• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

منهج سلف صالحين اور اس سے انحراف

عبدالرحمن بھٹی

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2015
پیغامات
2,435
ری ایکشن اسکور
293
پوائنٹ
165
اور آپ کے نے نزدیک روافض و جہمیہ و معتزلہ و مرجیہ کی فہم معتبر ہو گی! اہل حق کے نزدیک تو اہل الحدیث کی فہم ہی معتبر ہے!
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کے ارشادات کو سمجھ کر اس پر عمل کرنے والے اہلَ حق ہوتے ہیں اور وہ ”فقہا“ ہیں نہ کہ اہلِ حدیث جیسا کہ فرمانِ رسول صلی اللہ علیہ وسلم ہے؛
سنن أبي داود - (ج 10 / ص 76)
3175 - حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا يَحْيَى عَنْ شُعْبَةَ حَدَّثَنِي عُمَرُ بْنُ سُلَيْمَانَ مِنْ وَلَدِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبَانَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ قَالَ
سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ نَضَّرَ اللَّهُ امْرَأً سَمِعَ مِنَّا حَدِيثًا فَحَفِظَهُ حَتَّى يُبَلِّغَهُ فَرُبَّ حَامِلِ فِقْهٍ إِلَى مَنْ هُوَ أَفْقَهُ مِنْهُ وَرُبَّ حَامِلِ فِقْهٍ لَيْسَ بِفَقِيهٍ
تحقيق الألباني : صحيح
مذکورہ صحیح حدیث کے ملون فقرہ میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم فرما رہے ہیں کہ فقہ کی حامل حدیث کو اٹھانے والا ممکن ہے کہ وہ فقیہ نہ ہو۔ کیونکہ فقہ کو فقیہ ہی سمجھ سکتا ہے ہر کوئی نہیں۔
لہٰذا فہم فقیہ ہی معتبر ہے فہمِ اہلِ حدیث نہیں۔
 

ابن داود

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
نومبر 08، 2011
پیغامات
3,416
ری ایکشن اسکور
2,733
پوائنٹ
556
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کے ارشادات کو سمجھ کر اس پر عمل کرنے والے اہلَ حق ہوتے ہیں اور وہ ”فقہا“ ہیں نہ کہ اہلِ حدیث جیسا کہ فرمانِ رسول صلی اللہ علیہ وسلم ہے؛
سنن أبي داود - (ج 10 / ص 76)
3175 - حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا يَحْيَى عَنْ شُعْبَةَ حَدَّثَنِي عُمَرُ بْنُ سُلَيْمَانَ مِنْ وَلَدِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبَانَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ قَالَ
سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ نَضَّرَ اللَّهُ امْرَأً سَمِعَ مِنَّا حَدِيثًا فَحَفِظَهُ حَتَّى يُبَلِّغَهُ فَرُبَّ حَامِلِ فِقْهٍ إِلَى مَنْ هُوَ أَفْقَهُ مِنْهُ وَرُبَّ حَامِلِ فِقْهٍ لَيْسَ بِفَقِيهٍ

تحقيق الألباني : صحيح
مذکورہ صحیح حدیث کے ملون فقرہ میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم فرما رہے ہیں کہ فقہ کی حامل حدیث کو اٹھانے والا ممکن ہے کہ وہ فقیہ نہ ہو۔ کیونکہ فقہ کو فقیہ ہی سمجھ سکتا ہے ہر کوئی نہیں۔
لہٰذا فہم فقیہ ہی معتبر ہے فہمِ اہلِ حدیث نہیں۔
آپ فقہ جعفریہ کی فقہ کو معتبر سمجھ لیں !
ان صاحب کو بھی کلام سمجھ نہیں آتا!
اہل الحدیث ہونا فقیہ ہونے کے منافی نہیں!
 

محمد فیض الابرار

سینئر رکن
شمولیت
جنوری 25، 2012
پیغامات
3,039
ری ایکشن اسکور
1,234
پوائنٹ
402
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کے ارشادات کو سمجھ کر اس پر عمل کرنے والے اہلَ حق ہوتے ہیں اور وہ ”فقہا“ ہیں نہ کہ اہلِ حدیث جیسا کہ فرمانِ رسول صلی اللہ علیہ وسلم ہے؛
سنن أبي داود - (ج 10 / ص 76)
3175 - حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا يَحْيَى عَنْ شُعْبَةَ حَدَّثَنِي عُمَرُ بْنُ سُلَيْمَانَ مِنْ وَلَدِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبَانَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ قَالَ
سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ نَضَّرَ اللَّهُ امْرَأً سَمِعَ مِنَّا حَدِيثًا فَحَفِظَهُ حَتَّى يُبَلِّغَهُ فَرُبَّ حَامِلِ فِقْهٍ إِلَى مَنْ هُوَ أَفْقَهُ مِنْهُ وَرُبَّ حَامِلِ فِقْهٍ لَيْسَ بِفَقِيهٍ

