• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

اتباع بالدلیل اور تقلید میں فرق اور مقلدین (جہلاء) کا دجل

ابن داود

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
نومبر 08، 2011
پیغامات
3,416
ری ایکشن اسکور
2,733
پوائنٹ
556
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!
اوہ اچھا. اب معلوم ہوا کہ ابن نواز یا بنت نواز کا جاہل سے مطلب قرآن و حدیث سے جاہل ہونا تھا اور ذہبی, سیوطی وغیرہ کا مطلب قرآن و حدیث کے علاوہ کا علامہ ہونا ہے.
یہ تو میں نہیں کہتا کہ ذہبی, سیوطی, صیمری رح وغیرہ کی عبارت کا یہ مطلب انہی سے دکھائیں ورنہ آپ کون ہوتے ہیں ان کی عبارت سے اپنی مرضی کا مطلب کشید کرنے والے..... کیوں کہ میرا آپ کے ساتھ تجربہ کچھ ایسا ہے کہ آپ حدیث کی عبارت سے بھی اپنی مرضی کا مطلب نکالنے کی کوشش کر لیا کرتے ہیں اور جب کہا جائے کہ یہ دکھاؤ تو پھر ادھر ادھر کی ہانکتے ہیں. اس لیے یہ مطالبہ تو بے سود ہے.
مجھے صرف اتنا بتا دیجیے کہ ابن نواز یا بنت نواز نے اپنی یہ مراد آپ کو پرسنل میسج کر کے بتائی ہے یا آپ شاہ سے زیادہ شاہ کے وفادار ہیں؟
علم الکلام میں جھک مار مار کر اگر کلام کو سمجھنے کی مت بالکل ہی نہ ماری گئی ہو تو کلام کو سمجھنے کی لیاقت پیدا کریں!
دوم کہ اگر جان کر بھی انکار کرنا مقلدین کی ابو جہل والی جہالت ہے!
 

ابن داود

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
نومبر 08، 2011
پیغامات
3,416
ری ایکشن اسکور
2,733
پوائنٹ
556
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!
افسوس! کسی ایک دلیل سے بھی یہ نہیں دکھایا جا سکا کہ اتباع اور تقلید میں فلاں فرق ہے۔
پھر نجانے اشرف علی تھانوی صاحب کو کہاں سے یہ فرق نظر آگیا!
ایک صاحب نے عرض کیا ؛ تقلید کی حقیقت کیا ہے؟ اور تقلید کس کو کہتے ہیں؟ فرمایا : تقلید کہتے ہیں: ”اُمتی کا قول ماننا بلا دلیل“؛ عرض کیا کہ کیا اللہ اور رسول صلی اللہ علیہ وسلم کے قول کو ماننا بھی تقلید کہلائے گا؟ فرمایا: اللہ اور رسول صلی اللہ علیہ وسلم کا حکم ماننا تقلید نہ کہلائے گا وہ اتباع کہلاتا ہے ۔ (ملفوظ 228)
ملاحظہ فرمائیں: صفحہ 153 جلد 03 الافاضات الیومیہ من الافادات القومیہ ملفوضات حکیم الامت - ادارۂ تالیفات اشرفیہ ۔ ملتان
 
Last edited:

ابن داود

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
نومبر 08، 2011
پیغامات
3,416
ری ایکشن اسکور
2,733
پوائنٹ
556
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!
(ویسے اگر مقدین کے لیے جاہل جاہل کی رٹ لگانے والی ہماری ان بی بی صاحبہ کے پاس ذرا سا بھی علم اور تھوڑی سی بھی آدھی عقل (عورتوں کی عقل ویسے بھی آدھی ہوتی ہے نا) ہوتی تو انہیں معلوم ہوتا کہ یہ تقلید اور اتباع کی اصطلاحات بہت بعد میں وجود میں آئی ہیں اور ان چاروں دلیلوں سے ان کو کچھ نہیں مل سکتا۔ لیکن اگر یہ علم اور اتنی آدھی عقل ہوتی تو یہ کام یہ کرتیں ہی کیوں؟)
اب جب مقلدین کی عقل وخرد سے اس قدر عداوت ہو تو کیا کیا جاسکتا ہے!
کہ جب انہیں یہ بھی نہیں معلوم کہ شرعی اصطلاحات گو کہ بعد میں وجود آئی ہوں اس عمل و امر پر دلائل قرآن و سنت سے قائم ہوتے ہے!
مثلاً تراویح کی اصطلاح بھی بعد کی ہے، مگر اس عمل و عبادت پر قرآن وسنت کی دلیل موجود ہے!
 
Last edited:

ابن داود

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
نومبر 08، 2011
پیغامات
3,416
ری ایکشن اسکور
2,733
پوائنٹ
556
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!
امام ذہبی رحمہ اللہ ابو الحسن الکرخی کا ذکر یوں کرتے ہیں؛

الكَرْخِيّ:
الشَّيْخُ الإِمَامُ الزَّاهِدُ, مُفْتِي العِرَاق, شَيْخُ الخنفيَّة, أَبُو الحَسَنِ عُبَيْدُ اللهِ بنُ الحُسَيْنِ بنِ دَلَّال البَغْدَادِيُّ الكَرْخِيّ, الفَقِيْهُ.

