• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

تقلید کیا ہے ؟

گڈمسلم

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 10، 2011
پیغامات
1,407
ری ایکشن اسکور
4,912
پوائنٹ
292
تقلید کیا ہے ؟

شریعت کے مطالعہ سے معلوم ہوتا ہے کہ جو دین اللہ تعالی نے محمدﷺ پر نازل کیا ہے۔وہ آسان ہے اور ہر کسی خاص وعام کی سمجھ میں آنے والا ہے۔اور آسان بھی کیوں نہ ہو کیونکہ عالمگیر جو ہے۔ہمارے کچھ بھائی عوام کو یہ دعوت دیتے رہتے ہیں کہ قرآن وحدیث پہ ڈائریکٹ عمل نہیں کیا جاسکتا۔ہر عامی کےلیے اس کا سمجھنا آسان نہیں۔اگر شریعت کو سمجھنا ہے تو پھر کسی امام کی تقلید کرنا پڑے گی تاکہ دین پر اسی طرح عمل کیا جائے جس طرح اماموں نے عمل کرکے بتایا ہے اور ظاہر ہے اتنے بڑے اماموں نے جوں عمل کیا اور جس طرح مسائل میں ہماری رہنمائی فرمائی وہی بہتر ہے نہ کہ ہم آج اپنی سوچ لے کر دین پر عمل کریں وغیرہ وغیرہ۔
ہماری بھائیوں سےعرض کہ آخر یہ تقلید ہے کیا؟ کچھ ہمیں بھی اس سے آگاہ کیا جائے؟ کیونکہ دین کو تقلید کے بغیر سمجھنا مشکل ہے۔تو جو دین بغیرتقلید کے سمجھنا مشکل ہو وہ تقلید کے ذریعے کیسے آسان ہوجاتا ہے۔
اس تھریڈ میں ہم اپنے بھائیوں سے تقلید کے بارے میں رہنمائی لیں گے۔تاکہ اگر تقلید اتنی مستحسن چیز ہے اور اس کے بغیر چارہ کار بھی نہیں اور دین ودنیا کی بھلائی بھی اسی میں ہے۔تو پھر ہم اس سے پیچھے کیوں رہیں؟ اتنی مستحسن چیز تو ہر مسلمان کو قبول کرلینی چاہیے۔کیا خیال ہے ؟
تو ہم پہلے تو یہ جاننے کی کوشش کریں گے کہ یہ تقلید ہے کیا ؟
نوٹ:
ہمارے حنفی بھائی ابن جوزی اور تلمیذ بھائی خاص طور پر اس میں ہماری رہنمائی کریں۔جزاکم اللہ خیرا واحسن الجزاء
 

گڈمسلم

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 10، 2011
پیغامات
1,407
ری ایکشن اسکور
4,912
پوائنٹ
292
ہمارے بھائی ابن جوزی، تلمیذ، قاسم، جمشید
یہ پوسٹ ہم نے آپ کے رحم وکرم پہ چھوڑی ہوئی ہے۔ادھر بھی روشنی ڈالنے کی کوشش کریں۔تاکہ ہمیں معلوم ہوجائے کہ یہ تقلیدآخرہے کیا؟ اور ہم بھی اس کو اپنا سکیں۔جزاک اللہ ہمت کریں
 

تلمیذ

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 12، 2011
پیغامات
765
ری ایکشن اسکور
1,506
پوائنٹ
191
ماشاء اللہ دعوی احناف کے متعلق سیکھنے کا ہے اور بات اپنے فورم پر کر رہے ہیں ۔ اگر آپ واقعی اپنے دعوی میں سچے ہیں تو کسی حنفی مدرسہ رابطہ کریں یا جنفی فورم پر جائیں ۔ یہاں گنتی کے دوچار دیوبندیوں کے پاس ٹائم ہوا تو جواب آجائے گا ورنہ جو چاہیں نتیجہ اخذ کرلیں ۔ قیامت میں کے دن ویسے ہی فیصلہ ہو جائے گا کوں حق پر تھا ۔
اپنے متعلق میں اتنا کہ سکتا ہوں میں ہر تھریڈ میں جواب دے بھی نہیں سکتا اور نہ میں ہر تھریڈ پڑھ پاتا ہوں۔
اپنے حلقے میں رہتے ہوئے اپنوں سے داد تو پائی جاسکتی ہے حق نہیں ۔
 

