شاکر صاحب کتب تصوف میں اس پر بہت کچھ لکھا گیا ہے،بس مومنین کے درجات ہیں،ان میں کسی کے متعلق ہمارا یہ عقیدہ نہیں کہ وہ مختار کل ،روزی ،رزق دینے والے مشکل کشا یا حاجت رواں ہیں بلکہ ہم یہ کہتے ہیں،مشکل کشا صرف اللہ۔اور ۔۔۔عقیل صاحب،
غوث ، قطب، ابدال اور قیوم وغیرہ کیا ہوتا ہے؟
شاکر بھائی! کیا آپ مومنین کے درجات نہیں مانتے؟شاکر;86972]عقیل صاحب، مجھے جواب نہیں ملا۔ آپ "اسلامی تصوف" کے حامی ہیں، اور ابدال و اقطاب وغیرہ عہدوں کے بھی قائل ہیں۔ کسی مشہور صوفی کی زبانی بتا دیجئے کہ غوث، قطب، ابدال، وغیرہ کون ہوتے ہیں۔ کیونکہ آپ کا اپنا کہنا تو ظاہر ہے کوئی حقیقت نہیں رکھتا۔ اور ممکن ہو تو تصویری پوسٹ نہ کریں۔ بلکہ متن لکھ دیا کریں۔
بھائی آپ دلائل السلوک ہی پڑھ لیں اصل بات یہ ہے کہ کشف وکرامات صرف صوفی کیساتھ مخصوس نہیں ،بلکہ علما ظواہر سے بھی ہو سکتے ہیں۔بہت ساری ایسی باتیں ہیں جو نہ جاننے کی وجہ سے، تصوف سے عملی تعلق نہ ہونے کی وجہ سے حقائق کی سمجھ نہیں آتی،آپ جو تصوف پر معقول سا اعتراض سمجھتے ہیں ،یاکوئی سوال ہے تو پیش کرے ،لیکن مقصد بات کو سمجھنا ہے تنقید برائے تنقید ہر گز نہ ہو۔آپ اتنے عرصے سے اسلامی تصوف کی تبلیغ میں مشغول ہیں، ہمیں بھی معلوم ہو کہ آپ کی مراد کیا ہے۔
پھر آپ نے اوپر جو دلائل السلوک سے "تصوف کیا نہیں" تحریر پیش کی ہے۔ اس کو سامنے رکھیں، اور ہمیں تصوف کے موضوع پر دو چار ایسی کتابیں بتا دیں، جن میں درج بالا کوئی بات نہ ہو۔]
میں نے قطب و ابدال وغیرہ کا انکار کیا ہی کب ہے جو آپ مومنین کے درجات وغیرہ سے مجھے منوا رہے ہیں۔ پہلے کسی صوفی کی زبانی غوث، قطب، ابدال کی تعریف پیش کریں۔ پھر ہم بات کر لیں گے کہ یہ اسلامی تصوف ہے یا بدعی تصوف۔ اور اس کے شریعت میں کیا دلائل ہیں وغیرہ۔شاکر بھائی! کیا آپ مومنین کے درجات نہیں مانتے؟
تمام صوفیا اہلحدیث اور احناف یہ درجات مانتے ہیں،قرآن و حدیث کے آثار سے بھی پتہ چلتاہے ،شیخ عبد القادر جیلانیؒ نے اپنے خطبات میں ابدال وغیرہ ذکر کیا ہے ،جو صوفیا محدث و مفسر ہیں کسی نے بھی انکار نہیں کیا۔
جی دلائل السلوک میں ان مناصب پر لکھا گیا ہے وہی سے آپ دیکھ لےمیں نے قطب و ابدال وغیرہ کا انکار کیا ہی کب ہے جو آپ مومنین کے درجات وغیرہ سے مجھے منوا رہے ہیں۔ پہلے کسی صوفی کی زبانی غوث، قطب، ابدال کی تعریف پیش کریں۔ پھر ہم بات کر لیں گے کہ یہ اسلامی تصوف ہے یا بدعی تصوف۔ اور اس کے شریعت میں کیا دلائل ہیں وغیرہ۔
دلائل السلوک اور سراجاً منیراً نوٹ کر لی ہیں۔ میں کچھ مطالعہ کر لوں پھر بات کروں گا بشرط زندگی و فرصت۔ ان شاء اللہ،
کمال ہے آپ کے پچانوے فیصد دھاگے تصوف کے موضوع پر ہیں۔ اور اب جبکہ میں سنجیدگی سے آپ سے بات چیت کرنا چاہتا ہوں تو آپ گفتگو سے کترا کر کتاب کی جانب رجوع کا مشورہ دے رہے ہیں۔ یا تو آپ بات کریں اور یا پھر آئندہ تصوف پر پوسٹ نہ کریں۔جی دلائل السلوک میں ان مناصب پر لکھا گیا ہے وہی سے آپ دیکھ لے
شاکر صاحب کتاب کا مشورہ آپ نے مانگا تو میں نے دے دیا ،اس پر آپ خفا نہ ہوں۔کمال ہے آپ کے پچانوے فیصد دھاگے تصوف کے موضوع پر ہیں۔ اور اب جبکہ میں سنجیدگی سے آپ سے بات چیت کرنا چاہتا ہوں تو آپ گفتگو سے کترا کر کتاب کی جانب رجوع کا مشورہ دے رہے ہیں۔ یا تو آپ بات کریں اور یا پھر آئندہ تصوف پر پوسٹ نہ کریں۔
آپ ازراہ کرم میرے اعتراضات کی فکر نہ کریں۔ پہلے قطب و ابدال و غوث وغیرہ کی مناسب تشریح کسی بھی "اسلامی صوفیت" کے علمبردار سے پیش کر دیں، حدیث سے ثابت ہے یا نہیں اور کون کہاں سب بعد میں طے ہو جائے گا۔ تعریف پیش کیجئے۔شاکر صاحب کتاب کا مشورہ آپ نے مانگا تو میں نے دے دیا ،اس پر آپ خفا نہ ہوں۔
غوث قطب ابدال یہ صوفیا کے نزدیک یہ مناصب ہیں ،اخر آپ ان پر کیا کہنا چاہتے ہیں،یقینا ً آپ یہی کہنا چاہتے ہونگے یہ حدیث سے ثابت نہیں۔اگر اکے علاوہ اور بھی کوئی مناصب صوفیا پر اپکو اعترض ہے تو پیش کر دے تاکہ ایک بار ہی اسکا جائزہ لے سکے،دوسری بات یہ ہے کہ لوگوں کی زبانی ان کا تذکرہ بہت سنا جاتا ہے ،لیکن کبھی اس پر کوئی یہ بات نہیں کرسکے گا کہ یہ کون ہوتے ہیں کہاں ہوتے ہیں ،یہ بنا تا کون ہے،اگر آپ کا اس موضوع پر وسیع مطالعہ ( گو عملی تعلق نہ ہو)ہو تو بڑے اہم سوال زیر بحث لائے جا سکتے ہیں۔