• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

علمائےاہل حدیث کا ذوق تصوف

محمد علی جواد

سینئر رکن
شمولیت
جولائی 18، 2012
پیغامات
1,986
ری ایکشن اسکور
1,553
پوائنٹ
304
ماشاء اللہ آپ نے زبردست تصوف کا رد کیا جی بہت قابل آدمی معلوم ہوتے ہیں ،اتنا تو بتا دے تصوف ہے کیا؟؟
محترم - میں ایک عام سا بندہ ہوں -

تصوف دین محمّدی صل الله علیہ و آ لہ وسلم کے متوازی ایک بدعتی دین ہے - یہ دین عیسایوں اور ہندووں کی عبادات سے متاثر ہو کر معرض وجود میں آیا تھا -اور جس میں تزکیہ نفس کے خود ساختہ اصول وضع کیے گئے ہیں جو قرآن و سنّت کے اصولوں سے واضح طور پر متصادم ہیں- یہی وجہ ہے کہ صوفی ازم کی بنیاد رکھنے والے اور ان کے حواری اسلامی دنیا میں کسی قسم کا کوئی مثبت انقلاب برپا نہیں کرسکے -بلکہ الٹا امّت محمدیہ کو پستی کی تاریکیوں میں دھکیل دیا. آج اس کا خمیازہ پوری ملّت اسلامیہ بھگت رہی ہے -
 
شمولیت
ستمبر 08، 2013
پیغامات
180
ری ایکشن اسکور
163
پوائنٹ
41
ماشا ء اللہ پھر وہی رٹ میں کے کس صوفی نے جہاد کیا ہے ،جہا د تو کیا صوفیوں نے ہے،برصغیر کا نام آپ نے سنا ہے تاریخ سے واقف نہیں میں پیچھے آپکو اس بات کو جواب دے چکا ہوں ،مگر حد ہوگئی کہ۔۔
لیکن یہاں ہمارے بھائی نہ تو اس بات کو سمجھ رہے ہیں اور نہ سمجھنے کی کوشش کر رہے ہیں سارا مواد اس کتاب علماءاہل حدیث کا ذوق تصوف میں موجود ہےہم اہل حدیثوں کا بھولا سبق یاد دلارہی ہے
 
شمولیت
ستمبر 08، 2013
پیغامات
180
ری ایکشن اسکور
163
پوائنٹ
41
محترم - میں ایک عام سا بندہ ہوں -

تصوف دین محمّدی صل الله علیہ و آ لہ وسلم کے متوازی ایک بدعتی دین ہے - یہ دین عیسایوں اور ہندووں کی عبادات سے متاثر ہو کر معرض وجود میں آیا تھا -اور جس میں تزکیہ نفس کے خود ساختہ اصول وضع کیے گئے ہیں جو قرآن و سنّت کے اصولوں سے واضح طور پر متصادم ہیں- یہی وجہ ہے کہ صوفی ازم کی بنیاد رکھنے والے اور ان کے حواری اسلامی دنیا میں کسی قسم کا کوئی مثبت انقلاب برپا نہیں کرسکے -بلکہ الٹا امّت محمدیہ کو پستی کی تاریکیوں میں دھکیل دیا. آج اس کا خمیازہ پوری ملّت اسلامیہ بھگت رہی ہے -
میرا آپ سے صرف ایک سوال ہے جو اس کتاب میں حوالہ جات کے ساتھ علماء اہل حدیث کا ذوق تصوف بیان گیا ہے ان کے بارے میں آپکا کیا خیال ہے؟ ان علماء اہل حدیث کو آپ پھر کس نگاہ سے دیکھتے ہیں؟؟؟ اسی لیے بار بار سب بھائیوں سے کہتا ہوں کہ بے جا بحث سے بہتر ہے کتاب کا مطالعہ فرمائیں حقیقت کتاب کو پڑھ کے سمجھ آئے گی جس پر میرے ایک اور بھائی اتفاق نہیں کرتے میں بار بار یہی کہوں گا حقیقت آنکھوں کے سامنے موجود ہے۔
 