گڈمسلم

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 10، 2011
پیغامات
1,407
ری ایکشن اسکور
4,912
پوائنٹ
292
ماشا اللہ دعوی احناف کے متعلق سیکھنے کا ہے اور بات اپنے فورم پر کر رہے ہیں
بھائی میرے احناف کے متعلق سیکھنے کا نہیں اور آپ کو سمجھ اس وجہ سے نہیں آیا کہ آپ نے بن پڑھے تبصرہ جو فرمادیا۔پڑھو گے تو سمجھ آئے گی کہ پوسٹ میں لکھا کیا تھا۔؟ بھائی احناف کے متعلق سیکھنے سے اللہ محفوظ ہی رکھے ہمارے لیے قرآن وحدیث ہی کافی ہے۔بس صرف اتنا معلوم کرنے کےلیے موضوع کو شروع کیا ہے۔کہ ہمارے بھائی تقلید کو مستحسن چیز بتلاتے ہیں ذرا ہمیں بھی تو آگاہ کریں ناں کہ تقلید ہے کیا؟
بس اتنی سی بات تھی اور آپ نے پتہ نہیں کہاں سے کہاں پہنچا دیا۔
اگر آپ واقعی اپنے دعوی میں سچے ہیں تو کسی حنفی مدرسہ رابطہ کریں یا جنفی فورم پر جائیں۔
ارے برادر تقلید مستحسن چیز ہے۔تقلید واجب ہے۔ہر شخص تقلید کا مستحق ہے وغیرہ وغیرہ آپ ہی تو کہتے پھرتے ہیں۔اور برسوں سے لگے ہوئے ہیں اس کی حفاظت کےلیے لوہے کی چادریں بنانے میں اور ان چادروں میں آپ اس بات تک کا خیال نہیں کرتے کہ اساسیات دین بھی ان سے متاثر ہورہی ہے۔تو آپ کو اپنی محبوب چیز پیش کرنے میں دقت تو نہیں ہونی چاہیے۔چاہے جس کا بھی فورم ہو
باقی رہا مقلدین کے فورمز کا حال تو وہ آپ سے مخفی نہیں جہاں گالی گلوچ اور اخلاق رذیلہ کے سوا ملتا کیا ہے۔اور حق فورم پر بھی تراویح پر بحث کرکے دیکھ چکا ہوں۔کوئی کتاب پیش کرو تو کہہ دیا جاتا تھا کہ یہاں غیر مسلک والوں کی کتابیں پیش کرنے کی اجازت نہیں ہے۔واہ یہ تو ہے باقی فورمز کا حال
ہم بہت خوش ہیں محدث فورم کی انتظامیہ سے کہ یہاں اپنی بات کہنے کی کھلی چھٹی ہوتی ہے۔اس لیے تقلید کیا ہے؟ کے بارے میں جاننے کےلیے یہاں ہی تھریڈ بنایا ہے۔
یہاں گنتی کے دوچار دیوبندیوں کے پاس ٹائم ہوا تو جواب آجائے گا ورنہ جو چاہیں نتیجہ اخذ کرلیں ۔
اس موضوع پر تو ضرور جواب دینا چاہیے چاہے ایک ہی آپ کا ہم مسلک کیوں نہ ہو۔یہ تو آپ کی مستحسن چیز کا مسئلہ ہے بھائی جان اور ہم کہہ رہے ہیں کہ آپ ہمیں بتائیں تاکہ ہم بھی دل وجان سے قبول کریں۔
ایک مثال پیش کرتا ہوں کہ اگر کوئی عیسائی اپنے ہی فورم پہ کہہ دے کہ کوئی بھی مسلمان مجھے اسلام کے بارے میں بتائے اگر اچھا لگا تو میں قبول کرلوں گا۔تو مسلمان کو آگے سے اس طرح کا جواب دینا چاہیے جس طرح آپ نے دیا ہے؟ فیاللعجب
قیامت میں کے دن ویسے ہی فیصلہ ہو جائے گا کوں حق پر تھا۔
یعنی اصلاح امت کا کوئی درد نہیں یعنی جو جہاں مر رہا ہے مرنے دو۔افسوس
اور پھر کیا اس طرح کی روش سے آپ بچ سکو گے۔؟ کیا اللہ تعالی پوچھیں گے نہیں ؟
اپنے متعلق میں اتنا کہ سکتا ہوں میں ہر تھریڈ میں جواب دے بھی نہیں سکتا اور نہ میں ہر تھریڈ پڑھ پاتا ہوں۔
آپ کو نہیں کہا جاتا کہ آپ ہر تھریڈ کا مطالعہ کریں اور پھر ہر تھریڈ کا جواب دیں۔پر جہاں آپ لوگوں سے جواب مانگا جارہا ہوں وہاں تو دینا چاہیے
اپنے حلقے میں رہتے ہوئے اپنوں سے داد تو پائی جاسکتی ہے حق نہیں ۔
بھائی جان حق کو تو جاننے کےلیے پوسٹ شروع کی ہے کہ اگر دین تقلید کے بغیر سمجھ نہیں آسکتا تو پھر اس کا مطلب ہے کہ ہم حق سے دور ہیں ؟ آپ ہمیں تو اس حق کے بارے میں بتائیں کہ جس پر آپ ہیں۔اور آپ کے ہم نواں زندہ ہوتے ہی جنت کے لطیفے بنا بنا کر چھوڑتے رہتے ہیں۔یعنی حق پر ہیں اور یقین ہے کہ جنت میں چلے جائیں گے اس لیے جو مرضی اس بارے زبان چلاتے پھریں۔ہائے افسوس
 
