• الحمدللہ محدث فورم کو نئےسافٹ ویئر زین فورو 2.1.7 پر کامیابی سے منتقل کر لیا گیا ہے۔ شکایات و مسائل درج کروانے کے لئے یہاں کلک کریں۔
  • آئیے! مجلس التحقیق الاسلامی کے زیر اہتمام جاری عظیم الشان دعوتی واصلاحی ویب سائٹس کے ساتھ ماہانہ تعاون کریں اور انٹر نیٹ کے میدان میں اسلام کے عالمگیر پیغام کو عام کرنے میں محدث ٹیم کے دست وبازو بنیں ۔تفصیلات جاننے کے لئے یہاں کلک کریں۔

مسئلہ رفع الیدین ایک علمی و تحقیقی کاوش

عبد الرشید

رکن ادارہ محدث
شمولیت
مارچ 02، 2011
پیغامات
5,403
ری ایکشن اسکور
9,991
پوائنٹ
667
کتاب کا نام
مصنف
مترجم
ناشر
تبصرہ
شریعتِ اسلامیہ میں نماز بہت بڑا اور اہم رکن ہے اور اس پر مواظبت لازم قرار دی گئی ہے بلکہ کفر وایمان کے درمیان نماز ایک امتیاز ہے۔عقیدہ توحید کے بعد کسی بھی عمل کی قبولیت کےلیے دو چیزوں کاہونا ضروری ہے۔ نیت اور طریقۂ رسول ﷺ ۔لہٰذا نماز کے بارے میں آپ کاﷺ واضح فرمان ہے '' نماز اس طرح پڑھو جس طرح تم مجھے پڑھتے ہوئے دیکھتے ہو'' (بخاری) نماز میں رفع الیدین رسول اللہ ﷺ سے متواتر ثابت ہے۔امام شافعی  فرماتے ہیں کہ رفع الیدین کی حدیث کو صحابہ کرام رضی اللہ عنہم کی اس قدر کثیر تعداد نے روایت کیا ہے کہ شاید اور کسی حدیث کواس سے زیادہ صحابہ رضی اللہ عنہم نے روایت نہ کیا ہو۔ او رامام بخاری  نے جزء رفع الیدین میں لکھا ہے ہے کہ رفع الیدین کی حدیث کوانیس صحابہ نے روایت کیا ہے ۔ لیکن صد افسوس اس مسئلہ کو مختلف فیہ بنا کر دیگر مسائل کی طرح تقلید اور مسلکی تعصب کی بھینٹ چڑھا دیا گیا ۔اثبا ت رفع الیدین پر امام بخاری کی جزء رفع الیدین ،حافظ زبیر علی زئی  کی نور العینین فی مسئلۃ رفع الیدین وغیرہ کتب قابل ذکر ہیں۔اثبات رفع الیدین پر کتا ب ہذا کے علاوہ تقریبا 5 کتابیں کتاب وسنت ویب سائٹ پر بھی موجود ہیں۔زیر نظر کتاب ''مسئلہ رفع الیدین'' شیخ ابومحمد عبد القادر بن حبیب اللہ سندھی  کی عربی تصنیف الكشف عن كشف الرين عن مسئلة رفع اليدين کا ترجمہ ہے ۔ترجمہ کی سعادت مشہور ومعروف مترجم ومصنف مولانا محمد خالد سیف ﷾ نے حاصل کی ہے ۔اس کتا ب میں مصنف نے فاضلانہ ومحدثانہ انداز میں مضبوط ومستحکم دلائل کے ساتھ ثابت کیا ہے کہ رفع الیدین ہی حضور اقدس ﷺ کی دائمی سنت ہے۔اس کے منسوخ ہونے کا دعویٰ باطل ہے او رکسی ایک صحابی سے بھی صحیح سند کے ساتھ یہ ثابت نہیں کہ وہ رفع الیدین نہ کرتےہوں۔نیز اس میں ایک حنفی عالمِ دین مولانا محمد ہاشم سندھی کی کتاب '' کشف الرین'' کا علمی وتحقیقی اسلو ب میں تجزیہ کیا گیا ہے۔ اثبات رفع الیدین کے موضوع پر یہ ایک عمدہ تالیف ہے ،جس کا مطالعہ قارئین کے لیے نہایت مفید ہوگا۔ شیخ عبد القادر سندھی  سندھ میں پیدا ہوئے اور پچپن میں ہی مدینہ منورہ میں ہجرت کرگئے تھے انہوں نے ابتدائی تعلیم مدینہ منورہ کے سکولوں میں حاصل کی۔آپ بہت ذہین وفطین تھے ان کی ذہانت او رتعلیمی قابلیت سے متاثر ہو کر شاہ سعود نے انہیں سعودی شہریت دینے کا حکم صادر کیا تھا۔آپ کا شمار مدینہ یونیورسٹی کے اولین طلباء میں ہوتا ہے ۔فراغت کے بعد بیت اللہ شریف میں قائم معہد الحرم مکی او رمدینہ یونیورسٹی کے کلیۃ الحدیث میں تدریسی خدمات انجام دیتے رہے۔شیخ عبد القادر کو تصنیف وتالیف سے خاص دلچسپی تھی آپ نے بے شمار کتب اور رسائل تصنیف کئے ۔جامعہ علوم اثریہ ،جہلم (پاکستان) کا سنگ بنیاد آپ نے رکھا اور اس کی تعمیر وترقی میں اہم کردار ادا کیا ۔1999 کومدینہ منورہ میں وفات پائی ۔اللہ تعالی سے دعاہے کہ وہ حق کا علم ہو جانے کے بعد اس پر عمل کی توفیق عطا فرمائے-آمین( م۔ا)
 