اور پھر آگے یہ بھی بتلا دیتے ہیں کہ یہ امام ، زاہد، مفتی ، فقیہ، علامہ صاحب معتزلہ کے سردار تھے؛
وَكَانَ رَأْساً في الاعتزال -الله يسامحه.
ملاحظہ فرمائیں: صفحه 426 - 427 جلد 15 سير أعلام النبلاء - شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد بن عثمان بن قَايْماز الذهبي (المتوفى: 748هـ) - مؤسسة الرسالة
ملاحظہ فرمائیں: صفحه 2614 سير أعلام النبلاء - شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد بن عثمان بن قَايْماز الذهبي (المتوفى: 748هـ) – بيت الأفكار الدولية

حنفی معتزلیوں کے سردار فقیہ کی فقاہت، حنفی معتزلیوں کے سردار علامہ کا علم ، حنفی معتزلیوں کے سردار مفتی کے فتاوی حنفی معتزلیوں کو مبارک ہو!
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,682
ری ایکشن اسکور
752
پوائنٹ
290
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!
امام ذہبی رحمہ اللہ ابو الحسن الکرخی کا ذکر یوں کرتے ہیں؛

الكَرْخِيّ:
الشَّيْخُ الإِمَامُ الزَّاهِدُ, مُفْتِي العِرَاق, شَيْخُ الخنفيَّة, أَبُو الحَسَنِ عُبَيْدُ اللهِ بنُ الحُسَيْنِ بنِ دَلَّال البَغْدَادِيُّ الكَرْخِيّ, الفَقِيْهُ.

اور پھر آگے یہ بھی بتلا دیتے ہیں کہ یہ امام ، زاہد، مفتی ، فقیہ، علامہ صاحب معتزلہ کے سردار تھے؛
وَكَانَ رَأْساً في الاعتزال -الله يسامحه.
ملاحظہ فرمائیں: صفحه 426 - 427 جلد 15 سير أعلام النبلاء - شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد بن عثمان بن قَايْماز الذهبي (المتوفى: 748هـ) - مؤسسة الرسالة
ملاحظہ فرمائیں: صفحه 2614 سير أعلام النبلاء - شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد بن عثمان بن قَايْماز الذهبي (المتوفى: 748هـ) – بيت الأفكار الدولية

حنفی معتزلیوں کے سردار فقیہ کی فقاہت، حنفی معتزلیوں کے سردار علامہ کا علم ، حنفی معتزلیوں کے سردار مفتی کے فتاوی حنفی معتزلیوں کو مبارک ہو!
ذہبی تو مغفرت کی دعا کر رہے ہیں اور آپ..... محدثین کے منہج پر بھی نہیں چلا جاتا آپ سے؟
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,682
ری ایکشن اسکور
752
پوائنٹ
290
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!

علم الکلام میں جھک مار مار کر اگر کلام کو سمجھنے کی مت بالکل ہی نہ ماری گئی ہو تو کلام کو سمجھنے کی لیاقت پیدا کریں!
دوم کہ اگر جان کر بھی انکار کرنا مقلدین کی ابو جہل والی جہالت ہے!
سوال گندم جواب چنا! یہ لیاقت ہے اور کلام کا فہم ہے؟؟؟؟ توبہ!
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,682
ری ایکشن اسکور
752
پوائنٹ
290
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!

پھر نجانے اشرف علی تھانوی صاحب کو کہاں سے یہ فرق نظر آگیا!
ایک صاحب نے عرض کیا ؛ تقلید کی حقیقت کیا ہے؟ اور تقلید کس کو کہتے ہیں؟ فرمایا : تقلید کہتے ہیں: ”اُمتی کا قول ماننا بلا دلیل“؛ عرض کیا کہ کیا اللہ اور رسول صلی اللہ علیہ وسلم کے قول کو ماننا بھی تقلید کہلائے گا؟ فرمایا: اللہ اور رسول صلی اللہ علیہ وسلم کا حکم ماننا تقلید نہ کہلائے گا وہ اتباع کہلاتا ہے ۔ (ملفوظ 228)
ملاحظہ فرمائیں: صفحہ 153 جلد 03 الافاضات الیومیہ من الافادات القومیہ ملفوضات حکیم الامت - ادارۂ تالیفات اشرفیہ ۔ ملتان
میں نے تبصرہ تو ابن نواز کی پوسٹ پر کیا تھا اور ہے بھی انہی کے فعل سے متعلق. آپ کو کیا ہوا؟؟؟ انہوں نے آپ کو تنخواہ پر تو نہیں رکھا ہوا؟
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,682
ری ایکشن اسکور
752
پوائنٹ
290
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!

