• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

فقہ حنفی اور حرمت مصاہرت۔۔!

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,684
ری ایکشن اسکور
751
پوائنٹ
290
ابو عبدالله
اشماریہ
بھائیو! اگر گفتگو کسی نتیجے پر پہنچ چکی ہو تو اس کو یہیں ختم کر دیں، بصورت دیگر ایک دوسرے کی زاتیات پر مت اتریں، میں نے بھی ایک پوسٹ میں ایسا کہا ہے لیکن میں سمجھتا ہوں کہ مجھے ایسا نہیں کرنا چاہیے تھا، کیونکہ ہر کسی کی ماں، بہن، بیٹی اس کے لیے عزت ہے۔ اللہ تعالیٰ ہمارے حال پر رحم فرمائے آمین

اور اشماریہ بھائی کے لیے یہ بات بھی کہ حرمت مصاہرت پر جو ان کے مذہب احناف کا موقف ہے وہ غلط ہے، اس پر مفصل اور مدلل تحریر شیخ العرب والعجم شیخ بدیع الدین شاہ راشدی رحمہ اللہ نے لکھی ہے، جو پیش کر دی جائے گی۔ ان شاءاللہ
پی ڈی ایف میں ڈاؤن لوڈ کرنے کے لیے "مقالاتِ راشدیہ جلد سوم" اس لنک سے ڈاؤن لوڈ کر لیں۔

بھائی میں نے آپ کی بات کا برا نہیں مانا اور ان کی بھی بات کا نہیں بلکہ انداز کا کہا۔ انداز انداز سے بات بدل جاتی ہے۔ باقی آپ کی اور ابو عبدالله بھائی دونوں کی میں عزت کرتا ہوں۔

مقالات راشدیہ میں اس بحث کا سرسری مطالعہ کیا۔ یہ بحث زنا سے حرمت مصاہرت ثابت نہ ہونے کے بارے میں ہے اور ایک علمی و اجتہادی بحث ہے۔ ائمہ ثلاثہ ایک جانب اور احناف دوسری جانب ہیں۔ ایک ہی بات کو وہ الگ ویو سے اور احناف الگ ویو سے دیکھتے ہیں تو مسئلہ میں تبدیلی آ جاتی ہے۔ اگر کہیں تو کسی اور جگہ اس موضوع پر بات کر لیتے ہیں۔
لیکن اس پر تو سب متفق ہیں کہ اگر ربیبہ کے ساتھ ایسا کام کیا تو بیوی حرام نہیں ہوگی۔ ائمہ ثلاثہ اور اہل حدیث اس لیے کہ ان کے نزدیک حرام کام سے حلال حرام نہیں ہوتا۔ اگر زنا بھی کر لیتا تو بیوی حرام نہیں ہوتی۔
اور احناف اس لیے کہ ان کے نزدیک حرمت مصاہرت کی کم از کم علت شہوت ہے (اور اسی علت کا ہونا مجھے آج تک سمجھ نہیں آیا) اور یہاں شہوت میں زیادتی نہیں ہوئی۔
تو پھر اعتراض صرف احناف پر کیوں؟ اور اسے یہ کیوں نہیں سمجھا جاتا کہ احناف نے اپنے موقف کے مطابق اس مسئلہ کا حل لکھا ہے تا کہ مفتیان کرام (جو درجہ اجتہاد تک نہیں پہنچے) اس مسئلہ کو بوقت ضرورت بتا سکیں؟
پھر ستم بالائے ستم یہ کہ اسے "اپنی بیٹی" کے ساتھ تعبیر کیا جائے؟
 

ابو عبدالله

مشہور رکن
شمولیت
نومبر 28، 2011
پیغامات
723
ری ایکشن اسکور
448
پوائنٹ
135
اشماریہ نے کہا ہے:
وہ میری بیٹی ہوگی تو کیا مسئلہ تبدیل ہو جائے گا؟
ہاں جی! یہ تو آپ کے گلے کی ہڈی ہے یہ کیسے تبدیل ہوگا۔

