• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

فقہ حنفی میں ناسخ ومنسوخ کا قاعدہ

شمولیت
ستمبر 21، 2015
پیغامات
2,697
ری ایکشن اسکور
762
پوائنٹ
290
میرے بھائیو ۔۔
جہاں تک بات ہے آپ سب کہ ” ابتسامہ‘‘ کی ۔۔کوئی بات نہیں ۔۔اگر آپ کا دل مطمئن ہے تو ٹھیک ہے ۔ ’’ابتسامہ تو عبدالرحمٰن بھائی بھی فرماتے ہیں۔
اور بھائی مجھے کہیں اڈجسٹ نہ کریں ۔۔۔عبد الرحمٰن بھائی کو بھی کئی بار ٹیگ کیا ہے ۔
میری پوسٹ سے پہلے انہوں نے آپ کے مسلک کا کوئی شاذ اٹھا کر شرارتاََ حملہ کیا ہوتا تو میں ضرور منع کرتا ۔ مجھے یہاں آئے زیادہ عرصہ نہیں ہوا ۔ اگر آپ میری پروفائل سے میرے پیغامات اٹھائیں تو زیادہ تر عبد الرحمٰن بھائی کو تنبیہ ہی کی ہے ۔
اس سائٹ پہ چونکہ زیادہ تر مناظرہ پسند کیا جاتا ہے ۔
لیکن اگر اصلاح کی غرض سے اگر ہو تو زیادہ فائدہ ہوگا ۔
میری بات میں اگر طنز ہے تو معافی چاہتا ہوں ۔
اور یہ سب کچھ کہتے ہوئے یقین کریں پہلے بھی اور اب بھی نہ آپ کی تحریر اور نہ بھٹی بھائی کی تحریر پڑھ کر کبھی بھی ۔۔ابتسامہ۔۔نہیں محسوس کیا ۔۔۔بلکہ افسوس ہی ہے ۔
کسی بھی مسلک سے کوئی چیز اخذ کریں تو اس کی سب سے کمزور نہ چیز اٹھائیں ۔۔۔
مثلاََ اگر کوئی بریلوی مسئلہ بیان کرنا ہے ۔۔۔تو کسی قبر کے پیر سے نہیں بلکہ مفتی منیب الرحمٰن یا ان کے درجے کے آدمی کی بات بیان کریں ۔
میں تو نہ مسلک اہل حدیث کے مسائل کو آپ جیسے جزباتی بھائیوں سے اخذ کرتا ہوں نہ ہی احناف کے مسائل کو
عبد الرحمٰن بھٹی نوخیز حنفی سے ۔
درست کہا ۔ کم از کم میں اتفاق رکہتا ہوں مذاہب اربعہ تک ۔ مزید درخواست ہے کہ ہمیں ان کتابوں کو پڑہنا چاہئیے جنہیں آئندہ اصول بنالیا گیا ۔ رہگئے بات تصوف اور اہل تصوف کی تو میںیہی کہونگا کہ اس فرقہ کی بنیادی کتب ہی اساس ہیں ناکہ قول فلان اور تصوف کا مذاہب اربعہ سے کوئی تعلق ہی نہیں ۔ المختصر آپ تصوف کو درمیان سے فی الحال ہٹا دیں ۔
 

عبدالرحمن بھٹی

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2015
پیغامات
2,435
ری ایکشن اسکور
293
پوائنٹ
165
خلط بیشمار ہیں ، فقہ کے استاذ کہلائے ابو حنیفہ ، رحمہ اللہ ، ہمارے پاس انکے اقوال قلیل ہیں ، قال اصحاب ابو حنیفہ سے کتب بہری پڑی ہیں اور یہ سلسلہ بهی جاری ہے ۔ آج بہی ہم اقوال اصحاب ابو حنیفہ کو جو اکثر فہم اصحاب ابو حنیفہ هے کو ہم قال ابو حنیفہ ہی سمجہتے ہیں اور اسی پر قائم رہنا چاہتے ہیں ۔
محترم! ایک شعر بڑی شدت سے یاد آیا آپ کی تحریر پڑھ کر (پیشگی معذرت کے ساتھ)۔
۔۔ رہا ہوں جنوں میں کیا کیا ۔۔۔۔۔۔۔ کچھ نہ سمجھے خدا کرے کوئی​
سارے ملون فقرات میں سے آخری بہت اہم ہے ”اقوال اصحاب ابو حنیفہ کو جو اکثر فہم اصحاب ابو حنیفہ هے“۔ اس فقرہ کے تناظر میں اپنے پورے پیراگراف کو ملاحظہ فرمالیں۔

