• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

اہل حدیث کہلوانے والوں کا امتیاز؟

شمولیت
دسمبر 28، 2011
پیغامات
153
ری ایکشن اسکور
420
پوائنٹ
57
اگر تمہیں حنفی اور اہل حدیث کے درمیان کچھ بھی ممتاز نظر نہیں آتا تو بس پھر۔
ارسلان بھائی میں ااحناف اور اہل حدیث کا تقابل نہیں کر رہا۔ میرے تقابل کرنے سے ممتازکون ہے یہ اگر میں نے بتانا شروع کردیا تو شاید ساتھوں کو اچھا نہ لگے۔ میں اپنے فہم کا رونا رو رہا ہوں کہ شاید اہل حدیث بھایوں کے موقف کو اب تک نہیں سمجھ پایا ہوں۔ اس لئے خود انکے پاس جاکران سے انکا امتیازی وصف دریا فت کر لوں۔ اس لیے اب میں یہاں آگیا ہوں اور آپکا فریضہ ہے کہ مجھے سمجھا دیں۔ آپ جس نظر سے دیکھ رہے ہیں میں اس نظر سے دیکھنا چاہتا ہوں۔
 

محمد ارسلان

خاص رکن
شمولیت
مارچ 09، 2011
پیغامات
17,859
ری ایکشن اسکور
41,096
پوائنٹ
1,155
ارسلان بھائی میں ااحناف اور اہل حدیث کا تقابل نہیں کر رہا۔ میرے تقابل کرنے سے ممتازکون ہے یہ اگر میں نے بتانا شروع کردیا تو شاید ساتھوں کو اچھا نہ لگے۔ میں اپنے فہم کا رونا رو رہا ہوں کہ شاید اہل حدیث بھایوں کے موقف کو اب تک نہیں سمجھ پایا ہوں۔ اس لئے خود انکے پاس جاکران سے انکا امتیازی وصف دریا فت کر لوں۔ اس لیے اب میں یہاں آگیا ہوں اور آپکا فریضہ ہے کہ مجھے سمجھا دیں۔ آپ جس نظر سے دیکھ رہے ہیں میں اس نظر سے دیکھنا چاہتا ہوں۔
اللہ تعالیٰ آپ کو صحیح راہ کی ہدایت عطا فرمائے آمین
جزاک اللہ خیرا پیارے بھائی ابن جوزی
 

گڈمسلم

سینئر رکن
شمولیت
مارچ 10، 2011
پیغامات
1,407
ری ایکشن اسکور
4,912
پوائنٹ
292
ارسلان بھائی میں ااحناف اور اہل حدیث کا تقابل نہیں کر رہا۔ میرے تقابل کرنے سے ممتازکون ہے یہ اگر میں نے بتانا شروع کردیا تو شاید ساتھوں کو اچھا نہ لگے۔ میں اپنے فہم کا رونا رو رہا ہوں کہ شاید اہل حدیث بھایوں کے موقف کو اب تک نہیں سمجھ پایا ہوں۔ اس لئے خود انکے پاس جاکران سے انکا امتیازی وصف دریا فت کر لوں۔ اس لیے اب میں یہاں آگیا ہوں اور آپکا فریضہ ہے کہ مجھے سمجھا دیں۔ آپ جس نظر سے دیکھ رہے ہیں میں اس نظر سے دیکھنا چاہتا ہوں۔
جزاک اللہ بھائی جان ایک بات تو بتاؤ کہ یہ لقب کب اور کیوں پڑا؟، نام یہ کیوں اور وہ کیوں نہیں ؟، وہابی ؟ ، بھائیوں کا عطا کردہ غیر مقلد؟ وغیرہ وغیرہ ان ناموں کی تحقیق جان کر آپ حق پر آجائیں گے؟ یا نام اور شخصیت کو چھوڑ کر بات اور مسائل کی تحقیق کرنے پر حق کے راستے پر گامزن ہونگے۔؟
اگر صحیح موقف سمجھنا ہے اور یہ جاننا ہے کہ جماعت حقہ یہی جماعت ہے تو پھر مسائل پر گفتگو کرو نہ کہ ناموں پر ۔۔لیکن میں جو سمجھا ہوں آپ کی پوسٹ سے آپ یہاں حق اور موقف تسلیم کرنے نہیں آئے بلکہ اپنا رونا رو کر بھاگتے نکلیں گے اس وقت جب گرفت مضبوط ہوگی۔
 
