• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

تمام مقلدین کو کھلا چیلنج ہے (کہ کسی صحابی سے تقلید کا حکم اور اس کا واجب ہونا ثابت کر دیں)

محمد علی جواد

سینئر رکن
شمولیت
جولائی 18، 2012
پیغامات
1,986
ری ایکشن اسکور
1,553
پوائنٹ
304
اگر تقلید کے ہر پہلو سے گفتگو کرنی تھی تو تھریڈ میں یہ سوال کیا دھوکہ دہی کے لئیے لگایا تھا
تمام مقلدیں کو کھلا چیلنج ہے (کہ کسی صحابی سے تقلید کا حکم اور اس کا واجب ہونا ثابت کر دیں
اعتراض کچھ کیا اور جب لاجواب ہوگئے تو ديکر موضوعات چھیڑ دیے

تو یہ سوال کیوں پوچھا گيا ۔
تمام مقلدیں کو کھلا چیلنج ہے (کہ کسی صحابی سے تقلید کا حکم اور اس کا واجب ہونا ثابت کر دیں
سوال تو یہ ہونا چاءھئيے تھا تقلید کو حدیث رسول سے ثابت کرو ، اب جب صحابی کے حوالہ سے قول بیان کردیا گيا تو حدیث کا حوالہ مانگا جارہا ہے اور اگر کسی متعلق تھریڈ میں حدیث کے حوالہ سے جواب دیا گيا تو مجھے یقین واثق ہے کہ بات قرآن پر چلی جائے گي

جب تحقیق ہی نہیں تو بیچ میں کودے کیوں ، ویسے تو غیر مقلد ہر بات میں تحقیق اور دلیل کی بات کرتےہیں اور علمی قابلیت اتنی ہے کہ بغیر تحقیق و دلیل کے کود پڑتے ہیں تو غیر متعلق امور چھیڑتے ہیں


یعنی کسی صحابی کا قول اس تک صحیح نہ مانے جائے گا جب تک ثابت نہ ہوجائے کہ وہ خود اس پر عامل ہے ۔ ما شاء اللہ یہ اقوال کی تصحیح و تضعیف کا اصول آپ نے کہا سے لیا ، ذرا حوالہ دیں تاکہ ثابت ہوجائے غیر مقلدین تحقیق کے بعد بحث میں کودتے ہیں خوامخواہ نہیں
آپ کا تو وہی حال ہے کہ میٹھا میٹھا ہپ ہپ کڑوا کڑوا تھو تھو -

جب تقلید کے بارے میں سوال کرو تو آئیں بائیں شائیں - کہ تقلید صرف عامی پر ضروری ہے - اور جب اسی تقلید کے بارے میں ان کے امام کے نظریات یا عمل جاننے کے بارے میں پوچھا جاتا ہے تو جواب نا دارد - بس غصے سے لال پیلے ہو جاتے ہیں-

اوپر سے تقلید کے وجوب اور اپنے امام کی قابلیت کو ثابت کرنے کے لئے آپ کے نام نہاد علماء یہ آیت بیان کرتے نہیں تھکتے کہ :

فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ سوره النحل ٤٣
سو اگر تمہیں معلوم نہیں تو اہلِ علم سے پوچھ لو
-

لیکن جب پوچھا جاتا ہے کہ کیا وجہ ہے کہ عقائد میں امام صاحب کی تقلید کیوں نہیں کی جاتی - تو یہی احناف اپنے ہی امام کو اہل علم کی لسٹ سے خارج قرار دے دیتے ہیں - اب وجہ تو یہی لوگ بتا سکتے ہیں کے یہ علمی خیانت کیوں سر انجام دی جاتی ہے ؟؟؟

جن کو آپ غیر متعلق امور قرار دے رہے ہیں ان کے جوابات آپ کے غیر مطلقہ سوالات کے زمن میں ہی دے گئے ہیں - اپنی پوسٹ پر جا کر چیک کرلیں -

اور ظاہر ہے صحابہ کرام ہم مسلمانوں کی طرح نہیں تھے کہ ایک بات که دی اور اس عمل نہیں- جو بات کہتے تھے اس پر عمل بھی ثابت ہوتا تھا - اسی لئے آپ سے پوچھا ہے کہ حضرت عبدللہ بن مسعود رضی الله عنہ ظاہر ہے کسی نا کسی کے تو مقلد ہونگے - ہمیں نہیں معلوم تو آپ ہی بتا دیں تک کہ ہماری بھی تسلی ہو جائے-
 
