• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

مدلس راوی کا عنعنہ اور صحیحین [انتظامیہ]

شمولیت
ستمبر 21، 2015
پیغامات
2,697
ری ایکشن اسکور
762
پوائنٹ
290
اس سے زیادہ سہل انداز میں اور کس طرح سمجہایا جائے ۔ عامی کو خود کوشش کرنی چاہئے ۔ خاص کر ایسا عامی جو کتب کے بارے جانتا ہو کم ازکم جاہل تو نہ ہوا اسکو کتب کے مطالعہ کا مشورہ ہی دیا گیا تہا۔ مخالف کے مناسب مشورے سے بہی بیر ہے !
 
شمولیت
مئی 17، 2015
پیغامات
153
ری ایکشن اسکور
23
پوائنٹ
60
محترم! اس مضمون کی کتب ناپید تو نہیں کہ آپ نے کتاب ہی ”کاپی پیسٹ“ کردی۔
محترم! اس سے ”عامی“ کو کیا سمجھ آئے گی؟
محترم! اس سے جو جناب نے سمجھا ہے وہ اختصاراً تحریر فرمادیں۔
محترم! آپ نے جتنی قسمیں ”مردود حدیث“ کی لکھی ہیں کیا آپ لوگ ان سے استدلال نہیں کرتے؟
آپ سے اسی جواب کی توقع تھی جو پوری ہوئی
محترم! اس مضمون کی کتب ناپید تو نہیں کہ آپ نے کتاب ہی ”کاپی پیسٹ“ کردی۔
ج:اگر آپ کتب پڑھنے اور انہیں ماننے والے ہوتے تو یہاں’’شارٹ کٹس‘‘میں سوال پر سوال نہ اٹھا رہے ہوتے؎
محترم! اس سے ”عامی“ کو کیا سمجھ آئے گی؟
ج؛یہ اردو میں ہی ہے جو قارئین ہیں وہ بھی اردو والے ہی ہیں اس میں ایسی کون سی زبان استعمال کی گئی ہے جو سمجھ نہ آئے؟
محترم! اس سے جو جناب نے سمجھا ہے وہ اختصاراً تحریر فرمادیں۔
میں نے اس سے یہ سمجھا ہے کہ صحیح اور ضعیف احادیث کی مختلف اقسام اور درجے ہیں اس لئے انکا حکم اوردرجہ بھی مختلف ہےاور ان کو مختلف ناموں سے ذکر کیا ہے محدثین نے۔
محترم! آپ نے جتنی قسمیں ”مردود حدیث“ کی لکھی ہیں کیا آپ لوگ ان سے استدلال نہیں کرتے؟
ج:غور سے پڑھیے امیج میں صرف’’مردود حدیث‘‘نہیں لکھا وہاں لکھا ہے ’’مردود یا ضعیف حدیث‘‘کی اقسام۔۔
کیا آپ لوگ ان سے استدلال نہیں کرتے؟
بالکل کرتے ہیں اور صرف ہم نے نہیں محدثین نے پہلے استدلال کیا ہوا ہے اور احناف بھی کرتے ہیں۔
اور اس ’’خوش فہمی ‘‘سے نکل آئیں کہ یہ فورم صرف آپ کےاشکال کے لئے بنایا گیا ہے۔ہزاروں قارئین یہاں سے مستفید ہوتے ہیں اس لئے کسی بات کی تفصیل لکھ دینے کا مقصد لوگوں تک حق کو پہنچانا اور واضح کرنا ہوتا ہے آپکی طرح ہر مسئلے کو شارٹ کٹ میں حل کرنا نہیں ہوتا
 