شمولیت
دسمبر 28، 2011
پیغامات
153
ری ایکشن اسکور
420
پوائنٹ
57
ناچیز کی رائے میں ابن جوزی صاحب کیلئے بہترہوتاکہ وہ پہلے اتباع کیاہے تھریڈ کانتیجہ نکلنے تک اپنایہ تھریڈ موخر کردیتے۔
کیونکہ ہوسکتاہے کہ جس بحث کیلئے ابن جوزی صاحب نے تھریڈ شروع کیاہے اس کا نتیجہ یہیں نکل جائے
میں معذرت چاہتا ہوں جمشید بھائی میرے تھریڈ سے آپکا تھریڈ متا ثر ہوا۔ اور آپکا خیال ٹھیک بھی ہے کیونکہ خضر حیات بھائی جان نے میرے سوال کا جواب دینے کی بجائے آپکا ان سے کیا ہوا سوال مجھ سے کر ڈالا ہے۔ اور گفتگو کا رخ موڑنے کی کوشش کی ہے۔
میرے نزدیک تقلید اور اتباع ایک ہی چیز ہے۔ قرآن میں لفظ اتباع کا یہ لوگ خود معنی اتباع اور تقلید دونوں کرتے ہیں
مولانا گنگوہی فرماتے ہیں ’اتباع اور تقلید کے معنی واحد ہیں‘
سبیل الرشاد ص27
اس لیے جو کہتا ہے کہ میں اتباع کر رہاہوں وہ دراصل تقلید کر رہا ہے اور جو تقلید کر رہا ہے وہ اتباع کر رہا ہوتا ہے۔

اگر اہل حدیث بھائی بالاتفاق یہ کہیں کہ انکا امتیازی وصف اتباع ہے اور یہ اتباع تقلید نہیں۔ تب میرا مطالبہ یہ ہوگا کہ اپنے موہوم اتباع کی وضا حت و تعریف جمشید بھائی کے تھریڈمیں کریں تاکہ انکے ساتھ ساتھ مین بھی کسی نتیجے تک پہنچ سکوں۔
 