شمولیت
اگست 11، 2013
پیغامات
17,117
ری ایکشن اسکور
6,800
پوائنٹ
1,069
بات اپنی جگہ باقی ہے
تمام مقلدیں کو کھلا چیلنج ہے (کہ کسی صحابی سے تقلید کا حکم اور اس کا واجب ہونا ثابت کر دیں)
 

تلمیذ

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 12، 2011
پیغامات
765
ری ایکشن اسکور
1,506
پوائنٹ
191
آپ کا تو وہی حال ہے کہ میٹھا میٹھا ہپ ہپ کڑوا کڑوا تھو تھو -

جب تقلید کے بارے میں سوال کرو تو آئیں بائیں شائیں - کہ تقلید صرف عامی پر ضروری ہے - اور جب اسی تقلید کے بارے میں ان کے امام کے نظریات یا عمل جاننے کے بارے میں پوچھا جاتا ہے تو جواب نا دارد - بس غصے سے لال پیلے ہو جاتے ہیں-

اوپر سے تقلید کے وجوب اور اپنے امام کی قابلیت کو ثابت کرنے کے لئے آپ کے نام نہاد علماء یہ آیت بیان کرتے نہیں تھکتے کہ :

فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ سوره النحل ٤٣
سو اگر تمہیں معلوم نہیں تو اہلِ علم سے پوچھ لو
-

لیکن جب پوچھا جاتا ہے کہ کیا وجہ ہے کہ عقائد میں امام صاحب کی تقلید کیوں نہیں کی جاتی - تو یہی احناف اپنے ہی امام کو اہل علم کی لسٹ سے خارج قرار دے دیتے ہیں - اب وجہ تو یہی لوگ بتا سکتے ہیں کے یہ علمی خیانت کیوں سر انجام دی جاتی ہے ؟؟؟

جن کو آپ غیر متعلق امور قرار دے رہے ہیں ان کے جوابات آپ کے غیر مطلقہ سوالات کے زمن میں ہی دے گئے ہیں - اپنی پوسٹ پر جا کر چیک کرلیں -

اور ظاہر ہے صحابہ کرام ہم مسلمانوں کی طرح نہیں تھے کہ ایک بات که دی اور اس عمل نہیں- جو بات کہتے تھے اس پر عمل بھی ثابت ہوتا تھا - اسی لئے آپ سے پوچھا ہے کہ حضرت عبدللہ بن مسعود رضی الله عنہ ظاہر ہے کسی نا کسی کے تو مقلد ہونگے - ہمیں نہیں معلوم تو آپ ہی بتا دیں تک کہ ہماری بھی تسلی ہو جائے-
اگر دوسرے مباحث چھیڑنے تھے تو موضوع یہ کیوں رکھا
تمام مقلدیں کو کھلا چیلنج ہے (کہ کسی صحابی سے تقلید کا حکم اور اس کا واجب ہونا ثابت کر دیں
 

تلمیذ

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 12، 2011
پیغامات
765
ری ایکشن اسکور
1,506
پوائنٹ
191
بات اپنی جگہ باقی ہے
تمام مقلدیں کو کھلا چیلنج ہے (کہ کسی صحابی سے تقلید کا حکم اور اس کا واجب ہونا ثابت کر دیں)
اسی کا تو جواب دے رہا ہوں
-وأخرجه البيهقي في"السنن الكبرى"(10/116): أخبرنا أبو عبد الله الحافظ ،ثنا أبو الحسين محمد بن أحمد القنطري ،ثنا أبو الأحوص القاضي، ثنا محمد بن كثير المصيصي ،ثنا الأوزاعي ،حدثني عبدة بن أبي لبابة، أن بن مسعود -رضي الله عنه- قال :
(( ألا لا يقلدن رجل رجلاً دينه ،فإن آمن آمن وإن كفر كفر ،فإن كان مقلداً لا محالة ،فليقلد الميت ويترك الحي، فإنّ الحي لا تؤمن عليه الفتنة )).

