- شمولیت
- اگست 25، 2014
- پیغامات
- 6,372
- ری ایکشن اسکور
- 2,589
- پوائنٹ
- 791
ایک بھائی نے فورم پر سوال کیا ہے کہ :
میت کو قبر میں رکھنے ک باد کیا اس کے چہرے کا رخ پچھم (کعبہ)کی طرف کرنا چاہئے
برائے مہربانی کتاب سنت سے بتائیں
اس سوال کا جواب جاننے کیلئے درج ذیل فتوی پڑھیں :
هل يوجّه الميّت إلى القبلة عند موته
السؤال :
أخبرت بوجود حديث فيه أنه يجب تحريك المسلم فور موته بحيث يواجه الكعبة ، وأن القبر نفسه يجب أن يكون مواجها للكعبة بمعنى أن تكون القدمان مواجهتين للكعبة . وقيل إن السبب في هذا أن المسلمين سيقومون من قبورهم يوم القيامة مواجهين للكعبة. ما قرأته وفهمته هو أن الرأس/ الوجه يجب أن يبقى في القبر مستقبلا القبلة . ما هي الحقيقة بالنسبة لهذا الموضوع . وجزاك الله خيرا أخي على العمل الجاد الذي تقوم به .
الجواب :
قال ابن حزم رحمه الله :
وتوجيه الميت إلى القبلة حسن فإن لم يوجّه فلا حرج قال الله تعالى : { فأينما تولوا فثم وجه الله } ولم يأت نص بتوجيهه إلى القبلة ." المحلى " ( 5 / 174 ) .
والنبي صلى الله عليه وسلم مات في حِجْر عائشة رضي الله عنها ، ووصفت لحظات موته بدقّة ولم تذكر أنها وجّهته إلى القبلة ، وحديثها رواه : البخاري ( 4440 ) ومسلم ( 2444 ) .
وكذا لم يثبت ذلك عن صحابي ، وما روي في ذلك عن أبي قتادة وأنه أوصى عند موته أن يستقبل به القبلة ، وأن النبي صلى الله عليه وسلم أقره بقوله " أصاب الفطرة " : فضعيف لا يصح . انظر - في تضعيفه - : " إرواء الغليل " ( 3 / 153 ) .
وأما موضع الميت في قبره ، فقد قال الإمام ابن حزم :
ويجعل الميت في قبره على جنبه اليمين ، ووجهه قبالة القبلة ، ورأسه ورجلاه إلى يمين القبلة ويسارها على هذا جرى عمل أهل الإسلام من عهد رسول الله صلى الله عليه وسلم إلى يومنا هذا وهكذا كل مقبرة ( للمسلمين ) على ظهر الأرض . " المحلى " ( 5 / 173 ) .
وأما دعوى أن خروج الناس من قبورهم يكون إلى الكعبة فهو خبر غيبي يحتاج إلى دليل فأين الدليل عليه ؟! والذي ثبت أنّ الناس إذا قاموا إلى قبورهم يتجهون إلى أرض المحشر مباشرة ، والله تعالى أعلم .
الإسلام سؤال وجواب
الشيخ محمد صالح المنجد
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ترجمہ :
كيا موت كے وقت ميت كو قبلہ رخ كيا جائے گا
مجھے ايك حديث كا پتہ چلا ہے جس ميں ہے كہ مسلمان شخص كو فوت ہوتے ہى قبلہ رخ كرنا ضرورى ہے، اور قبر بھى قبلہ رخ ہونى چاہيے، يعنى ميت كے دونوں قدم قبلہ كى جانب ہوں.
كہا گيا ہے كہ اس كا سبب يہ ہے كہ روز قيامت مسلمان لوگ اپنى قبروں سے قبلہ رخ كھڑيں ہونگے.
ميں نے جو پڑھا اور سمجھا ہے وہ اس طرح كہ قبر ميں سر / چہرہ قبلہ رہے اس موضوع كے متعلق حقيقت كيا ہے ؟
اللہ تعالى آپ كو اس بہترين كام پر جزائے خير عطا كرے جو آپ كر رہے ہيں.
الحمد للہ :
ابن حزم رحمہ اللہ تعالى كہتے ہيں:
قبر ميں ميت كو قبلہ رخ كرنا بہتر ہے، اور اگر نہ بھى كيا جائے تو اس ميں كوئى حرج نہيں اللہ سبحانہ وتعالى كا فرمان ہے:
﴿تم جہاں بھى ہو اس طرف ہى اللہ تعالى ہے﴾.
اور قبلہ رخ ہونے كى نص نہيں بيان كى.
ديكھيں: المحلى لابن حزم ( 5 / 174 ).
