• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

میت کو قبر میں کس رخ پر لٹایا جائے

اسحاق سلفی

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اگست 25، 2014
پیغامات
6,372
ری ایکشن اسکور
2,562
پوائنٹ
791
ایک بھائی نے فورم پر سوال کیا ہے کہ :
میت کو قبر میں رکھنے ک باد کیا اس کے چہرے کا رخ پچھم (کعبہ)کی طرف کرنا چاہئے
برائے مہربانی کتاب سنت سے بتائیں

اس سوال کا جواب جاننے کیلئے درج ذیل فتوی پڑھیں :
هل يوجّه الميّت إلى القبلة عند موته
السؤال :
أخبرت بوجود حديث فيه أنه يجب تحريك المسلم فور موته بحيث يواجه الكعبة ، وأن القبر نفسه يجب أن يكون مواجها للكعبة بمعنى أن تكون القدمان مواجهتين للكعبة . وقيل إن السبب في هذا أن المسلمين سيقومون من قبورهم يوم القيامة مواجهين للكعبة. ما قرأته وفهمته هو أن الرأس/ الوجه يجب أن يبقى في القبر مستقبلا القبلة . ما هي الحقيقة بالنسبة لهذا الموضوع . وجزاك الله خيرا أخي على العمل الجاد الذي تقوم به .

الجواب :
قال ابن حزم رحمه الله :
وتوجيه الميت إلى القبلة حسن فإن لم يوجّه فلا حرج قال الله تعالى : { فأينما تولوا فثم وجه الله } ولم يأت نص بتوجيهه إلى القبلة ." المحلى " ( 5 / 174 ) .

والنبي صلى الله عليه وسلم مات في حِجْر عائشة رضي الله عنها ، ووصفت لحظات موته بدقّة ولم تذكر أنها وجّهته إلى القبلة ، وحديثها رواه : البخاري ( 4440 ) ومسلم ( 2444 ) .

وكذا لم يثبت ذلك عن صحابي ، وما روي في ذلك عن أبي قتادة وأنه أوصى عند موته أن يستقبل به القبلة ، وأن النبي صلى الله عليه وسلم أقره بقوله " أصاب الفطرة " : فضعيف لا يصح . انظر - في تضعيفه - : " إرواء الغليل " ( 3 / 153 ) .

وأما موضع الميت في قبره ، فقد قال الإمام ابن حزم :

ويجعل الميت في قبره على جنبه اليمين ، ووجهه قبالة القبلة ، ورأسه ورجلاه إلى يمين القبلة ويسارها على هذا جرى عمل أهل الإسلام من عهد رسول الله صلى الله عليه وسلم إلى يومنا هذا وهكذا كل مقبرة ( للمسلمين ) على ظهر الأرض . " المحلى " ( 5 / 173 ) .
وأما دعوى أن خروج الناس من قبورهم يكون إلى الكعبة فهو خبر غيبي يحتاج إلى دليل فأين الدليل عليه ؟! والذي ثبت أنّ الناس إذا قاموا إلى قبورهم يتجهون إلى أرض المحشر مباشرة ، والله تعالى أعلم .


الإسلام سؤال وجواب
الشيخ محمد صالح المنجد
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ترجمہ :
كيا موت كے وقت ميت كو قبلہ رخ كيا جائے گا
مجھے ايك حديث كا پتہ چلا ہے جس ميں ہے كہ مسلمان شخص كو فوت ہوتے ہى قبلہ رخ كرنا ضرورى ہے، اور قبر بھى قبلہ رخ ہونى چاہيے، يعنى ميت كے دونوں قدم قبلہ كى جانب ہوں.
كہا گيا ہے كہ اس كا سبب يہ ہے كہ روز قيامت مسلمان لوگ اپنى قبروں سے قبلہ رخ كھڑيں ہونگے.
ميں نے جو پڑھا اور سمجھا ہے وہ اس طرح كہ قبر ميں سر / چہرہ قبلہ رہے اس موضوع كے متعلق حقيقت كيا ہے ؟
اللہ تعالى آپ كو اس بہترين كام پر جزائے خير عطا كرے جو آپ كر رہے ہيں.
الحمد للہ :

ابن حزم رحمہ اللہ تعالى كہتے ہيں:

قبر ميں ميت كو قبلہ رخ كرنا بہتر ہے، اور اگر نہ بھى كيا جائے تو اس ميں كوئى حرج نہيں اللہ سبحانہ وتعالى كا فرمان ہے:

﴿تم جہاں بھى ہو اس طرف ہى اللہ تعالى ہے﴾.
اور قبلہ رخ ہونے كى نص نہيں بيان كى.
ديكھيں: المحلى لابن حزم ( 5 / 174 ).