ابو حنیفہ پر اعتراضات جو ہوے وہ انکے ہی دور میں ہوئے ۔ آپ کتابیں تو پڑہیں ، ان اعتراض کرنیوالوں نے اقوال ابو حنیفہ پر کیا اعتراضات کئیے اور وہ کون تہے انکے درجات علمی کیا تہے؟
محترم! آپ نے جو جو کتابیں پڑھی ہیں ان میں سے چند ایک یہاں بھی تحریر فرمادیں اور اس کا حوالہ بھی دے دیں۔ ایک بات یاد رکھیں کہ یہ تحریر نقل در نقل نہ ہو اصل کتاب کو خود پڑھ کر ہو۔

ابو حنیفہ رحمہ اللہ کی شخصیت انکا علمی مقام اپنی جگہ اور انکے پیش کردہ اقوال جو انکے نام سے پیش کئیے گئے ہیں ان پر بحث نا تو نئی ہے نا ہی کسی قسم کی شرارت ہے ۔ نا دین اسلام اور شریعت اللہ کی شروط میں سے ہے ۔
محترم! تو پھر کیا ہے؟

بعد کے آنیوالے دور میں جو فیصلے ہوئے ، اور مسالک یا مذاہب بنے ان پر بحث ہو ۔ مراتب اپنی جگہ ۔ مالک و شافعی و حنبل ۔ کسی کو کسی پر فوقیت دینے کی شرارت کس نے کی ۔ ہم تو آج بہی یہی کہتے ہیں کہ کہیں سے لازم و مشروط نہیں ۔ عجیب امر ہے ایسے فیصلے خود کریں ۔ تقسیم بهی خود کریں الزام دوسروں کو دیں ۔ نفرتیں خود بڑہائیں چاہے وہ آمین ہو رفع یدین ہو یا اعداد تراویح الزام ہمکو دیں ۔
محترم! کوئی بھی انصاف پسند جب اس تحریر کو پڑھے گا تو بول اٹھے گا؛
جادو وہ جو سر چڑھ کر بولے


شافعی و حنبل کے بارے میں کیا خیال هے ؟
ان جید عالموں نے ابو حنیفہ سے اختلاف کیوں کیا ؟ کیوں انکے یہاں آمین ہے اور رفع یدین ہے ؟
محترم! قرآن و حدیث کے نام پر لکھی گئیں نماز کی اتنی ساری کتب جو اہلِ حدیث کہلانے والوں ہی کی لکھی ہوئی ہیں ان میں اختلاف کیوں ہے؟ ایک کے بعد دوسری دوسری کے بعد تیسری ۔۔۔۔۔ لکھنے کی ضرورت کیوں پیش آرہی ہے؟

آج بہی معمولی معلومات رکہنے والا ان ہی مواضیع پر شد و مد سے بحث کرتا هے۔ چاروں اماموں کے اپنے اقوال ہینکہ انکی ہر وہ بات رد ہے جو قال اللہ یا قال رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کیخلاف ہو ۔ کیوں اصحاب ابو حنیفہ قال ابو حنیفہ کے خود خلاف ہیں ؟
محترم! اہلحدیث کہلانے والے دوسرے اہلحدیث کہلانے والوں سے کیوں اختلاف رکھے ہوئے ہیں۔
محترم! معذرت کے ساتھ اصل اندھی تقلید جو مذموم ہے وہ یہی ہے۔ چاروں اماموں میں سے کسی کا قول بھی قرآن اور حدیث کے خلاف نہیں ہے۔ اختلاف کے اسباب کچھ اور ہیں ان پر غور خود کریں دوسروں کی انگلی پکڑ کر نہ چلیں۔

بس یہ معمولی سا فرق هے ہمارے اور انکے درمیان ویسے انکا اصل فرق شافعیہ و حنابلہ سے ہے ۔
محترم! جن کے ساتھ یہ معمولی سافرق ہے ان کے خلاف ایک حشر برپا ہے اور جن سے اصل فرق ہے ۔۔۔۔۔ ابتسامہ!
 