عبد اللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ کہ رہے ہیں کہ
فليقلد الميت
اگر آپ عربی گرائمر سے نابلد ہیں تو اپنے کسی عالم سے پوچھ لیں (ان سے دلیل ضرور مانگئیے گا کیوں کہ بغیر دلیل قول تو تقلید ہوجائے گا )
حدیث میں کئی حکم مندجہ ذیل صیغہ پر دئيے گے ہیں
ف + لام تاکیدی + حکمیہ صیغہ ،
اور یہاں بھی یہ صیغہ مستعمل ہے ۔
تو عبد اللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ کے قول سے تقلید کا وجوب بھی ثابت ہوگيا وللہ الحمد
آخر آپ کو میرے جواب سمجھنے سے کیا مانع ہے
1- جہالت
2- کم علمی
3- احناف سے بغض
4- شرارت

اگر میرے جواب پر کوئی اعتراض ہے تو پیش کریں غیر متعلق کاپی پیسٹ نہ کریں
 
شمولیت
اگست 11، 2013
پیغامات
17,117
ری ایکشن اسکور
6,800
پوائنٹ
1,069
اسی کا تو جواب دے رہا ہوں
-وأخرجه البيهقي في"السنن الكبرى"(10/116): أخبرنا أبو عبد الله الحافظ ،ثنا أبو الحسين محمد بن أحمد القنطري ،ثنا أبو الأحوص القاضي، ثنا محمد بن كثير المصيصي ،ثنا الأوزاعي ،حدثني عبدة بن أبي لبابة، أن بن مسعود -رضي الله عنه- قال :
(( ألا لا يقلدن رجل رجلاً دينه ،فإن آمن آمن وإن كفر كفر ،فإن كان مقلداً لا محالة ،فليقلد الميت ويترك الحي، فإنّ الحي لا تؤمن عليه الفتنة )).

عبد اللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ کہ رہے ہیں کہ
فليقلد الميت
اگر آپ عربی گرائمر سے نابلد ہیں تو اپنے کسی عالم سے پوچھ لیں (ان سے دلیل ضرور مانگئیے گا کیوں کہ بغیر دلیل قول تو تقلید ہوجائے گا )
حدیث میں کئی حکم مندجہ ذیل صیغہ پر دئيے گے ہیں
ف + لام تاکیدی + حکمیہ صیغہ ،
اور یہاں بھی یہ صیغہ مستعمل ہے ۔
تو عبد اللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ کے قول سے تقلید کا وجوب بھی ثابت ہوگيا وللہ الحمد
آخر آپ کو میرے جواب سمجھنے سے کیا مانع ہے
1- جہالت
2- کم علمی
3- احناف سے بغض
4- شرارت

اگر میرے جواب پر کوئی اعتراض ہے تو پیش کریں غیر متعلق کاپی پیسٹ نہ کریں


میں نہ جو سوال کیا ہے وہ یہ ہے

تمام مقلدیں کو کھلا چیلنج ہے (کہ کسی صحابی سے تقلید کا حکم اور اس کا واجب ہونا ثابت کر دیں)


آپ نے جو جواب دیا ہے وہ یہ ہے

اسی کا تو جواب دے رہا ہوں
-وأخرجه البيهقي في"السنن الكبرى"(10/116): أخبرنا أبو عبد الله الحافظ ،ثنا أبو الحسين محمد بن أحمد القنطري ،ثنا أبو الأحوص القاضي، ثنا محمد بن كثير المصيصي ،ثنا الأوزاعي ،حدثني عبدة بن أبي لبابة، أن بن مسعود -رضي الله عنه- قال :
(( ألا لا يقلدن رجل رجلاً دينه ،فإن آمن آمن وإن كفر كفر ،فإن كان مقلداً لا محالة ،فليقلد الميت ويترك الحي، فإنّ الحي لا تؤمن عليه الفتنة )).
عبد اللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ کہ رہے ہیں کہ
فليقلد الميت
اگر آپ عربی گرائمر سے نابلد ہیں تو اپنے کسی عالم سے پوچھ لیں (ان سے دلیل ضرور مانگئیے گا کیوں کہ بغیر دلیل قول تو تقلید ہوجائے گا )
حدیث میں کئی حکم مندجہ ذیل صیغہ پر دئيے گے ہیں
ف + لام تاکیدی + حکمیہ صیغہ ،
اور یہاں بھی یہ صیغہ مستعمل ہے ۔
تو عبد اللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ کے قول سے تقلید کا وجوب بھی ثابت ہوگيا وللہ الحمد
آخر آپ کو میرے جواب سمجھنے سے کیا مانع ہے
1- جہالت
2- کم علمی
3- احناف سے بغض
4- شرارت
اگر میرے جواب پر کوئی اعتراض ہے تو پیش کریں غیر متعلق کاپی پیسٹ نہ کریں