شمولیت
دسمبر 28، 2011
پیغامات
153
ری ایکشن اسکور
420
پوائنٹ
57
جزاک اللہ بھائی جان ایک بات تو بتاؤ کہ یہ لقب کب اور کیوں پڑا؟، نام یہ کیوں اور وہ کیوں نہیں ؟، وہابی ؟ ، بھائیوں کا عطا کردہ غیر مقلد؟ وغیرہ وغیرہ ان ناموں کی تحقیق جان کر آپ حق پر آجائیں گے؟ یا نام اور شخصیت کو چھوڑ کر بات اور مسائل کی تحقیق کرنے پر حق کے راستے پر گامزن ہونگے۔؟
اگر صحیح موقف سمجھنا ہے اور یہ جاننا ہے کہ جماعت حقہ یہی جماعت ہے تو پھر مسائل پر گفتگو کرو نہ کہ ناموں پر ۔۔لیکن میں جو سمجھا ہوں آپ کی پوسٹ سے آپ یہاں حق اور موقف تسلیم کرنے نہیں آئے بلکہ اپنا رونا رو کر بھاگتے نکلیں گے اس وقت جب گرفت مضبوط ہوگی۔
گڈ مسلم بھائی جان السلام علیکم
ٓآپ نے بھی جواب نہیں دیا اور اپنے بھائوں کی سنت پر عمل کیا۔ نا موں کی تفصیل آپ مجھ سے کیوں پوچھ رہے ہیں؟ تا ریخ کی کتابیں دیکھ لیں۔ یا تاریخ کے سیکشن میں یہ سوال لکھ دیں۔ امید ہے اہل علم جواب دیدیں گے
مسلم بھائی آپ میرے ساتھ حسن ظن کا معاملہ رکھیں۔ اور اپنا موقف سمجھا دیں جزاک اللہ
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,771
ری ایکشن اسکور
8,496
پوائنٹ
964
خداخداکرکے خضرحیات صاحب اس کا جواب دینے پر آمادہ ہوئے کہ اتباع کیاہے تواس اتباع کی تعریف طے ہونے سے پہلے رفیق طاہرصاحب نے سوال داغناشروع کردیاہے کہ پہلے تم تقلید کی تعریف کرو۔
جمشید بھائی ! میں نے اپنی پہلی مشارکت میں ہی اتباع کی وضاحت کر دی تھی ۔ لہذا آپ کی سوچ کہ میں اب آمادہ ہواتھا غلط ہے ۔
ہم نے جو کچھ لکھاتھا وضاحت کے ساتھ قرآن و حدیث کے دلائل کی روشنی میں لکھا تھا ۔ لیکن آپ نے ان سب پر کوئی توجہ نہیں دی ۔
اسی طرح ہم نے بعض الزامی جوابات دیے تھے کیونکہ بعض دفعہ ایجابی دلائل سمجھ نہ آئیں تو الزامی پہلوؤں پر غور کرنے سےہی مسئلہ کا حل نکل آتا ہے لیکن آپ نے سب کچھ پس پشت ڈال دیا ۔
جب ہر طرح کی کوشش ہم کر چکے اور کوئی نتیجہ نہ نکلا تو پھر وقت کو کسی اور کام میں لگانا بہتر سمجھا ۔ اور ویسے بھی لاتوں کے بھوت باتوں سے نہیں مانتے ۔ اب بھگتیں اور جواب دیں ۔
عملاآپ بھی تویہی کررہے ہیں۔اس تھریڈ کا مقصد ہی یہ ہے کہ آپ سے پوچھاجائے کہ آپ جو خود کے عامل بالحدیث ہونےاوردوسروں کے غیرعامل بالحدیث ہونے کا دعویٰ کرتے ہیں اس کی کیاحقیقت ہے۔اس کا جواب دینے کے بجائے آپ نے تقلید کی بحث چھیڑدی ہے۔علم کے مختلف مدارج ہوتے ہیں۔ تقلید میں بھی سبھی لوگ یکساں نہیں ہیں۔صاحب موافقات خود کو مقلد کہتے ہیں۔ حالانکہ وہ آپ اورآپ کے بزرگوں سے زیادہ اعلم وافقہ ہیں۔
ہم الحمد للہ عمل بالکتاب و السنۃ کرتے ہیں دوسروں کو اس کی دعوت دیتے ہیں اور ہمیں اس پر فخر ہے ۔
اور جو لوگ بذات خود قرآن وسنت کے خلاف عمل کرنا اپنے اوپر واجب کرتے ہم کیسے ان کو کہیں کہ وہ قرآن وحدیث پر عمل کرتے ہیں ؟
تقلید کی بحث تو آئے گی کیوں نہیں آئے گی ۔ آپ نے ہمارا امتیاز پوچھاتو ہم نے آپ کو امتیاز بتادیا کہ ہمارا امتیاز کتاب و سنت کے مطابق عمل کرنا ہے ۔ آپ لوگوں نے غیر سنجیدگی کا مظاہر ہ کرتے ہوئے کہا کہ یہ تو دوسرے لوگ بھی کرتے ہیں ۔ تو پھر کیا ہم آپ کی حقیقت واضح نہ کریں ؟ اور ابھی تو غیض من فیض ہے ورنہ آپ بھی جانتے ہیں کہ مقلدین نے قول امام پر پابند ہونے کے لیے کیا کیا ظلم ڈھائےہیں ۔ اگر آپ اڑھے رہے تو یہ بعید نہیں کہ اس طرح کے مزید اقوال آپ کے گوش گزار کیے جائیں جن سے آپ تجاہل عارفانہ کر رہے ہیں ۔