عبد الرشید

رکن ادارہ محدث
شمولیت
مارچ 02، 2011
پیغامات
5,403
ری ایکشن اسکور
9,991
پوائنٹ
667
فہرست مضامین
مقدمہ
شیخ عبدالقادر سندھی
کچھ اس کتاب کے بارے میں
سبب تالیف
کیا یہ مولانا ٹھٹھوی کی کتاب ہے
پہلا اعتراض
امام ابو حنیفہ کی طرف ایک حدیث کا غلط انتساب
مسند امام ابو حنیفہ کی حقیقت
رسالہ پر تنقید
حدیث ابن مسعود
امام ترمذی کا تساہل
امام ابراہیم نخعی کا اعتراض
حافظ ابن حجر کی تحقیق
امام طحاوی کی روایت
حدیث وائل بن حجر
امام ابو حنیفہ اور امام ابن مبارک کا مناظرہ
رفع الیدین کے معنی
حدیث ابن عمر
مسانید امام ابو حنیفہ کے مرتبین کا حال
حدیث براء بن عازب
علامہ زیلعی کا وہم و گمان
بیہقی کی روایت ابن عمر
سنن بیہقی میں تحریف
ترک رفع الیدین ہر گز ثابت نہیں
احناف کے ہان ترجیح کے اسباب اور ان کا جواب
رفع الیدین کی احادیث صحیحین کی ہیں
مولانا ٹھٹھوی کا پھسپھسا جواب
مولانا ٹھٹھوی کی مدابعت
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,771
ری ایکشن اسکور
8,497
پوائنٹ
964
ماشاءاللہ ۔ رحمہ اللہ رحمۃ واسعۃ ۔
شاید ’’ رفع الجنۃ أمام جلباب المرأۃ المسلمۃ ‘‘ بھی انہیں کی تصنیف لطیف ہے۔ جس میں شیخ البانی رحمہ اللہ کے پردہ کے حوالے سے موقف کا محاکمہ کیا گیا ہے ۔
جو کہ شيخ کے تبحر علمی اور علماء کے ساتھ حسن اخلاق کا بہترین ثبوت ہے ۔ جزاہ اللہ عنا و عن المسلمین خیر الجزاء ۔
 