اس مسلہ کا حل ہم فورم میں موجود علما سے پوچھ لیتے ہیں -
کلیم حیدر
کفایت اللہ
 

جمشید

مشہور رکن
شمولیت
جون 09، 2011
پیغامات
871
ری ایکشن اسکور
2,331
پوائنٹ
180
عامر یونس صاحب
آپ نے چیلنج کیاہے ۔یہ چیلنج بازی آپ نے کہاں سے سیکھی ہے اس کا کچھ اندازہ توہورہاہے۔لیکن اس سے قطع نظرکہ صحابی سے ہم تقلید کا اثبات کریں۔آپ کیلئے ضروری ہے کہ آپ تقلید کی تعریف پیش کردیں۔ اس کی ضرورت اس لئے پڑی ہے کہ تقلید کے سمجھنے میں ہمارے اورآپ کے درمیان کسی نقطہ نظر کافرق تونہیں ہے؟
کیونکہ یہ عین ممکن ہے کہ جس چیز کو ہم تقلید کہہ رہے ہوں اسی کوآپ "اتباع"سمجھ کر خوش ہورہے ہوں اوریہ محض لفظی نزاع ہو۔
اگریہ بات واضح ہوگئی کہ آپ تقلید کس کو سمجھتے ہیں اوراتباع کس کو سمجھتے ہیں اورتقلید اوراتباع آپ کے نزدیک محض نزاع لفظی نہیں ہے اور واقعتادونوں میں گہرااختلاف ہے توپھر صحابہ کرام سے تقلید کا اثبات اورحکم پیش کرنا ہمارے لئے آسان ہوجائے گا۔
ورنہ پھر ایک جانب سے ہم تقلید کا اثبات کریں گے اورآپ محض فورافرمادیں گے کہ تویہ اتباع ہے۔

نوٹ:اتباع کی تعریف میں نے ماقبل میں آپ کے ہم قبیلہ وہم مسلک افراد سے دریافت کی تھی۔ اس میں ہرایک نے اپنی نئی انٹری دینے کے ساتھ بات کو نیارخ دینے کی کوشش کی ہے۔ یہ تقابل مسالک کے زمرہ میں اہل حدیث فورم میں موجود ہے۔اس کو دیکھ لیں۔ اورپھر بات کو آگے بڑھائیں۔
رہ گیاتقلید کا اثبات تواس پر کفایت اللہ صاحب کا حالیہ مراسلہ پڑھ لیں۔ رفیق طاہر کی دین خالص میں ترجمہ کردہ کتاب تسہیل الوصول پڑھ لیں اورالبانی کے ارشادات سن لیں۔ سب نے تقلید کا اثبات کیاہے۔ ان حضرات سے پہلے تقلید کے تعلق سے نمٹ لیں پھر مقلدین کو چیلنج کریں۔
جب آپ کے گھر سے ہی تقلید کی صدائیں بلند ہورہی ہیں توپھر تقلید کرنے والوں کو چیلنج کرنا عقلمندوں کا کام نہیں ہے۔
 
