(٥) ایسا نقطہ جو درمیان سے خالی ہو، جہاں لکھا ہو وہاں امالہ کیا جاتاہے، جیسے
بِسْمِ اﷲِ مَجْرھَا
یہ علامت بھی پہلے سرخ لکھی جاتی تھی، لیکن اب ایک رنگ میں لکھی جاتی ہے اور یہی علامت
لَا تَاْمَنَّا عَلٰی یُوْسُفَادغام مع الاشمام کے لیے بھی لکھی جاتی ہے۔ وہاں میم کے بعد اور نون سے پہلے بنائی جاتی ہے۔
پاکستان ضبط میں ایساکوئی نشان نہیں بنایا جاتا۔
()ایسا چار کونوں والا نقطہ جو درمیان سے بند ہو، اس ہمزہ پردلالت کرتاہے جس ہمزہ میں تسہیل ہے، جیسے
ئَاعْجَمِیٌّ وَعَرَبِیٌّ ہمارے پاکستانی ضبط میں ایسا کوئی نشان نہیں ہوتا۔
حرف سین اسی کلمہ پرلکھا جاتاہے، جن کلمات میں سکتہ کیاجاتا ہے، جیسے
عِوَجَاس قَیِّمًا( سورۃ الکہف)،
مِنْ مَرْقَدِنَاس (سورۃیس)،
مَنْ س رَاقٍ (سورۃ القیامہ)،
بَلْ س رَانَ (سورۃ المطففین)
پاکستانی ضبط میں بھی ایسا ہی ہوتا ہے۔
مَالِیَہْ س ھَلَکَ سورۃ الحاقہ میں دو وجہیں ہیں۔اظہار مع السکت اور ادغام۔
پاکستانی ضبط میں ایسی کوئی علامت نہیں ہوتیـ
(و) واؤ چھوٹی سی لکھی جاتی ہے، جہاں ہائے ضمیر پر قاعدہ کے موافق ضمہ پر صلہ کیاجارہاہو۔
(ے) جس ہاء پر قاعدہ کے موافق کسرہ پرصلہ کیا جارہا ہو وہاں چھوٹی سی یاء لکھی جاتی ہے۔اگر صلہ کے بعد ہمزہ ہوتو اس ’و‘ ،’ی‘ پر چھوٹی سی مد بھی لکھی جاتی ہے، جیسے
إنَّ رَبَّہُو ،کَانَ بِہِی بَصِیْرًا،وَاَمْرُہُوٓ اِلَی اﷲِ،وَالَّذِیْنَ یَصِلُوْنَ مَا اَمَرَ اﷲ بِہ یٓ اَن یُوْصَلَ۔
پاکستانی ضبط میں کھڑی زیر اور الٹا پیش لکھا جاتاہے۔ ہائے ضمیرکے ماقبل یا ما بعد اگر کوئی حرف ساکن ہو تو وہاں ہائے ضمیر میں صلہ نہیں ہوتا، مگر ہمارے مصاحف میں دو جگہ صلہ لکھا ہوا ہے:
بِہٖ انْظُرْ (الانعام) ،
شَاکِرًا لِاَنْعُمِہٖ اجْتَبٰہُ (النحل)۔ ان دونوں جگہ ہائے ضمیر میں عدم صلہ ہے۔ یاد رہے کہ ان دونوں مواقع پر ہمارے پاکستانی مصاحف میں جو کھڑی زیر کی علامت ڈالی گئی ہے، یہ بالکل غلط ہے۔ وقف کی صورت میں ہاء ساکن ہوگی اور وصل میں ہاء کے نیچے زیر پڑھی جائے گی، لہٰذا صلہ لکھنا درست نہیں۔
ہائے ضمیر کے ماقبل اور مابعد حرف متحرک ہو تو ہائے ضمیر میں صلہ ہوتا ہے، مگر
یَرْضَہُ لَکُمْ(الزمر) میں صلہ نہیں ہوتا۔ پاکستانی مصاحف میں بھی ضبط اسی طرح ہے۔
ہائے ضمیر کے ماقبل اگر کسرہ یا یاء ساکنہ ہو تو ہائے ضمیر مکسور ہوتی ہے مگر
اَرْجِہْ (الاعراف،الشعراش) اور
فَاَلْقِہْ (النمل) میں ہائے ضمیرساکن ہے۔ پاکستانی مصاحف میں بھی ضبط اسی طرح ہے۔
ہائے ضمیر کے ماقبل یا مابعد کوئی حرف ساکن ہوتو ہائے ضمیرمیں صلہ نہیں ہوتا، مگر
وَیَخْلُدْ فِیْہِ ے
مُھَانًا (الفرقان) میں صلہ ہوتا ہے۔ پاکستانی مصاحف میں ھاء کے نیچے کھڑی زیر ڈالی گئی ہے۔
نوٹ:
نقطوں کی پہنچان کےلیے آپ اس فائل کو دیکھیں