ایک لطیفہ ہی سمجھ لیں جس کی طرف ہمارے ایک بھائی نے توجہ دلائی ہے کہ یہ مقلدین لوگ تقلید کے لیے یہ بہانہ بناتے ہیں کہ مقلد تقلید اس لیے کرتا ہےکہ اس کے پاس دلیل کو سمجھنے کی استطاعت نہیں ہوتی لیکن جب ان کے امام صاحب کے بتائےہوئے مسائل پر بلادلیل ہونے کا اعتراض آتا ہے تویہی مقلدین امام صاحب سے دو ہاتھ آگے ہو کر دلائل سمجھا رہے ہوتے ہیں ۔ سبحان اللہ ۔
اور کرو تقلید !!!
جب مقلد کا دلیل کے ساتھ کوئی تعلق ہی نہیں تو آپ اتنی تکلیف کیوں کرتے ہیں ؟
جیساکہ شیخ الہند رحمہ اللہ نے فرمایا ہے کہ :
لیکن سوائے امام او رکسی کے قول سے ہم پر حجت قائم کرنا بعید از عقل ہے ۔
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,771
ری ایکشن اسکور
8,496
پوائنٹ
964
آپ کی اوردیگر غیرمقلدین کی ان کوششوں میں کوئی فرق نہیں ہے جو ہمیشہ یہی چاہتے ہیں کہ ان کے سوالات کا جواب تودیاجائے لیکن وہ خود کسی دوسرے کے۔سوال کا جواب نہ دیں۔یہی آپ نے کرنے کی کوشش کی تھی اورجب خود سے بن نہ پڑا تورفیق طاہر کو بھیج دیا۔
اجتنبوا كثيرا من الظن
ْإن الظن لا يغني من الحق شيئا
پتیل پر سوناکارنگ چڑھادینے سے وہ سونانہیں بن جاتا اورکچھ جاہلوں کا بزعم خود قرآن وحدیث سمجھنے سے وہ قرآن وحدیث نہیں ہوجاتا۔
سبحان اللہ یہی بات تو ہم کہتے ہیں کہ کسی کی تقلید نہ کرو بلکہ قرآن و سنت کی اتباع کرو ۔ کیونکہ کسی کا فہم قرآن و حدیث تو نہیں ہو سکتا ۔
البتہ آپ کے بڑے اس بات پر مصر ہیں کہ امام کے بیان کردہ مسائل و فتاوی جات احادیث ہی ہیں ۔ ( نعوذ باللہ من ذلک الخذلان )

آنجناب کو شاید یہی نہیں معلوم کہ اتباع کی تعریف اورلفظ اتباع میں کیافرق ہے اوراتباع کالفظ دکھاکر اتباع کی تعریف منوانے پر مصر ہوجاتے ہیں اوراس پر زعم یہ ہے کہ ہم جوکچھ فرماتے ہیں قرآن وحدیث کی روشنی میں فرماتے ہیں۔ظاہریوں کابھی یہی خیال اورمزاج تھاکہ قرآن وحدیث پر صرف ہم عمل کرتے ہیں اوران کا یہ مزاج اب آپ کے مسلک والوں کے حصہ میں آیاہے۔
ہم نے صرف اتباع کا لفظ نہیں دکھایا تھا بلکہ پوری تعریف کی تھی ۔ اتبعوا ما أنزل إلیکم من ربکم و لا تتبعوا من دونہ أولیاء میں آپ کو لفظ اتباع کے سوا کچھ نظر نہیں آرہا ؟
اس آیت میں جس چیزکی پیروی کرنی ہے اس کی بھی وضاحت ہے اور جس کی نہیں کرنی اس کی بھی وضاحت ہے ۔ اور اسی بات کا اقرار کرنا مقلدین کے لیے بہت مشکل ہے ۔
قرآن کی اس آیت میں ماأنزل إلیکم من ربکم یعنی قرآن و حدیث کی پیروی کرنے کا حکم ہے اور (( دونہ )) کے ساتھ ما أنزل کے علاوہ سب کی نفی ہے کہ جو کچھ بھی ما انزل ( قرآن وحدیث ) کے علاوہ ہے اس کی پیروی نہیں کرنی ۔
کیا آپ کے امام کا قول ماأنزل إلیکم من ربکم میں شامل ہے ؟
اور اگر ما انزل میں شامل نہیں ہے تو پھر ولا تتبعوا من دونہ أولیاء اللہ کے اس حکم کی نافرمانی کس امید پر کرتے ہو ؟
اسی آیت میں ہمارا تمہارا فرق واضح ہے ۔ اور یہیں سے ہمارا امتیاز اور تمہاری بد بختی واضح ہوتی ہے ۔ کاش کے کنز ، قدوری اور دیگر قیل و قال سے تمہیں فرصت ملے تاکہ قرآن وحدیث پر بھی کچھ غور کرنے کا موقع نصیب ہو ۔
کہیں ایسانہ ہو کہ عمر عزیز کے دو چار دن اسی طرح گزارنے کے بعد پھر مجبورا کہنا پڑے کہ
ولم نستفد من بحثنا طول عمرنا ۔۔۔۔۔ سوى أن جمعنا قيل و قالوا