Last edited by a moderator:
شمولیت
مئی 17، 2015
پیغامات
153
ری ایکشن اسکور
23
پوائنٹ
60
محترم! اس مضمون کی کتب ناپید تو نہیں کہ آپ نے کتاب ہی ”کاپی پیسٹ“ کردی۔
محترم! اس سے ”عامی“ کو کیا سمجھ آئے گی؟
محترم! اس سے جو جناب نے سمجھا ہے وہ اختصاراً تحریر فرمادیں۔
محترم! آپ نے جتنی قسمیں ”مردود حدیث“ کی لکھی ہیں کیا آپ لوگ ان سے استدلال نہیں کرتے؟
محترم! اس مضمون کی کتب ناپید تو نہیں کہ آپ نے کتاب ہی ”کاپی پیسٹ“ کردی۔
محترم! اس سے ”عامی“ کو کیا سمجھ آئے گی؟
محترم! اس سے جو جناب نے سمجھا ہے وہ اختصاراً تحریر فرمادیں۔
محترم! آپ نے جتنی قسمیں ”مردود حدیث“ کی لکھی ہیں کیا آپ لوگ ان سے استدلال نہیں کرتے؟
آپ سے اسی جواب کی توقع تھی جو پوری ہوئی
محترم! اس مضمون کی کتب ناپید تو نہیں کہ آپ نے کتاب ہی ”کاپی پیسٹ“ کردی۔
ج:اگر آپ کتب پڑھنے اور انہیں ماننے والے ہوتے تو یہاں’’شارٹ کٹس‘‘میں سوال پر سوال نہ اٹھا رہے ہوتے؎
محترم! اس سے ”عامی“ کو کیا سمجھ آئے گی؟
ج؛یہ اردو میں ہی ہے جو قارئین ہیں وہ بھی اردو والے ہی ہیں اس میں ایسی کون سی زبان استعمال کی گئی ہے جو سمجھ نہ آئے؟
محترم! اس سے جو جناب نے سمجھا ہے وہ اختصاراً تحریر فرمادیں۔
میں نے اس سے یہ سمجھا ہے کہ صحیح اور ضعیف احادیث کی مختلف اقسام اور درجے ہیں اس لئے انکا حکم اوردرجہ بھی مختلف ہےاور ان کو مختلف ناموں سے ذکر کیا ہے محدثین نے۔
محترم! آپ نے جتنی قسمیں ”مردود حدیث“ کی لکھی ہیں کیا آپ لوگ ان سے استدلال نہیں کرتے؟
ج:غور سے پڑھیے امیج میں صرف’’مردود حدیث‘‘نہیں لکھا وہاں لکھا ہے ’’مردود یا ضعیف حدیث‘‘کی اقسام۔۔
کیا آپ لوگ ان سے استدلال نہیں کرتے؟
بالکل کرتے ہیں اور صرف ہم نے نہیں محدثین نے پہلے استدلال کیا ہوا ہے اور احناف بھی کرتے ہیں۔
اور اس ’’خوش فہمی ‘‘سے نکل آئیں کہ یہ فورم صرف آپ کےاشکال کے لئے بنایا گیا ہے۔ہزاروں قارئین یہاں سے مستفید ہوتے ہیں اس لئے کسی بات کی تفصیل لکھ دینے کا مقصد لوگوں تک حق کو پہنچانا اور واضح کرنا ہوتا ہے آپکی طرح ہر مسئلے کو شارٹ کٹ میں حل کرنا نہیں ہوتا
 

عبدالرحمن بھٹی

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2015
پیغامات
2,435
ری ایکشن اسکور
293
پوائنٹ
165
محترم! میں نے پوچھا؛
جس حدیث کو مدلس راوی روایت کر رہا ہے اس حدیث کا متن قابلِ قبول ہوتا ہے کہ نہیں؟
جناب نے فرمایا؛

جس حدیث کی سند میں مدلس ثقہ راوی حدثنا یا اخبرنا سے روایت کر رہا ھو وہ سند صحیح ہے لیکن متن کے صحیح ہونے کے لئے مذید کچھ شرائط ہیں مثلا حدیث کا شاذ نہ ھونا یا اس میں کوئی علت نہ ہونا ۔۔۔
میں نے کہا؛

جس حدیث کی سند صحیح ہو وہ حدیث ”صحیح “ ہی کہلائے گی (اگر نہیں تو وجہ لکھیں)۔ اب یہ ممکن ہے کہ حدیث صحیح ہو اور اس کا ”متن“ صحیح نہ ہو۔یہی کہنا چاہتے ہیں یا کچھ اور؟
اس کا جواب مختصر لفظوں میں دے دیں کہانیاں نہ لکھیں؟
 

تلمیذ

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 12، 2011
پیغامات
765
ری ایکشن اسکور
1,506
پوائنٹ
191
جس حدیث کی سند صحیح ہو وہ حدیث ”صحیح “ ہی کہلائے گی (اگر نہیں تو وجہ لکھیں)۔ اب یہ ممکن ہے کہ حدیث صحیح ہو اور اس کا ”متن“ صحیح نہ ہو۔یہی کہنا چاہتے ہیں یا کچھ اور؟ میں آپ لوگوں کی طرح یہ نہیں کرنا چاہتا کہ کسی تحریر کا اپنا مفید مطلب معنیٰ لے لوں۔ بات انشاء اللہ تفہیم کی ہوگی شکست دینے دلانے کی نہیں۔
یاد رکھیں دین کے سمجھنے میں فتح اور شکست کا کوئی تصور نہیں کہ اس میں ہر کوئی جیتنے والا ہی ہوتا ہے اگر کینہ نہ ہو تو۔
بعض احادیث سندا صحیح ہیں لیکن ان کا متن صحیح نہیں مثلا
"الوائدةُ والموؤدةُ فی النار“
بچی کوزندہ گاڑنے والی عورت اورجس کو گاڑاگیا ہو دونوں دوزخ میں ہیں ۔
اس حدیث کی سند صحیح ہے لیکن متن قرآنی آیت ”وَإِذَا الْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ“ (اور جب زندہ گاڑی ہوئی لڑکی سے پوچھا جاوے گا)کے صراحتاً خلاف ہے ۔تو کیا سند صحیح ہونے کی وجہ سے اس کے متن کو بھی صحیح کہا جائے گا؟؟؟
 