بھائی میں نے آپ کی بات کا برا نہیں مانا اور ان کی بھی بات کا نہیں بلکہ انداز کا کہا۔ انداز انداز سے بات بدل جاتی ہے۔
بھائی میرا انداز ایسا کیا برا تھا؟

محمد ارسلان نے کہا ہے:
ایک دوسرے کی زاتیات پر مت اتریں
میں نے صرف یہ کِیا تھا کہ مسئلے کو سمجھنے کے لیے فقہ حنفی کے ایک فرضی مسئلے میں ایک فرضی نام ڈال دیا تھا۔۔۔۔۔
اِس بات پر اُس فرضی نام والے حنفی بھائی کو جو غصہ آیا وہ سب لوگ دیکھ ہی رہے ہیں۔

حالانکہ جب تک دوسروں کی بیٹی کی ٹانگوں میں اپنا ×××× رکھنے کی بات ہو رہی تھی تو ہمارا بھائی اشماریہ اپنی پوسٹس کو "ابتساموں" سے مزین کر رہا تھا۔ اور ہمیں سکھا رہا تھا کہ "ربیبہ" اپنی بیٹی کو نہیں کہتے۔
انا للہ وانا الیہ راجعون

لیکن میرا خیال یہ ہے کہ یہ غصہ تقلید کی راہوں میں اُس کی "پختگی" میں رکاوٹ ہے۔
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,684
ری ایکشن اسکور
751
پوائنٹ
290
ہاں جی! یہ تو آپ کے گلے کی ہڈی ہے یہ کیسے تبدیل ہوگا۔



بھائی میرا انداز ایسا کیا برا تھا؟



میں نے صرف یہ کِیا تھا کہ مسئلے کو سمجھنے کے لیے فقہ حنفی کے ایک فرضی مسئلے میں ایک فرضی نام ڈال دیا تھا۔۔۔۔۔
اِس بات پر اُس فرضی نام والے حنفی بھائی کو جو غصہ آیا وہ سب لوگ دیکھ ہی رہے ہیں۔

حالانکہ جب تک دوسروں کی بیٹی کی ٹانگوں میں اپنا ×××× رکھنے کی بات ہو رہی تھی تو ہمارا بھائی اشماریہ اپنی پوسٹس کو "ابتساموں" سے مزین کر رہا تھا۔ اور ہمیں سکھا رہا تھا کہ "ربیبہ" اپنی بیٹی کو نہیں کہتے۔
انا للہ وانا الیہ راجعون

لیکن میرا خیال یہ ہے کہ یہ غصہ تقلید کی راہوں میں اُس کی "پختگی" میں رکاوٹ ہے۔

میرے محترم بھائی غصہ نہیں۔ میں نے مسئلہ درست بتایا ہے۔ اگر میں اپنے موقف میں تبدیلی کرتا تو آپ کہہ دیتے

چلیں پھر آپ مجبور کرتے ہیں تو صرف "افہام و تفہیم" کے لیے میں اہل حدیث علماء کرام کے ساس سے زنا کے مسئلہ کی دل پر پتھر رکھ کر عملی صورت آپ کے گھر سے تیار کر دیتا ہوں۔
مجھے امید ہے آپ اسے ہضم کر جائیں گے اور آپ کو ہرگز غصہ نہیں آئے گا۔
تو کیا خیال ہے؟ بسم اللہ کروں اور آپ سے پھر پوچھوں کہ اس مسئلہ کا ایک غیر مقلد (ابو عبد اللہ) کے نزدیک کیا حل ہوگا جب ساس اس کی محرمات میں سے کوئی بنے گی؟
صورت مسئلہ بناؤں؟
دیگر بھائیوں سے بھی مشورہ کر لیتے ہیں۔
دو میں ٹیگ کر سکتا ہوں دو آپ کر لیجیے۔
شاکر بھائی، عبدہ بھائی کیا مجھے ایسا کرنا چاہیے؟