اور نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم عائشہ رضى اللہ تعالى عنہا كى گود ميں فوت ہوئے اور عائشہ رضى اللہ تعالى عنہا نے بڑى باريكى اور دقيق اوصاف كے ساتھ موت كا نقشہ كھينچا ليكن اس ميں انہوں نے يہ ذكر نہيں كيا كہ انہوں نے نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم كا چہرہ قبلہ رخ كيا ہو.
ان كى حديث كو امام بخارى رحمہ اللہ تعالى نے صحيح بخارى حديث نمبر ( 4440 ) اور امام مسلم رحمہ اللہ تعالى نے صحيح مسلم حديث نمبر ( 2444 ) ميں روايت كيا ہے.

اور اسى طرح كسى صحابى سے بھى يہ ثابت نہيں، اور اس بارہ ميں ابو قتادۃ رضى اللہ تعالى عنہ سے جو بيان كيا جاتا ہے كہ انہوں نے اپنى موت كے وقت وصيت كى تھى كہ انہيں قبلہ رخ كر ديا جائے، اور انبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے اس كى تصديق يہ كہہ كر فرمائى:
" اس نے فطرت كو پا ليا"
يہ حديث ضعيف ہے صحيح نہيں، اس كے ضعيف ہونے كى بحث ديكھنے كے ليے اراواء الغليل ( 3 / 153 ) كا مطالعہ كريں.

اور قبر ميں ميت كى جگہ كے متعلق امام ابن حزم رحمہ اللہ تعالى كہتے ہيں:
اور قبر ميں ميت كو اس كى دائيں كروٹ پر كيا جائے اور اس كا چہرہ قبلہ رخ ہو، اور اس كا سر اور ٹانگيں قبلہ كى دائيں اور بائيں جانب ہوں، اہل اسلام كا نبى عليہ السلام كے دور سے ليكر آج تك اسى پر عمل رہا ہے، اور زمين پر مسلمانوں كا ہر قبرستان اسى طرح ہے.(المحلى لابن حزم ( 5 / 173 ).

اور يہ دعوى كہ لوگ اپنى قبروں سے قبلہ كى طرف نكليں گے يہ ايك غيبى خبر ہے جو دليل كى محتاج ہے، تو اس كى دليل كہاں ہے؟ !
اور ثابت تو يہ ہے كہ لوگ جب اپنى قبروں سے اٹھيں گے تو وہ فورا ميدان محشر كى جانب بھاگ نكليں گے.

واللہ اعلم .

الشيخ محمد صالح المنجد
 

اسحاق سلفی

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اگست 25، 2014
پیغامات
6,372
ری ایکشن اسکور
2,562
پوائنٹ
791
ایک اور فتوی بھی اس موضوع پر ملا ہے۔۔۔اس کا ترجمہ موقع ملتے ہی پیش کرتا ہوں ۔۔ان شاء اللہ

سوال :- كيف يوجه المتوفى أثناء الاحتضار والتغسيل وصلاة الجنازة والدفن؟

الإجابــة
الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أما بعد:

فمذهب الحنفية والمالكية والصحيح من مذهب الشافعية والحنابلة أن الميت يستحب توجيهه عند احتضاره إلى القبلة على شقه الأيمن، فإن لم يقدر فعلى ظهره ورجلاه إلى القبلة.
ولم يصح حديث مرفوع إلى النبي صلى الله عليه وسلم في ذلك، كما قال الشيخ الألباني في أحكام الجنائز.
لكن جاءت آثار عن بعض الصحابة والتابعين في ذلك، منها ما رواه ابن أبي شيبة أن عمر قال لابنه حين حضرته الوفاة: إذا حضرت الوفاة فاصرفني.
وما رواه أيضاً عن إبراهيم النخعي أنه قال: كانوا يستحبون أن يوجه الميت القبلة إذا حضر. وأما عند تغسيله فلا يستحب توجيهه إلى القبلة، وإنما يوجه بالكيفية التي تسهل غسله وتنظيفه.
وأما في اللحد فمذهب الأئمة الأربعة وغيرهم أنه يوضع على شقه الأيمن، ووجهه إلى القبلة، كتوجيهه عند الاحتضار، وأما عند الصلاة عليه فإن الإمام يقف عند رأس الرجل، ووسط المرأة، والأفضل أن يكون على شقه الأيمن موجها إلى القبلة.
والله أعلم.

http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=11702
 

عامر عدنان

مشہور رکن
شمولیت
جون 22، 2015
پیغامات
921
ری ایکشن اسکور
263
پوائنٹ
142
ایک اور فتوی بھی اس موضوع پر ملا ہے۔۔۔اس کا ترجمہ موقع ملتے ہی پیش کرتا ہوں ۔۔ان شاء اللہ

سوال :- كيف يوجه المتوفى أثناء الاحتضار والتغسيل وصلاة الجنازة والدفن؟

الإجابــة
الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أما بعد:

فمذهب الحنفية والمالكية والصحيح من مذهب الشافعية والحنابلة أن الميت يستحب توجيهه عند احتضاره إلى القبلة على شقه الأيمن، فإن لم يقدر فعلى ظهره ورجلاه إلى القبلة.
ولم يصح حديث مرفوع إلى النبي صلى الله عليه وسلم في ذلك، كما قال الشيخ الألباني في أحكام الجنائز.
لكن جاءت آثار عن بعض الصحابة والتابعين في ذلك، منها ما رواه ابن أبي شيبة أن عمر قال لابنه حين حضرته الوفاة: إذا حضرت الوفاة فاصرفني.
وما رواه أيضاً عن إبراهيم النخعي أنه قال: كانوا يستحبون أن يوجه الميت القبلة إذا حضر. وأما عند تغسيله فلا يستحب توجيهه إلى القبلة، وإنما يوجه بالكيفية التي تسهل غسله وتنظيفه.
وأما في اللحد فمذهب الأئمة الأربعة وغيرهم أنه يوضع على شقه الأيمن، ووجهه إلى القبلة، كتوجيهه عند الاحتضار، وأما عند الصلاة عليه فإن الإمام يقف عند رأس الرجل، ووسط المرأة، والأفضل أن يكون على شقه الأيمن موجها إلى القبلة.
والله أعلم.

http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=11702
السلام علیکم ورحمتہ اللہ وبرکاتہ
ترجمہ ؟
 

اسحاق سلفی

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اگست 25، 2014
پیغامات
6,372
ری ایکشن اسکور
2,562
پوائنٹ
791
السلام علیکم ورحمتہ اللہ وبرکاتہ
ترجمہ ؟
وعلیکم السلام ورحمۃ اللہ وبرکاتہ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
میت کس رخ لٹایا جائے ؟
سؤال :- كيف يوجه المتوفى أثناء الاحتضار والتغسيل وصلاة الجنازة والدفن؟
سوال :مرتے وقت ،اور غسل میت کے وقت اور نما ز جنازہ کے دوران میت کا رخ کس طرف رکھنا چاہیئے ؟

الإجابــة :
الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أما بعد:
فمذهب الحنفية والمالكية والصحيح من مذهب الشافعية والحنابلة أن الميت يستحب توجيهه عند احتضاره إلى القبلة على شقه الأيمن، فإن لم يقدر فعلى ظهره ورجلاه إلى القبلة.