شمولیت
نومبر 27، 2014
پیغامات
221
ری ایکشن اسکور
63
پوائنٹ
49
الحمد للہ جذباتی نہیں ھیں.
لیکن محترم میرا آپ سے ایک سوال ھے کیا میرے سوال میں آپ کو طنز یا استہزاء نظر آیا ھے؟
میرے محترم عمر بھائی یہ سوال چونکہ آپ نے خلوص سے پوچھا ہے ۔ اس لئے بس اس کا جواب دے دیتا ہوں ۔
اگر آپ خود مان گئے تو ٹھیک ہے ۔ نہیں تو ۔۔خضر حیات۔۔یا۔۔۔طاہر الاسلام ۔۔بھائی اگر موجود ہیں تو وہ فیصلہ کردیں۔
آپ کے سوال میں ۔۔۔ابتسامہ ۔۔۔استہزا ۔۔۔ہے ۔۔چاہے لاشعوری ہو
اور ۔۔۔لب مبارک۔۔۔طنز ہے۔
 

عبدالرحمن بھٹی

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2015
پیغامات
2,435
ری ایکشن اسکور
293
پوائنٹ
165
جناب آپ بولنے کے اھل نہیں ھیں اس وقت.
بطور خاص آپ کو ٹیگ کرکے میں ناسخ ومنسوخ کے بارے میں پوچھا لیکن آپ نے اس وقت کہا کہ اگر قبول کروگے تو بتاؤں گا. اب آپ اس بات کا حق نہیں رکھتے کہ آپ کچھ بولیں. (اگر آپ پہلے بولتے تو بات کچھ اور ھی ھوتی لیکن آپ نے کیوں ایسا کیا اللہ اعلم)
معذرت کے ساتھ لیکن آپ نے خود جواب دینے سے منع کیا تھا.
یہ بھی عجیب ھے اگر کوئ شخص کچھ پوچھے تو اسکے سامنے شرط رکھو کہ اگر قبول کروگے تو (ھی)بتاؤں گا. کیا ھمارے اسلاف کا یہی عمل رھا ھے؟
کیا کوئ صاحب مجھے بتا سکتے ھیں کہ فقہ حنفی میں ناسخ اور منسوخ کا کیا قاعدہ ھے.
محترم! تنگ نظری کا ثبوت نہ دیں۔ آپ کہیں کہ قرآن و حدیث میں ناسخ و منسوخ کا کیا قاعدہ ہے۔
جناب عالی یہ تنگ نظری نہیں ھے.
آپ ھمیشہ ناسخ ومنسوخ پتہ نہیں کس طرح کہ دیتے ھیں اسی لۓ میں فقہ حنفی میں ناسخ ومنسوخ کا کیا قاعدہ ھے جاننا چاہتا ھوں
محترم! کیا آپ فقہ حنفی کے ناسخ و منسوخ کے قواعد کو تسلیم کریں گے؟
نہ بتائیں. آپ کی مرضی.
محترم! اس طرح ہؤا۔
 

عمر اثری

سینئر رکن
شمولیت
اکتوبر 29، 2015
پیغامات
4,404
ری ایکشن اسکور
1,137
پوائنٹ
412
محترم! اس طرح ہؤا۔
ابتسامہ....... کیا جناب. بہت دور کی کوڑی لاۓ.
جب آپ سے کوئ سوال کیا گیا تو آپ نہیں بتانا چاہتے تو کیا کوئ زبردستی پوچھ لیگا؟
اب اسمیں تو تاویل نہ کریں محترم. اسکو تو بخش دیں
 

عمر اثری

سینئر رکن
شمولیت
اکتوبر 29، 2015
پیغامات
4,404
ری ایکشن اسکور
1,137
پوائنٹ
412
آپ کے سوال میں ۔۔۔ابتسامہ ۔۔۔استہزا ۔۔۔ہے ۔۔چاہے لاشعوری ہو
اور ۔۔۔لب مبارک۔۔۔طنز ہے۔
کس جملے میں ھے یہ اور بتانے کی زحمت فرمائیں گے تو میں ممنون ومشکور ھوں گا
 

