• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

تصوف کے شیخ اکبر کی توحید

عابدالرحمٰن

سینئر رکن
شمولیت
اکتوبر 18، 2012
پیغامات
1,124
ری ایکشن اسکور
3,234
پوائنٹ
240
" اس سے بچو کہ تم ایک مخصوص دین پر ہی قائم ہو اس کے علاوہ دوسروں کی تکفیر کرتے پھرو" (فصوص الحکم شرح البالی ص 191)
یہ ایک باقی رہا ، اس کی کیا تاویل ہوگی؟؟؟
السلام علیکم
اس کے لیے سب اپنے اپنے گریبان میں جھانک کر دیکھیں
 

ارشد

رکن
شمولیت
دسمبر 20، 2011
پیغامات
44
ری ایکشن اسکور
150
پوائنٹ
66
السلام علیکم
اس کے لیے سب اپنے اپنے گریبان میں جھانک کر دیکھیں
السلام علیکم
عابدالرحمٰن صاحب نے درست کہا ، اس بات سے سب کو اتفاق ہے۔ ہمیں اپنا محاصبہ اور اپنی اپنی اصلاح کرنی چاہیے۔

" اس سے بچو کہ تم ایک مخصوص دین پر ہی قائم ہو اس کے علاوہ دوسروں کی تکفیر کرتے پھرو" (فصوص الحکم شرح البالی ص 191)
مگر اس عبارت میں اسلام اور کفر میں تفریق کرنے سے بچنے کی نصیحت تو نہیں کی گیی ہے۔ کیونکہ مخصوص دین توایک ہی ہے وہ ہے دین اسلام ہے جو کے اللہ تعالی نے ہمارے لیے پسند فرمایا ہے اور اسکے علاوہ سب کفر ، یہاں یہ کہا جارہا ہے ایک ہی دین پہ قائم بھی مت رہو اور دوسروں کو کافر بھی مت کہو۔۔۔
 

بابر تنویر

مشہور رکن
شمولیت
اکتوبر 02، 2011
پیغامات
227
ری ایکشن اسکور
692
پوائنٹ
104
السلام علیکم
اس کے لیے سب اپنے اپنے گریبان میں جھانک کر دیکھیں
کیا تاویل فرمائ ہے جناب عابد الرحمن صاحب۔
اصل پیغام ارسال کردہ از: ارشد
" اس سے بچو کہ تم ایک مخصوص دین پر ہی قائم ہو اس کے علاوہ دوسروں کی تکفیر کرتے پھرو" (فصوص الحکم شرح البالی ص 191)
یہ ایک باقی رہا ، اس کی کیا تاویل ہوگی؟؟؟
السلام علیکم
دوسروں کو اپنے گریبان میں جھانکنے کا حکم دینے سے پہلے آپ اپنی تاویلات کے چاک گریبان کوتو ابن عربی کے اس قول کی روشنی میں دیکھ لیجیۓ۔ ابن عربی تو آپ کو وحدیت ادیان کا سبق پڑھا رہا ہے۔ اور آپ اس کے فلسفہ کے بر خلاف اپنی تاویلات پیش کر رہے ہیں جن کی اس فرمان کی روشنی میں کوئ حیثیت نہیں ہے۔ اب ذرا اس سلسلہ کے پہلے شعر کو ملاحظہ فرما لیجیۓ۔ جو کہ میں نے آخر کے لیۓ سنبھال رکھا تھا۔
عقد الخلائق في الاله عقائداً-------------- وانا اعتقدت جميع ما عقدوه
لوگوں نے معبود کے بارے میں مختلف عقائد بنا لیۓ ہیں، اور میں نے ان کے تمام عقائد کو اپنے عقیدہ میں سمیٹ لیا ہے۔


ذرا غور فرمالیں کہ ابن عربی کن لوگوں کا ذکر کر رہا ہے ؟ مسلمانوں کا معبود کے بارے میں تو ایک ہی عقیدہ ہے۔ یہاں اس کی مراد دوسرے مذاہب ہیں اور آپ کے ابن عربی نے ان تمام غیر مذاہب کے معبودوں کو اپنے عقیدے میں سمیٹ لیا ہے۔ کچھ سمجھ میں آئ؟ یہان بھی وہ اپنے وحدیت ادیان کے فلسفہ کا ہی پرچار کر رہا ہے۔
اب آپ کے پاس دو ہی اختیار ہیں۔ 1- اس وحدیت ادیان سے اپنی لاتعلقی کا اظہار کر دیجیۓ۔ یا 2- پھر فرما دیجیۓ کہ آپ بھی اسی وحدیت ادیان کے قائل ہیں۔
 