اور نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم عائشہ رضى اللہ تعالى عنہا كى گود ميں فوت ہوئے اور عائشہ رضى اللہ تعالى عنہا نے بڑى باريكى اور دقيق اوصاف كے ساتھ موت كا نقشہ كھينچا ليكن اس ميں انہوں نے يہ ذكر نہيں كيا كہ انہوں نے نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم كا چہرہ قبلہ رخ كيا ہو.
ان كى حديث كو امام بخارى رحمہ اللہ تعالى نے صحيح بخارى حديث نمبر ( 4440 ) اور امام مسلم رحمہ اللہ تعالى نے صحيح مسلم حديث نمبر ( 2444 ) ميں روايت كيا ہے.
اور اسى طرح كسى صحابى سے بھى يہ ثابت نہيں، اور اس بارہ ميں ابو قتادۃ رضى اللہ تعالى عنہ سے جو بيان كيا جاتا ہے كہ انہوں نے اپنى موت كے وقت وصيت كى تھى كہ انہيں قبلہ رخ كر ديا جائے، اور انبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے اس كى تصديق يہ كہہ كر فرمائى:
" اس نے فطرت كو پا ليا"
يہ حديث ضعيف ہے صحيح نہيں، اس كے ضعيف ہونے كى بحث ديكھنے كے ليے اراواء الغليل ( 3 / 153 ) كا مطالعہ كريں.
اور قبر ميں ميت كى جگہ كے متعلق امام ابن حزم رحمہ اللہ تعالى كہتے ہيں:
اور قبر ميں ميت كو اس كى دائيں كروٹ پر كيا جائے اور اس كا چہرہ قبلہ رخ ہو، اور اس كا سر اور ٹانگيں قبلہ كى دائيں اور بائيں جانب ہوں، اہل اسلام كا نبى عليہ السلام كے دور سے ليكر آج تك اسى پر عمل رہا ہے، اور زمين پر مسلمانوں كا ہر قبرستان اسى طرح ہے.(المحلى لابن حزم ( 5 / 173 ).
اور يہ دعوى كہ لوگ اپنى قبروں سے قبلہ كى طرف نكليں گے يہ ايك غيبى خبر ہے جو دليل كى محتاج ہے، تو اس كى دليل كہاں ہے؟ !
اور ثابت تو يہ ہے كہ لوگ جب اپنى قبروں سے اٹھيں گے تو وہ فورا ميدان محشر كى جانب بھاگ نكليں گے.
واللہ اعلم .
الشيخ محمد صالح المنجد
میت کو قبر میں رکھنے ک باد کیا اس کے چہرے کا رخ پچھم (کعبہ)کی طرف کرنا چاہئے
برائے مہربانی کتاب سنت سے بتائیں
اس سوال کا جواب جاننے کیلئے درج ذیل فتوی پڑھیں :
هل يوجّه الميّت إلى القبلة عند موته
السؤال :
أخبرت بوجود حديث فيه أنه يجب تحريك المسلم فور موته بحيث يواجه الكعبة ، وأن القبر نفسه يجب أن يكون مواجها للكعبة بمعنى أن تكون القدمان مواجهتين للكعبة . وقيل إن السبب في هذا أن المسلمين سيقومون من قبورهم يوم القيامة مواجهين للكعبة. ما قرأته وفهمته هو أن الرأس/ الوجه يجب أن يبقى في القبر مستقبلا القبلة . ما هي الحقيقة بالنسبة لهذا الموضوع . وجزاك الله خيرا أخي على العمل الجاد الذي تقوم به .
الجواب :
قال ابن حزم رحمه الله :
وتوجيه الميت إلى القبلة حسن فإن لم يوجّه فلا حرج قال الله تعالى : { فأينما تولوا فثم وجه الله } ولم يأت نص بتوجيهه إلى القبلة ." المحلى " ( 5 / 174 ) .
والنبي صلى الله عليه وسلم مات في حِجْر عائشة رضي الله عنها ، ووصفت لحظات موته بدقّة ولم تذكر أنها وجّهته إلى القبلة ، وحديثها رواه : البخاري ( 4440 ) ومسلم ( 2444 ) .
وكذا لم يثبت ذلك عن صحابي ، وما روي في ذلك عن أبي قتادة وأنه أوصى عند موته أن يستقبل به القبلة ، وأن النبي صلى الله عليه وسلم أقره بقوله " أصاب الفطرة " : فضعيف لا يصح . انظر - في تضعيفه - : " إرواء الغليل " ( 3 / 153 ) .