بھائی جان اس بحث کو مہربانی فرما کر علمی ہی رہنے دیں۔
میں نے عرض کیا کہ احناف کا حرمت مصاہرت میں موقف جو بھی ہو اس سے قطع نظر یہ ایک مسئلہ بتایا گیا ہے۔ اسے غلط معنوں پر محمول نہ فرمائیں۔
اور اگر اس کے معنی غلط ہوں تو واضح دلیل سے ارشاد فرمائیں۔
اللہ آپ حضرات کو جزائے خیر دے۔
 

عبدہ

سینئر رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
نومبر 01، 2013
پیغامات
2,038
ری ایکشن اسکور
1,225
پوائنٹ
425
میں نے عرض کیا کہ احناف کا حرمت مصاہرت میں موقف جو بھی ہو اس سے قطع نظر یہ ایک مسئلہ بتایا گیا ہے۔ اسے غلط معنوں پر محمول نہ فرمائیں۔
اور اگر اس کے معنی غلط ہوں تو واضح دلیل سے ارشاد فرمائیں۔
میں نے اشماریہ بھائی کے ٹیگ کرنے پر یہ بحث پڑھی ہے اور مندرجہ ذیل نتیجہ پر پہنچا ہوں
1-مجھے لکھنے والے کی نیت یہ بالکل نہیں لگتی کہ سوتیلی بیٹی سے زنا کیا جائے بلکہ وہ فرضی صورتحال کے مطابق اس کا شرعی حکم بتانا چاہتا ہے
2-البتہ اسکے لئے الفاظ اور مثال اسنے ایسی استعمال کی ہے جس میں ذہن غلط طرف جا سکتا ہے
3-غلط مثال کی وجہ شاہد یہ ہو کہ چونکہ انھوں نے انتشار میں زیادتی کی علت شو کرانی تھی تو پہلے بیوی کا نہ ہونا اور بیٹی کا واقعہ کچھ ایسے انداز سے لکھا جس سے ذہن خراب ہو سکتا ہے پس میرے نزدیک بات کا اپنی جگہ علمی ہونا ہی صرف کافی نہیں ہوتا بلکہ اسکے لئے موزوں الفاظ کا ہونا اور ضرورت کا ہونا بھی دیکھا جائے گا میں اپنا تجربہ بتاتا ہوں کہ میری شادی پر کسی نے مجھے اسی طرح کی کوئی کتا ب دی اس میں آلہ کو منہ میں لینے پر اختلافی کی بحث لکھ کر حذف کی گئی تھی جو شروع میں contents میں موجود تھی اور اس پر کالا مارکر اس طرح پھیرا گیا تھا کہ وہ ہائیلائٹ ہو گیا تھا یعنی مصنف نے پہلے وہ لکھی مگر بعد میں معیوب سمجھ کر خذف کرنے کی کوشش کی گئی اسکو میری بیوی نے مجھے دکھایا-اب اگرچہ اسکو کوئی علمی بحث کہ سکتا ہے مگر میں اور میری بیوی پر اس مصنف کا کچھ عجیب ہی نقشہ بنا ہوا ہے حتی کہ اس کی دوسری کتابوں کو دیکھتے ہوئے بھی عجیب لگتا ہے پس اشماریہ بھائی اگر یہاں کسی کو یہ باتیں عجیب لگتی ہیں تو یہ غلط نہیں ہے
4-پس ایسے فتوی کو فرض کرنے کی ضرورت نہیں بلکہ جس کو ضرورت ہو گی وہ خود کسی سے معلوم کر لے گا اور اگر وہ غلط اجتہاد کر لے گا تو اس میں کوئی بڑی بات نہیں-اسکو مثالوں سے میں فورم پر نہیں سمجھا سکتا

نتیجہ: میرے خیال میں لکھنے والے کی نیت صحیح سمجھنے والا اور لکھنے والے کی نیت غلط سمجھنے والا دونوں اپنے اجتہاد کا حق رکھتے ہیں پس ان میں سے کوئی بھی دوسرے کو دلائل سے قائل تو کر سکتا ہے مگر اس وجہ سے کسی ایک گروہ کو گمراہ نہیں کہا جا سکتا واللہ اعلم
 