شمولیت
اگست 11، 2013
پیغامات
17,117
ری ایکشن اسکور
6,800
پوائنٹ
1,069
عامر یونس صاحب
آپ نے چیلنج کیاہے ۔یہ چیلنج بازی آپ نے کہاں سے سیکھی ہے اس کا کچھ اندازہ توہورہاہے۔لیکن اس سے قطع نظرکہ صحابی سے ہم تقلید کا اثبات کریں۔آپ کیلئے ضروری ہے کہ آپ تقلید کی تعریف پیش کردیں۔ اس کی ضرورت اس لئے پڑی ہے کہ تقلید کے سمجھنے میں ہمارے اورآپ کے درمیان کسی نقطہ نظر کافرق تونہیں ہے؟
کیونکہ یہ عین ممکن ہے کہ جس چیز کو ہم تقلید کہہ رہے ہوں اسی کوآپ "اتباع"سمجھ کر خوش ہورہے ہوں اوریہ محض لفظی نزاع ہو۔
اگریہ بات واضح ہوگئی کہ آپ تقلید کس کو سمجھتے ہیں اوراتباع کس کو سمجھتے ہیں اورتقلید اوراتباع آپ کے نزدیک محض نزاع لفظی نہیں ہے اور واقعتادونوں میں گہرااختلاف ہے توپھر صحابہ کرام سے تقلید کا اثبات اورحکم پیش کرنا ہمارے لئے آسان ہوجائے گا۔
ورنہ پھر ایک جانب سے ہم تقلید کا اثبات کریں گے اورآپ محض فورافرمادیں گے کہ تویہ اتباع ہے۔

نوٹ:اتباع کی تعریف میں نے ماقبل میں آپ کے ہم قبیلہ وہم مسلک افراد سے دریافت کی تھی۔ اس میں ہرایک نے اپنی نئی انٹری دینے کے ساتھ بات کو نیارخ دینے کی کوشش کی ہے۔ یہ تقابل مسالک کے زمرہ میں اہل حدیث فورم میں موجود ہے۔اس کو دیکھ لیں۔ اورپھر بات کو آگے بڑھائیں۔
رہ گیاتقلید کا اثبات تواس پر کفایت اللہ صاحب کا حالیہ مراسلہ پڑھ لیں۔ رفیق طاہر کی دین خالص میں ترجمہ کردہ کتاب تسہیل الوصول پڑھ لیں اورالبانی کے ارشادات سن لیں۔ سب نے تقلید کا اثبات کیاہے۔ ان حضرات سے پہلے تقلید کے تعلق سے نمٹ لیں پھر مقلدین کو چیلنج کریں۔
جب آپ کے گھر سے ہی تقلید کی صدائیں بلند ہورہی ہیں توپھر تقلید کرنے والوں کو چیلنج کرنا عقلمندوں کا کام نہیں ہے۔
جمشید صاحب

تقلید کی تعریف ________ایک مقلد کی زبانی
ابن ہمام الحنفی نے جو الفاظ استعمال کیے ہیں انکا ترجمہ یہ ہے :
ایسے شخص کے قول پر بلا دلیل عمل کرنا جسکا قول دلائل شرعیہ ( کتاب وسنت) میں سے نہ ہو۔
وضاحت :
اس تعریف کو ذرا غور سے سمجھیں کہ ایسے شخص کا قول مان لیا جائے جسکا قول قرآن یا حدیث نہ ہو یعنی اللہ اور اسکے رسول کے علاوہ کسی اور کا قول مان لیا جائے اور پھر اسکے قول پر کوئی دلیل بھی نہ ہو ۔ یعنی اس نے جو بات کہی ہے اسکی دلیل کتاب وسنت میں موجود نہ ہو ۔ اگر اسکی بات کی دلیل کتاب وسنت میں موجود ہو گی تو وہ تقلید نہیں کہلائے گی ۔
تو غور فرمائیے کہ جس شخص کی بات نہ تو قرآن وحدیث ہو اور نہ ہی قرآن وحدیث کی کوئی دلیل اس کے قول پر موجود ہو تو پھر وہ قول کیا ہوگا ؟
یقینا وہ قول کتاب وسنت کے خلاف ہی ہوگا
کیونکہ تقلید دینی امور میں ہوتی ہے دنیاوی میں نہیں ۔
اور اسی بات کو میں نے اپنے لفظوں میں لکھا تھا جسکا معنى یہ بنتا ہے :
کتاب وسنت کے خلاف کسی کا قول مان لینا ۔
تقلید کہلاتا ہے ۔
 
شمولیت
اگست 11، 2013
پیغامات
17,117
ری ایکشن اسکور
6,800
پوائنٹ
1,069
جمشید صاحب
تقلید کی تعریف ________ایک مقلد کی زبانی نمبر- 2