جس چیز کا شریعت میں حکم ہے یعنی اتبعوا ما أنزل إلیکم من ربکم اس کا ابھی تک تمہارے نزدیک تصور بھی واضح نہیں ۔ اور جس سے روکا گیا ہے کہ ولا تتبعوا من دونہ أولیاء
اس تقلید کی اقسام اور مقلدین کے درجات میں نئے نئے نکات نکالتےرہتے ہیں ۔ کہ فلاں مجتہد مطلق ہے فلاں مجتہد فی المذہب ہے فلاں اصحاب الترجیح میں سےہے ۔۔۔۔۔ اور کرو اللہ کی نافرمانی ۔
یہ جس تقلید کے پیچھے تم ساری عمر ضائع کردیتے ہو ۔ قرآن کی کس آیت میں اس کا حکم ہے؟
کس حدیث میں اس کی وضاحت ہے ؟
امام ابو حنیفہ رحمہ اللہ کی تقلید کس سن ہجری میں واجب ہوئی تھی ؟
امام کے غلط مسائل کی تائید کے لیے شرعی دلائل میں تأویلات و تحریفات کرنے پر کس نے تمہیں عذاب و عقاب سے امن بلکہ ثواب کی نوید سنائی ہے؟

ہم نے پہلے ہی کہاتھاکہ ذاتی استنباط اوراجتہاد کی کوئی قدروقیمت نہیں ہوگی۔نہ کسی عالم کا حوالہ پیش کیااورنہ کسی متقدم اصول فقہ کی کتاب سے اتباع کی تعریف نقل کی
بھائی قرآن وسنت کی پیروی کا حکم اور اس کے علاوہ باقی کی پیروی کرنے سے نہی تو اس میں بالکل واضح ہے جو کسی استنباط و اجتہاد کی محتاج ہی نہیں ۔
البتہ اگر آپ اس کا عکس اس سے ثابت کرناچاہتے ہیں تو آپ ضرور کوئی استنباط و اجتہاد ( دور ازکار تأویل و تحریف ) کریں اور ساتھ اس کا حوالہ بھی دیں ۔ اسی طرح اگر آپ یہ ذہن رکھتے ہیں کہ قو ل امام معاذ اللہ در اصل قرآن و سنت ہی ہے تو ضرور کوئی نہ کوئی تقلیدی کرشمہ دکھائیں ۔

توظاہرسی بات ہے کہ تھریڈ کوئی سابھی ہو آپ اس میں تقلید ،امام ابوحنیفہ،اوردیگر مسائل لے کر ضرور آئیں گے۔ کیونکہ بے چاروں کا مبلغ علم ہی یہاں تک ہے۔
ہمارا مبلغ علم جو کچھ بھی وہ ہم آپ سےبہتر جانتے ہیں آپ کو رجمابالغیب کی ضرورت نہیں ۔ اہل سنت والجماعت کا فرق باطلہ کے حوالے سے شروع سےیہ طریقہ رہا ہے کہ جس طرح انہوں نے احقاق حق کیا ساتھ ابطال باطل بھی کیا ہے ۔
اب مثال کے طور پر مرزا قادیانی کا رد کرنے کےلیے اس کی کتب سے حوالے دیےجاتے ہیں ظاہر ہے اس نے جو بکواسات کی ہیں ان کا ذکر قرآن وحدیث میں تھوڑا ہی ہو گا ۔ قرآن و حدیث میں تو اصول ذکر کردیے ہیں صراط مستقیم کی وضاحت کردی ہے اس کے علاوہ جتنے بھی راستے نکلیں گے ان کا خود بخواد رد ہو تا جائے گا ۔
جب ہم آپ کے ساتھ امام ابو حنیفہ کی تقلید وغیرہ کے حوالے سے گفتگو کرتے ہیں تو پریشان نہ ہوا کریں ۔ کیونکہ سامنے شیعہ ہو اور ہم بریلویوں کا ذکر شروع کردیں یہ مناسب نہیں ہے ۔
البتہ اگر آپ ذائقہ تبدیل کرنا چاہتے ہیں تو پھر آپ کبھی کسی اور فرقہ کے روپ میں آئیں ۔

