lovelyalltime
سینئر رکن
- شمولیت
- مارچ 28، 2012
- پیغامات
- 3,735
- ری ایکشن اسکور
- 2,898
- پوائنٹ
- 436
جی بالکل : ہمارا مسلک تفویض ہے اور عوام کو گمراہی سے بچانے کے لئے ہم تاویل کرتے ہیں ، اس کو حق بھی سمجھتے ہیں(چنانچہ امام بخاری رحمہ اللہ اور دیگر بہت سارے محدثین اور ائمہ نے تاویل کیا ہے )،ورنہ مسلک ہمارا تفویض ہی ہے ۔فیصلہ اب بھی آپ کا ہے جناب۔۔۔۔۔۔
عوام اہلحدیث کی کیوں گمراہ نہیں ہوتی؟ ہمارے علماء جب ہمیں یہ بتاتے ہیں کہ اللہ تعالیٰ کی صفات پر ایمان لانا ہے اور اس کی کیفیت سے بحث نہیں کرنا، تو ہمارے لئے بالکل کافی و شافی ہو جاتا ہے۔ ان صفات کی تاویل عوام کو گمراہی سے بچانے کی نیت سے کرنا بجائے خود گمراہی نہیں؟ کیونکہ آپ کا مسلک بھی تفویض ہے تو اس کا مطلب ہی یہ ہے کہ تاویل نہ کی جائے۔۔۔! عجیب!جی بالکل : ہمارا مسلک تفویض ہے اور عوام کو گمراہی سے بچانے کے لئے ہم تاویل کرتے ہیں ، اس کو حق بھی سمجھتے ہیں(چنانچہ امام بخاری رحمہ اللہ اور دیگر بہت سارے محدثین اور ائمہ نے تاویل کیا ہے )،ورنہ مسلک ہمارا تفویض ہی ہے ۔
عوام کو گمراہی سے بچانے کے لئے ہم تاویل کرتے ہیں ، اس کو حق بھی سمجھتے ہیں۔
اور اگر آپ اب بھی یونہی اس بات کو حق سمجھتے رہے تو عقیدہ نمبر 35 کی عبارت ہمیں آپ کے بارے میں کیا بتاتی ہیں ذرا دیکھیں تو۔۔۔۔۔ ۔ ۔ ۔ ہم تاویل کرتے ہیں ، اس کو حق بھی سمجھتے ہیں۔
بھائی : حق سمجھنے کا مطلب یہ ہے کہ جائز سمجھتے ہیں ،بجائے اس کے کہ صفات کو اپنی حقیقی معنی میں لیکر تشبیہ کی طرف لے جایا جائے ، بہتر ہے کہ ایک جائز اور قریب المعنی تاویل کرکے اس کو تشبیہ سے بچایا جائے ،حق سمجھتے رہے
اللہ آپ کو جزائے خیر دے ، آپ نے میرا کام بہت آسان کردیا ، بھائی قدریہ اور معتزلہ جو تاویل کرتے ہیں اس کی نوعیت یہ ہوتی ہے کہ اللہ کے ید وغیرہ صفات بالکل ثابت ہی نہیں ، کہ ان سے جسمیت اور ترکیب کے طرف ذہن جاتا ہے یعنی وہ قطعی طور پر صفت ید کا انکار کرکے یہ تاویل کرتے ہیں"اور دست سے مراد دستِ قدرت یا دستِ نعمت لینایہ رائے فرقہ قدریہ اور معتزلہ فرقہ کے لوگوں کی ہے"
شاکر بھائی : کمال کرتے ہواہل حدیث گمراہ تو نہیں کہوں گا کہ ذرا سخت لفظ ہے البتہ نادانی کا شکار ضرور ہیںعوام اہلحدیث کی کیوں گمراہ نہیں ہوتی؟
محترم بھائی،شاکر بھائی : کمال کرتے ہواہل حدیث گمراہ تو نہیں کہوں گا کہ ذرا سخت لفظ ہے البتہ نادانی کا شکار ضرور ہیں
میں ایسی باتیں عام طور پر منظر عام پر نہیں لاتا ،(ورنہ پھر مجھ میں اور لولی آل ٹائم میں فرق کیا رہے گا )لیکن آپ سلجھے ہوئے ہیں ، آپ کے علم میں ہوگا کہ اہل حدیث تمام صفات کو اس کے حقیقی معنی میں لے کر کیفیہ کی سے لاعلمی کا اظہار کرتے ہیں بہت سارے نصوص اس بات پر شاہد ہیں
لیکن آپ ہی کا ایک امام اس مسلک والوں کومشبہ قرار دے رہے ہیں حوالہ لیجئے :
5070 اٹیچمنٹ کو ملاحظہ فرمائیں5071 اٹیچمنٹ کو ملاحظہ فرمائیں5072 اٹیچمنٹ کو ملاحظہ فرمائیں
یہ بات قابل ملاحظہ ہے کہ آخری اصحاب التاویل سے مراد معتزلہ ہی ہے کیونکہ شروع میں انہی کا ذکر آیا ہے ۔
جی بالکل : ہمارا مسلک تفویض ہے اور عوام کو گمراہی سے بچانے کے لئے ہم تاویل کرتے ہیں ، اس کو حق بھی سمجھتے ہیں(چنانچہ امام بخاری رحمہ اللہ اور دیگر بہت سارے محدثین اور ائمہ نے تاویل کیا ہے )،ورنہ مسلک ہمارا تفویض ہی ہے ۔
تمام ائمہ کا مسلک تفویض ہے اور تفویض بھی تاویل ہے ، کیونکہ ایک جگہ آپ کےہی حضر حیات نے تاویل کی تعریف یوں کی تھی ، کہ لفظ کو اپنی اصل معنی سے پھیر نا ،اس کے جواب میں ہی میں نے کہا کہ عوام کو گمراہی سے بچانے کی خاطر ایسی تاویلات کرنا، جو آپ کے مسلک کے مطابق خود گمراہی ہے، کیونکر جائز و درست ہے؟ اس کا جواب عنایت فرمائیے۔
اصل عقیدہ جو بھی ہو، فقط عوام کو گمراہی سے بچانے کی خاطر، اس عقیدہ کی تردید یا تغلیط کرنا، ادلہ اربعہ میں سے کون سی دلیل کے تابع ہے؟