حنفی کی مستند و مسلمہ کتب نیز چوٹی کے علمائے احناف کا عمل اور تقلید کی تعریف نقل کر دیتا ہوں ، تاکہ آپ کو اندھی اور جامد تقلید کا مفہوم بہ آسان اور بلسان قومہ سمجھ میں آجائے ۔ اور اتباع قرآن و سنت کی دامن میں پناہ لے کر ضلالت و گمراہی کے دلدل سے باہر آسکیں ۔

1- فقہ حنفی کی مشہور و مستند کتاب "مسلم الثبوت" میں تقلید کی تعریف اس طرح کی گئی ہے :" التقلید العمل بقول الغیر من غیر حجة" اور مقلد کی تعریف اس طرح کی گئی ہے "واما المقلد فمستندہ قول مجتہد" یعنی مقلد کے لیے اپنے امام ہی کا قول واجب الاتباع اور شرعی حجت ہے (مسلم الثبوت وغیرہ)۔

2- احناف کے ایک مشہور امام کرخی فرماتے ہیں "کل آیة وحدیث یخالف ما علیہ اصحابنا فھو موٴل او منسوخ"...
ہر وہ آیت اور حدیث جو ہمارے ائمہ مذاہب کے قول و فتوی کے خلاف ہے ہم اسے تاویل سے روک دیں گے یا منسوخ قرار دیں گے۔

" ... سچ فرمایا ہے شاعر نے
اللہ اور پیغمبر سے رُخ موڑ کر
ہیں خوش تیرے در پر ہی سر جوڑ کر
 
شمولیت
اگست 11، 2013
پیغامات
17,117
ری ایکشن اسکور
6,800
پوائنٹ
1,069
جمشید صاحب
تقلید کی تعریف ________ایک مقلد کی زبانی نمبر- 3

1 - مولوی اشرف صاحب کے استاذ مولوی محمود الحسن صاحب جو سرتاج دیوبند ہی نہیں بلکہ دیوبندی گروہ ان کو حجة الاسلام۔مرشد العالم۔ سید الاتقیا۔ شیخ الہند کے القابات سے مشہور کر رہا ہے چنانچہ یہ الفاظ ان کی مایہ ناز کتاب 'ایضاح الدولہ'کے سرورق سے نقل کیے گئے ہیں ۔ آپ اسی ایضاح الدولہ دفع تاسع کے جواب میں فرماتے ہیں "سوائے امام اورکسی کے قول سے ہم پر حجت قائم کرنا بعید از عقل ہے "(ایضاح الدولہ ص 119(مطبوعہ جمال پرنٹنگ ورکس دہلی)












2- احناف دیوبند کے حجة الاسلام اور مرشد العالم نے تقلید کی تعریف کی زور و شور سے تصدیق فرمائی کہ حنفی کے لیے صرف قول امام ہی حجت شرعی ہے اور یہ اصل اسلام ہے ۔


3- اس کی مزید وضاحت اور پوری تشریح و تصدیق کے لیے دیوبندی حجة الاسلام کے سرتاج واسناد بلکہ روح رواں دیوبند مولوی رشید احمد صاحب گنگوھی مرحوم کا کھلم کھلا اعلان پڑھئے ۔جو مولوی احمد علی صاحب پروفیسر دینیات لاہور نے اپنی معرکة الآرا تصنیف"نور الشمعہ" میں اس طرح نقل کیا ہے :"چوں قطعا معلوم است کہ نزد امام ابو حنیفہ " وجود سلطان یا نائبش بشرط فقہ جمع است۔ بعد ازاں علم دلائل شرعیہ آنہاں ضرور نیست کہ فھم مقلد در حق مقلد حجت و دلیل است و جزماما نے دانیم کہ مقلد ماہر دلائل ظفر یافتہ است (نور الشمعہ ص 133)
(ترجمہ: جب یہ بات قطعی اور یقینی ہے کہ امام ابو حنیفہ کے نزدیک سلطان یا اس کے نائب کا ہونا ضروری شرط ہے ۔ تو پھر مقلدوں کو قرآن و حدیث سے اس کی دلیل معلوم کرنے کی کیا ضرورت ہے ۔ اس لیے کہ امام کا قول و فتوی ہی مقلد کے لیے شرعی حجت ہے ۔ کیوں کہ ہمیں یقین ہے کہ ہمارا امام دلائل شرعیہ سے پوراپورا واقف ہے۔)
 
Top