شمولیت
مئی 09، 2014
پیغامات
93
ری ایکشن اسکور
46
پوائنٹ
18
چودہ سو سال ہوگئے یہ مسئلہ حل نہ ہوا کہ رفع یدین کرنا چاہئے یا نہیں؟
اگر کوئی بھائی رہنمائی کریں مہربانی ہوگی ،
کیا رفع یدین کرنا فرض یا واجب ہے کہ نہ کرنے کی صورت میں نماز نہ ہوگی؟
کیا صرف رکوع میں جاتے اور رکوع سے اٹھتےاور دو رکعت کے بعد رفع یدین کرنا چاہئے؟ یا شیخ البانی کی کتاب نماز نبوی اور رئیس احمد ندوی کی کتاب رسول اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کا صحیح طریقہ نماز میں موجود ان آحادیث کے مطابق ہر تکبیر کہتے ہوئے رفع یدین کرنا چاہئے؟یا فتاوی علمائے حدیث کے ایک فتوی کی روشنی میں سجدوں میں بھی رفع یدین کرنا چاہئے؟؟؟
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,771
ری ایکشن اسکور
8,497
پوائنٹ
964
چودہ سو سال ہوگئے یہ مسئلہ حل نہ ہوا کہ رفع یدین کرنا چاہئے یا نہیں؟
اگر کوئی بھائی رہنمائی کریں مہربانی ہوگی ،
کیا رفع یدین کرنا فرض یا واجب ہے کہ نہ کرنے کی صورت میں نماز نہ ہوگی؟
کیا صرف رکوع میں جاتے اور رکوع سے اٹھتےاور دو رکعت کے بعد رفع یدین کرنا چاہئے؟ یا شیخ البانی کی کتاب نماز نبوی اور رئیس احمد ندوی کی کتاب رسول اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کا صحیح طریقہ نماز میں موجود ان آحادیث کے مطابق ہر تکبیر کہتے ہوئے رفع یدین کرنا چاہئے؟یا فتاوی علمائے حدیث کے ایک فتوی کی روشنی میں سجدوں میں بھی رفع یدین کرنا چاہئے؟؟؟
جن کا حل ہونا تھا ان کا چودہ سو سال سے حل ہی آرہا ہے ۔ جن کے نزدیک حل نہیں ہونا ان کے نزدیک چودہ سو سال بعد بھی اسی طرح رہے گا ۔
بحث چھوڑیں اور اپنے لیے انتخاب کریں کہ آپ نے کن کے ساتھ کھڑے ہونا ہے ۔
 
شمولیت
مئی 09، 2014
پیغامات
93
ری ایکشن اسکور
46
پوائنٹ
18
جن کا حل ہونا تھا ان کا چودہ سو سال سے حل ہی آرہا ہے ۔ جن کے نزدیک حل نہیں ہونا ان کے نزدیک چودہ سو سال بعد بھی اسی طرح رہے گا ۔
بحث چھوڑیں اور اپنے لیے انتخاب کریں کہ آپ نے کن کے ساتھ کھڑے ہونا ہے ۔
محترم و مکرم خضر حیات صاحب:
فورم کے علمی نگران سے اتنے بودے جواب کی توقعہ نہیں تھی۔میرے سوال بتا رہے ہیں کہ میں ان میں سے کسی کے ساتھ نہیں کھڑا ہوں؟ورنہ یہ سوال نہ کرتا!
میرے اہل حدیث بھائی جو بعض مقامات پر رفع یدین کرتے ہیں اور بقول علامہ البانی اور علامہ رئیس احمد ندوی ہر تکبیر کے سات رفع یدین حدیث سے ثابت ہے ۔اور فتاوی علمائے حدیث کی روشنی میں سجدوں میں رفع یدین رسول اللہ کا آخری عمل ہے
یہ بعض جگہ رفع یدین کرنے والے ہر تکبیر کے ساتھ یا سجدوں کا رفع یدین نہ کر کے کہیں ان احادیث کے منکر تو نہیں؟؟؟
میرا بھائی اس سوال کو بلکل گول کر گیا کیوں؟
کیا رفع یدین کرنا فرض یا واجب ہے کہ نہ کرنے کی صورت میں نماز نہ ہوگی؟
باقی جناب کا یہ کہنا کہ" جن کا حل ہونا تھا ان کا چودہ سو سال سے حل ہی آرہا ہے" اگر اس سے جناب کی مراد مسئلہ رفع یدین کا حل ہونا ہے تو یہ صریح غلط ہے اگر یہ حل ہوگیا ہوتا تو اُپر جس کتاب کی تعریف کے مبالغۃ" پل باندھے گئے ہیں نہ لکھی جاتی؟
میرا بھائی فورم کاعلمی نگران ہے اس لئے اگرکوئی بات جناب کی شان کے خلاف لکھی گئی ہو تو معاف کیجئے گا
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,771
ری ایکشن اسکور
8,497
پوائنٹ
964
خوش رہیں ۔ اگر کبھی وقت ملے تو کسی کتاب کا مطالعہ بھی کرلیا کریں ۔ میری جیسے علمی نگرانوں کے بودے جوابات نہیں سننے پڑیں گے ۔
 
