• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

تشہد ( التحیات ) کی مشروعیت کا پس منظر ، واقعہ کی وضاحت درکار ہے ۔

اسحاق سلفی

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
اگست 25، 2014
پیغامات
6,372
ری ایکشن اسکور
2,565
پوائنٹ
791
جزاک اللہ شیخ اللہ پاک آپ کے علم میں اور اضافہ اور برکت عطافرمائے
آمین یا رب العالمین
اور اللہ تعالی آپ کو جزائے خیر عطافرمائے ،اور برکات سے نوازے ۔آمین
 
شمولیت
نومبر 27، 2014
پیغامات
221
ری ایکشن اسکور
62
پوائنٹ
49

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,773
ری ایکشن اسکور
8,473
پوائنٹ
964
اس عنوان سے 3 تھریڈ ہیں اور تینوں میں مختلف باتیں ہیں اگر ان کو یکجا کر کے ایک تھریڈ بنا دیں تو اس واقعے پر آئندہ کوئی مزيد نقطہ اٹھائے تو آسانی ہو گی۔
تشہد سے متعلق قصہ کے بارے میں کیا یہ کہنا صحیح ہے کہ یہ معراج کے موقع پر ہوا تھا؟
شب معراج منانا
جی دیگر دو جگہوں سے متعلقہ مواد بھی اسی تھریڈ میں منتقل کردیا گیا ہے ۔ اوپر ملاحظہ کیا جاسکتا ہے ۔
 
شمولیت
نومبر 27، 2014
پیغامات
221
ری ایکشن اسکور
62
پوائنٹ
49
اس مسئلہ کی کوئی اصل ہے ضرور ۔۔۔اگرچہ سندابھی نہیں ملی۔۔۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

الخركوشي 407هـ .....نے اپنی کتاب ۔۔۔ شرف المصطفى ج4ص159
میں معراج کی روایت بغیر سند کے بیان کی ہے اس کے ضمن میں یہ الفاظ آتے ہیں۔۔۔
قال النبي صلى الله عليه وسلم: فتدلى قطرة من العرش على لساني فما ذاق الذائقون قط أحلى منها، فاتاني الله بها بيان علم الأولين والاخرين،
فنادى جبريل عليه السّلام: حيّ يا محمد ربك، فألهمني الله تعالى فقلت: التحيات لله والصلوات والطيبات، فأجابه الله تعالى بثلاث أجوبة، فقال:
السلام عليك أيها النبي ورحمة الله وبركاته، فلم يرد النبي صلى الله عليه وسلم أن تكون له كرامة لا يشاركه فيها أمته، فقال: السلام علينا وعلى عباد الله الصالحين، فلما رأت الملائكة كرامته ومناجاته مع المولى بغير ترجمان قال كل واحد منهم: أشهد أن لا إله إلا الله وأن محمدا عبده ورسوله.

الخرکوشیؒ۔۔۔ حاکمؒ اور بیہقیؒ کے شیخ ہیں اور خطیب ؒ اور ابن جوزیؒ انکے بارے میں کہتے ہیں
كان ثقة صالحا ورعا زاهدا
اور ذہبی ۔۔۔سیر اعلام ج۱۷ میں فرماتے ہیں
الإمام القدوة شيخ الإسلام الواعظ
انہوں نے ۔۔۔صرف یہی روایت نہیں بلکہ اس کتاب میں تمام احادیث بغیر سند بیان کی ہیں
معلوم نہیں اس کی سند کیسی ہے ۔۔۔۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

الثعلبي427هـ۔۔۔۔۔۔۔نے اپنی تفسیر الکشف و البیان ج۶ص۵۵
پہ ’’سورۃ الإسراء‘‘ کی تفسیر میں معراج سے متعلق مختلف حدیثوں کو ملا کر واقعہ معراج بیان کیا ہے ۔
اور اس کی تمہید یہ باندھی ہے ۔


وأما حديث المسرى،
فاقتصرت به على الأخبار المأثورة المشهورة دون المناكير والأحاديث الواهية الأسانيد وجمعتها على نسق واحد مختصر، ليكون أعلى في الاستماع وأدنى إلى الانتفاع

انہوں نے شروع میں دو سندیں نامکمل بیان کی ہیں
وهو ما
روى الزهري عن ابن سلمة بن عبد الرحمن قال: سمعت جابر بن عبد الله يقول: قال رسول الله صلّى الله عليه وسلّم.
وروى السدي عن محمّد بن السائب عن باذان عن ابن عبّاس عن النبي صلّى الله عليه وسلّم:
دخل كلام بعضهم في بعض قالوا: قال رسول الله صلّى الله عليه وسلّم

یہ دوسری تو بالکل ضعیف سند ہے ۔کلبی کی تفسیری روایات اگرچہ تمام مفسرین بیان کرتے ہیں ۔لیکن ہے ضعیف ۔
غالباََ یہ واقدی وغیرہ جیسے ہیں ۔
پہلی نامکمل سند ہے تو صحیح لیکن انہوں نے جو آگے یہ فرمایا ہے کہ انہوں نے احادیث کو جوڑ کے واقعہ بیان کیا ہے ۔ تو اس کے لئے یہ دو سندیں نہیں ۔اور بھی ہوں گی۔۔۔
چناچہ آگے واقعے کے اندر ہی ایک جگہہ فرماتے ہیں۔۔۔