aqeel

مشہور رکن
شمولیت
فروری 06، 2013
پیغامات
300
ری ایکشن اسکور
315
پوائنٹ
119
لقد كنت قبل اليوم أنكر صاحبي اِذ لم يكن ديني الا دينه داني
لقد صار قلبي كل صورة فمرعى لغزلان و دير لرهبان
و بيت الأوثان و كعبة طائف وألواح توراة و مصحف قران
ادين بدين الحب اني توجهت وكائبة فالدين ديني و ايماني
(ذخائر الاخلاق شرح ترجمان الاشواق ص 39 مصنف ابن عربی)
ترجمہ
آج سے پہلے میں اپنے دین کا انکار کرتا تھا، جب میرا دین اس کے دین کے مطابق نہ تھا
اب میرا دل ہر تصویر کا آئینہ بن گیا ہے، وہ ہرنوں کی چراگاہ بھی ہے اور راہبوں کا دیر بھی
وہی کعبہ ہے اور صنم خانہ بھی، وہی تورا‏ت بھی ہے وہی قران بھی
میں محبت کے دین کا تابعدار ہوں، خواہ وہ کہیں بھی ملے،محبت ہی میرا دین ہے اور ایمان ہے
اس وحدت ادیان کے عقیدہ کو مزید وہ اسطرح بیان کرتا ہے۔
" اس سے بچو کہ تم ایک مخصوص دین پر ہی قائم ہو اس کے علاوہ دوسروں کی تکفیر کرتے پھرو" (فصوص الحکم شرح البالی ص 191)

محترم عقیل صاحب آپ تو ابن عربی کو بہت اچھی طرح سمجھتے ہوں گے۔ براۓ مہربانی ذرا اس کے مندرجہ بالا خیالات تبصرہ فرما دیجیۓ۔
محترم بابر تنویر صاحب کیا آپ اردو مجلس والے بابر تنویر صاحب ہیں؟
 

aqeel

مشہور رکن
شمولیت
فروری 06، 2013
پیغامات
300
ری ایکشن اسکور
315
پوائنٹ
119
منکر تصوف عبدالرحمن کیلانی سماع موتی میں لکھتے ہیں




وہ لوگ جو مطلق تصوف کی مخالفت کرتے ہیں،اور تصوف کو شرک و بدعت سمجھتے ہیں،ان بزرگوں پر بھی کچھ کہنا پسند فرمائیں گے۔
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,771
ری ایکشن اسکور
8,496
پوائنٹ
964
منکر تصوف عبدالرحمن کیلانی سماع موتی میں لکھتے ہیں




وہ لوگ جو مطلق تصوف کی مخالفت کرتے ہیں،اور تصوف کو شرک و بدعت سمجھتے ہیں،ان بزرگوں پر بھی کچھ کہنا پسند فرمائیں گے۔
اس حوالے سے یہی کہا جاسکتا ہے کہ ان بزرگوں کا معصومین میں شمار نہیں ہوتا ۔ انہوں نے بھی تو اپنے سے پہلے علماء کی غلطیوں کی نشاندہی کی ہے ۔ اور بعد والوں نے ان کی غلطیوں کی نشاندہی کی ہے ۔
دین ۔کتاب وسنت کا نام ہے ۔۔ اس کے علاوہ جو کچھ ہے خذ ما صفا و دع ما کدر والا رویہ اپنائیں ۔
ویسے ایک بات کافی قابل تعجب محسوس ہوئی ہے کہ تنقید یہاں ابن عربی پرہو رہی ہے اور آپ آ کر کہہ رہے ہیں کہ یا تو اس کو بھی چھوڑ دیں اور یا پھر فلاں فلاں پر بھی تنقید کریں ۔
کیا آپ ابن عربی اور ابن تیمیہ و ابن قیم میں کوئی فرق نہیں سمجھتے ؟
اگر کسی نے موخر الذکر دونوں کو صوفی کہہ دیا ہےتو اس کا مطلب ہے ان میں ابن عربی والی صوفیت تھی ۔۔۔ حاشا وکلا ۔۔۔۔ خود ان دونوں نے ابن عربی کو زندیق قرار دیا ہے ۔
 