محمد علی جواد

سینئر رکن
شمولیت
جولائی 18، 2012
پیغامات
1,986
ری ایکشن اسکور
1,553
پوائنٹ
304
میرا آپ سے صرف ایک سوال ہے جو اس کتاب میں حوالہ جات کے ساتھ علماء اہل حدیث کا ذوق تصوف بیان گیا ہے ان کے بارے میں آپکا کیا خیال ہے؟ ان علماء اہل حدیث کو آپ پھر کس نگاہ سے دیکھتے ہیں؟؟؟ اسی لیے بار بار سب بھائیوں سے کہتا ہوں کہ بے جا بحث سے بہتر ہے کتاب کا مطالعہ فرمائیں حقیقت کتاب کو پڑھ کے سمجھ آئے گی جس پر میرے ایک اور بھائی اتفاق نہیں کرتے میں بار بار یہی کہوں گا حقیقت آنکھوں کے سامنے موجود ہے۔
میرے بھائی - اگر علماء اہل حدیث میں سے کوئی تصوف کی تعلیمات سے متاثر ہوا ہے تو اس میں دین اسلام کا کیا قصور ؟؟ گنتی کے چند لوگوں کا تصوف سے متاثر ہو جانا اس بات کا ثبوت نہیں کہ یہ بدعتی عمل صحیح یا عین اسلامی ہے- اور ممکن ہے جن علماء کا حوالہ آپ نے پیش کیا ہے ان کے نظریات بعد میں بدل گئے ہوں (واللہ عالم) -المعروف صوفی امام غزالی رح کے بارے میں بھی یہ بات مشہور کہ انہوں نے اپنے وفات سے دس سال پہلے صوفیت کا لباس اتار پھیکا تھا - اور حقیقی دین اسلام کی طرف راغب ہو گئے تھے - لیکن ان کی شہرہ آفاق تصانیف اب بھی ان کے صوفی ہونے کی تصویر پیش کرتی ہیں - (واللہ عالم)
 
شمولیت
ستمبر 25، 2013
پیغامات
138
ری ایکشن اسکور
35
پوائنٹ
32
محترم - میں ایک عام سا بندہ ہوں -

تصوف دین محمّدی صل الله علیہ و آ لہ وسلم کے متوازی ایک بدعتی دین ہے - یہ دین عیسایوں اور ہندووں کی عبادات سے متاثر ہو کر معرض وجود میں آیا تھا -اور جس میں تزکیہ نفس کے خود ساختہ اصول وضع کیے گئے ہیں جو قرآن و سنّت کے اصولوں سے واضح طور پر متصادم ہیں- یہی وجہ ہے کہ صوفی ازم کی بنیاد رکھنے والے اور ان کے حواری اسلامی دنیا میں کسی قسم کا کوئی مثبت انقلاب برپا نہیں کرسکے -بلکہ الٹا امّت محمدیہ کو پستی کی تاریکیوں میں دھکیل دیا. آج اس کا خمیازہ پوری ملّت اسلامیہ بھگت رہی ہے -
یار وہ اصول بتاؤ نا جو متصادم ہیں ،یہی تو میں پوچھ رہا ہوں کہ بتاؤ تصوف کے اصول کیا ہیں؟صوفیوں نے انقلاب لایا یا کسی اور نے تاریخ کو بعد میں دیکھیں گے ،پہلے صوفیوں کے اصول بتاو؟
 