شمولیت
دسمبر 28، 2011
پیغامات
153
ری ایکشن اسکور
420
پوائنٹ
57
شریعت کے مطالعہ سے معلوم ہوتا ہے کہ جو دین اللہ تعالی نے محمدﷺ پر نازل کیا ہے۔وہ آسان ہے اور ہر کسی خاص وعام کی سمجھ میں آنے والا ہے۔
شیعہ اپنے فہم سے دین سمجھ رہا ہے۔ قادیانی اپنے فہم سے اور دیگر اپنے اپنے فہم اس آسان دین کو سمجھ رہے ہیں۔ کیونکہ آسان ہے اور ہر ایک کی سمجھ میں آنے والا ہے۔۔
لیکن ہم کہتے ہیں کہ نصیحت پکڑنے کے لحاظ سے آسان ہے کیونکہ اس میں عبرت کو سابقہ امم کے کافی واقعات مذکور ہیں۔ اللہ پاک اپنی خالقیت ،مالکیت، رزاقیت اور ربوبیت کی مثالیں بیان کرکے وضاحت کرتا ہے اور غور و تدبر کی دعوت دیتا ہے۔
اسکے علاوہ قرآن میں ایسی باتیں ہیں جن کا معنی و مفہوم کسی کو معلوم نہیں اور متشابہات آیات بھی ہیں اس میں اس لئے آسان بھی نہیں۔ اور احکام کا استنباط بھی آسان نہیں۔
ھو الذی انزل علیک الکتٰب منہ اٰیت محکمٰت ھن ام الکتٰب و اٰخرمتشٰبھٰت فاما الذین فی قلوبھم زیغ فیتبعون ماتشابہ منہ ابتغاء الفتنۃ وابتغاء تاویلہ
ومایعلم تاویلہ الا اﷲ م و الراسخون فی العلم یقولون اٰمنّا بہ کل من عند ربنا وما یذکرالا اولوالالباب
سورہ اٰل عمران آیت 7


وہی تو ہے جس نے تم پر کتاب نازل کی جس کی بعض آیتیں محکم ہیں (اور) وہی اصل کتاب ہیں اور بعض متشابہ ہیں تو جن لوگوں کے دلوں میں کجی ہے وہ متشابہات کا اتباع کرتے ہیں تاکہ فتنہ برپا کریں اور مراد اصلی کا پتہ لگائیں حالانکہ مراد اصلی خدا کے سوا کوئی نہیں جانتا اور جو لوگ علم میں دست گاہ کامل رکھتے ہیں وہ یہ کہتے ہیں کہ ہم ان پر ایمان لائے یہ سب ہمارے پروردگار کی طرف سے ہیں اور نصیحت تو عقل مند ہی قبول کرتے ہیں
جب ہر کوئی دین کو آسان سمجھنے لگتا ہے اور اپنے فہم پر بھروسہ کرنے لگتا ہے تب خودساختہ مجتھد کیساتھ یہ بھی ہو سکتا ہے
يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا

تقلید اجتھادی مسائل میں ہے۔عامی کا قرآن میں اپنی رائے سے کچھ کہنا گمراہی کے قریب ہے غالبآ اس بارے کو ئی حدیث بھی ہے علماء حضرات کو معلوم ہوگا۔ اس لیے اپنے فہم پر فہم علماء کو ترجیح دینا بہتر ہے۔ اس لیے تقلید کا مطلب ہوا قرآن و سنت کے سمجنھے میں اپنے نفس کی اتباع چھوڑ کر علماء سلف صالحین کی قرآن و سنت کی تشریح کو معتبر جاننا اور اسکی اتباع کرنا۔
تو ہم پہلے تو یہ جاننے کی کوشش کریں گے کہ یہ تقلید ہے کیا ؟
تقلید اتباع ہے
 

گڈمسلم

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 10، 2011
پیغامات
1,407
ری ایکشن اسکور
4,912
پوائنٹ
292
جزاکم اللہ خیرا
شیعہ اپنے فہم سے دین سمجھ رہا ہے۔ قادیانی اپنے فہم سے اور دیگر اپنے اپنے فہم اس آسان دین کو سمجھ رہے ہیں۔ کیونکہ آسان ہے اور ہر ایک کی سمجھ میں آنے والا ہے۔۔
جی بھائی بالکل وہ ایسا ہی کررہے ہیں۔لیکن دین کے آسان ہونے کے باوجود ان کی فہم صحیح کام کیوں نہیں کرتی؟ کیا کہیں دشمنی، تعصب، ہٹ دھرمی، تقلید شخصی وغیرہ بیچ میں آڑے تو نہیں ؟
لیکن ہم کہتے ہیں کہ نصیحت پکڑنے کے لحاظ سے آسان ہے
یعنی جس نے نصیحت پکڑنی ہو اس کےلیے آسان ہے۔باقی جو نصیحت پکڑ چکا ہو اس کےلیے مشکل ہے؟ مزید وضاحت کردیتا ہوں آپ کے ان الفاظ کی جو سمجھ مجھے آئی ہے کہ غیر مسلم کے سامنے دین کو بیان کرو تو وہ سمجھ جائے گا اور نصیحت کو قبول کرلے گا۔لیکن جب وہ نصیحت کو قبول کرلے گا اور مسلمان ہوجائے گا تو پھر اس کےلیے مشکل ہوجائے گا اور اس کو کسی نہ کسی کی تقلید کرنا ہوگی۔کیا آپ کا یہی مطلب تھا ؟
جب ہر کوئی دین کو آسان سمجھنے لگتا ہے اور اپنے فہم پر بھروسہ کرنے لگتا ہے تب خودساختہ مجتھد کیساتھ یہ بھی ہو سکتا ہے
يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا
یعنی دین آسان ہونے کی وجہ سے دورنبویﷺ سے لے کر چاروں اماموں تک جتنے بھی لوگ آئے وہ دین کو صحیح سمجھتے آئے اور اس کے بعد سے اب تک لوگ دین کو صحیح نہیں سمجھ سکتےاس لیے تقلید واجب ہوجاتی ہے؟