ایک دوسرالطیفہ سن لیں کہ غیرمقلد کہتے یہ پھریں گے کہ ہم ڈائرکٹر قرآن وحدیث پرعمل کرتے ہیں۔ اگرکسی غیرمقلد کو پکڑ کر پوچھو کہ صبح سے شام تک جو کام کرتے ہو اس مین سے کتنے افعال پر قرآن وحدیث سے سند حاصل کی ہے اوراس مین غوروفکر کیاہے ۔نماز کے سارے مسائل ہی ان کو قرآن وحدیث سے ثابت کرنے کیلئے کہو تو کبھی حضرت ابن تیمیہ کا دامن پکڑیں گے اورکبھی کسی اورکا۔
قرآن وحدیث کی اتباع کا حکم تمام لوگوں کو ہے ۔ اگر کوئی اس میں سستی کا شکار ہے تو یہ اس کی غلطی ہے اور مقلدین کی طرح ہٹ دھرمی کرتے ہوئے ہم اس کی اس غلط روی کے لیے غلط سلط دلائل تلاش نہیں کرتے ۔
اگر کوئی اچھا کام کرنے میں سستی کرتا ہےتو اس کا مطلب یہ نہیں کہ آپ اس شخص کے عمل کو دلیل بنا کر اس اچھے کام کو ہی چھوڑ دیں ۔ بلکہ آپ کو چاہیے کہ آپ جس سستی کا وہ شکار ہے اس سے سبق سیکھیں اور اس کو دور کریں ۔

بہر صورت اس بات کی آپ کو وضاحت کرنی چاہیے کہ آپ دھوپ سے بچنے کے لیے آگ میں چھلانگ کیوں لگاتے ہیں ؟
قرآن وسنت کی نصوص کو آپ اسی وجہ سے چھوڑتے ہیں کہ ان میں غور و خوض کرنا امام صاحب کا کام ہے لہذا ہم صرف ان کی تقلید کریں گے ۔
لیکن جب آپ کو جوش آتا ہے تو اسی امام صاحب کے دفاع میں قرآن وسنت کی نصوص میں تأویلات و تحریفات کا انبار لگانا شروع کردیتے ہیں ۔ فیا للعجب !
 

انس

منتظم اعلیٰ
رکن انتظامیہ
شمولیت
مارچ 03، 2011
پیغامات
4,178
ری ایکشن اسکور
15,351
پوائنٹ
800
لا مذہب سے میری مراد ایسے لوگ ہیں جو نہ مجتھدہوں اور نہ ہی مقلد۔
اس بات پر ہمارا اور آپ (حنفیوں) کا اتفاق ہے کہ صحابہ کرام﷢ میں کوئی بھی مقلد نہیں تھا۔
اور اس بات سے بھی کسی ذی شعور کو انکار نہ ہوگا کہ تمام صحابہ کرام﷢ مجتہد نہیں تھے۔
کیا آپ کے نزدیک ایسے غیر مجتہد تمام صحابہ کرام﷢ ’لا مذہب‘ تھے؟؟؟
 