عمر اثری

سینئر رکن
شمولیت
اکتوبر 29، 2015
پیغامات
4,404
ری ایکشن اسکور
1,137
پوائنٹ
412
محترم! تنگ نظری کا ثبوت نہ دیں۔ آپ کہیں کہ قرآن و حدیث میں ناسخ و منسوخ کا کیا قاعدہ ہے۔
ایک طرف آپ کا یہ رویہ (حالانکہ میں وضاحت کر چکا ھوں کہ میرا سوال کرنے میں فقہ حنفی کو خاص کرنے کا مقصد کیا تھا)
دوسری طرف آپ کا رویہ کیا ھے آپ خود غور فرما لیں:
محترم! اس کے لئے آپ کو کچھ عرصہ کسی حنفی عالم کی صحبت اختیار کرنا ہوگی لہٰذا اپنے قریب کسی ایسے عالم کو تلاش کرلیں اور اس کی صحبت اختیار کریں۔
اسکو کیا کہیں گے؟........
اب اسمیں بھی کوئ تاویل ھو تو کر دیں..... ابتسامہ
 

عمر اثری

سینئر رکن
شمولیت
اکتوبر 29، 2015
پیغامات
4,404
ری ایکشن اسکور
1,137
پوائنٹ
412
ابن عثمان صاحب.
غیر متفق کی وجہ؟
اب براہ کرم اسکو بھی.......
 
شمولیت
ستمبر 21، 2015
پیغامات
2,697
ری ایکشن اسکور
762
پوائنٹ
290
اصل اعتراضات پر جواب ندارد ، تمام تر نقط پر کیوں تفصیل نہیں ! ہمکو یہ حکم کہ خود تلاش کریں اور خود ہم سے ہر طرح کی وضاحتیں طلب کریں!
جنکو نام و نمود کی خواہش نا ہو اور وہ ایسا دعوی رکہتے ہوں ، انکو دوسروں کیلئیے ادا کئے گئے تعریفی اور توصیفی کلام سے حسد کیوں ! جن کا اپنا قول ہو کہ انہیں اس فورم پر کوئی نہیں جانتا اور وہ گمنام رہنا چاہتے ہیں ، بباطن یہ کسی قد آور علمی شخصیت کا کلام کہ اسے اپنی تشہیر نا پسند ہے اور عاقبت بهی سنوارنا مقصود ہے ، یعنی دنیا هیچ هے دوسرے الفاظ میں ،،، وہ خود ہی کیوں نا بتا دیں آخر وہ اس فورم پر سارا وقت کیوں ہیں !
جو 'کنسپٹ کلیر' کرنے کی خاطر یہاں ہیں تو اپنے کنسپٹس بہی بتادیں۔ باقی ساری تحریریں موجود ہیں جب چاہیں اپنی ہی پوسٹیں پڑہ سکتے ہیں ۔ انداز اختیار کرتے ہیں استاذانہ اور ابن عثمان انہیں "نوخیز" کہتے ہیں ۔
خود مطالعہ کریں اور کنسپٹس مطالعے سے کلیر کریں اگر خواہش واقعی رکہتے ہوں ۔ خود تلاش کریں اسی طرح جب ان سے پوچہا جاتا هے ےو وہ دوستوں کو حکم دیتے ہیں ۔ انکا حال تو ایسا ہیکہ ایک چیز جو وہ کریں انکے لئیے جائز هے اور دوسرا کوئی ان کے خلاف وہی سب تو ناجائز !
اپنی پوسٹوں کو پڑہیں اب یہاں تو کسی کتاب کا میسر یا نا میسر ہونیوالا مسئلہ بهی نہیں ۔
ہماری سوچ کے جزاک اللہ خیرا لکہنے پر ہمکو اجر ملیگا ، موصوف کا حکم لہ بٹن دبایا کریں ۔ یہ کونسا کنسپٹ کلیرنس ہے بهلا؟
 
Top