تحقيق الألباني : صحيح
مذکورہ صحیح حدیث کے ملون فقرہ میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم فرما رہے ہیں کہ فقہ کی حامل حدیث کو اٹھانے والا ممکن ہے کہ وہ فقیہ نہ ہو۔ کیونکہ فقہ کو فقیہ ہی سمجھ سکتا ہے ہر کوئی نہیں۔
لہٰذا فہم فقیہ ہی معتبر ہے فہمِ اہلِ حدیث نہیں۔
یہ بھی خوب رہی کہ اصحاب فقہ ہونے کے دعوی دار لفظوں کے ظاہری مفہوم کو دلیل بنا رہے ہیں
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,682
ری ایکشن اسکور
752
پوائنٹ
290
فقہاء اور محدثین کی تفریق ایسی تفریق ہے جو کی تو گئی ہے لیکن حقیقی دنیا میں شاید اس کا ایک فرد بھی نہ ہو.
کوئی بھی محدث مجھے ایسا نہیں ملا جس میں فقہ بالکل نہ ہو. نہ ہی کوئی ایسا فقیہ میں نے تاریخ میں دیکھا ہے جو حدیث سے سراسر ناواقف ہو.
یہ ممکن بھی نہیں ہے. ایک شخص ساری عمر حدیث کا علم حاصل کرے اور تعلیم دے اور اسے بالکل بھی اس کی سمجھ نہ آئے, یہ کیسے ممکن ہے؟
اسی طرح کوئی شخص ساری زندگی قرآن و حدیث سے مسائل کا استنباط کرے اور اسے حدیث کا علم نہ ہو, یہ بھی کیسے ممکن ہے؟
صرف یہ ہوتا ہے کہ کوئی شخص ان دونوں علوم میں سے ایک میں زیادہ ماہر اور ایک میں کم ماہر ہوتا ہے. مثال کے طور پر اسحاق بن راہویہ مشہور محدث ہیں اور فقیہ بھی ہیں. لیکن امام احمد کے بارے میں کہتے ہیں کہ حدیث کے طرق پر سب بحث کرتے تھے اور جب حدیث کے فقہ اور تفسیر کی بات آتی تھی تو مجلس میں صرف امام احمد بات کرتے تھے. (نقلہما المزی)
ہاں یہ ضرور ہے کہ اعلی درجہ کے فقیہ کم ہوتے ہیں اور یہ ہر علم میں ہے
.
 

عبدالرحمن بھٹی

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2015
پیغامات
2,435
ری ایکشن اسکور
293
پوائنٹ
165
یہ بھی خوب رہی کہ اصحاب فقہ ہونے کے دعوی دار لفظوں کے ظاہری مفہوم کو دلیل بنا رہے ہیں
قرآن و حدیث کے ظاہری الفاظ ہی اصل ہیں الا یہ کہ وہ تشریح کے محتاج ہوں۔
 

عبدالرحمن بھٹی

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2015
پیغامات
2,435
ری ایکشن اسکور
293
پوائنٹ
165
فقہاء اور محدثین کی تفریق ایسی تفریق ہے جو کی تو گئی ہے لیکن حقیقی دنیا میں شاید اس کا ایک فرد بھی نہ ہو.
کوئی بھی محدث مجھے ایسا نہیں ملا جس میں فقہ بالکل نہ ہو. نہ ہی کوئی ایسا فقیہ میں نے تاریخ میں دیکھا ہے جو حدیث سے سراسر ناواقف ہو.
یہ ممکن بھی نہیں ہے. ایک شخص ساری عمر حدیث کا علم حاصل کرے اور تعلیم دے اور اسے بالکل بھی اس کی سمجھ نہ آئے, یہ کیسے ممکن ہے؟
اسی طرح کوئی شخص ساری زندگی قرآن و حدیث سے مسائل کا استنباط کرے اور اسے حدیث کا علم نہ ہو, یہ بھی کیسے ممکن ہے؟
صرف یہ ہوتا ہے کہ کوئی شخص ان دونوں علوم میں سے ایک میں زیادہ ماہر اور ایک میں کم ماہر ہوتا ہے. مثال کے طور پر اسحاق بن راہویہ مشہور محدث ہیں اور فقیہ بھی ہیں. لیکن امام احمد کے بارے میں کہتے ہیں کہ حدیث کے طرق پر سب بحث کرتے تھے اور جب حدیث کے فقہ اور تفسیر کی بات آتی تھی تو مجلس میں صرف امام احمد بات کرتے تھے. (نقلہما المزی)
ہاں یہ ضرور ہے کہ اعلی درجہ کے فقیہ کم ہوتے ہیں اور یہ ہر علم میں ہے
.
آپ نے حدیث کو بغور نہیں پڑھا اسی وجہ سے یہ اشکالات پیدا ہوئے۔ حدیث میں یہ نہیں کہا گیا کہ ہر حدیث کو اٹھانے والا غیر فقیہ ہوتا ہے بلکہ کہا گیا ہے کہ ممکن ہے کہ کچھ احادیث ایسی ہوں اور کچھ محدثین ایسے ہوں جو ان احادیث کو کما حقہ نہ سمجھ پائیں اور جس تک حدیث پہنچائی گئی وہ اس میں مخفی فقہ کو سمجھ جائے۔
 