وأما موضع الميت في قبره ، فقد قال الإمام ابن حزم :
ويجعل الميت في قبره على جنبه اليمين ، ووجهه قبالة القبلة ، ورأسه ورجلاه إلى يمين القبلة ويسارها على هذا جرى عمل أهل الإسلام من عهد رسول الله صلى الله عليه وسلم إلى يومنا هذا وهكذا كل مقبرة ( للمسلمين ) على ظهر الأرض . " المحلى " ( 5 / 173 ) .
وأما دعوى أن خروج الناس من قبورهم يكون إلى الكعبة فهو خبر غيبي يحتاج إلى دليل فأين الدليل عليه ؟! والذي ثبت أنّ الناس إذا قاموا إلى قبورهم يتجهون إلى أرض المحشر مباشرة ، والله تعالى أعلم .
الإسلام سؤال وجواب
الشيخ محمد صالح المنجد
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ترجمہ :
كيا موت كے وقت ميت كو قبلہ رخ كيا جائے گا
مجھے ايك حديث كا پتہ چلا ہے جس ميں ہے كہ مسلمان شخص كو فوت ہوتے ہى قبلہ رخ كرنا ضرورى ہے، اور قبر بھى قبلہ رخ ہونى چاہيے، يعنى ميت كے دونوں قدم قبلہ كى جانب ہوں.
كہا گيا ہے كہ اس كا سبب يہ ہے كہ روز قيامت مسلمان لوگ اپنى قبروں سے قبلہ رخ كھڑيں ہونگے.
ميں نے جو پڑھا اور سمجھا ہے وہ اس طرح كہ قبر ميں سر / چہرہ قبلہ رہے اس موضوع كے متعلق حقيقت كيا ہے ؟
اللہ تعالى آپ كو اس بہترين كام پر جزائے خير عطا كرے جو آپ كر رہے ہيں.
الحمد للہ :
ابن حزم رحمہ اللہ تعالى كہتے ہيں:
قبر ميں ميت كو قبلہ رخ كرنا بہتر ہے، اور اگر نہ بھى كيا جائے تو اس ميں كوئى حرج نہيں اللہ سبحانہ وتعالى كا فرمان ہے:
﴿تم جہاں بھى ہو اس طرف ہى اللہ تعالى ہے﴾.
اور قبلہ رخ ہونے كى نص نہيں بيان كى.
ديكھيں: المحلى لابن حزم ( 5 / 174 ).
اور نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم عائشہ رضى اللہ تعالى عنہا كى گود ميں فوت ہوئے اور عائشہ رضى اللہ تعالى عنہا نے بڑى باريكى اور دقيق اوصاف كے ساتھ موت كا نقشہ كھينچا ليكن اس ميں انہوں نے يہ ذكر نہيں كيا كہ انہوں نے نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم كا چہرہ قبلہ رخ كيا ہو.
ان كى حديث كو امام بخارى رحمہ اللہ تعالى نے صحيح بخارى حديث نمبر ( 4440 ) اور امام مسلم رحمہ اللہ تعالى نے صحيح مسلم حديث نمبر ( 2444 ) ميں روايت كيا ہے.
اور اسى طرح كسى صحابى سے بھى يہ ثابت نہيں، اور اس بارہ ميں ابو قتادۃ رضى اللہ تعالى عنہ سے جو بيان كيا جاتا ہے كہ انہوں نے اپنى موت كے وقت وصيت كى تھى كہ انہيں قبلہ رخ كر ديا جائے، اور انبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے اس كى تصديق يہ كہہ كر فرمائى:
" اس نے فطرت كو پا ليا"
يہ حديث ضعيف ہے صحيح نہيں، اس كے ضعيف ہونے كى بحث ديكھنے كے ليے اراواء الغليل ( 3 / 153 ) كا مطالعہ كريں.
اور قبر ميں ميت كى جگہ كے متعلق امام ابن حزم رحمہ اللہ تعالى كہتے ہيں:
اور قبر ميں ميت كو اس كى دائيں كروٹ پر كيا جائے اور اس كا چہرہ قبلہ رخ ہو، اور اس كا سر اور ٹانگيں قبلہ كى دائيں اور بائيں جانب ہوں، اہل اسلام كا نبى عليہ السلام كے دور سے ليكر آج تك اسى پر عمل رہا ہے، اور زمين پر مسلمانوں كا ہر قبرستان اسى طرح ہے.(المحلى لابن حزم ( 5 / 173 ).
اور يہ دعوى كہ لوگ اپنى قبروں سے قبلہ كى طرف نكليں گے يہ ايك غيبى خبر ہے جو دليل كى محتاج ہے، تو اس كى دليل كہاں ہے؟ !
اور ثابت تو يہ ہے كہ لوگ جب اپنى قبروں سے اٹھيں گے تو وہ فورا ميدان محشر كى جانب بھاگ نكليں گے.
واللہ اعلم .
الشيخ محمد صالح المنجد