بابر تنویر

مشہور رکن
شمولیت
اکتوبر 02، 2011
پیغامات
227
ری ایکشن اسکور
692
پوائنٹ
104
اس حوالے سے یہی کہا جاسکتا ہے کہ ان بزرگوں کا معصومین میں شمار نہیں ہوتا ۔ انہوں نے بھی تو اپنے سے پہلے علماء کی غلطیوں کی نشاندہی کی ہے ۔ اور بعد والوں نے ان کی غلطیوں کی نشاندہی کی ہے ۔
دین ۔کتاب وسنت کا نام ہے ۔۔ اس کے علاوہ جو کچھ ہے خذ ما صفا و دع ما کدر والا رویہ اپنائیں ۔
ویسے ایک بات کافی قابل تعجب محسوس ہوئی ہے کہ تنقید یہاں ابن عربی پرہو رہی ہے اور آپ آ کر کہہ رہے ہیں کہ یا تو اس کو بھی چھوڑ دیں اور یا پھر فلاں فلاں پر بھی تنقید کریں ۔
کیا آپ ابن عربی اور ابن تیمیہ و ابن قیم میں کوئی فرق نہیں سمجھتے ؟
اگر کسی نے موخر الذکر دونوں کو صوفی کہہ دیا ہےتو اس کا مطلب ہے ان میں ابن عربی والی صوفیت تھی ۔۔۔ حاشا وکلا ۔۔۔۔ خود ان دونوں نے ابن عربی کو زندیق قرار دیا ہے ۔
درست کہا بھائ خضر حیات۔ بات ابن عربی پر ہو رہی ہے اس لیۓ اس بات کا جواب نہیں دیا گیا تھا۔
ویسے بھائ عقیل بندہ وہی ہے جو کہ اردو مجلس کے حوالے سے پہچانا جاتا ہے۔ لیکن چاہے وہ اردو مجلس ہو، محدث فورم ہو یا صراط الہدی سب کی ایک ہی پہچان ہے یعنی صحیح دین کی تبلیغ اور اتباع قران و سنت ۔ اور الحمدللہ مین ان سب کا حصہ بننے پر فخر محسوس کرتا ہوں۔
 

aqeel

مشہور رکن
شمولیت
فروری 06، 2013
پیغامات
300
ری ایکشن اسکور
315
پوائنٹ
119
اس حوالے سے یہی کہا جاسکتا ہے کہ ان بزرگوں کا معصومین میں شمار نہیں ہوتا ۔ انہوں نے بھی تو اپنے سے پہلے علماء کی غلطیوں کی نشاندہی کی ہے ۔ اور بعد والوں نے ان کی غلطیوں کی نشاندہی کی ہے ۔
دین ۔کتاب وسنت کا نام ہے ۔۔ اس کے علاوہ جو کچھ ہے خذ ما صفا و دع ما کدر والا رویہ اپنائیں ۔
ویسے ایک بات کافی قابل تعجب محسوس ہوئی ہے کہ تنقید یہاں ابن عربی پرہو رہی ہے اور آپ آ کر کہہ رہے ہیں کہ یا تو اس کو بھی چھوڑ دیں اور یا پھر فلاں فلاں پر بھی تنقید کریں ۔
کیا آپ ابن عربی اور ابن تیمیہ و ابن قیم میں کوئی فرق نہیں سمجھتے ؟
خذ ما صفا و دع ما کدر۔
چلو آپ کی بات کا جواب آپکی زبان سے دے دیتے ہیں؛۔

ویسے ایک بات کافی قابل تعجب محسوس ہوئی ہے کہ تنقید یہاں ابن عربی پرہو رہی ہے اور آپ آ کر کہہ رہے ہیں کہ یا تو اس کو بھی چھوڑ دیں اور یا پھر فلاں فلاں پر بھی تنقید کریں ۔
کیا آپ ابن عربی اور ابن تیمیہ و ابن قیم میں کوئی فرق نہیں سمجھتے ؟
ابن عربی ؒپر تنقید اور تعریف ور دفاع کرنے میں بہت سے علما شامل ہیں۔اگر ابن تیمہؒ تنقید کر رہے ہیں تو کیا ہوا کیونکہ ابن تیمیہ تو انسان ہیں
اس حوالے سے یہی کہا جاسکتا ہے کہ ان بزرگوں کا معصومین میں شمار نہیں ہوتا ۔ انہوں نے بھی تو اپنے سے پہلے علماء کی غلطیوں کی نشاندہی کی ہے ۔ اور بعد والوں نے ان کی غلطیوں کی نشاندہی کی ہے ۔
لہذا بن تیمیہ ؒ کی تنقید تو کچھ نہ ہوئی کیونکہ وہ معصوم عن الخطا تو نہیں۔ لہذا ابن عربی ؒ پر کسی معصوم کی جرح پیش کریں ۔نوازش ہو گی۔
دوسرا اگر ہو سکے تو ابن تیمیہ ؒ اور ابن قیم کا جو تصوف ہے ،وہ پیش کر دیں ۔اور یہ بھی بتا دے کہ جو کہتے ہیں کہ تصوف تو غلیظ ترین چیز ہے تو کیا یہ بزرگ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
 