جواب :اللہ تعالی کی حمد و ثناء اور نبی مکرم صلی اللہ علیہ وسلم پر درود وسلام کے بعد
سوال کا جواب پیش ہے ،حنفیہ ،مالکیہ ، اور شافعیہ و حنبلیہ کا صحیح مذہب اس بارے میں یہ ہے کہ میت کو دائیں پہلو پرقبلہ رخ رکھنا مستحب ہے ، اگر ایسا ممکن نہ ہو تو پشت کے بل سیدھا لٹایا جائے ،اس طرح کہ اس کے پاؤں قبلہ کی طرف ہوں ،
ولم يصح حديث مرفوع إلى النبي صلى الله عليه وسلم في ذلك، كما قال الشيخ الألباني في أحكام الجنائز.
لكن جاءت آثار عن بعض الصحابة والتابعين في ذلك، منها ما رواه ابن أبي شيبة أن عمر قال لابنه حين حضرته الوفاة: إذا حضرت الوفاة فاصرفني.

اس بارے کوئی مرفوع صحیح حدیث توثابت نہیں ،جیسا کہ علامہ ناصر الدین البانیؒ نے "احکام الجنائز " میں لکھا ہے ،
تاہم بعض صحابہ کرام اور تابعین کرام کے آثار منقول ہیں ،
ان میں ایک تو سیدنا عمر بن خطاب رضی اللہ عنہ کا قول ہے جو انہوں نے اپنے بیٹے کو فرمایا تھا کہ میری وفات کے وقت مجھے قبلہ رخ کردینا ۔ اس قول کو امام ابن ابی شیبہؒ نے روایت کیا ہے ۔
وما رواه أيضاً عن إبراهيم النخعي أنه قال: كانوا يستحبون أن يوجه الميت القبلة إذا حضر.
اسی طرح مشہور تابعی امام ابراہیم نخعیؒ فرماتے ہیں کہ سلف مرنے والے کو قبلہ رخ رکھنے کو مستحب سمجھتے تھے ،

وأما عند تغسيله فلا يستحب توجيهه إلى القبلة، وإنما يوجه بالكيفية التي تسهل غسله وتنظيفه.
اور میت کے غسل کے وقت اسے قبلہ رخ کرنا مستحب نہیں ،بلکہ جس کیفیت پر غسل آسان اور ممکن ہو اسی رخ کرلینا جائز ہے ،

وأما في اللحد فمذهب الأئمة الأربعة وغيرهم أنه يوضع على شقه الأيمن، ووجهه إلى القبلة، كتوجيهه عند الاحتضار،
وأما عند الصلاة عليه فإن الإمام يقف عند رأس الرجل، ووسط المرأة، والأفضل أن يكون على شقه الأيمن موجها إلى القبلة.
اور لحد یعنی قبر میں میت کو دائیں پہلو رکھ کر اس کا منہ قبلہ رخ کردینا چاہیئے جیسا کہ قبض روح کے وقت کیا جاتا ہے ،مذاہب اربعہ کے ائمہ اور دیگر اہل علم کا یہی مذہب ہے ،
اور نماز جنازہ کے وقت افضل صورت یہ ہے کہ میت دائیں پہلو قبلہ رخ ہو ،اورمیت مرد ہے تو امام اس کے سر کے سامنے کھڑا ہو ،اور اگر عورت کی میت ہو تو تو امام اس کے وسط میں کھڑا ہو ۔
والله أعلم.
ـــــــــــــــــــــــــــــ

http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=11702
 
Last edited:

کنعان

فعال رکن
شمولیت
جون 29، 2011
پیغامات
3,564
ری ایکشن اسکور
4,423
پوائنٹ
521
السلام علیکم

میں نے جو دیکھا ہوا ہے وہ اسی طرح ہے جیسے بیان کیا گیا کہ قبر میں ڈال کر چہرہ موڑ کر دائیں قبلہ کی طرف کرتے ہیں۔
"اور قبر ميں ميت كو اس كى دائيں كروٹ پر كيا جائے اور اس كا چہرہ قبلہ رخ ہو، اور اس كا سر اور ٹانگيں قبلہ كى دائيں اور بائيں جانب ہوں، اہل اسلام كا نبى عليہ السلام كے دور سے ليكر آج تك اسى پر عمل رہا ہے، اور زمين پر مسلمانوں كا ہر قبرستان اسى طرح ہے."

اگر پاؤں قبلہ کی طرف کئے جائیں تو چہرہ قبلہ رخ نہیں بلکہ آسمان کی طرف اوپر ہو گا۔

والسلام
 
Top