محمد فیض الابرار

سینئر رکن
شمولیت
جنوری 25، 2012
پیغامات
3,039
ری ایکشن اسکور
1,234
پوائنٹ
402
ماشا ء اللہ پھر وہی رٹ میں کے کس صوفی نے جہاد کیا ہے ،جہا د تو کیا صوفیوں نے ہے،برصغیر کا نام آپ نے سنا ہے تاریخ سے واقف نہیں میں پیچھے آپکو اس بات کو جواب دے چکا ہوں ،مگر حد ہوگئی کہ۔۔
میرے بھائی اگر جہاد صرف صوفیوں نے کیا ہے تو کسی ایک صوفی کا نام تو بتائیں نا جس نے جہاد کیا ہو آپ ابھی تک صرف دعوی ہی کر رہے ہیں دلیل نہیں دے رہے اور پھر یہ اسے صوفی بھی ثابت کیجیے گا صرف آپ کا کسی اہل تقوی کے بارے میں یہ کہہ دینا کہ وہ صوفی ہے اس طرح تو کوئی بھی کسی کو کسی بھی لقب سے یاد کر سکتا ہے ۔ شیخ الاسلام ابن تیمیہ رحمہ اللہ نے منھاج السنۃ کتاب لکھی تو انہیں بھی ناصبی کہا گیا تھا جس پر باقاعدہ رد لکھا گیا کہ ابن تیمیہ لم یکن ناصبیا ۔ کہنے کا مطلب یہ ہے کہ کسی بھی متقی بزرگ کو آپ صرف تصوف کو ثابت کرنے کے لیے اسے صوفی کہہ دیں یہ قابل قبول نہیں ہے کہ یہ ایک غیر اسلامی اصطلاح ہے
 