وفي حديث أبي العالية۔۔۔۔
کوئی اس پہ تحقیق کرے تو پھر ہی معلوم ہوسکتا ہے ۔
لیکن تمہید میں انہوں نے فرمایا ہے کہ وہ مشہور روایات ہی بیان کریں گے ۔۔۔ منکر اور ضعیف نہیں ۔۔۔
اگرچہ یہ بات علی الاطلاق صحیح نہیں لگتی ۔۔ان کی مراد غالباََ بہت زیادہ ضعیف یا منکر سے ہے ۔۔۔واللہ اعلم

آگے طویل واقعہ ہے ۔اس میں یہ الفاظ ہیں۔۔۔۔
۔۔۔۔۔۔۔
فلما رأيت العرش اتضح كل شيء عند العرش فقربني الله إلى سند العرش وتدلى لي قطرة من العرش فوقف على لساني فما ذاق الذائقون شيئا قط أحلى منها فأنبأني الله عزّ وجلّ بها نبأ الأولين والآخرين وأطلق الله لساني بعد ما كلّ من هيبة الرحمن، فقلت: التحيات لله والصلوات الطيبات. فقال الله تعالى: سلام عليك أيها النبي ورحمة الله وبركاته، فقلت:
السلام علينا وعلى عباد الله الصالحين
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

الثعلبیؒ کے بارے میں حافظ ذہبیؒ فرماتے ہیں

الإمام الحافظ العلاّمة، شيخ التفسير
حافظ ابن تیمیہؒ فرماتے ہیں ۔۔۔
والثعلبي هو في نفسه كان فيه خير ودين، وكان حاطب ليل، ينقل ما وجد في كتب التفسير من صحيح وضعيف وموضوع
الثعلبي فيه سلامة من البدع
۔۔۔۔۔۔۔۔، وتفسيره ۔۔۔۔۔۔ فيها فوائد جليلة ، وفيها غث كثير من المنقولات الباطلة وغير ذلك

ان کی تفسیر بہت زیادہ ضعیف روایات سے بھری ہوئی ہے ۔۔۔بلکہ ان کی تفسیر میں شیعی روایات بہت ہیں ۔۔۔اور شیعہ ان کا بڑا حوالہ دیتے ہیں ۔۔۔
اسی لئے دور حاضر کے الکتانیؒ ، صاحب رسالۃ کہتے ہیں کہ ۔۔۔

ولم يكن الثعلبي كثير بضاعة في الحديث ، بل في تفسير۔۔۔۔الثعلبي – أحاديث موضوعة وقصص باطلة
اور محمد حسین ذہبی صاحب تفسیر و المفسرون کہتے ہیں۔۔۔ .
أن الثعلبي رجل قليل البضاعة في الحديث ، وقد روى أحاديث الشيعة الموضوعة على علي وأهل البيت

لیکن یہ کئی متقدمین علما میں عام تھا۔۔۔تمام روایات خصوصاََ تفاسیر میں جو جو باطل روایات بھی ہیں ۔۔۔وہ بیان کر دیتے تھے بغیر تنبیہہ کے ۔۔۔۔۔
لیکن ان کو قبول تب ہی کیا جائے گا کہ وہ روایت صحیح ثابت ہو جائے۔۔۔
واللہ اعلم۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

مولانا سید نذیر حسین دہلویؒ کے شاگرد مولانا محمد بشیر سہسوانیؒ۔۔۔۔اپنی کتاب ۔۔
صيانة الإنسان عن وسوسة الشيخ دحلان ۱۔۳۷۶۔۔۔میں ۔۔۔نواب صدیق حسنؒ کی فارسی شرح بلوغ المرام سے نقل کرتے ہیں ۔
وقال في (مسك الختام، شرح بلوغ المرام) بالفارسية ما معربه: ووجه الخطاب إبقاء هذا الكلام على ما كان في الأصل، فإن ليلة المعراج قد خاطب الله تعالى رسوله بالسلام فأبقاه النبي صلى الله عليه وسلم وقت تعليم الأمة على ذلك الأصل ليكون ذلك مذكراً لتلك الحال اهـ. وتمام بيان القصة مع شرح ألفاظ التشهد في (الإمداد) كذا في رد المحتار،
وهذا المروي لم أقف على سنده فإن كان ثابتاً فنعم التوجيه هذا،