اب جب مقلدین کی عقل وخرد سے اس قدر عداوت ہو تو کیا کیا جاسکتا ہے!
کہ جب انہیں یہ بھی نہیں معلوم کہ شرعی اصطلاحات گو کہ بعد میں وجود آئی ہوں اس عمل و امر پر دلائل قرآن و سنت سے قائم ہوتے ہے!
مثلاً تراویح کی اصطلاح بھی بعد کی ہے، مگر اس عمل و عبادت پر قرآن وسنت کی دلیل موجود ہے!
کاش کہ پوری بات پڑھی ہوتی! لگتا ہے آپ کے پاس بھی آدھی عقل بھی نہیں ہے.
 

ابن داود

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
نومبر 08، 2011
پیغامات
3,416
ری ایکشن اسکور
2,733
پوائنٹ
556
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!
ذہبی تو مغفرت کی دعا کر رہے ہیں اور آپ..... محدثین کے منہج پر بھی نہیں چلا جاتا آپ سے؟
ہم بھی امام ذہبی کی دعا پر آمین کہتے ہیں!
لیکن ابو الحسن الکرخی معتزلیوں کا سردار ہی تھا، اور مغفرت کی دعا سے اس کا معتزلی ہونا رفع نہیں ہوگا!
سوال گندم جواب چنا! یہ لیاقت ہے اور کلام کا فہم ہے؟؟؟؟ توبہ!
ہمیں تو تحریر میں ہی سمجھ آگیا تھا کہ کس جہالت کی بات ہے!
مگر معلوم ہوتا ہے کہ آپ کو اپنا ہی کلام سمجھنا مشکل ہوا کرتا ہے!
اور یہ معاملہ آپ کے ساتھ پہلی بار نہیں ہوا! اقسام بیان کر کے بضد تھے کہ یہ اقسام بیان نہیں کیں!
میں نے تبصرہ تو ابن نواز کی پوسٹ پر کیا تھا اور ہے بھی انہی کے فعل سے متعلق. آپ کو کیا ہوا؟؟؟ انہوں نے آپ کو تنخواہ پر تو نہیں رکھا ہوا؟
ارے میاں! ہم نے تو حنفی مقلد دجالوں کے دجل کو آشکارا کیا ہے، حنفی دجالوں نے دجل کسی سے بھی خطاب یا کسی بھی تحریر پر کیا ہو!
میرا تو حدف ہی یہی ہے!
ویسے تھانوی صاحب نے تقلید اور اتباع کو مختلف بتلا کر، حنفی مقلدین دجالوں کے لئے مشکل پیدا کردی ہے!
کاش کہ پوری بات پڑھی ہوتی! لگتا ہے آپ کے پاس بھی آدھی عقل بھی نہیں ہے.
ہم اللہ کی توفیق سے پوری بات پڑھ کر ہی بات کیا کرتے ہیں!
اور علم الکلام میں جھک مار کر کلام کے باطل معنیٰ نہیں تراشتے!

الحمدللہ ! ابو الحسن الکرخی معتزلی حنفی کے متعلق تو حقیقت واضح کر دی گئی ہے!
 
Last edited:

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,682
ری ایکشن اسکور
752
پوائنٹ
290
لیکن ابو الحسن الکرخی معتزلیوں کا سردار ہی تھا، اور مغفرت کی دعا سے اس کا معتزلی ہونا رفع نہیں ہوگا!
جی جناب صحیح بات ہے۔ اللہ پاک مغفرت کی دعا قبول کر لیں تب بھی پہلے آپ سے پوچھیں گے کہ کرخیؒ کا معتزلی ہونے کا گناہ رفع کروں یا نہیں۔ اب خوش؟
ویسے:

ہم بھی امام ذہبی کی دعا پر آمین کہتے ہیں!
إِذَا جَاءَكَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَكَاذِبُونَ ﴿۱﴾

ہمیں تو تحریر میں ہی سمجھ آگیا تھا کہ کس جہالت کی بات ہے!
مگر معلوم ہوتا ہے کہ آپ کو اپنا ہی کلام سمجھنا مشکل ہوا کرتا ہے!
اور یہ معاملہ آپ کے ساتھ پہلی بار نہیں ہوا! اقسام بیان کر کے بضد تھے کہ یہ اقسام بیان نہیں کیں!
ارے میاں! ہم نے تو حنفی مقلد دجالوں کے دجل کو آشکارا کیا ہے، حنفی دجالوں نے دجل کسی سے بھی خطاب یا کسی بھی تحریر پر کیا ہو!
میرا تو حدف ہی یہی ہے!
ویسے تھانوی صاحب نے تقلید اور اتباع کو مختلف بتلا کر، حنفی مقلدین دجالوں کے لئے مشکل پیدا کردی ہے!
ہم اللہ کی توفیق سے پوری بات پڑھ کر ہی بات کیا کرتے ہیں!
اور علم الکلام میں جھک مار کر کلام کے باطل معنیٰ نہیں تراشتے!

الحمدللہ ! ابو الحسن الکرخی معتزلی حنفی کے متعلق تو حقیقت واضح کر دی گئی ہے!
بے تکی پوسٹ!
 
Top