شمولیت
مئی 09، 2014
پیغامات
93
ری ایکشن اسکور
46
پوائنٹ
18
خوش رہیں ۔ اگر کبھی وقت ملے تو کسی کتاب کا مطالعہ بھی کرلیا کریں ۔ میری جیسے علمی نگرانوں کے بودے جوابات نہیں سننے پڑیں گے ۔
محترم و مکرم بڑے بھائی اللہ تعالیٰ آپ کو بھی خوش وخرم رکھے
بھائی جس کتاب کو پڑھنے کا حکم دے پورا کرونگا
دعاؤں کا طالب
 

خضر حیات

علمی نگران
رکن انتظامیہ
شمولیت
اپریل 14، 2011
پیغامات
8,771
ری ایکشن اسکور
8,497
پوائنٹ
964
شمولیت
اگست 11، 2013
پیغامات
17,117
ری ایکشن اسکور
6,800
پوائنٹ
1,069
محترم و مکرم خضر حیات صاحب:
فورم کے علمی نگران سے اتنے بودے جواب کی توقعہ نہیں تھی۔میرے سوال بتا رہے ہیں کہ میں ان میں سے کسی کے ساتھ نہیں کھڑا ہوں؟ورنہ یہ سوال نہ کرتا!
میرے اہل حدیث بھائی جو بعض مقامات پر رفع یدین کرتے ہیں اور بقول علامہ البانی اور علامہ رئیس احمد ندوی ہر تکبیر کے سات رفع یدین حدیث سے ثابت ہے ۔اور فتاوی علمائے حدیث کی روشنی میں سجدوں میں رفع یدین رسول اللہ کا آخری عمل ہے
یہ بعض جگہ رفع یدین کرنے والے ہر تکبیر کے ساتھ یا سجدوں کا رفع یدین نہ کر کے کہیں ان احادیث کے منکر تو نہیں؟؟؟
میرا بھائی اس سوال کو بلکل گول کر گیا کیوں؟
کیا رفع یدین کرنا فرض یا واجب ہے کہ نہ کرنے کی صورت میں نماز نہ ہوگی؟
باقی جناب کا یہ کہنا کہ" جن کا حل ہونا تھا ان کا چودہ سو سال سے حل ہی آرہا ہے" اگر اس سے جناب کی مراد مسئلہ رفع یدین کا حل ہونا ہے تو یہ صریح غلط ہے اگر یہ حل ہوگیا ہوتا تو اُپر جس کتاب کی تعریف کے مبالغۃ" پل باندھے گئے ہیں نہ لکھی جاتی؟
میرا بھائی فورم کاعلمی نگران ہے اس لئے اگرکوئی بات جناب کی شان کے خلاف لکھی گئی ہو تو معاف کیجئے گا

حق کو جان لینے کے بعد حق کو قبول نہ کرنا !!!
اس کے بارے میں آپ کا کیا خیال ہیں
سوچنا ضرور بھائی
اللہ سبحان و تعالیٰ ھم سب کو حق سامنے آ جانے کے بعد اس کو قبول کرنے میں ھم سب کی مدد فرمائے- آمین

qjou.jpg
 
Top