یہاں ایک کنفیوژن پیدا ہورہی ہے کہ وہ کیا خاص بات تھی کہ کہ پہلے تو لوگ سمجھتے چلے آرہے تھے۔اور امام پیدا بھی نہیں ہوئے تھے لیکن جوں ہی امام پیدا ہوئے لوگوں کی سمجھ جواب دے گئی اور ان کو اماموں کا مقلد ٹھہرا دیا گیا۔آخر کیا وجہ ہے کہ لوگ دین کو کیوں نہیں سمجھ سکتے تھے ؟ یا کوئی اور وجوہات تھیں۔؟
تقلید اجتھادی مسائل میں ہے۔
بھائی میرا سرمایہ علم بہت کم ہے اس لیے مجھے وضاحت طلب کرنے کی ضرورت پڑتی ہے۔آپ نے کہا کہ تقلید اجتھادی مسائل میں ہے۔اس سے ایک بات تو واضح ہوگئی کہ جو مسئلہ نصوص شرعیہ سے ثابت ہوگا اس میں تقلید نہیں ہوگی۔رائٹ؟
تو کیا جو اجتھادی مسائل ہوتے ہیں ان کی اصل شریعت میں نہیں ہوتی ؟ اس مسئلہ کو مجتہدین اپنی طرف سے بیان کردیتے ہیں؟ یا پھر کسی شرعی نص پر قیاس وغیرہ کرتےہوئے اس کاحل تلاش کرتےہیں ؟
عامی کا قرآن میں اپنی رائے سے کچھ کہنا گمراہی کے قریب ہے
یعنی گمراہی کے قریب ہے لیکن یقیناً گمراہی نہیں ہے؟ کیا پورے قرآن میں عامی کے ساتھ یہی رویہ برتا جائے گا؟
غالبآ اس بارے کو ئی حدیث بھی ہے علماء حضرات کو معلوم ہوگا۔ اس لیے اپنے فہم پر فہم علماء کو ترجیح دینا بہتر ہے۔
جزاک اللہ بھائی پر کن علماء کےفہم کو ترجیح ہوگی اس کی تخصیص کون کرے گا۔؟ ایسےتو ہر کوئی کہتا پھرے گا کہ ہمارےعلماء کو ترجیح ہوگی وغیرہ وغیرہ۔اور اس سے ناختم ہونے والا جھگڑا پیدا ہوجائے گا
اس لیے تقلید کا مطلب ہوا قرآن و سنت کے سمجنھے میں اپنے نفس کی اتباع چھوڑ کر علماء سلف صالحین کی قرآن و سنت کی تشریح کو معتبر جاننا اور اسکی اتباع کرنا۔
آپ نے تقلید کا مطلب بیان کیا کہ ’’قرآن و سنت کے سمجنھے میں اپنے نفس کی اتباع چھوڑ کر علماء سلف صالحین کی قرآن و سنت کی تشریح کو معتبر جاننا اور اسکی اتباع کرنا‘‘ پہلے تو آپ مجھے یہ بتائیں کہ یہ آپ نے تقلید کی تعریف کی ہے؟ یا پھر خلاصہ بیان کیا ہے؟ آپ نے اپنے الفاظ میں مطلب کہا ہے لیکن مطلب بھی کسی بات کا اخذ کیا جاتا ہے اور پہلے اس بات کو بیان کیا جاتا ہے۔اس لیے پہلے تقلید کو جانیں گے اور پھر مطلب پہ آئیں گے۔ان شاءاللہ
تقلید اتباع ہے
اس کو آگےتک موخر کرتےہیں۔
 