رضا میاں

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 11، 2011
پیغامات
1,557
ری ایکشن اسکور
3,581
پوائنٹ
384
میرے خیال سے بحث تدلیس کی بجائے کہیں اور جا رہی ہے۔
 
شمولیت
مئی 17، 2015
پیغامات
153
ری ایکشن اسکور
23
پوائنٹ
60
شمولیت
مئی 17، 2015
پیغامات
153
ری ایکشن اسکور
23
پوائنٹ
60
بعض احادیث سندا صحیح ہیں لیکن ان کا متن صحیح نہیں مثلا
"الوائدةُ والموؤدةُ فی النار“
بچی کوزندہ گاڑنے والی عورت اورجس کو گاڑاگیا ہو دونوں دوزخ میں ہیں ۔
اس حدیث کی سند صحیح ہے لیکن متن قرآنی آیت ”وَإِذَا الْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ“ (اور جب زندہ گاڑی ہوئی لڑکی سے پوچھا جاوے گا)کے صراحتاً خلاف ہے ۔تو کیا سند صحیح ہونے کی وجہ سے اس کے متن کو بھی صحیح کہا جائے گا؟؟؟
سمجھ اب بھی نہیں آئے گی۔۔ایک اور نئے سوال کے لئے تیار رہیں
 
شمولیت
مئی 17، 2015
پیغامات
153
ری ایکشن اسکور
23
پوائنٹ
60
محترم! میں نے پوچھا؛

جناب نے فرمایا؛


میں نے کہا؛


اس کا جواب مختصر لفظوں میں دے دیں کہانیاں نہ لکھیں؟
ماشاء اللہ!
اس کا جواب مختصر لفظوں میں دے دیں کہانیاں نہ لکھیں؟
یعنی ہم ’’کہانیاں ‘‘لکھ رہے ہیں یہاں!کبھی ہم’’علم جھاڑ‘‘رہے ہوتے ہیں !!!چلیں میں بتاتا ہوں آپکو کہ کہانیاں کون کررہا ہے اور بات کو گھما کون رہا ہے۔۔اگلے کمٹ میں تمام قارئین پڑھیں گے اور خود جان لیں گے کہ کہانیاں کو ن کررہا ہے
 
شمولیت
مئی 17، 2015
پیغامات
153
ری ایکشن اسکور
23
پوائنٹ
60
محترم! میں نے پوچھا؛

جناب نے فرمایا؛


میں نے کہا؛


اس کا جواب مختصر لفظوں میں دے دیں کہانیاں نہ لکھیں؟
بسم اللہ الرحمن الرحیم
یہ تھریڈ @عبدالرحمن بھٹی صاحب کی مدلس پر بحث کی وجہ سے شروع کیا گیا تھا کیونکہ انہوں نے اس تھریڈ’جس نے یہ حدیث سنی اور رفع الیدین نہ کیا‘کی سجدوں میں رفع الیدین کرنے کی حدیث پیش کر کے اعتراض کیا تھا کہ آپ اس حدیث پر عمل کیوں نہیں کرتے جواب میں انکو ثابت کیا گیا کے یہ حدیث ایک مدلس راوی کی عنعن کی وجہ سے ضعیف ہے تو انہوں نے مدلس کون ہوتا ہے کی بحث چھیڑ دی تو۔۔۔مختصر یہ کہ چونکہ یہ الگ بحث تھی تو یہ تھریڈ شروع کیا گیا اب۔۔۔
یہاں پر پہلے تو انکو مدلس کی تعریف سمجھائی گئی
تو انہوں نے اسے نہ مانتے ہوئے یہ بحث چھیڑی کہ پھر صحیح بخاری و مسلم میں کیوں قبول ہے تو اسکا جواب دیا گیا مگر انہوں نے وہ بھی نہ مانا پھر ایک نیا سوال شروع کیا کہ ایک ہی راوی کی حدثنا اور اخبرنا والی قبول اور عن والی کیوں نہیں اسکا جواب دیا گیا تو اسے بھی نہ مانا پھر مدلس کے معتبر ہونے کی بحث چھیڑی اسکا جواب دیا گیا تو وہ بھی نہ مانا اور ایک اور نیا سوال شروع کیا۔۔غرض سوال پر سوال۔۔انکو تو ضعیف کی اقسام تک کا نہیں پتہ مگر کمال یہ ہے کہ جس اصول کو تمام محدثین مانتے ہیں یہانتک کہ احناف بھی ۔۔یہ بھی ثابت کیا گیا مگر مانا پھر بھی نہیں۔۔ضعیف کی اقسام سمجھانے کی کوشش کی تو کہتے ہیں کہانیاں نہ لکیں یعنی حدیث کی اقسام بتانا ان کے نزدیک کہانیاں لکھنا ہے۔۔پھر تو سارے محدثین ہی کہانیاں لکھتے رہے ہیں!اس رویہ کی وجہ ’’میں نہ مانوں‘‘کے سوا اور کچھ نہیں۔
 
Top