رفیق طاھر

رکن مجلس شوریٰ
رکن انتظامیہ
شمولیت
مارچ 04، 2011
پیغامات
790
ری ایکشن اسکور
3,982
پوائنٹ
323
اس بات پر ہمارا اور آپ (حنفیوں) کا اتفاق ہے کہ صحابہ کرام﷢ میں کوئی بھی مقلد نہیں تھا۔
اور اس بات سے بھی کسی ذی شعور کو انکار نہ ہوگا کہ تمام صحابہ کرام﷢ مجتہد نہیں تھے۔
کیا آپ کے نزدیک ایسے غیر مجتہد تمام صحابہ کرام﷢ ’لا مذہب‘ تھے؟؟؟
محترم انس نضر صاحب !
تمام تر صحابہ کرام رضوان اللہ علیہم اجمعین مجتہد تھے ۔ اس میں کوئی شک وشبہہ نہیں ہے ۔
اور صرف صحابہ کرام ہی نہیں بلکہ تمام تر اہل اسلام وایمان بھی مجتہد ہی ہوتے ہیں ، گو کہ اجتہاد کے دائرہ ہائے کار مختلف ہوتے ہیں ۔
 
شمولیت
دسمبر 28، 2011
پیغامات
153
ری ایکشن اسکور
420
پوائنٹ
57
اس بات پر ہمارا اور آپ (حنفیوں) کا اتفاق ہے کہ صحابہ کرام﷢ میں کوئی بھی مقلد نہیں تھا۔
محترم انس بھائی آپکی اس بات سے نہ ہم متفق ہیں اور نا ہی آپکے اکابرین۔ مشہور حنفی بزرگ حضرت شاہ ولی اللہ رحمہ اللہ علیہ فرماتے ہیں
کہ صحابہ کے زمانے سے لوگ یہاں تک کہ مذاہب اربعہ ظاہر ہوئے ہمیشہ کسی نہ کسی عالم کی تقلید کرتے رہے۔ اسپر کسی ایسے شخص نے نکیر نہیں فرمائی جس کی نکیر کا اعتبار ہو اور اگر تقلید باطل ہوتی تو ضرور انکار فرماتے۔
عقد الجید ص۵۰


اور آپکے اکابر میں سے شیخ الکل میاں نذیر حسین دہلوی رحمہ اللہ علیہ لکھتے ہیں
‘‘صحابہ رضی اللہ عنہ کے زمانہ سے لے کر آج تک یہی حال اور مسلک چلا آیا کہ کھبی کسی کی تقلید کرتے کھبی کسی کی بدوں انکار کے‘‘
معیار الحق ص57


اس بات سے بھی کسی ذی شعور کو انکار نہ ہوگا کہ تمام صحابہ کرام﷢ مجتہد نہیں تھے۔
آپ نے درست فرمایا۔ تمام صحابہ رضی اللہ عنہم مجتھد نہ تھے بلکہ غالب اکثریت میں وہ تھے جو تقلید کرتے تھے۔
آخر میں آپ نے سوال قائم کیا ہے
کیا آپ کے نزدیک ایسے غیر مجتہد تمام صحابہ کرام﷢ ’لا مذہب‘ تھے؟
جو نہ خود مجتھد ہو اور نہ مجتھد کی تقلید کرتا ہو وہ کیا ہوتا ہے اسکا جواب امام ابن تیمیہ رحمہ اللہ علیہ سے سنئے
ابن تیمیہ رحمہ اللہ فرماتے ہیں کہ نا تو سب پر تقلید واجب ہے اور نا سب پر اجتہاد واجب ہے۔ بلکہ جو اجتہاد کی اہلیت رکھتا ہے اس پر اجتہاد واجب ہے اور جو اجتہاد کی اہلیت نہیں رکھتا اس پر تقلید واجب ہے۔اور اگر نہ اجتہاد کی اہلیت ہے اور نہ تقلید کرتا ہے تو وہ متبع ہوٰی ہے اور نفس پرست ہے۔
فتاوٰی ابن تیمیہ ص۲۲۰،ج ۲۲


انس بھائی میں گذارش کرونگا کہ بات کوموضوع تک محدود رکھیں تو فائدہ کا امکان ہے۔ اب تک میرے سوال کا جواب دینے کی تو فیق کسی کو نہیں ہو سکی ہے۔ آپ بھی دعا وہ کوشش کریں میں بھی اللہ سے توفیق کا سوال کرتا ہوں۔
 
Top