محمد فیض الابرار

سینئر رکن
شمولیت
جنوری 25، 2012
پیغامات
3,039
ری ایکشن اسکور
1,234
پوائنٹ
402
ابرار صاحب آپ میری نہ مانیں ، اگر آپ تصوف کو جانتے تو تصوف کی تعریف کریں؟ کیونکہ آپ انکار کر رہیں ،اور انکار کے لئے کچھ نہ کچھ جاننا شرط ہے۔
اگر آپ نہیں جانتے تو پہلے رجوع کریں کے میں غلطی پر تھا۔میں تصوف کو نہیں جانتا ہوں۔
عامر رضا صاحب آپ صرف بحث برائے بحث کر رہے ہیں کہ تصوف کو آپ ثابت کر رہے ہیں تو دلیل آپ کو دینی چاہیے
اور تصوف کی تعریف کے لیے اسی فورم کا ایک صفحہ میں نے کافی پہلے دیکھا تھا میں آپ کی سہولت کے لیے اسے یہاں نقل کر دیتا ہوں
تصوف کی لغوی و اصطلاحی تعریف
صوفیا کے ہاں مشہور اصطلاح 'التصوف،عرب اس اصطلاح سے ناواقف ہیں، اصلاً کلمہ تصوف جو عربی زبان کے اَوزان میں سے تفعُّل کے وزن پر ہے، مستعمل نہیں۔عربوں نے صوف کے بارے میں مادہ (ص و ف) کومد نظر رکھتے ہوئے استعمال کیا ہے جس سے وہ بھیڑ کے بال اور پشمینہ لیتے ہیں اور بھیڑ کا وہ بچہ جس کے بال گنے ہوں اس کوصوف کی صفت سے ذکر کرتے ہیں۔[ لسان العرب،مختار الصحاح،مادہ :ص و ف]
صوفی کی وجہ تسمیہ
لفظ' صوفی' کا اشتقاق ومصدر کیا ہے؟ اس میں مختلف اَقوال ہیں:
1۔صوفی کی نسبت مسجد ِنبویؐ میں اہل صفہ کی طرف ہے۔ماہرین لغت کا اس پر اعتراض ہے کہ اگر صوفی کی نسبت اہل صفہ کی طرف ہوتی تو صوفی کی بجائے صُفِّی ہونا چاہیے تھا۔
2۔صوفی کی نسبت اللہ تعالیٰ کے سامنے پہلی صف کی طرف ہے۔اس پر بھی یہی اعتراض کیا گیا کہ لغت کے اعتبار سے صَفِّی ہونا چاہیے تھانہ کہ صوفی۔
3۔ایک قول یہ ہے کہ صوفی صفوۃ من الخلق کی طرف منسوب ہے جو لغوی اعتبار سے غلط ہے، کیونکہ صفوۃ کی طرف نسبت صَفَوِیٌّ آتی ہے۔
4۔صوفی ،صوفہ بن بشر بن طابخہ قبیلہ عرب کی طرف منسوب ہے۔
شیخ الاسلام ابن تیمیہؒ فرماتے ہیں:
''اگرچہ یہ نسبت لغوی،لفظی اعتبار سے درست ہے، لیکن سنداً اور تاریخی اعتبار سے ضعیف ہے،کیونکہ یہ زاہدوں،عابدوں کے ہاں غیر معروف ہے۔اگرنساک عابدوں کی نسبت انہیں لوگوں کی طرف ہوتی توپھر اس نسبت کے زیادہ حق دار صحابہؓ، تابعینؒ وتبع تابعین ہوتے اور پھر دلچسپ بات یہ ہے کہ جن لوگوں کو صوفی کہا جاتا ہے وہ یہ ناپسند کرتے ہیں کہ ان کی نسبت ایسے جاہلی قبیلہ کی طرف ہو جس کا اسلام میں کوئی وجودنہیں۔''
لہٰذا اس سے یہی اندازہ ہوتا ہے کہ یہ بھی نسبت غلط ہے۔
5۔ایک رائے یہ ہے کہ صوفی، الصفۃ (اچھی صفات سے متصف ہونا)سے مشتق ہے جو حسب ِسابق صحیح نہیں ہے، کیونکہ الصفہ کی نسبت صُفِّی آتی ہے نا کہ صوفی۔ [فتاوی ابن تیمیہ،۱۱؍۶،مجلہ البحوث الإسلامیۃ،شمارہ ۴۰]
6۔کچھ لوگوں کا خیال ہے کہ صوفی، صفا سے ماخوذ ہے جس کے معنی قلب کی صفائی اور اصلاح ہے۔لغوی اعتبار سے یہ نسبت بھی غلط ہے، کیونکہ صفاکی طرف نسبت صَفْوِیٌّ آتی ہے ۔[ قرآن اور تصوف ازمیر ولی الدین،ص۸]
7۔علامہ لطفی جمعہ کی تحقیق کے مطابق صوفی کا لفظ ثیوصوفیا سے مشتق ہے جو ایک یونانی کلمہ ہے جس کے معنی حکمت الٰہی کے ہیں۔[ایضاً:ص۹]
8۔صوفی صوف(پشمینہ)کی طرف نسبت ہے جس کے معنی پشم پہننے والا۔
شیخ الاسلام ابن تیمیہؒ نے اسی نسبت کو درست اورراجح کہا ہے جس کی وجہ یہ ہے کہ اگر لغوی اشتقاق کے تناظر سے دیکھا جائے تویہ نسبت درست معلوم ہوتی ہے۔[مجموع الفتاوی :۱۱؍۶]

یہ میرے ایک بھائی کلیم حیدر صاحب کی پوسٹ ہے میں انہیں ذاتی طور پر تو نہیں جانتا لیکن اپنی پوسٹ کی روشنی میں میرے لیے قابل احترام ہیں
 

