- شمولیت
- اپریل 27، 2013
- پیغامات
- 26,585
- ری ایکشن اسکور
- 6,762
- پوائنٹ
- 1,207
94- بَاب مَا جَاءَ فِي وَضْعِ الْيَدَيْنِ وَنَصْبِ الْقَدَمَيْنِ فِي السُّجُودِ
۹۴- باب: سجدے میں دونوں ہاتھ زمین پر رکھنے اوردونوں پاؤں کھڑے رکھنے کا بیان
277- حَدَّثَنَا عَبْدُاللهِ بْنُ عَبْدِالرَّحْمَنِ، أَخْبَرَنَا مُعَلَّى بْنُ أَسَدٍ، حَدَّثَنَا وُهَيْبٌ، عَنْ مُحَمَّدِ ابْنِ عَجْلاَنَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ، عَنْ عَامِرِ بْنِ سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ، عَنْ أَبِيهِ أَنَّ النَّبِيَّ ﷺ أَمَرَ بِوَضْعِ الْيَدَيْنِ وَنَصْبِ الْقَدَمَيْنِ.
* تخريج: تفرد بہ المؤلف (تحفۃ الأشراف: ۳۸۸۷) (حسن)
۲۷۷- سعد بن ابی وقاص رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ نبی اکرمﷺ نے دونوں ہاتھوں کو (زمین پر)رکھنے اور دونوں پاؤں کوکھڑے رکھنے کا حکم دیاہے۔
278- قَالَ عَبْدُاللهِ، وَقَالَ: مُعَلَّى بْنُ أَسَدٍ، حَدَّثَنَا حَمَّادُ بْنُ مَسْعَدَةَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَجْلاَنَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ، عَنْ عَامِرِ بْنِ سَعْدٍ أَنَّ النَّبِيَّ ﷺ أَمَرَ بِوَضْعِ الْيَدَيْنِ، فَذَكَرَ نَحْوَهُ، وَلَمْ يَذْكُرْ فِيهِ عَنْ أَبِيهِ. قَالَ أَبُو عِيسَى: وَرَوَى يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ الْقَطَّانُ وَغَيْرُ وَاحِدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَجْلاَنَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ، عَنْ عَامِرِ بْنِ سَعْدٍ أَنَّ النَّبِيَّ ﷺ أَمَرَ بِوَضْعِ الْيَدَيْنِ وَنَصْبِ الْقَدَمَيْنِ: مُرْسَلٌ. وَهَذَا أَصَحُّ مِنْ حَدِيثِ وُهَيْبٍ. وَهُوَ الَّذِي أَجْمَعَ عَلَيْهِ أَهْلُ الْعِلْمِ وَاخْتَارُوهُ.
* تخريج: تفرد بہ المؤلف وانظر ما قبلہ (حسن)
(اوپر کی حدیث سے تقویت پاکر یہ حدیث حسن لغیرہ ہے)
۲۷۸- عامر بن سعد سے روایت ہے کہ نبی اکرمﷺ نے دونوں ہاتھوں کو (زمین پر) رکھنے کا حکم دیاہے، آگے راوی نے اسی طرح کی حدیث ذکرکی، البتہ انہوں نے اس میں'' عن أبيه'' کاذکرنہیں کیا ہے ۱؎ ۔
امام ترمذی کہتے ہیں:۱- عامر بن سعد سے مرسلاً روایت ہے کہ نبی اکرمﷺ نے دونوں ہاتھوں (زمین پر) رکھنے اور دونوں قدموں کو کھڑے رکھنے کا حکم دیاہے ۲؎ ، ۲- یہ مرسل روایت وہیب کی حدیث سے زیادہ صحیح ہے ۳؎ ، اور اسی پر اہل علم کا اجماع ہے، اور لوگوں نے اسی کو اختیارکیاہے۔
وضاحت ۱؎ : یعنی یہ روایت عامرکی اپنی ہے، ان کے باپ سعد رضی اللہ عنہ کی نہیں ، اس لیے یہ مرسل روایت ہوئی۔
وضاحت ۲؎ : دونوں ہاتھوں سے مراددونوں ہتھیلیاں ہیں اورانہیں زمین پررکھنے سے مرادانہیں دونوں کندھوں یاچہرے کے بالمقابل رکھناہے اوردونوں قدموں کے کھڑے رکھنے سے مرادانہیں ان کی انگلیوں کے پیٹوں پر کھڑارکھنااورانگلیوں کے سروں سے قبلہ کااستقبال کرناہے۔
وضاحت ۳؎ : ان دونوں روایتوں کاماحصل یہ ہے کہ معلی بن اسدنے یہ حدیث وہیب اورحمادبن مسعدہ دونوں سے روایت کی ہے اور ان دونوں نے محمدبن عجلان سے اورمحمدبن عجلان نے محمد بن ابراہیم سے اورمحمدبن ابراہیم نے عامربن سعدسے روایت کی ہے، لیکن وہیب نے اسے مسندکردیا ہے اورعامربن سعد کے بعد ان کے باپ سعد بن ابی وقاص کے واسطے کااضافہ کیا ہے، جب کہ حماد بن مسعدۃنے بغیرسعدبن ابی وقاص کے واسطے کے اسے مرسلاً روایت کیا ہے ،حمادبن مسعدہ کی مرسل روایت وہیب کی مسند روایت سے زیادہ صحیح ہے اس لیے کہ اور بھی کئی لوگوں نے اسے حمادبن مسعدہ کی طرح مرسلاً ہی روایت کیاہے۔