئی ڈیز ‘‘ کی ہاں میں ہاں ملا کر کی بورڈ کو اسلحہ سمجھ کر کمپیوٹر کی سکرین میں نظر آنے والے میدان جنگ میں کشتوں کے پشتے لگائے جائیں ۔
محدث انتظامیہ ڈرنے کے باوجود اپنی ایک معروف اور مناسب شناخت رکھتی ہے ، لیکن میدان کارزار کے جری جوان اس قدر نڈر ثابت ہوئے ہیں کہ کمپیوٹر کی دنیا کے علاوہ کسی کا کوئی ثبوت نہیں ۔
کیا ہے؟ کون ہے ۔؟
اس طرح کے لوگ جب اپنا کام مکمل کرکے نظروں سے غائب ہوتے ہیں تو پتہ چلتا ہے کہ فلاں امام مسجد جو بڑی دھواں دار تقریر کیا کرتے تھے وہ غیر مسلم ملک کی فلاں ایجنسی کے مخلص کارکن تھے ۔
خضر حیات
بھائی یہ تھریڈختم کردیں یا مفقل کردیں
 
Top