اردو رسم الخط کے علاوہ رومن اردو میں بهی اسی طرح من گهڑت قصص هیں جو گردش میں ہیں اور کم معلومات رکهنے والے مسلم انہیں کار ثواب سمجهکر دوسروں کو فارورڈ کئیے جا رهے ہیں ۔
Aap ne jis riwayat ke baare me poocha hai usko hanfi Fiqeeh “Abu al-Lais Samarqandi” ne apni kitaab "Tambeehul Gafileen" meim naqal ki hai.
Ye buzurg fiqeeh honey ke saath ek qissa'go (qissa kehney waley) wa'iz bhi they, aur isi shauq ko poora karney ke liye wa'az o Qisas ke topic par ek kitab "Tambeehul Gafileen" bhi likh dali, aur usme beshumar Be'sar-o-paa riwayaat jama kardi,
Ye kitaab qissa'go wa'azain ka marja e tehqeeq hai, kuch ahle tauheed aur ahle bareli isi ka mawaad apni taqareer me gaa-gaa kar sunaya karte Hain.
Aur agar is babat sawal karo to bigad jaate hain..
Aap ki poochi gai riwayat bhi unhi me se ek lambi riwayat hai, jis ko bagair kisi sanad aur hawale k “Samarqandi” sahab ne "Tambeehul Gafileen" mein naqal farma diya hai.
Imam Zehbi "Tareekh ul Islam" mein fiqeeh “Abu al-Lais Samarqandi” ke tarjumey mein ikhte hain:
وفي كتاب ” تنبيه الغافلين موضوعات كثيرة .ا.هـ.
Yaani unki kitab tambeehul gafileen mein bahot saari mauzoo (yani man'gadhat) riwayatein paayi jati hain"
Aur Allama Albani Rahimahullah ke mashhoor shagird Sheikh Mashoor bin Hasan Hafizahullah farmatey hain:
كتاب "تنبيه الغافِلين"؛ فهو مجموعٌ لمِثل هذه القصص المكذوبة، والحِكايات التي لا أسانيد لها ولا أزمَّة [نقلًا من "قصص لا تثبت"، (3/22-23)]
Yaani Kitab “Tambeehul Gafileen” jhoothey qisson ka majmua, aur be'buniyad hikayaat ki gathari hai"
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
Lehaza is riwayat ka koi aitebaar nahi.
Abu Al-Lais ne ye riwayat "Yazeed Al-Raqaashi" ke hawale se Anas bin Malik Radhiallahu Anhu ke naam se naqal ki hai aur "Yazeed Al-Raqaashi" naqabil e aitebaar raawi hai.
Allama ibn e kaseer Al-Dimashqi Rahimahullah likhtey hain:
(قال البخاري: كان ضعيفاً قدرياً."
وقال الفلاس: كان يحيى لا يحدِّث عنه، وكان ابن مهدي يحدث عنه.
وقال الفَلَّاس: كان رجلاً صالحاً، وقد روى الناس عنه، وليس بالقوي في الحديث.
وقال البخاري: تَكلَّم فيه شعبة.
وقال إسحاق بن راهويه عن النضر بن شميل قال شعبة: لأن أقطع الطريق أحب إلي من أن أروي عنه.
( التکمیل فی الجرح والتعدیل لابن کثیرؒ )
Yaani imam Bukhari Rahimahullah kehtey hain ke “Yazeed Al-Raqaashi” taqdeer ka munkir aur zaeef tha.
Allama Al-Fallas kehte hain: “Yazeed Al-Raqaashi” aadmi toh neik tha, aur logo ne issey riwayaat bhi naqal ki hain, lekin wo hadees me qawi nahin (balki zaeef raawi) tha.
Imam ishaaq bin Rahawaih Rahimahullah farmatey hain ke imam nazar bin shumel kehte the, “Yazeed Al-Raqaashi” se riwayat leney se daaka marna behtar hai."