…………

اسی طرح نامور اہلحدیث عالم مولانا عبید اللہ مبارکپوریؒ نے
مرعاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح ج۳ص۲۳۳۔۔۔پہ تشہد میں صیغہ ندا کی توجیہ کرتے ہوئے اس پر بحث کی ہے ۔
فإن قيل: ما الحكمة في العدول عن الغيبة إلى الخطاب مع أن لفظ الغيبة هو الذي يقتضيه السياق؟ كأن يقول "السلام على النبي" فينتقل من تحية الله إلى تحية النبي، ثم إلى تحية النفس، ثم إلى تحية الصالحين. أجاب الطيبي مما محصله: نحن نتبع لفظ الرسول بعينه الذي كان علمه الصحابة. وقال ابن الملك: روى أنه - صلى الله عليه وسلم - لما عرج به أثنى على الله تعالى بهذه الكلمات، فقال الله تعالى: السلام عليك أيها النبي ورحمة الله وبركاته، فقال عليه السلام: السلام علينا وعلى عباد الله الصالحين، فقال جبريل: أشهد أن لا إله إلا الله، وأشهد أن محمداً عبده ورسوله-انتهى. قال القاري: وبه يظهر وجه الخطاب، وأنه على حكاية معراجه - عليه السلام - في آخر الصلاة التي هي معراج المؤمنين - انتهى. وقال في "مسك الختام" في شرح " بلوغ المرام" بالفارسية ما معربه: ووجه الخطاب إبقاء هذا الكلام على ما كان في الأصل، فإن ليلة المعراج قد خاطب الله تعالى رسوله بالسلام، فأبقاه النبي - صلى الله عليه وسلم - وقت تعليم الأمة على ذلك الأصل، ليكون ذك مذكراً لتلك الحال-انتهى. وتمام بيان القصة مع شرح ألفاظ التشهد في الإمداد كذا في رد المختار. وهذا المروي لم أقف على سنده، فإن كان ثابتاً فنعم التوجيه هذا، لكن يقصد على هذا التوجيه بألفاظ التشهد معانيها مرادة له على وجه الإنشاء كأنه يحيى الله تعالى ويسلم على نبيه - صلى الله عليه وسلم -، وعلى نفسه، وأولياءه، ولا يقصد مجرد الإخبار والحكاية عما وقع في المعراج عنه - صلى الله عليه وسلم -. وقد ظهر بما ذكرنا عدم صحة استدلال القبوريين بصورة النداء والخطاب في التشهد على حضوره - صلى الله عليه وسلم - في كل موضع، وعلى جواز ندائه في غير التشهد، وهذا لأن كون النداء فيه نداء حقيقياً ممنوع، فإنه ليس فيه طلب شئ، بل هو نداء مجازي يطلب به استحضار المنادي في القلب فيخاطب المشهود بالقلب

اس لئے اس کی کوئی نہ کوئی اصل ضرور ہے ۔۔۔
اور جیسا کہ آپ دیکھ رہے ہیں اس کی وجہ سے ۔۔۔کسی بدعی فکر کا جواز نہیں بلکہ ۔۔۔اس کا الٹ ثابت ہو رہا ہے ۔۔
واللہ اعلم۔
 

عمر اثری

سینئر رکن
شمولیت
اکتوبر 29، 2015
پیغامات
4,404
ری ایکشن اسکور
1,132
پوائنٹ
412
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ.
محترم @ابن عثمان صاحب!
عربی عبارت کچھ زیادہ ھی مشکل ہے. براہ کرم اسکا ترجمہ بھی لکھ دیں.

جزاک اللہ خیرا.
والسلام
 
شمولیت
نومبر 27، 2014
پیغامات
221
ری ایکشن اسکور
62
پوائنٹ
49
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ.
عربی عبارت کچھ زیادہ ھی مشکل ہے. براہ کرم اسکا ترجمہ بھی لکھ دیں.
وعلیکم السلام و رحمۃ اللہ وبرکاتہ۔
یار۔ترجمہ کا تو اپنے کو اہل نہیں پاتا۔۔عالم دوستوں سے گزارش ہے وہ کردیں۔۔
غالباََ آخری پیراگراف کا کہہ رہے ہیں۔۔۔؟
@اشماریہ بھائی
@خضر بھائی
 

عمر اثری

سینئر رکن
شمولیت
اکتوبر 29، 2015
پیغامات
4,404
ری ایکشن اسکور
1,132
پوائنٹ
412
وعلیکم السلام و رحمۃ اللہ وبرکاتہ۔
یار۔ترجمہ کا تو اپنے کو اہل نہیں پاتا۔۔عالم دوستوں سے گزارش ہے وہ کردیں۔۔
غالباََ آخری پیراگراف کا کہہ رہے ہیں۔۔۔؟
@اشماریہ بھائی
@خضر بھائی
جناب عالی!
سب کا ھی ترجمہ ھو جاۓ تو بہتر ھوگا. تاکہ کوئ عبارت سمجھنے میں غلطی نا ھو. مفہوم تو سمجھ رھا ھوں. اور اکثر باتیں بھی الحمد للہ سمجھ میں آ رھی ہیں. بس یہ نہیں چاہتا کہ میں کچھ غلط سمجھ لوں.
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,773
ری ایکشن اسکور
8,473
پوائنٹ
964
اس طرح کے کسی واقعے کی نسبت درج ذیل کتاب کی طرف بھی کی گئی ہے :
مظاہر حق جدید, شرح مشکوۃ شریف, باب: تشہد کا بیان، صفحہ 588 تا 593
کسی کے پاس مظاہر حق ہو ، تو یہ صفحہ دیکھ کر رہنمائی کریں ۔
 
Top