راجا

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 19، 2011
پیغامات
733
ری ایکشن اسکور
2,574
پوائنٹ
211
آئیں دیکھتے ہیں فتاوی عالمگیری میں کیا لکھا ہے:۔
فمن انتشرت آلته فطلب امرأته وأولجها بين فخذي ابنتها لا تحرم عليه أمها ما لم تزدد انتشارا
الفتاوی الہندیہ 1۔275، دار الفکر

جس شخص کے ذکر (آلہ تناسل) میں انتشار ہوا اور اس نے اپنی بیوی کو بلایا اور اپنے ذکر کو اس (بیوی) کی بیٹی کی رانوں کے درمیان رکھا تو اس پر اس کی ماں حرام نہیں ہوگی جب تک کہ اس میں انتشار بڑھ نہ جائے۔
گویا، انتشار بڑھنے سے بیوی حرام ہو جائے گی۔
جب کہ دوسری جانب فقہ کا فرمان یہ ہے:
دبر میں دخول سے حرمت مصاہرت ثابت نہیں ہوتی۔۔!
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,684
ری ایکشن اسکور
751
پوائنٹ
290
گویا، انتشار بڑھنے سے بیوی حرام ہو جائے گی۔
جب کہ دوسری جانب فقہ کا فرمان یہ ہے:
دبر میں دخول سے حرمت مصاہرت ثابت نہیں ہوتی۔۔!
راجا بھائی سیاق و سباق کے ساتھ حوالہ ارشاد فرمائیں تو ہم اس پر بات کریں۔

حرمت مصاہرت کے سلسلے میں فقہ حنفی کی رائے سب سے سخت اور محتاط ہے۔ احناف کہتے ہیں کہ شہوت سے بھی حرمت مصاہرت ثابت ہوتی ہے کیوں کہ شہوت ہی زنا کی بنیاد ہے۔
البتہ اگر شہوت بغیر زنا کے ختم ہوجائے اس طرح کہ اس شہوت سے مزید زنا ممکن نہ ہو یعنی انزال یا احتلام ہو جائے تو پھر حرمت مصاہرت بھی ثابت نہیں ہوگی۔

اب اس کلیہ کو سامنے رکھتے ہوئے مسائل کو پڑھیں اور اگر پھر بھی کچھ نہ سمجھ آئے تو میں حاضر ہوں۔
 

راجا

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 19، 2011
پیغامات
733
ری ایکشن اسکور
2,574
پوائنٹ
211
راجا بھائی سیاق و سباق کے ساتھ حوالہ ارشاد فرمائیں تو ہم اس پر بات کریں۔

حرمت مصاہرت کے سلسلے میں فقہ حنفی کی رائے سب سے سخت اور محتاط ہے۔ احناف کہتے ہیں کہ شہوت سے بھی حرمت مصاہرت ثابت ہوتی ہے کیوں کہ شہوت ہی زنا کی بنیاد ہے۔
البتہ اگر شہوت بغیر زنا کے ختم ہوجائے اس طرح کہ اس شہوت سے مزید زنا ممکن نہ ہو یعنی انزال یا احتلام ہو جائے تو پھر حرمت مصاہرت بھی ثابت نہیں ہوگی۔