عبدالرحمن بھٹی

مشہور رکن
شمولیت
ستمبر 13، 2015
پیغامات
2,435
ری ایکشن اسکور
293
پوائنٹ
165
آپ فقہ جعفریہ کی فقہ کو معتبر سمجھ لیں !
ان صاحب کو بھی کلام سمجھ نہیں آتا!
اہل الحدیث ہونا فقیہ ہونے کے منافی نہیں!
بات اہلِ سنت فقہا کی ہورہی ہے جو کہ پوری دنیا میں چار مشہور و معروف ہیں۔
 

ابن داود

فعال رکن
رکن انتظامیہ
شمولیت
نومبر 08، 2011
پیغامات
3,416
ری ایکشن اسکور
2,733
پوائنٹ
556
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!
ہاں یہ ضرور ہے کہ اعلی درجہ کے فقیہ کم ہوتے ہیں اور یہ ہر علم میں ہے.
اس جملہ کے علاوہ اشماریہ صاحب کے مراسلہ سے متفق ہوں!
انہوں جو مثال پیش کی ہے:
مثال کے طور پر اسحاق بن راہویہ مشہور محدث ہیں اور فقیہ بھی ہیں. لیکن امام احمد کے بارے میں کہتے ہیں کہ حدیث کے طرق پر سب بحث کرتے تھے اور جب حدیث کے فقہ اور تفسیر کی بات آتی تھی تو مجلس میں صرف امام احمد بات کرتے تھے. (نقلہما المزی)
اب امام احمد بھی تو محدث بھی ہیں!
ویسے بھی بات یہاں محدث اور فقیہ کی نہیں ہو رہی! بات یہاں اہل الحدیث اور فقیہ کی ہو رہی ہے!
ہر اہل الحدیث نہ محدث ہوتا ہے، اور نہ ہر اہل الحدیث فقیہ! ہاں اہل الحدیث میں محدث بھی ہیں اور فقیہ بھی!
فہم و فقہ اہل الحدیث کی ہی معتبر ہے نہ کہ رافضیہ، جہمیہ، معتزلہ، مرجئہ اور اہل الرائے کی!
 

اشماریہ

سینئر رکن
شمولیت
دسمبر 15، 2013
پیغامات
2,682
ری ایکشن اسکور
752
پوائنٹ
290
ہر اہل الحدیث نہ محدث ہوتا ہے، اور نہ ہر اہل الحدیث فقیہ! ہاں اہل الحدیث میں محدث بھی ہیں اور فقیہ بھی!
دو چیزوں میں رہنمائی فرمائیے گا۔
ایک تو آپ کی اہل الحدیث سے کیا مراد ہے؟ غالبا آپ کی مراد یہ ہے:

كان مصطلح " أهل الحديث " ممثلاً للفرقة التي تعظم السنة وتقوم على نشرها ، وتعتقد عقيدة أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم ، وترجع في فهم دينها إلى الكتاب والسنة على فهم خير القرون دون ما يفعله غيرها من اعتقاد غير عقيدة السلف الصالح ومن الرجوع إلى العقل المجرد والذوق والرؤى والمنامات .
یہ الفاظ شیخ صالح المنجد کے ہیں۔

دوسری بات یہ کہ آپ جو اہل الرائے کا ذکر کرتے ہیں ان سے آپ کیا مراد لیتے ہیں؟
 

رحمانی

رکن
شمولیت
اکتوبر 13، 2015
پیغامات
382
ری ایکشن اسکور
105
پوائنٹ
91
یہ بھی خوب رہی کہ اصحاب فقہ ہونے کے دعوی دار لفظوں کے ظاہری مفہوم کو دلیل بنا رہے ہیں
اس سےزیادہ خوب تر یہ ہے کہ اہل حدیث ہونے کے دعویدار ظاہری مفہوم سے ہٹ رہے ہیں
 
Top