aqeel

مشہور رکن
شمولیت
فروری 06، 2013
پیغامات
300
ری ایکشن اسکور
315
پوائنٹ
119
درست کہا بھائ خضر حیات۔ بات ابن عربی پر ہو رہی ہے اس لیۓ اس بات کا جواب نہیں دیا گیا تھا۔
ویسے بھائ عقیل بندہ وہی ہے جو کہ اردو مجلس کے حوالے سے پہچانا جاتا ہے۔ لیکن چاہے وہ اردو مجلس ہو، محدث فورم ہو یا صراط الہدی سب کی ایک ہی پہچان ہے یعنی صحیح دین کی تبلیغ اور اتباع قران و سنت ۔ اور الحمدللہ مین ان سب کا حصہ بننے پر فخر محسوس کرتا ہوں۔
بابر بھائی مجلس کے علاوہ المتقی پر بھی آپ بڑے بے تاب تھے،آپ بس مجھے اتنا بتا دے کہ کیا آپ مطلق تصوف کے مخالف ہیں ،اور اگر مخالف ہیں تو آپ تصوف کو کیا سمجھتے ہیں؟
اور ابن عربی ؒ کا جواب مفتی عابد صاحب دے چکے ہیں ،مگر یہ جزوی مباحث ہیں ،آپ کو اصل میں جو تصوف پرجو بڑا اعتراض یا سوال سجھتے ہیں وہ پیش کریں ،لیکن ایک درخواست یہ ہے کہ اگر آپکا تصوف پر وسیع مطالعہ ہے ،(کیونکہ عملی تعلق تو آپکا تصوف سے ہو نہیں سکتا)تو میدان حاضر ہے اور اگر کاپی پیسٹ سےکام چلانا تو پلیز پھر معاف کیجیے گا۔
 

بابر تنویر

مشہور رکن
شمولیت
اکتوبر 02، 2011
پیغامات
227
ری ایکشن اسکور
692
پوائنٹ
104
محترم جناب عقیل صاحب یہاں بات ابن عربی کے حوالے سے ہو رہی اور آپ سے درخواست کرتا ہوں کہ یہاں اسی حوالے سے بات کیجیۓ پوسٹ نمبر 1 اور میری پوسٹ نمر 8 اور 13 پر اپنی راۓ سے نواز دیجیۓ۔ کہ ابن عربی کے یہ عقائد نبئ کریم کے طریق کے مطابق ہیں یا اس کے مخالف۔ بھائ خضر حیات سے بھی درخواست کروں گا کہ اس تھریڈ میں ابن عربی کے حوالے سے ہی بات کیجیۓ ۔
جناب عقیل صاحب جہان تک کاپی پیسٹ کی بات ہے تو میں نے جہان سے کاپی پیسٹ کیا ہے وہان بھی میرا اپنا ہی لکھا ہوا تھا اور یہ بات آپ بخوبی جانتے ہیں۔ اور جہاں سے لکھا اس کا حوالہ بھی دے دیا تھا۔ اس حوالے سے یہ بتا دیجیۓ کہ آپ جو کـچھ لکھتے ہیں وہ آپ کی اپنی فیکٹری کا تیار کردہ ہوتا ہے یا کہین سے پڑھ کر لکھتے ہیں۔

ملتقی میں بھی آپ نے مجھے براہ راست پیغام بھیجا تھا کہ میں اپنا سوال وہاں سے ہٹا لوں کیون کیا آپ کو میرے سوالوں سے ڈر لگتا ہے؟ ۔ اردو مجلس پر بھی آپ نے فرمایا تھا کہ آپ مجھ سے بحث نہیں کرنا چاہتے۔
اور ہاں میں جب بھی آپ سے بات کروں گا تو ابن عربی، بسطامی ، شعرانی اور ان جیسے بڑے صوفیاء کے عقائد کے حوالے سے کروں گا۔ بالکل اسی طرح جس طرح مین نے آپ سے بایزید بسطامی کے تزکہہ نفس کے حوالے سے دریافت کیا تھا کہ وہ طریقہ شریعت کے مطابق ہے یا نہیں مگر آپ نے جواب سے پہلو تہی اختیار کر لی تھی۔
مجھے یہ بتا دیجیۓ کہ کوہ قاف کو کتنے بیلوں نے سینگ پر اٹھا رکھا ہے۔ یہ بھی بر صغیر کے ایک بڑے صوفی کا فرمان ہے۔ حوالہ میں آپ کو دے دوں گا۔
 
Top