شمولیت
دسمبر 28، 2011
پیغامات
153
ری ایکشن اسکور
420
پوائنٹ
57
جزاکم اللہ خیرا
اس لیے پہلے تقلید کو جانیں گے اور پھر مطلب پہ آئیں گے۔ان شاءاللہ
پہلے بھی آپ نے کہا تھا پوسٹ ١
تو ہم پہلے تو یہ جاننے کی کوشش کریں گے کہ یہ تقلید ہے کیا ؟
آپ نے صحیح فرمایا پہلے یہ جان لو پھر آگے چلتے ہیں
تقلید اتباع ہے
 

قاسم

مبتدی
شمولیت
مارچ 11، 2012
پیغامات
34
ری ایکشن اسکور
97
پوائنٹ
0
گڈ مسلم آپ غیر مقلد ہی رہیں ان شاء اللہ اس سے ہمیں کوئی فرق ہی نہیں پڑے گا اگر آپ کو عبرت لینی ہے تو اپنے رفیق طاہر صاحب اور شاہد نذیر صاحب جیسے صنادید سے لے لیں، باقی ہم کیا کریں جب آپ پھنس جاتے ہیں تو فورا رفیق طاہر کی طرح تقلید کی تعریف بدل لیتے ہو اور بزبان حال کہتے ہو کہ ہذا اصطلاحنا ولا مشاحۃ فی الاصطلاح جیسا کہ درج ذیل لنک میں مشاہدہ ہوں
http://www.kitabosunnat.com/forum/حنفی-155/امام-ابو-حنیفہ-کسی-کتاب-کے-مصنف-نہیں-ہیں-انور-شاہ-کاشمیری-5667/#post34733
بمشکل وقت نکال پاتا ہوں غریب آدمی ہوں سارا دن مزدوری میں بیت جاتا ہے ریال کا کوئی بندوبست نہیں ہے نا !!!!!!!!!!نہیں تو ہم بھی بیٹھ کے اچھی طرح مطالعہ کرکے آپ سے دودو ہاتھ ہو لیتے ،اتنی گپ شپ پر ہی گذارا کریں، یاد دہانی کا شکریہ
 

ابن داود

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
نومبر 08، 2011
پیغامات
3,416
ری ایکشن اسکور
2,733
پوائنٹ
556
تقلید اتباع ہے
آپ کے حکیم الامت دیوبندیہ مولانا اشرف علی تھانوی صاحب تو اس کے برعکس کہتے ہیں!! آپ تو ان سے بھی بڑے حکیم معلوم ہوتے ہیں!!!!
حوالہ مطلوب ہو تو طلب کیجئے گا!!
 

گڈمسلم

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 10، 2011
پیغامات
1,407
ری ایکشن اسکور
4,912
پوائنٹ
292
بھائی جان میری پوسٹ نمبر6 میں بہت ساری باتیں پوچھی گئی تھیں جن میں اشکالات تھے۔لیکن آپ نے کسی ایک کی طرف بھی توجہ نہیں دی۔آپ سے گزارش ہے کہ ضرور توجہ دینا۔باقی آپ نے اپنی پوسٹ میں تقلید کا یوں مطلب اخذ کیا تھا کہ
’’اس لیے تقلید کا مطلب ہوا قرآن و سنت کے سمجنھے میں اپنے نفس کی اتباع چھوڑ کر علماء سلف صالحین کی قرآن و سنت کی تشریح کو معتبر جاننا اور اسکی اتباع کرنا۔‘‘
بھائی یہاں پر آپ اگرایسی مثال بیان کردیں کہ جس میں اگر ہم قرآن وسنت کو سمجھنے میں اپنے نفس کی اتباع کریں گے تو گمراہ ہوجائیں گے اور اگر سلف صالحین کی بات مانیں گے تو صحیح راستے پر رہیں گے۔اور پھر ساتھ یہ بھی بتلانا کہ باقی علمائے احناف میں سے اس مطلب اخذ کرنے پر آپ کا کس کس نے ساتھ دیا ہے؟
اور پھر آپ نے لفظ ’’سلف صالحین‘‘ کا استعمال کیا ہے۔سلف صالحین سے آپ کی کیا مراد ہے؟
تقلید اتباع ہے
گڈ بھائی جان آپ نے میرے اس سوال ’’تقلید کیا ہے؟‘‘ کا جواب یہ دیا کہ تقلید اتباع ہے۔یعنی جو آدمی تقلید کررہا ہے وہ اصل میں اتباع کررہا ہے اور جو اتباع کررہا ہے وہ اصل میں تقلید کررہا ہے۔
میں یہ پوچھنا چاہتا ہوں کہ یہ اصطلاح ’’تقلید ہی اتباع ہے‘‘ کب معرض وجود میں آئی ؟ اور پھر معرض وجود میں آنے کا مقصدومطلب کیا تھا ؟ اور پھر یہ تقلید ( آپ کے الفاظ میں اتباع) ہر مجتہد وعالم کی جن کا شمار اہل الذکر میں ہوتا ہے یا اہل الذکر میں سے کسی مخصوص مجتہد کی؟ اور اگر مخصوص مجتہد کی تو پھر اس کی تخصیص کس بنیاد پر ؟
جب قرآن ٍپاک میں (ت ب ع) مادہ ماجود ہے جس سے اتباع کا لفظ بنا ہے۔تو پھر اتباع کا ہی لفظ استعمال کیا جاتا۔اس کی جگہ پہ تقلید کا لفظ کیوں معرض وجود میں لایا گیا؟
 
Top