اب اس کلیہ کو سامنے رکھتے ہوئے مسائل کو پڑھیں اور اگر پھر بھی کچھ نہ سمجھ آئے تو میں حاضر ہوں۔
آپ سمجھے نہیں۔
ایک جانب تو بقول آپ کے اتنا سخت مؤقف کہ شہوت بھی حرمت مصاہرت کے ثبوت کے لئے کافی ہے۔
اور دوسری جانب ایسی نرمی کہ دبر میں دخول سے بھی حرمت مصاہرت ثابت نہیں ہوتی۔ اس گتھی کو سلجھا دیجئے۔
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,684
ری ایکشن اسکور
751
پوائنٹ
290
آپ سمجھے نہیں۔
ایک جانب تو بقول آپ کے اتنا سخت مؤقف کہ شہوت بھی حرمت مصاہرت کے ثبوت کے لئے کافی ہے۔
اور دوسری جانب ایسی نرمی کہ دبر میں دخول سے بھی حرمت مصاہرت ثابت نہیں ہوتی۔ اس گتھی کو سلجھا دیجئے۔

اسی لیے عرض کیا کہ حوالہ سیاق و سباق کے ساتھ دیجیے تاکہ اس مسئلہ پر مکمل بحث کر سکیں۔
دبر میں اگر لڑکے کے ساتھ دخول کرے تو مسئلہ واضح ہے۔ لڑکا محل زنا ہے ہی نہیں۔
اور اگر صنف مخالف کے ساتھ کرے تو اگر انزال ہو جائے تب اس شہوت کے ساتھ وطی فی الفرج ممکن نہیں اس لیے حرمت مصاہرت ثابت نہیں ہوتی اور اگر انزال نہیں ہوا تو ثابت ہو جائے گی۔
یہ بندہ کی رائے ہے اور ان شاء اللہ آپ کو مسئلہ اسی کے موافق ملے گا۔
 

راجا

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 19، 2011
پیغامات
733
ری ایکشن اسکور
2,574
پوائنٹ
211
اور اگر صنف مخالف کے ساتھ کرے تو اگر انزال ہو جائے تب اس شہوت کے ساتھ وطی فی الفرج ممکن نہیں اس لیے حرمت مصاہرت ثابت نہیں ہوتی اور اگر انزال نہیں ہوا تو ثابت ہو جائے گی۔
لکھنے سے پہلے پڑھ بھی تو لیا کیجئے کہ کیا لکھ رہے ہیں۔
آپ یہ کہہ رہے ہیں کہ شہوت کی وجہ سے انتشار ہو گیا ، تو حرمت مصاہرت ثابت ہو جاتی ہے۔
لیکن صنف مخالف سے وطی فی الدبر کی اور انزال ہو گیا تو حرمت مصاہرت ثابت نہیں ہوگی۔
درج بالا دونوں باتوں سے متفق ہیں؟
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,684
ری ایکشن اسکور
751
پوائنٹ
290
لکھنے سے پہلے پڑھ بھی تو لیا کیجئے کہ کیا لکھ رہے ہیں۔
آپ یہ کہہ رہے ہیں کہ شہوت کی وجہ سے انتشار ہو گیا ، تو حرمت مصاہرت ثابت ہو جاتی ہے۔
لیکن صنف مخالف سے وطی فی الدبر کی اور انزال ہو گیا تو حرمت مصاہرت ثابت نہیں ہوگی۔
درج بالا دونوں باتوں سے متفق ہیں؟

کیا آپ نے اوپر میری پوسٹ مکمل نہیں پڑھی؟

راجا بھائی سیاق و سباق کے ساتھ حوالہ ارشاد فرمائیں تو ہم اس پر بات کریں۔

حرمت مصاہرت کے سلسلے میں فقہ حنفی کی رائے سب سے سخت اور محتاط ہے۔ احناف کہتے ہیں کہ شہوت سے بھی حرمت مصاہرت ثابت ہوتی ہے کیوں کہ شہوت ہی زنا کی بنیاد ہے۔
البتہ اگر شہوت بغیر زنا کے ختم ہوجائے اس طرح کہ اس شہوت سے مزید زنا ممکن نہ ہو یعنی انزال یا احتلام ہو جائے تو پھر حرمت مصاہرت بھی ثابت نہیں ہوگی۔

اب اس کلیہ کو سامنے رکھتے ہوئے مسائل کو پڑھیں اور اگر پھر بھی کچھ نہ سمجھ آئے تو میں حاضر ہوں۔
 
Top