محمد فیض الابرار

سینئر رکن
شمولیت
جنوری 25، 2012
پیغامات
3,039
ری ایکشن اسکور
1,234
پوائنٹ
402
حافظ صاحب اس میں قصور تصوف کا تو نہیں یہ تو جہلا کا قصور ہے،دیکھے ابن قیم بھی صوفی تھے ،سید نذیر دہلویؒ بھی صوفی تھے،اکثر اکابرین اہلحدیث صوفی تھے ،تو کیا اب کوئی اہلحدیث اٹھے اور غیر اللہ کو پکارنا تصوف کہے تو کیا اہلحدیث یا تصوف غلط ہو گا یا وہ فرد واحد؟بس یہاں بھی یہی معاملہ ہے ۔افراط وتفریط سے بچ کر ہمیں اس طرف توجہ کرنی چاہئے ۔بے عملی کی وجہ تزکیہ نفس کا نہ ہونا ہے۔
آج میں پہلی مرتبہ کسی سے سن رہا ہوں کہ ابن القیم صوفی تھے اور وہ ابن القیم جو شیخ الاسلام ابن تیمیہ رحمہ اللہ کے شاگرد تھے جو تصوف کے سخت مخالف تھے اور اس کا رد بھی کیا کرتے تھے وہ ابن القیم اور صوفی اچھا لطیفہ ہے
 

محمد فیض الابرار

سینئر رکن
شمولیت
جنوری 25، 2012
پیغامات
3,039
ری ایکشن اسکور
1,234
پوائنٹ
402
تصوف کا اصطلاحی مفہوم
جس طرح آپ نے مذکورہ اَقوال سے صوفی کے اشتقاق میں اختلاف پایا ہے اسی طرح تصوف کی اصطلاحی تعریف بھی تفصیل طلب ہے۔
تصوف کی اصطلاحی تعریف کے حوالے سے اگر مبالغہ نہ سمجھا جائے تو اس میں متعدد اَقوال ہیں جو باہم متعارض، متباین اور متغایر ہیں۔ذیل میں ایسے اَقوال ان پر اِجمالی تبصرے کے ساتھ درج کیے جاتے ہیں جن سے بخوبی اندازہ کیا جا سکتا ہے کہ تصوف کا اصل مطلب اورمفہوم کیا ہے۔
٭ جنید فرماتے ہیں:
ما أخذنا التصوف عن القال والقیل ولکن عن الجوع وترک الدنیا وقطع المألوف والمستحسنات لأن التصوف ہوصفاء المعاملة مع اﷲ واصلہ العزوف عن الدنیا۔
''ہم نے تصوف قیل وقال سے حاصل نہیں کیا بلکہ ہم نے تصوف بھوک،ترک دنیا،مرغوب اور پسندیدہ اشیاء سے لاتعلقی سے حاصل کیا ہے، کیونکہ تصوف اللہ تعالیٰ کے ساتھ معاملات کی پاکیزگی کا نام ہے،جس کی بنیاد دنیا سے علیحدگی پر ہے۔'' [طبقات الحنابلۃ،۱؍۱۲۸،حلیۃ الأولیائ:۱۰؍۲۷۸]
جب کہ اِرشاد باری ہے:
{وَلَا تَنْسَ نَصِیْبَکَ مِنَ الدُّنْیَا}''اور دنیا سے اپنا حصہ لینا نہ بھولیے۔'' [القصص:۷۷]
{رَبَّنَا اٰتِنَا فِیْ الدُّنْیَا حَسَنَۃً وَّفِیْ الآخِرَۃِ حَسَنَۃً وَّقِنَا عَذَابَ النَّارِ}[البقرۃ:۲۰۱]
''اے ہمارے پروردگار!ہمیں دنیا میں بھی نعمت عطا فرما اور آخرت میں بھی نعمت عطا فرما اور دوزخ کے عذاب سے محفوظ فرما۔''
اور رسول اللہﷺ صبح اور شام کے اذکار میں درج ذیل دعا کا اہتمام فرمایا کرتے تھے:
'' اَللٰہُمَّ إِنِّیْ أَعُوْذُبِکَ مِنَ الْکُفْرِ وَالْفَقْرِ وَأَعُوْذُبِکَ مِنْ عَذَابِ النَّارِ''[مسند أحمد:۵؍۴۲]
''اے اللہ!میں کفر ، فقر سے اور دوزخ کے عذاب سے تیری پناہ چاہتا ہوں۔''
 
Top